Bodajk Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (VII. 18.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat vagyonáról szóló 14/2012. (VI. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 07. 19- 2025. 07. 19

Bodajk Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2025. (VII. 18.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat vagyonáról szóló 14/2012. (VI. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.07.19.

[1] Bodajk Város Önkormányzat Képviselő-testülete az önkormányzati vagyonnak a közérdek és a közösségi szükségletek céljára történő hasznosítására és a fenntartható vagyongazdálkodás megteremtésére törekszik, valamint az önkormányzati vagyonnal való átlátható és felelős gazdálkodás követelményeinek hosszú távú meghatározására.

[2] Bodajk Város Önkormányzat Képviselő-testülete a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 6. és 11. pontjában, az 5. § (2) bekezdés b) és c) pontjában, a 11. § (16) bekezdésében, a 13. § (1) bekezdésében, a 18. § (1) bekezdésében, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 97. § (2) bekezdésében és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 109. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az önkormányzat vagyonáról szóló 14/2012. (VI. 28.) önkormányzati rendelet 18/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„18/A. § (1) Liciteljárás esetén hirdetményt kell közzétenni helyben szokásos módon. A hirdetmény kötelező tartalmi elemei:

a) vagyonelem (vagyontárgy) meghatározása, ingatlan esetén a hasznosítás módja, beépíthetőség feltételei,

b) kikiáltási ár és a licitösszeg emelésének mértéke,

c) foglaló kikötése esetén a megfizetés és a visszatérítés szabályai,

d) részvételre való jelentkezés, valamint a liciteljárás helye és ideje,

e) a licitáláshoz kapcsolódó tájékoztató elemek.

(2) A liciteljárásra való jelentkezéseket zárt borítékban, írásban kell benyújtani, a jelentkezőnek egyúttal a hirdetményben kiírt feltételek elfogadásáról is nyilatkoznia kell.

(3) A liciteljárás lefolytatását a Bodajki Polgármesteri Hivatal végzi (a továbbiakban: Hivatal)

(4) A jelentkezéseket a Hivatal megvizsgálja abból a szempontból, hogy azok a hirdetménynek minden tekintetben megfelelnek-e. A hirdetménynek meg nem felelő jelentkezéseket a Hivatal érvénytelenségi ok megjelölésével visszaküldi jelezve, hogy az érintett a liciteljáráson nem vehet részt. Az elfogadott (érvényes) jelentkezéseket a Hivatal nyilvántartásba veszi.

(5) A Hivatal a liciteljárás megkezdésekor ellenőrzi, hogy azon az elfogadott jelentkezők vagy érvényes meghatalmazással rendelkező meghatalmazottjaik vannak-e jelen és a foglalót (amennyiben kikötésre került) befizették-e. Ezután ismerteti a licit tárgyát, a kikiáltási árat és a licitálás szabályait.

(6) A licitálást mindaddig folytatni kell, amíg a jelentkezők magasabb ellenértékre ajánlatot tesznek. Ha további ajánlat nincs, a Hivatal a megajánlott legmagasabb ellenértéket háromszor bejelenti, majd név szerint közli annak nevét, aki a legmagasabb összegű árajánlatot tette és ezzel a licitet megnyerte.

(7) Ha az induló licitre nem érkezik ajánlat, a Hivatal a liciteljárást eredménytelennek nyilvánítja és erről tájékoztatja a megjelenteket és a Képviselő-testületet.(8) A liciteljárásról folyamatos jegyzőkönyvet kell készíteni, mely tartalmazza a liciteljárás helyét és idejét, a Hivatal eljárásban részt vevő tagjainak, valamint a megjelent és távollévő jelentkezők nevét, lakcímét, a licitre bocsátott vagyontárgy megnevezését, az induló licit értékét, név és összeg megjelölésével a megtett ajánlatokat, a legmagasabb árajánlatot tevő nevét és az általa megajánlott legmagasabb összeget, továbbá a jelenlévők aláírását.”

2. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.