Sárbogárd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelete
A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 23/2016. (IX. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 10. 25- 2024. 10. 26Sárbogárd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelete
A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 23/2016. (IX. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Sárbogárd Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról a következőket rendeli el:
1. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 23/2016 (IX.27.) önkormányzati rendelet 9. § (3) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület ülését össze kell hívni:)
2. § (1) A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 23/2016 (IX.27.) önkormányzati rendelet 10. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A Képviselő-testület ülésének időpontjáról, helyéről és napirendjéről a Polgármesteri Hivatal a település lakosságát az ülést megelőzően legalább 5 nappal tájékoztatja a meghívónak a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével, a honlapon való közzététellel.”
(2) A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 23/2016 (IX.27.) önkormányzati rendelet 10. § (6) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:)
(3) A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 23/2016 (IX.27.) önkormányzati rendelet 10. § (6) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:)
3. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 23/2016 (IX.27.) önkormányzati rendelet 11. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A lakosság számára - a zárt ülésre készített előterjesztések kivételével - az előterjesztések előzetes megismerhetőségét biztosítani kell a honlapon való megjelentetéssel, illetőleg ügyfélfogadási időben a Polgármesteri Hivatal Szervezési Osztályán biztosított betekintési lehetőséggel.”
4. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 23/2016 (IX.27.) önkormányzati rendelet 48. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá, kihirdetéséről a jegyző gondoskodik. Az önkormányzati rendelet kihirdetése a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján 15 napos kifüggesztéssel történik, a kihirdetés napja a rendelet hirdetőtáblán történő kifüggesztésének időpontja. A kifüggesztett rendeletre fel kell jegyezni a kifüggesztés és levétel időpontját, a rendelet ezen példányát a Polgármesteri Hivatal Szervezési Osztálya tartja nyilván és gondoskodik a megőrzéséről.
(3) A kihirdetett rendeletről a lakosságot hirdetmény formájában a helyi sajtó útján tájékoztatni kell. A hirdetménynek tartalmaznia kell a rendelet számát, tárgyát, hatálybalépés időpontját, megtekintési lehetőségét. A képviselő-testület által elfogadott és kihirdetett rendeletet az önkormányzat hivatalos honlapján meg kell jeleníteni, a rendeletek megtekinthetők ügyfélfogadási időben a Polgármesteri Hivatal Szervezési Osztályán.”
5. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 23/2016 (IX.27.) önkormányzati rendelet 52. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(9) A képviselő-testület jegyzőkönyveit az ülést követő 15 napon belül el kell készíteni és elektronikus levél útján meg kell küldeni a Fejér Vármegyei Kormányhivatalnak.”
6. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 23/2016 (IX.27.) önkormányzati rendelet 66. §-a a következő (7a)–(7d) bekezdéssel egészül ki:
„(7a) A bizottság ülésén a bizottsági tagok elektronikus hírközlő eszköz igénybevételével is részt vehetnek.
(7b) A bizottsági tag az ülést megelőző ötödik napon köteles a bizottság elnökét értesíteni azon szándékáról, hogy a bizottság ülésén elektronikus hírközlő eszköz igénybevételével kíván részt venni.
(7c) A bizottság ülésén elektronikus hírközlő eszköz igénybevételével történő részvételt olyan elektronikus hírközlő eszközzel kell biztosítani, amely lehetővé teszi a kép és hang egyidejű rögzítését, a tagok személyazonosságának megállapítását, a kölcsönös és korlátozásmentes kommunikációt.
(7d) Az ülésen elektronikus hírközlő eszközzel történő részvételre a jelen szabályzatban a bizottságok üléseire meghatározott szabályok az irányadóak azzal, hogy bármilyen hálózati hiba vagy egyéb telekommunikációs vagy technikai probléma esetén a bizottság ülése akkor folytatható, ha a hibát vagy a problémát kiküszöbölték.”
7. § A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 23/2016 (IX.27.) önkormányzati rendelet 75. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A közmeghallgatást, annak időpontját legalább 10 nappal korábban a honlapon illetve a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján közzé kell tenni. A közmeghallgatás meghirdetéséről a polgármester gondoskodik.”
8. § (1) A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 23/2016 (IX.27.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 23/2016 (IX.27.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(3) A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 23/2016 (IX.27.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
9. § Hatályát veszti A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 23/2016 (IX.27.) önkormányzati rendelet
a) 10. § (7) bekezdése,
b) 9. melléklete.
10. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 18/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelethez
A kiadvány 1989-ben jelent meg, kiadója a Város Tanácsa.
A települést alkotó városrészek:
1./ Sárbogárd fejlődésének kiindulása a területen lévő puszták összeolvadása volt. A közigazgatási község 1850-ben alakult ki Bogárd, Tinód, Alsókörtvélyes és Alsótöbörzsök településrészekből. 1854-ben járási központ lett. 1855-ben elnyerte a mezővárosi státust. 1872-ben pecsétje Sárbogárd - Tinód község felirattal és 1884-ben Sárbogárd város pecsétje felirattal szerepelt. A pecsétben a címer rajzának elemei a horog, a köralakú kígyó és két kéz volt látható.
1890-ben Sárbogárd mezőváros-nagyközség majd 1903-tól Sárbogárd nagyközség rangja volta a településnek. A pecsét rajzolatán a régi mezővárosi ábrát használták. 1969. július 1-én Sárbogárd és Sárszentmiklós települések egyesültek Sárbogárd néven.
1970. január 1-től nagyközség. Ekkor területe 22.248 kat. h. lakossága 11.114 fő.
1978. december 28-án körzetközpont városias arculatával növelte városkörzetét - melyen 25-26 ezer lakos élt.
1984. január 1-től városi jogú nagyközségi, majd 1986. január 1-tő városi rangot kapott.
Sárbogárd a recesszió időszakában lett város, amikor korlátozottá váltak a fejlesztés lehetőségei, átütemezik a kommunális beruházásokat, a lakosság életszínvonala stagnál, a lakosság életkörülményei romlanak.
A város részei:
- Sárszentmiklós - Őrspuszta
- Töbörzsök - Ödönmajor
- Pusztaegres - Nagyhörcsökpuszta
- Sárhatvan - Szarvaspuszta
- Rétszilas - Mindszentpuszta
- Kislók
- Alsókörtvélyes
Az 1990-ben politikai rendszer változás következett be. Az október hónapban megtartott helyhatósági választásokon a lakosság az egyéni választókerületekben 10 képviselőt, a pártok listáiról pedig 9 képviselőt választott meg. Az önkormányzat képviselő-testület 1990. október 29-én tartotta alakuló ülését, ahol a képviselők tagjai közül, titkos szavazással egyhangúlag Németh Rudolfot választották meg polgármesternek.
Az 1990-94. között tevékenykedő képviselőtestület nehéz gazdasági körülmények között végezte munkáját.
Mindezek ellenére törekedett a - város működtetése és, jelentős beruházások megvalósítása mellett - a lakosság életszínvonalának csökkenése, életkörülményeinek romlása megakadályozására.
A következő önkormányzati választásra 1994. december 11-én került sor. Az egyfordulós választáson 10 fő egyéni választókerületben, 7 fő pedig kompenzációs listáról szerzett mandátumot. A polgármestert Varga László személyében a lakosság közvetlenül választotta meg. A 18 fős képviselő-testület 1994. december 22-én tartotta alakuló ülését.
Sárbogárd lakosságának száma 1994. december 11-én: 13.553 fő.
A harmadik demokratikus önkormányzati választás lebonyolítására 1998. október 18-án került sor.
Az egyfordulós választáson a 10.163 választójoggal rendelkező állampolgárokból 3792 fő vett részt és választott polgármestert és képviselőt.
A választópolgárok ezen ciklusra is új személyt választottak polgármesternek, Varnyu Péter személyében.
A 18 fős képviselő-testület 1998. november 2-án tartotta alakuló ülését.
1998. és 2002. között a képviselőtestület a város munkahelyeinek nagyszámú megszűnése, bevételeinek jelentős csökkenése, valamint az 1999. évi belvízcsapás miatt a korábbiaknál is nehezebb gazdasági feltételek mellett végezte munkáját. A város ennek ellenére működőképes maradt, intézménybezárásra nem került sor.
2002. október 20-án került sor a következő önkormányzati választásra, melyen a választópolgárok 42%-a vett részt. 10 képviselő - közte a polgármesterrel - egyéni választókerületben, 7 képviselő kompenzációs listán szerzett mandátumot, így a képviselőtestület létszáma 17 lett.
Az új testület 2002. október 30-án megtartotta első, ünnepi alakuló ülését.
A következő önkormányzati választásra 2006. október 1-én került sor, melyen a választópolgárok 47,65 %-a vett részt. A választópolgárok a város életében első alkalommal ismételten polgármesterré választották Juhász Jánost, az előző ciklus polgármesterét.
A képviselőtestület létszáma 17 fő lett, mert 10 képviselő – köztük a polgármesterrel – egyéni választókerületben, 7 képviselő kompenzációs listán szerzett mandátumot.
A képviselőtestület az alakuló ülését 2006. október 16-án tartotta.
A következő önkormányzati választásra 2010. október 3-án került sor. Polgármester választás: névjegyzékben szereplők száma 10391 fő, megjelent 4837 fő. Érvényes szavazólap 4725 db volt. Legtöbb szavazatot kapta: Dr. Sükösd Tamás (FIDESZ) 2673.
Sárbogárd megválasztott polgármestere: Dr. Sükösd Tamás.
Képviselő választás eredménye: 8 fő egyéni választókerületben, 3 fő kompenzációs listáról került megválasztásra.
A képviselő-testület alakuló ülését 2010. október 15-én tartotta.
Az utolsó önkormányzati választásra 2014. október 12-én került sor.
Polgármester választás: négyjegyzékben szereplő választópolgárok száma 10540 fő, megjelent 3905 fő. Érvényes szavazólapok száma: 3829 db volt. Dr. Sükösd Tamás (FIDESZ) 2456 szavazatott kapott.
Sárbogárd megválasztott polgármestere ismételten: Dr. Sükösd Tamás lett.
Képviselő választás: egyéni választókerületben 8 fő, 3 fő kompenzációs listán szerzett mandátumot.
A képviselő-testület alakuló ülését 2014. október 21-én tartotta.
1.függelék a 23/2016.(IX.27.) önkormányzati rendelethez Sárbogárd Város Önkormányzat képviselő-testületi tagjainak névsora
Polgármester: Dr. Sükösd Tamás Sárbogárd, Kossuth u. 45.
Alpolgármester: Novák-Kovács István Zsolt Sárbogárd, Ady E. u. 172. I/2.
Képviselők:
Bágyi Zoltán Sárbogárd, Tüzér u. 29.
Ébl Zoltán Sárbogárd, Köztársaság u. 121.
Aranyos József Attila Sárbogárd, Ősz u. 14.
Tóth Béla Sárbogárd, Köztársaság u. 42.
Erős Ferenc Sárbogárd, Rákóczi u. 29.
Vájer Tamás Pusztaegres, Baross u. 19.
Seper László Sárszentágota, Templom u. 6.
Kapusi Péter Sárbogárd, Sövény u. 5.
Borbély Sándor Sárbogárd, Táncsics u. 14.”
2. melléklet a 18/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelethez
1) A képviselő-testület elé kerülő előterjesztések lehetnek:
a)A munkatervi napirendi pont és egyéb döntést igénylő ügy tárgyalásából következő döntést igénylő javaslatok.
b)Tájékoztató jellegű anyagok.
2) A testületi döntést igénylő javaslatok irányulhatnak:
- önkormányzati rendelet megalkotására, valamint
- határozat meghozatalára.
3) A képviselő-testület elé kerülő előterjesztés általában két részből áll:
- a tárgy és a helyzetelemzés ismertetéséből, a döntési javaslat indokolásából, esetleg az ehhez csatolt mellékletekből,
- a határozati (döntési) javaslatból.
A határozati javaslat kidolgozása csak akkor mellőzhető, ha az ügy ismertetéséből - az elfogadáson túl - döntési igény nem jelentkezik.
Tájékoztató tartalmú előterjesztés általában nem tartalmaz határozati javaslatot.
4) Az előterjesztés első részének tartalma:
- a tárgy pontos meghatározása, utalás arra vonatkozóan, hogy abban a tárgykörben volt-e napirend a testület előtt (ha igen, milyen döntés született, hogyan alakult annak végrehajtása).
- az új követelmények, összefüggések, lakossági vélemények elemzése,
- az előkészítés során végzett munka főbb tapasztalatai, mely szervekkel, személyekkel történt egyeztetés, ennek során milyen lényeges érdek- és véleménykülönbségek merültek fel (kisebbségi vélemények bemutatása),
- az előterjesztés szerves részét képezik a téma átfogó értékelését segítő mellékletek,
5) Az előterjesztés második részének (határozati javaslat) tartalma.
- a döntési javaslatok logikusan épüljenek az előterjesztés első részének megállapítására, azok alapján, azokkal összhangban szabják meg a feladatot,
- szabatosan, pontosan, jogszabályszerűen és tömören - az általánosság kerülésével - fogalmazzák meg az elérendő célt,
- ha indokolt javasolni kell a korábbi testületi határozat (ok) módosítását, kiegészítését vagy hatályon kívül helyezését,
- az előterjesztés tárgyától, illetőleg jellegétől függően
- különösen amikor a döntéssel elérni kívánt célnak több megoldási lehetősége van - két, vagy több változatban kell a határozati javaslatot kidolgozni,
- tartalmazza a végrehajtásért felelős személyek megnevezését, a végrehajtási határidőt.
Az előterjesztések alaki követelményei
1) Az előterjesztések - fő szabályként - írásban kerülnek a képviselő-testület elé. Kivételes esetben - az ügy fontosságára, sürgősségére tekintettel - szóbeli előterjesztések tehetők a képviselő-testület ülésén, melyet az ülés előtt jelezni kell a polgármester felé, a napirendi javaslat megszavaztatása előtt.
2) Kötelezően írásos előterjesztést kell készíteni az alábbi ügyekben:
- önkormányzati rendeletalkotás,
- képviselő-testület és szerveinek szervezeti és működési rendje kialakítása, megváltoztatása,
- helyi népszavazás,
- népi kezdeményezés kiírása
- önkormányzati jelképek meghatározása
- önkormányzat gazdasági programja, költségvetése,
- fejlesztési koncepciók, célok meghatározása,
- önkormányzat tulajdonával és vagyonával kapcsolatos valamennyi ügy,
- önkormányzati vállalkozással összefüggő ügyek
- településrendezési programmal és rendezési tervvel kapcsolatos ügyek,
- társulás létrehozása, társuláshoz való csatlakozás,
- önkormányzati intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése,
- a képviselő-testület szerveinek tevékenységéről szóló beszámoló,
- a képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati hatósági ügy,
3) Az előterjesztések terjedelme 10 oldalnál több nem lehet (kivéve: rendeletek).
Az előterjesztés terjedelmi korlátainak túllépését a polgármester engedélyezheti.
4) Az előterjesztésben az aláírás s.k. jelzésű lehet, bélyegző lenyomatot nem kell alkalmazni.
Az előterjesztések előkészítésének szabályai
1) Az előterjesztés előkészítéséért az abban foglaltak megalapozottságáért, az előkészítés során az érdekelt személyekkel és szervekkel való egyeztetésekért a napirend előadója a felelős.
Az előterjesztések előadója:
- a települési képviselő
- a polgármesteri hivatal belső szervezeti egységeinek vezetői
- a képviselő-testület, vagy a bizottság által felkért bármely személy lehet.
2) Az előterjesztéseket - az előzetes egyeztetések után - a testületi ülés időpontja előtt 15 nappal kell a jegyzőhöz benyújtani. Ekkor kell javaslatot tenni a meghívandó személyekre, vagy szervekre is.
3) A határidőn túl leadott előterjesztések képviselő-testület elé viteléről a jegyzővel történt egyeztetés után a polgármester dönt,
4) A képviselő-testületi ülésen csak a polgármester - a jegyzővel történt egyeztetés után - engedélyével szabad előterjesztést kiosztani.
5) A képviselő-testület ülésére készült előterjesztések csak polgármesteri szignálással kerülhetnek tárgyalásra.
3.függelék a 23/2016 (IX.27.) önkormányzati rendelethez
Civil szervezetek
Egyesületek
1. - 07-02-0002112 - Bogárd-Dal Kulturális Egyesület - 7000 Sárbogárd, Hősök tere 3.
2. - 07-02-0001613 - Csipike Egyesület - 7000 Sárbogárd, Hősök tere 3.
3. - 07-02-0003211 - Élhetőbb Sárbogárdért Környezetvédő Egyesület - 7000 Sárbogárd, Hősök tere 3.
4. - 07-02-0003431 - Földön, Vízen, Két Keréken Egyesület - 7000 Sárbogárd, Asztalos utca 1.
5. - 07-02-0001926 - Honvéd Bajtársi Egyesület Sárbogárd - 7000 Sárbogárd, Hősök tere 3.
6. - 01-02-0001952 - NIHON Karate Kyokai Sportegyesület - 7000 Sárbogárd, Berzsenyi utca 18.
7. - 07-02-0000069 - Petőfi Sándor Gimnázium Öregdiákjainak Egyesülete - 7000 Sárbogárd, József A. u. 4.
8. - 07-02-0001492 - PHILIA Sárbogárdi Protestáns Egyesület - 7000 Sárbogárd, Május 1. major
9. - 07-02-0001965 - Rétszilasért Egyesület - 7000 Sárbogárd-Rétszilas, Fehérvári utca 95.
10. - 07-02-0001831 - Sárbogárd és Környéke Nemzetőrök Egyesülete - 7000 Sárbogárd, Ady E. u. 29.
11. - 07-02-0000174 - Sárbogárd Sportegyesület - 7003 Sárbogárd, Táncsics M. út Sportpálya
12. - 07-02-0002833 - Sárbogárdi Katolikus Kórusért Egyesület - 7000 Sárbogárd, Tompa M. utca 36.
13. - 07-02-0001838 - Sárbogárdi Kosárlabda Club - 7000 Sárbogárd, Mányoki utca 6.
14. - 07-02-0002534 - Sárbogárdi Kulturális Egyesület - 7000 Sárbogárd, Hősök tere 3.
15. - 07-02-0001337 - Sárbogárdi Lovas Egyesület - 7000 Sárbogárd, Tisza utca 24.
16. - 07-02-0002594 - Sárbogárdi Múzeum Egyesület - 7000 Sárbogárd, Hősök tere 3.
17. - 07-02-0002337 - Sárbogárdi Nyugdíjas Rendőr Egyesület - 7000 Sárbogárd, Árpád utca 73./C.
18. - 07-02-0002897 - Sárréti Csókavirág Néptánc Egyesület - 7000 Sárbogárd, Hősök tere 3.
19. - 07-02-0001602 - SÁRRÉTI ÍJÁSZ CLUB Egyesület - 7000 Sárbogárd, Ady Endre út 21.
20. - 07-02-0000159 - Sárszentmiklós Egyesület - 7003 Sárbogárd, László utca 18.
21. - 07-02-0003367 - Szentmiklósi Borkedvelők Egyesülete - 7000 Sárbogárd, Hősök tere 3.
22. - 07-02-0001677 - Városi Polgárőr Szervezet Sárbogárd - 7000 Sárbogárd, Ady E. út 164.
23. - 07-02-0002523 - VAX KÉZILABDA EGYESÜLET Sárbogárd - 7000 Sárbogárd, József Attila utca 1. b.
Alapítványok
1. - 07-01-0000513 - Alba Régió Kulturális Alapítvány 7000 Sárbogárd, Bercsényi utca 1.
2. - 07-01-0000427 - ALSÓTÖBÖRZSÖKI ISKOLÁÉRT ALAPÍTVÁNY 7000 Sárbogárd, Szent István út 79-82.
3. - 07-01-0000322 - Árva Bethlen Kata Alapítvány - 7000 Sárbogárd, Tompa utca 41.
4. - 07-01-0000887 - Béldi Károly Evangélikus Alapítvány - 7000 Sárbogárd, Posta utca 5.
5. - 07-01-0001207 - Együtt Erő Vagyunk Alapítvány - 7000 Sárbogárd, Ady Endre út 21.
6. - 07-01-0000483 - Központi Óvodát Segítő Alapítvány - 7000 Sárbogárd, Mikes köz 3.
7. - 07-01-0000418 - Mészöly Géza Általános Iskoláért Alapítvány - 7000 Sárbogárd, József Attila utca 14.
8. - 07-01-0000953 - Nagykarácsony Gyermeksportjáért Alapítvány - 7000 Sárbogárd, Ady E. u. 168.
9. - 07-01-0000394 - Petőfi Sándor Gimnázium Egészséges Életmódért Alapítványa Sárbogárd - 7000 Sárbogárd, József Attila utca 4.
10. - 07-01-0000366 - Sárszentmiklósi Iskoláért Alapítvány - 7000 Sárbogárd, Köztársaság utca 171.”
3. melléklet a 18/2024. (X. 24.) önkormányzati rendelethez
1. Kormányzati funkció:
1.1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
1.2. 013320 Köztemető-fenntartás és – működtetés
1.3. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
1.4. 013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások
1.5. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
1.6. 022010 Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése
1.7. 041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
1.8. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
1.9. 041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
1.10. 042180 Állat-egészségügy
1.11. 045140 Városi és elővárosi közúti személyszállítás
1.12. 045150 Egyéb szárazföldi személyszállítás
1.13. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
1.14. 047410 Ár – és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
1.15. 051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
1.16. 051060 Veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
1.17. 052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
1.18. 063020 Víztermelés, - kezelés, - ellátás
1.19. 064010 Közvilágítás
1.20. 066010 Zöldterület-kezelés
1.21. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
1.22. 072111 Háziorvosi alapellátás
1.23. 072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
1.24. 072311 Fogorvosi alapellátás
1.25. 074011 Foglalkozás-egészségügyi alapellátás
1.26. 074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
1.27. 074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
1.28. 081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
1.29. 081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása
1.30. 081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
1.31. 082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
1.32. 083030 Egyéb kiadói tevékenység
1.33. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
1.34. 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
1.35. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
1.36. 106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése
1.37. 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások
2. Önként vállat önkormányzati feladatok:
2.1. települési támogatás nyújtása,
2.2. első lakáshoz jutók támogatása,
2.3. civil szervezetek anyagi támogatása.
3. 2. függelék: A Képviselő – testület bizottságainak létszáma, személyi összetétele
3.1. A Képviselő – testület által létrehozott bizottságok:
3.1.1. Ügyrendi és Jogi Bizottság,
3.1.2. Pénzügyi Városgazdálkodási és Városfejlesztési Bizottság,
3.1.3. Egészségügyi és Szociális Bizottság,
3.1.4. Oktatási Közművelődési és Sport Bizottság.
3.2. A bizottságok létszáma, személyi összetétele
3.2.1. Ügyrendi és Jogi Bizottság: 5 fő
Elnöke: Ébl Zoltán
Képviselő tagjai:
Vájer Tamás
Bágyi Zoltán
Nem képviselő tagjai:
Horváth Tibor
Dr. Sükösd Gergő
3.2.2. Pénzügyi, Városgazdálkodási és Városfejlesztési Bizottság: 5 fő
Elnöke: Tóth Béla
Képviselő tagjai:
Bágyi Zoltán
Erős Ferenc
Nem képviselő tagjai: Gábris István
ifj. Erős Ferenc
3.2.3. Egészségügyi és Szociális Bizottság: 5 fő
Képviselő tagjai: Tóth Béla
Kapusi Péter
Nem képviselő tagjai:
Tolnai Éva
Bereczk Károlyné
3.2.4. Oktatási, Közművelődési és Sport Bizottság: 5 fő
Képviselő tagjai: Aranyos József
Ébl Zoltán
Nem képviselő tagjai:
Lovászné Tóbel Katalin
ifj. Gábris Tibor”