Sárbogárd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2025. (VI. 26.) önkormányzati rendelete

rendeltetést, rendeltetési egységszámot igazoló hatósági bizonyítvány kiállításáról

Hatályos: 2025. 06. 27

Sárbogárd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 24/2025. (VI. 26.) önkormányzati rendelete

rendeltetést, rendeltetési egységszámot igazoló hatósági bizonyítvány kiállításáról

2025.06.27.

[1] Sárbogárd Város Önkormányzata a lakások és a nem lakások céljára szolgáló helyiségek rendeltetésének, rendeltetési egységszámának a valósággal egyező használatának igazolására törekszik, hatósági bizonyítvány kiállításával, mely igazolja a jogszabályoknak megfelelő tényleges használati módot.

[2] Sárbogárd Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alkotmány 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

A rendelet hatálya, célja és alkalmazása

1. § (1) E rendelet célja az épület fő rendeltetési jellegének és lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség rendeltetésmódjának, továbbá a lakások vagy nem lakás céljára szolgáló helyiségek számának építésügyi hatóság, örökségvédelmi hatóság vagy a rendeltetésmódosítás, hatóság eljárásához nem kötött megváltoztatását, rendeltetést és rendeltetésiegység-számot igazoló hatósági bizonyítvány kiállítására vonatkozó, feltételrendszer szabályozása.

(2) E rendelet előírásait a mindekor hatályos Sárbogárd város helyi építési szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet, illetve Sárbogárd város településképének védelméről szóló önkormányzati rendelet előírásaival együtt kell alkalmazni.

II. Fejezet

Hatáskör átruházása

2. § (1) A megállapított önkormányzati hatósági hatáskört a Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.

(2) A 2. § (1) bekezdésében átruházott hatáskör keretében meghozott döntések esetében a Képviselő-testület bírálja el azok tartalmát illetően beadott fellebbezéseket, valamint gyakorolja a másodfokú hatóság és főszabályként a felügyeleti szerv feladat- és hatáskörét.

III. Fejezet

Hatósági bizonyítvány kiadásának feltételei

3. § (1) Ügyfél kérelmére a polgármester hatósági bizonyítványt ad ki, rendeltetés, illetve rendeltetésiegység-szám igazolására, abban az esetben, ha az épület fő rendeltetési jellegének és lakás vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség rendeltetésmódjának, továbbá a lakások vagy nem lakás céljára szolgáló helyiségek számának építésügyi hatóság, örökségvédelmi hatóság vagy a rendeltetésmódosítási hatóság eljárásához nem kötött megváltoztatására vonatkozik.

(2) Ügyfél kérelmét a rendelet 1. melléklete alapján nyújthatja be a polgármesternek.

(3) A kérelemhez csatolandó mellékletek: helyszínrajz, alaprajz, műszaki leírás, fotódokumentáció, településképi bejelentés tudomásulvételének igazolása (amennyiben az ingatlan településképi szempontból meghatározó területen fekszik).

(4) Lakássá történő átminősítésének feltétele, hogy az épület teljesítse az építési követelményeket meghatározó Kormányrendelet, lakóépületre vonatkozó előírásait.

IV. Fejezet

Eljárási szabályok

4. § (1) A polgármester megvizsgálja, hogy a beadott kérelem és mellékletei megfelelnek-e a vonatkozó jogszabályoknak. Szükség esetén, helyszíni szemle megtartását rendelheti el.

(2) Amennyiben az érintett ingatlan Sárbogárd város településképének védelméről szóló önkormányzati rendelet szerint településképi szempontból meghatározó területen fekszik, úgy a hatósági bizonyítvány kiadását megelőzően településképi bejelentési eljárást kell lefolytatni, Sárbogárd város településképének védelméről szóló önkormányzati rendelet alapján.

(3) A hatósági bizonyítvány kiállítására vonatkozó előírásokat az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény szabályozza.

5. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

6. § Hatályát veszti a Rendeltetést, rendeltetési egységszámot igazoló hatósági bizonyítvány kiállításáról szóló 20/2022. (X. 27.) önkormányzati rendelet.