Aba Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2020.(I.14.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 8/2017. (V. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2020. 01. 14- 2020. 01. 14

Aba Város Önkormányzat Képviselő-testületének

1/2020. (I. 14.) önkormányzati rendeletét

a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 8/2017. (V. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról



Aba Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. §


(1) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 8/2017. (V. 31.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 17. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„Az alpolgármester megválasztásához szükséges titkos szavazás lebonyolítása érdekében a képviselők közül 3 fős szavazatszámláló bizottságot kell választani akkor, ha előzőleg nem került megválasztásra a Pénzügyi, Ügyrendi, Település-fejlesztési és Településrészi Bizottság.”


(2) A Rendelet 38. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„A titkos szavazás lebonyolításáról a Pénzügyi, Ügyrendi, Település-fejlesztési és Településrészi Bizottság, mint szavazatszámláló bizottság gondoskodik a jegyző közreműködésével.”


(3) A Rendelet 40. § (1) – (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„ A szavazás eredményéről a Pénzügyi, Ügyrendi, Település-fejlesztési és Településrészi Bizottság elnöke a képviselő-testületnek – az arról készült jegyzőkönyv ismertetésével – jelentést tesz. A titkos szavazással hozott döntést alakszerű határozatba kell foglalni.


(2) A titkos szavazás szavazólapjait – felhasznált, fel nem használt, rontott, érvényes, érvénytelen – a testületi ülést követő 90 nap eltelte után meg kell semmisíteni. A megsemmisítésről a Pénzügyi, Ügyrendi, Település-fejlesztési és Településrészi Bizottság jegyzőkönyvet készít.”


2. §


(1) A Rendelet 56. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

  1. Pénzügyi, Ügyrendi, Település-fejlesztési és Településrészi Bizottság, amelynek létszáma 3 főből áll, ebből 2 fő képviselő tag, 1 fő nem képviselő tag
  2. Szociális, Oktatási, Kulturális és Társadalmi Kapcsolatok Bizottsága, amelynek létszáma 3 főből áll, ebből 2 fő képviselő tag, 1 fő nem képviselő tag”


(2) A Rendelet 57. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Pénzügyi, Ügyrendi, Település-fejlesztési és Településrészi Bizottság feladata, hatásköre:

a) felügyeli és ellenőrzi az önkormányzat és intézménye gazdálkodását, az önkormányzat költségvetésének végrehajtását, vizsgálja az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodást,

b) véleményezi az önkormányzat éves költségvetéséről és annak végrehajtásáról szóló, valamint az érintő előterjesztést, rendelet-tervezetet, javaslatot, jelentést, tájékoztatót, beszámolót, részt vesz azok előkészítésében, figyelemmel kíséri az ezzel összefüggő döntések végrehajtását,

c) véleményezi az önkormányzat gazdasági programját, részt vesz annak előkészítésében,

d) véleményezi a költségvetésre kiható tervet, koncepciót, annak gazdasági hatását,

e) javaslatot tesz a helyi adók kivetésére, emelésére, mértékének megállapítására,

f) javaslatot tesz és véleményez minden olyan képviselő-testületi előterjesztést, javaslatot, rendelet-tervezetet, amely összefüggésben és kihatással van az önkormányzat gazdálkodására,

g) felügyeli és ellenőrzi az e rendeletben foglaltak megtartását, az önkormányzat, a képviselő-testület és szervei jogszabályoknak megfelelő működését,

h) a képviselő-testület és szervei működésével összefüggő ügyrendi kérdésekben szükség szerint állást foglal.

i) figyelemmel kíséri e rendelet rendelkezéseinek megtartását, szükség esetén javaslatot tesz a módosítására.

j) kivizsgálja az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést, és javaslatot tesz a képviselő-testületnek a döntésre,

k) vizsgálja a polgármester, a települési képviselő, valamint a települési képviselő hozzátartozója vagyonnyilatkozatát, nyilvántartja, ellenőrzi és kezeli azt.

l) javaslatot tesz a képviselő-testületnek vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos döntésre.

m) a képviselő-testület titkos szavazása esetén szavazatszámláló bizottságként jár el.

n) kivizsgálja a méltatlansági eljárással kapcsolatos kezdeményezéseket.

o) javaslatot tesz a Képviselő-testületnek a méltatlansággal kapcsolatos döntésre.


(2) A Pénzügyi, Ügyrendi, Település-fejlesztési és Településrészi Bizottságnak a képviselő-testület által átruházott hatásköre nincs.”


(3) A Rendelet 58. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„Szociális, Oktatási és Kulturális és Társadalmi Kapcsolatok Bizottsága feladata, hatásköre

a) közreműködik a közművelési, oktatási, ifjúsági, testnevelési és sportfeladatok végrehajtásában, azok fejlesztési célkitűzéseinek megvalósításában,

b) elősegíti az ifjúsággal kapcsolatos rendelkezések végrehajtását, figyelemmel kíséri és elemzi az ifjúság helyzetére ható tényezőket és a pályaválasztást, vizsgálja az oktató, nevelő, valamint művelődési intézmény tárgyi és személyi feltételeit, javaslatot dolgoz ki a korszerűsítés és az ellátás, színvonalának növelésére,

c) figyelemmel kíséri az óvodai, iskolai ellátottság helyzetét,

d) szervezi a lakosság közreműködését az egyes sportfeladatok végrehajtásában,

e) javaslattevő, véleményező, előkészítő szerepe van testületi ülés e témakörű napirendi pontjára,

f) figyelemmel kíséri és elemzi az egészségügyi, ezen belül különösen a betegellátás, gyógyító és megelőző ellátás helyzetét,

g) közreműködik az egészségügyi ágazatra vonatkozó fejlesztési programok kidolgozásában,

h) vizsgálja a szociális ellátás tárgyi és személyi feltételeit, javaslatot dolgoz ki javítására,

i) figyelemmel kíséri a község köztisztaságát, jelzéssel él a Polgármesteri Hivatal felé,

j) figyelemmel kíséri a hátrányos helyzetű, veszélyeztetett kiskorúak helyzetét, a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységet,

k) véleményezi a szociális ellátásokról szóló rendelet-tervezetet.”


(4) A Rendelet 59. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„A Szociális, Oktatási és Kulturális és Társadalmi Kapcsolatok Bizottsága a képviselő-testület által átruházott hatáskörében dönt:

a) az önkormányzati segély nyújtásáról (átmeneti felnőtt, gyermekvédelmi támogatás)

b) megállapítja a méltányossági alapú ápolási díj jogosultságot

c) javaslatot tesz a képviselő-testületnek a Bursa Hungarica felsőoktatási ösztöndíj támogatási kérelmekben.”


3. §


(1) A Rendelet 63. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„A képviselő-testület – a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére – két fő alpolgármestert választ.’   

4. §


(1) A Rendelet kihirdetése napján 17 óra 00 perckor lép hatályba, és hatályba lépését követő napon hatályát veszti.


(2) A Rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.



Aba, 2020. január 14.



Dr. Mikula Lajos                                          Eszterbauer Erzsébet

                                                 polgármester                                                               jegyző


Záradék:

A Rendeletet 2020. január 14-én 16.45 órakor kihirdettem.

Aba, 2020. január 14.


Eszterbauer Erzsébet

jegyző