Aba Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2022. (VII. 15.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események létesítésének engedélyezéséről és a szolgáltatási díjának mértékéről
Hatályos: 2022. 08. 15- 2023. 11. 15Aba Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2022. (VII. 15.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események létesítésének engedélyezéséről és a szolgáltatási díjának mértékéről
Aba Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. I. törvény 96. §-ban pontjának felhatalmazása alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontja szerinti feladatkörében eljárva a következőt rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § (1) hivatali helység: 8127 Aba, Rákóczi utca 12. (Díszterem)
(2) hivatali munkaidő: hétfő-csütörtök: 7.30-16.00 óra, péntek: 7.30-13.30 óra
(3) többletszolgáltatás: hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívüli házasságkötések, bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítésének biztosítása, kivéve, ha a felek valamelyikének állapota közeli halállal fenyeget és ez indokolja a hivatali helyiségen, valamint hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvvezetői közreműködést
(4) külső helyszín: Aba Város közigazgatási területén található szabadtér
2. Az anyakönyvvezető hivatali munkaidején túli és hivatalos helyiségen kívüli anyakönyvi eseményeken való közreműködése
2. § (1) Az anyakönyvvezetők az Abai Polgármesteri Hivatal hivatalos helyiségében, valamint - e rendeletben meghatározott keretek között - külső helyszíneken hivatali munkaidőn kívül közreműködhetnek anyakönyvi eseményeken.
(2) A hivatalos helységen kívüli anyakönyvi esemény tartására irányuló kérelem esetén a jegyző vizsgálja a helyszín anyakönyvi esemény megrendezésére való alkalmasságát. Alapvető alkalmassági feltétel a Magyarország címerének megjelenítése, valamint elkülönített helyiség, mind a hivatalos anyakönyvi esemény megtartására, mind pedig a vendéglátásra.
(3) Az anyakönyvvezetőt közreműködéséért választása szerint a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő vagy díjazás illeti meg, melyről az anyakönyvvezetői feladatokat ellátó köztisztviselő nyilatkozik.
(4) A hivatali munkaidőn kívüli események esetén az anyakönyvvezető díjazásának mértéke bruttó 15.000.-Ft, az anyakönyvi események lebonyolítását segítő munkatárs díjazásának mértéke bruttó 5.000.-Ft.
3. Díjfizetési kötelezettség
3. § (1) Az anyakönyvi esemény alapdíja minden esetben 6.000.-Ft+ÁFA
(2) Hivatali helységen kívül hivatali munkaidőben történő házasságkötés létesítése esetén a szolgáltatás díja 17.000,- Ft+ÁFA
(3) Házasságkötés létesítése esetén hivatali helyiségben, hivatali munkaidőn kívül a szolgáltatás díja 17.000,- Ft+ÁFA
(4) Hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés esetén a szolgáltatás díja 17.000,- Ft+ÁFA
(5) Külső helyszínen, munkaidőn kívül történő házasságkötés esetén a szolgáltatás díja 27.000.-Ft+ÁFA
(6) A (2) bekezdésekben meghatározott szolgáltatási díjakat nem kell megfizetni akkor, ha a házasulandók valamelyike Aba Városában legalább egy éve bejelentett lakóhellyel rendelkezik.
(7) A szolgáltatási díj megfizetése alól mentesül, ha valamelyik házasulandó mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt különös erőfeszítés lenne számára az anyakönyvvezető előtti hivatalos helységben való megjelenés.
(8) A szolgáltatási díj megfizetését legkésőbb a házasságkötést megelőző 3 munkanapon belül igazolnia kell. Az igazolás bemutatásának elmulasztása az engedély visszavonásával jár.
4. Záró rendelkezés
4. § Ez a rendelet 2022. augusztus 15-én lép hatályba.
5. § Hatályát veszti az egyes anyakönyvi események létesítésének engedélyezéséről és a szolgáltatási díjának mértékéről szóló 17/2017.(VIII.29.) önkormányzati rendelet.