Csór Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2013.(XII.20.) önkormányzati rendelete

a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2013. 12. 21- 2014. 12. 07

Csór Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdése d) pontjában kapott feladatkörében eljárva és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) a) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

I. FEJEZET


ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK



1. §     (1)       Az önkormányzat megnevezése: Csór Község Önkormányzatának

(2)    Az önkormányzat jelképei: címer, zászló, bélyegző (leírását az 1.  melléklet tartalmazza).

(3)     Az önkormányzat együttműködik a Csór Község Lengyel Nemzetiségi Önkormányzattal. Az együttműködés részletes feltételeiről együttmőködési megállapodást köt. A megállapodást az Önkormányzat évente felülvizsgálja. A Csór Község Lengyel Nemzetiségi Önkormányzattal kötött együttműködési megállapodást az 1. függelék tartalmazza.

II. FEJEZET


Önkormányzat, hatáskörök


2. §    (1)    Az önkormányzat jogi személy, az önkormányzati jogokat a képviselő-testület gyakorolja.



 (2)    A képviselő-testületet a polgármester képviseli.

(3)    A képviselő-testület tagjainak száma 7 fő, amelyből 1 fő polgármester és 6 fő képviselő (a képviselő-testületi tagok névsorát a Szervezeti és Működési Szabályzat (továbbiakban: SZMSZ) 2. függeléke tartalmazza).

(4)  Az önkormányzati alaptevékenységek államháztartási szakfeladatrend szerinti besorolását a 3. függelék tartalmazza.

3.§    A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök:
    
(1)    Önkormányzati segély megállapítása.

(2)    Szociális tüzifa juttatás elbírálása.

(3)    Közterület-használati engedélyek elbírálása

III. FEJEZET


A KÉPVISELŐ-TESTÜLET


A képviselő-testület működésének szabályai


4. §    (1)    A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.

(2)    A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület üléseit a korelnök hívja össze és vezeti.

(3)      A képviselő-testület éves munkatervet készít a tárgyévet megelőző év december 31-ig az előre látható feladatok meghatározására, amelyhez a települési képviselőktől előzetesen véleményt kér.

(4)    A munkaterv megküldésre kerül:
        a)    a települési képviselőknek,
        b)    a nem képviselő bizottsági tagoknak,
        c)    a munkatervben érintett előadóknak,
        valamint közzé kell tenni a www.csor.hu, valamint a www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.hu  honlapokon.

A képviselő-testület összehívásának rendje


5. §    (1)    A polgármester a képviselő-testület üléseit az ülés helyének és napjának, a kezdés időpontjának megjelölését és a javasolt napirendet tartalmazó írásbeli meghívóval hívja össze.

(2)    A rendes ülésre szóló meghívót a képviselő-testület ülésének napját megelőzően legalább 5 naptári nappal, a rendkívüli ülésre szóló meghívót pedig egy naptári nappal előbb kell az érdekelteknek megküldeni.
 

 (3)    Rendkívül indokolt esetben meghívó nélkül, elsősorban telefonon, SMS, vagy e-mail küldésével is összehívható a képviselő-testület.
 

(4)    A képviselő-testület ülésének időpontjáról a nyilvánosságot – a település lakosságát – a meghívó hirdetőtáblára való kifüggesztésével és a www.csor.hu, valamint a www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.hu  honlapokon való megjelentetésével biztosítja.


Az előterjesztések


6. §    (1)    A meghívóhoz az előterjesztéseket és a rendelet-tervezeteket mellékelni kell. Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület rendes, vagy rendkívüli ülése elé kerülő rendeleti javaslat, határozati javaslat, beszámoló és tájékoztató.


(2)    A képviselő-testülethez előterjesztést jogosult benyújtani – amennyiben az adott kérdésben a képviselő-testület döntése szükséges – a polgármester, a települési képviselő és a képviselő-testület bizottsága, a jegyző.


(4)    Rendelet-tervezet csak írásban terjeszthető be.

(5)    Az írásbeli előterjesztés tartalmazza a tárgyat és a tényállást, a lehetséges döntési alternatívákat és azok indokolását, a rendeleti, vagy határozati javaslatot, szükség szerint a határidő megjelölését, jogszabályi hivatkozást és a felelős nevét.


(6)    Az előterjesztéshez csatolni kell az illetékes bizottság véleményét és javaslatát., amennyiben van ilyen.

(7)    Az írásbeli előterjesztéseket az azt tárgyaló képviselő-testületi ülést megelőzően legalább 10 naptári nappal kell a jegyzőnél leadni.

(8)   A meghívót és az írásos előterjesztéseket  a képviselőknek az általuk megadott kézbesítési címre kell megküldeni, ennek hiányában papíralapon megküldeni.

(9)    A zárt tárgyalású napirendi pontra vonatkozó írásos előterjesztést papír alapon, zárt borítékban csak a képviselők és a jegyző kapják kézhez.

(10) Az előterjesztéseket a testületi ülés előtt közzé kell tenni a www.csor.hu, valamint a www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.huhonlapon.

Rendes ülés


7. §   (1)    A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább  8 rendes ülést tart.

(2)    A rendes, nyílt ülés kötelező napirendi pontja a polgármester írásos beszámolója a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az előző rendes ülést követő fontosabb eseményekről.


Rendkívüli ülés


8. §    A polgármester- a képviselő-testület döntését igénylő- indokolt esetben rendkívüli ülést hív össze. Az összehívás indokát a rendkívüli ülésen ismertetni kell.


Az ülések nyilvánosságának biztosítása


9. §    (1)    A képviselő-testület nyilvános ülésein bárki részt vehet.

(2)      A képviselő-testületi munka nyilvánossága biztosítása érdekében a rendes képviselő- testületi ülések előterjesztéseit, jegyzőkönyveit, rendeleteit, határozatait  a www.csor.hu, valamint a www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.hu honlapon  közzé kell tenni.

Az ülés rendjének fenntartásáról és az annak érdekében
hozható intézkedésekről


10. §    (1)    A polgármester biztosítja a tanácskozás rendjét:
        a)     megadja a szót,        
        b)     felszólítja azt, aki eltért a tárgytól, ennek eredménytelensége esetén megvonja a szót,
        c)     szükség esetén javasolja a képviselő-testületi ülés félbeszakítását,
        d)     tárgyalási szünetet rendelhet el.

(2)    A nyilvános ülésen résztvevő hallgatóság részére a polgármester hozzászólási jogot adhat. A képviselő kezdeményezheti a hozzászólási jog megadását, megvonását. A képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel – vita nélkül – a hozzászólási jogot megvonhatja.


(3)    Ha a testületi ülésen rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester javaslatára a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbségű szavazással szünetet rendel el. Ha az ülés félbeszakad, csak újabb polgármesteri összehívásra folytatódhat.


Zárt ülés


11. §   (1)    A zárt ülés megtartását a polgármester, bármelyik települési képviselő és a jegyző indítványozhatja. A zárt ülés elrendeléséről a képviselő-testület minősített többséggel dönt.


(2)    Zárt ülésen a képviselő-testület tagjai, a jegyző, aljegyző és a jegyzőkönyvvezető, továbbá meghívása esetén az érintett és a szakértő vesznek részt.


(3)    Aki zárt ülésen jogtalanul tartózkodik, azt az ülés elnöke az ülésről való távozásra szólítja fel.


12. §    (1)    A polgármester
a)     az ülést megnyitja, illetőleg berekeszti,
b)    az igazoltan, illetve igazolatlanul távollévők nevének felsorolásával megállapítja az ülés határozatképességét,
c)    tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az előző ülést követő fontosabb eseményekről,
d)    javaslatot tesz az ülés napirendjére, az önkormányzati bizottságok, a polgármester, valamint a települési képviselők szóban, a napirend elfogadása előtt indítványozhatják valamely kérdés napirendre tűzését. A napirend felett a testület vita nélkül határoz.
e)    napirendi pontonként megnyitja és berekeszti a vitát, az előadókhoz a képviselők, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita előtt választ kell adni. A vita lezárása után a napirend előadója válaszolhat a hozzászólásokra.
f)    szót ad a szavazás előtt a jegyzőnek, amennyiben  törvényességi észrevételt kíván tenni. A jegyző megalapozott válaszadása érdekében kérheti a döntés elhalasztását.
g)    az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra, a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról dönt előbb a testület és ezek figyelembe vételével az előterjesztésben szereplő határozati javaslatokról
h)     megállapítja a szavazás eredményét,
i)      a zárt ülésen hozott határozatokat kihirdeti.


Határozatképesség


13. §   (1)    Amennyiben az ülést határozatképtelenség miatt el kell halasztani, annak 8 naptári napon belül – az előzetesen kitűzött napirend szerinti – ismételt összehívásáról a polgármester gondoskodik.


(2)    Az ülésről igazoltan van távol az a települési képviselő, aki, bármely okból akadályoztatva van és ezt a tényt a polgármesternek előzetesen bejelentette.


Döntéshozatali eljárás


14. §    Amennyiben megállapítást nyer, hogy a képviselő a személyes érintettségét egy adott napirend tárgyalásánál nem jelentette be, a polgármester a napirendi pont újbóli beterjesztéséről dönthet és felhívja a képviselő figyelmét a bejelentési kötelezettségére.
A személyes érintettség elmulasztásának tényét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.
    


15. §   (1)    Ha a képviselő-testület szavazategyenlőség, vagy tartózkodás miatt hoz elutasító döntést, abban az esetben – ha az érintett fenntartja kérelmét – a soron következő testületi ülésen ismételten napirendre kell tűzni az ügyet.


(2)    Amennyiben ismételten elutasító döntés születik, az esetben csak olyan új tény, vagy adat felmerülése esetén lehet a testület elé egy éven belül előterjeszteni az ügyet, amitől a döntés megváltoztatása várható.

A szavazás módja


16. §   (1)    A képviselő-testület a döntéseit fő szabály szerint nyilt szavazással hozza.

(2)    A nyílt szavazás történhet:
                      a) kézfelemeléssel ,
                      b) név szerinti szavazással.

(3)      Ha a szavazás eredményéről kétség merül fel, és bármely képviselő azt kéri, a polgármester köteles a szavazást megismételtetni.
          

(4)       A szavazás módjának megválasztását adott napirend tárgyalása során bármely képviselő javasolhatja, amelyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.


 17.§    (1)    Név szerint kell szavazni, ha azt a jelenlévő képviselők egynegyede kéri.
          

(2)     A név szerinti szavazás esetén a jegyző egyenként olvassa a képviselők nevét, akik nevük elhangzásakor „igen”-nel, vagy „nem”-mel, vagy „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.

(3)    A jegyző a szavazatokat a névsoron – az elhangzottak szerint -feltünteti, összeszámlálja és a szavazás eredményét átadja a polgármesternek, s azt a polgármester hirdeti ki.

A kihirdetett névsort a jegyzőkönyvhöz csatolni kell.

18.§  (1)    Törvényben meghatározott esetekben a képviselő-testület titkos szavazást tarthat. A titkos szavazás megtartását bármelyik képviselő kezdeményezheti.

(2)    A tikos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, urna igénybevételével történik

(3)  A titkos szavazást 3 tagú ideiglenes szavazatszámláló bizottság bonyolítja, melynek megbízatása a szavazás eredményének ismertetéséig szól.

(4)   A bizottság tagjaira a képviselő-testületi ülést vezető személy tesz javaslatot, elnökét és tagjait a képviselő-testület minősített többséggel választja meg.

(5)   A titkos szavazás eredményét az erre létrehozott szavazat számláló bizottság átadja a  polgármesternek, s azt a polgármester hirdeti ki.

6)    A titkos szavazásról jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:
        a)    a szavazás helyét, idejét,
        b)    a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét, tisztségét,
        c)    a szavazás során felmerült körülményeket,
        d)    a szavazás eredményét.


(7)     A szavazásról készült jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság elnöke és a jegyzőkönyvvezető köztisztviselő írja alá, amelyet az ülésről készült jegyzőkönyvhöz csatolni kell.

Az önkormányzat rendelet alkotása, határozathozatal, jegyző jelzési kötelezettsége


19. §    (1)    Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:
        a)    a polgármester
        b)    a képviselő,
        c)    a képviselő-testület bizottsága és
        d)    a jegyző.

(2)    A rendelet tervezetét a tárgy szerint illetékes bizottság előzetesen megtárgyalja és állásfoglalását, javaslatait a képviselő-testület elé terjeszti.
A polgármester javaslatot tesz arra, hogy a rendelet megalkotása egy, vagy két fordulóban történjen. A két fordulóban történő rendeletalkotásról a képviselő-testület dönt.
          

(3)      A rendeleti javaslat kidolgozásához a jegyző segítséget nyújt.

20. §   A rendelet-tervezeteket és azok indokolását – a 21 §-ban foglalt kivételekkel – társadalmi egyeztetésre kell bocsátani, melynek során biztosítani kell a tervezet és a vélemények helyben szokásos módon történő közzétételét.

21. § (1)     Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani
         a) az állami támogatásokról, a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról,
         b) a helyi adókról
         c) a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról,
         d) a kiemelkedő közérdek miatt sürgős döntésről szóló tervezeteket.

(2)     Kiemelkedő közérdek az olyan körülmény, melynek bekövetkezése esetén az önkormányzatot jelentős hátrány érné.

22 § (1)   A tervezetet, az azt tárgyaló képviselő-testületi ülést megelőző 15. napon 16.00 órtától kell közzétenni a www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.hu,  című honlapján a véleményezésre kialakított oldalon. A tervezetre benyújtott véleményeket a képviselő-testületi ülést megelőző 7. nap 12.00 óráig bezárólag veszi figyelembe a Képviselő-testület.


(2)     A véleményeket az erre a célra létrehozott e-mail címre kell megküldeni.


(3)    A beérkező véleménynek tartalmaznia kell:
        a) véleményadó nevét,
        b) a véleményadó lakhelyét,
        c) a véleményadó elektronikus elérhetőségét.


(4)    A vélemény megküldésével a véleményt nyilvánító személyes adatainak kezeléséhez szükséges hozzájárulást megadottnak kell tekinteni.


(5)  A beérkező véleményt a helyben szokásos módon közzé kell tenni, kivéve, ha jó erkölcsbe ütköző, becsület csorbítására, jó hírnév megsértésére alkalmas kifejezést tartalmaz, vagy ha a vélemény nem illeszkedik a tervezett tárgyhoz.


(6)    A beérkező véleményekről az előterjesztő összegzést készít, mely tartalmazza a figyelembe vett észrevételeket, illetve a vélemény figyelmen kívül hagyásának indokait. Az erről szóló dokumentumot a honlapon a képviselő-testületi ülést megelőző nap 24.00 óráig közzé kell tenni.


23. § (1)   A vélemény hagyományos módon írásban, papírlapon is megküldhető, de tartalmaznia kell a 17. § (3) bekezdésében foglaltakat.


(2)   A helyi közösségek széles körét érintő tervezettel kapcsolatos vélemények közvetlen megismerése érdekében lakossági fórum szervezhető. A lakossági fórum, elhangzottak összefoglalóját a helyben szokásos módon közzé kell tenni.

(3)    A tervezetről szóló döntést követő három hónap elteltével a rendelet szerint közzétett dokumentumok eltávolításra, a papíron beküldött vélemények megsemmisítésre kerülnek.


24. §  (1)     A rendelet-tervezetet a testületi ülést megelőző 3 nappal a képviselő-testület tagjainak kézbesíteni kell.
            

(2)      Ha a rendeleti javaslathoz módosító javaslat érkezik, szavazás során módosító indítványról kell először szavazni.

(3)      A rendelet elfogadását követően annak hiteles szövegét a jegyző szerkeszti.

25. §   Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről és a hatályos önkormányzati rendeletek nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik. Az önkormányzati rendeleletet a helyben szokásos módon közzé kell tenni.
A kihirdetés tekintetében a közzététel az önkormányzat hirdetőtábláján való kifüggesztést jelenti. Az önkormányzati rendelet a kifüggesztés napján tekinthető kihirdetettnek.


26. §    Törvényben meghatározott esetekben túl a határozat hozatalthoz minősített döntés szükséges az alábbi esetekben:
                 a) kitüntetések, elismerő címek létrehozásához, adományozásához,
                 b) titkos szavazás elrendeléshez, amennyiben az nem kötelező,
                 c) helyi népszavazás kiírásához, amennyiben az jogszabály alapján nem kötelező,
                 d) településrendezési tervek jóváhagyásához, területi-felhasználáshoz,
                 e) hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz.

27. §    Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az Önkormányzat döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértést követő képviselő-testületi ülésen köteles ezt jelenteni a Képviselő-tetület felé:

28.§       A rendelet megjelölése:


„Csór Község Önkormányzat Képviselő-testületének
…/20… (hónap, nap) önkormányzati rendelete
a rendelet tárgya”


29.§ (1)  Az önkormányzati rendeletet a jegyző az önkormányzat hirdetőtábláján, kihirdeti, valamint a valamint a www.csor.hu, illetve a www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.hu honlapján is közzéteszi.

30. §   (1)    A jegyző köteles biztosítani, hogy a kihirdetett rendeleteket a Közös Hivatalban bárki ügyfélfogadási időben megtekinthesse.


(2)    A rendeletek nyilvántartásáról és naprakészen tartásáról a jegyző gondoskodik.

31. §   (1)    A képviselő-testület határozatait a naptári év elejétől folyamatos sorszámmal kell ellátni.
   

(2)    A határozat jelölése:


„Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének
…/20… (hónap, nap) önkormányzati határozata
a határozat tárgya


        Felelős:
        Határidő:

(3)    A képviselő-testület  határozat hozatal nélkül dönt:
        a)    a napirend elfogadásáról,
        b)    a jegyzőkönyvvezető személyéről,
        c)    ügyrendi kérdésekről.


Interpellációk


32. §   (1)    A képviselő a képviselő-testület ülésén a polgármestertől, a jegyzőtől, a bizottság elnökétől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, amelyre az ülésen – vagy legkésőbb 15 munkanapon belül írásban – érdemi választ kell kapnia.


(2)    Az interpellációkkal a képviselő-testület a napirendi pontok tárgyalását követően foglalkozik.


(3)    Az interpellációt az ülés napját megelőzően, legalább 2 naptári nappal korábban kell a polgármesternél írásban bejelenteni.


(4)    A bejelentésnek tartalmaznia kell: az interpelláló nevét, az interpelláció tárgyát, illetve azt, hogy az interpellációját szóban is elő kívánja-e adni.


(5)    Az interpelláció írásos bejelentésétől el lehet tekinteni, de ilyen esetben az ülésen szóban elhangzó interpellációval is foglalkozni kell.

(6)    Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik és erről vita nélkül, külön dönt a képviselő-testület is.


(7)    Az írásban adott választ az interpelláló képviselőnek, a válasz másolatát pedig egyidejűleg minden képviselőnek meg kell küldeni. A válasz elfogadásáról a soron következő rendes ülésen kell dönteni.


(8)    A képviselő-testület az interpelláció alapján – az illetékes bizottság bevonásával és az interpelláló részvételének lehetőségével – részletes vizsgálatot is elrendelhet.
A vizsgálat eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén, de legalább 30 naptári napon belül számot kell adni.
A vizsgálat eredményének elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

Jegyzőkönyv


33. §   (1)    A képviselő-testületi ülésekről 3 példányban jegyzőkönyv készül.
A jegyzőkönyvhöz csatolandó a jelenléti ív, a meghívó, az írásos előterjesztések és a határozati javaslatok, valamint az elfogadott rendeletek, továbbá az írásban benyújtott interpelláció.
A nyílt ülés jegyzőkönyvét aláírás után a www.csor.hu, valamint a    www.iszkaszentgyorgyikozoshivatal.hu honlapjon is közzé kell tenni.

   

(2)    A jegyzőkönyv tartalmazza:
        a)    az ülés helyét és időpontját,
        b)    a megjelent képviselők és tanácskozási joggal meghívottak nevét,
        c)    az egyéb résztvevők jelenlétét,
        d)    az igazoltan és igazolatlanul távollévő képviselők nevét,
        e)    a napirend előtti felszólalások lényegét,
         f)    az elfogadott napirendet, a napirendek előadóit,
        g)    napirendenként az előterjesztés lényegét, írásos előterjesztés esetén a napirendi előadó esetleges kiegészítőjét,  a felszólalók nevét, részvételük jogcímét, a hozzászólások, kérdések lényegét és az azokra adott válaszokat, a szóban előterjesztett határozati javaslatokat,
        h)    a szavazás eredményét,
        i)     a kihirdetett határozatok, rendeletek szövegét,
        j)     az interpellációkat és az azokra adott válaszokat,
        k)    a napirend utáni bejelentéseket és válaszokat,
        l)     az ülés elnökének esetleges intézkedéseit és a testületi ülés fontosabb eseményeit.

(3)    A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző aláírja.

(4)    A jegyző köteles biztosítani, hogy a testületi ülések jegyzőkönyveit (a zárt ülésről készült jegyzőkönyvek kivételével) hivatali idő alatt az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatalban, illetve a Csóri Kirendeltségén ügyfélfogadási időben bárki megtekinthesse.


Közmeghallgatás


34. §   (1)    A képviselő-testület legalább évente egy alkalommal – az általa külön meghatározott és 15 naptári nappal megelőzően meghirdetett időpontban – közmeghallgatást tart.


(2)    A közmeghallgatás helyéről, időpontjáról a település lakosságát a képviselő-testületi ülések összehívására vonatkozó szabályok szerint kell értesíteni.
   

(3)    Közmeghallgatást kell tartani, ha
        - a települési képviselők egynegyede,
        - a képviselő-testület bármely bizottsága,
        - vagy népi kezdeményezés indítványozza.

(4)    A közmeghallgatáson az állampolgárok kérdéseket intézhetnek a polgármesterhez, a jegyzőhöz, a jelenlévő települési képviselőkhöz, illetve közérdekű bejelentéseket, javaslatokat tehetnek.


(5)    A közérdekű bejelentéseket, javaslatokat a képviselő-testület értékeli, majd meghatározza azt a személyt (bizottságot), aki (amely) a vizsgálat után a szükséges intézkedést kezdeményezheti. Az intézkedés eredményéről a polgármester az érintettet, vagy érintetteket köteles tájékoztatni.

IV. FEJEZET


AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEI


Polgármester


35. §    (1)    A polgármester feladatát főfoglalkozású megbízatásként látja el.


(2)    A polgármester minden hónap első és harmadik szerdáján 8-12óráig, 13-17 óráig ügyfélfogadást tart.


(3)       A (2) bekezdésben foglalt időn kívül a polgármester munkarendje kötetlen.

(4)      Az átruházott hatáskörben hozott írásbeli döntések esetében a polgármesternek utalnia kell az átruházás tényére.


(3)    A polgármester az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a soron következő rendes testületi ülésen beszámol.


36. §   A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (2) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:
a) ivóvízellátás,
b) önkormányzati út felújítása


37. § A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. rövény 68. § (3) bekezdésében foglaltak fennálása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:
a) közvilágításról való gondoskodás,
b) a helyi közutak és tartozékainak kialakítása és fenntartása,
c) környezeti –egészségügyi (köztisztasági, települési környezet tisztaságának biztosítása, rovar- és rágcsálóirtás);
d) szociális, gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások,
e) lakás- és helyiséggazdálkodás,
f) helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás,
g) honvédelem, polgári védelem, katasztrófavédelem, helyi közfoglalkoztatás,
h) település közbiztonság


38. §  (1)    Az egy fő alpolgármester társadalmi megbízásban látja el feladatait.


(2)   Az alpolgármester minden hónap harmadik szerdai napján 16-17 óra között ügyfélfogadást tart.

A képviselő-testület bizottsága


39. §     (1)    A képviselő-testület létrehozza az alábbi bizottságot:
             a)  Ügyrendi Bizottság:
             Tagjainak száma: 3 fő, ebből 3 fő képviselő.
        


(2)    A bizottság feladat- és hatáskörét jogszabály, valamint e rendelet állapítja meg.
        A bizottság tagjainak nevét az SZMSZ 4. függelék tartalmazza.


(3)    Az esetenként felmerülő feladatok ellátása érdekében ideiglenes bizottság is létrehozható, de ekkor is be kell tartani e rendelet 28. §-ában meghatározott szabályokat.


(4)    A bizottságok javaslattevő, véleményező, ellenőrző, összehangoló munkát végeznek, melynek keretében különösen:
a)    előkészítik, illetve véleményezik a képviselő-testület elé kerülő fontosabb előterjesztéseket,
b)    javaslatot tesznek az önkormányzat feladat- és működési körébe tartozó ügyekben,
c)    feladataik körében vizsgálatot folytatnak.
   

(5)    A bizottság feladatait az SZMSZ  2. melléklete tartalmazza.

40. §   (1)    A bizottsági tagokat és a bizottság elnökét a képviselő-testület minősített szótöbbséggel választja meg. A bizottság elnökét és tagjainak több mint felét a települési képviselők közül kell megválasztani.
   

(2)    A bizottság tagjaira bármelyik települési képviselő javaslatot tehet.


(3)    A bizottság, feladatainak ellátásához munkájába bármikor bevonhat nem bizottsági tagot (külső szakértőt) is. A bizottság munkájában közreműködő résztvevőket esetenként az elnök kéri fel.


41. §     (1)    A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(2)    A bizottság munkatervet és ügyrendet fogad el és annak megfelelően és annak megfelelően tartja üléseit.

(3)      A bizottság ülésein bármelyik települési képviselő és a jegyző tanácskozási joggal részt vesz.
(4)    Bármelyik települési képviselő javaslatot tehet a bizottság hatáskörébe tartozó ügy megtárgyalására. A javaslatot  tárgyaló bizottsági ülésre a képviselőt meg kell hívni.


(5)    A bizottság ülése határozatképes, ha tagjainak több mint fele jelen van. A bizottság a döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza.
(6)    A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza a jelenlévők nevét, a tárgyalt témák megnevezését, a felszólalások lényegét és a hozott döntéseket.
(7)    A bizottság ügyviteli teendőit a Iszkaszentgyörgy Közös Önkormányzati Hivatal Csóri Kirendeltsége látja el.

Jegyző, aljegyző


43. §   (1) Az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője köteles a jogszabálysértő döntéseket, jogszabálysértő működést jelezni.


(2)    A jegyző:
a)    döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket,
b)    a polgármester irányításával előkészíti a képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,
c)    ellátja a képviselő-testület, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,
d)    dönt a hatáskörébe tartozó hatósági ügyekben, valamint előkészíti azokat az önkormányzati és államigazgatási hatósági ügyeket, amelyekben a polgármester dönt.

e)    rendszeres tájékoztatást ad az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,
f)    végzi az önkormányzati rendelet előkészítésével kapcsolatos szakmai munkát,
g)    jogi felvilágosítást végez, rendszeres ügyfélfogadást tart.

(3)     A jegyzőt az aljegyző helyettesíti.


A települési képviselők


44. §   (1)    A települési képviselőket a polgármester, a jegyző és a Hivatal ügyintézői – képviselői jogkörük gyakorlásakor – soron kívül fogadni kötelesek.


(2)    A települési képviselők és a bizottságok nem képviselő tagjainak e tevékenységük során ténylegesen felmerülő költségeit (például: utazás) a mindenkor hatályos jogszabályok alapján téríti meg az önkormányzat.
(3)      A (2) bekezdésben foglalt költségek kifizetését a polgármester engedélyezi.

AZ ÖNKORMÁNYZAT KÖLTSÉGVETÉSE


45. §   (1)    A költségvetés tárgyalása a jegyző által összeállított tervezet alapján, polgármester előterjesztésében kerül a képviselő-testület elé.

(2)    Az első fordulóban a kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelvek, az önkormányzat kötelezően előírt és szabadon vállalt feladatainak alapos elemzése, helyzetfelmérése alapján a Hivatal gazdasági koncepciót állít össze, melyben:
a)    számításba kell venni a bevételi forrásokat, a források bővítési lehetőségeit,
b)    meghatározni a kiadási szükségleteket, azok gazdaságos, célszerű megoldásait,
c)    egyeztetni az igényeket és a célkitűzéseket a lehetőségekkel,
d)    megfogalmazható a szükségletek kielégítésének sorrendje.


(3)    A második fordulóban a költségvetési törvény által előírt részletezésben a költségvetési rendelet tervezetét tárgyalja a képviselő-testület.
(4)    A tervezetben elsődlegesen a törvényben előírt kötelező önkormányzati feladatok megvalósítását kell szerepeltetni, ezek után a bevételek függvényében, a biztonságos gazdálkodás elveit figyelembe véve a további, még vállalható önkormányzati feladatokat. A költségvetés bevételeit a források, kiadásait a célok szerint tartalmazza.

VII. FEJEZET


AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA


46. §  (1)     Az önkormányzat törzsvagyonával és üzleti vagyonának vagyontárgyaival, vagyoni értékű jogaival a hatályos jogszabályok alapján, a jó gazda gondosságával gazdálkodik.
                

(2)      Az önkormányzati vagyon hasznosításával, vagyongazdálkodással összefüggő szabályokat a képviselő-testület külön rendeletben szabályozza.     


VIII. FEJEZET


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


47. §   (1)    Ez a rendelet a kihirdetését követő  napon lép hatályba.

(2)     Hatályát veszíti: Csór Község Önkormányzat Képviselő testületének a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2011.(VI.1.) önkormányzati rendelete.


                                           Csete Krisztián                               Parajdi Cecília

                                             polgármester                                    jegyző

 



A rendelet kihirdetésre került 2013. december 20. napján.




                                                                                                 Parajdi Cecília
                                                                                                       jegyző

Az SZMSZ mellékletei



1.  melléklete:                       Az önkormányzat jelképei (címer, zászló, bélyegző)


2.  melléklete:                       A bizottság feladatai.



Az SZMSZ függelékei


1. függeléke:     Csór Község Önkormányzata és Csór Község Lengyel Nemzetiségi Önkormányzattal történő
                        együttműködés


2. függeléke:    Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének névsora.
   

3. függeléke:    Az önkormányzat szakfeladat rendje


4. függeléke     Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének bizottsági tagjai.


5. függeléke:    

    Az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata (Jóváhagyta:
    Iszkaszentgyörgy Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a ____/2013. (____) határozata,
    Csór Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az ___/2013. (____) határozatával,
    Bakonykúti Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a ___/2013. (_____) határozatával.

Az SZMSZ 1. melléklete


AZ ÖNKORMÁNYZAT JELKÉPEI


1.)    Címer leírása.

A címer álló helyzetű kerektalpú pajzs. A címerpajzs arannyal, kékkel vágott. A kék pajzstalpon ezüst csuka lebeg. A pajzstalp feletti arany pajzsmezőben zöld hármashalmon két alak áll.

A címer baloldalán: korhű ruhában Mátyás király áll, jobb kezével egy fekete pálcát emel fel. Bal kezével az övét fogja. A király fekete hullámos haja a vállára omlik.
Ruházata: térdig érő, ezüst szegélyes veres kabát és kék nadrág.
A derekát övező ezüst övről jobb oldalt ezüst táska lóg le. A lábán piros hajtókás, sarkantyús, fekete csizmát visel.


A címer jobb oldalán: ezüst hajú kocsmáros, fekete fatálon ezüst sült halat nyújt át. Bal kezében ezüst, fedeles boros kannát tart. A kocsmáros kék inget, veres nadrágot és ezüst kötényt visel. A lábán fekete cipőt hord.


Az arany pajzsmező felső részén két átlósan keresztbe tett zöld szőlővessző lebeg. Az elvékonyodó vesszők végén egy-egy zöld szőlőlevél látható. A két vesszőről a címer közepén egy zöld szőlőfürt csüng le.

A CÍMER KIEGÉSZÍTÉSE

A címerpajzsot két oldalról egy-egy pajzstartó állat kíséri, melyek a pajzs alatt ívelten tekergő ezüst szalagon állnak. A szalagon a „CSÓR” felírás látható.
A jobboldali pajzstartó egy veres oroszlán, amely a pajzsot bal mellső mancsával tartja.

A jobboldali pajzstartó egy fekete holló, amely ezüst csőrében egy arany gyűrűt tart. A holló jobb lábával tartja a címert.

2.)    Zászló leírása.

A község zászlaja hosszában osztott, színei kék-fehér. A zászló alul-felül 1/4-1/4 arányban kék, közepén 2/4 arányban fehér. Közepén a címer látható eredeti színeiben, a címertartó állatokkal, de szalag nélkül.

3.)    Bélyegzők lenyomata.



                            
Az SZMSZ 2. melléklete


A BIZOTTSÁG FELADATAI


Az Ügyrendi Bizottság feladatai:


a)    Összeférhetetlenség vizsgálata
Az önkormányzati képviselők vonatkozásában,
A polgármester vonatkozásában.

b)    A képviselői vagyonnyilatkozat vizsgálata, a vagyonnyilatkozat nyilvántartása és ellenőrzése
Az önkormányzati képviselők vonatkozásában,
A polgármester vonatkozásában.

c)    Javaslatot tesz a polgármester tiszteletdíjának és költségtérítésének megállapítására, emelésére.

d)    Folyamatosan figyelemmel kíséri az SZMSZ hatályosulását. Szükség esetén javaslatot tesz annak kiegészítésére, módosítására. Az önkormányzat SZMSZ –a kizárólag a bizottság állásfoglalásával nyújtható be.
e)    Alkalmanként felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosságát, és javaslatot tesz azok módosítására, kiegészítésére, vagy hatályon kívül helyezésére.

f)    Véleményezi az önkormányzat által kötött szerződéseket, megállapodásokat, figyelemmel kíséri azok megvalósulását.

g)    A Képviselő- testületi ülésen elhangzott képviselői indítványok kivizsgálása.

h)    Véleményezheti az önkormányzati rendelet-tervezeteket.


Az SZMSZ 1.  függeléke


A Csóri Lengyel Nemzetiségi Önkormányzattal kötött együttműködési megállapodás




Az SZMSZ 2. függeléke



Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének

névsora




Sor-szám

Tisztség megnevezése

Név

Lakcím

1.

Polgármester

Csete Krisztián

Csór Felsőtabán 33/a

2.

Alpolgármester

Palkovics András

Csór Ady E. u. 1/d

3.

Képviselő

Dr. Banizs Károlyné

Csór Kossuth u. 41.

4.

Képviselő

Cseténé Szabados Amrita

Csór Kossuth u. 47.

5.

Képviselő

Dr. Nap Ágnes

Csór Fő tér 8.

6.

Képviselő

Horváthné Zsédely Annamária

Csór Fő tér 1.

7.

Képviselő

Csete Dezső

Csór Fő tér 11/a

Az SZMSZ 3. függeléke


Csór KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA SZAKFELADATRENDJE



360000                      Víztermelés, - kezelés, - ellátás
370000                      Szennyvíz gyűjtése, kezelése
381103                      Települési hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása,
                                   átrakása
382101                      Települési hulladék kezelése, ártalmatlanítása
421100                      Út, autópálya építése
421300                      Híd, alagút építése
422100                      Folyadék szállítására szolgáló közmű építése
429900                      Egyéb máshova nem sorolt építés
522001                      Közutak, hidak, alagutak üzemletetése, fenntartása
522003                      Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása
562917                      Munkahelyi étkeztetés
610001                      Vezetékes műsorelosztás, városi és kábeltelevíziós rendszerek
                                 üzemeltetése
680001                      Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
680002                      Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
811000                      Építmény üzemeltetés
813000                      Zöldterület-kezelés
841112                      Önkormányzati jogalkotás
841126                      Önkormányzatok és társulások általános végrehajtó igazgatási
                                 tevékenysége
841133                      Adó, illeték kiszabása, beszedése, adóellenőrzés
841154                      Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos
                                feladatok
841172                      Általános gazdasági, társadalmi tervezési tevékenységek helyi,
                                 területi szinten
841173                      Statisztikai tevékenység
841191                      Nemzeti ünnepek programjai
841192                      Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
841339                      Munkanélküli ellátások finanszírozása
841402                      Közvilágítás
841403                      Város-,községgazdálkodási m.n.s szolgáltatások
841901                      Önkormányzatok és társulások elszámolásai
841902                      Központi költségvetési befizetések
842521                      Tűzoltás, műszaki mentés, katasztrófahelyzet elhárítása
842531                      A polgári védelem ágazatai feladatai
842532                      A lakosság felkészítése, tájékoztatása, riasztás
842533                      Az óvóhelyi védelem tevékenységek
842541                      Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
842543                      Katasztrófavédelmi helyreállítási tevékenység (kivéve ár- és
                                 belvíz esetén)
851011                      Óvodai nevelés, ellátás
851012                      Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése, ellátása
852011                      Általános iskolai tanulók nappali rendszerű nevelése, oktatása
                                 (1.-4. évfolyamon)
852012                      Sajátos nevelési igényű általános iskolai tanulók nappali
                                 rendszerű nevelése, oktatása (1.-4. évfolyamon)
852021                      Általános iskolai tanulók nappali rendszerű nevelése, oktatása
                                 (5.-8. évfolyam)
852022                      Sajátos nevelési igényű általános iskolai tanulók nappali
                                 rendszerű nevelése, oktatása (5.-8. évfolyam)
862101                      Háziorvosi alapellátás
862102                      Háziorvosi ügyeleti ellátás
862231                      Foglalkozás-egészségügyi alapellátás
862301                      Fogorvosi alapellátás
862302                      Fogorvosi ügyeleti ellátás
869041                      Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás
869042                      Ifjúság-egészségügyi gondozás
869052                      Település-egészségügyi feladatok
882111                      Aktív korúak ellátása
882112                      Idős korúak ellátása
882113                      Lakásfenntartási támogatás normatív alapon
882114                      Helyi rendszeres lakásfenntartási támogatás
882115                      Ápolási díj alanyi jogon
882116                      Ápolási díj méltányossági alapon
882117                      Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás
882118                      Kiegészítő gyermekvédelmi támogatás
882119                      Óvodáztatási támogatás
882121                      Helyi eseti lakásfenntartási támogatás
882122                      Átmeneti segély
882123                      Temetési segély
882124                      Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
882129                      Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások
882202                      Közgyógyellátás
882203                      Köztemetés
889201                      Gyermekjóléti szolgáltatás
889921                      Szociális étkeztetés
889922                      Házi segítségnyújtás
889923                      Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
889924                      Családsegítés
889967                      Mozgáskorlátozottak gépjármű-szervezési és-átalakítási
                                 támogatása
890301                      Civil szervezetek működési támogatása
890302                      Civil szervezetek program- és egyéb támogatása
890441                      Rövid időtartalmú közfoglalkoztatás
890442                      Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb
                                időtartalmú foglalkoztatása
890443                      Egyéb közfoglalkoztatás
890506                      Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása
890509                      Egyéb m.n.s. közösségi, társadalmi tevékenységek támogatása
900400                      Kulturális műsorok, rendezvények, kiállítások szervezése
910121                      Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
910122                      Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme
910123                      Könyvtári szolgáltatások
910501                      Közművelődési tevékenységek és támogatásuk
910502                      Közművelődési intézmények, közösségi színterek működtetése
931102                      Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése
931201                      Versenysport-tevékenység és támogatása
931202                      Utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása
931204                      Iskola, diáksport-tevékenység és támogatása
931301                      Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
932912                      Táncterem működtetése
960302                      Köztemető-fenntartás és működtetés

            Az SZMSZ 4. függeléke



Csór KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

 ÜGYRENDI BIZOTTSÁGI TAGJAI






Sor- szám

Tisztség megnevezése

N é v

1.

Horváthné Zsédely Annamária

 Csór Fő tér 1.

2.

Dr. Nap Ágnes

Csór Fő tér 8.

3.

Csete Dezső

 Csór Fő tér 11/a




Az SZMSZ 5. függeléke



Az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata





ISZKASZENTGYÖRGYI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL

Szervezeti és Működési Szabályzata

(ÜGYREND)

















Jóváhagyta


Iszkaszentgyörgy Község Önkormányzatának Képviselő-testülete

__/2013. (____) számú határozatával,


Csór Község Önkormányzat Képviselő-testülete

                                                                       ___5/2013. (_____) számú határozatával,


Bakonykúti Község Önkormányzat Képviselő-testülete

                                   ___/2013. (______) számú határozatával




Hatályos: 2014. január 1. napjától

T A R T A L O M J E G Y Z É K


Tartalomjegyzék



I. fejezet: A Közös Hivatal azonosító adatai, jogállása, felügyelete és képviselete   3                 

1.  A Közös  Hivatal azonosító adatai............................................................. 3

2.  A Közös Hivatal jogállása............................................................................ 3

3.  A Közös Hivatal felügyeleti szervei........................................................... 3

4.  A Közös Hivatal képviselete........................................................................ 4


II. fejezet: A Közös Hivatal gazdálkodása és alapvető feladatai.................... 4

1.  A Közös Hivatal gazdálkodása................................................................... 4

2.  Vagyon, vagyonnal való rendelkezés....................................................... 6

3.  A Közös Hivatal alapvető feladatai ...........................................................  6


III. fejezet: Közös Hivatal irányítása, vezetése, vezetői és munkatársai, a működésére vonatkozó alapvető szabályok, a munkáltatói jogok gyakorlása, a hivatal belső szervezete.................................................................................................................... 7

1. A Közös Hivatal irányítása........................................................................... 7

2. A Közös Hivatal vezetői és munkatársai.................................................... 7

3. A munkarend és az ügyfélfogadás rendje................................................ 8

4. A működés általános szabályai................................................................... 9

5. A munkáltatói jogok gyakorlása................................................................... 10

6. A Közös Hivatal belső szervezete............................................................... 11


IV. fejezet: A Közös Hivatal köztisztviselőinek, munkavállalóinak feladata 11

1. Jegyző.............................................................................................................. 11

2. Aljegyző........................................................................................................... 12

3. Gazdálkodási ügyintéző .............................................................................. 12

4. Pénzügyi ügyintéző……………………………………………….............. 13

5. Igazgatási és pénzügyi ügyintéző………………………………….......... 13

6. Igazgatási ügyintéző - ügykezelő ............................................................... 14

7. Szervezési és igazgatási ügyintéző …………………….......................... 14

8. Adóügyi ügyintéző 1 ……………................................................................ 14

9. Szociális ügyintéző ...................................................................................... 15

10. Igazgatási ügyintéző ……………………………......................................... 15

11. Adóügyi ügyintéző 2 ..................................................................................... 16

12. Pénzügyi és gazdálkodási ügyintéző ........................................................ 16


V. fejezet: Záró rendelkezések................................................................................ 17

I. fejezet


Az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal

azonosító adatai, jogállása, felügyelete és képviselete


1.)       A Közös Hivatal azonosító adatai.


A Hivatal megnevezése: Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal.

Rövidített megnevezése: Közös Hivatal


A Közös Hivatal székhelye:                                 8043. Iszkaszentgyörgy,Kossuth tér 1.

Postacíme:                                                             8043. Iszkaszentgyörgy,Kossuth tér 1.


A Közös Hivatal jelzőszámai:

  1. törzskönyvi azonosító száma.                         806110
  2. adószáma:                                              adószámmal nem rendelkezik
  3. bankszámla száma:                              11736006-15806118
  4. KSH statisztikai számjel:                      15806118-8411-325-07
  5. államháztartási szakágazati besorolása: 841105

                     

A Közös Hivatal illetékessége és hatásköre Iszkaszentgyörgy, Csór, Bakonykúti községek közigazgatási területének egészére terjed ki.


2.)     A Közös Hivatal jogállása. 


A Közös Hivatal jogi személy:

  • Iszkaszentgyörgy községi,
  • Csór községi,
  • Bakonykúti községi

önkormányzatok Képviselő-testületeinek szerve (egységes hivatala), melyet a képviselő-testületek az önkormányzatok működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való szakszerű előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására hoztak létre.

A Közös Hivatal önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.


A Közös Hivatal Alapító Okiratának kelte:

- Iszkaszentgyörgy Község Önkormányzata                 153/2012. (XII.19.) határozata

- Csór Község Önkormányzata                                        149/2012. (XII.19.) határozata

- Bakonykúti Község Önkormányzata                            86/2012. (XII.19.) határozata



3.)     A Közös Hivatal felügyeleti szervei.


A Közös Hivatal

a.) irányító, felügyeleti szerve: A képviselő-testületek döntése szerint Iszkaszentgyörgy Község polgármestere


b.) törvényességi felügyeleti szerve: Fejér Megyei Kormányhivatal (Székesfehérvár, Szent István tér 9.).


4.)     A Közös Hivatal képviselete.


  1. A Közös Hivatalt a jegyző, vagy az általa megbízott személy képviseli. A jegyző által megbízott személy a Közös Hivatal képviseletét az erre szóló írásbeli meghatalmazásban foglaltak alapján jogosult és köteles ellátni.


2.)     Az 1.) pont szerinti képviseleti jogosultsággal rendelkező személy képviseleti jogkörében aláírási joggal rendelkezik, ez azonban nem terjed ki a külön szabályozott kötelezettségvállalási, kiadmányozási, utalványozási és ellenjegyzési jogosultságokra.


II. fejezet


A Közös Hivatal gazdálkodása és alapvető feladatai



1.)     A Közös Hivatal gazdálkodása.


1.)     A Közös Hivatal a helyi önkormányzatok gazdálkodásának végrehajtó szerve, önálló gazdálkodási jogkörrel rendelkező költségvetési szerv.


2.)    A Közös Hivatal gazdálkodását:

  •  a belső ellenőr,
  • a Magyar Államkincstár és
  • az Állami Számvevőszék ellenőrzi,


3.)     A Közös Hivatal gazdálkodásával kapcsolatos szabályokat az alábbi mindenkor hatályos szabályzatok, utasítások tartalmazzák:

a.) Számviteli rend.

b.) Számviteli politika.

c.) Házipénztár- és Pénzkezelési Szabályzat.

d.) A pénzgazdálkodással kapcsolatos kötelezettségvállalási, ellenjegyzési, utalványozási érvényesítési szabályzat.

e.) Selejtezési és hasznosítási szabályzat.

f.)  Leltárkészítési és leltározási szabályzat.

g.) Belső ellenőrzési szabályzat.

h.) Eszközök és források értékelési szabályzata.

     i.) A nemzetiségi önkormányzattal megkötött együttműködési megállapodások,

     j.) Folyamatba épített Előzetes és Utólagos Vezetői Ellenőrzés (FEUVE).


4.)     A feladatellátás (végrehajtás) szervezeti, személyi, pénzügyi, gazdasági feltételeit a fenntartó, felügyeleti szerv biztosítja. A képviselő-testületek biztosítják és bocsátják rendelkezésre az önkormányzatok tulajdonában lévő feladatvégzéshez szükséges vagyon- és pénzeszközt.


5.)     A pénzügyi–gazdálkodási feladatokat a Közös Hivatal gazdálkodási feladatait ellátó köztisztviselői látják el.


6.)     A Közös Hivatal az előirányzatok feletti rendelkezési jogosultság szempontjából: teljes jogkörrel rendelkező költségvetési szerv.

           7.)       A feladatellátás forrásai:

            - normatív állami hozzájárulás,

            - helyi önkormányzatok költségvetése (önkormányzati támogatás),

            - átvett pénzeszközök,

            - saját bevételek.

                                                                                                         

8.)       Költségvetés, költségvetési előirányzatok:

- A gesztor Iszkaszentgyörgy Község Önkormányzata éves költségvetési rendelete magába foglalja a Közös Hivatal elkülönített költségvetési előirányzatait.

- a Közös Hivatal a jóváhagyott költségvetési előirányzat keretein belül gazdálkodik az államháztartási törvényben, a végrehajtására kiadott kormányrendeletben, az önkormányzati törvényben meghatározott feltételek mellett, a gazdasági-pénzügyi szabályzatokban, a fenntartók, felügyeleti szervek döntéseiben foglaltak szerint.


9.) A költségvetés tervezésével és végrehajtásával kapcsolatos különleges előírások:

- A költségvetés tervezésére, a jóváhagyott költségvetési előirányzatok felhasználására, a költségvetés végrehajtására, beszámolására vonatkozóan a külön szabályzatok rendelkezései irányadók.

- Létszám és személyi juttatás előirányzat:                                                        

- A hivatal a létszám és személyi juttatások előirányzatával a létszám- és illetmény előirányzat keretei között önállóan gazdálkodik.                           

- A létszám- és illetménygazdálkodásra a vonatkozó központi (államháztartásról szóló törvény és a végrehajtására kiadott rendeletek) jogszabályokban, az éves költségvetési rendeletben, a külön szabályzatokban foglaltak irányadók.


10.)     Operatív gazdálkodás, költségvetés végrehajtásának folyamata:

- A kötelezettségvállalás, az utalványozás, az ellenjegyzés és az érvényesítés rendjét az erre vonatkozó külön szabályzatok, ill. eseti felhatalmazások tartalmazzák.

- Felelősségi szabályok: az államháztartási törvényben és az államháztartás működési rendjét szabályozó kormányrendeletben meghatározott a költségvetés végrehajtásával összefüggő alapvető felelősségi szabályok, valamint a külön szabályzatok az irányadók.

- Gazdálkodási jogosultságok, rendelkezési jogkörök:

- A gazdálkodás vitelével összefüggő jogosítványok, egyes gazdálkodási jogosultságok gyakorlására a külön szabályzatokban meghatározottak, a munkaköri leírásban foglaltak vonatkoznak, illetve esetenként névre szólóan kiadott megbízásokban, felhatalmazásokban rögzítettek szerint gyakorolhatók.

- A pénzügyi-gazdasági tevékenységet ellátó személyek feladatkörének és munkakörének részletes meghatározását munkaköri leírás tartalmazza.


11.)     A költségvetési szerv általános forgalmi adó alanyisága: ÁFA körbe nem tartozó adóalany tárgyi adómentességet élvez.






2.)       Vagyon, vagyonnal való rendelkezés.


A vagyonnal felelős módon, rendeltetésszerűen kell gazdálkodni.

                                              

Ingatlanvagyon:

- Az önkormányzatok vagyonának gazdálkodási szabályairól szóló rendeletben a törzsvagyon körében elkülönített ingatlan vagyontárgyakat a költségvetési szerv ingyenes használatába adják.

- A vagyon kezelésére, használatára, hasznosítására, értékesítésére az önkormányzatok külön rendeletében foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni.     

- A használatba adott ingatlan vagyonnal való rendelkezési jog gyakorlására a vagyonrendelet szabályai irányadók.


Ingóvagyon:

- A könyvviteli nyilvántartásban, valamint az éves vagyonleltárban szereplő ingó vagyontárgyak tekintetében az ingyenes használati jogi illeti meg.                                 


3.)       A Közös Hivatal alapvető feladatai.


1.) A Közös Hivatal alapvető feladatai az önkormányzatok működésével kapcsolatban:

a.) ellátja a Képviselő-testületek és bizottsága(ik) működéséhez kapcsolódó szervezési és adminisztrációs feladatokat,

b.) tájékoztatással és ügyviteli közreműködéssel segíti az önkormányzati képviselők, a bizottságok és a Képviselő-testületek munkáját,

c.)  közreműködik a testületi szervek által tárgyalandó írásos előterjesztések elkészítésében,

d.) előkészíti és végrehajtja a Képviselő-testületek és bizottságaik döntéseit, (határozatok és rendeletek) a polgármesterek és a körjegyző operatív vezetésével.


2.) Közös Hivatal alapvető feladatai a nemzetiségi önkormányzat működésével kapcsolatban: 

a.)  A Csór Lengyel Nemzetiségi Önkormányzat (Csór) által igényelt mértékben ellátja a nemzetiségi önkormányzatok testületének működéséhez kapcsolódó szervezési és adminisztrációs feladatokat,

b.) tájékoztatással és ügyviteli közreműködéssel segíti a nemzetiségi önkormányzati képviselők munkáját.


  1. A Közös Hivatal alapvető feladata az államigazgatási ügyek ellátása, az államigazgatási ügyek döntésre való szakszerű előkészítésével, valamint a végrehajtásával kapcsolatos feladatok végrehajtása.


4.) A Közös Hivatal feladatainak ellátása során együttműködik az önkormányzatok más intézményeivel-szerveivel, a társhatóságokkal- és szervekkel, valamint a közszolgáltatást végző szervekkel.


5.) A Közös Hivatal működésére és az államigazgatási ügyekkel kapcsolatos feladataira vonatkozó belső szabályokat az alábbi szabályzatok, utasítások tartalmazzák:

  • Iratkezelési Szabályzat,
  • Kiadmányozási jog szabályozása,
  • Munkavédelmi-Tűzvédelmi Szabályzat,
  • Tűzvédelmi Szabályzat,
  • Közszolgálati Szabályzat,
  • Közszolgálati Adatvédelmi Szabályzat.

III. fejezet

A Közös Hivatal irányítása, vezetése, vezetői és munkatársai, a működésére vonatkozó alapvető szabályok, a munkáltatói jogok gyakorlása és belső szervezete


1.)       A Közös Hivatal irányítása.


A Közös Hivatalt Iszkaszentgyörgy község polgármestere irányítja.

A Közös Hivatalt a jegyző távolléte esetén az aljegyző, ha mindketten távol vannak a gazdálkodási ügyintéző (Iszkaszentgyörgy) vezeti.


2.)       A Közös Hivatal vezetői és munkatársai.

A Közös Hivatal személyi állománya:

  1. jegyző                                            1 fő
  2. aljegyző                                        1 fő
  3. általános ügyintéző                   7 fő
  4. gazdálkodó                                  3 fő

A polgármesterek az önkormányzati és államigazgatási hatáskörébe tartozó feladataikat a Közös Hivatal közreműködésével látják el.


  1. A jegyző:
  • dönt a hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyekben, döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó ügyeket,
  • a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét,
  • egyes hatásköreit átruházhatja,
  • tanácskozási joggal részt vesz a Képviselő-testületek és bizottságaik ülésein.
  • gondoskodik a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata, az egyéb jogszabály által kötelezően előírt, vagy egyébként szükséges belső szabályzatok elkészítéséről, szükség esetén módosításáról,
  • a jegyző közvetlenül az érdemi ügyintéző köztisztviselőnek is átadja egyes ügykörökben, ügyekben, melyek közbenső intézkedést igényelnek (idézés, felszólítás, igazolás, stb.),
  • a jegyző egyes esetekben előzetes egyeztetési, tájékoztatási kötelezettséget is előírhat a kiadmányozási jog gyakorlásához,
  • a jegyző akadályoztatása, vagy távolléte esetén a kiadmányozási jogot az aljegyző, utána következően a gazdálkodási ügyintéző gyakorolja,
  • az átadott kiadmányozási jog gyakorlása nem adható tovább.


  1. Az aljegyző közreműködik mindhárom község vonatkozásában a jegyzői feladatok ellátásában a jegyző által meghatározottak szerint.


3.) A polgármesterek és a jegyző külön-külön (önállóan) és együttesen is utasításokat, intézkedéseket és körleveleket adhatnak ki a Szervezeti és Működési Szabályzatban, illetve az önkormányzati rendeletekben szabályozott – a Közös Hivatal működésével összefüggő – feladatok végrehajtására.


4.) Az önálló ügyintézők a jegyző és aljegyző által meghatározott önálló feladatkört és feladatokat látnak el. Az ügyintézők feladata az államigazgatási hatósági ügyek, valamint az önkormányzati ügyek döntésre való szakszerű előkészítése, a jogerős érdemi döntések – határozatok – végrehajtása, valamint a munkaköri leírásukban meghatározott esetekben az önkormányzatok működésével kapcsolatos feladatok szakszerű ellátása.


5.) A 4. pontban meghatározott munkatársak konkrét, részletes (személyre szóló) feladatait munkaköri leírásuk tartalmazza. A munkaköri leírást a kinevezési okirattal egyidejűleg kell kiadni.      


6.) A vezetői megbízás határozatlan időre szól, melyet a jegyző indokolás nélkül bármikor visszavonhat.


7.) A továbbképzést, képzést az éves helyi képzési terv tartalmazza, készítésének eljárási rendjét és nyilvántartását külön a Fejér Megyei Kormányhivatal egyeztetésével kell szabályozni.


8.) A munkaköri – feladatok, ügyiratok – átadás-átvételi eljárási rendjére vonatkozó szabályozást a Közszolgálati Szabályzat tartalmazza részletesen.


3.)       A munkarend és az ügyfélfogadás rendje.


  1. A Közös Hivatal dolgozóinak napi munkarendje az alábbiak:


Iszkaszentgyörgy

Csór

Napok

Munkaidő

Napok

Munkaidő

Hétfő*

7.30-16.00

Hétfő*

7.30-16.00

Kedd*

7.30-16.00

Kedd*

7.30-16.00

Szerda*

7.30-17.30

Szerda*

7.30-17.30

Csütörtök*

7.30-16.00

Csütörtök*

7.30-16.00

Péntek

7.30-12.00

Péntek

7.30-12.00


* 30 perc munkaközi szünettel (12.00-től12.30-ig)


2.) A Közös Hivatal ügyfélfogadási rendje:


Iszkaszentgyörgy

Csór

Bakonykúti

Napok

Ügyfélfogadás

Napok

Ügyfélfogadás

Napok

Ügyfélfogadás

Hétfő

13.00-15.30

Hétfő

13.00-15.30

Hétfő

nincs

Kedd

8.00-12.00

Kedd

Nincs

Kedd

8.00-12.00

Szerda

8.00-12.00

13.00-17.00

Szerda

8.00-11.30

13.00-17.00

Szerda

nincs

Csütörtök

nincs

Csütörtök

8.00-11.30

13.00-15.30

Csütörtök

nincs

Péntek

8.00-12.00

Péntek

8.00-11.30

Péntek

nincs



3.) A pénztár nyitva tartási rendje:


Iszkaszentgyörgy

Csór

Napok

Nyitvatartási idő

Napok

Nyitvatartási idő

Hétfő

13.00-15.30

Hétfő

13.00-15.30

Kedd

nincs

Kedd

nincs

Szerda

8.00-12.00

13.00-17.00

Szerda

8.00-11.30

13.00-17.00

Csütörtök

nincs

Csütörtök

nincs

Péntek

8.00-12.00

Péntek

8.00-12.00




4.) A jegyző ügyfélfogadása:


Iszkaszentgyörgy

Bakonykúti

Csór

Szerda: 8.00-12.00

             13.00-15.00

Kedd: 9.00-12.00

Csütörtök: 9.00-12.00


5.) Az aljegyző ügyfélfogadása


Iszkaszentgyörgy

Bakonykúti

Csór

Szerda: 8.00-12.00

             13.00-15.00

Péntek  8.00-12.00

nincs

Hétfő: 13.00-15.30


4.)       A működés általános szabályai.


1.)       A Közös Hivatal folyamatos működésére vonatkozó és a működést biztosító szabályokat a hatályos jogszabályok, a hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata, egyes kérdésekre vonatkozó önkormányzati rendeletek és határozatok, valamint az irányítás sajátos jogi eszközei (például belső utasítások, szabályzatok) tartalmazzák.


2.)       A Közös Hivatal köztisztviselőinek általános feladatait a jelen Szervezeti és Működési Szabályzat, konkrét feladatait pedig munkaköri leírásaik tartalmazzák. A munkaköri leírás tartalmazza az ellátandó tevékenységi kört, az adott munkakörre vonatkozó speciális előírásokat.


3.)       A jegyző a hivatal dolgozói részére havonta apparátusi értekezletet tart, ahol az aktuális feladatokon túl, tájékoztatást ad a képviselő-testületek döntéseiről is.


4.)       A jegyző a képviselő-testületek munkaterve szerint írásban beszámol a Közös Hivatal munkájáról.


5.)       A jegyző gondoskodik a Közös Hivatalban folyó munka törvényességének folyamatos vizsgálatáról.

6.)       A hivatalos bélyegző leírása, használata


A hivatalos bélyegző leírása:

- Közös Hivatal hivatalos kör alakú pecsétjén középen a Magyarország címere van, körívén, pedig a következő felirat olvasható: „Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal”

- Jegyzői bélyegző leírása: a kör alakú pecséten középen Magyarország címere van, körívén, pedig a következő felirat olvasható: „Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője”


A Közös Hivatal hivatalos bélyegző lenyomatát a kiadmányozási jog gyakorlására jogosult aláírásával ellátott iratokon, kiadmányokon lehet használni.


A bélyegzőkről a jegyző nyilvántartást vezet és névre szólóan kiadja a kiadmányozási joggal rendelkező vezetőnek, illetve köztisztviselőnek. A bélyegző használatáért, biztonságos őrzéséért a bélyegző használója felelős.


7.) A jegyző köteles folyamatosan ellenőrizni az ügyintézés és az ügyvitel szakszerűségét, a hatályos jogszabályok és belső utasítások, illetve szabályzatok, valamint az önkormányzati rendeletekben és Képviselő-testületi határozatokban foglaltak betartását.


5.)       A munkáltatói jogok gyakorlása.


A jegyzőre vonatkozóan Iszkaszentgyörgy, Csór, Bakonykúti községek polgármesterei lakosságarányos többségi döntéssel gyakorolják a munkáltatói jogokat: (kinevezés, felmentés, illetmény megállapítása, összeférhetetlenség megállapítás és a fegyelmi felelősségre vonás).


Iszkaszentgyörgy község polgármestere gyakorolja a jegyző felett az egyéb munkáltatói jogokat.


Az aljegyzőt a jegyző javaslatára Iszkaszentgyörgy, Csór, Bakonykúti községek polgármesterei nevezik ki. Az aljegyző illetményét kinevezésekor a polgármesterek állapítják meg

A kinevezést követően a munkáltatói jogokat az aljegyző tekintetében a jegyző gyakorolja. .


A jegyző gyakorolja a Közös Hivatal (aljegyzője) valamennyi köztisztviselője, ügykezelője és munkavállalója felett a munkáltatói jogokat.


A munkáltatói jogok gyakorlására vonatkozó részletes szabályokat a vonatkozó hatályos jogszabályok tartalmazzák.


A „Közszolgálati tisztviselőkről” szóló 2011. évi CXCIXI. törvény 142. §-a  alapján meghatározható képzettségi pótlék:


Képzettségi pótlék illeti meg az alábbi munkakört betöltő középfokú végzettségű köztisztviselőt, ha a felsorolt képzettséggel rendelkezik:

Munkakör

Végzettség

Pótlék mértéke

az illetményalap %-ban

Gazdálkodási ügyintéző

Államháztartási szakon szerzett mérlegképes képesítés

100




6.)   A Közös Hivatal belső szervezete.


1.)       A Közös Hivatal törzshivatalra és kirendeltségre tagozódó egységes szervezet.


2.)       Feladatait az alábbiak szerint, a Képviselő-testületek által meghatározott létszámmal látja el.


3.)       A Hivatal felépítése:

            Iszkaszentgyörgyi törzshivatal (8 fő):

            - 1 fő   jegyző

            - 1 fő aljegyző

          -  6 fő ügyintéző


            Csóri kirendeltség (4 fő):

            - 4 fő ügyintéző


IV. fejezet


A Közös Hivatal köztisztviselőinek, munkavállalóinak feladatai


1.) Jegyző:


             Iszkaszentgyörgy, Csór, Bakonykúti községekre vonatkozóan:

  • ellátja a jogszabályokban, SZMSZ-ben, az ügyrendben meghatározott – e tisztségéből eredő – feladatokat,

-      ellátja a képviselő-testületek működésével kapcsolatos adminisztrációs teendőket,

-      közreműködik a testületi döntések előkészítésében, végrehajtásában,

-      felügyeli a közérdekű bejelentések, javaslatok, panaszok intézését,

-      gondoskodik a választások előkészítéséről, lebonyolításáról, megteremti azok technikai feltételeit,

  • biztosítja a hivatali munka törvényességét és az eljárási törvények hatályosulását,
  • Iszkaszentgyörgy községben heti egy napon, Csór községben heti egy félnapon ügyfélfogadást tart, Bakonykúti községben heti egyszer ügyfélfogadást tart.
  • ágazati hatósági feladatok jogszabályok szerinti ellátása,
  • egyéb, itt fel nem sorolt feladatok ellátása szükség szerint,




2.) Aljegyző:


községre vonatkozóan ellátja a jegyzői feladatokat

  • birtokvédelmi ügyek,
  • ellátja Csór község anyakönyvi, állampolgársági ügyeit, családi ünnepek lebonyolítását
  • közreműködik a testületi döntések előkészítésében, végrehajtásában
  • közreműködik a választások előkészítésében, lebonyolításában,
  • Iszkaszentgyörgy községben heti egy napon, Csór községben heti egy félnapon ügyfélfogadást tart,
  • a települési és Közös Hivatali honlap üzemeltetésének, tartalmának figyelemmel kísérése, a Közös Hivatal és a képviselő-testületeket érintő tartalomszolgáltatás figyelemmel kísérése
  • statisztikai adatszolgáltatások,
  • segíti a jegyző általános tevékenységét
  • helyettesíti: távollétében és megbízásából a jegyzőt.


3.) Gazdálkodási ügyintéző:


Az Iszkaszentgyörgyi Községi Önkormányzat, valamint Közös Önkormányzati Hivatal, továbbá az Iszkaszentgyörgy-Csór Szociális Társulás vonatkozásában az államháztartási, számviteli és költségvetési törvény végrehajtásából eredő feladatok:

  • az éves költségvetési és fejlesztési tevékenységgel összefüggő valamennyi tervezési, operatív gazdálkodási, nyilvántartási feladatok ellátása,
  • előzetes költségvetési koncepció összeállítása,
  • költségvetés kidolgozása,
  • költségvetés féléves, III. negyedéves, valamint éves beszámolóinak elkészítése,
  • költségvetés módosítására vonatkozó javaslat kidolgozása,
  • engedélyezett módosítások végrehajtása a költségvetésen,
  • kontírozási feladatok,
  • költségvetési bevételek, kiadások könyvelése – naplók, főkönyvek vezetése – számviteli ellenőrzése,
  • az önkormányzat a közös hivatal számláit terhelő kifizetések számszaki felülvizsgálata,
  • pályázatok pénzügyi elszámolása,
  • SÁFÁR program kezelése,
  • statisztikai kimutatások készítése,
  • pénztárellenőrzés, Áfa nyilvántartás vezetése,
  • ÁFA bevallás elkészítése
  • az Iszkaszentgyörgyi Pénzügyi Bizottság adminisztrációs feladatainak ellátása,
  • koordinálja a jegyzővel közösen valamennyi gazdálkodási, pénzügyi vonatkozású feladat ellátást,
  • egyéb itt felsorolásra nem kerülő feladatok ellátása szükség szerint.
  • teljes felelősséggel helyettesíti a pénzügyi és gazdálkodási ügyintézőt (Csór), valamint a jegyző és aljegyző egyidejű akadályoztatása idején a jegyzőt



4.) Pénzügyi ügyintéző:


A Bakonykúti Községi Önkormányzat, vonatkozásában az államháztartási, számviteli és költségvetési törvény végrehajtásából eredő feladatok:

  • az éves költségvetési és fejlesztési tevékenységgel összefüggő valamennyi tervezési, operatív gazdálkodási, nyilvántartási feladatok ellátása,
  • előzetes költségvetési koncepció összeállítása,
  • költségvetés kidolgozása,
  • költségvetés féléves, III. negyedéves, valamint éves beszámolóinak elkészítése,
  • költségvetés módosítására vonatkozó javaslat kidolgozása,
  • engedélyezett módosítások végrehajtása a költségvetésen,
  • költségvetési bevételek, kiadások könyvelése – naplók, főkönyvek vezetése – számviteli ellenőrzése,
  • az önkormányzat a közös hivatal számláit terhelő kifizetések számszaki felülvizsgálata,
  • Iszkaszentgyörgy és Bakonykúti önkormányzati, közös hivatal, társulási és az Iszkaszentgyörgyi Vackor óvoda számlák pénzforgalmának rögzítése, tartós lekötése,
  • az önkormányzati és közös hivatal számlák pénzforgalmának rögzítése, tartós lekötése,
  • pályázatok pénzügyi elszámolása,
  • SÁFÁR program kezelése,
  • banki utalások, (Csóri utalások kivételével teljes körűen)
  • statisztikai kimutatások készítése,
  • Áfa nyilvántartás vezetése,
  • ÁFA bevallás elkészítése
  • egyéb itt felsorolásra nem kerülő feladatok ellátása szükség szerint .

-      helyettesíti az igazgatási és pénzügyi ügyintézőt a pénzügyi ügyek vonatkozásában,


5.) Igazgatási és pénzügyi ügyintéző:


  • vadkár bejelentéssel kapcsolatos ügyek
  • talált tárgyak kezelése
  • lakcím bejelentés, nyilvántartás, kartonos nyilvántartás (Iszkaszentgyörgy, Bakonykúti)
  • választások lebonyolításában való közreműködés
  • statisztikai adatszolgáltatások (Iszkaszentgyörgy, Bakonykúti)
  • hagyatéki ügyintézés (Iszkaszentgyörgy, Bakonykúti)
  • méhészekkel kapcsolatos ügyek
  • ipar-és kereskedelmi ügyek, működési engedélyek, telephely engedélyezési eljárás
  • közterület használati engedélyek (Iszkaszentgyörgy, Bakonykúti)
  • házi pénztár kezelése (Iszkaszentgyörgy, Bakonykúti, Közös Hivatal)
  • költségvetési bevételek, kiadások könyvelése – naplók, főkönyvek vezetése
  • kötelezettségvállalás nyilvántartás vezetése, beérkezett számlák nyilvántartásának vezetése,
  • közreműködés könyvelési feladatok ellátásában
  • egyéb itt felsorolásra nem kerülő feladatok ellátása szükség szerint
  • teljes felelőséggel helyettesíti a pénzügyi ügyintézőt


6.) Igazgatási ügyintéző-ügykezelő:


-     iktatási, irattárazási, selejtezési feladat ellátása az Iratkezelési Szabályzatban foglaltak szerint (Iszkaszentgyörgy, Bakonykúti)

-     ügyfélszolgálati feladatok ellátása, telefon központ kezelése

-     gépelési, elektronikus levelezési feladatok,

-     testületi üléseken jegyzőkönyvvezetés, a testület döntéseiről az érintettek értesítése, rendeletek, képviselő-testületi határozatok naprakész nyilvántartása, (Iszkaszentgyörgy, Bakonykúti)

-     hulladékzsák értékesítésével kapcsolatos feladatok (ügyfélfogadási időben Iszkaszentgyörgyön)

-     egyéb, itt felsorolásra nem kerülő feladatok ellátása szükség szerint,

-     helyettesíti a szervezési és igazgatási ügyintézőt az anyakönyv-vezetési ügyek kivételével


7.) Szervezési és igazgatási ügyintéző:


-      titkársági feladatok ellátása

  • választások előkészítésében, lebonyolításában közreműködés
  • anyakönyvi, állampolgársági ügyek, családi ünnepek lebonyolítása (Iszkaszentgyörgy, Bakonykúti)
  • statisztikai adatszolgáltatások,
  • testületi ülések anyagainak előkészítésében való közreműködés,
  • a testületi ülések jegyzőkönyvének vezetése (Együttes ülés és Társulási tanács ülés)
  • a polgármester hatáskörébe tartozó ügyek előkészítése, ügyviteli teendők ellátása,
  • jegyzőkönyvek, rendeletek elektronikus feltöltése,
  • nyomtatványok, irodaszerek egyéb anyagok beszerzése
  • katasztrófavédelmi, polgári védelmi feladatok ellátása
  • KIR rendszer kezelése, közhasznú, közcélú, közérdekű munkások munkaügyi felvételi feladatainak ellátása (Iszkaszentgyörgy, Bakonykúti)
  • munkáltatói intézkedések előkészítése,
  • kifüggesztéssel kapcsolatos ügyek,
  • vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ügyek (Iszkaszentgyörgy, Bakonykúti képviselők, bizottsági tagok illetve köztisztviselők vonatkozásában)
  • egyéb, itt felsorolásra nem kerülő feladatok ellátása szükség szerint,
  • helyettesíti az igazgatási ügyintézőt-ügykezelőt, illetve szükség szerint a Csóri anyakönyvvezetőt


8.) Adóügyi ügyintéző 1:


Iszkaszentgyörgy és Bakonykúti vonatkozásában:

-      a központi, helyi adókkal kapcsolatos valamennyi feladat,

  • az adók kivetésével, beszedésével, valamint az adóigazgatási eljárással és adózás rendjével kapcsolatos jogszabályi feladatok,
  • adók módjára behajtható köztartozások nyilvántartása, behajtása,
  • adó- és értékbizonyítvány kiállítás,
  • TAKARNET rendszer kezelése (Iszkaszentgyörgy, Bakonykúti)
  • Választások előkészítésében és lebonyolításában való közreműködés
  • lakásügyek,
  • statisztikai jelentések elkészítése,
  • egyéb, itt felsorolásra nem kerülő feladatok ellátása szükség szerint.

-      Helyettesíti:a Csóri adóügyi ügyintézőt, adóügyek tekintetében


Csóri kirendeltség:


9.) Szociális ügyintéző:


Iszkaszentgyörgy, Csór, Bakonykúti községekre vonatkozóan:

  • a szociális törvény hatálya alá tartozó ügyek döntésre előkészítése, nyilvántartások vezetése,

Csór község vonatkozásában:

  • KIR rendszer kezelése, közhasznú, közcélú, közérdekű munkások munkaügyi felvételi feladatainak ellátása (Csór)
  • lakcímbejelentés,
  • vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ügyek (Csór Képviselő-testület tagjai)
  • választások előkészítésében, lebonyolításában való közreműködés
  • egyéb, itt felsorolásra nem kerülő feladatok ellátása szükség szerint.
  • helyettesíti a csóri igazgatási ügyintézőt


10.) Igazgatási ügyintéző:


  • iktatási, irattárazási, selejtezési feladat ellátása az Iratkezelési Szabályzatban foglaltak szerint,
  • telefonközpont kezelése
  • méhészekkel kapcsolatos ügyek,
  • hagyatéki ügyek,
  • a polgármester hatáskörébe tartozó ügyek előkészítése,
  • posta átvétele, munkakörébe nem tartozó ügyekben is ügyfélfogadás, kérelemfelvétel,
  • választások előkészítésében és lebonyolításában való közreműködés
  • statisztikai adatszolgáltatások (Csór)
  • testületi ülések anyagainak előkészítésében való közreműködés, testületi ülések jegyzőkönyvének vezetése, a testületi döntésekről az érintettek tájékoztatás (Csór, Nemzetiségi Önkormányzat)
  • határozatok, rendeletek naprakész nyilvántartása (Csór, Nemzetiségi Önkormányzat)
  • jegyzőkönyvek, rendeletek elektronikus feltöltése
  • TAKARNET rendszere kezelése (Csór)
  • föld és egyéb kifüggesztési ügyek
  • házipénztárnál történő helyettesítés (Csór)
  • kötelezettségvállalás nyilvántartás vezetése, beérkezett számlák nyilvántartásának vezetése,
  • egyéb, itt felsorolásra nem kerülő feladatok ellátása szükség szerint.

-      helyettesíti a szociális ügyintézőt, a szociális ügyek kivételével





11.) Adóügyi ügyintéző 2:


Csór község vonatkozásában:

-     a központi, helyi adókkal kapcsolatos valamennyi feladat,

  • az adók kivetésével, beszedésével, valamint az adóigazgatási eljárással és adózás rendjével kapcsolatos jogszabályi feladatok,
  • adók módjára behajtható köztartozások nyilvántartása, behajtása,
  • adó- és értékbizonyítvány kiállítás,
  • Választások előkészítésében és lebonyolításában való közreműködés
  • lakásügyek,
  • statisztikai jelentések elkészítése,
  • házipénztár kezelése (Csór)
  • a számlák pénzforgalmának rögzítése, tartós lekötése (Csór)
  • egyéb, itt felsorolásra nem kerülő feladatok ellátása szükség szerint.
  • anyakönyvi állampolgársági ügyek, családi ünnepek elbonyolítása, helyettesítés keretében (Csór)

-    helyettesíti az Iszkaszentgyörgyi adóügyi ügyintézőt és a csóri anyakönyvvezetőt.


12.) Pénzügyi és gazdálkodási ügyintéző: 


Csór vonatkozásában:

  • az államháztartási, számviteli és költségvetési törvény végrehajtásából eredő feladatok:
  • Az éves költségvetési és fejlesztési tevékenységgel összefüggő valamennyi tervezési, operatív gazdálkodási, nyilvántartási feladatok ellátása,
  • előzetes költségvetési koncepció összeállítása,
  • költségvetés kidolgozása,
  • költségvetés féléves, III. negyedéves, valamint éves beszámolóinak elkészítése,
  • költségvetés módosítására vonatkozó javaslat kidolgozása,
  • engedélyezett módosítások végrehajtása a költségvetésen,
  • költségvetési bevételek, kiadások könyvelése – naplók, főkönyvek vezetése az önkormányzatnál
  • pályázatok pénzügyi elszámolása,
  • statisztikai kimutatások készítése,
  • ÁFA nyilvántartás vezetése, ÁFA bevallás elkészítése
  • pénztárellenőrzés,
  • anyaggazdálkodási, leltározási feladatok,
  • statisztikai kimutatások készítése (Csór)
  • normatív támogatás igénylés
  • község önkormányzata és kisebbségi önkormányzata vonatkozásában az államháztartási, számviteli és költségvetési törvény végrehajtásából eredő feladatok:
  • az éves költségvetési és fejlesztési tevékenységgel összefüggő valamennyi tervezési, operatív gazdálkodási, nyilvántartási feladatainak ellátása,
  • előzetes költségvetési koncepció összeállítása,
  • költségvetés kidolgozása,
  • költségvetés féléves, III. n. éves, valamint éves beszámolóinak elkészítése,
  • költségvetés módosítására vonatkozó javaslat kidolgozása,
  • engedélyezett módosítások végrehajtása a költségvetésen,
  • költségvetési bevételek, kiadások könyvelése – naplók, főkönyvek vezetése az önkormányzatnál számviteli ellenőrzése,
  • az önkormányzat banki számláit terhelő kifizetések számszaki felülvizsgálata,
  • a számlák pénzforgalmának rögzítése, tartós lekötése,
  • statisztikai kimutatások készítése,
  • pályázatok pénzügyi elszámolása,
  • pénztárellenőrzés,
  • egyéb, itt felsorolásra nem kerülő feladatok ellátása szükség szerint,
  • helyettesíti a gazdálkodási ügyintézőt



A Közös Hivatal vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkakörei:


  • jegyző,
  • aljegyző,
  • minden beosztott köztisztviselő.




V. fejezet


Záró rendelkezések



Az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata 2014. január 1. napján lép hatályba.



Iszkaszentgyörgy, 2013.




                                                                                                          Parajdi Cecília

                                                                                                                   jegyző