Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 18.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról
Hatályos: 2025. 08. 14Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 18.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról
Csór Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat megnevezése: Csór Község Önkormányzat (továbbiakban: önkormányzat).
(2) Székhelye: 8041 Csór, Fő tér 10.
(3) Testülete: Csór Község Önkormányzat Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület)
(4) A képviselő testület létszáma 7 fő, tagjainak névsorát jelen rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(5)1 A képviselőtestület hivatalának neve: Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal. Székhelye: 8043 Iszkaszentgyörgy, Kossuth tér 1. Kirendeltsége: 8041 Csór, Fő tér 10. (a továbbiakban: hivatal)
(6) Az önkormányzat működési területe: Csór Község közigazgatási területe.
(7) Az önkormányzat intézménye: a Csóri Csivitelő Óvoda (a továbbiakban: óvoda)
2. Az Önkormányzat jelképei, kitüntetései:
2. §2 Az önkormányzat jelképei: címer, zászló leírását a 2. melléklet tartalmazza.
3. Hazai és nemzetközi kapcsolatok
3. § Az Önkormányzat testvérvárosi kapcsolatot tart fenn. A testvérvárosi kapcsolatok működtetése a polgármester feladat- és hatáskörébe tartozik. A polgármester évente beszámol ez irányú tevékenységéről és munkája eredményességéről a képviselő-testületnek.
3/A.3 Önkormányzati bélyegző
3/A. § (1) A bélyegzők lenyomata:
a) Az Önkormányzat pecsétje kör alakú, középen az Önkormányzat címerével, és körívén Csór Község Önkormányzat felirattal.
b) A polgármester, az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal, a jegyző hivatalos kör alakú pecsétjén középen Magyarország címere van, a körívén pedig a következő felirat olvasható:
ba) Csór Község Önkormányzatának Polgármestere,
bb) Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal,
bc) Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője.
(2) Az Önkormányzat pecsétjét kell használni:
a) a Képviselő-testület üléseiről készített jegyzőkönyvek hitelesítésére;
b) a Képviselő-testület által adományozott okleveleken;
c) az Önkormányzat nemzetközi kapcsolatait tükröző és rögzítő dokumentumokon.
(3) Az Önkormányzat pecsétjét a (2) bekezdésben felsoroltakon kívül akkor lehet használni, ha a Magyarország címerével ellátott pecsét (bélyegző) használatát jogszabály nem teszi kötelezővé.
(4) A vagyonnyilatkozat kezelésével megbízott bizottság elnöke a Csór Község Önkormányzat feliratú bélyegzőt jogosult használni a polgármesteri, alpolgármesteri és képviselői vagyonnyilatkozat tétellel kapcsolatos dokumentumok kiadmányozása során.
(5) A Hivatal által használt bélyegzőkről lenyomatukkal és a használó megjelölésével a Hivatal nyilvántartást vezet.
(6) A pecsétek, bélyegzők készítésének, használatának rendjéről belső szabályzatot kell készíteni.
4. Nyilvánosság, lakosság tájékoztatása
4. §4 (1) A helyben szokásos módon történő kihirdetésnek a hirdetmény az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal Csóri Kirendeltségén lévő hirdetőtábláján történő elhelyezése minősül.
(2) A helyben szokásos kihirdetésről a Jegyző gondoskodik.
(3) Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 33. § (1) bekezdése, valamint annak 1. melléklete szerinti Általános közzétételi lista szerinti közzététel a www.csor.hu elnevezésű, Csór Község saját honlapján történik.
(4) A lakossági tájékoztatás szervezése, saját feladatkörük figyelembevételével, a polgármester és a jegyző feladata. A tájékoztatás megvalósulhat az önkormányzat honlapján, hivatalos lapján keresztül, sürgős esetben szórólapok, plakátok segítségével.
(5) A lakosság és a közvélemény tájékoztatása érdekében működtetett internetes honlap költségeit az önkormányzat költségvetésében biztosítja.
(6) A zárt ülés dokumentumainak a kezelése során kiemelt figyelmet kell fordítani az adatvédelmi, titokvédelmi szabályok betartására.
(7) A zárt ülés résztvevője megismerheti a zárt ülésen szereplő előterjesztést és - amennyiben csak egyes napirendi pont tárgyalásánál lehet jelen - az adott napirendre vonatkozó jegyzőkönyvi részt.
(8) A zárt ülésen hozott döntés nyilvánosságát oly módon kell biztosítani, hogy a határozat kivonatát a személyes és az üzleti érdeket sértő adatok nélkül az önkormányzat honlapján, a képviselő-testületi jegyzőkönyvek menüpontban közzé kell tenni.
5. Együttműködés az önszerveződő közösségekkel
5. §5 (1) Tevékenységi körében kizárólag az őket érintő napirendek vonatkozásában tanácskozási jog illeti meg a képviselő-testület ülésén az alábbi önszerveződő közösségek képviselőit:
a) Mátyás Király Általános Iskola Tanulóiért Tehetséggondozó Alapítvány
b) Vigyázz Rám Alapítvány a Csóri Csivitelő Óvoda Gyermekeiért
c) Csór Truck-Trailer FC
d) Csóri Alkotó Közösség Egyesülete
e) Jó Barátok Nugdíjas Egyesület
f) Family Rock Klub,
g) Csóri Polgárőrség Közhasznú Egyesület,
h) Református Egyház
i) Katolikus Egyház
(2) Az (1) bekezdésben meghatározottakon túl, tanácskozási jog azon társadalmi szervezet, önszerveződő közösségének képviselőjét illeti meg, mely szervezet a civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI. törvény szerint vezetett közhiteles nyilvántartásban Csór székhellyel szerepel, és kéri önkormányzati nyilvántartásba vételét működési területének (tevékenysége céljának) és képviselője nevének, értesítési címének, képviseleti jogosultsága terjedelmének megjelölésével egyidejűleg.
(3) A rendszeres együttműködés és folyamatos kapcsolattartás, és annak szervezése a polgármester feladata.
6. Az önkormányzat feladat és hatásköre
6. § (1) A képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolását jelen rendelet 3. melléklete tartalmazza.
(2) Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását jelen rendelet 4. melléklete tartalmazza.
7. § Az önkormányzati feladatok ellátását a képviselő-testület és szervei biztosítják.
8. §6 A képviselő-testület szervei:
a) a polgármester,
b) a jegyző,
c) a képviselő-testület bizottságai
d) a közös önkormányzati hivatal,
e) a társulás.
7. A képviselő-testület működése
9. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 ülést tart.
(2) A képviselő-testület alakuló, rendes, és rendkívüli ülést illetve közmeghallgatást tart.
(3)7 A képviselő-testület ülésének helye: az Önkormányzati Hivatal (8041 Csór, Fő tér 10.) emeleti tanácskozóterme. Rendkívüli esetben ettől eltérő tanácskozási helyszínen is tartható ülés, az ülés helyszínéről a Polgármester minden esetben tájékoztatást ad a meghívóban.
(4)8 A nyilvánosság biztosítása a képviselő-testület nyilvános üléseinek tekintetében a meghívónak a helyben szokásos módon történő közzétételével történik.
10. § (1) Az alakuló és a rendes ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak és a részvételi joggal jelenlévőknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 3 nappal megkapják.
(2)9 A meghívót és az előterjesztéseket elsősorban elektronikus úton kell meg küldeni. A képviselő kérésére részére a meghívót és az előterjesztéseket papír alapon kell megküldeni.
(3) A rendkívüli ülésre szóló meghívót legalább 24 órával az ülés előtt elektronikus úton kell kézbesíteni és ezzel egyidejűleg telefonon is értesíteni kell a meghívottakat.
(4) A közmeghallgatás napirendet is tartalmazó meghívóját, legalább 10 nappal a közmeghallgatás kitűzött időpontja előtt meg kell hirdetni a hivatal faliújságján történő kifüggesztéssel és az önkormányzat hivatalos honlapján történő közzététellel.
(5) Évente legalább egyszer előre meghirdetett közmeghallgatást tart, amelyen a képviselők Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 32. § (2) bekezdésének k) pontja alapján tájékoztatást nyújtanak képviselői tevékenységükről, a helyi lakosság és a helyben érdekelt szervezetek képviselői a helyi közügyeket érintő kérdéseket és javaslatokat tehetnek,
(6) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti, akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a 2 hónapot meghaladó akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze, és vezeti le a képviselő-testület ülését.
(7) A képviselő-testület üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni:
1. a jegyzőt,
2. a napirendi pontok előadóit,
3. a 5. §-ban meghatározottak szerint az önszerveződő közösségek képviselőit,
4. akiket az ülés összehívója megjelöl.
11. § Amennyiben a képviselő testület ülése félbeszakad, az összehívott ülés határozatképtelen vagy határozatképtelenné válik, a polgármester a meg nem tárgyalt napirendi pontokkal az ülést 3 napon belül újra összehívja, a már kitűzött napirend nem változtatható meg.
8. Munkaterv
12. § (1) A képviselő-testület működésének alapja az éves munkaterv.
(2) A munkaterv tervezetét - a polgármester irányításával a bizottságok, helyi érdekvédelmi szervek javaslatainak figyelembe vételével - a jegyző állítja össze, s a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a képviselő-testület elé, minden év december első rendes képviselő-testületi ülésére.
(3) A munkaterv főbb tartalmi elemei:
1. a képviselő-testületi rendes ülések tervezett időpontjai, napirendjei,
2. a napirend előterjesztőjének a megjelölése.
(4) A munkatervet a képviselő testület határozattal fogadja el.
9. A képviselő-testület ülése, az ülés vezetésének szabályai
13. § (1) A képviselőtestület ülése nyilvános. A hallgatóság az ülésen a részére kijelölt helyen foglalhat helyet. A hallgatóság részére hozzászólást a polgármester engedélyezhet.
(2) Zárt ülésen hozott határozatot a polgármester nyilvános ülésen ismerteti kivéve, ha annak közzététele személyiségi jogokat sért vagy üzleti titokként az önkormányzat vagy más érdekeit sérti.
(3)10 A polgármesternek az ülésvezetői feladatai és jogkörei a következők:
a) az ülés megnyitása,
b) a képviselő-testületi ülés szabályszerű összehívásának megállapítása,
c) a határozatképesség megállapítása és folyamatos figyelemmel kísérése az ülés során,
d) javaslattétel az ülés napirendi pontjaira,
e) napirendenként:
ea) a vita megnyitása, levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,
eb) a vita összefoglalása,
ec) az indítványok szavazásra való feltevése,
ed) a szavazás eredményének megállapítása számszerűen,
ee) a napirend tárgyában hozott döntés vagy döntések kihirdetése,
f) az ülés rendjének fenntartása,
g) a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő hozzászólót figyelmezteti,
h) a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsító személy rendre utasítása,
i) az ülés határozott idejű félbeszakítása, ha a testületi ülésen olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi,
j) javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására,
k) tárgyalási szünet elrendelése,
l) napirendi pontok összevont tárgyalására javaslattétel,
m) felszólalási jog a képviselő-testület ülésén bármikor,
n) az ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás eredményének kihirdetése,
o) az időszerű kérdésekről és a két ülés között történt fontosabb eseményekről tájékoztatás,
p) tájékoztatás a következő ülés várható időpontjáról, napirendjéről
q) az ülés bezárása.
10. A napirend
14. § (1) A napirendet a polgármester terjeszti elő annak módosítására bármely képviselő és a jegyző javaslatot tehet, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(2) A nyílt ülés utolsó napirendi pontjaként az „Egyebek” napirendi pont, amelynek keretében bejelentések, közérdekű információk közlése történhet.
11. Az előterjesztés
15. § (1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, a képviselő-testület, a képviselő-testület bizottsága a polgármester vagy a képviselő által előzetesen javasolt rendelet- és határozattervezet, beszámoló és tájékoztató.
(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy kivételesen szóban kerül benyújtásra. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásban foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
(3) Az írásbeli előterjesztés két részből áll:
a) az első részben a tárgyat pontosan meg kell határozni, ismertetni az előzményeket, képviselő-testületi megállapításokat, a hozott határozatok eredményeit, a tárgyra vonatkozó jogszabályokat, az előterjesztők véleményét, s mindazokat a körülményeket, összefüggéseket, tényeket, amelyek lehetővé teszik az értékelést, és a döntést indokolják,
b) a második rész az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot tartalmazza a végrehajtásért felelősök megjelölésével és a határidők, részhatáridők megjelölésével.
(4) Csak a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság javaslatával lehet az alábbi előterjesztéseket a képviselő- testületnek tárgyalásra bocsátani:
1. az éves, negyedéves költségvetési beszámolók, éves költségvetési koncepció;
2. az önkormányzati pénzügyi vonatkozású rendeletek tervezetei;
3. az önkormányzat vagyonában bekövetkező változásokról szóló javaslatok;
(5) Kötelezően írásos előterjesztés készül az alábbi ügyekben:
1. rendeletalkotás,
2. szervezet kialakítása,
3. helyi népszavazás, népi kezdeményezés kiírása,
4. testületi munkatervben szereplő napirendi pontokban,
5. önkormányzati jelképek meghatározásában,
6. gazdasági program, költségvetés meghatározása, végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadása tárgyában,
7. településrendezési tervek jóváhagyásával kapcsolatos ügyekben,
8. intézményalapítás, megszüntetés és átszervezés esetén,
9. társulások létrehozása, csatlakozása, kilépéskor.
12. A tanácskozás rendje, vita, szavazás
16. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során
a) az előadó a napirendhez a kérdések és a vita előtt szóban kiegészítést tehet,
b) a bizottság elnöke vagy megbízottja előterjeszti a napirenddel kapcsolatos bizottsági állásfoglalást, módosító javaslatokat,
c) az előadóhoz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó köteles rövid választ adni,
d) a kérdésekre adott válaszok után kerül sor a hozzászólásokra a jelentkezés sorrendjében.
(2) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz.
(3) A vita lezárása után a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a határozati javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
(4) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a bizottsági, majd az ülésen tett képviselői módosító indítványokról dönt a testület, majd végül a javaslatokkal, módosításokkal kiegészített határozati javaslat egészéről.
17. § (1) A képviselő-testület a döntéseit fő szabály szerint nyílt szavazással kézfelemeléssel hozza.
(2) A szavazás módjának megválasztását adott napirend tárgyalása során bármely képviselő javasolhatja, amelyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
18. § (1) Amennyiben megállapítást nyer, hogy a képviselő a személyes érintettségét egy adott napirend tárgyalásánál nem jelentette be, a polgármester a napirendi pont újbóli beterjesztéséről dönthet és felhívja a képviselő figyelmét a bejelentési kötelezettségére.
(2) A személyes érintettség elmulasztásának tényét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. A képviselő-testület a személyes érintettség bejelentésének elmulasztásával érintett témát ismételten napirendre tűzheti.
19. § Minősített többség szükséges a Mötv. 46. § (2) bekezdés c.) pontja szerinti zárt ülés elrendeléséhez.
20. § (1) A képviselő-testület a Mötv. 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben titkos szavazást rendelhet el.
a) a képviselő-testületi tag ,
b) a bizottság és
c) a polgármester javaslatára
(2) A javaslatról a képviselőtestület egyszerű többséggel dönt
(3) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon történik. A szavazólapokat 3 tagú – ad hoc bizottság gyűjti össze. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:
1. a szavazás helyét, napját kezdetét és végét,
2. a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét,
3. a szavazás során felmerült körülményeket.
(4) A titkos szavazással hozott döntést is határozatba kell foglalni.
21. § (1) A képviselő-testület név szerinti szavazást rendelhet el:
a) a képviselő-testületi tag ,
b) a bizottság és
c) a polgármester javaslatára.
(2) A javaslatról a képviselő-testület egyszerű többséggel dönt.
(3) A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző a jelenléti ív sorrendjében felolvassa a képviselők nevét, s a jelenlévő képviselők pedig, a nevük felolvasásakor "igen"-nel vagy "nem"-mel szavaznak a határozati javaslatról.
(4) A név szerinti szavazást mindig kötelező jegyzőkönyvben rögzíteni oly módon, hogy a számszerű eredmény mellett megállapítható legyen a jegyzőkönyvből az is hogy a jelenlévő képviselők hogyan szavaztak (igennel vagy nemmel).
13. Kérdés, interpelláció
22. § (1) A napirendek megtárgyalását követően sor kerülhet az interpellációkra.
(2) Interpelláció csak testületi ülésen tárgyalható. Az ülés kezdetén a polgármester közli a képviselők által már benyújtott kérdések, interpellációk tárgyát.
(3) A kérdést, az interpellációkat szóban, vagy írásban lehet előterjeszteni.
(4) Az interpelláció tárgyának szoros kapcsolatban kell állnia az önkormányzat szervező- szükségletkielégítő munkájával és annak valamely önkormányzat alá rendelt szervezet hatáskörébe kell tartoznia.
(5) Ha az interpelláció benyújtására a képviselő-testület ülését megelőzően legalább 3 nappal sor kerül, valamint ha, az ügy természete és a válaszadó felkészültsége megengedi, úgy arra az ülésen kell válaszolni.
(6) Az interpelláció tárgyának kivizsgálásába be lehet vonni az interpelláló képviselőt is. A képviselő-testület az interpelláció alapján részletesebb vizsgálatot is elrendelhet. Ezzel megbízhatja a polgármestert vagy valamely bizottságot is.
(7) Az interpellációra adott válasz után előbb az interpellálónak viszontválaszadásra van joga, majd nyilatkozik a válasz elfogadásáról.
(8) Amennyiben az interpelláló a választ nem fogadja el, a képviselő-testület határoz a válasz elfogadásáról.
(9) Amennyiben az interpellációra adott választ a képviselő-testület nem fogadja el, úgy határoz a szükséges intézkedésekről.
14. A tanácskozás rendjének fenntartása
23. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ,
b) ismételt figyelmeztetést követően megvonja a hozzászólótól a szót,
c) rendre utasítja azt a személyt, aki a képviselő-testület tagjához, illetve a képviselő-testület üléséhez méltatlan magatartást tanúsít,
d) ismétlődő, tartós rendzavarás, állandó lárma, a vita rendjét ellehetetlenítő esemény következményeként a polgármester, ha ismételt figyelmeztetései sem járnak eredménnyel, felfüggesztheti az ülést.
(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalják el.
(3) A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendre utasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig, a terem elhagyására is kötelezheti.
15. A jegyzőkönyv
24. § (1) A képviselő-testületi ülésekről 1 példányban jegyzőkönyv készül.
(2) A jegyzőkönyv tartalmazza az Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltakon túl:
a) a meghívót,
b) jelenléti ívet,
c) titkos szavazás esetén a jegyzőkönyv egy példányát,
d) képviselők által írásban benyújtott hozzászólását.
(3) Bármely képviselő, a polgármester, az alpolgármester előzetes javaslata alapján, egyszerű többséggel hozott döntéssel a képviselő-testület egy napirend tárgyalásáról szó szerinti jegyzőkönyv készítését rendelhet el.
(4) A jegyző köteles biztosítani, hogy a testületi ülések jegyzőkönyveit (a zárt ülések jegyzőkönyvei kivételével) hivatali idő alatt a hivatalban ügyfélfogadási időben bárki megtekinthesse.
(5)11 A zárt ülésről készült jegyzőkönyvet a nyílt ülés jegyzőkönyvétől elkülönülten, az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal Csóri Kirendeltségén található irattárban kell tárolni.
16. Az önkormányzati rendeletalkotás
25. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
1. a képviselők,
2. bizottság,
3. a polgármester,
4. az alpolgármester,
5. a jegyző,
6. a választópolgárok népi kezdeményezés útján
(2) A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani, aki a jegyző bevonásával a kezdeményezést és a rendelet tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti.
(2a)12 A rendelet-tervezet előkészítéséről a Jegyző gondoskodik, aki e tevékenységébe szükség szerint bevonja a hivatal tárgy szerinti illetékes személyeit, valamint külső szakértőt.
(3)13 Az önkormányzati rendeletet a hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni, a kihirdetésről a jegyző gondoskodik. A kihirdetett rendeleteket 15 napra kell kifüggeszteni és az önkormányzat honlapjáról a Nemzeti Jogszabálytár felületére mutató linket kell elhelyezni.
(4) A rendeteket a hivatalban a hivatalos ügyfélfogadási időben bárki megtekintheti.
16/A.14 Az önkormányzati képviselő
25/A. § (1) A képviselőt – e megbízatásából eredően - az Mötv. 32. §-ában és e rendeletben rögzített jogok és kötelezettségek illetik meg, vagy terhelik.
(2) A képviselő írásban vagy szóban köteles a polgármesternek előre bejelenteni, ha a képviselő-testület ülésén való részvételében akadályoztatva van.
(3) A képviselő-testület rendes üléséről igazolt távollétnek minősül:
a) betegség,
b) kórházi ellátás,
c) közlekedési akadály,
d) időjárási akadály,
e) a külszolgálat,
f) a szabadság,
g) a munkahelyi elfoglaltság,
h) külföldi tartózkodás.
(4) Választói igény esetén a képviselő önálló fogadóórát is tarthat.
17. A képviselő-testület bizottsága
26. § A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, végrehajtásuk ellenőrzésére, különböző folyamatos feladatok megoldása érdekében bizottságot választ. A bizottságok nevét, létszámát, feladat és hatáskörét jelen rendelet 5. melléklete, tagjainak névsorát a rendelet 6. melléklete tartalmazza.
26/A. §15 (1) A bizottság szükség szerint, de évente legalább 6 alkalommal ülésezik.
(2) A bizottsági üléseket a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. A bizottsági elnök akadályoztatása vagy a bizottsági elnöki pozíció betöltetlensége esetén az ülést a korelnök képviselő hívja össze és vezeti.
(3) A bizottságot az Mötv. 61. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl össze kell hívni
a) a képviselő-testület döntése alapján,
b) a bizottsági tagok legalább 50%-ának indítványára.
(4) A bizottság ülése nyilvános vagy zárt. A zárt ülésre vonatkozó szabályok a képviselő-testületi zárt ülésekre vonatkozó szabályokkal egyeznek meg.
(5) Az ülésre szóló meghívót és előterjesztéseket a bizottsági ülés előtt legalább 3 naptári nappal korábbi időpontban kell a meghívottakhoz eljuttatni. A bizottság ülésére meg kell hívni annak tagjait, az előterjesztőt, a polgármestert, alpolgármestert és a jegyzőt, valamint az őt érintő napirendhez a tárgyban érintett szervezet képviselőjét.
(6) A bizottsági ülésre szóló meghívót minden képviselőnek meg kell küldeni.
(7) A bizottsági ülésre meghívottak közül a meghívót és az írásos előterjesztéseket a bizottság tagjainak, a többi meghívottaknak pedig a meghívót kell elektronikus úton megküldeni.
(8) A bizottsági döntéshozatalból történő kizárásra az Mötv. 49. § (1) bekezdése és 60. §-a irányadó azzal, hogy a kizárásról a bizottság dönt.
(9) A bizottság határozathozatalára, szavazati arányára a képviselő-testületre vonatkozó szabályok megfelelően irányadók.
(10) A bizottság a döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza. A bizottsági döntések kiadmányozója a bizottság elnöke.
(11) A bizottság üléséről 1 példányban jegyzőkönyv készül. A bizottsági ülés jegyzőkönyvére a Képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéről szóló rendelkezések az irányadóak.
(12) A bizottsági ülés jegyzőkönyvét az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal Csóri Kirendeltségén kell tárolni.
27. § (1) A települési képviselők vagyonnyilatkozatát a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság vizsgálja, tartja nyilván és ellenőrzi.
(2) A képviselővel, a polgármesterrel kapcsolatos összeférhetetlenséget vagy méltatlanságot a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság vizsgálja.
28. § (1) Az alkalmanként felmerülő feladatok ellátására a képviselő-testület minősített többséggel 3 tagú ideiglenes bizottságokat alakít.
(2) Ideiglenes bizottságot különösen a közvetlen feladatok megoldására szükséges létrehozni:
1. egy-egy önkormányzati rendelet vagy döntés előkészítésére, végrehajtásának ellenőrzésére,
2. a képviselő-testület ülése elé kerülő olyan jelentős napirendnek az előkészítése, amelyek külön vizsgálatot, összehangolt és széles körű tájékozódást igényelnek,
3. társulási, együttműködési megállapodások előkészítésére.
29. § A polgármesterrel szemben indított fegyelmi eljárás lefolytatására a képviselő-testület 3 tagú eseti bizottságot hoz létre, melynek elnöke a korelnök, tagja a legfiatalabb képviselő, és egy a polgármester által megnevezett képviselő.
18. Polgármester
30. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.
(2) A polgármester ügyfélfogadási ideje megegyezik a hivatal ügyfélfogadási idejével.
(3) A (2) bekezdésben foglalt időn kívül a polgármester munkarendje kötetlen.
(4) Az átruházott hatáskörben hozott írásbeli döntések esetében a polgármesternek utalnia kell az átruházás tényére.
(5) A polgármester az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a soron következő rendes testületi ülésen beszámol.
(6)16 A polgármester Mötv. 67. §-ában meghatározott feladatokon túl:
a) segíti a képviselő-testület tagjainak testületi és bizottsági munkáját,
b) meghatározza a jegyző képviselő-testületi tevékenységével kapcsolatos feladatait,
c) kapcsolatot tart a választópolgárokkal, valamint a helyi társadalmi és egyéb szervezetekkel,
d) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlás és a közakarat érvényesülését,
e) gondoskodik a testület működésének nyilvánosságáról, helyi fórumok szervezéséről,
f) együttműködik az egyházakkal, a társadalmi szervezetekkel, a lakosság önszerveződő közösségeivel,
g) fogadóórát tart,
h) nyilatkozik a sajtónak.
(7)17 A polgármesternek a bizottságok működésével összefüggő feladatai:
a) indítványozhatja a bizottság összehívását,
b) felfüggesztheti a bizottság döntésének végrehajtását, ha az ellentétes a képviselő-testület döntésével, vagy sérti az önkormányzat érdekeit.
(8)18 A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, az Mötv. 42. §-ában meghatározott ügyek kivételével, dönt az Mötv. 68. § (2) bekezdésben meghatározott esetekben a képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő önkormányzati ügyekben:
a) életveszéllyel vagy súlyos kárral fenyegető helyzet megelőzése, elhárítása vagy káros következményeinek enyhítése,
b) nemzetbiztonsági és honvédelmi, vagy a közbiztonság fenntartása, vagy fontos közrendvédelmi ügy,
c) ha a döntés hiánya jelentős vagy helyrehozhatatlan kárral, vagy a személyiségi jogok jelentős sérelmével jár,
d) ha a döntés közegészségügyi, járványügyi, tűzvédelmi, katasztrófavédelmi okból szükséges,
(9)19 A polgármester az Mötv. 68. §. (3) bekezdése alapján – a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett – dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyben, olyan pályázat benyújtásáról, amely saját forrást nem igényel, vagy amelynek saját forrását a képviselő-testület előzetesen biztosította – amennyiben a pályázat a biztosított saját forrást nem haladja meg.
19. Alpolgármester
31. § (1) A képviselő-testület- tagjai közül- egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ, akinek tiszteletdíjára a polgármester tesz javaslatot.
(2) Az alpolgármester ügyfélfogadási ideje: minden hónap első szerdai napja.
(3) Az alpolgármester a képviselő-testület illetve a polgármester eseti megbízása alapján képviseli az önkormányzatot, továbbá a polgármester akadályoztatása esetén helyettesíti a polgármestert.
(4)20
20.21 A jegyző, az aljegyző
32. § (1)22 Iszkaszentgyörgy, Csór és Bakonykúti Község polgármesterei a jegyző javaslatára aljegyzőt neveznek ki.
(2)23
(3)24 A jegyzői és aljegyzői tisztség betöltetlensége, vagy a jegyző, aljegyző egyidejű tartós akadályoztatása esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő igazgatási ügyintézője látja el.
(4)25 A jegyző az Mötv. 53. § (1) bekezdés k) pontja értelmében köteles a jogszabálysértő döntések, működés jelzésére.
(5)26 A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai:
a) tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a hatáskörét érintő jogszabályokról,
b) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzéséről,
c) előkészíti a képviselő-testületi ülés és a bizottság elé kerülő előterjesztéseket,
d) ellátja a testület és a bizottság szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,
e) biztosítja az önkormányzati rendeletek, a határozatok érintettekkel való megismertetését.
21. A hivatal
33. §27 (1) A Közös Önkormányzati Hivatal működését az Mötv. 84. § (1) bekezdése és az Iszkaszentgyörgy, Csór és Bakonykúti Község Önkormányzat Képviselő-testületi határozataival elfogadott Szervezeti és Működési Szabályzat szerint végzi.
(2) A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti tagozódását, munka és ügyfélfogadási rendjét a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza, melyet Iszkaszentgyörgy, Csór és Bakonykúti Község Önkormányzat Képviselő-testületei hagynak jóvá.
(3) A Közös Önkormányzati Hivatalon belüli kiadmányozás rendjét a jegyző külön intézkedésben szabályozza.
22. Az önkormányzat társulásai
34. § Az önkormányzat társulásait és az általuk végzett feladatok felsorolását a rendelet 8. melléklete tartalmazza.
22/A.28 Együttes képviselő-testületi ülések szabályai
34/A. § (1) A hivatalt érintő, és a hivatal létrehozására és működtetésére vonatkozó megállapodásban megjelölt témakörökben a tagönkormányzatok képviselő-testületei együttes ülést tartanak.
(2) Az együttes ülést a polgármesterek előre egyeztetett helyszínre hívják össze. A meghívó formai és tartalmi előírásait illetően Képviselő-testületi ülés meghívójára vonatkozó szabályok az irányadóak.
(3) Az együttes képviselő-testületi ülésre egyebekben a rendelet képviselő-testületi ülésekre vonatkozó szabályai az irányadók.
(4) Az együttes ülésről a jegyzőkönyvére a Képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéről szóló rendelkezések az irányadóak azzal az eltéréssel, hogy három eredeti példányban készül, és az ülésen résztvevő önkormányzatok a szervezeti és működési szabályzatukban meghatározottak szerint írják alá.
23. Záró rendelkezések
35. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
36. § A rendelet hatálybalépésével egyidőben hatályát veszti a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2019 (XI.20.) önkormányzati rendelet.
1. melléklet a 11/2024. (X. 18.) önkormányzati rendelethez
|
Sorszám |
Tisztség megnevezése |
Név |
Lakcím |
|
1. |
Polgármester |
Borics Mihály |
8041 Csór, Radnóti Miklós utca 54. |
|
2. |
Alpolgármester |
Ari Orsolya |
8041 Csór, Belátó dűlő 13. |
|
3. |
Képviselő |
Palkovics Ágnes |
8041 Csór, Fő utca 13. |
|
4. |
Képviselő |
Kiss Tímea |
8041 Csór, Belátó dűlő 15. |
|
5. |
Képviselő |
Dr. Nap Ágnes |
8041 Csór, Fő tér 8. |
|
6. |
Képviselő |
Kun Ottó |
8041 Csór, Alsótabán utca 15. |
|
7. |
Képviselő |
Hajdu András Károly |
8041 Csór, Kilátó dűlő 1. |
2. melléklet a 11/2024. (X. 18.) önkormányzati rendelethez
1. A címer leírása
2. A címer kiegészítése
3. A zászló leírása
4.29
3. melléklet a 11/2024. (X. 18.) önkormányzati rendelethez
1. Csór Község Önkormányzat Képviselő-testületének polgármesterre átruházott hatáskörei:
1.1.30 A szociális ellátásokról és a települési támogatásokról szóló 7/2025. (VII.23.) önkormányzati rendelet vonatkozásában:
1.1.1. Az 5. § (1) bekezdés f) pontja szerinti rendkívüli települési támogatás keretében elhunyt személy eltemettetése szerinti jogosultság megállapításáról vagy megszüntetéséről való döntés.
1.1.2. A 6. § (1) bekezdésében foglalt köztemetés különös méltánylást érdemlő körülményeinek fennállása esetén a köztemetés költségeinek megtérítése alóli részben vagy egészben történő mentesüléséről való döntés.
1.1.3. Az 5 § (1) bekezdés g) pontja szerinti gyermekszületési támogatás megállapításáról való döntés.
1.2. A közterület használat rendjéről szóló 2/2016.(II.29.) önkormányzati rendelet 2. § (5) bekezdése alapján a közterület-használati engedélyek elbírálása
1.3. A településkép védelméről szóló 1/2018. (III.8.) rendeletének 2/A. §-ban foglaltak alapján a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. §-ában foglalt önkormányzati hatósági hatásköröket a képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármesterre ruházza.
2. Csór Község Önkormányzat Képviselő-testületének jegyzőre átruházott hatáskörei:
2.1. A közutak kezelésével kapcsolatos egyes hatáskörök átruházásáról szóló 9/2013.(IX.10.) önkormányzati rendelete 1. § paragrafusa alapján a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 3. § (2) bekezdésében, 7. § (3) bekezdésében, 12. § (5) bekezdésében, 14. § (1) bekezdés a) pontjában, 36. § (1), (3) és (4) bekezdésében, 39. §-ában, 41. § (2) bekezdésében, 42. § (3) bekezdésében, valamint 42/A. § (1) és (2) bekezdésében meghatározott közútkezelői feladat- és hatásköröket –a jegyző gyakorolja.
2.2. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szóló 12/2015. (X. 5.) önkormányzati rendelet 14/A. § (1) bekezdése alapján a Képviselő-testület az elhagyott hulladék felszámolásával kapcsolatos helyi intézkedésekkel kapcsolatos feladatokat a jegyzőre ruházza át.
4. melléklet a 11/2024. (X. 18.) önkormányzati rendelethez
1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
2. 013320 Köztemető-fenntartás és működtetés
3. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
4. 041232 Start – munka program – Téli közfoglalkoztatás
5. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
6. 041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
7. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
8. 052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
9. 052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése
10. 062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk
11. 063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás
12. 064010 Közvilágítás
13. 066010 Zöldterület-kezelés
14. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
15. 072111 Háziorvosi alapellátás
16. 074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
17. 074032 Ifjúság- egészségügyi gondozás
18. 081030 Sportlétesítmények, edzőtábor működtetése, fejlesztése
19. 081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
20. 082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
21. 082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme
22. 082044 Könyvtári szolgáltatások
23. 082091 Közművelődés-közösségi, társadalmi részvétel fejl
24. 082092 Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
25. 082093 Közművelődés - egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek
26. 082094 Közművelődés-kulturális alapú gazdaságfejlesztés
27. 086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése
28. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
29. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
30. 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
31. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
32. 104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások
33. 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátása
34. 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán
35. 107052 Házi segítségnyújtás
36. 107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás
37.31 042130 Növénytermesztés, állattenyésztés és kapcsolódó szolgáltatások
5. melléklet a 11/2024. (X. 18.) önkormányzati rendelethez
1. PÉNZÜGYI ÉS ÜGYRENDI BIZOTTSÁG
1.1. Létszáma: A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében 5 fős Pénzügyi és Ügyrendi Bizottságot hoz létre, a bizottság 3 fő képviselő-testületi tagból és 2 fő külsős bizottsági tagból áll.
1.2. Feladatai:
1.2.1. közreműködik a Képviselő-testület költségvetési döntéseinek, a helyi adókra vonatkozó rendeletek, a hatósági ármegállapításra vonatkozó testületi döntések előkészítésében,
1.2.2. a bizottsági vélemény kialakítása a költségvetési koncepció egészéről, a tervezett bevételek és kiadások nagyságáról és teljesíthetőségéről
1.2.3. véleményezi a költségvetési előirányzatok teljesítését,
1.2.4. véleményezi a – a költségvetésben biztosított – fejlesztési, működési és fenntartási előirányzatok elosztását,
1.2.5. véleményezi a Képviselő-testület ülése elé kerülő pénzügyi jelentéseket, előterjesztéseket, javaslatokat,
1.2.6. véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, és éves beszámoló tervezetét,
1.2.7. véleményezi az SZMSZ módosításáról szóló előterjesztést,
1.2.8. megvitatja, véleményezi a költségvetési követelések elengedésére irányuló méltányossági döntéseket,
1.2.9. a helyi önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozat nyilvántartás és ellenőrzés,
1.2.10. végzi a polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozat tételével kapcsolatos feladatokat,
1.2.11. ellátja az összeférhetetlenséggel és a méltatlansággal kapcsolatos feladatokat,
1.2.12. figyelemmel kíséri a nemzetközi kapcsolatokkal összefüggő ügyeket.
1.3. Előkészíti:
1.3.1. az önkormányzat vagyonmérlegét,
1.3.2. az önkormányzati ingatlanvagyon és vagyonrészek, valamint a vagyoni értékű jogok érvényesítését,
1.3.3. a kapcsolódó vagyonműködtetési megállapodásokat,
1.3.4. közreműködik a lakosság tájékoztatásában a beruházások megvalósítottságával kapcsolatban.
1.4. A Pénzügyi Bizottság ellenőrzi az egyes bizottságok szükség szerinti közreműködésével, a polgármester és a hivatal, az önkormányzati költségvetési szervek pénzgazdálkodási tevékenységét, a képviselő-testület költségvetési döntéseinek végrehajtását.
1.5. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrzi a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését. Vizsgálati megállapításait a képviselő-testülettel haladéktalanul közli.
1.6. Folyamatosan figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, csökkenés) alakulását, értékeli az azt, előidéző okokat, megállapításairól tájékoztatja a Képviselő-testületet.
1.7. Nettó 10.000.000 Forint értékhatár alatt önkormányzati tulajdonú vagyontárgy értékesítését, hasznosítását megelőzően lefolytatja a célszerűségi, pénzügyi-gazdaságossági vizsgálatot.
2. SZOCIÁLIS ÉS KULTURÁLIS BIZOTTSÁG
2.1. Létszáma: A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében 5 fős Szociális és Kulturális Bizottságot hoz létre, a bizottság 3 fő képviselő-testületi tagból és 2 fő külsős bizottsági tagból áll.
2.2. Feladata a képviselő-testület munkájának szakmai segítése az alábbi témákban:
2.2.1. Települési közművelődési és kulturális fejlődének segítése szervezése
2.2.2. Elkészíti az Önkormányzat éves rendezvény tervét
2.2.3. Kapcsolattartás az Csóri Települési Értéktárbizottsággal
2.2.4. Tömegsportot és versenysportot érintő kérdések
2.2.5. Együttműködik a gyermekvédelemmel foglalkozó szervekkel.
2.2.6. Szociális tárgyú helyi rendeletek véleményezése
2.2.7. Szociális segélyezési rendszerrel kapcsolatos ügyekben javaslattétel
2.2.8. Oktatási intézmények beszámolóinak véleményezése
2.2.9. Ellenőrzi a pedagógiai programot, a házirendet, valamint a SZMSZ-t az önkormányzat által fenntartott óvodában
2.2.10. Népegészségügyi kérdések megvitatása
2.2.11. Egészségügyi fejlesztésekről javaslattétel
2.2.12. Javaslatot tesz a költségvetés kulturális és szociális előirányzataira
2.2.13. Javaslatot tesz pályázati alapok létrehozására, céltámogatásokra
2.2.14. Civil szervezetekkel kapcsolattartás egyeztetés,
2.2.15. Civil szervezetnek nyújtott támogatások felhasználásának és elszámolásuk ellenőrzése, beszámolójuk előzetes véleményezése és a Képviselő-testület elé terjesztése.
6. melléklet a 11/2024. (X. 18.) önkormányzati rendelethez
1. CSÓR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK PÉNZÜGYI ÉS ÜGYRENDI BIZOTTSÁGÁNAK TAGJAI
|
Sorszám |
Tisztség megnevezése |
Név |
Lakcím |
|
1. |
Elnök |
Kun Ottó |
8041 Csór, Alsótabán utca 15. |
|
2. |
Bizottsági tag |
Kiss Tímea |
8041 Csór, Belátó dűlő 15. |
|
3. |
Bizottsági tag |
Hajdu András Károly |
8041 Csór, Kilátó dűlő 1. |
|
4. |
Külsős bizottsági tag |
Csete Ferencné |
8041 Csór, Ifjúság utca 5. |
|
5. |
Külsős bizottsági tag |
Galambos Ildikó |
8041 Csór, Belátó szőlőhegy 11/2. |
2. CSÓR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK SZOCIÁLIS ÉS KULTURÁLIS BIZOTTSÁGÁNAK TAGJAI
|
Sorszám |
Tisztség megnevezése |
Név |
Lakcím |
|
1. |
Elnök |
Palkovics Ágnes |
8041 Csór, Fő utca 13. |
|
2. |
Bizottsági tag |
Dr. Nap Ágnes |
8041 Csór, Fő tér 8. |
|
3. |
Bizottsági tag |
Hajdu András Károly |
8041 Csór, Kilátó dűlő 1. |
|
4. |
Külsős bizottsági tag |
Hollósi Györgyné |
8041 Csór, Dózsa György utca 32. |
|
5. |
Külsős bizottsági tag |
Szántayné Mikáczó Krisztina |
8041 Csór, Kossuth Lajos utca 46. |
7. melléklet a 11/2024. (X. 18.) önkormányzati rendelethez32
8. melléklet a 11/2024. (X. 18.) önkormányzati rendelethez
|
1 |
Társulás neve |
Feladata |
|---|---|---|
|
2 |
Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás |
Települési hulladék kezelésére vonatkozó közszolgáltatás szervezése és fenntartása |
|
3 |
Iszkaszentgyörgyi Szociális Intézményi Társulás |
Házi segítségnyújtás, szociális étkeztetés, családsegítés |
Az 1. § (5) bekezdése a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 2. § a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 3/A. alcímet (3/A. §-t) a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
A 4. § a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
Az 5. § a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 8. § a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 9. § (3) bekezdését a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 6. §-a iktatta be.
A 9. § (4) bekezdését a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 6. §-a iktatta be.
A 10. § (2) bekezdése a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.
A 13. § (3) bekezdése a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
A 24. § (5) bekezdését a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 9. §-a iktatta be.
A 25. § (2a) bekezdését a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 10. § (1) bekezdése iktatta be.
A 25. § (3) bekezdése a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 10. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 16/A. alcímet (25/A. §-t) a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 11. §-a iktatta be.
A 26/A. §-t a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 12. §-a iktatta be.
A 30. § (6) bekezdését a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 13. §-a iktatta be.
A 30. § (7) bekezdését a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 13. §-a iktatta be.
A 30. § (8) bekezdését a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 13. §-a iktatta be.
A 30. § (9) bekezdését a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 13. §-a iktatta be.
A 31. § (4) bekezdését a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 18. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 20. alcím címe a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 19.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 32. § (1) bekezdése a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 19.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 32. § (2) bekezdése a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 19.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. A 32. § (2) bekezdését a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 18. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 32. § (3) bekezdése a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 19.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 32. § (4) bekezdését a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 14. §-a iktatta be.
A 32. § (5) bekezdését a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 14. §-a iktatta be.
A 33. § a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 15. §-ával megállapított szöveg.
A 22/A. alcímet (34/A. §-t) a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 16. §-a iktatta be.
A 2. melléklet 4. pontját a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 18. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 3. melléklet 1.1. pontja a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 17. §-ával megállapított szöveg.
A 4. melléklet 37. pontját a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (II. 19.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
A 7. mellékletet a Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (VIII. 13.) önkormányzati rendelete 18. § d) pontja hatályon kívül helyezte.