Szabadbattyán Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2014. (X.21.) önkormányzati rendelete
A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 25/2013.(XII.31.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2014. 10. 21- 2014. 10. 21Szabadbattyán Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2014. (X.21.) önkormányzati rendelete
A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 25/2013.(XII.31.) önkormányzati rendelet módosításáról
2014-10-21-tól 2014-10-22-ig
Szabadbattyán Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének
17/2014. (X.21.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 25/2013. (XII.31.) önkormányzati rendelet módosításáról
Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§ A Képviselő-testülete a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 9/2011. (IV.27) önkormányzati rendelet ( a továbbiakban: Alaprendelet) 30.§ (1) bekezdés a) pontjába a következő rendelkezés lép:
„30.§ (1) A Himnusz elhangzása után a polgármester nyitja meg és vezeti
az ülést.”
2.§ Az Alaprendelet 81. § (1) (2) bekezdésébe a következő rendelkezés
lép:
„81.§ (1) A képviselő-testület 2 alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármesterek társadalmi megbízatásban látják el
feladatukat.
3.§ Az alaprendelet 74.§ a) pontjába a következő rendelkezés lép:
„ 74.§ a) Ügyrendi, Összeférhetetlen, Vagyonnyilatkozat-kezelő és
Méltatlansági bizottság, melynek létszáma 3 fő képviselő, „
4.§ Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, és a hatályba lépést követő napon hatályát veszti.
Polyák István Vilmos Némethné Jenei Éva
polgármester jegyző
Záradék:
A rendeletet a Szabadbattyáni Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján 2014. október 21. napján 9 órakor kihírdettem.
Némethné Jenei Éva
jegyző
Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületének
25/2013. (XII.31.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. § 1. pont és az 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- Bevezető rendelkezések
1.§ (1) Az Önkormányzat
a) megnevezése: Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat ( a továbbiakban:
Önkormányzat).
b) székhelye: 8151. Szabadbattyán, Csíkvár tér 1.
c) illetékességi területe: Szabadbattyán Nagyközség közigazgatási területe
- Az Önkormányzati feladatokat a Képviselő-testület és szervei: a
polgármester, a Képviselő-testület bizottságai, a képviselő-testület
polgármesteri hivatala és a jegyző látja el.
2.§ A Képviselő-testület megnevezése: Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat
Képviselő-testülete ( a továbbiakban: Képviselő-testület).
3.§ A Képviselő-testület hivatalának megnevezése: Szabadbattyáni Polgármesteri
Hivatal Polgármesteri Hivatal).
- Az Önkormányzat Jelképei, kitüntetései
4.§ Az Önkormányzat jelképei: Szabadbattyán Nagyközség címere és zászlaja.
5.§ Az Önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a Képviselő-testület önkormányzati rendeletben állapítja meg.
6.§ A képviselő-testület helyi kitüntetése, díjak, elismerő címek alapításáról és adományozásáról önkormányzati rendeletet alkot.
- Nemzetközi kapcsolatok
7.§ Az Önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatainak kiépítése, ápolása, a polgármester irányítása, és szervezése mellett a Képviselő-testület feladata.
8.§ Az Önkormányzat írásbeli megállapodás alapján testvérvárosi kapcsolatot tart fenn Törökországban lévő Kavakli településsel.
4. Bélyegző használata
9.§ Az Önkormányzat, a Képviselő-testület, a polgármester, a jegyző , az önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal bélyegzőjén Magyarország címerét kell feltüntetni.
10. § Az Önkormányzat bélyegzőjét kell használni aláírás hitelesítésére
a) a képviselő-testület által adományozott, helyi kitüntetésről, díjról, elismerésről
szóló oklevélen,
b) az Önkormányzat által kötött megállapodáson, szerződésen,
c) az Önkormányzat nevében tett nyilatkozatra.
11.§ A Képviselő-testület bélyegzőjét kell használni a Képviselő-testület és bizottsága határozatán, az üléséről készült jegyzőkönyvön, az önkormányzati rendeleten, a polgármester vagy a bizottsági elnök neve mellett az aláírás hitelesítésére.
12. § A polgármester bélyegzője az Önkormányzat, valamint a Képviselő-testület és szervei működésével összefüggő, saját hatáskörében kiadott dokumentumon használható a polgármester neve mellett, az aláírás hitelesítésére. Ilyen dokumentum különösen: nyilatkozat, megállapodás, levél, meghívó, intézkedés, határozat, utasítás.
13.§ A jegyző bélyegzője a Polgármesteri Hivatal működésével és a jegyző hatáskörébe tartozó üggyel összefüggő dokumentumon – különösen határozat, végzés, utasítás, nyilatkozat, valamint a Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvén használható a jegyző neve mellett az aláírás hitelesítésére.
14.§ A Polgármesteri Hivatalban használt bélyegzők nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
- Szabadbattyáni Híradó
15.§ Az Önkormányzat által kiadott ingyenes újság a Szabadbattyáni Híradó, mely
évente legfeljebb 12 alkalommal jelenik meg. Felelős kiadója a jegyző, kiadásának költségeit az Önkormányzat költségvetése biztosítja.
16. § A Szabadbattyáni Híradó beszámol a fontosabb helyi társadalmi, közéleti eseményekről, a közérdekű önkormányzati és közigazgatási információkról, különösen a Képviselő-testület által megalkotott rendeletekről, és meghozott döntéseiről.
17.§ A Szabadbattyáni Híradó háztartásokba, gazdasági szervezetekhez történő eljuttatásáról a Polgármesteri Hivatal gondoskodik.
- Helyi televízió, internetes honlap
18.§ Az Önkormányzat a lakosság és a közvélemény tájékoztatása érdekében helyi televíziót és internetes honlapot működtet, melynek költségeit költségvetésében biztosítja.
19.§ (1) Az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal részéről a lakosság helyben szokásos módon történő tájékoztatása az ülésre szóló meghívónak, továbbá hirdetménynek, közleménynek, dokumentumnak, információnak a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével, egyidejűleg a Polgármesteri Hivatalban történő megtekinthetőségének, hozzáférhetőségének biztosításával valósul meg.
7. Együttműködés a civil szervezetekkel
20. § A lakosság társadalmi szervezetével önszerveződő közösségével való együttműködés érvényre juttatása érdekében annak képviselője, e rendelet szerint, tanácskozási joggal részt vehet Képviselő-testület és bizottsága ülésén.
8. A Képviselő-testület létszáma, ülései
21.§ (1) A Képviselő-testület 7 főből áll.
(2) A Képviselő-testület alakuló, soros és rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.
9. Ülések nyilvánossága, zárt ülés
22.§ (1) Ha a képviselő-testület nyilvános üléséről tévéfelvétel készül, - ha lehetőség van rá az élő adásban, ha azonban az technikailag nem megoldható, akkor azt a helyi televízió soron következő adásában be kell mutatni. A felvételt legalább 1 évig meg kell őrizni.
23.§ (2) Zárt képviselő-testületi ülésről tévéfelvétel nem készülhet.
24.§ (3) A zárt ülés résztvevője megismerheti a zárt ülésen szereplő előterjesztést. Ha azonban csak egyes napirendi pont tárgyalásánál lehet jelen – az adott napirend előterjesztését, és jegyzőkönyvét.
10. Közmeghallgatás
24. § A közmeghallgatás helyét, idejét és napirendjét 15 nappal előtte közzé kell tenni a meghívó kifüggesztésével a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, a településen elhelyezett hirdetőkön, és közzé kell tenni a helyi televízióban , és a www.szabadbattyan.hu honlapon
11. Határozatképesség, minősített többség
25. § A Képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen legalább négy települési képviselő jelen van.
26.§ (1) A minősített többséghez legalább négy megválasztott települési képviselő szavazata szükséges.
(2) A képviselő-testület minősített többséggel dönt az önkormányzati törvény 15.§ (1) bekezdésén túlmenően:
a) önkormányzati vagyonnal, tulajdonnal való rendelkezés
b) önkormányzati kitüntetés, díj, cím odaítéléséről való döntés meghozatalakor
12. Munkaterv, ülésszünet
27.§ (1) A képviselő-testület soros ülésének időpontját a Képviselő-testület által elfogadott éves munkaterv tartalmazza.
- A következő évi munkatervet, melyet a beékezett javaslatok alapján a jegyző állít
össze, a decemberi soros ülésre a polgármester terjeszti elő jóváhagyásra.
- A munkaterv tartalmazza:
- a soros képviselő-testületi ülés, közmeghallgatás időpontját
- az adott ülésen tárgyalandó napirendet
- az előterjesztő megnevezését
- a napirendeket előzetesen tárgyaló bizottság megjelölését
- A képviselő-testület az év júliusára és augusztusára soros ülést nem tervez,
ülésszünetet tart.
28.§ (1) A képviselő-testületi soros ülés időpontja a hónap utolsó keddjének 16.00 órája
(2) A soros ülés napirendjét tárgyaló bizottsági üléseket a képviselő-testületi ülésnapjáig kell lebonyolítani.
13. Alakuló ülés
29.§ (1) A Képviselő-testület ünnepélyes alakuló ülésére szóló meghívót az ülés előtt legalább 5 nappal ki kell küldeni és erről – a meghívónak a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, a közterületen elhelyezett hirdetőtáblákon történő kifüggesztéssel, a helyi kábel-televízióban, a honlapon történő közzététellel tájékoztatni kell a lakosságot.
(2) Az alakuló ülés helye: ÁMK Móricz Zsigmond Művelődési ház.
(3) Az alakuló ülés összehívásáról a megválasztott polgármester – ha nem volt eredményes a polgármester választás, akkor a tisztségében maradó régi polgármester, akadályoztatása esetén a képviselőnek megválasztott alpolgármester, kettejük távolléte akadályoztatása esetén a megválasztott legidősebb települési képviselő, mint korelnök gondoskodik.
30. § (1) Az alakuló ülés folyamata:
a)[1] A himnusz elhangzása után a polgármester nyitja meg és vezeti az ülést
b) Az ülés megnyitását követően a helyi választási bizottság ( a
továbbiakban: HVB) elnöke – távolléte akadályoztatása esetén a HVB
tagja – tájékoztatást ad a választások lebonyolításáról, végeredményéről,
nyilatkozik azok törvényességéről, és átadja a megbízóleveleket.
c) Először a képviselők tesznek esküt, melynek szövegét esküvevőként
előmondja a HVB elnöke vagy tagja.
d) A polgármester a Képviselő-testület előtt külön leteszi az esküt,
melynek szövegét esküvevőként előmondja a HVB elnöke vagy tagja.
e) A polgármester ismerteti programját
f) Döntés a polgármester illetményének, majd – kérése esetén –
költségátalányának megállapításáról.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltak megvalósulását követően a Képviselő-testület megalakultnak tekinthető.
(3) Az alakuló ülésen dönteni kell
a) a bizottságok számának, nevének a meghatározásáról,
b) a bizottság elnökének, elnökhelyetteseinek és tagjainak
megválasztásáról,
c) a képviselők, bizottsági tagok tiszteletdíjáról,
d) amennyiben szükséges a szervezeti és működési szabályzat
módosításáról
e.) az alpolgármester megválasztásáról, tiszteletdíjának megállapításáról
f.) a polgármester illetményéről, költségtérítéséről
(4) Az alpolgármester megválasztásához szükséges titkos szavazás lebonyolítása érdekében a képviselők közül 3 fős szavazatszámláló bizottságot kell választani akkor, ha előzőleg nem került megválasztásra az ügyrendi bizottság.
(5) Az alakuló ülést a Szózat elhangzása zárja.
14. Eskütétel
31.§ A települési képviselő, a polgármester, a bizottság nem képviselő tagja és az
alpolgármester az esküvevő előmondása mellett tesz esküt.
32.§ Az esküvevő – eskü szövegét előmondó – a 30. § (1) bekezdés c) és d) pontjában
foglaltaktól eltekintve – a polgármester, távolléte, akadályoztatása esetén az
alpolgármester, mindkettejük távolléte vagy akadályoztatása esetén a korelnök.
15. A képviselő-testületi ülés összehívása
33.§. (1) A polgármester távolléte, akadályoztatása esetén az alpolgármester gondoskodik a
Képviselő-testület ülésének összehívásáról, és a polgármester távollétében vezeti
az ülést.
(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze a Képviselő-testületet, és vezeti annak ülését.
34. § (1) A Képviselő-testület ülését az Önkormányzat székhelyére kell összehívni. Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más fontos körülmény indokolja a Képviselő-testület ülése a székhelyén kívül máshova is összehívható.
(2) A Képviselő-testületi ülés meghívóját – az ülést megelőzően legalább 5 nappal – a 24.§-ban meghatározott közzétételi helyeken – közzé kell tenni.
- A képviselő-testület soros ülésének összehívása az ülés előtt legalább 5 nappal,
írásos meghívó és a napirendek írásos előterjesztéseinek kiküldésével történik. A
meghívó tartalmazza
- az ülés időpontját,
- helyét, jellegét – soros,rendkívüli , közmeghallgatásos, nyilvános, zárt –
- a tervezett napirendeket,
- a napirendi pontok előterjesztőit
- a polgármester és bélyegzőjét
- más összehívó esetén az összehívó nevét - és a Képviselő-testület bélyegzőjét
- Csak meghívót kell küldeni annak, aki tanácskozási joggal vesz részt a képviselő-
testületi ülésen.
- Tanácskozási joggal rendelkezik:
- civil szervezetek képviselői
- lakosság részéről megjelent személyek
- a hivatal köztisztviselői
- a két körzeti megbízott
- az egyházak képviselői
- helyi televízió képviselője
- védőnők
16. Rendkívüli ülés
35.§ (1) A Képviselő-testület ülése a munkatervben nem szereplő alkalomra is
összehívható, mely ez esetben rendkívüli ülésnek minősül.
(2) A Képviselő-testület ülését 15 napon belüli időpontra össze kell hívni, a települési képviselők egynegyedének , a képviselő-testület bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének a testületi ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára.
(3) A polgármester saját hatáskörében is összehívhatja a képviselő-testület rendkívüli ülését, ha megítélése szerint az ülés összehívására és döntéshozatalra a munkatervben meghatározott rendes ülésen kívül az önkormányzat, a Képviselő-testület és szervei az intézmények a település, a lakosság érdekeit érintő okból szükség van.
(4) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a rendkívüli ülés meghívója az ülést megelőző legalább 24 órával is kiküldhető. Ez esetben a meghívásra, a képviselők, érintettek értesítésére bármilyen célszerű értesítési mód igénybe vehető, így különösen: telefon, SMS, e-mail.
(5) A (4) bekezdés szerint összehívott képviselő-testületi ülés napirendi pontjainak
bizottság általi megtárgyalása mellőzhető.
17. A képviselő-testület ülésének vezetése
36.§ A Képviselő-testület ülésének vezetése során a polgármester a levezető elnök által ellátandó feladatok:
a) az ülés megnyitása, bezárása,
b) a határozatképesség megállapítása és annak az ülés alatt
folyamatos figyelemmel kísérése,
c) napirend ismertetése,
d) az ülés nyilvános vagy zárt jellegének megnevezése, a zárt ülés tényének
bejelentése,
e) napirendenként:
ea) a vita megnyitása, levezetése ezen belül hozzászólásra,
kérdésre, kiegészítésre a szó megadása,
eb) a vita összefoglalása,
ec) indítvány szavazásra való feltevése,
ed) a szavazás eredményének megállapítása
f) az ülés rendjének fenntartása,
g) ügyrendi kérdés szavazásra bocsátása
h) időszerű kérdésről tájékoztatás nyújtása.
36.§/A A rendelet 1. függeléke tartalmazza az önkormányzat alaptevékenységét
18. A tanácskozás rendje
37.§ A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester, a levezető elnök gondoskodik, aki a következő intézkedést teheti:
a) az indokolatlanul hosszúra nyúlt vita lezárását indítványozza,
b) tárgyalási szünetet rendel el legfeljebb 30 percre
c) rendkívüli élethelyzet esetén – rosszullét, baleset, természeti katasztrófa
– az ülést félbeszakítja, és ez esetben az ülés folytatásáról kettő napon
belül a képviselők értesítésével gondoskodnia kell az ülés folytatásáról.
19. Napirend
38.§ (1) A polgármester, levezető elnök, települési képviselő és a bizottság
javaslatot tehet a meghívóhoz képest a napirendi pontok sorrendjének
megváltoztatására, új napirendi pont felvételére, napirendi pont törlésére.
- A napirend elfogadásáról a Képviselő-testület határozathozatal nélkül dönt.
20. Előterjesztés
39. § Előterjesztésnek minősül a Képviselő-testület ülésen ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó, döntést igénylő alábbi javaslat:
a) határozati javaslat,
b) rendelet-tervezet,
c) jelentés,
d) beszámoló,
e) tájékoztató.
40. § (1) A Képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell készíteni.
(2) A polgármester kivételesen, alapos indokkal, így különösen.
a) az előkészítésre rendelkezésre álló idő rövidsége,
b) a döntéshozatalhoz szükséges információk beszerzése,
d) terjedelmi ok miatt
engedélyezheti az írásbeli előterjesztésnek az ülésen történő kiosztását,
ismertetését.
- Írásos előterjesztés nélkül csak sürgősségre hivatkozva tárgyalható rendeletalkotással összefüggő napirendi pont
- Ha az írásos előterjesztés nagyobb terjedelem mint 6 oldal, azt elegendő csak
elektronikus formában megküldeni a képviselőknek.
41.§ Az előterjesztés tartalmazza a következő elemeket:
a) előlapon:
aa) az önkormányzat megnevezését
ab) „javaslat” kifejezést
ac) az előterjesztés tárgyának rövid, egyértelmű meghatározását,
ad) az előzetesen tárgyaló bizottság megnevezését,
ae) az előterjesztő megnevezését
b) „ előterjesztés” ben :
ba) a döntéshozó megszólítását,
bb) az előterjesztést célját, a téma ismertetését,
bc) a témával kapcsolatos előzményeket, korábbi képviselő-testületi döntéseket,
annak végrehajtásával kapcsolatos információkat,
bd) jogszabályi hátteret,
be) anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és intézménye költségvetésére
gyakorolt hatását,
bf) minden olyan körülményt, amely elősegíti a törvényes döntéshozatalt.
c) írásos dokumentumokat, mint előzményt – kérelem, válaszlevél, megkeresés stb.
d) döntési javaslatot – határozati javaslat, rendelet-tervezet.
21. A tanácskozás menete
42.§ A napirendi pontokat az elfogadott sorrendben kell tárgyalni. A levezető elnök minden
Napirendi pont felett megnyitja a vitát, melynek során:
- először az előterjesztő, előadó röviden ismerteti az előterjesztés tartalmát
ha szükséges, szóbeli kiegészítést tehet.,
- az előterjesztőhöz, előadóhoz először a települési képviselő, majd a
tanácskozási joggal résztvevő kérdést, észrevétel, hozzászólást intézhet,
- a hallgatóság tanácskozási joggal nem rendelkező tagjai a napirendhez
kapcsolódva hozzászólhatnak, kérdést tehetnek fel, ha erre a polgármester, a
levezető elnök engedélyt ad.
43. § A települési képviselők hozzászólására a jelentkezés sorrendjében kerül sor. A szót a
polgármester, levezető elnök adja meg.
44.§ A települési képviselő és a bizottság a vita lezárásáig, az előterjesztéshez módosító indítványt terjeszthet elő. A bizottság bármely előterjesztéshez, azok módosító javaslataihoz ajánlást, javaslatot tehet.
45.§ Az előterjesztő – figyelemmel a vitában is elhangzottakra – az előterjesztésében szereplő javaslatát a vita lezárásáig módosíthatja, kiegészítheti, visszavonhatja. Javaslat visszavonása esetén arról a Képviselő-testületnek nem kell dönteni.
46.§ A napirendi vitához történő hozzászólás időtartamát a képviselőtestület nem korlátozza.
47.§ A vitát a polgármester, levezető elnök zárja le. A vita lezárását követően, a döntéshozatal előtt a jegyzőnek kell szót adni, ha javaslattal, önkormányzati rendelet tervezettel kapcsolatban törvényességi észrevételt kíván tenni.
48.§ A szavazás megkezdéséig a polgármester, jegyző, települési képviselő, vagy a bizottság javasolhatja a döntés elnapolását, ha valamely lényeges körülmény az ülésen nem tisztázható, és a törvényes döntéshozatalt a jegyző nem tudja biztosítani.
49.§ Ha a napirendi ponthoz több hozzászóló nincs, a polgármester, levezető elnök a vitát lezárja, és rátér a szavaztatásra.
22. Szavazás
50. § (1) A nyílt szavazás kézfeltartással történik.
(2) A polgármester, levezető elnök először az „igen”, majd a „nem”, végül a
„ tartózkodik” szavazatok számát állapítja meg.
- Amennyiben a javaslat nem kapja meg a megfelelő arányú többségi „igen” szavazatot, akkor azt nem elfogadottnak, elutasítottnak kell tekinteni, és azt határozati formában kell rögzíteni.
- Az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott döntési javaslatokat egyenként kell szavazásra bocsátani. Először – az elhangzás sorrendjében – a módosító indítványokról kell dönteni, majd az elfogadott módosítások figyelembe vételével véglegesen döntést hozni.
- Szavazásra bocsátását, a szavazatok összesítése és a szavazás eredményének megállapítása a polgármester, levezető elnök feladata. Ha a szavazás eredménye felöl kétség merül fel, azt a levezető elnök, a jegyző, vagy bármely képviselő kéri, a szavazást meg kell egy ízben ismételni.
23. Név szerinti szavazás
51.§ A képviselő-testület név szerint szavaz az önkormányzati képviselők
egynegyedének indítványára
52.§ A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott „igen”, „nem”, „tartózkodik” választ a névsorban a képviselő neve mellett rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti. A névsor az ülésről készült jegyzőkönyv melléklete.
24. Titkos szavazás
53.§ (1) A titkos szavazás lebonyolításáról az Ügyrendi, Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat-kezelő bizottság, mint szavazatszámláló bizottság gondoskodik a jegyző, mint jegyzőkönyvvezető közreműködésével.
(2) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, melyet csatolni kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez. A jegyzőkönyv tartalmazza a szavazás helyét, idejét, tárgyát, a szavazatszámláló bizottság tagjai és a jegyzőkönyvvezető nevét, tisztségét és aláírását, továbbá a szavazás menetét, a felmerült körülményeket és az eredményt.
54.§ (1) A titkos szavazás lebonyolításához szavazólap, üres boríték, urna és a titkosságot biztosító körülmények, így külön helyiség, szükséges. A titkos szavazás megfelelő körülményeinek biztosításában és a technikai feltételek megteremtésében a jegyző közreműködik.
(2) A szavazólapok száma a szavazásban résztvevő települési képviselők számának a kétszerese legyen, mert a képviselő egy alkalommal kérheti a rontott szavazólap kicserélését a bizottságtól, mielőtt még azt az urnába helyezné. A szavazólapot a Képviselő-testület bélyegzőjével kell hitelesíteni annak átadása előtt , a képviselő jelenlétében.
(3) A szavazólap átvételét a képviselő a jegyzőkönyvhöz csatolt névjegyzéken tett aláírásával igazolja. A képviselők egyenként adják le szavazataikat.
55.§ (1) A szavazás eredményéről az Ügyrendi, Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság elnöke a Képviselő-testületnek – az arról készült jegyzőkönyv ismertetésével – jelentést tesz. A titkos szavazással hozott döntést alakszerű határozatba kell foglalni.
(2) A titkos szavazás szavazólapjait – felhasznált, fel nem használt, rontott, érvényes, érvénytelen – a testületi ülést követő 90 nap eltelte után meg kell semmisíteni. A megsemmisítésről az Ügyrendi, Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság jegyzőkönyvet készít.
25. Lakossági fórum
56. § (1) A képviselő-testület döntése alapján vagy saját hatáskörében a polgármester lakossági fórumot hív össze a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására, a helyi közügyek megvitatására, önkormányzati döntések előkészítésének, végrehajtásának megbeszélésére, valamint az ezekről történő tájékoztatás elősegítésére. A lakossági fórum nem minősül képviselő-testületi ülésnek .
(2) A lakossági fórum helyéről, idejéről és a megvitatásra kerülő témákról annak megtartása előtt legalább 10 nappal, hirdetményt kell közzétenni a Polgármesteri hivatal hirdetőtábláján, a helyi televízióban és a www.szabadbattyan.hu honlapon. A hirdetmény meg kell küldeni azoknak a személyeknek és szervezeteknek, akik egyébként a Képviselő-testületi ülésére szóló meghívót is megkapják.
(3) A lakossági fórumot a polgármester, távolléte, akadályoztatása esetén az alpolgármester, mindkettőjük együttes távolléte, akadályoztatása esetén a körelnök vezeti. Lebonyolítására a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat nem kell alkalmazni.
- A lakossági fórumról annak lényegét rögzítő jegyzőkönyv készül, melynek vezetéséről a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyvet a polgármester, a levezető elnök és a jegyző írja alá. A jegyzőkönyv egy példányát a Polgármesteri Hivatal irattárában kell elhelyezni.
- A lakossági fórumon elhangzottakról, az ott született állásfoglalásokról és a felmerült véleményekről tájékoztatni kell a Képviselő-testületet annak következő soros ülésén.
26. Határozat
57.§ (1) A határozat a határozati javaslat elfogadásával vagy elutasításával született döntés.
(2) A képviselő-testület határozatait évenként folyamatos sorszámmal és évszámmal a határozathozatal dátumával – hónap: római számmal, nap: arab számmal - , valamint a határozatban foglalt döntés lényegére utaló címmel kell ellátni a következők szerint:
Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete
sorszám/év (hó,nap) önkormányzati határozata
…………….cím …………………ról, -ről
58.§ (1) A jegyző felel a képviselő-testületi határozatok évenkénti, sorszám szerinti nyilvántartásáért.
(2) A jegyző felelős a határozatok végrehajtásának felügyeletért, a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentésnek a Képviselő-testület soros ülése elé terjesztéséért.
- Jegyzőkönyvben rögzíteni kell a szavazás eredményét.
- Számozott határozat nélkül kell dönteni:
- a napirend elfogadásáról,
- az ügyrendi kérdésről,
- az előterjesztéshez érkezett módosító javaslatról,
- tárgyalási szünet elrendeléséről.
27. Önkormányzati rendelet
59.§ Az önkormányzati rendeletet az elfogadástól számított 5 napon belül ki kell hirdetni a Polgármesteri Hivatal hirdetőtáblájára legalább 30 napra történő kifüggesztéssel, melynek tényét a kifüggesztett rendeleten fel kell tüntetni. A kihirdetés időpontja a kifüggesztés napja.
60.§ Önkormányzati rendelet megalkotását indítványozhatja
a) a polgármester,
b) a települési képviselő,
c) a Képviselő-testület bizottsága,
d) a jegyző
61.§ (1) Az önkormányzati rendelet- tervezet szakszerű – a jogszabályoknak, az Európai Unió jogharmonizációs követelményeinek és a jogszabály előkészítés, szerkesztés, kodifikáció követelményeinek megfelelő – előkészítéséről a jegyző gondoskodik.
(2) A Képviselő-testület döntését követően – az elfogadott módosító indítványokra figyelemmel – az önkormányzati rendelet végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg.
62.§ (1) A jegyző gondoskodik az önkormányzati rendelet
a) évenkénti, sorszám szerinti nyilvántartásáról,
b) módosításokkal egységes szerkezetbe foglalásáról,
c) érintett személyek, szervek, intézmények számára történő megküldéséről,
d) bárki általi megtekinthetőségének biztosításáról a Polgármesteri Hivatalban.
(2) A jegyző szükség szerint gondoskodik a lakosság széles körét érintő önkormányzati rendetekről rövid, tárgyszerű, lényegre törő közérthető tájékoztatás nyújtásáról a helyi televízión, a Szabadbattyáni Híradón, valamint az önkormányzat internetes honlapján keresztül.
(3) Az önkormányzati rendelet jelölésére a jogszabályszerkesztésről szóló IRM rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.
28. Társadalmi részvétel az önkormányzati rendelet előkészítésében
63.§ Az önkormányzati rendelet tervezetét a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján az azt tárgyaló képviselő-testületi ülés előtt legalább 8 nappal, az erről szóló előterjesztés képviselők számára történő megküldésével egyidejűleg, közzé kell tenni. A tervezetről – elfogadását megelőzően – bárki írásban véleményt nyilváníthat, melyről a képviselő-testületet a jegyző tájékoztatja
64.§ Amennyiben az önkormányzatnak önkormányzati rendelet megalkotására bárki javaslatot tesz, arról a képviselő-testület a következő soros ülésen tájékoztatni kell. Az önkormányzati rendelet tervezet előkészítésének szükségességéről a képviselő-testület határozattal dönt.
29. Jegyzőkönyv
65.§ (1) A képviselő-testület nyilvános üléséről három példányban kell jegyzőkönyvet készíteni, mely tartalmazza a kötelező tartalmi elemeken túl:
a) a képviselő ülésre történő megérkezését, távozását
b) a képviselő külön kérésére az általa elmondottak szó szerinti
rögzítését.
(2) A jegyzőkönyvnek pontosan tartalmaznia kell a Képviselő-testület által hozott döntést, határozat esetében a jegyzőkönyv szövegébe szerkesztve, önkormányzati rendelet esetébe a jegyzőkönyv mellékleteként.
- A jegyzőkönyvhöz csatolni kell
- a képviselő-testületi ülés meghívóját,
- a jelenléti ívet,
- az írásbeli előterjesztést mellékleteivel együtt
- az önkormányzati rendeletet egységes szerkezetben is -,
- a képviselői, bizottsági írásbeli indítványt, véleményt.
- a bizottsági ülés – ülések – jegyzőkönyvét,
- a bizottsági ülés – ülések – meghívóját,
- a bizottsági ülés – ülések – jelenléti ívét.
66.§ (1) A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyv munkaidőben a Polgármesteri Hivatal titkárságán, történő megtekintés lehetőségéről a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyv egy példányát a nagyközségi könyvtárban is el kell helyezni.
(2) A zárt ülés jegyzőkönyve kettő példányban készül. A zárt ülés jegyzőkönyvét a jegyző a nyilvános ülésétől elkülönítetten kezeli.
30. Települési képviselő
67.§ A települési képviselő kötelességei:
a) Tevékenyen részt vesz a Képviselő-testület és a bizottsága munkájában, és ennek érdekében a polgármesternél, a levezető elnöknél előzetesen bejelenti, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni, vagy egyéb képviselői megbízatásának teljesítése akadályba ütközik.
b) Felkérés alapján részt vesz a testületi ülések előkészítésében és a különböző vizsgálatokban.
c) A tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti titkot megőrzi, titoktartási kötelezettsége megbízatásának lejárta után is fennáll.
d) Kapcsolatot tart a választópolgárokkal, azok szervezeteivel, önszerveződő közösségeivel.
e) Olyan magatartást tanúsít, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára, és óvja a Képviselő-testület, valamint annak szervei tekintélyét és hitelét.
31. Képviselő-testület bizottsága
68.§ A bizottság képviselő és nem képviselő tagjának jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak. Egy képviselő egyidejűleg több bizottságnak is tagja, elnöke, elnökhelyettese lehet.
69.§ (1) A Képviselő-testület a munkatervében meghatározza azokat az előterjesztéseket, melyeket előzetesen valamely bizottság napirendjére kell tűzni.
(2) Bármelyik képviselő javaslatot tehet valamely, a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalására. Az indítványt a bizottság elnöke annak soron következő ülése elé terjeszti, melyre az indítványozó képviselőt meg kell hívni.
70.§ (1) A bizottsági ülést az elnök, távolléte, akadályoztatása esetén az elnökhelyettes, mindkettejük távolléte, akadályoztatása esetén a bizottság képviselő tagja hívja össze és vezeti.
(2) A bizottságot öt napon belüli időpontra össze kell hívni a Képviselő-testület határozata alapján, továbbá a polgármester vagy legalább két bizottsági tag napirendi javaslatot is tartalmazó írásbeli indítványára.
(3) A bizottság ülésére állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester, a települési képviselő és a jegyző.
71. § (1) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, melyet a bizottság elnöke, távolléte akadályoztatása esetén helyettese, mindkettőjük távolléte, akadályoztatása esetén az ülést vezető képviselő ír alá. A jegyzőkönyvet a képviselő-testület bélyegzőjével kell hitelesíteni.
(2) A bizottság évente – közmeghallgatás során – beszámol a Képviselő-testületnek az előző évi tevékenységéről.
72.§ (1) A Képviselő-testület határozattal, meghatározott önkormányzati szakmai feladat ellátására, ellenőrzésére, legfeljebb hat hónapra időtartamra ideiglenes bizottságot hozhat létre, melynek összetételére az állandó bizottságra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
(2) A Képviselő-testület az ideiglenes bizottság létszámáról, elnökéről, elnökhelyetteséről, tagjairól, feladatköréről, működésének alapvető szabályairól, a bizottság létrehozásakor dönt.
(3) Az ideiglenes bizottság a Képviselő-testület által meghatározott feladat elvégzését, valamint a működésére meghatározott idő lejártát követően megszűnik. Ezzel együtt az elvégzett munkájáról a Képviselő-testületnek – előzetesen a bizottság által elfogadott – jelentésben számol be.
(4) Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottság működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
73.§ (1) A bizottság működésére a következő eltérő szabályokat kell alkalmazni:
a) A bizottsági ülés meghívóját, valamennyi előterjesztéssel együtt, annak ülése előtt legalább három nappal kell kiküldeni:
aa) a bizottsági tagoknak,
ab) a polgármesternek, alpolgármesternek,
ac) a települési képviselőknek,
ad) a jegyzőnek.
- A napirendi ponttal érintett személy, szervezet részére a meghívót, és az érintett napirendi pontra vonatkozó előterjesztést kell megküldeni.
- A bizottság határozatát évenként folyamatos sorszámmal és évszámmal, a határozathozatal dátumával – hónap: római számmal, nap: arab számmal – kell ellátni a következők szerint:
Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat képviselő-testülete
……………………………….Bizottságának
sorszám/év.(hó.nap) határozata
……………………cím………………….ról, ről
74.§ A Képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:
a)[2] Ügyrendi, Összeférhetetlen, Vagyonnyilatkozat-kezelő és Méltatlansági
bizottság, melynek létszáma 3 fő képviselő,
b) Pénzügyi, Gazdasági Bizottság, melynek létszáma 7 fő, melyből 4 fő képviselő
és 3 fő külsős személy,
- Egészségügyi, Szociális, Kulturális, Ifjúsági és Sport Bizottság, melynek létszáma 7 fő, melyből 4 fő képviselő, 3 fő külsős személy.
32. Ügyrendi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság feladata, hatásköre
75. § (1) Az Ügyrendi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottság felügyeli
és ellenőrzi az e rendeletben foglaltak megtartását, az Önkormányzat, a
Képviselő- testület és szervei jogszabályoknak megfelelő működését a
következők szerint:
- A Képviselő-testület és szervei működésével összefüggő ügyrendi kérdésekben
szükség szerint állást foglal.
- Figyelemmel kíséri e rendelet rendelkezéseinek megtartását, szükség esetén
javaslatot tesz a módosítására.
- Kivizsgálja az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének
megállapítására irányuló kezdeményezést, és javaslatot tesz a Képviselő-
testületnek a döntésre.
- Vizsgálja a polgármester, képviselő, nem képviselő bizottsági tag
vagyonnyilatkozatát, nyilvántartja, ellenőrzi és kezeli azt.
- Javaslatot tesz a Képviselő-testületnek vagyonnyilatkozati eljárással
kapcsolatos döntésre.
- A Képviselő-testület titkos szavazása esetén szavazatszámláló bizottságként jár
el.
- Az Ügyrendi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelő Bizottságnak a
Képviselő-testület által átruházott hatásköre nincs.
33. Pénzügyi, Gazdasági Bizottság feladata, hatásköre
76. § (1) A Pénzügyi, Gazdasági Bizottság feladatai körében felügyeli és ellenőrzi az
Önkormányzat és Intézménye gazdálkodását, az Önkormányzat költségvetésének végrehajtását, vizsgálja az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodást a következők szerint:
- Véleményezi az Önkormányzat éves költségvetéséről és annak végrehajtásáról szóló, valamint az érintő előterjesztést, rendelet-tervezetet, javaslatot, jelentést, tájékoztatót, beszámolót, részt vesz azok előkészítésében, figyelemmel kíséri az ezzel összefüggő döntések végrehajtását.
- Véleményez az Önkormányzat gazdasági programját, részt vesz annak előkészítésében.
- Véleményezi a költségvetésre kiható tervet, koncepciót, annak gazdasági hatását.
- Javaslatot tesz a helyi adók kivetésére, emelésére, mértékének megállapítására.
- Javaslatot tesz és véleményez minden olyan Képviselő-testületi előterjesztést, javaslatot, rendelet-tervezetet, amely összefüggésben és kihatással van az önkormányzat gazdálkodására.
(2) A Pénzügyi, Gazdasági Bizottságnak a Képviselő-testület által átruházott hatásköre nincs.
34. Egészségügyi, Szociális, Kulturális, Ifjúsági és Sport Bizottság feladata, hatásköre
77. § Szociális, egészségügyi, kulturális, ifjúsági és sport bizottság
feladat- és hatáskörében
a) közreműködik a közművelési, oktatási, ifjúsági, testnevelési és sportfeladatok végrehajtásában, azok fejlesztési célkitűzéseinek megvalósításában,
b) elősegíti az ifjúsággal kapcsolatos rendelkezések végrehajtását,
figyelemmel kíséri és elemzi az ifjúság helyzetére ható
tényezőket és a pályaválasztást,
c) vizsgálja az oktató, nevelő, valamint művelődési intézmény tárgyi és
személyi feltételeit, javaslatot dolgoz ki a korszerűsítés és az ellátás
színvonalának növelésére,
d) figyelemmel kíséri az óvodai, iskolai ellátottság helyzetét,
e) szervezi a lakosság közreműködését az egyes sportfeladatok
végrehajtásában,
f) javaslattevő, véleményező, előkészítő szerepe van testületi ülés e
témakörű napirendi pontjára,
g) figyelemmel kíséri és elemzi az egészségügyi, ezen belül különösen a betegellátás, gyógyító és megelőző ellátás helyzetét,
gy) közreműködik az egészségügyi ágazatra vonatkozó fejlesztési
programok kidolgozásában,
h) vizsgálja a szociális ellátás tárgyi és személyi feltételeit, javaslatot
dolgoz ki javítására,
i) figyelemmel kíséri a község köztisztaságát, jelzéssel él a Polgármesteri Hivatal felé,
j) figyelemmel kíséri a hátrányos helyzetű, veszélyeztetett kiskorúak helyzetét, a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységet,
k) véleményezi a szociális ellátásokról szóló rendelet-tervezetet.
78.§ Az Egészségügyi, Szociális, Kulturális, Ifjúsági és Sport Bizottság a Képviselő- testület által átruházott hatáskörében:
a) az önkormányzati segély nyújtása
b) megállapítja a méltányossági alapú ápolási díj jogosultságot
c) dönt az étkezési térítési díjakról,
d) dönt a Bursa Hungarica felsőoktatási ösztöndíj támogatási
kérelmekben.
35. Polgármester
79.§ (1) A Polgármester saját hatáskörében – törvény, önkormányzati rendelet vagy képviselő-testületi határozat egyéb rendelkezése hiányában – az Önkormányzat és a Képviselő-testület nevében megtehet minden olyan nyilatkozatot, vállalhat olyan kötelezettséget, írhat alá olyan megállapodást, szerződést, amely nem ellentétes az Önkormányzat, valamint a Képviselő-testület és szervei érdekével, az erről való döntés halaszthatatlan, és hátránytól kártól, óv meg. E hatáskörében gyakorlásáról a polgármester utólag köteles a Képviselő-testület a következő soros ülésén tájékoztatást adni.
(2) A polgármester az átmenetileg szabad pénzeszköz lekötéséről a Képviselő-testület tájékoztatása mellett – saját hatáskörben dönthet.
(3) A polgármester megbízatását főállásban látja el.
(4) A polgármester az önkormányzati törvényben meghatározott
feladatokon túl:
a) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széles körű
nyilvánosságát,
b) segíti a települési képviselők, bizottságok munkáját,
c) együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság
önszerveződő közösségeivel.
(5) A polgármester egyetértése szükséges a polgármesteri hivatalban
foglalkoztatott Köztisztviselő kinevezéséhez, felmentéséhez, fegyelmi
eljárás megindításához.
80. § A képviselő-testület által polgármesterre átruházott hatáskörök:
a) helyi szociális rendelet alapján az önkormányzati segély megállapítása, elutasítása
b) köztemetés elrendelése
c) közbeszerzési eljárás során a nyertes pályázó megállapítása
d) közterület foglalási engedély kiadása, megszüntetése, elutasítása
e) jelképek használatának engedélyezése
36. Alpolgármester
81.§[3] (1) A képviselő-testület két alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármesterek társadalmi megbízatásban látják el feladatukat.
36/A. A jegyző
81/A.§ A Képviselő-testület által a jegyzőre átruházott hatáskör:
- közútkezelői hozzájárulás elbírálása
37. Önként vállalt feladat
82. § Az Önkormányzat önként vállalt feladata:
a) a Szabadbattyáni Híradó című lap kiadása,
b) a helyi kábeltelevízió üzemeltetése.
38. Egyéb rendelkezések
83. § A polgármesteri, képviselői, nem képviselő bizottsági tagi vagyonnyilatkozatokba a Polgármesteri hivatal titkárságán, ügyfélfogadási időben bárki betekinthet.
84.§ (1) A jegyző felelős:
a) a települési képviselők nevének és lakcímének,
b) a bizottságok tagjainak,
c) a képviselő-testület által kitüntettek és
d) a hatályos önkormányzati rendeletek nyilvántartásáért, az önkormányzat
honlapján történő közzétételéért.
(2)[4] A vagyonnyilatkozat-tételre kötelezett minden év január 31.napjáig
a) az önkormányzat polgármestere,
b) az önkormányzat képviselő-testület tagja és
c) a bizottságok külső tagjai.
39. Záró rendelkezések
85. § (1) Ez a rendelet 2014. január 1. napján lép hatályba, ezzel egyidejűleg a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2011. (IV.27.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.
Mátrai Csaba Némethné Jenei Éva
polgármester jegyző
Záradék:
A rendeletet Szabadbattyáni Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján kifüggesztéssel kihírdettem. A rendelet társadalmi egyeztetésre kifüggesztésre került: 2014. december 13. napjától 2013. december 30. napjáig. Észrevétel, javaslat nem érkezett.
Szabadbattyán, 2013. december 31.
Némethné Jenei Éva
Jegyző
1. függelék a 25/2013. (XII.31.) önkormányzati rendelethez
Szakfeladat száma | Szakfeladat megnevezése | Tevékenység típus (=7. számjegy) | |
1 | 841112 | Önkormányzati jogalkotás | Szakmai alaptevékenység |
2 | 360000 | Víztermelés, - kezelés, -ellátás | Szakmai alaptevékenység |
3 | 370000 | Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése | Szakmai alaptevékenység |
4 | 382101 | Települési hulladék kezelése, ártalmatlanítása | Szakmai alaptevékenység |
5 | 412 000 | Lakó- és nem lakó épület építése | Szakmai alaptevékenység |
6 | 421 100 | Út, autópálya, járda építése | Szakmai alaptevékenység |
7 | 421 300 | Híd, alagút építése | Szakmai alaptevékenység |
8 | 422 100 | Folyadék szállítására szolgáló közmű építése | Szakmai alaptevékenység |
9 | 422 200 | Elektromos, híradás-technikai célú közmű építése | Szakmai alaptevékenység |
10 | 429 900 | Egyéb m.n.s. építés | Szakmai alaptevékenység |
11 | 521 012 | Polgári védelmi védőeszközök tárolása, kezelése | Szakmai alaptevékenység |
12 | 522 001 | Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása | Szakmai alaptevékenység |
13 | 610 001 | Vezetékes műsorelosztás, városi és kábeltelevíziós rendszerek üzemeltetése | Szakmai alaptevékenység |
14 | 660 002 | Egyéb pénzügyi tevékenység | Szakmai alaptevékenység |
15 | 680 001 | Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése | Szakmai alaptevékenység |
16 | 680 002 | Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése | Szakmai alaptevékenység |
17 | 692002 | Számviteli, könyvvizsgálói, adószakértői tevékenység | Szakmai alaptevékenység |
18 | 750 000 | Állat-egészségügyi ellátás | Szakmai alaptevékenység |
19 | 811 000 | Építményüzemeltetés | Szakmai alaptevékenység |
20 | 812000 | Takarítás | Szakmai alaptevékenység |
21 | 813 000 | Zöldterület kezelés | Szakmai alaptevékenység |
22 | 841 154 | Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok | Szakmai alaptevékenység |
23 | 841 192 | Kiemelt (állami és) önkormányzati rendezvények | Szakmai alaptevékenység |
24 | 841 383 | Területfejlesztési és területrendezési helyi feladatok | Szakmai alaptevékenység |
25 | 841 402 | Közvilágítás | Szakmai alaptevékenység |
26 | 841 403 | Város-, községgazdálkodási m.n.s. szolgáltatások | Szakmai alaptevékenység |
27 | 842 155 | Önkormányzatok m.n.s. nemzetközi kapcsolatai | Szakmai alaptevékenység |
28 | 842 521 | Tűzoltás, műszaki mentés, katasztrófahelyzet elhárítása | Szakmai alaptevékenység |
29 | 842 531 | A polgári védelem ágazati feladatai | Szakmai alaptevékenység |
30 | 842 532 | A lakosság felkészítése, tájékoztatás, riasztás | Szakmai alaptevékenység |
31 | 842 541 | Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek | Szakmai alaptevékenység |
32 | 842 543 | Katasztrófavédelmi helyreállítási tevékenység (kivéve ár- és belvíz esetén | Szakmai alaptevékenység |
33 | 854 314 | Szociális ösztöndíjak | Szakmai alaptevékenység |
34 | 862 101 | Háziorvosi alapellátás | Szakmai alaptevékenység |
35 | 862 102 | Háziorvosi ügyeleti ellátás | Szakmai alaptevékenység |
36 | 862 231 | Foglalkozás-egészségügyi alapellátás | Szakmai alaptevékenység |
37 | 862 301 | Fogorvosi alapellátás | Szakmai alaptevékenység |
38 | 862 302 | Fogorvosi ügyeleti ellátás | Szakmai alaptevékenység |
39 | 869 041 | Család- és nővédelmi, egészségügyi gondozás | Szakmai alaptevékenység |
40 | 869 042 | Ifjúság- egészségügyi gondozás | Szakmai alaptevékenység |
41 | 869 052 | Település-egészségügyi feladatok | Szakmai alaptevékenység |
42 | 882 111 | Aktív korúak ellátása | Szakmai alaptevékenység |
43 | 882 112 | Időskorúak járadéka | Szakmai alaptevékenység |
44 | 882 113 | Lakásfenntartási támogatás normatív alapon | Szakmai alaptevékenység |
45 | 882114 | Helyi rendszeres lakásfenntartási támogatás | Szakmai alaptevékenység |
46 | 882 115 | Ápolási díj alanyi jogon | Szakmai alaptevékenység |
47 | 882 116 | Ápolási díj méltányossági alapon | Szakmai alaptevékenység |
48 | 882 117 | Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás | Szakmai alaptevékenység |
49 | 882 118 | Kiegészítő gyermekvédelmi támogatás | Szakmai alaptevékenység |
50 | 882 119 | Óvodáztatási támogatás | Szakmai alaptevékenység |
51 | 882 121 | Helyi eseti lakásfenntartási támogatás | Szakmai alaptevékenység |
52 | 882 122 | Átmeneti segély | Szakmai alaptevékenység |
53 | 882 123 | Temetési segély | Szakmai alaptevékenység |
54 | 882 124 | Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás | Szakmai alaptevékenység |
55 | 882 129 | Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások | Szakmai alaptevékenység |
56 | 882 202 | Közgyógyellátás | Szakmai alaptevékenység |
57 | 882 203 | Köztemetés | Szakmai alaptevékenység |
58 | 889 201 | Gyermekjóléti szolgáltatás | Szakmai alaptevékenység |
59 | 889 921 | Szociális étkeztetés | Szakmai alaptevékenység |
60 | 889 922 | Házi segítségnyújtás | Szakmai alaptevékenység |
61 | 889 923 | Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás | Szakmai alaptevékenység |
62 | 889 924 | Családsegítés | Szakmai alaptevékenység |
63 | 890 112 | Az egyenlő bánásmód megvalósulását célzó általános tevékenységek, programok | Szakmai alaptevékenység |
64 | 890 121 | Fizikai és információs akadálymentesítést segítő programok, támogatások | Szakmai alaptevékenység |
65 | 890 216 | Önkormányzati ifjúsági kezdeményezések és programok, valamint támogatásuk | Szakmai alaptevékenység |
66 | 890 222 | Idősügyi önkormányzati kezdeményezések, programok, valamint támogatásuk | Szakmai alaptevékenység |
67 | 890 301 | Civil szervezetek működési támogatása | Szakmai alaptevékenység |
68 | 890 302 | Civil szervezetek program- és egyéb támogatása | Szakmai alaptevékenység |
69 | 890 441 | Rövid időtartamú közfoglalkoztatás | Szakmai alaptevékenység |
70 | 890 442 | Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása | Szakmai alaptevékenység |
71 | 890 443 | Egyéb közfoglalkoztatás | Szakmai alaptevékenység |
72 | 890 505 | Helyi közösségi szolgáltató tér biztosítása, működtetése | Szakmai alaptevékenység |
73 | 890 506 | Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása | Szakmai alaptevékenység |
74 | 890 509 | Egyéb m.n.s. közösségi, társadalmi tevékenységek támogatása | Szakmai alaptevékenység |
75 | 910301 | Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése | Szakmai alaptevékenység |
76 | 910302 | Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság megóvása | Szakmai alaptevékenység |
77 | 931 102 | Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése | Szakmai alaptevékenység |
78 | 931 301 | Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása | Szakmai alaptevékenység |
79 | 931302 | Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése | Szakmai alaptevékenység |
80 | 960 302 | Köztemető fenntartás és működtetés | Szakmai alaptevékenység |
módosította a 17/2014. (X.21.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2014. október 21.napjától
módosította a 17/2014. (X.21.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2014. október 21.napjától
módosította a 17/2014. (X.21.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2014. október 21. napjától
Kiegészítette a 4/2014. (II.04) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2014. február 5.napától.