Szabadbattyán Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2014. (XI.25.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2014. 11. 26- 2015. 01. 05Szabadbattyán Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2014. (XI.25.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
2014-11-26-tól 2015-01-06-ig
Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületének
18/2014. (XI.25.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. § 1. pont és az 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva - az Ügyrendi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelő és Méltatlansági Bizottság előzetes véleményével - a következőket rendeli el:
- Bevezető rendelkezések
1.§ (1) Az Önkormányzat
a) megnevezése: Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat ( a továbbiakban: Önkormányzat).
b) székhelye: 8151. Szabadbattyán, Csíkvár tér 1.
c) illetékességi területe: Szabadbattyán Nagyközség közigazgatási területe
- Az Önkormányzati feladatokat a Képviselő-testület és szervei:
a polgármester, a Képviselő-testület bizottságai, a képviselő-testület polgármesteri hivatala, a jegyző, és a társulás látja el.
2.§ A Képviselő-testület megnevezése: Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület).
3.§ A Képviselő-testület hivatalának megnevezése: Szabadbattyáni Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal).
- Az Önkormányzat Jelképei, kitüntetései
4.§ Az Önkormányzat jelképei: Szabadbattyán Nagyközség címere és zászlaja.
5.§ Az Önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a Képviselő-testület önkormányzati rendeletben állapítja meg.
6.§ A képviselő-testület helyi kitüntetése, díjak, elismerő címek alapításáról és adományozásáról önkormányzati rendeletet alkot.
- Nemzetközi kapcsolatok
7.§ Az Önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatainak kiépítése, ápolása, a polgármester irányítása, és szervezése mellett a Képviselő-testület feladata.
4. Bélyegző használata
8.§ Az Önkormányzat, a Képviselő-testület, a polgármester, a jegyző, az önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal bélyegzőjén Magyarország címerét kell feltüntetni.
9. § Az Önkormányzat bélyegzőjét kell használni aláírás hitelesítésére
a) a képviselő-testület által adományozott, helyi kitüntetésről, díjról, elismerésről szóló oklevélen,
b) az Önkormányzat által kötött megállapodáson, szerződésen,
c) az Önkormányzat nevében tett nyilatkozatra.
10.§ A Képviselő-testület bélyegzőjét kell használni a Képviselő-testület és bizottsága határozatán, az üléséről készült jegyzőkönyvön, az önkormányzati rendeleten, a polgármester vagy a bizottsági elnök neve mellett az aláírás hitelesítésére.
11. § A polgármester bélyegzője az Önkormányzat, valamint a Képviselő-testület és szervei működésével összefüggő, saját hatáskörében kiadott dokumentumon használható a polgármester neve mellett, az aláírás hitelesítésére. Ilyen dokumentum különösen: nyilatkozat, megállapodás, levél, meghívó, intézkedés, határozat, utasítás.
12.§ A jegyző bélyegzője a Polgármesteri Hivatal működésével és a jegyző hatáskörébe tartozó üggyel összefüggő dokumentumon – különösen határozat, végzés, utasítás, nyilatkozat, valamint a Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvén használható a jegyző neve mellett az aláírás hitelesítésére.
13.§ A Polgármesteri Hivatalban használt bélyegzők nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
- Szabadbattyáni Híradó
14.§ Az Önkormányzat által kiadott ingyenes újság a Szabadbattyáni Híradó, mely évente legfeljebb 12 alkalommal jelenik meg. Felelős kiadója a jegyző, a kiadványt az önkormányzat által foglalkoztatott művelődésszervező koordinálja, kiadásának költségeit az Önkormányzat költségvetése biztosítja.
15. § A Szabadbattyáni Híradó beszámol a fontosabb helyi társadalmi, közéleti eseményekről, a közérdekű önkormányzati és közigazgatási információkról, különösen a Képviselő-testület által megalkotott rendeletekről, és meghozott döntéseiről.
16.§ A Szabadbattyáni Híradó háztartásokba, gazdasági szervezetekhez történő eljuttatásáról a Polgármesteri Hivatal gondoskodik.
- Helyi televízió, internetes honlap
17.§ Az Önkormányzat a lakosság és a közvélemény tájékoztatása érdekében helyi televíziót és internetes honlapot működtet, melynek költségeit költségvetésében biztosítja.
18.§ Az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal részéről a lakosság helyben szokásos módon történő tájékoztatása az ülésre szóló meghívónak, továbbá hirdetménynek, közleménynek, dokumentumnak, információnak a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével, egyidejűleg a Polgármesteri Hivatalban történő megtekinthetőségének, hozzáférhetőségének biztosításával valósul meg.
7. Együttműködés a civil szervezetekkel
19. § A lakosság társadalmi szervezetével önszerveződő közösségével való együttműködés érvényre juttatása érdekében annak képviselője, e rendelet szerint, tanácskozási joggal részt vehet Képviselő-testület és bizottsága ülésén.
8. A Képviselő-testület létszáma, ülései
20.§ (1) A Képviselő-testület 7 főből áll.
(2) A Képviselő-testület alakuló, soros és rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.
9. Ülések nyilvánossága, zárt ülés
21.§ A képviselő-testület ülése - ha a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény kivételt nem tesz - nyilvános.
22.§ A zárt ülés résztvevője megismerheti a zárt ülésen szereplő előterjesztést. Ha azonban csak egyes napirendi pont tárgyalásánál lehet jelen – az adott napirend előterjesztését, és jegyzőkönyvét.
10. Közmeghallgatás
23. § A közmeghallgatás helyét, idejét és napirendjét 15 nappal előtte közzé kell tenni a meghívó kifüggesztésével a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, a településen elhelyezett hirdetőkön, és közzé kell tenni a helyi televízióban, és a www.szabadbattyan.hu honlapon
11. Határozatképesség, minősített többség
24. § A Képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen legalább négy települési képviselő jelen van.
25.§ (1) A minősített többséghez legalább négy megválasztott települési képviselő szavazata szükséges.
(2) A képviselő-testület minősített többséggel dönt a Magyarország helyi Önkormányzatairól szóló törvény 42.§ 1., 2., 5., 6., 7. pontjában foglaltakon túlmenően:
- önkormányzati vagyonnal, tulajdonnal való rendelkezés
- önkormányzati kitüntetés, díj, cím odaítéléséről való döntés
meghozatalakor.
12. Munkaterv, ülésszünet
26.§ (1) A képviselő-testület soros ülésének időpontját a Képviselő-testület által elfogadott éves munkaterv tartalmazza.
- A következő évi munkatervet, melyet a beékezett javaslatok alapján a jegyző állít össze, a decemberi soros ülésre a polgármester terjeszti elő jóváhagyásra.
- A munkaterv tartalmazza:
- a soros képviselő-testületi ülés, közmeghallgatás időpontját
- az adott ülésen tárgyalandó napirendet
- az előterjesztő megnevezését
- a napirendeket előzetesen tárgyaló bizottság megjelölését
- A képviselő-testület az év júliusára és augusztusára soros ülést nem tervez, ülésszünetet tart.
27.§ (1) A képviselő-testületi soros ülés időpontja a hónap utolsó hétfője: 16.00 óra
(2) A soros ülés napirendjét tárgyaló bizottsági üléseket a képviselő-testületi ülésnapjáig kell lebonyolítani.
13. Alakuló ülés
28.§ (1) A Képviselő-testület ünnepélyes alakuló ülésére szóló meghívót az ülés előtt legalább 5 nappal ki kell küldeni és erről – a meghívónak a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, a közterületen elhelyezett hirdetőtáblákon történő kifüggesztéssel, a helyi kábel-televízióban, a honlapon történő közzététellel tájékoztatni kell a lakosságot.
(2) Az alakuló ülés helye: Polgármesteri Hivatal.
(3) Az alakuló ülés összehívásáról a megválasztott polgármester – ha nem volt eredményes a polgármester választás, akkor a tisztségében maradó régi polgármester, akadályoztatása esetén a képviselőnek megválasztott alpolgármester, kettejük együttes távolléte akadályoztatása esetén a megválasztott legidősebb települési képviselő, mint korelnök gondoskodik.
29. § (1) Az alakuló ülés folyamata:
- A himnusz elhangzása után a polgármester nyitja meg és vezeti az ülést
- Az ülés megnyitását követően a helyi választási bizottság (a továbbiakban: HVB) elnöke – távolléte akadályoztatása esetén a HVB tagja – tájékoztatást ad a választások lebonyolításáról, végeredményéről, nyilatkozik azok törvényességéről, és átadja a megbízóleveleket.
- Először a képviselők tesznek esküt, melynek szövegét esküvevőként előmondja a HVB elnöke vagy tagja.
- A polgármester a Képviselő-testület előtt külön leteszi az esküt, melynek szövegét esküvevőként előmondja a HVB elnöke vagy tagja.
- A polgármester ismerteti programját
- Döntés a polgármester illetményének megállapításáról.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltak megvalósulását követően a Képviselő-testület megalakultnak tekinthető.
(3) Az alakuló ülésen, vagy az azt követő ülésen dönt
- szervezeti és működési szabályzatának megalkotásáról, vagy felülvizsgálatáról
- a bizottságok számának, nevének a meghatározásáról,
- a bizottság elnökének és tagjainak megválasztásáról,
- a képviselők, bizottsági tagok tiszteletdíjáról,
- az alpolgármesterek megválasztásáról, tiszteletdíjuk, költség-térítésük megállapításáról
- a polgármester illetményéről, költségtérítéséről
(4) Az alpolgármester megválasztásához szükséges titkos szavazás lebonyolítása érdekében a képviselők közül 3 fős szavazatszámláló bizottságot kell választani akkor, ha előzőleg nem került megválasztásra az ügyrendi bizottság.
(5) Az alakuló ülést a Szózat elhangzása zárja.
14. Eskütétel
30.§ A települési képviselő, a polgármester, a bizottság nem képviselő tagja és az alpolgármester az esküvevő előmondása mellett tesz esküt.
31.§ Az esküvevő – eskü szövegét előmondó – a 29. § (1) bekezdés c) és d) pontjában foglaltaktól eltekintve – a polgármester, távolléte, akadályoztatása esetén az polgármester, mindkettejük együttes távolléte vagy akadályoztatása esetén a korelnök.
15. A képviselő-testületi ülés összehívása
32.§. (1) A polgármester távolléte, akadályoztatása esetén a képviselők közül megválasztott alpolgármester gondoskodik a képviselő-testület ülésének összehívásáról, és a polgármester távollétében vezeti az ülést.
(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós együttes akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze a Képviselő-testületet, és vezeti annak ülését.
33. § (1) A Képviselő-testület ülését az Önkormányzat székhelyére kell összehívni. Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más fontos körülmény indokolja a Képviselő-testület ülése a székhelyén kívül máshova is összehívható.
(2) A Képviselő-testületi ülés meghívóját – az ülést megelőzően legalább 5 nappal – a 23.§-ban meghatározott közzétételi helyeken – közzé kell tenni.
- A képviselő-testület soros ülésének összehívása az ülés előtt legalább 5 nappal, írásos meghívó és a napirendek írásos előterjesztéseinek kiküldésével történik. A meghívó tartalmazza
- az ülés időpontját,
- helyét, jellegét – soros, rendkívüli, közmeghallgatásos, nyilvános, zárt –
- a tervezett napirendeket,
- a napirendi pontok előterjesztőit
- a polgármester és bélyegzőjét
- más összehívó esetén az összehívó nevét - és a Képviselő-testület bélyegzőjét
- Csak meghívót kell küldeni annak, aki tanácskozási joggal vesz részt a képviselő-testületi ülésen.
- Tanácskozási joggal rendelkezik:
- a nem képviselő alpolgármester
- nemzetiségi önkormányzat elnöke
- civil szervezetek képviselői
- lakosság részéről megjelent személyek
- a hivatal köztisztviselői
- a három körzeti megbízott
- az egyházak képviselői
- helyi televízió képviselője
- védőnők
16. Rendkívüli ülés
34.§ (1) A Képviselő-testület ülése a munkatervben nem szereplő alkalomra is összehívható, mely ez esetben rendkívüli ülésnek minősül.
(2) A Képviselő-testület ülését 15 napon belüli időpontra össze kell hívni, a települési képviselők egynegyedének, a képviselő-testület bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének a testületi ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára.
(3) A polgármester saját hatáskörében is összehívhatja a képviselő-testület rendkívüli ülését, ha megítélése szerint az ülés összehívására és döntéshozatalra a munkatervben meghatározott rendes ülésen kívül az önkormányzat, a Képviselő-testület és szervei az intézmények a település, a lakosság érdekeit érintő okból szükség van.
(4) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a rendkívüli ülés meghívója az ülést megelőző legalább 24 órával is kiküldhető. Ez esetben a meghívásra, a képviselők, érintettek értesítésére bármilyen célszerű értesítési mód igénybe vehető, így különösen: telefon, SMS, e-mail.
(5) A (4) bekezdés szerint összehívott képviselő-testületi ülés napirendi pontjainak bizottság általi megtárgyalása mellőzhető.
17. A képviselő-testület ülésének vezetése
35.§ A Képviselő-testület ülésének vezetése során a polgármester – illetve a 32.§ (1) bekezdés szerinti levezető elnök - által ellátandó feladatok:
a) az ülés megnyitása, bezárása,
b) a határozatképesség megállapítása és annak az ülés alatt folyamatos figyelemmel kísérése,
c) napirend ismertetése,
d) az ülés nyilvános vagy zárt jellegének megnevezése, a zárt ülés tényének bejelentése,
e) napirendenként:
ea) a vita megnyitása, levezetése ezen belül hozzászólásra, kérdésre, kiegészítésre a szó megadása,
eb) a vita összefoglalása,
ec) indítvány szavazásra való feltevése,
ed) a szavazás eredményének megállapítása
f) az ülés rendjének fenntartása,
g) ügyrendi kérdés szavazásra bocsátása
h) időszerű kérdésről tájékoztatás nyújtása.
18. A tanácskozás rendje
36.§ A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester, - a 32.§ (1) bekezdés szerinti levezető elnök gondoskodik, aki a következő intézkedést teheti:
a) az indokolatlanul hosszúra nyúlt vita lezárását indítványozza,
b) tárgyalási szünetet rendel el legfeljebb 30 percre
c) rendkívüli élethelyzet esetén – rosszullét, baleset, természeti katasztrófa – az ülést félbeszakítja, és ez esetben az ülés folytatásáról kettő napon belül a képviselők értesítésével gondoskodnia kell az ülés folytatásáról
19. Napirend
37.§ (1) A polgármester, - 32.§ (1) bekezdés szerinti levezető elnök, - települési képviselő, bizottság javaslatot tehet a meghívóhoz képest a napirendi pontok sorrendjének megváltoztatására, új napirendi pont felvételére, napirendi pont törlésére.
- A napirend elfogadásáról a Képviselő-testület határozattal dönt.
20. Előterjesztés
38. § Előterjesztésnek minősül a Képviselő-testület ülésen ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó, döntést igénylő alábbi javaslat:
a) határozati javaslat,
b) rendelet-tervezet,
c) jelentés,
d) beszámoló,
e) tájékoztató.
39. § (1) A Képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell készíteni.
(2) A polgármester kivételesen, alapos indokkal, így különösen.
a) az előkészítésre rendelkezésre álló idő rövidsége,
b) a döntéshozatalhoz szükséges információk beszerzése,
c) terjedelmi ok miatt engedélyezheti az írásbeli előterjesztésnek az ülésen történő kiosztását, ismertetését.
- Írásos előterjesztés nélkül csak sürgősségre hivatkozva tárgyalható rendeletalkotással összefüggő napirendi pont
- Ha az írásos előterjesztés nagyobb terjedelmű mint 6 oldal, azt elegendő csak elektronikus formában megküldeni a képviselőknek.
40.§ Az előterjesztés tartalmazza a következő elemeket:
a) előlapon:
aa) az önkormányzat megnevezését
ab) „javaslat” kifejezést
ac) az előterjesztés tárgyának rövid, egyértelmű meghatározását,
ad) az előzetesen tárgyaló bizottság megnevezését,
ae) az előterjesztő megnevezését
- „előterjesztés”-ben:
ba) a döntéshozó megszólítását,
bb) az előterjesztés célját, a téma ismertetését,
bc) a témával kapcsolatos előzményeket, korábbi képviselő-testületi döntéseket, annak végrehajtásával kapcsolatos információkat,
bd) jogszabályi hátteret,
be) anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és intézménye költségvetésére gyakorolt hatását,
bf) minden olyan körülményt, amely elősegíti a törvényes döntéshozatalt.
- írásos dokumentumokat, mint előzményt – kérelem, válaszlevél, megkeresés stb.
- döntési javaslatot – határozati javaslat, rendelet-tervezet.
21. A tanácskozás menete
41.§ A napirendi pontokat az elfogadott sorrendben kell tárgyalni. A levezető elnök minden napirendi pont felett megnyitja a vitát, melynek során:
- először az előterjesztő, előadó röviden ismerteti az előterjesztés tartalmát, ha szükséges, szóbeli kiegészítést tehet
- az előterjesztőhöz, előadóhoz először a települési képviselő, majd a tanácskozási joggal résztvevő kérdést, észrevétel, hozzászólást intézhet,
- a hallgatóság tanácskozási joggal nem rendelkező tagjai a napirendhez kapcsolódva hozzászólhatnak, kérdést tehetnek fel, ha erre a polgármester, a levezető elnök engedélyt ad.
42. § A települési képviselők hozzászólására a jelentkezés sorrendjében kerül sor. A szót a polgármester, levezető elnök adja meg.
43.§ A települési képviselő és a bizottság a vita lezárásáig, az előterjesztéshez módosító indítványt terjeszthet elő. A bizottság bármely előterjesztéshez, azok módosító javaslataihoz ajánlást, javaslatot tehet.
44.§ Az előterjesztő – figyelemmel a vitában is elhangzottakra – az előterjesztésében szereplő javaslatát a vita lezárásáig módosíthatja, kiegészítheti, visszavonhatja. Javaslat visszavonása esetén arról a Képviselő-testületnek nem kell dönteni.
45.§ A napirendi vitához történő hozzászólás időtartamát a képviselőtestület nem korlátozza.
46.§ A vitát a polgármester, levezető elnök zárja le. A vita lezárását követően, a döntéshozatal előtt a jegyzőnek kell szót adni, ha javaslattal, önkormányzati rendelet tervezettel kapcsolatban törvényességi észrevételt kíván tenni.
47.§ A szavazás megkezdéséig a polgármester, jegyző, települési képviselő, vagy a bizottság javasolhatja a döntés elnapolását, ha valamely lényeges körülmény az ülésen nem tisztázható, és a törvényes döntéshozatalt a jegyző nem tudja biztosítani.
48.§ Ha a napirendi ponthoz több hozzászóló nincs, a polgármester, levezető elnök a vitát lezárja, és rátér a szavaztatásra.
22. Szavazás
49. § (1) A nyílt szavazás kézfeltartással történik.
- A polgármester, levezető elnök először az „igen”, majd a „nem”, végül a „tartózkodik” szavazatok számát állapítja meg.
- Amennyiben a javaslat nem kapja meg a megfelelő arányú többségi „igen” szavazatot, akkor azt nem elfogadottnak, elutasítottnak kell tekinteni, és azt határozati formában kell rögzíteni.
- Az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott döntési javaslatokat egyenként kell szavazásra bocsátani. Először – az elhangzás sorrendjében – a módosító indítványokról kell dönteni, majd az elfogadott módosítások figyelembe vételével véglegesen döntést hozni.
- Szavazásra bocsátását, a szavazatok összesítése és a szavazás eredményének megállapítása a polgármester, levezető elnök feladata. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, azt a levezető elnök, a jegyző, vagy bármely képviselő kéri, a szavazást meg kell egy ízben ismételni.
23. Név szerinti szavazás
50.§ A képviselő-testület név szerint szavaz az önkormányzati képviselők egynegyedének indítványára, továbbá hitelfelvétellel kapcsolatos döntésben.
51.§ A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott „igen”, „nem”, „tartózkodom” választ a névsorban a képviselő neve mellett rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti. A névsor az ülésről készült jegyzőkönyv melléklete.
24. Titkos szavazás
52.§ (1) A titkos szavazás lebonyolításáról az Ügyrendi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelő és Méltatlansági bizottság, mint szavazatszámláló bizottság gondoskodik a jegyző közreműködésével.
(2) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, melyet csatolni kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez. A jegyzőkönyv tartalmazza a szavazás helyét, idejét, tárgyát, a szavazatszámláló bizottság tagjai tisztségét és aláírását, továbbá a szavazás menetét, a felmerült körülményeket és az eredményt.
53.§ (1) A titkos szavazás lebonyolításához szavazólap, üres boríték, urna és a titkosságot biztosító körülmények, így külön helyiség, szükséges. A titkos szavazás megfelelő körülményeinek biztosításában és a technikai feltételek megteremtésében a jegyző közreműködik.
(2) A szavazólapok száma a szavazásban résztvevő települési képviselők számának a kétszerese legyen, mert a képviselő egy alkalommal kérheti a rontott szavazólap kicserélését a bizottságtól, mielőtt még azt az urnába helyezné. A szavazólapot a Képviselő-testület bélyegzőjével kell hitelesíteni annak átadása előtt, a képviselő jelenlétében.
(3) A szavazólap átvételét a képviselő a jegyzőkönyvhöz csatolt névjegyzéken tett aláírásával igazolja. A képviselők egyenként adják le szavazataikat.
54.§ (1) A szavazás eredményéről az Ügyrendi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelő és Méltatlansági Bizottság elnöke a Képviselő-testületnek – az arról készült jegyzőkönyv ismertetésével – jelentést tesz. A titkos szavazással hozott döntést alakszerű határozatba kell foglalni.
(2) A titkos szavazás szavazólapjait – felhasznált, fel nem használt, rontott, érvényes, érvénytelen – a testületi ülést követő 90 nap eltelte után meg kell semmisíteni. A megsemmisítésről az Ügyrendi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelő és Méltatlansági Bizottság jegyzőkönyvet készít.
25. Lakossági fórum
55. § (1) A képviselő-testület döntése alapján vagy saját hatáskörében a polgármester lakossági fórumot hív össze a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására, a helyi közügyek megvitatására, önkormányzati döntések előkészítésének, végrehajtásának megbeszélésére, valamint az ezekről történő tájékoztatás elősegítésére. A lakossági fórum nem minősül képviselő-testületi ülésnek.
(2) A lakossági fórum helyéről, idejéről és a megvitatásra kerülő témákról annak megtartása előtt legalább 10 nappal, hirdetményt kell közzétenni a Polgármesteri hivatal hirdetőtábláján, a helyi televízióban és a www.szabadbattyan.hu honlapon. A hirdetmény meg kell küldeni azoknak a személyeknek és szervezeteknek, akik egyébként a Képviselő-testületi ülésére szóló meghívót is megkapják.
(3) A lakossági fórumot a polgármester, távolléte, akadályoztatása esetén az alpolgármester, mindkettőjük együttes távolléte, akadályoztatása esetén a körelnök vezeti. Lebonyolítására a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat nem kell alkalmazni.
(4) A lakossági fórumról annak lényegét rögzítő jegyzőkönyv készül, melynek vezetéséről a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyvet a polgármester, a levezető elnök és a jegyző írja alá. A jegyzőkönyv egy példányát a Polgármesteri Hivatal irattárában kell elhelyezni.
(5) A lakossági fórumon elhangzottakról, az ott született állásfoglalásokról és a felmerült véleményekről tájékoztatni kell a Képviselő-testületet annak következő soros ülésén.
26. Határozat
56.§ (1) A határozat a határozati javaslat elfogadásával vagy elutasításával született döntés.
(2) A képviselő-testület határozatait évenként folyamatos sorszámmal és évszámmal a határozathozatal dátumával – hónap: római számmal, nap: arab számmal - , valamint a határozatban foglalt döntés lényegére utaló címmel kell ellátni a következők szerint:
Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete
sorszám/év (hó,nap) önkormányzati határozata
…………….cím …………………ról, -ről
57.§ (1) A jegyző felel a képviselő-testületi határozatok évenkénti, sorszám szerinti nyilvántartásáért.
(2) A jegyző felelős a határozatok végrehajtásának felügyeletért, a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentésnek a Képviselő-testület soros ülése elé terjesztéséért.
- Jegyzőkönyvben rögzíteni kell a szavazás eredményét.
- Számozott határozat nélkül kell dönteni:
- a napirend elfogadásáról,
- az ügyrendi kérdésről,
- az előterjesztéshez érkezett módosító javaslatról,
- tárgyalási szünet elrendeléséről.
27. Önkormányzati rendelet
58.§ Az önkormányzati rendeletet az elfogadástól számított 5 napon belül ki kell hirdetni a Polgármesteri Hivatal hirdetőtáblájára legalább 30 napra történő kifüggesztéssel, melynek tényét a kifüggesztett rendeleten fel kell tüntetni. A kihirdetés időpontja a kifüggesztés napja.
59.§ Önkormányzati rendelet megalkotását indítványozhatja
a) a polgármester,
b) a települési képviselő,
c) a Képviselő-testület bizottsága,
d) a jegyző
60.§ (1) Az önkormányzati rendelet- tervezet szakszerű – a jogszabályoknak, az Európai Unió jogharmonizációs követelményeinek és a jogszabály előkészítés, szerkesztés, kodifikáció követelményeinek megfelelő – előkészítéséről a jegyző gondoskodik.
(2) A Képviselő-testület döntését követően – az elfogadott módosító indítványokra figyelemmel – az önkormányzati rendelet végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg.
61.§ (1) A jegyző gondoskodik az önkormányzati rendelet
a) évenkénti, sorszám szerinti nyilvántartásáról,
b) módosításokkal egységes szerkezetbe foglalásáról,
c) érintett személyek, szervek, intézmények számára történő megküldéséről,
d) bárki általi megtekinthetőségének biztosításáról a Polgármesteri Hivatalban.
(2) A jegyző szükség szerint gondoskodik a lakosság széles körét érintő önkormányzati rendetekről rövid, tárgyszerű, lényegre törő közérthető tájékoztatás nyújtásáról a helyi televízión, a Szabadbattyáni Híradón, valamint az önkormányzat internetes honlapján keresztül.
(3) Az önkormányzati rendelet jelölésére a jogszabályszerkesztésről szóló IRM rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.
28. Társadalmi részvétel az önkormányzati rendelet előkészítésében
62.§ Az önkormányzati rendelet tervezetét a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján az azt tárgyaló képviselő-testületi ülés előtt legalább 8 nappal, az erről szóló előterjesztés képviselők számára történő megküldésével egyidejűleg, közzé kell tenni. A tervezetről – elfogadását megelőzően – bárki írásban véleményt nyilváníthat, melyről a képviselő-testületet a jegyző tájékoztatja
63.§ Amennyiben az önkormányzatnak önkormányzati rendelet megalkotására bárki javaslatot tesz, arról a képviselő-testület a következő soros ülésen tájékoztatni kell. Az önkormányzati rendelet tervezet előkészítésének szükségességéről a képviselő-testület határozattal dönt.
29. Jegyzőkönyv
64.§ (1) A képviselő-testület nyilvános üléséről három példányban kell jegyzőkönyvet készíteni, mely tartalmazza a kötelező tartalmi elemeken túl:
a) a képviselő ülésre történő megérkezését, távozását
b) a képviselő külön kérésére az általa elmondottak szó szerinti
rögzítését.
(2) A jegyzőkönyvnek pontosan tartalmaznia kell a Képviselő-testület által hozott döntést, határozat esetében a jegyzőkönyv szövegébe szerkesztve, önkormányzati rendelet esetébe a jegyzőkönyv mellékleteként.
- A jegyzőkönyvhöz csatolni kell
- a képviselő-testületi ülés meghívóját,
- a jelenléti ívet,
- az írásbeli előterjesztést mellékleteivel együtt
- az önkormányzati rendeletet egységes szerkezetben is -,
- a képviselői, bizottsági írásbeli indítványt, véleményt.
- a bizottsági ülés – ülések – jegyzőkönyvét,
- a bizottsági ülés – ülések – meghívóját,
- a bizottsági ülés – ülések – jelenléti ívét.
65.§ (1) A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyv munkaidőben a Polgármesteri Hivatal titkárságán, történő megtekintés lehetőségéről a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyv egy példányát a nagyközségi könyvtárban is el kell helyezni.
(2) A zárt ülés jegyzőkönyve kettő példányban készül. A zárt ülés jegyzőkönyvét a jegyző a nyilvános ülésétől elkülönítetten kezeli.
30. Települési képviselő
66.§ A települési képviselő kötelességei:
- Tevékenyen részt vesz a Képviselő-testület és a bizottsága munkájában, és ennek érdekében a polgármesternél, a levezető elnöknél előzetesen bejelenti, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni, vagy egyéb képviselői megbízatásának teljesítése akadályba ütközik.
- Felkérés alapján részt vesz a testületi ülések előkészítésében és a különböző vizsgálatokban.
- Kapcsolatot tart a választópolgárokkal, azok szervezeteivel, önszerveződő közösségeivel.
31. Képviselő-testület bizottsága
67.§ A bizottság képviselő és nem képviselő tagjának jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak. Egy képviselő egyidejűleg több bizottságnak is tagja, elnöke, elnökhelyettese lehet.
68.§ (1) A Képviselő-testület a munkatervében meghatározza azokat az előterjesztéseket, melyeket előzetesen valamely bizottság napirendjére kell tűzni.
(2) Bármelyik képviselő javaslatot tehet valamely, a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalására. Az indítványt a bizottság elnöke annak soron következő ülése elé terjeszti, melyre az indítványozó képviselőt meg kell hívni.
69.§ (1) A bizottsági ülést az elnök, távolléte, akadályoztatása esetén az elnökhelyettes, mindkettejük együttes távolléte, akadályoztatása esetén a bizottság többi tagjai közül a korelnök hívja össze és vezeti.
(2) A bizottságot öt napon belüli időpontra össze kell hívni a Képviselő-testület határozata alapján, továbbá a polgármester vagy legalább két bizottsági tag napirendi javaslatot is tartalmazó írásbeli indítványára.
(3) A bizottság ülésére állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester, a települési képviselő és a jegyző.
70. § (1) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, melyet a bizottság elnöke, távolléte akadályoztatása esetén helyettese, mindkettőjük együttes távolléte, akadályoztatása esetén a bizottság többi tagjai közül a levezető korelnök és a bizottság egy tagja írja alá. A jegyzőkönyvet a képviselő-testület bélyegzőjével kell hitelesíteni.
(2) A bizottság évente – közmeghallgatás során – beszámol a Képviselő-testületnek az előző évi tevékenységéről.
71.§ (1) A Képviselő-testület határozattal, meghatározott önkormányzati szakmai feladat ellátására, ellenőrzésére, legfeljebb hat hónapra időtartamra ideiglenes bizottságot hozhat létre, melynek összetételére az állandó bizottságra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
(2) A Képviselő-testület az ideiglenes bizottság létszámáról, elnökéről, elnökhelyetteséről, tagjairól, feladatköréről, működésének alapvető szabályairól, a bizottság létrehozásakor dönt.
(3) Az ideiglenes bizottság a Képviselő-testület által meghatározott feladat elvégzését, valamint a működésére meghatározott idő lejártát követően megszűnik. Ezzel együtt az elvégzett munkájáról a Képviselő-testületnek – előzetesen a bizottság által elfogadott – jelentésben számol be.
(4) Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottság működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
72.§ (1) A bizottság működésére a következő eltérő szabályokat kell alkalmazni:
a) A bizottsági ülés meghívóját, valamennyi előterjesztéssel együtt, annak ülése előtt legalább három nappal kell kiküldeni:
aa) a bizottsági tagoknak,
ab) a polgármesternek, alpolgármesternek,
ac) a települési képviselőknek,
ad) a jegyzőnek.
- A napirendi ponttal érintett személy, szervezet részére a meghívót, és az érintett napirendi pontra vonatkozó előterjesztést kell megküldeni.
- A bizottság határozatát évenként folyamatos sorszámmal és évszámmal, a határozathozatal dátumával – hónap: római számmal, nap: arab számmal – kell ellátni a következők szerint:
Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat képviselő-testülete
……………………………….Bizottságának
sorszám/év.(hó.nap) határozata
……………………cím………………….ról, ről
73.§ A Képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:
- Ügyrendi, Összeférhetetlen, Vagyonnyilatkozat-kezelő és Méltatlansági bizottság, melynek létszáma 3 fő képviselő,
- Pénzügyi, Gazdasági Bizottság, melynek létszáma 7 fő, melyből 4 fő képviselő és 3 fő külsős személy,
- Szociális, Egészségügyi, Kulturális, Ifjúsági és Sport Bizottság, melynek létszáma 7 fő, melyből 4 fő képviselő, 3 fő külsős személy.
32. Ügyrendi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelő és Méltatlansági Bizottság feladata, hatásköre
74. § (1) Az Ügyrendi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelő és Méltatlansági Bizottság felügyeli és ellenőrzi az e rendeletben foglaltak megtartását, az Önkormányzat, a Képviselő-testület és szervei jogszabályoknak megfelelő működését a következők szerint:
- A Képviselő-testület és szervei működésével összefüggő ügyrendi kérdésekben szükség szerint állást foglal.
- Figyelemmel kíséri e rendelet rendelkezéseinek megtartását, szükség esetén javaslatot tesz a módosítására.
- Kivizsgálja az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést, és javaslatot tesz a Képviselő-testületnek a döntésre.
- Vizsgálja a polgármester, képviselő, nem képviselő bizottsági tag vagyonnyilatkozatát, nyilvántartja, ellenőrzi és kezeli azt.
- Javaslatot tesz a Képviselő-testületnek vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos döntésre.
- A Képviselő-testület titkos szavazása esetén szavazatszámláló bizottságként jár el.
- Kivizsgálja a méltatlansági eljárással kapcsolatos kezdeményezéseket.
- Javaslatot tesz a Képviselő-testületnek a méltatlansággal kapcsolatos döntésre.
- Az ügyrendi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelő és Méltatlansági Bizottságnak a Képviselő-testület által átruházott hatásköre nincs.
33. Pénzügyi, Gazdasági Bizottság feladata, hatásköre
75. § (1) A Pénzügyi, Gazdasági Bizottság feladatai körében felügyeli és ellenőrzi az Önkormányzat és Intézménye gazdálkodását, az Önkormányzat költségvetésének végrehajtását, vizsgálja az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodást a következők szerint:
- Véleményezi az Önkormányzat éves költségvetéséről és annak végrehajtásáról szóló, valamint az érintő előterjesztést, rendelet-tervezetet, javaslatot, jelentést, tájékoztatót, beszámolót, részt vesz azok előkészítésében, figyelemmel kíséri az ezzel összefüggő döntések végrehajtását.
- Véleményez az Önkormányzat gazdasági programját, részt vesz annak előkészítésében.
- Véleményezi a költségvetésre kiható tervet, koncepciót, annak gazdasági hatását.
- Javaslatot tesz a helyi adók kivetésére, emelésére, mértékének megállapítására.
- Javaslatot tesz és véleményez minden olyan Képviselő-testületi előterjesztést, javaslatot, rendelet-tervezetet, amely összefüggésben és kihatással van az önkormányzat gazdálkodására.
(2) A Pénzügyi, Gazdasági Bizottságnak a Képviselő-testület által átruházott hatásköre nincs.
34. Szociális, Egészségügyi, Kulturális, Ifjúsági és Sport Bizottság feladata, hatásköre
76. § Szociális, egészségügyi, kulturális, ifjúsági és sport bizottság feladat- és hatáskörében
- közreműködik a közművelési, oktatási, ifjúsági, testnevelési és sportfeladatok végrehajtásában, azok fejlesztési célkitűzéseinek megvalósításában,
- elősegíti az ifjúsággal kapcsolatos rendelkezések végrehajtását, figyelemmel kíséri és elemzi az ifjúság helyzetére ható tényezőket és a pályaválasztást, vizsgálja az oktató, nevelő, valamint művelődési intézmény tárgyi és személyi feltételeit, javaslatot dolgoz ki a korszerűsítés és az ellátás, színvonalának növelésére,
- figyelemmel kíséri az óvodai, iskolai ellátottság helyzetét,
- szervezi a lakosság közreműködését az egyes sportfeladatok végrehajtásában,
- javaslattevő, véleményező, előkészítő szerepe van testületi ülés e témakörű napirendi pontjára,
- figyelemmel kíséri és elemzi az egészségügyi, ezen belül különösen a betegellátás, gyógyító és megelőző ellátás helyzetét,
- közreműködik az egészségügyi ágazatra vonatkozó fejlesztési programok kidolgozásában,
- vizsgálja a szociális ellátás tárgyi és személyi feltételeit, javaslatot dolgoz ki javítására,
- figyelemmel kíséri a község köztisztaságát, jelzéssel él a Polgármesteri Hivatal felé,
- figyelemmel kíséri a hátrányos helyzetű, veszélyeztetett kiskorúak helyzetét, a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységet,
- véleményezi a szociális ellátásokról szóló rendelet-tervezetet.
77.§ A Szociális, Egészségügyi, Kulturális, Ifjúsági és Sport Bizottság a Képviselő-testület által átruházott hatáskörében:
- az önkormányzati segély nyújtása (átmeneti felnőtt, gyermekvédelmi támogatás)
- megállapítja a méltányossági alapú ápolási díj jogosultságot
- dönt az étkezési térítési díjakról,
- dönt a Bursa Hungarica felsőoktatási ösztöndíj támogatási kérelmekben.
35. Polgármester
78.§ (1) A Polgármester saját hatáskörében – törvény, önkormányzati rendelet vagy képviselő-testületi határozat egyéb rendelkezése hiányában – az Önkormányzat és a Képviselő-testület nevében megtehet minden olyan nyilatkozatot, vállalhat olyan kötelezettséget, írhat alá olyan megállapodást, szerződést, amely nem ellentétes az Önkormányzat, valamint a Képviselő-testület és szervei érdekével, az erről való döntés halaszthatatlan, és hátránytól kártól, óv meg. E hatáskörében gyakorlásáról a polgármester utólag köteles a Képviselő-testület a következő soros ülésén tájékoztatást adni.
(2) A polgármester az átmenetileg szabad pénzeszköz lekötéséről a Képviselő-testület tájékoztatása mellett – saját hatáskörben dönthet.
(3) A polgármester megbízatását főállásban látja el.
(4) A polgármester az önkormányzati törvényben meghatározott feladatokon túl:
a) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széles körű nyilvánosságát,
b) segíti a települési képviselők, bizottságok munkáját,
c) együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel.
- A polgármester egyetértése szükséges a polgármesteri hivatalban foglalkoztatott Köztisztviselő kinevezéséhez, felmentéséhez, fegyelmi eljárás megindításához.
- Amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat mindazokban az ügyekben, amelyek a képviselő-testület hatásköréből nem ruházhatóak át, így különösen
- civilszervezeteket,
- környező településeket érintő kérdésben.
- A főállású polgármester fogadónapja: minden héten szerda 08.00 órától 12.00 óráig.
79. § A képviselő-testület által polgármesterre átruházott hatáskörök:
a) helyi szociális rendelet alapján a krízis önkormányzati segély megállapítása, elutasítása
b) köztemetés elrendelése
c) közbeszerzési eljárás során a nyertes pályázó megállapítása
d) jelképek használatának engedélyezése
36. Alpolgármester
80.§ (1) A képviselő-testület kettő alpolgármestert választ.
(2) Az egyik alpolgármester nem tagja a képviselő-testületnek.
(3) Az alpolgármesterek társadalmi megbízatásban látják el feladatukat.
37 A jegyző
81.§ (1) A Képviselő-testület által a jegyzőre átruházott hatáskör:
- közútkezelői hozzájárulás elbírálása
(2) A jegyzőt tartós távolléte esetén az általános igazgatási ügyintéző helyettesíti.
(3) A jegyző és az általános igazgatási ügyintéző együttes tartós távollétük esetén a jegyzőt a szociális igazgatási ügyintéző helyettesíti.
38. Önként vállalt feladat
82. § Az Önkormányzat önként vállalt feladata:
a) a Szabadbattyáni Híradó című lap kiadása,
b) a helyi kábeltelevízió üzemeltetése.
c) családi napközi fenntartása
39. Egyéb rendelkezések
83. § (1) A polgármesteri, képviselői, nem képviselő bizottsági tagi, valamint az alpolgármesterek vagyonnyilatkozataiba a Polgármesteri hivatal titkárságán, ügyfélfogadási időben bárki betekinthet.
(2) A vagyonnyilatkozat-tételre kötelezett a választástól, majd ezt követően minden év január 31. napjáig
a) az önkormányzat polgármestere,
b) az önkormányzat képviselő-testület tagja,
c) a bizottságok külső tagjai,
d) nem képviselő alpolgármester
(3) A rendelet 1. függeléke tartalmazza az önkormányzat alaptevékenységét.
(4) A rendelet 2. függeléke tartalmazza a képviselő-testület névsorát.
40. Záró rendelkezések
84. § (1) Ez a rendelet 2014. november 26. napján lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 25/2013. (XII.31.) önkormányzati rendelet.
Polyák István Vilmos Némethné Jenei Éva
polgármester jegyző
Záradék:
A rendeletet Szabadbattyáni Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján kifüggesztéssel 2014. 25. napján kihirdettem.
A rendelet társadalmi egyeztetésre kifüggesztésre került: 2014. november 11. napjától 2014. november 24. napjáig.
Észrevétel, javaslat nem érkezett.
Némethné Jenei Éva
jegyző
1. függelék a 18/2014. (XI.25.) önkormányzati rendelethez
Ssz. | COFOG szám | Kormányzati funkció megnevezése |
1 | 011130 | Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
2 | 013320 | Köztemető-fenntartás és -működtetés |
3 | 013350 | Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
4 | 013360 | Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások |
5 | 016080 | Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
6 | 022010 | Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése |
7 | 032020 | Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek |
8 | 032060 | Polgári védelem stratégiai tartalékok tárolása, kezelése |
9 | 041140 | Területfejlesztés igazgatása |
10 | 041231 | Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
11 | 041232 | Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás |
12 | 041233 | Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
13 | 041236 | Országos közfoglalkoztatási program |
14 | 042180 | Állat-egészségügy |
15 | 045120 | Út, autópálya építése |
16 | 045130 | Híd, alagút építése |
17 | 045160 | Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
18 | 046020 | Vezetékes műsorelosztás, városi és kábeltelevíziós rendszerek |
19 | 047410 | Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
20 | 051040 | Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása |
21 | 052020 | Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
22 | 052080 | Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése |
23 | 061020 | Lakóépület építése |
24 | 063020 | Víztermelés, -kezelés, -ellátás |
25 | 063080 | Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése |
26 | 064010 | Közvilágítás |
27 | 066010 | Zöldterület kezelés |
28 | 066020 | Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
29 | 072111 | Háziorvosi alapellátás |
30 | 072112 | Háziorvosi ügyeleti ellátás |
31 | 072311 | Fogorvosi alapellátás |
32 | 072312 | Fogorvosi ügyeleti ellátás |
33 | 074011 | Foglalkozás-egészségügyi alapellátás |
34 | 074031 | Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
35 | 074032 | Ifjúság-egészségügyi gondozás |
36 | 076062 | Település-egészségügyi feladatok |
37 | 081030 | Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése |
38 | 081045 | Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása |
39 | 082070 | Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása |
40 | 084070 | A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése |
41 | 086020 | Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése |
42 | 101270 | Fogyatékossággal élők társadalmi integrációját és életminőségét segítő programok, támogatások |
43 | 102050 | Időskorúak társadalmi integrációját célzó programok |
44 | 104042 | Gyermekjóléti szolgáltatások |
45 | 106010 | Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése |
46 | 107051 | Szociális étkeztetés |
47 | 107052 | Házi segítségnyújtás |
48 | 107053 | Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás |
49 | 107054 | Családsegítés |
50 | 107080 | Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek, programok |
2. függelék a 18/2014. (XI.25.) önkormányzati rendelethez
Polyák István Vilmos polgármester
Csókási Lajos alpolgármester
Dabóczy László képviselő
Simonné Flórián Judit képviselő
Balázsné Lengyel Janka képviselő
Balázs László képviselő
Bihácsi István képviselő