Szabadbattyán Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2020. (VI.24.) önkormányzati rendelete

Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2020. 06. 25- 2020. 06. 26

SZABADBATTYÁN NAGYKÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT

KÉPVISELŐ TESTÜLETÉNEK

8/2020. (VI.24.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE


Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületének

 Szervezeti és Működési Szabályzatáról



Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


I. Fejezet

1. Általános rendelkezések


  1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat (továbbiakban: Önkormányzat)

(2) Az önkormányzati testület megnevezése: Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testülete.


(3) Az Önkormányzat


a) székhelye, pontos címe: 8151 Szabadbattyán, Csikvár tér 1.   

b) működési területe: Szabadbattyán Nagyközségi közigazgatási területe,

c) törzsszáma: 727518

d) adószáma: 15727512-2-07

e) KSH statisztikai számjele: 15727512-8411-321-07

f) költségvetési elszámolási pénzforgalmi számla száma: 11736006-15363073


(4) A képviselő-testület által létrehozott hivatal


a) megnevezése: Szabadbattyáni Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: Polgármesteri Hivatal),

b) székhelye: 8151 Szabadbattyán, Csikvár tér 1.


(5) Az önkormányzat szervei:


a) a polgármester,

b) a Pénzügyi, Gazdasági Bizottság,

c) a Szociális, Egészségügyi Bizottság,

d) a Sport, Oktatási és Kulturális Bizottság

e) Ügyrendi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelő és Méltatlansági Bizottság

f) a Polgármesteri Hivatal,

g) a jegyző,

h) az önkormányzat tagságával működő alábbi társulások:

ha) a Székesfehérvári Többcélú Kistérségi Társulás,

hb) a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás,

hd) a Sárrét Kistáj Önkormányzati Társulás,


2. Az önkormányzat jelképei, kitüntetései


2. § (1) Az Önkormányzat jelképei: a címer, a zászló.

(2) A polgármester gondoskodik arról, hogy a község lakossága a nemzeti és helyi ünnepeket méltó módon megünnepelhesse.

(3) Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a képviselő-testület külön önkormányzati rendeletben állapítja meg.


3. § (1) Az önkormányzat kitüntetéseket adományoz.

 (2) A kitüntetésekre vonatkozó szabályokat a Képviselő-testület külön önkormányzati rendelete szabályozza.


3. Önkormányzati bélyegző


4. § Az önkormányzat, a polgármesteri hivatal, a képviselő-testület, a polgármester, és a jegyző bélyegzőjén Magyarország címerét kell feltüntetni.

5. § (1) Az Önkormányzat pecsétjének körirata: Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat.

(2) A polgármester és a jegyző, a Polgármesteri Hivatal hivatalos kör alakú pecsétjének körirata:

a) Szabadbattyán Nagyközség Polgármestere,

b) Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat,

c) Polgármesteri Hivatal Jegyzője


6. § Az önkormányzat bélyegzőjét kell használni aláírás hitelesítésre

a)  a képviselő-testület által adományozott, helyi kitüntetésről szóló oklevélen,

b)  az önkormányzat által kötött megállapodáson, szerződésen,

c)  az önkormányzat nevében tett nyilatkozaton

d) a képviselő-testület titkos szavazásához használt szavazólapon.

7. § Az önkormányzat bélyegzőjét kell továbbá használni

a) a képviselő-testület és bizottság meghívóján,

b) a képviselő-testület és bizottsága határozatán,

c) a képviselőt-testület és bizottság üléséről készült jegyzőkönyvön,

d) önkormányzati rendeleten

a kiadmányozó neve mellett az aláírás hitelesítésére.

8. § Az 5. § (2) bekezdés a) pontja szerinti bélyegző a polgármester, az önkormányzat, valamint a képviselő-testület és szervei működésével összefüggő, saját hatáskörében kiadott dokumentumon használható a polgármester neve mellett, az aláírás hitelesítésére. Ilyen dokumentum különösen: meghívó, levél, intézkedés, utasítás, határozat.

9. § A jegyző bélyegzőjének használatára vonatkozó szabályokat Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.

10. § A jegyző gondoskodik a 5.§-ban használt bélyegzők nyilvántartásáról.

4. Nyilvánosság, lakossági tájékoztatás


11. §  (1) A helyben szokásos módon történő kihirdetésnek a hirdetmény Polgármesteri Hivatal  hirdetőtábláján történő elhelyezése minősül.

(2) Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 33. § (3) bekezdése, valamint annak 1. melléklete szerinti Általános közzétételi lista szerinti közzététel a www.szabadbattyan.hu elnevezésű honlapon történik.

 (3) A lakossági tájékoztatás szervezése, saját feladatkörük figyelembevételével, a polgármester és a jegyző feladata.

12. §   A lakosság és a közvélemény tájékoztatása érdekében működtetett internetes honlap költségeit az önkormányzat költségvetésében biztosítja.

13. §  (1) A zárt ülés dokumentumainak - beleértve az ülésről készült hangfelvételt is - a kezelése során kiemelt figyelmet kell fordítani az adatvédelmi, titokvédelmi szabályok betartására.

(2) A zárt ülés résztvevője megismerheti a zárt ülésen szereplő előterjesztést és - amennyiben csak egyes napirendi pont tárgyalásánál lehet jelen - az adott napirendre vonatkozó jegyzőkönyvi részt.

(3) Zárt ülés esetén a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 52. § (3) bekezdése szerinti nyilvánosságot a jelen rendelet 12. § (1)-(2) bekezdésében foglaltak szerint kell biztosítani.

14. §  (1)     A zárt ülésre beterjesztendő iratot, az irattári példányon felül, csak annyi példányban kell elkészíteni, ahány példány a döntésben résztvevők és a kormányhivatal tájékoztatásához elengedhetetlen.

(2)     A zárt ülés tartásának indokaira figyelemmel a zárt ülés dokumentumának megismerésére jogosult illetéktelennek nem adhat felvilágosítást annak tartalmáról, számára azt nem továbbíthatja, annak megtekintését, hangfelvétel meghallgatását nem teheti lehetővé.

(3) Az Mötv. 46. § (2) bekezdés b) pontja szerinti zárt ülés esetében az érintett, a kérését tartalmazó nyilatkozatot az ülést megelőzően írásban, vagy az ülésen szóban teheti meg. Az ülést megelőzően írásban benyújtott nyilatkozatot mellékletként az ülésről készült jegyzőkönyvhöz kell csatolni, az ülésen tett szóbeli nyilatkozatot az ülés jegyzőkönyvébe kell rögzíteni.


5. Együttműködés a lakossággal


15. §  (1)     A képviselő-testület a rendelkezésére álló eszközökkel támogatja a lakosság olyan öntevékeny szervezetét, önszerveződő közösségét és ezek összefogását, melynek célja az önkormányzati feladatok, helyi közügyek megtárgyalása, az életminőség, a közérzet, a szolgáltatások javítása, a település fejlesztése, a társadalmi, kulturális élet ápolása.

(2)     A lakosság társadalmi szervezetével, önszerveződő közösségével való együttműködés érvényre juttatása érdekében annak képviselője, e rendeletben foglaltak szerint, tanácskozási joggal részt vehet a képviselő-testület és bizottsága ülésén.

(3) A képviselő-testület és a bizottságai ülésén tevékenységi körükbe tartozó téma tárgyalásakor tanácskozási jog illeti meg a következő társadalmi szervezeteket:


a) Fiatal Civil Kurázsi Egyesület

b) Református Egyházközség Lelkészi Hivatal

c) Szabadbattyáni Római Katolikus Plébánia

d) ,” Jövünk a Falu „ Alapítvány

e) Szabadbattyáni Polgárőr Egyesület

f) Szabadbattyáni Községi Sportegyesület

g) Szabadbattyáni Gazdakör


(4)     A lakossággal, annak önszerveződő közösségével való együttműködés célja, rendeltetése:

            a)  a tervek, fejlesztési koncepciók, programok, akciók ismertetése, egyeztetése,

            b)  a lakossági szükségletek kielégítését szolgáló beruházási és      településfejlesztési     tervek véleményeztetése,

            c)  a lakosságnak a közügyek intézésébe történő bevonása.



6. Együttműködés egyéb szervekkel


16. §  (1)     A képviselő-testület feladatai körében - különösen a településfejlesztéssel, településüzemeltetéssel, turizmussal, a lakossági közszolgáltatások szervezésével, a társadalom- és gazdaságszervezéssel, valamint a környezetvédelemmel összefüggő ügyekben - együttműködik a területi és országos közigazgatási (államigazgatási) és önkormányzati szervekkel, társadalmi szervezetekkel.

(2) Ennek célja a települést is érintő tervek, koncepciók, programok, akciók kidolgozásában, megvalósításában való részvétel, és azok egyeztetése a helyi elképzelésekkel.

(3) A rendszeres együttműködés és folyamatos kapcsolattartás, és annak szervezése a polgármester feladata.


II. Fejezet


7. Az önkormányzat feladata, hatásköre


17. § A képviselő-testület Mötv. 10. § (2) és 13. § (1) bekezdésében foglalt - feladatai ellátásának mértékét – a lakosság igényei és az Önkormányzat anyagi lehetőségei figyelembevételével –az éves költségvetési rendeletében határozza meg.

18. § (1) Az Önkormányzat önként vállalt feladatainak felsorolását a rendelet 1. melléklet tartalmazza.

(2) A feladatok önkéntes vállalása előtt minden esetben előkészítő eljárást kell lefolytatni, melynek keretében az érintett bizottságok és a Pénzügyi, Gazdasági Bizottság véleményét ki kell kérni. Jelentősebb költségkihatással járó feladatellátás felvállalása előtt ideiglenes bizottság is létrehozható, és külső szakértő közreműködése is igénybe vehető.

(3) Az előkészítő eljárás lefolytatásáról a polgármester gondoskodik. A közfeladat önkéntes felvállalását tartalmazó javaslat akkor terjeszthető a Képviselő-testület elé, ha tartalmazza a megvalósításhoz szükséges költségvetési forrásokat.

19. § Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását a rendelet 1.  függeléke tartalmazza.


III. Fejezet


8. A képviselő-testület létszáma, ülésformáinak meghatározása


20. § (1) A képviselő-testület 7 főből áll.

         (2) A polgármester tagja a képviselő-testületnek.

      


21. §  A képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli ülést valamint közmeghallgatást tart.


9.  A képviselő-testület alakuló ülése


22. § (1)   A képviselő-testület ünnepélyes alakuló ülésére szóló meghívót az ülés előtt legalább öt nappal kell kiküldeni, és erről a helyben szokásos módon, továbbá az önkormányzat honlapján való megjelentetésével tájékoztatni kell a lakosságot.

 (2)     Az alakuló ülés összehívásáról és az ülés vezetéséről a polgármester, akadályoztatása esetén a megválasztott legidősebb képviselő, mint korelnök gondoskodik.

(3) Az alakuló ülés meghívójának és az előterjesztéseknek a megválasztott képviselők részére történő eljuttatásáról a jegyző a Polgármesteri Hivatal útján gondoskodik.

(4) Az alakuló ülés helye: Móricz Zsigmond Művelődési Ház és Könyvtár (8151. Szabadbattyán, Árpád u. 40-44.sz.)


23. §Az alakuló ülés napirendi pontjai a következők:

a) az alakuló ülés ünnepélyes megnyitása a polgármester által, a Himnusz elhangzása,

b) az alakuló ülés határozatképességének megállapítása,

c) a helyi választási bizottság elnökének tájékoztatója a választás végleges eredményéről,

d) a megválasztott képviselők és a polgármester eskütétele külön-külön, melynek során az eskü szövegét a helyi választási bizottság elnöke olvassa elő,

e) a Polgármesteri program ismertetése,

f) a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet felülvizsgálata, a képviselő-testület döntése alapján annak módosítása vagy új rendelet megalkotása,

g) Szavazatszámláló bizottság elnökének és tagjainak megválasztása,

h) alpolgármester megválasztása,

i) az alpolgármester eskütétele, melynek során az eskü szövegét a helyi választási bizottság elnöke olvassa elő,

j) a polgármester illetményének és költségtérítésének megállapítása,

k) az alpolgármester tiszteletdíjának és költségtérítésének megállapítása,

l)  a képviselő-testület bizottságainak – elnökének, tagjainak - megválasztása,

m) a képviselő-testület nem képviselő-testületi tagjainak eskütétele melynek során az eskü szövegét a helyi választási bizottság elnöke olvassa elő,

n) képviselői, bizottsági tiszteletdíjakról, természetbeni juttatásokról döntés,

o) az önkormányzat társulásokban történő képviseletéről döntés,

p) tájékoztatás a képviselői összeférhetetlenségi szabályokról,

r) tájékoztatás a képviselőkre vonatkozó méltatlansági szabályokról,

s) tájékoztatás a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség szabályairól,

t) az alakuló ülés bezárása.


24. § Az alakuló ülésen a 23. §-ban meghatározott napirendeken kívül más napirend is tárgyalható a képviselő-testület döntése alapján.


25. § Az esküvevő - eskü szövegét előmondó -, a helyi választási bizottság elnöke vagy elnökhelyettese, távolléte, akadályoztatása esetén a polgármester, mindkettejük távolléte vagy akadályoztatása esetén a korelnök.


10. A képviselő-testület rendes ülése


26. § (1) A képviselő-testület a munkatervében meghatározottak szerint évente legalább hat alkalommal tart rendes ülést.

(2) A képviselő-testület – rendkívüli ülés kivételével – július 1. napja és augusztus 31. napja között nem ülésezik.

(3) A képviselő-testület rendes üléseit a munkatervben meghatározott időpontban tartja, elsősorban a hónap utolsó hetének keddi napján.


11. Munkaterv


27. § (1) A képviselő-testület rendes ülésének időpontjait a képviselő-testület által határozattal elfogadott éves munkaterv tartalmazza.

(2) Az éves munkaterv jogszabályokba foglalt vagy képviselő-testületi döntések alapján előre tervezett napirendeket tartalmazza.

(3) Az éves munkaterv tervezetével kapcsolatosan a tárgyévet megelőző december 15. napjáig javaslatot tehetnek a következők:

a) a polgármester, az alpolgármester,

b) a képviselők,

c) az önkormányzati bizottságok,

d) a jegyző,

e) az országos, a területi nemzetiségi önkormányzat elnöke,

f) a település országgyűlési képviselője,

g) a kormányhivatal vezetője.


(4) Az éves munkatervet a polgármester állítja össze és terjeszti a képviselő-testület elé a tárgyévet megelőző év december 31.  napjáig.


28. § (1) A munkaterv tartalmazza  a képviselő-testületi ülések és a közmeghallgatás tervezett időpontját és napirendjeit, továbbá az előterjesztő megjelölését, és az előzetes véleményezésben részt vevő bizottságok megnevezését.


(2) Az elfogadott munkatervet a helyben szokásos módon közzé kell tenni.


12. A képviselő-testület rendkívüli ülése


29. § (1) A képviselő-testület ülése a munkatervben nem szereplő időpontra is összehívható, mely esetben az rendkívüli ülésnek minősül.

(2) Rendkívüli ülést kell összehívni

a) az Mötv. 44. §-ában  meghatározott esetben

b) ha a képviselő-testület eseti határozattal rendkívüli ülés összehívásáról dönt,

c) ha azt más hivatalos szerv kezdeményezi.


(3) A polgármester saját hatáskörében összehívhatja a képviselő-testület rendkívüli ülését, ha megítélése szerint az ülés összehívására és döntéshozatalra a munkatervben meghatározott rendes ülésen kívül az önkormányzat, a lakosság érdekeit érintő okból szükség van.

(4)  A rendkívüli ülésre vonatkozó meghívót az ülés előtt legalább három nappal kell kiküldeni.


30. § (1) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a rendkívüli ülés meghívója az ülést megelőző legalább 24 órával is kiküldhető. Ez esetben a meghívásra, a képviselők, érintettek értesítésére bármilyen célszerű értesítési mód igénybe vehető, így különösen: telefon, e-mail, levél, távirat, személyes kézbesítés. Az ülés időpontjáról a képviselőket telefonon keresztül is értesíteni szükséges.

(2) Sürgős, halasztást nem tűrő oknak minősül, ha a döntés hiánya valamilyen határidő elmulasztását, vagy jogvesztést eredményez az önkormányzat számára.


31.§ A rendkívüli ülésen azt a napirendi pontot, amire az indítvány vonatkozott, meg kell tárgyalni és további napirendi pontok is felvehetők a napirendek közé.

32. § A rendkívüli ülésen szereplő napirendi pontokat előzetesen a képviselő-testület illetékes bizottságai is tárgyalják.


13. Közmeghallgatás


33. § A közmeghallgatásra a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.    

34. § (1)  A közmeghallgatáson a polgármester az elmúlt évben elvégzett feladatokról, és a következő évi tervekről ad tájékoztatást.

(2)  A képviselő az Mötv. 32. § (2) bekezdés k) pontja szerinti kötelezettségének, választása szerint, a közmeghallgatás keretében is eleget tehet.


14. A képviselő-testületi ülés összehívása


35. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester az elfogadott éves munkatervben meghatározottak szerint, vagy rendkívüli ülés esetén hívja össze és vezeti. 

(2) Ha a polgármesteri tisztség betöltetlen, vagy a polgármester tartósan akadályoztatva van, akkor az alpolgármester látja el az (1) bekezdés szerinti feladatokat.

(3) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a polgármester és az alpolgármester tartós – 30 napot meghaladó - akadályoztatása esetén a Pénzügyi és  Gazdasági  Bizottság elnöke hívja össze a képviselő-testületet és vezeti a képviselő-testület ülését.

(4) A polgármesteri, az alpolgármesteri, a Pénzügyi és Gazdasági  Bizottság elnöki tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós – 30 napot meghaladó - akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését.


36. § Tartós akadályoztatásnak minősülnek a következő esetek:

a) a 30 napot meghaladó betegség,

b) a 30 napot meghaladó szabadság, fizetés nélküli szabadság,

c) a külszolgálat, vagy

d) az Mötv. 70. §-a szerinti felfüggesztés,

e) képviselő-testület által megállapított önkormányzati képviselő összeférhetetlensége, méltatlansága, kizárása tárgyában hozott képviselő-testületi határozatára vonatkozó bírósági eljárás időtartama a jogerős bírósági döntés napjáig.


37. § (1) A képviselő-testület ülését a Móricz Zsigmond Művelődési Ház és Könyvtár székhelyére kell összehívni.

(2) Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más körülmény indokolja, a képviselő-testület ülése más helyszínre is összehívható.

(3) Amennyiben a képviselő-testület ülése a (1) bekezdésben foglalt helyszíntől eltérő helyszínre kerül összehívásra, az ülés megtartásának helyét a helyben szokásos módon, és az önkormányzat honlapján kiemelt helyen közzé kell tenni.


38. § A képviselő-testület ülését az ülés helyének, időpontjának, jellegének - rendes, rendkívüli, közmeghallgatás, nyilvános, zárt - a napirendi pontok tárgyának és előadójának megjelölését, a meghívó kiadmányozójának nevét, kiadásának időpontját, az önkormányzat bélyegző-lenyomatát tartalmazó meghívóval kell összehívni. A meghívóval együtt kell kézbesíteni az írásos előterjesztéseket is.


39. § A képviselő-testület rendes ülésének meghívójában szereplő napirendi javaslatok sorrendjét az alábbiak szerint kell meghatározni:

a) a rendeletalkotással kapcsolatos előterjesztések,

b) a napirend témájához kapcsolódó meghívottak részvételével zajló előterjesztések,

c) sorrendben azok az előterjesztések, melyek az előzőekben felsoroltak körébe nem tartoznak.


40. § (1) A rendes ülésre szóló meghívót és az írásos előterjesztéseket fő szabályként elektronikus kézbesítés útján kell a képviselők részére megküldeni a képviselő-testület ülésének napját megelőző legkésőbb 5 nappal. Amennyiben valamelyik képviselő ezt írásban kifejezetten kéri, akkor részére a meghívót és az előterjesztéseket postai úton kell kézbesíteni.


(2) A képviselő-testület nyílt ülése meghívottai részére az ülés meghívóját és az előterjesztéseket kell megküldeni az általuk megjelölt elektronikus vagy postai kézbesítési címre.


(3) A képviselő-testület rendes ülésére szóló meghívót meg kell küldeni

a) a képviselőknek,

b) a jegyzőnek,

c) az önkormányzati intézmények vezetőinek a feladatkörükbe tartozó, valamint a feladatkörüket érintő képviselő-testületi előterjesztések tárgyalásakor,

d) egyéb, a településen működő, vagy más a tárgyalandó napirend kapcsán érintett személynek, gazdasági vagy társadalmi szervezet képviselőjének,

e) az illetékes járási hivatal vezetőjének,

f) mindazoknak, akiknek a meghívását a polgármester indokoltnak tartja.


41. § A képviselő-testület nyilvános ülésére meghívottak közül a képviselő-testület és a bizottságok ülésein tanácskozási jog illeti meg:

a) valamennyi napirendi pont tekintetében a jegyzőt

b) tevékenységi körükben a 41. §  (3) bekezdés c) - f) pontjában meghatározottakat.


15. A képviselő-testület ülésének rendje


42. §A polgármester ülésvezetői feladatai és jogkörei a következők:

a) az ülés megnyitása,

b) a határozatképesség megállapítása,

c) javaslattétel a nyilvános, a zárt ülés napirendi pontjaira,

d) napirendenként

da) a vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,

db) a vita összefoglalása,

dc) az indítványok szavazásra való feltevése,

dd) a szavazás eredményének megállapítása számszerűen,

de) a napirend tárgyában hozott döntés vagy döntések kihirdetése,

e) az ülés rendjének fenntartása,

f) a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsító személy rendre utasítása,

g) az ülés határozott idejű félbeszakítása, ha a testületi ülésen olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi,

h) javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására,

i) tárgyalási szünet elrendelése,

j) napirendi pontok összevont tárgyalására javaslattétel,

k) felszólalási jog a képviselő-testület ülésén bármikor,

l) az ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás eredményének kihirdetése,

m) az időszerű kérdésekről és a két ülés között történt fontosabb eseményekről tájékoztatás,

n) tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről,

o) tájékoztatás a következő ülés várható időpontjáról, napirendjéről

p) az ülés bezárása.


43. § A polgármester vagy bármelyik képviselő jogosult kezdeményezni a napirendi pont tárgyalásának elnapolását. Erről a képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel határoz.


44. § Valamely napirendi pont tárgyalása során egy alkalommal bármelyik bizottság elnökének kérésére tárgyalási szünetet kell elrendelni. E jog minden bizottsági elnököt ülésnaponként egy alkalommal illet meg.


45. § Azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, a polgármester felszólítja, hogy térjen a tárgyra. A polgármester az eredménytelen felszólítás után a szót megvonja.


46. § Ha a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester az ülést határozott időre félbeszakítja, elhagyja az ülésvezetői széket és a képviselő-testület ülése csak a polgármester szóbeli összehívására folytatódik.


47.§ A hallgatóság a képviselő-testület ülésén a részére kijelölt helyen foglal helyet és tetszést vagy nemtetszést nem nyilváníthat, az ülés rendjét nem zavarhatja.


48. § (1) A napirendi pontok tárgyalása során az előadóhoz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak jogosultak kérdést intézni.


(2) A vita lezárását, a hozzászólások időtartamának korlátozását a képviselő-testület bármely tagja jogosult javasolni. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel határoz.


(3) A vita lezárását megelőzően a polgármester felhívja a képviselők figyelmét, hogy jelezzék hozzászólási szándékukat. Aki a felhívásra nem jelzi hozzászólási szándékát, annak a részére az adott napirendhez – ügyrendi kérdés kivételével – hozzászólási jogot a polgármester nem biztosít.


(4) A tárgyalt napirendi pontot érintő ügyrendi kérdésben bármelyik képviselő bármikor jogosult szót kérni és javaslatot tenni. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel határoz.


49.§ Ha valamely képviselő felszólalása során a képviselő-testület tekintélyét, vagy valamelyik képviselőt sértő kifejezést használ, vagy ha a tanácskozási rendre és a szavazásra vonatkozó szabályokat megszegi, a polgármester rendre utasítja. A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, vagy azokkal vitába szállni nem lehet.


16. Határozatképesség


50.  § (1) A képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább a képviselőknek több mint a fele, azaz 4 fő jelen van.

 (2) Ha az (1) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen.

(3) A polgármester határozatképtelenség esetén


a) amennyiben legkésőbb 30 percen belül az ülés várhatóan határozatképessé válik, szünetet rendel el,

b) amennyiben az a) pontban leírt idő elteltével nem lesz határozatképes az ülés, berekeszti azt.


(4) A határozatképtelen ülést 3 munkanapon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni.


17. Jegyzőkönyv-hitelesítő


51. §  (1)     A jegyzőkönyv hitelesítő feladata az ülésről készült jegyzőkönyv tartalmának aláírásával történő hitelesítése.

(2)     Jegyzőkönyv-hitelesítő a képviselő-testületi ülésen végig jelenlévő olyan képviselő, aki a jegyző által elkészített jegyzőkönyvet - a kormányhivatalhoz jogszabályban előírt határidőben történő megküldés érdekében - áttekinti és aláírja.

52. §            Kettő fő jegyzőkönyv hitelesítő személy kijelölésére a polgármester, a levezető elnök az ülés berekesztését megelőzően tesz javaslatot. A személyekről a képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel határoz.


18. Napirend


53. §  (1)     A polgármester, levezető elnök a jegyzőkönyv-hitelesítő kijelölése után terjeszti elő a napirendi pontokat. A polgármester, a képviselő és a bizottság javaslatot tehet a meghívóhoz képest a napirendi pontok sorrendjének megváltoztatására, új napirendi pont felvételére, napirendi pont törlésére.

(2)     A napirend elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel dönt.



19. Előterjesztések, indítványok


54. § (1) Előterjesztésnek minősül a (2) bekezdésben megjelölt személyek által előzetesen javasolt:

a) rendelettervezet,

b) határozati javaslat.


(2) Előterjesztést kezdeményezhet:

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) a képviselő-testület tagja,

d) a képviselő-testület tárgy szerint illetékes bizottsága,

e)  a jegyző,

f) a kormányhivatal vezetője

g) a 15. § (3) bekezdésében nevesített civil szervezet.


(3) Kizárólag írásban nyújtható be

a) rendeletalkotás,

b) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése,

c) helyi népszavazás kezdeményezése

tárgykörökben előterjesztés.


55.§ (1) Az írásos előterjesztésnek tartalmaznia kell: 

a) az előterjesztés tárgyát,

b) a képviselő-testületi ülés időpontját,

c) az előterjesztés készítőjének nevét,

d) a tényállást,

e) annak áttekintését, hogy a téma szerepelt-e már korábban napirenden, s ha igen milyen döntés született,

f) a lehetséges döntési alternatívákat és azok jogszabályi alapját,

g) az előterjesztő megnevezését,

h) a határozati javaslatot, vagy rendelet-tervezetet,

i) amennyiben az előterjesztésről zárt ülést kell tartani, annak jogalapját (Mötv. 46. § (2) a) pont), zárt ülés elrendelésére vonatkozó javaslat esetében annak jogalapját (Mötv. 46. § (2) b) és c) pont) és az erről szóló határozat-tervezetet,

j) rendelet-tervezetet és normatív határozat-tervezetet tartalmazó előterjesztés esetén a jogalkotásról szóló törvényben meghatározott tartalmú előzetes hatásvizsgálati lapot,

k) a határidőt, a végrehajtásért felelős nevét,

l) véleményező bizottságok, szervezetek megnevezését, s amennyiben már rendelkezésre áll az előterjesztésre vonatkozó álláspontjukat.


 (2) Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is. Az ülés napján vagy az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott írásos előterjesztést szóbeli előterjesztésként kell kezelni.


(3) Az (1) bekezdés c)-g) pontjában foglaltakat az előterjesztő vagy az előadó az ülésen szóban is ismertetheti, írásos előterjesztésük esetén – azokat szóban is kiegészítheti.


56.§ Az előterjesztéssel szemben alapvető követelmény, hogy:

a) a téma kifejtéséhez és kellő áttekintéséhez szükséges legrövidebb terjedelemben készüljön,

b) megfogalmazása precíz, tömör, szakszerű és közérthető legyen,

c) csak a téma szempontjából lényeges körülmények bemutatására szorítkozzon elemző és értékelő módon, és

d) ha az ügyben dönteni kell, akkor döntési javaslatot tartalmazzon.


57. § (1) Az írásos előterjesztéseket a jegyzőnek jogszerűségi szempontból meg kell vizsgálnia.

(2) A jegyző a Polgármesteri Hivatal útján gondoskodik valamennyi anyag kézbesítéséről, érintettekhez való eljuttatásáról.


58.§ (1) Az ülés összehívását követően a meghívóban nem szereplő, vagy az ülés összehívását követően felvetődött és döntést igénylő témát (a továbbiakban: sürgősségi indítvány) a képviselő-testület ülésén az „egyebek” napirendi pont keretében kell tárgyalni.


(2) A sürgősségi indítványt indokolással ellátva legkésőbb a testület ülését megelőző napon 12.00 óráig a polgármesternél lehet benyújtani. Az indítványt tevő gondoskodik az előterjesztés elkészítéséről, amelyhez a Jegyző a hivatal útján segítséget nyújt, amely azonban a hivatal munkarendjét nem zavarhatja oly módon, hogy ezzel jelentős mértékű rendkívüli munkavégzésre kerüljön sor. 


(3) A sürgősségi indítvány felvételében a képviselő-testület a napirend előtt, vita nélkül minősített szótöbbséggel hozott határozattal dönt. 


(4) Sürgősségi indítványt szóban is elő lehet terjeszteni, de az előterjesztő részletesen köteles ismertetni az ügy körülményeit, a döntési igény sürgősségét.

59.§ (1) A döntési javaslat határozat-tervezet vagy rendelet-tervezet lehet.

(2) A döntési javaslat:

a) egyértelműen megfogalmazott rendelkezéseket,

b) alternatív javaslatok esetében az egyes változatok egymástól elkülönült megfogalmazását,

c) a végrehajtás felelősét és határidejét, és

d) ha a döntésnek költségvonzata is van, akkor a fedezetbiztosításra (költségvetés-módosításra) vonatkozó javaslatot tartalmazza.


20. Határozathozatal


60. § (1) A polgármester előbb a vitában elhangzott javaslatokat, indítványokat, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról az elhangzás sorrendjében szavaz a képviselő-testület, majd az esetleges módosítások ismeretében a határozati javaslatról, rendelet-tervezetről dönt. Ha a szavazás eredményeként a képviselő-testület végleges döntése eltér az előterjesztésben szereplő határozati javaslattól, a polgármester ismerteti a szövegszerű határozatot.

(2) Minden napirendnél elsőként az adott napirendi pont előterjesztőjét, őt követően pedig annak a bizottságnak az előadóját illeti meg a szó, mely az adott napirendet előzetesen tárgyalta.

(3) Az előterjesztő szóbeli kiegészítése maximum 5 perc lehet. A bizottság álláspontjának ismertetésére maximum 3 perc áll rendelkezésre

(4) A képviselőknek a napirendhez való hozzászólásra a polgármester adja meg a szót. A hozzászóló mondanivalójának időtartama maximum 3 perc lehet. Ismételt hozzászólásra egy alkalommal van lehetőség, maximális időtartama 2 perc lehet.

(5) A képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel határoz arról, hogy hozzászólási jogot ad-e a képviselő-testület ülésén megjelent nem képviselő személynek. A döntésében meghatározza a hozzászólás maximális időtartamát.

21. A szavazás


61. § A képviselő-testület a döntéseit fő szabály szerint nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza. A szavazás során a képviselő szavazata „igen”, „nem”, vagy „tartózkodom” szavazat lehet. A szavazás során a polgármester először az „igen” szavazatok, majd a „nem” szavazatok, végül a „tartózkodom” szavazatok számát állapítja meg számszerűen, melyet a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.


62.§ (1) A határozati javaslatról, rendelet-tervezetről vagy egyéb javaslatról, indítványról történő szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, hogy tájékoztassa a képviselő-testületet arról, hogy:

a) a határozathozatalnak van-e előzetes jogi akadálya,

b) van-e kötelező előírás a szavazás módjára, vagy

c) a határozathozatalhoz egyszerű vagy minősített többségű szavazat szükséges.


(2) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy a képviselő-testület döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő képviselő-testületi ülésen köteles azt jelezni a képviselő-testület felé.


63. §Az Mötv. 50. §-ában meghatározottakon felül minősített többség szükséges az alábbi döntésekhez:

a) gazdasági program elfogadása,

b) polgármester elleni kereset benyújtása,

c) az önkormányzat vagyonáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott önkormányzati tulajdonról való rendelkezés,

d) kitüntetés, elismerés, díszpolgári cím adományozása,

e) helyi népszavazás,

f) a képviselő-testület hatáskörének átruházása, átruházott hatáskör visszavonása,

g) közfeladat önkéntes vállalása,

h) rendkívüli közmeghallgatás elrendelése,

i) érintettség bejelentése elmulasztásának kimondása, jogkövetkezmény megállapítása.


64.§ A szavazásra bocsátás, a szavazatok összesítése és a szavazás eredményének megállapítása a polgármester, a levezető elnök feladata. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, és azt a polgármester, a levezető elnök vagy bármely képviselő kéri, a szavazást egy ízben meg kell ismételni.


65. § (1) Név szerinti szavazást kell tartani, ha az Mötv. 48. § (3) bekezdésben foglaltakon túl azt:

a) a polgármester,

b) az alpolgármester vagy

c) a képviselő-testület valamely bizottságának elnöke

kezdeményezi.


(2) Név szerinti szavazás során a jegyző az írásos névsorról felolvassa a képviselők nevét és a jelenlévő képviselők a nevük felolvasásakor "igen"-nel, vagy "nem"-mel vagy „tartózkodom”-mal szavaznak. A szavazás eredményét a jegyző írásban felvezeti a névsorra a képviselő neve mellé. A szavazási névsort a jegyzőkönyvhöz mellékletként csatolni kell.


(3) Név szerinti szavazás megkezdése előtt a polgármester szünetet köteles elrendelni annak érdekében, hogy a név szerinti szavazáshoz szükséges névsort (a továbbiakban: névsor) a jegyzőkönyvvezető előkészítse. A névsoron fel kell tüntetni az ülés időpontját, továbbá a napirendi pont címét. A névsort a szavazás lezárását követően a jegyző aláírásával hitelesíti és bélyegző lenyomattal látja el.


66. § (1) A képviselő-testület titkos szavazást rendelhet el a polgármester vagy bármely képviselő javaslatára az Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott ügyekben, egyszerű szótöbbséggel hozott döntéssel. A titkos szavazás elrendeléséről a képviselő-testület esetenként dönt.


(2) A titkos szavazás lebonyolításában a képviselő-testületi ülésen megválasztott szavazatszámláló ad hoc bizottság vesz részt. A bizottság 3 képviselő tagból áll.


67. § (1) A titkos szavazás lebonyolításához szavazólap, üres boríték, urna és a titkosságot biztosító körülmények, így külön helyiség, esetleg szavazófülke szükségesek. A titkos szavazás megfelelő körülményeinek biztosításában és a technikai feltételek megteremtésében a jegyző a Polgármesteri Hivatal útján közreműködik.


(2)     A szavazólapok száma a szavazásban résztvevő képviselők számával megegyező. A szavazólapot az önkormányzat bélyegzőjével kell hitelesíteni annak átadása előtt, a képviselő jelenlétében.


(3)       A szavazólap átvételét a képviselő a jegyzőkönyvhöz csatolt névjegyzéken tett aláírásával igazolja.


(4) A Bizottság tagjai lezárják és lepecsételik az urnát. A titkos szavazás lebonyolítása alatt a szavazóhelyiségben a Bizottság tagjain, a jegyzőn, a szavazó képviselőn kívül más nem lehet jelen.


(5) A képviselők egyenként adják le szavazataikat.


68.§ (1) A szavazólap tartalmát a képviselő-testület határozza meg az alábbiak szerint:

a) az eldöntendő kérdést és az igen, nem, tartózkodom választási lehetőséget, vagy

b) személyi döntés esetén a megválasztható személyek számát, a jelöltek nevét és jelöltenként az igen, nem, tartózkodom választási lehetőséget. 


(2) Érvényes a szavazat, ha:

a) a Bizottság által lepecsételt szavazólapon adták le, és

b) a (1) bekezdés a) pontja szerinti esetben a szavazó egy választási lehetőséget jelölt meg,

c) a (1) bekezdés b) pontja szerinti esetben a szavazó legfeljebb a megválasztható személyek számával megegyező számú jelölt neve mellett szavazott igennel. 


(3) Amennyiben valamennyi, az ülésen jelenlévő képviselő leadta a szavazatát, a Bizottság a szavazást lezárja, majd felbontja az urnát és megállapítja a szavazás eredményét. A szavazatszámlálásról – a jegyző közreműködésével - külön jegyzőkönyvet kell felvenni, amelyet az ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

(4) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyv tartalmazza:

a) a szavazás időpontját, helyszínét,

b) a Bizottság tagjainak nevét, aláírását,

c) a jegyzőkönyvvezető nevét, aláírását,

d)  a szavazásra feltett kérdés pontos meghatározását, személyi döntés esetén a jelöltek nevét,

e) a szavazólapot átvett képviselők számát,

f) az urnában talált szavazólapok számát, ebből az érvényes, valamint az érvénytelen szavazatok számát,

g) az érvényes szavazatok közül az igen, a nem és a tartózkodom szavazatok számát, a titkos szavazás eredményét.

h) A titkos szavazás szavazólapjai – rontott, érvényes, érvénytelen – a jegyzőkönyv mellékletét képezik.


69.§ (1) A szavazatszámlálás befejezését követően a jegyzőkönyvet a Bizottság átadja a polgármesternek.


(2) A polgármester a szavazás eredményét számszerűen ismerteti és kihirdeti a döntést.


(3) A titkos szavazás lebonyolítása során biztosítani kell a szavazás titkosságát.


22. Bejelentési kötelezettség elmulasztásának jogkövetkezménye


70. § Amennyiben a képviselő, nem képviselő bizottsági tag (a továbbiakban: képviselő) az Mötv. 49. § (1) bekezdésében meghatározott bejelentési kötelezettségét nem teljesíti, első alkalommal a polgármester – a polgármester személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén az Ügyrendi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelő és Méltatlansági   Bizottság elnöke – figyelmezteti, ezt követő minden további esetben a képviselő megállapított tiszteletdíjának folyósítását 1 hónapra a képviselő-testület minősített többséggel hozott határozatával megvonja.   E rendelkezés alkalmazása során a Képviselő-testület és a bizottsági munkában való részvétellel kapcsolatos mulasztás külön-külön értékelendő és vizsgálandó.


23. Az önkormányzati rendelet


71. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a képviselő,

b) a tárgy szerint illetékes bizottság

c) a polgármester

d) az alpolgármester

e) a jegyző.


(2) A rendelettervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik, aki e tevékenységébe szükség szerint bevonja a hivatal tárgy szerinti illetékes személyeit, valamint külső szakértőt.


(3) Az önkormányzati rendeletet a jegyző a megalkotásától számított 5 napon belül a jelen rendelet 11. § (1) bekezdésében meghatározott módon hirdeti ki, és  az Önkormányzat 11. § (2) bekezdésében nevesített honlapján is közzéteszi. 


72. § (1)  A képviselő-testület rendeleteit a naptári év elejétől folyamatos, növekvő egyedi sorszámmal kell ellátni. A rendelet megjelölése a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 15/2019. (III. f13.) IM rendelet (továbbiakban: IM Rendelet) 11. § (2) bekezdésében foglaltak szerint történik.


(2) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról.


(3) A rendelet-nyilvántartás formája: rendeletek sorszám szerint, növekvő sorrendben.


(4) A jegyző gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe történő foglalásáról.


24. Az önkormányzati határozat


73. § (1) Az önkormányzati határozat meghozatalát kezdeményezheti:

a) a képviselő,

b) a tárgy szerint illetékes bizottság,

c) a polgármester,

d) az alpolgármester,

e) a jegyző.


 (2) A határozattervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik, aki e tevékenységébe szükség szerint bevonja a hivatal tárgy szerinti illetékes személyeit, valamint külső szakértőt.


(3)A normatív határozatot a jegyző a megalkotásától számított 5 napon belül a helyben szokásos módon hirdeti ki, továbbá azt az Önkormányzat honlapján is közzéteszi. 


74. § (1) A képviselő-testület határozatait a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A határozat megjelölése az IM rendelet 15. § -ában foglaltak szerint történik.


(2) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület határozatainak nyilvántartásáról.


(3) A határozat-nyilvántartás formája: határozat sorszám szerint, növekvő sorrendben.


25. A jegyzőkönyv


75. § (1) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv az Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltakon túl tartalmazza a következőket:

a) a távol maradt képviselő nevét, a távollét igazoltságát, vagy igazolatlanságát,

b) az elhangzott bejelentéseket, kérdéseket és az azokkal kapcsolatos válaszokat, határozatokat,

c) a képviselő külön kérése alapján véleményének szószerinti rögzítését,

d) az önkormányzati bélyegző lenyomatát.


(2) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv az ülésen elhangzottak lényegét tartalmazza.


(3) A képviselő-testület ülésének egészéről, vagy egy-egy napirendjének tárgyalásáról szó szerinti jegyzőkönyvet kell készíteni, ha azt a polgármester, vagy a jelen lévő képviselők több, mint fele kezdeményezi.


(4) A zárt ülés jegyzőkönyve esetében rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben vannak jelen.

(5) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a képviselő-testület által hozott döntést. Határozat esetében a jegyzőkönyv szövegébe beépítve, rendeletek esetében a jegyzőkönyv mellékleteként. A határozatot a jegyzőkönyv mellékleteként kell szerepeltetni, ha annak terjedelme azt indokolja.


76.§ A zárt ülésről készült jegyzőkönyvet a nyílt ülés jegyzőkönyvétől elkülönülten, a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában megjelölt szervezeti egységénél kell zárt helyen tárolni.


77.§ (1) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell

a)a meghívót,

b) a jelenléti ívet,

c) az írásos előterjesztéseket,

d) a jegyzőkönyv szövegében nem szereplő rendeletet, határozatot.

e) a képviselők kérése alapján

ea) a képviselői indítványokat,

eb) a képviselői hozzászólásokat,

 f) a név szerinti vagy a titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet.


(2) A jegyzőkönyvet a polgármester, a jegyző és a megválasztott jegyzőkönyv hitelesítők írják alá.


78.§ (1) A képviselő-testület üléséről kettő példányban kell jegyzőkönyvet készíteni, melyből 1 példányt a Móricz Zsigmond Művelődési Ház és Könyvtárban kell elhelyezni.


(2) Az Mötv. 52. § (3) bekezdésében meghatározott betekinthetőségi jog biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvek anyagát a Polgármesteri Hivatalban őrzött irattári példány átadásával csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.


(3) A képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik. A zárt ülések jegyzőkönyveit beköttetni nem szabad.


IV. Fejezet

26. Az önkormányzati képviselő


79. § A képviselőt -  e megbízatásából eredően – az Mötv. 32. §-ában és e rendeletben rögzített jogok és kötelezettségek illetik meg és terhelik.

 80. § (1) A települési képviselő – az Mötv. 32. § (2) bekezdés i)-k) pontjában meghatározottakon túl – köteles

a) felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,

b) írásban vagy szóban a polgármesternek vagy a bizottság elnökének bejelenteni, ha a képviselő-testület vagy a bizottságának ülésén nem tud megjelenni, vagy megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van,

c) képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni.


81. § A képviselő-testület rendes üléséről igazolt távollétnek minősül:

a) betegség,

b) kórházi ellátás,

c) közlekedési akadály,

d) időjárási akadály,

e) a külszolgálat.

f) a szabadság,

g) a munkahelyi elfoglaltság,

h) külföldi tartózkodás.


82.§ A képviselők névsorát a rendelet 2. függeléke tartalmazza.


27. A képviselő-testület bizottságai, a bizottságok működése


83. § (1) A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében előkészítő, véleményező, javaslattevő, egymással mellérendeltségi viszonyban álló bizottságokat hoz létre.

(2) A bizottság elnökének és tagjainak megválasztására, a bizottság személyi összetételének, létszámának megváltoztatására, a bizottság elnökének és tagjának lemondására az Mötv. 58. § (1)-(3) bekezdésében foglalt szabályok az irányadóak.


84. §  (1) A képviselő-testület 

a) Pénzügyi, Gazdasági,

b) Szociális, Egészségügyi,

c) Sport, Oktatási és Kulturális Bizottság, és

d) Ügyrendi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelő, Méltatlansági   Bizottságot hoz létre. A bizottság tagjainak száma 7 fő, melybő 4 fő képviselő és 3 fő külsős személy.

 (2) Az (1) bekezdésben meghatározott bizottságon túl a képviselő-testület ideiglenes bizottságot hozhat létre meghatározott időre vagy meghatározott feladat ellátására. Az ideiglenes bizottság a határozott idő lejártával vagy a meghatározott feladat teljesítésével automatikusan megszűnik.

 (3) Az ideiglenes bizottságra az állandó bizottságra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni, azzal, hogy a tagok létszáma legalább 3 fő képviselő.

(4) A bizottságok ügyviteli feladatait a Polgármesteri Hivatal látja el.


85. § (1)  A bizottság szükség szerint ülésezik.

(2) A bizottsági üléseket a bizottság elnöke – a munkaterv szerint - hívja össze és vezeti. A bizottsági elnök akadályoztatása vagy a bizottsági elnöki pozíció betöltetlensége esetén az ülést az elnök által megbízott bizottsági tag képviselő hívja össze és vezeti. Együttes akadályoztatás esetén az ülés összehívása és vezetése a korelnök feladata.

(3) A bizottságot az Mötv. 61. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl össze kell hívni

a) a képviselő-testület döntése alapján,

b) a bizottsági tagok 50%-ának indítványára.


(4) A bizottság ülése nyilvános vagy zárt. A zárt ülésre vonatkozó szabályok a képviselő-testületi zárt ülésekre vonatkozó szabályokkal egyeznek meg.

(5) Az ülésre szóló meghívót és előterjesztéseket – a (6) bekezdésben előírt módon – a bizottsági ülés előtt legalább 5 naptári nappal korábbi időpontban kell a meghívottakhoz eljuttatni. A bizottság ülésére meg kell hívni annak tagjait, az előterjesztőt, a polgármestert, alpolgármestert és a jegyzőt, valamint az őt érintő napirendhez a tárgyban érintett szervezet képviselőjét. A bizottsági ülésre szóló meghívót minden képviselőnek meg kell küldeni.

(6) A bizottsági ülésre meghívottak közül a meghívót és az írásos előterjesztéseket a bizottság képviselő tagjaihoz a 44. § (1) bekezdésben foglaltak szerint kell eljuttatni.

(7) A bizottsági döntéshozatalból történő kizárásra az Mötv. 49. § (1) bekezdése és 60. §-a irányadó.

(8) A bizottság határozathozatalára, szavazati arányára a képviselő-testületre vonatkozó szabályok megfelelően irányadók.

(9) A bizottság a döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza. A bizottsági döntések kiadmányozója a bizottság elnöke.

(10) A bizottság minden esetben alakszerű határozatot hoz a képviselő-testületre vonatkozó rendelkezések szerint.

(11) A bizottsági ülés jegyzőkönyvét a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok szerint kell elkészíteni és őrizni, azzal, hogy a bizottsági jegyzőkönyvet bizottság elnöke és a bizottság által az ülésen választott egy tag írja alá. Amennyiben a bizottság ülését az elnök akadályoztatása miatt az elnök által megbízott bizottsági tag képviselő – együttes akadályoztatás esetén a korelnök – hívja össze és vezeti, úgy a jegyzőkönyv aláírása az összehívó bizottsági tag vagy a korelnök feladata.  


86.  § (1) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely – a bizottság feladatkörébe tartozó – ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.

(2) A bizottság évenként beszámol a képviselő-testületnek a bizottság tevékenységéről. A beszámoló előterjesztésének elkészítéséről a bizottság elnökének kell gondoskodnia.


87. § (1) A bizottságok megnevezését és tagjainak névsorát a rendelet 3. függeléke tartalmazza.

         (2) A bizottságok feladatköreit a rendelet 2. melléklete tartalmazza.


88. § A bizottságokra átruházott feladat- és hatásköreit a rendelet 3. melléklete tartalmazza.


28. A polgármester


89. § A polgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.


90. § (1) A polgármester Mötv. 67. §-ában meghatározott feladatokon túl

a) segíti a képviselő-testület tagjainak testületi és bizottsági munkáját,

b) meghatározza a jegyző képviselő-testületi tevékenységével kapcsolatos feladatait,

c) kapcsolatot tart a választópolgárokkal, valamint a helyi társadalmi és egyéb szervezetekkel,

d) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlás és a közakarat érvényesülését,

e) gondoskodik a testület működésének nyilvánosságáról, helyi fórumok szervezéséről,

f) együttműködik az egyházakkal, a társadalmi szervezetekkel, a lakosság önszerveződő közösségeivel,

g) fogadóórát tart,

h) nyilatkozik a sajtónak.


(2) A polgármesternek a bizottságok működésével összefüggő feladatai:

a) indítványozhatja a bizottság összehívását,

b) felfüggesztheti a bizottság döntésének végrehajtását, ha az ellentétes a képviselő-testület döntésével, vagy sérti az önkormányzat érdekeit.


(3) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, az Mötv. 42. §-ában meghatározott ügyek kivételével, dönt az Mötv. 68. § (2) bekezdésben meghatározott esetekben a képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő önkormányzati ügyekben:

a) életveszéllyel vagy súlyos kárral fenyegető helyzet megelőzése, elhárítása vagy káros következményeinek enyhítése,

b) nemzetbiztonsági és honvédelmi, vagy a közbiztonság fenntartása, vagy fontos közrendvédelmi ügy,

c) ha a döntés hiánya jelentős vagy helyrehozhatatlan kárral, vagy a személyiségi jogok jelentős sérelmével jár,

d) ha a döntés közegészségügyi, járványügyi, tűzvédelmi, katasztrófavédelmi okból szükséges.


(4) A polgármester az Mötv. 68. § (3) bekezdése alapján – a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett – dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyben

a) olyan pályázat benyújtásáról, amely saját forrást nem igényel, vagy amelynek saját forrását a képviselő-testület előzetesen biztosította, feltéve, hogy az ily módon benyújtott pályázat a biztosított saját forrást nem haladja meg

b) pályázati eljárásban hiánypótlás teljesítéséről, egyéb nyilatkozat megtételéről.

 (5) A polgármester átruházott feladat- és hatásköreit a 3. melléklete tartalmazza.


91. § A polgármester hetente, pénteki   napokon 8:00-11:30 óra között tart fogadóórát a Polgármesteri Hivatalban.

92. § A polgármester utasításban, saját hatáskörben szabályozza a polgármesteri feladat- és hatáskör tekintetében a kiadmányozás rendjét.


93.  § A polgármester munkáját a képviselő-testület évenként egy alkalommal értékeli, és ennek kapcsán tárgyalja jutalmazását is.


29. Az alpolgármester


94. § (1) A képviselő-testület a tagjaiból egy alpolgármestert választ, aki a megbízatását társadalmi megbízatásban látja el. A képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármester feladatát a polgármester irányításával látja el. 

(2) Az alpolgármesterre megfelelően irányadóak a polgármesterre vonatkozó szabályok.

(3) Az alpolgármester minden hónap első péntek napján 08.00 – 10.00 óra között a Polgármesteri Hivatalban fogadóórát tart. 

(4) Az alpolgármester az általa ellátott feladatokról havonta, vagy a polgármester által meghatározott időközönként beszámol a polgármesternek.


30. A jegyző


95. § A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltokon kívüli kiemelt feladatai:

a) tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a hatáskörét érintő jogszabályokról,

b) tájékoztatja a képviselő-testületet a hivatal munkájáról, az ügyintézésről,

c) gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzéséről,

d) előkészíti a képviselő-testületi ülés és a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,

e) ellátja a testület és a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

f) biztosítja az önkormányzati rendeletek, a határozatok érintettekkel való megismertetését.


96. § A jegyzői tisztség betöltetlensége, vagy a jegyző tartós akadályoztatása esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a jegyző által kijelölt, jegyzői képesítési feltételeknek megfelelő köztisztviselő látja el.


97. § Tartós akadályoztatásnak minősülnek a következő esetek:

a) a 30 napot meghaladó betegség,

b) a 30 napot meghaladó szabadság, fizetés nélküli szabadság.


31. A képviselő-testület hivatala


98. §(1) A Polgármesteri Hivatal működését az Mötv. 84. § (1) bekezdése és a képviselő-testület határozatával elfogadott Szervezeti és Működési Szabályzat szerint végzi.


(2) Az egységes hivatal az alábbi szervezeti tagoltságban működik:

a)  Hatósági Csoport

  • a Képviselő-testület és bizottságai üléseinek előkészítésével, döntéseik végrehajtásának szervezésével, a képviselői munka segítésével kapcsolatos feladatok,
  • a vezetői döntések előkészítésével és végrehajtásuk szervezésével kapcsolatos feladatok,
  • a személyzeti feladatok,
  • a titkársági feladatok,
  • az ügyfél- és sajtótájékoztatással kapcsolatos feladatok,
  • a jegyzőkönyvezési, leírói, gépkocsivezetői, karbantartói és beszerzői feladatok,
  • az ügyiratkezeléssel kapcsolatos feladatok,
  • az építésügyi, vízügyi, környezetvédelmi, településüzemeltetési feladatok,
  • a beruházási, kommunális, műszaki és az intézmény-fenntartással kapcsolatos önkormányzati feladatok ellátása.
  • a honvédelmi és katasztrófavédelmi feladatok,         
  • az általános igazgatási, birtokvédelmi, gyámügyi, lakcímnyilvántartási, szociális, kereskedelmi stb. államigazgatási hatósági hatáskörök,
  • a szociális és gyermekvédelmi önkormányzati hatósági döntések előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok,
  • a közterület-felügyelet számára jogszabályban meghatározott feladatok,
  • a helyi adóztatással kapcsolatos feladatok ellátása

b)  Pénzügyi Csoport

  • az önkormányzati költségvetési és számviteli feladatok,
  • házipénztári és bankszámla kezeléssel kapcsolatos feladatok,
  • az alapító okiratuk szerint gazdálkodási szempontból a polgármesteri hivatalhoz rendelt költségvetési szervek (intézmények) gazdálkodási feladatainak ellátásával kapcsolatos feladatok,
  • az eszköz és vagyon-nyilvántartási, valamint vagyongazdálkodási feladatok ellátása.

(2) A Hatósági és a Pénzügyi Csoport élén osztályvezetői besorolású csoportvezetők állnak, az Önkormányzati és Titkársági Csoportot a jegyző vezeti.


(3) A Polgármesteri Hivatal, munka és ügyfélfogadási rendjét a rendelet 4. függeléke tartalmazza.


(4) A Polgármesteri Hivatalon belüli kiadmányozás rendjét a polgármester és a jegyző külön intézkedésben szabályozza.





32. Az önkormányzat társulásai


99. § (1)Az Önkormányzat feladatai ellátása érdekében az alábbi önkormányzati társulások tagja:

a) a Székesfehérvári Többcélú Kistérségi Társulás,

b) a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás,

c) a Sárrét-Kistáj Önkormányzati Társulás,

(2) Az önkormányzati társulásokra átruházott feladat- és hatásköröket a rendelet 3. melléklete tartalmazza.


V. Fejezet

Záró rendelkezések


100 . § (1) Ez a rendelet 2020. június 25-én lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat képviselő-testületének a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 1/2015. (I.5.) önkormányzati rendelete.                       



             Szabó Ildikó                                                                                Csere Orsolya

             polgármester                                                                                       jegyző


Záradék:


A rendeletet a Szabadbattyáni Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján kifüggesztéssel kihirdettem.

Szabadbattyán, 2020. június 24.


           

            Csere Orsolya

                 jegyző




  1. melléklet  a 8/2020. (VI.24.) önkormányzati rendelethez


Önként vállalt feladat:


                        a) a Szabadbattyáni Híradó című lap kiadása                                                         














































  1. melléklet   a 8/2020. (VI.24.) önkormányzati rendelethez

 az állandó bizottsági feladat- és hatáskörökről


1.Pénzügyi, Gazdasági Bizottság

      1.1.Véleményezi az önkormányzat és költségvetési szervei gazdálkodására kiható

      előterjesztéseket, javaslatot tesz a döntés meghozatalára, elfogadására

       1.2 Véleményezi a polgármester gazdasági programját

       1.3. Véleményezi az önkormányzat és költségvetési szervei költségvetését, módosítását, a

       zárszámadást és javaslatot tesz annak elfogadására vagy további módosítására.

       1.4. minden olyan előterjesztést megtárgyal, mely a költségvetésre kihatással van,

       véleményezi, és javaslatot tesz a képviselő-testület felé a döntés meghozatalára



  1. Szociális, Egészségügyi Bizottság:

2.1. részt vesz a képviselő-testület szociális szolgáltatás tervezési koncepciójában meghatározott feladatok megvalósulásának, végrehajtásának ellenőrzésére létrehozott szociálpolitikai kerekasztal munkájában,

2.2. figyelemmel kíséri az egészségügyi, ezen belül a betegellátási, valamint gyógyító-, megelőző tevékenységet ellátó orvosi szolgálatok működését, az önkormányzathoz tartozó egészségügyi szolgáltatók tevékenységét,

2.3. véleményezi az egészségügyi, szociális és gyermekjóléti ellátórendszert érintő rendelet-tervezeteket,

2.4. figyelemmel kíséri a település és térségének egészségügyi kapcsolatát, annak együttműködését, az önkormányzatok területén létrejövő és működő egészségügyi szolgálatok, intézmények működését,

2.5. javaslatokat dolgoz ki konkrét szociális intézkedések megtételére,

2.6. részt vesz az egészségügyi ágazatot és a szociális és gyermekjóléti ellátást érintő éves és hosszabb távú fejlesztési, felújítási, pénzügyi, költségvetési javaslatok, koncepciók kidolgozásában,

2.7. véleményezi a nevelési, az egészségügyi, a gyermekjóléti és szociális intézmények vezetői beosztására kiírt képviselő-testületi pályázatokat,

2.8. javaslatot tesz a szociális ügyekben átruházott hatáskörben hozott határozatok ellen benyújtott fellebbezések másodfokú elbírálásához,

2.9. javaslatot tesz a szociális ügyekben, átruházott hatáskörben hozott Polgármesteri határozatok ellen benyújtott fellebbezések másodfokú elbírálásához,

2.10. véleményezi a háziorvosi, a házi gyermekorvosi, a felnőtt és ifjúsági fogorvosi, a védőnői, a munka-egészségügyi tevékenységgel kapcsolatos javaslatokat, döntési tervezeteket,

2.11. javaslatot tesz a közegészségüggyel, a gyermekvédelemmel kapcsolatos fejlesztésekre, a személyi és tárgyi feltételek biztosítására.

2.12. dönt a Bursa Hungarica ösztöndíjra való jogosultság megállapításáról,

2.13. vizsgálja az önkormányzati képviselők, a polgármester, az alpolgármester összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyeit, képviselő-testület elé terjeszti az önkormányzati képviselők, a polgármester, az alpolgármester összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyében készült előterjesztést,

2.14. ellátja a polgármester, az alpolgármester és az képviselők, nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatával kapcsolatos feladatokat, képviselő-testület elé terjeszti a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos előterjesztést.

2.15. dönt a települési támogatás megállapításáról



  1. Sport, Oktatási és Kulturális Bizottság

3.1.véleményei az sporttal, az oktatással és kulturális témakörű napirendi pontokat, javaslatot tesz annak elfogadására, esetleg módosítására.

3.2. véleményezi a sport koncepciót, javaslatot tesz annak elfogadására

3.3. javaslatot tesz a fenti tárgyú előterjesztésekre, valamint az ezzel kapcsolatos beszámolókra, véleményével együtt terjeszti a képviselő-testület elé





  1. Ügyrendi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelő és Méltatlansági Bizottság

4.1. vizsgálja az önkormányzati képviselők, a polgármester, az alpolgármester összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyeit, képviselő-testület elé terjeszti az önkormányzati képviselők, a polgármester, az alpolgármester összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyében készült előterjesztést,

4.2. ellátja a polgármester, az alpolgármester és az képviselők, nem képviselő bizottsági tagok vagyonnyilatkozatával kapcsolatos feladatokat, képviselő-testület elé terjeszti a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos előterjesztést.
































  1. melléklet   a 8/2020. (VI.24.) önkormányzati rendelethez


A képviselő-testület átruházott feladat- és hatásköreiről


A képviselő-testület

  1. a polgármesterre ruházza


aa) Szabadbattyán Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének a helyi környezet védelméről, az ingatlanok és közterületek tisztántartásáról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott hatáskörök gyakorlását,


ab) Szabadbattyán Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének a pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott hatáskörök gyakorlását.


ac) a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben szabályozott köztemetési ügyekben fennálló hatáskörének gyakorlását,

ad) Szabadbattyán Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás alapjairól szóló önkormányzati rendelete alapján a helyi önkormányzat tulajdonában lévő utakkal összefüggésben a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 36. §-a szerinti közútkezelői hozzájárulás megadására vonatkozó hatáskörét.

ae) Szabadbattyán Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Szabadbattyán Nagyközség címeréről, zászlójáról és azok használatáról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott döntések meghozatala

af) közbeszerzési eljárás során a nyertes pályázó megállapítása

ag) a Szabadbattyán Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének közterületek használatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskör gyakorlását.


b) a Szociális, Egészségügyi Bizottságra ruházza a Szabadbattyán Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott hatáskör gyakorlását.


c) a Székesfehérvári Többcélú Kistérségi Társulásra ruházza a hétközi, illetve hétvégi gyermek és felnőtt lakosság házi és házi gyermekorvosi ügyeleti feladatainak ellátását,

e) a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Társulásra ruházza a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 36.§-a alapján ugyanezen törvény 33.§, 34.§, 37.§, 90.§ (8) bekezdésekben, a települési önkormányzatokra vonatkozó szabályokban meghatározott szilárdhulladék-gazdálkodási közfeladatuk ellátására vonatkozó feladat- és hatásköreit,

f) a Sárrét Kistáj Önkormányzati társulásra ruházza

fa) a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 57. § (1) bekezdés d), e), és 63-64. §-aiban nevesített kötelező szociális alapszolgáltatási feladatokat (házi segítségnyújtás, családsegítés),

fb) a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 15. 0 (2) bekezdés a) pontja, a 39-40. §-a szerinti gyermekjóléti szolgáltatás feladatait

g)  jegyzőre ruházza:

ga) Szabadbattyán Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének szociális célú tüzelőanyag támogatás helyi szabályairól szóló önkormányzati rendelet alapján a tüzelő támogatás megállapítása vonatkozásában hatáskörének gyakorlását.


gb) a Szabadbattyán Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendeletében meghatározott hatáskörök gyakorlását.

































  1. függelék  a 8/2020. (VI.24.) önkormányzati rendelethez

Kormányzati funkciók


Ssz.

COFOG szám

Kormányzati funkció megnevezése

1

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

3

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

4

013360

Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

5

013370

Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

6

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

7

022010

Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

8

032020

Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek

9

032060

Polgári védelem stratégiai tartalékok tárolása, kezelése

10

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

11

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

12

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

13

041236

Országos közfoglalkoztatási program

14

042180

Állat-egészségügy

15

045120

Út, autópálya építése

16

045130

Híd, alagút építése

17

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

18

046020

Vezetékes műsorelosztás, városi és kábeltelevíziós rendszerek

19

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

20

051040

Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

21

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

22

052080

Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

23

061020

Lakóépület építése

24

063020

Víztermelés, -kezelés, -ellátás

25

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

26

064010

Közvilágítás

27

066010

Zöldterület kezelés

28

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

29

072111

Háziorvosi alapellátás

30

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

31

072311

Fogorvosi alapellátás

32

072312

Fogorvosi ügyeleti ellátás

33

074011

Foglalkozás-egyészségügyi alapellátás

34

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

35

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

36

076062

Település-egészségügyi feladatok

37

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

38

081045

Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

39

082070

Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása

40

082092

Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

41

084070

A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése

42

086020

Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

43

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

44

091220

Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összfüggő működtetési feladatok

45

092120

Köznevelési intézmény 5-8. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összfüggő működtetési feladatok

46

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

47

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

48

101270

Fogyatékossággal élők társadalmi integrációját és életminőségét segítő programok, támogatások

49

102050

Az időskorúak társadalmi integrációját célzó programok

50

104030

Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet vagy alternatív napközbeni ellátás útján

51

104031

Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

52

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

53

104042

Család és gyermekjóléti szolgáltatások

54

106010

Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

55

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

56

107051

Szociális étkeztetés

57

107052

Házi segítségnyújtás

58

107080

Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

















  1. függelék  a 8/2020. (VI.24.) önkormányzati rendelethez


Képviselők névsora



Szabó Ildikó                       polgármester

Óberné Kámán Erika          alpolgármester

Dudás Zsolt                        képviselő

Fodorné Helemin Viktória  képviselő

Balázs László                      képviselő

Csókási Lajos                     képviselő

Németh Lajos                     képviselő



























  1. függelék  a 8/2020. (VI.24.) önkormányzati rendelethez

AZ ÁLLANDÓ BIZOTTSÁGOK MEGNEVEZÉSE, TAGJAINAK FELSOROLÁSA


Pénzügyi, Gazdasági Bizottság

elnöke: Németh Lajos

tag:       Óberné Kámán Erika

tag:       Csókási Lajos

tag:       Fodorné Helemin Viktória


tag:         Illoó-Csuti Diána

tag:         Dörnerné Pataki Bernadett

tag:         Vollein Tibor


Ügyrendi, Összeférhetetlenségi, Vagyonnyilatkozat-kezelő és Méltatlansági  Bizottság

elnöke: Balázs László

tag:       Németh Lajos

tag:       Óberné Kámán Erika


Szociális, Egészségügyi Bizottság

elnöke: Óberné Kámán Erika

tag:     Balázs László

tag:     Németh Lajos

tag:     Fodorné Helemin Viktória


tag:      Lacziné Csillag Dóra

tag:      Szücs Sándor

tag:       Dr. Várkonyi Mária



Sport, Oktatási és Kulturális bizottság

elnöke:  Fodorné Helemin Viktória

tag:     Németh Lajos

tag:     Óberné Kámán Erika

tag:      Csókási Lajos


tag:       Varga József Zsolt

tag:       Szabó Orsolya

tag:       Váczi-Tóth Bernadett







  1. függelék  a 8/2020. (VI.24.) önkormányzati rendelethez



  1. A Polgármesteri Hivatal munkarendje:


  1. A hivatal köztisztviselőinek, valamint fizikai alkalmazottainak munkaideje heti 40 óra.


  1. A heti munkarend:
  1. hétfő: 8:00-17:30 óráig
  2. kedd-szerda-csütörtök: 7:30-16:00 óráig
  3. péntek. 7:30-12:30 óráig tart.

            2.3 Ebédidő minden nap 30 perc 12:00-12:30 óra között.


  1. Ügyfélfogadási rend:


  1. Polgármesteri Hivatal


  1. hétfő: 13:00-17:30
  2. kedd: nincs ügyfélfogadás
  3. szerda: 8:00-12:00 és 13:00-16:00
  4. csütörtök: nincs ügyfélfogadás
  5. péntek: 8:00-12:30.





Mellékletek