Tác Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2015. (II.26.) önkormányzati rendelete

a hivatali helyiségen kívül, valamint a munkaidőn kívül történő házasságkötés és élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól és díjairól

Hatályos: 2016. 01. 28- 2017. 06. 28

Tác Község Önkormányzata Képviselő-testülete Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 19.§ (1) bekezdésében és 33.§ (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján eljárva, a következőket rendeli el.

1.§ (1) E rendelet hatálya Tác Község közigazgatási területén történő házasságkötésre, valamint bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésével kapcsolatos eljárásokra (továbbiakban anyakönyvi esemény), az azokkal kapcsolatos többletszolgáltatást igénybe vevőkre terjed ki.


2.§ (1) A házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése ha arra

a)hivatali helyiségen kívül,

b)hivatali munkaidőn kívül, vagy

c)hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívül kerül sor, kérelemre engedélyezhető és díjköteles.

(2) Az 5. §-ban meghatározott többletszolgáltatásokért fizetendő díjak tartalmazzák,

a)a szülők köszöntéséhez szükséges virágcsokrot,

b)a díszítéshez szükséges virágot, asztaldíszt,

c)a pezsgő szervírozásához a pezsgőt

3.§ (1) A hivatali helyiségen kívül házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezését írásban kell kérni, a házasságkötésre történő bejelentéskor.

(2) A kérelemről a jegyző az anyakönyvvezető javaslatának figyelmébe vételével dönt.

4.§ (1) A hivatali munkaidőn kívüli házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése, ha az pénteken 14 óra után és hétfőn 7 óra közötti időpontban történik.

(2) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezését írásban kell kérni a házasságkötésre történő bejelentkezéskor.

(3) Az 5. §-ban meghatározott díjat Tác Község Önkormányzatának házipénztárába kell megfizetni a kérelem benyújtásakor.

5.§ (1) A házasság, vagy bejegyzett élettársi kapcsolat hivatali helyiségben és hivatali munkaidőn kívül történő megkötése esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként 10.000. – Ft összegű díjat kell fizetni, mely az ÁFÁ-t is tartalmazza.

(2) A házasság, vagy bejegyzett élettársi kapcsolat hivatali helyiségen kívül történő megkötése esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként 20.000. – Ft összegű díjat kell megfizetni, mely az ÁFÁ-t is tartalmazza.

(3) A házasság, vagy bejegyzett élettársi kapcsolat hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívül történő megkötése esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként 40.000. – Ft összegű díjat kell fizetni, mely az ÁFÁ-t is tartalmazza.

6.§ (1) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötésben vagy bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésében közreműködő anyakönyvvezetőt bruttó 20.000. – Ft összegű díjazás illeti meg. Külső helyszínen bonyolított anyakönyvi esemény esetén az anyakönyvvezetőt bruttó 30.000. – Ft összegű díjazás illeti meg.

(2) Amennyiben az anyakönyvvezető az elvégzett munkája ellentételezéseként a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidőt választja, úgy azt az anyakönyvi esemény időpontját követő héten kell számára kiadni.

7.§ (1) E rendelet alapján fizetendő szolgáltatási díjak megfizetése az Önkormányzat költségvetéséi számlájára postautalványon történik, melyet az anyakönyvvezető a házasságkötési szándék, illetve a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére irányuló szándék bejelentésekor ad át a szolgáltatást igénybe venni kívánóknak.

(2) Az anyakönyvvezető az e rendeletben meghatározott összegű szolgáltatási díj befizetését követően tűzi ki a szolgáltatást igénybevevőkkel egyeztetett időpontra az anyakönyvi esemény időpontját.

(3) A szolgáltatási díj megfizetéséről a szolgáltatást igénybevevők részére az Önkormányzat számlát állít ki.

8.§ (1) E rendelet 2015. március 1 lép hatályba, hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az 5 /2011. évi (III. 16.) számú önkormányzati rendelet.

 (2) E rendeletben meghatározott szolgáltatási díjakat a folyamatban lévő anyakönyvi események során is kell alkalmazni.






Horváth Tamás

dr. Kmetz Norbert

polgármester

jegyző





Záradék:
A rendelet 2015. február 26. napján kihirdetésre került.



dr. Kmetz Norbert

jegyző