Tác Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (XI. 22.) önkormányzati rendelete

Tác Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2024. 11. 25- 2025. 05. 31

Tác Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (XI. 22.) önkormányzati rendelete

Tác Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2024.11.25.

Tác Község Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdésének d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

ELSŐ RÉSZ

Az Önkormányzatról

1. Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat megnevezése: Tác Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat).

(2) Az önkormányzat működési területe: Tác Község közigazgatási területe.

(3) Az önkormányzat székhelye: 8121 Tác Kossuth Lajos utca 129.

(4) Az önkormányzat képviselő-testületének hivatalos elnevezése: Tác Község Önkormányzat Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület)

(5) A képviselő testület létszáma 7 fő, tagjainak névsorát jelen rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(6) A képviselő-testület hivatalának neve: Táci Közös Önkormányzati Hivatal. Székhelye: 8121 Tác, Kossuth Lajos utca 129. Kirendeltsége: 8122 Csősz, Bartók Béla utca 8. (a továbbiakban: hivatal)

(7) Az önkormányzat intézménye: a Táci Százszorszép Óvoda és Mini Bölcsöde (a továbbiakban: óvoda)

2. Nyilvánosság, lakosság tájékoztatása

2. § (1) Az önkormányzat és a hivatal részéről a lakosság helyben szokásos módon történő tájékoztatása a rendeletek kihirdetése, az ülésre szóló meghívónak, továbbá hirdetménynek, közleménynek, dokumentumnak, információnak a hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel, megtekinthetőségének hozzáférhetőségnek biztosításával valósul meg.

(2) Az önkormányzat hivatalos honlapja a www.tac.hu.

3. Együttműködés az önszerveződő közösségekkel

3. § Tevékenységi körében kizárólag az őket érintő napirendek vonatkozásában tanácskozási jog illeti meg a képviselő-testület ülésén az alábbi önszerveződő közösségek képviselőit:

a) Tácért Közalapítvány

b) Táci Gyermekekért Alapítvány

c) Táci Polgárőr Egyesület

d) Táci Nyugdíjas Egyesület

e) Táci Horgászegyesület

f) Tác-Csősz Gorsium Sportegyesület

g) Iringó Néptánc Egyesület

h) Református Egyház

i) Katolikus Egyház

4. Az önkormányzat feladat-, és hatásköre

4. § (1) A képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolását jelen rendelet 2. melléklete tartalmazza.

(2) Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását jelen rendelet 3. melléklete tartalmazza.

5. § Az önkormányzati feladatok ellátását a képviselő-testület és szervei biztosítják.

6. § A képviselő-testület szervei:

a) a polgármester,

b) a jegyző,

c) az aljegyző,

d) a kirendeltségvezető,

e) a hivatal,

f) a társulás és

g) az óvoda.

MÁSODIK RÉSZ

A Képviselő-testület

5. A képviselő-testület működése

7. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 ülést tart.

(2) A képviselő-testület alakuló, rendes, és rendkívüli ülést és közmeghallgatást tart.

8. § (1) Az alakuló és a rendes ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak és a részvételi joggal jelenlévőknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 3 nappal megkapják.

(2) A meghívót és az előterjesztéseket első sorban elektronikus úton kell meg küldeni. A képviselő kérésére részére a meghívót és az előterjesztéseket papír alapon kell megküldeni.

(3) A rendkívüli ülésre szóló meghívót legalább 24 órával az ülés előtt elektronikus úton kell kézbesíteni és ezzel egyidejűleg telefonon is értesíteni kell a meghívottakat.

(4) Évente legalább egyszer előre meghirdetett közmeghallgatást tart, amelyen a képviselők Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv) 32. § (2) bekezdésének k) pontja alapján tájékoztatást nyújtanak képviselői tevékenységükről, a helyi lakosság és a helyben érdekelt szervezetek képviselői a helyi közügyeket érintő kérdéseket és javaslatokat tehetnek,

(5) A közmeghallgatás napirendet is tartalmazó meghívóját, legalább 10 nappal a közmeghallgatás kitűzött időpontja előtt meg kell hirdetni a hivatal faliújságján történő kifüggesztéssel és az önkormányzat hivatalos honlapján történő közzététellel.

(6) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti, akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a 2 hónapot meghaladó akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze, és vezeti a képviselő-testület ülését.

(7) A képviselő-testület üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni:

1. a jegyzőt,

2. a napirendi pontok előadóit,

3. akiket az ülés összehívója megjelöl.

9. § Amennyiben a képviselő testület ülése félbeszakad, az összehívott ülés határozatképtelen vagy határozatképtelenné válik, a polgármester a meg nem tárgyalt napirendi pontokkal az ülést 3 napon belül újra összehívja, a már kitűzött napirend nem változtatható meg.

6. Munkaterv

10. § (1) A képviselő-testület működésének alapja az éves munkaterv.

(2) A munkaterv tervezetét - a polgármester irányításával a bizottságok, helyi érdekvédelmi szervek javaslatainak figyelembevételével - a jegyző állítja össze, s a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a képviselő-testület elé, minden év decemberi első rendes képviselő-testületi ülésére.

(3) A munkaterv főbb tartalmi elemei:

1. a képviselő-testületi rendes ülések tervezett időpontjai, napirendjei,

2. a napirend előterjesztőjének a megjelölése.

(4) A munkatervet a képviselő testület határozattal fogadja el.

7. Az ülés vezetésének szabályai

11. § (1) A képviselőtestület ülése nyilvános. A hallgatóság az ülésen a részére kijelölt helyen foglalhat helyet. A hallgatóság részére hozzászólást a polgármester engedélyezhet.

(2) Zárt ülésen hozott határozatot a polgármester nyilvános ülésen ismerteti kivéve, ha annak közzététele személyiségi jogokat sért vagy üzleti titokként az önkormányzat vagy más érdekeit sérti.

(3) A polgármester a testületi ülés vezetése során:

1. megállapítja az ülés határozatképességét,

2. előterjeszti az ülés napirendjét, majd azt megszavaztatja,

3. tájékoztatást ad az előző képviselőtestületi ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről,

4. fenntartja a tanácskozás rendjét,

5. az ülést határozott időre félbeszakíthatja, tanácskozási szünetet rendelhet el, a félbeszakadt ülés, illetve a tanácskozási szünet után a polgármester ismételten megnyitja az ülést és megállapítja a határozatképességet.

6. napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát,

7. napirendi pontonként szavazásra bocsátja először a módosító indítványt, majd a döntési javaslatokat, megállapítja a szavazás eredményét. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, bármely önkormányzati képviselő kérésére a szavazást egy alkalommal meg lehet ismételni. Ezt követően kihirdeti a határozatokat,

8. lehetőséget biztosít kérdések, interpellációk felvetésére,

9. berekeszti az ülést.

8. A napirend

12. § (1) A napirendet a polgármester terjeszti elő annak módosítására bármely képviselő és a jegyző javaslatot tehet, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(2) A nyílt ülés utolsó napirendi pontjaként az „Egyebek” napirendi pont, amelynek keretében bejelentések, közérdekű információk közlése történhet.

9. Az előterjesztés

13. § (1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, a képviselő-testület, a képviselő-testület bizottsága a polgármester vagy a képviselő által előzetesen javasolt rendelet- és határozattervezet, beszámoló és tájékoztató.

(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy kivételesen szóban kerül benyújtásra. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásban foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.

(3) Az írásbeli előterjesztés két részből áll:

a) az első részben a tárgyat pontosan meg kell határozni, ismertetni az előzményeket, képviselő-testületi megállapításokat, a hozott határozatok eredményeit, a tárgyra vonatkozó jogszabályokat, az előterjesztők véleményét, s mindazokat a körülményeket, összefüggéseket, tényeket, amelyek lehetővé teszik az értékelést, és a döntést indokolják,

b) a második rész az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot tartalmazza a végrehajtásért felelősök megjelölésével és a határidők, részhatáridők megjelölésével.

(4) Csak a Pénzügyi Bizottság javaslatával lehet az alábbi előterjesztéseket a képviselő-testületnek tárgyalásra bocsátani.

1. Az éves, negyedéves költségvetési beszámolót, az éves költségvetési koncepció;

2. Az önkormányzati pénzügyi vonatkozású rendeletek tervezeteit;

3. Az önkormányzat vagyonában bekövetkező változásokról szóló javaslatokat.

(5) Kötelezően írásos előterjesztés készül az alábbi ügyekben:

1. rendeletalkotás,

2. szervezet kialakítása,

3. helyi népszavazás, népi kezdeményezés kiírásában,

4. testületi munkatervben szereplő napirendi pontokban,

5. önkormányzati jelképek meghatározásában,

6. gazdasági program, költségvetés meghatározása, végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadása tárgyában,

7. településrendezési tervek jóváhagyásával kapcsolatos ügyekben,

8. intézményalapítás, megszüntetés és átszervezés esetén,

9. társulások- létrehozása, csatlakozása, kilépéskor.

10. A tanácskozás rendje, vita, szavazás

14. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során

a) az előadó a napirendhez, a kérdések és a vita előtt szóban kiegészítést tehet,

b) a bizottság elnöke vagy megbízottja előterjeszti a napirenddel kapcsolatos bizottsági állásfoglalást, módosító javaslatokat,

c) az előadóhoz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó köteles rövid választ adni,

d) a kérdésekre adott válaszok után kerül sor a hozzászólásokra a jelentkezés sorrendjében.

(2) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a képviselő-testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(3) A vita lezárása után a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a határozati javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

(4) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a bizottsági, majd az ülésen tett képviselői módosító indítványokról dönt a képviselő-testület, majd végül a javaslatokkal, módosításokkal kiegészített határozati javaslat egészéről.

15. § (1) A képviselő-testület a döntéseit fő szabály szerint nyílt szavazással kézfelemeléssel hozza.

(2) A szavazás módjának megválasztását adott napirend tárgyalása során bármely képviselő javasolhatja, amelyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

16. § (1) Amennyiben megállapítást nyer, hogy a képviselő a személyes érintettségét egy adott napirend tárgyalásánál nem jelentette be, a polgármester a napirendi pont újbóli beterjesztéséről dönthet és felhívja a képviselő figyelmét a bejelentési kötelezettségére.

(2) A személyes érintettség elmulasztásának tényét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. A képviselő-testület a személyes érintettség bejelentésének elmulasztásával érintett témát ismételten napirendre tűzheti

17. § Minősített többség szükséges az Mötv 46. § (2) bekezdés c) pontja szerinti zárt ülés elrendeléséhez.

11. Titkos szavazás

18. § (1) A képviselő-testület a Mötv 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben titkos szavazást rendelhet el.

a) a képviselő-testületi tag,

b) a bizottság és

c) a polgármester javaslatára

(2) A javaslatról a képviselő-testület egyszerű többséggel dönt

(3) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon történik. A szavazólapokat 3 tagú – ad hoc bizottság gyűjti össze. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:

1. a szavazás helyét, napját kezdetét és végét,

2. a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét,

3. a szavazás során felmerült körülményeket.

(4) A titkos szavazással hozott döntést is határozatba kell foglalni.

12. Névszerinti szavazás

19. § (1) A képviselő-testület név szerinti szavazást rendelhet el:

a) a képviselő-testületi tag,

b) a bizottság és

c) a polgármester javaslatára

(2) a javaslatról a képviselő-testület egyszerű többséggel dönt.

(3) A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző a jelenléti ív sorrendjében felolvassa a képviselők nevét, a jelenlévő képviselők pedig, a nevük felolvasásakor "igen"-nel vagy "nem"-mel szavaznak a határozati javaslatról

(4) A név szerinti szavazást mindig kötelező jegyzőkönyvben rögzíteni oly módon, hogy a számszerű eredmény mellett megállapítható legyen a jegyzőkönyvből az is, hogy a jelenlévő képviselő hogyan szavaztott (igennel vagy nemmel).

13. Kérdés, Interpelláció

20. § (1) A napirendek megtárgyalását követően sor kerülhet az interpellációkra.

(2) Interpelláció csak testületi ülésen tárgyalható. Az ülés kezdetén a polgármester közli a képviselők által már benyújtott kérdések, interpellációk tárgyát.

(3) A kérdést, az interpellációt szóban vagy írásban lehet előterjeszteni.

(4) Az interpelláció tárgyának szoros kapcsolatban kell állnia az önkormányzat szervező- szükségletkielégítő munkájával vagy annak valamely önkormányzat alá rendelt szervezet hatáskörébe kell tartoznia.

(5) Ha az interpelláció benyújtására a képviselő-testület ülését megelőzően legalább 3 nappal sor kerül, valamint, ha az ügy természete és a válaszadó felkészültsége megengedi, úgy arra az ülésen kell válaszolni.

(6) Az interpelláció tárgyának kivizsgálásába be lehet vonni az interpelláló képviselőt is. A képviselő-testület az interpelláció alapján részletesebb vizsgálatot is elrendelhet. Ezzel megbízhatja a polgármestert vagy valamely bizottságot is.

(7) Az interpellációra adott válasz után előbb az interpellálónak viszontválaszadásra van joga, majd nyilatkozik a válasz elfogadásáról.

(8) Amennyiben az interpelláló a választ nem fogadja el, a képviselő-testület határoz a válasz elfogadásáról.

(9) Amennyiben az interpellációra adott választ a képviselő-testület nem fogadja el, úgy határoz a szükséges intézkedésekről.

14. A tanácskozás rendjének fenntartása

21. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ,

b) ismételt figyelmeztetést követően megvonja a hozzászólótól a szót,

c) rendre utasítja azt a személyt, aki a képviselő-testület tagjához, illetve a képviselő-testület üléséhez méltatlan magatartást tanúsít,

d) ismétlődő, tartós rendzavarás, állandó lárma, a vita rendjét ellehetetlenítő esemény következményeként a polgármester, ha ismételt figyelmeztetései sem járnak eredménnyel, félbeszakíthatja az ülést.

(2) A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendre utasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig, a terem elhagyására is kötelezheti.

15. A jegyzőkönyv

22. § (1) A képviselő-testületi ülésekről 1 példányban jegyzőkönyv készül.

(2) A jegyzőkönyv tartalmazza az Mötv 52. § (1) bekezdésében foglaltakon túl:

a) a meghívót,

b) jelenléti ívet,

c) titkos szavazás esetén a jegyzőkönyv egy példányát,

d) képviselők által írásban benyújtott hozzászólását.

(3) Bármely képviselő, a polgármester, az alpolgármester előzetes javaslata alapján, egyszerű többséggel hozott döntéssel a képviselő-testület egy napirend tárgyalásáról szó szerinti jegyzőkönyv készítését rendelhet el.

(4) A jegyző köteles biztosítani, hogy a testületi ülések a nyílt ülések jegyzőkönyveit a hivatalban ügyfélfogadási időben bárki megtekinthesse.

16. Az önkormányzati rendeletalkotás

23. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:

1. a képviselők,

2. bizottság,

3. a polgármester,

4. az alpolgármester,

5. a jegyző,

6. az aljegyző,

7. választópolgárok népi kezdeményezés útján

(2) A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani, aki a jegyző bevonásával a kezdeményezést és a rendelet tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti.

(3) Az önkormányzati rendeletet a hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni a kihirdetésről a jegyző gondoskodik.

(4) A rendelet kihirdetés napjának a kifüggesztés napját kell tekinteni.

HARMADIK RÉSZ

A képviselő-testület szervei

17. A képviselő-testület bizottsága

24. § A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, végrehajtásuk ellenőrzésére, különböző folyamatos feladatok megoldása érdekében bizottságot választ.

25. § A képviselő-testület Pénzügyi Bizottságot hoz létre tagjainak létszáma 2 fő képviselő, 1 fő nem képviselő összesen 3 fő,

26. § A bizottság nevét, feladat és hatáskörét jelen rendelet 4. melléklete tartalmazza.

27. § A bizottság tagjainak névsorát jelen rendelet 5. melléklete tartalmazza.

28. § (1) A vagyonnyilatkozatok vizsgálatát, nyilvántartását és ellenőrzését a Pénzügyi Bizottság végzi.

(2) Az összeférhetetlenséget vagy méltatlanságot a Pénzügyi Bizottság vizsgálja.

29. § (1) Az alkalmanként felmerülő feladatok ellátására a képviselő-testület minősített többséggel 3 tagú ideiglenes bizottságokat alakít.

(2) Ideiglenes bizottságot különösen a közvetkező feladatok megoldására lehetséges létrehozni.

1. egy-egy önkormányzati rendelet vagy döntés előkészítésére, végrehajtásának ellenőrzésére,

2. a képviselő-testület ülése elé kerülő olyan jelentős napirendnek az előkészítése, amelyek külön vizsgálatot, összehangolt és széles körű tájékozódást igényelnek,

3. társulási, együttműködési megállapodások előkészítésére.

30. § A polgármesterrel szemben indított fegyelmi eljárás lefolytatására a képviselő-testület 3 tagú eseti bizottságot hoz létre, melynek elnöke a korelnök, tagja a legfiatalabb képviselő, és egy a polgármester által megnevezett képviselő.

18. Polgármester

31. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.

(2) A polgármester ügyfélfogadási ideje megegyezik a hivatal ügyfélfogadási idejével.

(3) A (2) bekezdésben foglalt időn kívül a polgármester munkarendje kötetlen.

(4) Az átruházott hatáskörben hozott írásbeli döntések esetében a polgármesternek utalnia kell az átruházás tényére.

(5) A polgármester az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a soron következő rendes testületi ülésen beszámol.

19. Alpolgármester

32. § (1) A képviselő-testület- tagjai közül- egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ, akinek tiszteletdíjára a törvényi keretek között a polgármester tesz javaslatot.

(2) Az alpolgármester ügyfélfogadási ideje: minden hónap elő hétfője 1700-1800 között.

(3) Az alpolgármester a képviselő-testület, vagy a polgármester eseti megbízása alapján képviseli az önkormányzatot, továbbá a polgármester akadályoztatása esetén helyettesíti a polgármestert.

(4) Az alpolgármesteri tisztség ellátásának tartós akadályoztatása esetén a legidősebb települési képviselő látja el az alpolgármesteri feladatokat.

20. A jegyző, az aljegyző és a kirendeltségvezető

33. § (1) Tác és Csősz Község polgármesterei a jegyző javaslatára aljegyzőt neveznek ki.

(2) A jegyzői és az aljegyzői tisztség be töltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetére- legfeljebb hat hónap időtartamra a Csőszi Kirendeltség vezetője látja el a jegyző feladatait.

(3) A kirendeltségvezetőt a jegyző nevezi ki.

21. A Hivatal

34. § A hivatal szervezeti felépítését az 6. melléklet tartalmazza.

22. Az Önkormányzat társulásai

35. § Az önkormányzat társulásait és az általuk elvégzett feladatokat a 7. melléklet sorolja fel.

23. Záró rendelkezések

36. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.

37. § Ezzel egy időben hatályát veszti a Tác Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet.

1. melléklet a 8/2024. (XI. 22.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testület névsora

1. Horváth Tamás polgármester

2. Kontra Lajos alpolgármester

3. Debreceni Zoltánné

4. Kiss Béla

5. Major Zoltán

6. Mercsek István

7. Paksi Zoltán

2. melléklet a 8/2024. (XI. 22.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testület átruházott hatáskörei

1. a közterületek elnevezésének, az elnevezések megváltoztatásának és a házszámozás szabályainak megállapításáról szóló 10/2014. (IX.19.) önkormányzati rendelet 11. § alapján a házszámok és azok változásanak megállapítását átruházott hatáskörben a jegyző gyakorolja.

2. a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 4/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelet 16. § alapján szociális étkeztetés elbírálását a jegyzőre ruházza át.

3. A településkép védelméről szóló 1/2018. (III.8.) rendeletének 2/A. §-ban foglaltak alapján a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. §-ában foglalt önkormányzati hatósági hatásköröket a képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármesterre ruházza

3. melléklet a 8/2024. (XI. 22.) önkormányzati rendelethez

Kormányzati szakfeladati funkciók felsorolása

1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2. 013320 Köztemető fenntartás és –működtetés

3. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

4. 013370 Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

5. 016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

6. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

7. 045120 Út, autópálya építése

8. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

9. 045161 Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása

10. 047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenység

11. 052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

12. 062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk

13. 063010 Vízügy igazgatása

14. 063020 Víztermelés, -kezelés, -ellátás

15. 064010 Közvilágítás

16. 066010 Zöldterület-kezelés

17. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

18. 072111 Háziorvosi alapellátás

19. 074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás

20. 081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

21. 082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

22. 082044 Könyvtári szolgáltatások

23. 082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

24. 082092 Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

25. 082094 Közművelődési- kulturális alapú gazdaságfejlesztés

26. 086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

27. 091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

28. 091120 Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

29. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

30. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

31. 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

32. 104031 Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

33. 104035 Gyermek étkeztetés bölcsődében fogyatékosok nappali intézményében

34. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

35. 104042 Család és gyermekjóléti szolgáltatások

4. melléklet a 8/2024. (XI. 22.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testület bizottsága
Pénzügyi Bizottság

1. A bizottság létszáma

3 fő 2 fő képviselő 1 fő nem képviselő

2. A Bizottság feladatai:

a) közreműködik a Képviselő-testület költségvetési döntéseinek, a helyi adókra vonatkozó rendeletek, a hatósági ármegállapításra vonatkozó testületi döntések előkészítésében,

b) a bizottsági vélemény kialakítása a költségvetési koncepció egészéről, a tervezett bevételek és kiadások nagyságáról és teljesíthetőségéről

c) véleményezi a költségvetési előirányzatok teljesítését,

d) véleményezi a – a költségvetésben biztosított – fejlesztési, működési és fenntartási előirányzatok elosztását,

e) véleményezi a Képviselő-testület ülése elé kerülő pénzügyi jelentéseket, előterjesztéseket, javaslatokat,

f) véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, és éves beszámoló tervezetét,

g) véleményezi az SZMSZ módosításáról szóló előterjesztést,

h) megvitatja, véleményezi a költségvetési követelések elengedésére irányuló méltányossági döntéseket,

i) a helyi önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozat nyilvántartás és ellenőrzés

j) végzi a polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozat tételével kapcsolatos feladatokat.

k) ellátja az összeférhetetlenséggel és a méltatlansággal kapcsolatos feladatokat.

3. A Bizottság előkészíti:

a) az önkormányzat vagyonmérlegét,

b) az önkormányzati ingatlanvagyon és vagyonrészek, valamint a vagyoni értékű jogok érvényesítését,

c) a kapcsolódó vagyonműködtetési megállapodásokat,

d) közreműködik a lakosság tájékoztatásában a beruházások bemutatásával kapcsolatban.

4. A Pénzügyi Bizottság ellenőrzi az egyes bizottságok szükség szerinti közreműködésével, a polgármester és a hivatal, az önkormányzati költségvetési szervek pénzgazdálkodási tevékenységét, a képviselő-testület költségvetési döntéseinek végrehajtását.

5. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrzi a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését. Vizsgálati megállapításait a képviselő-testülettel haladéktalanul közli.

6. Folyamatosan figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, csökkenés) alakulását, értékeli az azt, előidéző okokat, megállapításairól tájékoztatja a Képviselő-testületet.

7. Nettó 10.000.000 Forint értékhatár alatt önkormányzati tulajdonú vagyontárgy értékesítését, hasznosítását megelőzően lefolytatja a célszerűségi, pénzügyi-gazdaságossági vizsgálatot

5. melléklet a 8/2024. (XI. 22.) önkormányzati rendelethez

A bizottság tagjainak névsora
Pénzügyi Bizottság

1. Debreceni Zoltánné elnök

2. Major Zoltán tag

3. Dallos Zsuzsanna tag

6. melléklet a 8/2024. (XI. 22.) önkormányzati rendelethez

A Közös Önkormányzati Hivatal felépítése

7. melléklet a 8/2024. (XI. 22.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzat társulásai

Társulás neve

Társulás feladata

Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás

Települési hulladék kezelésére vonatkozó közszolgáltatás szervezése és fenntartása

Székesfehérvár-Tác Önkormányzati Társulás

Közművelődési, közgyűjteményi tevékenység