Bőny Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2015 (II.10.) önkormányzati rendelete
A települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról
Hatályos: 2021. 05. 20 21:26- 2021. 12. 31Bőny Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2015 (II.10.) önkormányzati rendelete
A települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról
Bőny Község Önkormányzata képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében, valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. § (4) bekezdésében, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) és a 131. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következő rendeletet alkotja.
I. FEJEZET A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya kiterjed a Bőny Községben lakóhellyel rendelkező magyar állampolgárokra, valamint a külön jogszabályokban meghatározott személyekre.
2. § (1) A rendelet hatálya kiterjed a települési támogatás keretében adható alábbi ellátásokra:
- a) rendkívüli települési támogatás
- b) lakásfenntartási támogatás
- c) gyógyszertámogatás
- d) köztemetés
- e) születési támogatás
- f) karácsonyi támogatás
(2) A rendelet hatálya kiterjed a következő személyes gondoskodást nyújtó ellátásokra:
- a) étkeztetés
- b) házi segítségnyújtás
- c) családsegítés
- d) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás.
- e) gyermekjóléti szolgáltatás,
- f) gyermekek napközbeni ellátása.
- g)[1] intézményi és szünidei gyermekétkeztetés.
II. FEJEZET Pénzbeli, természetbeni települési támogatások
3. § (1) Rendkívüli települési támogatás nyújtható:
- a) élelmiszerre,
- b) ruhaneműre,
- c) gyermekintézmények étkezési térítési díjának megfizetésére,
- d) tüzelőre,
- e) a megélhetést érintő előre nem tervezhető többletkiadásokra, temetési költségekre.
(2) Rendkívüli települési támogatás akkor nyújtható, ha a kérelmező, illetve a családja jövedelmi viszonyait figyelembe véve az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg:
- a) családok esetében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át,
- b) egyedül élő, illetve gyermekét egyedül nevelő szülő esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 %-kát.
(3) Rendkívüli települési támogatás nyújtható pénzbeli ellátásként, valamint természetbeni ellátásként élelmiszerre, gyermekintézmények étkezési térítési díjának megfizetésére.
(4) A rendkívüli települési támogatás felhasználásáról a jogosultat el lehet számoltatni. Ha elszámolási kötelezettségének nem tesz eleget, az újabb segélykérelmét el lehet utasítani.
(5) A megállapított rendkívüli települési támogatás a célzott felhasználás biztosítása érdekében gyermek- és ifjúságvédelmi felelős, valamint családgondozó részére is kiutalható. A pénz felvételére jogosult köteles a felhasználásról elszámolni.
4. § (1) A rendkívüli települési támogatás összege háztartásonként, gyermeket nevelőcsaládok esetében gyermekenként évente nem haladhatja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum kétszeresét.
(2) Rendkívüli települési támogatás egy háztartásban élőknek, illetve egyedül élő kérelmező esetén egy személynek naptári évente legfeljebb három alkalommal nyújtható.
(3) A 3. §(2),5. §(1)-(2) bekezdésben meghatározottaktól méltánylást érdemlő esetekben el lehet térni, különösen:
- a) krónikus, hosszantartó betegségből eredő jövedelem-kiesés,
- b) nagyobb összegű, váratlan, vagy tervezhető, és önhibán kívüli kiadások
- c) elemi károsultság,
- d) baleset,
- e) egyéb támogatási formákból való kiszorulás.
(4) Az alkalmanként jelentkező többlet kiadások között a lakhatás feltételeinek biztosítására tekintettel csak abban az esetben állapítható meg rendkívüli települési támogatás, ha a kérelmező, illetve a családja nem részesül lakásfenntartási támogatásban.
(5) Az alkalmanként jelentkező többletkiadások között gyógyszer kiváltására tekintettel csak abban az esetben állapítható meg rendkívüli települési támogatás, ha kérelmező nem részesül az e rendeletben meghatározott gyógyszertámogatásban.
5. § (1) Temetési költségek viseléséhez rendkívüli települési támogatás annak állapítható meg, akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíjminimum mindenkori legkisebb összegének 250 %-kát.
(2) A temetési költség viseléséhez nyújtott rendkívüli települési támogatás összege 30.000 Ft..
5/A. § (1) A polgármester minden év decemberében a 75 életévét betöltött illetve az igénylés évében betöltő - bőnyi állandó lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező, életvitelszerűen Bőny községben élő személynek, rendkívüli települési támogatásként - legfeljebb 10.000 Ft összegű - karácsonyi támogatást állapíthat meg.
(2) A támogatás évente egyszer - egy családból csak egy érintett részére - kérelemre állapítható meg.
(3) Támogatásra az az igénylő jogosult, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 500 %-át.
(4) A karácsonyi támogatás megállapítása iránti kérelmet október 15. és november 30. közötti jogvesztő határidőn belül lehet benyújtani.
6. § (1) A köztemetési költség megtérítése elengedhető,
- a) ha az elhalt vagyontalan,
- b) ha az elhalt gyermeke intézeti nevelésben volt, vagy a szülők különélése miatt nem tartották a kapcsolatot, az elhalt a gyermek neveléséről, gondozásáról soha nem gondoskodott,
- c) ha a kérelmezőcsaládjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a 3. § (2) bekezdésében meghatározott összeghatárt.
7. § (1) Gyógyszertámogatás adható a szociálisan rászorult személy részére egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához kapcsolódó kiadásainak csökkentése érdekében.
(2) Gyógyszertámogatásra jogosult az a kérelmező, akinek az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg:
- a) családok esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át, és krónikus, hosszantartó betegségére tekintettel háziorvos vagy szakorvos által vényre felírt havi gyógyszerköltsége eléri az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 15%-át,
- b) egyedül élőesetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át, és krónikus, hosszantartó betegségére tekintettel háziorvos vagy szakorvos által vényre felírt havi gyógyszerköltsége eléri az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20 %-át.
(3) Méltányosságból abban az esetben is megállapítható a gyógyszertámogatás, ha
- a) családok esetében az egy főre eső havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át és krónikus, hosszantartó betegségére tekintettel háziorvos vagy szakorvos által vényre felírt havi gyógyszerköltsége eléri az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20 %-át,
- b) egyedül élőesetén az egy főre eső havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át és krónikus, hosszantartó betegségére tekintettel háziorvos vagy szakorvos által vényre felírt havi gyógyszerköltsége eléri az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 20-%-át.
(4) Méltánylást érdemlő körülmény különösen, ha a kérelmező idős, vagy egyszemélyes háztartásban lakik, vagy kiskorú gyermek tartásáról gondoskodik.
(5) Nem állapítható meg gyógyszertámogatás annak a kérelmezőnek, aki közgyógyellátásban részesül vagy arra jogosult, de nem kérte annak megállapítását.
(6) Gyógyszertámogatás évente legfeljebb négy alkalommal adható, a támogatás eseti összege maximum 10.000,-Ft lehet.
8. § (1) Az önkormányzat a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez lakásfenntartási támogatást nyújthat. Támogatás nyújtható annak a kérelmezőnek is, aki egynél több lakás tulajdoni vagy bérleti, haszonélvezeti jogával nem rendelkezik, de a lakás hasznosításából jövedelme nem származik, vagyona nincs. Vagyon alatt a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben leírtak értendők.
(2) A lakásfenntartási támogatás havonta egységesen 5.000,-Ft. A támogatást természetbeni szociális ellátás formájában, készpénzátutalással, vagy kivételesen házipénztárból történő kifizetéssel nyújtható.
(3) Lakásfenntartási támogatás akkor adható, ha a háztartásban élők egy főre jutó jövedelme nem haladja meg a 3 §. (2) bekezdésben meghatározott jövedelemhatárt.
(4) Lakásfenntartási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.
(5) A támogatást 12 hónapra kell megállapítani oly módon, hogy a 15-ig beérkezett kérelmek esetében a támogatást a kérelem beadása hónapjának első napjától, a 15-e után érkezett kérelmek esetében a támogatást a kérelem beadását követőhónap 1. napjától kell megállapítani.
8/A. § (1) 2017. január 1. napjától születési támogatásra jogosult azon gyermek törvényes képviselője, akinek gyermeke e napot követően született, és a szülő a gyermek születésekor és a kérelem benyújtásakor is életvitelszerűen Bőny közigazgatási területén él, továbbá a gyermek születését megelőzően közvetlenül a szülők valamelyikének legalább 1 éve megszakítás nélkül Bőny közigazgatási területén bejelentett lakóhelye volt.
(2) A születési támogatás gyermekenkénti összege: 20 000 Ft.
(3) Támogatásra az az igénylő jogosult, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 500 %-át.
(4) A születési támogatás iránti kérelemhez mellékelni kell a születési anyakönyvi kivonat másolatát, és a kérelmező nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a gyermeket saját háztartásában neveli.
(5) A születési támogatás iránti kérelmet a gyermek törvényes képviselője a gyermek születését követően számított 6 hónapon belül nyújthatja be.
(6) A születési támogatás iránti ügyekben benyújtott kérelmek elbírálása a Polgármester hatáskörébe tartozik.
9. § (1) Szociálisan rászorultnak kell tekinteni:
- a) életkora miatt rászoruló az a személy, aki 65. életév ét betöltötte,
- b) egészségi állapota miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki mozgásában korlátozott, krónikus, vagy akut megbetegedése, fogyatékossága miatt önmaga ellátásáról – részben vagy teljesen– nem tud gondoskodni,
- c) fogyatékossága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki fogyatékossági támogatásban részesül,
- d) pszichiátriai betegsége, illetve szenvedélybetegsége miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki fekvőbeteg-gyógyintézeti kezelést nem igényel, önmaga ellátására részben képes,
- e) hajléktalansága miatt rászorulónak kell tekintetni azt a személyt, aki bejelentett lakóhellyel nem rendelkezik.
(2) Étkezés nyújtható – a lehetőségeken belül – azon kérelmezőknek is, akik nem szociálisan rászorultak, de a rendeletben meghatározott térítési díj fizetését vállalják.
(3) Az intézményvezető azonnali hatállyal megtagadhatja, ismételt esetben a szociális étkeztetést megszünteti, ha az ellátott
- a) az étkezési hely házirendjét megsérti, agresszív magatartást tanúsít,
- b) közegészségügyi, járványügyi szabályokat nem tartja be.
10. § (1) Házi segítségnyújtás keretében kell gondoskodni azokról a személyekről, akik otthonukban önmaguk ellátására saját erőből nem képesek, és róluk nem gondoskodnak.
(2) A házi segítségnyújtás keretében gondoskodni kell a rászorulók személyi és környezeti tisztaságáról, napi egyszeri étkeztetésükről, érdekeik védelméről és lelki gondozásukról.
(3) Nem részesíthető házi segítségnyújtásban, aki fertőzőbeteg, illetve aki önmagára és környezetére veszélyt jelentő állapotban van.
11. § (1) A Bakony-ér Gyermekjóléti és Családsegítő Intézmény családsegítő szolgálata a megelőző tevékenységek körében az alábbi feladatokat látja el:
- a) figyelemmel kíséri a lakosság szociális és mentálhigiénés helyzetét, feltárja a nagy számban előforduló, az egyén és a család életében jelentkező probléma okait és jelzi azokat az illetékes hatóság, vagy szolgáltatást nyújtó szerv felé;
- b) veszélyeztetettséget és krízishelyzetet észlelő és jelzőrendszert működtet, ennek keretében elősegíti különösen az egészségügyi szolgáltatók, oktatási intézmények, gyermekjóléti szolgálat, a gondozási központ, valamint a társadalmi szervezetek, egyházak és magánszemélyek részvételét a megelőzésben.
12. § A jelzőrendszeres házi segítségnyújtást Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Bőny Község Önkormányzatával kötött megállapodás alapján biztosítja.
13. § Bőny Község Önkormányzata a gyermekjóléti szolgáltatás feladatait a Bakony-ér Gyermekjóléti és Családsegítő Intézmény útján látja el.
(2) A Gyermekjóléti Szolgálat szervezési, szolgáltatási, és gondozási feladatokat lát el a Gyvt-ben meghatározottak alapján, együttműködve a gyermekvédelemmel foglalkozó más intézményekkel, szervezetekkel és személyekkel.
(3)[2]
14. § [3] (1) Az önkormányzat a gyermekek napközbeni ellátását bölcsődei, valamint óvodai ellátás keretében szervezi meg.
(2) Az önkormányzat az intézményi és szünidei gyermekétkeztetést a Szivárvány Óvoda és Mini Bölcsőde útján biztosítja.
(3) Az intézményi és szünidei gyermekétkeztetésre a mindenkor hatályos gyermekvédelmi szabályok az irányadók, az önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetésre jogosultak körét nem bővíti ki.
(4) A szünidei gyermekétkeztetést a szülő, törvényes képviselő kérelmére a déli meleg főétkezést a hátrányos helyzetű gyermek és a rendszeres a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő, halmozottan hátrányos helyzetű gyermek részére ingyenesen biztosítja az önkormányzat.
(5) Amennyiben a gyermek nem tudja az ebédet helyben elfogyasztani a részére biztosított ételt a szülő, más törvényes képviselő, vagy az általa meghatalmazott személy elviheti.
III. FEJEZET
15. § (1)[4]
(2) Az ellátásokért fizetendő intézményi térítési díjakat a Képviselő-testület a rendelet 1. számú mellékletében állapítja meg.
(3) Az ellátott által fizetett személyi térítési díjat az intézményvezető állapítja meg, amelyről írásban értesíti az ellátást igénylőt az ellátás igénybevételét megelőzően. A személyi térítési díjakat a jövedelemvizsgálat utána jövedelemkategóriáknak megfelelően kell megállapítani. Különös méltánylást érdemlőesetekben egyedi elbírálás alapján a polgármester a mellékletben meghatározott díjaktól eltérhet. Méltánylást érdemlőeset:
- a) hosszantartó krónikus betegségből származó jövedelemkiesés, vagy
- b) egyszemélyes háztartásban élő idős, beteg kérelmező.
(4) Ingyenes ellátásban kell részesíteni azt az ellátottat, aki jövedelemmel nem rendelkezik, étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében azt a kérelmezőt, akinek a családja jövedelemmel nem rendelkezik.
IV. FEJEZET
16. § (1) Bőny Község Önkormányzata Szociálpolitikai Kerekasztalt (továbbiakban: Kerekasztal) hoz létre és gondoskodik működésének feltételeiről.
(2) Az Szt. 58/B. § (2) bekezdése szerinti szociálpolitikai kerekasztal tagjainak minősülnek a törvényben meghatározottakon kívül a következő szervezetek képviselői:
- a) roma nemzetiségi önkormányzat képviselője
- b) vöröskereszt helyi megbízottja
- c) szociális ügyekkel foglalkozó köztisztviselő
- d) nyugdíjas egyesület képviselője,
- e) helyi egészségügyi szolgáltatók képviselője
V. FEJEZET
17. § (1) A pénzbeli, természetbeni támogatások iránti kérelmet a Bőnyi Polgármesteri Hivatalban lehet előterjeszteni a támogatások fajtájától függő igénylőlapon.
(2) Az önkormányzat a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokat a Bakony-ér Gyermekjóléti és Családsegítő Intézmény és Győr Megyei Jogú Várossal kötött megállapodás keretében biztosítja.
(3) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások, szolgáltatások igénybevételére vonatkozó kérelmeket az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője írásban, az ellátást, szolgáltatást nyújtó intézmény vezetőjénél nyújthatja be.
(4) A támogatás iránti eljárást, valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokat az is kezdeményezheti, aki tudomást szerez a rászoruló személyről.
(5) A támogatások folyósítása iránti eljárás hivatalból is megindítható. A személyes gondoskodást nyújtó intézmények vezetői hivatalból is kezdeményezhetik az ellátást, a gondozásba vételhez azonban szükséges az érintett hozzájárulása.
18. § (1) A kérelemre indult eljáráshoz minden kérelem esetében külön szükséges igazolni az erre rendszeresített igénylőlapon a személyazonosító adatokat, a családi viszonyokat, az eltartottak számát, a tartásra kötelezettek adatait, a jövedelmi és vagyoni helyzetet. Az igazolható jövedelemmel nem rendelkezőknek büntetőjogi felelősségük tudatában kell nyilatkozniuk jövedelmükről.
(2) A támogatási kérelemhez szükséges jövedelemszámításnál a szociális törvényben meghatározottak szerint kell eljárni.
(3) A különbözőtámogatási formákra való jogosultság megállapítása érdekében az előzőeken túl a kérelmezőnek csatolnia kell orvosi igazolást, vényt, közüzemi számlákat, eredeti temetési számlát, iskolalátogatási igazolást, vagy a kérelemben megjelölt indokhoz kapcsolódó iratot, valamint ki kell tölteni a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló mindenkor hatályos szakmai jogszabályban vagy kormányrendeletben meghatározott vagyonnyilatkozatot.
(4) Ha a benyújtott vagyonnyilatkozatban az ingatlanra, a járműre, gépi meghajtású termelő és munkaeszközre vonatkozó becsült forgalmi érték vitatható, az önkormányzat
- a) ingatlan esetén a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) ingatlan fekvése szerint illetékes megyei adóigazgatóságánál az ingatlan forgalmi értékének megállapítása iránt intézkedik,
- b) a jármű, munkaeszköz értékét a forgalmi adóval csökkentett belföldi fogyasztói árának és használtsága mértékének figyelembe vételével– szakember bevonásával – állapítja meg.
19. § (1) A rendeletben szabályozott pénzbeli, természetbeni támogatási kérelmek elbírálásáról [9] átruházott hatáskörben a Polgármester dönt. A személyes gondoskodást nyújtó ellátások esetében az ellátást biztosító intézmény vezetője dönt.
(2) A Polgármester átruházott hatáskörben hozott határozata ellen benyújtott fellebbezések elbírálása Bőny Község Önkormányzata Képviselő-testülete hatáskörébe tartozik.
20. § (1) Az eljárás során a tényállás tisztázása érdekében a kérelmező lakásán környezettanulmányt lehet készíteni. Nem szükséges környezettanulmány, ha más egyéb eljárás során keletkezett iratokból az igénylő körülményei ismertek. A környezettanulmányok elkészítésében a Bakony-ér Gyermekjóléti és Családsegítő Intézmény szükség esetén közreműködik.
(2) A körülmények tisztázása során az igénylő köteles együttműködni. Amennyiben együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget, a szükséges igazolásokat nem csatolja, vagy nem teszi lehetővé környezettanulmány elkészítését, kérelmét el kell utasítani, a folyósított támogatást meg kell szüntetni.
(3) A rendeletben meghatározott pénzbeli, természetbeni ellátásra beadott kérelmet el lehet utasítani, valamint a megállapított ellátás folyósítását meg lehet szüntetni, ha a jövedelemnyilatkozatban és igazolásban szereplő adatok valódisága a környezettanulmány során megkérdőjelezhető, ha a kimutatott alacsony jövedelem és a család életvitele, körülményei nem állnak összhangban.
(4)[5] A megállapított támogatások folyósítására – ha e rendelet másképp nem rendelkezik -, a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló mindenkor hatályos szakmai jogszabályban vagy kormányrendeletben meghatározottak az irányadók.
(5)[6] A rendeletben nem szabályozott eljárási rendelkezésekben, az ellátásra való jogosultság, a jogosultat érintőjogok és kötelezettségek megállapítására, továbbá a hatósági ellenőrzésre a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvény, valamint az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
VI. FEJEZET[7]
21. § (1) E rendelet 2015. március 1-jén lép hatályba.
(2) Ezzel egyidejűleg hatályát veszti a pénzbeli és természetben nyújtott szociális és egyes személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló 13/2013. (XII. 12.) önkormányzati rendelet.
1. melléklet
Fizetendő térítési díjak
Az intézményi térítési díjak az általános forgalmi adót nem tartalmazzák.
1.A nevelési-oktatási intézményben igénybe vett gyermekétkeztetés intézményi térítési díja
nettó nyersanyagnorma | térítési díj | |
óvoda | 480 | |
általános iskola | napközi | 529 |
menza | 385 | |
Diétás étkezés* | ||
nettó nyersanyagnorma Ft/nap | ||
óvodai napközi | tízórai, ebéd uzsonna | 480 |
általános iskola napközi | tízórai, ebéd uzsonna | 529 |
általános iskola (menza) | ebéd | 385 |
*A diéta térítési díja a diéta típusától függően változik. A magasabb térítési díjat kell fizetni 1-es típusú cukorbetegség, glutén érzékenység és kombinált diéta esetén. Egyéb diéta esetén az alacsonyabb térítési díj fizetendő. Diétás étkeztetés igénybevétele esetén a közétkeztetésre vonatkozó táplálkozás- egészségügyi előírásokról szóló 37/2014. (IV.30) EMMI rendelet által előírt szakorvosi igazolást kötelező becsatolni.
2.Gyermekvédelmi nappali alapellátás térítési díjai
intézménytípus | nettó nyersanyagnorma | térítési díj |
bölcsőde | négyszeri étkezés | 480 |
intézmény típus és ellátás | jövedelem összeg | fizetendő intézményi térítési díj |
bölcsődei gondozás | jövedelemhatár nélkül | 0-Ft/nap |
3.Szociális étkezés
Önköltség: 650,-Ft/adag
A jövedelemigazolás alapján a családban az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének %-ában | Kedvezmény mértéke % |
0 jövedelem | 100 |
150 % felett – 200 %-ig | 75 |
200 % felett – 250 %-ig | 50 |
250 % felett | 0 |
4.Házi segítségnyújtás
házi segítségnyújtás | 0,-Ft/óra |
jelzőrendszeres házi segítségnyújtás | 0,-Ft/nap |