Bőny Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (IV. 11.) önkormányzati rendelete

az államháztartáson kívüli forrásátadás és forrásátvétel szabályairól

Hatályos: 2024. 04. 12

Bőny Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2024. (IV. 11.) önkormányzati rendelete

az államháztartáson kívüli forrásátadás és forrásátvétel szabályairól

2024.04.12.

Bőny Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésben, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében meghatározott feladatkörben, a képviselő-testület rendeletalkotási jogkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § [A rendelet hatálya]

(1) A rendelet személyi hatálya kiterjed az államháztartás körébe nem tartozó jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre (továbbiakban: államháztartáson kívüli szervezet), és a természetes személyekre (a továbbiakban együtt: támogatott).

(2) A rendelet tárgyi hatálya kiterjed – a (3) bekezdésben meghatározott kivétellel – a Bőny Község Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat), által történő államháztartáson kívüli forrás átvételére, és az önkormányzat által államháztartáson kívülre nyújtott pénzbeli támogatásra.

(3) A rendelet tárgyi hatálya nem terjed ki:

a) az önkormányzat éves költségvetéséről szóló rendeletben elfogadott előirányzata terhére a civil szervezeteknek nyújtható önkormányzati támogatásokról szóló önkormányzati rendelet hatálya alá tartozó önkormányzati támogatásra,

b) az önkormányzat által biztosított a gyermekvédelem helyi rendszeréről, a szociális igazgatás és a szociális ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendeletekben szabályozott pénzbeli és természetbeni támogatásokra,

c) az önkormányzat által biztosított az óvoda,- és iskolakezdési támogatásról szóló önkormányzati rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni támogatásokra,

d) a Bursa Hungarica felsőoktatási ösztöndíjra.

2. § [ Értelmező rendelkezések]

(1) államháztartáson kívüli forrás: az államháztartásról szóló törvényben meghatározott államháztartás központi és önkormányzati alrendszerébe nem tartozó jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek és természetes személyek részére átadott, illetve tőlük kapott pénzeszköz, ingó, valamint ingatlan vagyontárgy.

(2) felhalmozási célú forrásátadás:

a) a felhalmozási célból államháztartáson kívüli szervezet felé vállalt garanciák, kezességek alapján az eredeti kötelezett helyett teljesített kifizetések,

b) az államháztartáson kívüli szervezetek, természetes személyek számára visszafizetési kötelezettség mellett felhalmozási célból nyújtott támogatások, kölcsönök,

c) a felhalmozási célból végleges jelleggel nyújtott támogatások és más ellenérték nélküli kifizetések, ideértve a felajánlásokat, az adományokat, a kárenyhítéseket, valamint a tanulmányi szerződés díját,

d) az államháztartáson kívüli szervezetektől, természetes személyektől felhalmozási célú pénzeszközként vagy felhalmozási bevételként kapott bevételeknek a bevétel elszámolását követő években történő visszafizetése.

(3) felhalmozási célú forrásátvétel:

a) a felhalmozási célból államháztartáson kívüli szervezet felé vállalt garanciák, kezességek alapján az eredeti kötelezett helyett teljesített kifizetések eredeti kötelezett általi megtérítése,

b) az államháztartáson kívüli szervezetek, természetes személyek számára visszafizetési kötelezettség mellett felhalmozási célból nyújtott támogatások, kölcsönök kamatot és más költséget, díjat nem tartalmazó törlesztéséből származó bevétel,

c) az államháztartáson kívüli szervezetektől, természetes személyektől felhalmozási célból, ellenérték nélkül kapott bevételek,

d) az államháztartáson kívüli szervezetek, természetes személyek számára felhalmozási célból végleges jelleggel nyújtott támogatások és más ellenérték nélküli kifizetéseknek a kiadás elszámolását követő években történő visszafizetéséből származó bevételek.

(4) közfeladat: a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) - (2) bekezdésében foglalt feladatok.

(5) működési célú forrásátadás:

a) a működési célból államháztartáson kívüli szervezet felé vállalt garanciák, kezességek alapján az eredeti kötelezett helyett teljesített kifizetések,

b) az államháztartáson kívüli szervezetek, természetes személyek számára visszafizetési kötelezettség mellett működési célból nyújtott támogatások, kölcsönök,

c) a működési célból végleges jelleggel nyújtott támogatások és más ellenérték nélküli kifizetések, ideértve a felajánlásokat, az adományokat, a kárenyhítéseket, valamint a tanulmányi szerződés díját,

d) az államháztartáson kívüli szervezetektől, természetes személyektől működési célú pénzeszközként vagy működési bevételként kapott bevételeknek a bevétel elszámolását követő években történő visszafizetése.

(6) működési célú forrásátvétel:

a) a működési célból államháztartáson kívüli szervezet felé vállalt garanciák, kezességek alapján az eredeti kötelezett helyett teljesített kifizetések eredeti kötelezett általi megtérítése,

b) az államháztartáson kívüli szervezetek, természetes személyek számára visszafizetési kötelezettség mellett működési célból nyújtott támogatások, kölcsönök kamatot és más költséget, díjat nem tartalmazó törlesztéséből származó bevétel,

c) az államháztartáson kívüli szervezetektől, természetes személyektől működési célból, ellenérték nélkül kapott bevételek,

d) az államháztartáson kívüli szervezetek, személyek számára működési célból végleges jelleggel nyújtott támogatások és más ellenérték nélküli kifizetéseknek a kiadás elszámolását követő években történő visszafizetéséből származó bevételek.

(7) támogatás: az önkormányzat által, valamint az államháztartás egyéb alrendszereiből az önkormányzaton keresztül bármilyen jogcímen nyújtott nem normatív, cél jellegű, működési vagy felhalmozási célra adandó pénzbeli juttatás – függetlenül azok visszatérítendő vagy vissza nem térítendő jellegétől.

3. § [Államháztartáson kívüli forrás átadás célja, formái]

(1) Az önkormányzat képviselő-testülete a költségvetésről szóló rendeletében meghatározott előirányzatai terhére céljelleggel támogatást nyújthat.

(2) A cél jellegű támogatás lehet:

a) eseti jellegű támogatás, amely meghatározott cél megvalósításához nyújt anyagi hozzájárulást,

b) általános működési célú támogatás, amely a támogatott működéséhez biztosít pénzbeli támogatást.

(3) A támogatás formája:

a) visszatérítendő támogatás,

b) vissza nem térítendő támogatás.

4. § [ A támogatás nyújtása iránti kérelem]

(1) Támogatásban az részesülhet, aki az önkormányzathoz támogatás iránti kérelmet nyújt be.

(2) A cél jellegű támogatás iránti kérelmet a rendelet 1. melléklete szerinti önkormányzati támogatás iránti kérelem nyomtatványon kell benyújtani.

(3) A kérelemhez csatolni kell:

a) az államháztartáson kívüli szervezet bíróság általi bejegyzéséről szóló végzést, amennyiben ilyennel rendelkezik,

b) az államháztartáson kívüli szervezet alapításáról szóló dokumentumot,

c) a rendelet 2. melléklete szerinti nyilatkozatot a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (továbbiakban: Knyt.) 6. § (1) bekezdés szerinti összeférhetetlenség, illetve ugyanezen törvény 8. § (1) bekezdése szerinti érintettség fennállásáról vagy hiányáról,

d) a rendelet 3. melléklete szerinti közzétételi kérelmet a Knyt. 8. § (1) bekezdése szerinti érintettségről.

(4) A támogatással kapcsolatos adatok közérdekű adatnak minősülnek, melyre vonatkozóan az önkormányzatot az irányadó jogszabályokban előírt nyilvántartási és közzétételi kötelezettség terheli.

5. § [ A támogatás nyújtásának feltételei, a támogatás odaítélése]

(1) A beérkezett támogatás iránti kérelmeket a polgármester megvizsgálja, s javaslatot tesz a képviselő-testületnek a támogatás odaítélésére, a támogatás formájára, illetve annak összegére.

(2) Amennyiben a kérelem benyújtása hiányosan történt, a polgármester a kérelmezőt 5 napon belül írásban felhívja a hiányosság felhívástól számított 8 napon belüli pótlására.

(3) A támogatás iránti kérelem vizsgálata különösen arra terjed ki, hogy:

a) a támogatást igénylő tevékenysége mennyiben közérdekű, illetőleg a támogatásban részesítendő célkitűzés a köz javát mennyiben szolgálja, szakmai szempontból megvalósítható-e;

b) a támogatást igénylő, amennyiben az előző két évben az önkormányzattól pénzügyi támogatásban részesült, azzal megfelelően elszámolt-e,

c) a támogatásban részesítendő cél megvalósításához – a támogatás esetleges összegét is figyelembe véve- rendelkezik-e a szükséges pénzügyi és szervezeti, személyi feltételekkel,

d) a támogatásban részesítendő cél megvalósítása pénzügyi támogatás helyett támogatható-e más, alkalmasabb módon.

(4) A támogatások odaítéléséről az önkormányzat tárgyévi költségvetési rendeletében rendelkezésre álló előirányzat figyelembevételével a képviselő-testület dönt a kérelem benyújtásától számított hatvan napon belül.

(5) A támogatás nyújtására vonatkozó képviselő-testületi határozatnak tartalmaznia kell a támogatott nevét, a támogatás összegét, a támogatás célját, a támogatás kifizetésének módját, a támogatás felhasználásáról történő elszámolás határidejét.

(6) A képviselő-testület dönthet úgy, hogy a támogatás kifizetését meghatározott saját forrás, vagy egyéb forrásból juttatott támogatás meglétéhez köti. Ez esetben a támogatottnak a saját forrás vagy egyéb forrásból juttatott támogatás meglétére vonatkozóan nyilatkoznia kell.

(7) Nem fizethető ki támogatás, illetve a megítélt támogatás kifizetését fel kell függeszteni, ha:

a) ha a támogatott lejárt esedékességű, hatvan napon túl meg nem fizetett köztartozással rendelkezik, a köztartozás megfizetéséig,

b) ha a támogatottal szemben csőd-, felszámolási, vagy végelszámolási eljárás van folyamatban,

c) ha a támogatásban részesülő az előző két évben kapott pénzügyi támogatással nem számolt el, vagy nem megfelelően számolt el.

6. § [A támogatási szerződés]

(1) A képviselő-testület határozatával megállapított, önkormányzat által nyújtott támogatás folyósítására támogatási szerződést kell kötni.

(2) A támogatási szerződés az önkormányzat költségvetéséből céljelleggel juttatott támogatással összefüggő kötelezettségvállalás alapdokumentuma.

(3) A támogatási szerződésnek tartalmaznia kell:

a) a felek megnevezését, címét, képviseletükben eljáró személyeket,

b) természetes személy esetén születési helyét, idejét,

c) a támogatás nyújtásáról szóló döntés számát,

d) a támogatás összegét,

e) a támogatás felhasználásának célját,

f) a támogatás felhasználásának feltételeit,

g) a pénzügyi teljesítés határidejét, módját és ütemezését,

h) a pénzügyi elszámolás módját, helyét és idejét,

i) a szerződésben vállalt kötelezettségek nem teljesítésének következményeit,

j) a vissza nem térítendő támogatásnál a nem cél szerinti felhasználás esetén a visszatérítési kötelezettséget, a visszatérítés időpontját, időtartamát és feltételeit,

k) visszatérítendő támogatás, és a fel nem használt támogatás esetén a visszatérítés időpontját, időtartamát és feltételeit.

(4) Az önkormányzati támogatás összegének folyósítását a támogatási szerződés aláírását követően az abban foglalt ütemezés szerint, államháztartáson kívüli szervezet esetén kizárólag a támogatott pénzintézeti számlájára való átutalással, természetes személy esetén, amennyiben pénzintézetnél vezetett számlával rendelkezik, a pénzintézeti számlájára való átutalással, ennek hiányában az önkormányzat házipénztárából történő készpénz kifizetéssel a Bőnyi Polgármesteri Hivatal teljesíti.

(5) A támogatott a kapott támogatási összeget kizárólag a támogatási szerződésben megjelölt célokra fordíthatja, és más személy vagy szervezet részére támogatásként tovább nem adhatja.

(6) A támogatási szerződést a hivatal jegyzője készíti elő, a szerződés megkötésére és önkormányzat általi aláírására a gazdálkodási szabályzat kötelezettségvállalásra vonatkozó szabályait kell alkalmazni.

(7) A támogatás célnak megfelelő felhasználását az önkormányzat jogosult a helyszínen ellenőrizni.

7. § [A támogatás elszámolása]

(1) A nyújtott támogatás célnak megfelelő, jogszerű felhasználásáról a támogatott köteles a támogatási szerződésben foglalt határidőig elszámolni.

(2) A támogatás felhasználásáról

a) eseti jellegű támogatás esetén a cél megvalósulását követő 30 napon belül,

b) általános célú működési támogatás esetén a tárgyévet követő év február 28. napjáig kell elszámolni.

(3) A támogatottnak az elszámoláshoz az alábbi dokumentumokat kell becsatolnia:

a) kitöltött 4. melléklet szerinti Elszámoló lapot,

b) a támogatott képviselője által hitelesített számlamásolatokat. Az elszámolásban feltüntetett és csatolt bizonylatmásolatok eredeti példányain másolást megelőzően szükséges feltüntetni: Elszámolva Bőny Község Önkormányzata ………számú támogatási szerződése terhére ….. Ft összegben.,

c) a beszerzés megvalósítására megkötött szerződés, megrendelés vagy megállapodás 1-1 eredeti vagy a támogatott képviselője által hitelesített példányát,

d) építési munkák esetén a beszerzés tárgyára vonatkozó tételes költségvetést, mint a c) pontban meghatározott dokumentumok mellékletét,

e) építési beruházás esetén a felelős kivitelezői nyilatkozatot, a műszaki átadási-átvételi jegyzőkönyvet, szolgáltatás megrendelése és árubeszerzés esetén a teljesítésigazolást,

f) a támogatási cél megvalósulásáról szóló szöveges beszámolót.

(4) Amennyiben a támogatott részére önrész megléte is előírásra került, akkor a támogatottnak a támogatással és az önrész összegével együttesen kell elszámolnia.

(5) A támogatott különösen indokolt esetben kérheti az elszámolási határidő meghosszabbítását. A kérelmet írásban kell benyújtani, legkésőbb az elszámolási határidő lejártáig. A határidő meghosszabbításáról a képviselő-testület dönt.

8. § [A támogatás elszámolása]

(1) A támogatott által benyújtott elszámolást – az 1. melléklet szerint a támogatóhoz beadott kérelem valamint a támogató és a támogatott között a 7. § (3) bekezdésében a 5. mellékletben meghatározott tartalommal létrejött támogatási szerződés figyelembevételével – a hivatal Bőnyi Polgármesteri Hivatal ellenőrzi.

(2) Az ellenőrzés során meg kell győződni arról, hogy a támogatás felhasználása a célnak megfelelően, és jogszerűen történt-e. A tartalmi és számszaki ellenőrzés tényét, és annak elfogadását a benyújtott elszámoláson, illetve a beszámolón rögzíteni kell.

(3) Csak olyan költségek számolhatóak el, amelyek a támogatási szerződésben rögzített megvalósítási időszakban merültek fel és kapcsolódnak a támogatott feladathoz.

(4) Működési célú támogatás terhére azok a költségek számolhatóak el, amelyek az államháztartáson kívüli szervezet létesítő okiratának megfelelő tevékenységéhez kapcsolódnak.

9. § [A támogatás elszámolása]

(1) Az elszámolás elfogadásáról a tartalmi és számszaki ellenőrzését követően, az ellenőrzés megállapításainak figyelembevételével a képviselő-testület dönt.

(2) Ha a támogatott a megállapodásban foglalt elszámolási határidőig nem, vagy nem szabályos módon számol el a támogatás felhasználásáról, akkor a támogatást a támogatottnak a Ptk. szerinti, a támogatás átutalása és a visszafizetés közötti időre elszámolt késedelmi kamattal növelten kell visszafizetnie.

(3) A fel nem használt támogatást a támogatott az elszámolást követő 15 napon belül köteles az önkormányzat számlájára visszafizetni.

(4) A támogatásról való elszámolás elutasítása, vagy a részbeni elutasítása esetén a támogatott köteles a támogatási összeget, vagy a támogatási összegnek az elszámolással el nem fogadott részére eső összegét, annak utalása vagy átadása időpontjától számított Ptk. szerinti késedelmi kamattal együtt az önkormányzat támogatási szerződésben megjelölt pénzforgalmi számlájára visszafizetni.

(5) Amennyiben a támogatott a visszatérítendő támogatás összegét a megadott határidőig nem, vagy csak részben fizeti vissza, úgy a késedelmes időszakra késedelmi kamatot köteles fizetni. Amennyiben a késedelem a kilencven napot meghaladja, és a támogatott felszólítás ellenére sem tesz eleget fizetési kötelezettségének, a támogató polgári peres vagy nemperes eljárás útján érvényesíti követelését a támogatottal szemben.

10. § [A támogatás nyilvántartása és közzététele]

(1) A támogatásokról és az elszámolási kötelezettség teljesítéséről a Bőnyi Polgármesteri Hivatal a 6. melléklet szerint nyilvántartást vezet. A nyilvántartásnak tartalmaznia kell a támogatott nevét, címét, a támogatott képviselőjének nevét, a támogatás összegét és célját, a támogatás formáját, az átutalás idejét, a támogatás cél szerinti felhasználása elszámolásának határidejét, az elszámolás időpontját, valamint az elszámolás és bizonylat fellelhetőségét, a bizonylat számát.

(2) A támogatott köteles a támogatással kapcsolatos iratokat és a támogatás felhasználását alátámasztó bizonylatokat teljes körűen nyolc évig megőrizni, továbbá a támogató ilyen irányú felhívása esetén támogatott köteles azokat bemutatni.

(3) A támogatásban részesült államháztartáson kívüli szervezet köteles a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 161/A. § (2) bekezdésében foglaltaknak eleget tenni.

(4) Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény közérdekű adatok megismerésére és közzétételére vonatkozó rendelkezései alapján az önkormányzat költségvetéséből nyújtott nem normatív, cél jellegű, működési és fejlesztési támogatások kedvezményezettjeinek nevére, a támogatás céljára, összegére, továbbá a támogatási program megvalósítási helyére vonatkozó adatokat az erre szolgáló internetes honlapon, valamint a település honlapján közzé kell tenni a döntést követő 15 napon belül.

(5) Támogatott tudomásul veszi, hogy az önkormányzat Knyt-ben meghatározott közzétételi kötelezettségnek a www.kozpenzpalyazat.gov.hu honlapon kell eleget tenni.

11. § [Államháztartáson kívüli forrás átvételére vonatkozó szabályok]

(1) Az államháztartáson kívüli forrás átvételénél vizsgálni kell az átvétel következményeként az önkormányzatnál esetlegesen felmerülő kiadásokat, a forrásátvétel következményeit.

(2) Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről

a) alapítványi forrás átvétele esetén, és az egymillió forintot elérő költséget, kötelezettséget keletkeztető ingó, ingatlan vagyon, pénzeszköz végleges átvételéről a képviselő-testület,

b) az egymillió forintot el nem érő pénzeszköz, valamint az egymillió forintot el nem érő költséget, kötelezettséget keletkeztető ingó, ingatlan vagyon átvételéről átruházott hatáskörben a polgármester

dönt.

(3) A (2) bekezdés a) pontjában meghatározott, átvételre felajánlott ingó vagy ingatlan vagyon esetében a képviselő-testületi döntéshozatalt előkészítő előterjesztésben be kell mutatni annak átvételkori forgalmi értéket, valamint az átvételt követő 3 évre vonatkozóan a vagyon működtetésével, fenntartásával kapcsolatos költségeket és egyéb kötelezettségeket, továbbá javaslatot kell tenni a hasznosítás mikéntjére és a vagyontárgy forgalomképesség szempontjából történő besorolására.

(4) A forgalmi érték meghatározásához a költség-haszon elvre is tekintettel ingatlan esetében ingatlanforgalmi értékbecslést, ingó esetében szakértői véleményt kell beszerezni.

(5) Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről a (7) - (8) bekezdésben meghatározott esetek kivételével megállapodást kell kötni, mely tartalmazza:

a) a megállapodást kötő felek megnevezését, egyéb azonosításra szolgáló adatait, a képviseletében eljáró személyeket,

b) a forrás átvételéről szóló képviselő-testületi döntést,

c) az átvett forrás pontos megnevezését, értékét, összegét, annak célját, közérdekű cél esetén annak pontos megnevezését,

d) az átvett forrás felhasználására vonatkozó szabályozást, ingó és ingatlan vagyon esetén a hasznosítás módját, feltételeit,

e) a forrás rendelkezésre bocsátásának ütemezését,

f) az átvett forrás felhasználásáról szóló elszámolás módját, határidejét,

g) a megállapodásban vállalt kötelezettségek nem teljesítésének következményeit.

(6) Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről szóló megállapodásokat a hivatal jegyzője jogi ellenjegyzésével látja el, megkötésére és önkormányzat általi aláírására a gazdálkodási szabályzat kötelezettségvállalásra vonatkozó szabályait kell alkalmazni.

(7) A 200. 000 forintot el nem érő költséget, kötelezettséget keletkeztető ingó és ingatlan vagyon esetében az átvételhez nem kell megállapodást kötni, ahhoz elegendő a polgármester hozzájáruló nyilatkozata.

(8) Közérdekű cél megvalósítására történő forrásátvétel esetén, amennyiben a megvalósításhoz szükséges forrásnál több gyűlik össze, a képviselő-testület dönt többletforrásnak az eredeti közérdekű célhoz hasonló célra történő felhasználásáról. Ennek lehetőségét az eredeti közérdekű célra vonatkozó felajánlásról szóló képviselő-testületi határozatban és hirdetményben fel kell tüntetni.

(9) A polgármester a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló keretében tájékoztatja a képviselő-testületet az államháztartáson kívülről átvett forrásokról és azok felhasználásáról.

12. § [Az államháztartáson kívüli forrás átadása, átvétele és nyilvántartása során keletkező adatok kezelése]

(1) Az államháztartáson kívüli forrás átadása, átvétele és nyilvántartása során keletkező adatok kezelésének célja az államháztartáson kívüli forrás átadása, átvétele, valamint nyilvántartása, a támogatás nyújtása az igénylők részére.

(2) Az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés e) pontja, azaz az adatkezelőre ráruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges.

(3) A kezelt adatok köre a támogatott neve, természetes személy esetén születési helye, ideje, címe, telefonszáma, adószáma illetve adóazonosító jele, bankszámlaszáma, a támogatott képviselője, a támogatás formája, a támogatás összege, a támogatás célja, a támogatás átutalásának, átadásának ideje, határideje, a támogatásról való elszámolás határideje, helye, időpontja, az elszámolás során bemutatott pénzügyi bizonylatok száma.

(4) Az adatkezelés időtartama: a személyes adatok a 6. melléklet szerinti nyilvántartásból 5 év elteltével kerülnek törlésre.

(5) Az önkormányzat köteles az e rendeletben szabályozott adatkezelésekről adatkezelési tájékoztatót készíteni, melyet közzétesz honlapján.

(6) Az önkormányzat biztosítja, hogy az érintettek személyes adataihoz csak azon hivatali alkalmazottak férjenek hozzá, akik azok nyilvántartása során eljárnak. Az érintettek személyes adatait, a támogatást nyilvántartó elektronikus rendszerhez csak arra engedéllyel rendelkező személyek férhetnek hozzá.

(7) Az adatkezelő az érintett személyes adatait a Knyt. 5. § (1) bekezdése alapján közzéteszi a www.kozpenzpalyazat.gov.hu weboldalon.

13. § [Záró rendelkezések]

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A rendelet rendelkezéseit az önkormányzathoz a hatálybalépését követően beadott támogatás iránti kérelmek alapján történő államháztartáson kívüli forrás átadásokra, és a hatálybalépését követően felajánlott forrás átvételekre kell alkalmazni.

14. § [Hatálybalépés]

Ez a rendelet 2024. április 12-én lép hatályba.