Töltéstava Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2011. (II. 24.) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról 7/2010. (III. 12.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2011. 02. 24- 2011. 02. 24Töltéstava Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2011. (II. 24.) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról 7/2010. (III. 12.) önkormányzati rendelet módosításáról
Töltéstava Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásról szóló 1993. évi III. törvény 32.§ (3), 35.§ (2) bekezdésében, valamint a 37.§ (1) bekezdés d.) pontjában kapott felhatalmazás alapján a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 8.§ (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Rendelet a 11/A.§ (1) – (5) bekezdéseivel egészül ki az alábbiak szerint:
„(1) A bérpótló juttatás megállapításának, valamint folyósításának feltételeként a bérpótló juttatás egyéb feltételeinek megfelelő jogosult kérelmező, vagy az ellátásban már részesülő személy (a továbbiakban: bérpótló juttatásra jogosult) köteles lakókörnyezetének rendezettségét biztosítani.
(2) A bérpótló juttatásra jogosultnak a lakókörnyezet rendezettségének biztosítása körében az általa életvitelszerűen lakott lakás vagy ház és annak udvara, kertje, a kerítéssel a közterület felől kívül határos terület, járda tisztán tartása, valamint az ingatlan higiénikus állapotának biztosítására irányuló kötelezettségeket kell teljesítenie.
(3) A bérpótló támogatásra jogosult személy udvarát, abban az esetben kell rendezettnek tekinteni, ha
a) a fűfélék magassága nem haladja meg a 30 cm-t,
b) a gyomnövények mennyisége a hasznosítható terület 20%-ánál nem foglal el több területet és a magasságuk nem haladja meg a 30 cm-t,
c) nincs a heti hulladékszállításra szerződött edényzet /120 literes kuka/ kétszeres űrtartalmánál több – felhalmozott – háztartási hulladék az udvaron sem szétszórt, sem felhalmozott állapotban,
d) a háziállatok tartására megfelelően kialakított hely áll rendelkezésre, melynek a tisztasága is megfelelő – nincs nyoma rágcsálóknak és légyinváziónak, nem folyik szét az udvaron a trágyalé-,
e) a kerítés olyan állapotú, amely megakadályozza az állatok elkóborlását, és a kisgyerekek járdára, vagy utcára kiszaladását,
f) a tüzelőnek való rendezett formába felhalmozva, és nem szétszórtan található,
g) a ház előtti csatornarendszer tiszta, nincs teledobálva szeméttel, s a csapadékvíz lefolyását építési törmelék, föld, és növények sem akadályozzák,
h) a ház előtti növényzet nem akadályozza a forgalmat, és a kilátást az úttestre,
i) a művelésre alkalmas - nem parkosított földterületen zöldség, gyümölcs, vagy az állatok takarmányozására szánt növényeket termesztenek.
(4) Amennyiben bejelentés és annak helyszíni ellenőrzése során, vagy hivatalos tudomásszerzés alapján megállapításra kerül, hogy az e rendeletben megállapított rendezett lakókörnyezetre vonatkozó feltételek nem teljesülnek, abban az esetben a kérelmezőt, illetve a jogosultat annak teljesítésére megfelelő, de legalább ötnapos határidő kitűzésével a Jegyző - az elvégzendő tevékenységek konkrét megjelölésével - felszólítja.
(5) A helyszíni ellenőrzés elvégzésére a jegyző jogosult.”
2. § A Rendelet 20. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
3. § A Rendelet 2. számú melléklete az alábbiak szerint módosul:
4. § (1) A Rendelet kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő – még jogerősen el nem bírált – ügyekben, valamint e rendelet hatályba lépését követően elvégzendő felülvizsgálatok során is alkalmazni kell.
(2) A Rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.