Dunasziget Község Képviselő-testületének 7/2017 (V.29.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és a többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2017. 05. 30Dunasziget Község Képviselő-testületének 7/2017 (V.29.) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és a többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díjak mértékéről
2017-05-30-tól
Dunasziget község önkormányzatépviselő_testülete 7/2017 (V.29.) Önkormányzati rendelete a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól és a többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díjak mértékéről
Dunasziget Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. §
A rendelet hatálya Dunasziget Községi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötések létesítésére terjed ki.
2. §
E rendelet alkalmazásában:
hivatali helyiség: az Önkormányzat által térítésmentesen biztosított, az anyakönyvi esemény lebonyolítására kijelölt helyiség (Dunasziget Közös Önkormányzati Hivatal Tanácsterme, 9226 Dunasziget, Sérfenyő út 57.),
hivatali munkaidő: a Rajkai Közös Önkormányzati Hivatal Dunaszigeti Kirendeltsége (a továbbiakban: Hivatal) Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.
3. §
(1) Hivatali helyiségen kívüli házasságkötést hivatali munkaidőben, ügyfélfogadási időn kívül, valamint – a (2) bekezdésben foglaltaknak megfelelően – hivatali munkaidőn kívül lehet lebonyolítani.
(2) Hivatali munkaidőn kívül házasságkötéseket munkaszüneti napok kivételével az alábbiak szerint lehet lebonyolítani:
Hétfő: 16.30 és 18.00 óra,
Kedd és csütörtök: 16.00 és 18.00 óra
Péntek: 12.00 és 18.00 óra,
Szombat: 10.00 óra és 18.00 óra között.
(3) Hivatali helyiségen kívüli házasságkötés az alábbi helyszíneken kerülhet lebonyolításra:
a) Az önkormányzat tulajdonát képező IKSZT épületében és a Tündérrózsa Közösségi Házban,
b) a kereskedelmi nyilvántartásba vett dunaszigeti főzőkonyhás éttermekben,
c) mindazon egyéb helyszíneken, ahol a kérelmezők befogadó nyilatkozat útján igazolják, hogy az esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és a házassági lap megfelelő védelme biztosított.
Az engedélyezés szabályai
4. §
(1) A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésére irányuló kérelmet az anyakönyvi esemény bejelentésével egyidejűleg, írásban kell benyújtani – az anyakönyvvezető útján – a Hivatal jegyzőjéhez, az elektronikus anyakönyvi rendszerből előállított nyomtatványon.
(2) Hivatali helyiségen kívüli házasságkötés – az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény (a továbbiakban: Anyakönyvi tv.) 18. § (3) bekezdésében foglalt feltételek teljesítésén túl – csak akkor engedélyezhető, ha a házasulandó felek e rendelet 3. § (3) bekezdésében megjelölt helyszínek által kiállított befogadó nyilatkozat útján igazolják, hogy az esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és a házassági lap megfelelő védelme biztosított.
(3) Nem engedélyezhető hivatali helyiségen kívüli házasságkötés lebonyolítása különleges körülmények között (pld. víz alatt, föld alatt, levegőben, mozgó járműben, a résztvevők testi épségét veszélyeztető egyéb körülmények között), illetve vallás gyakorlására szolgáló épületben.
Díjfizetési kötelezettség
5. §
(1) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés hivatali helyiségben történő lebonyolításának szolgáltatási díja eseményenként 10.000,- Ft.
(2) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés lebonyolításának szolgáltatási díja eseményenként 15.000,- Ft.
(3) A házasulandó felek valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá az érintettek valamelyikének lakásán lebonyolított házasságkötés térítésmentes.
6. §
(1) A díjfizetési kötelezettség az Önkormányzat házi pénztárába történő készpénz befizetéssel vagy a költségvetési számlára történő átutalási megbízással teljesíthető.
(2) A díjnak készpénzben történő befizetését, illetve átutalási megbízással való teljesítését az erről szóló bizonylat másolati példányával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A díjat legkésőbb a házasságkötés létesítését megelőzően egy héttel kell teljesíteni.
(3) Kétség esetén az ügyfél a díjfizetést igazoló bizonylat eredeti példányának bemutatására kötelezhető.
(4) A befizetett díjat vissza kell utalni az ügyfél részére, ha a házasságkötés lebonyolítása az Önkormányzat hibájából meghiúsul.
7. §
(1) Az 5. § (1) bekezdése szerinti házasságkötés lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenként bruttó 8.000,- Ft díjazás illeti meg.
(2) Az 5. § (2) bekezdése szerinti házasságkötés hivatali munkaidőn kívül történő lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményenként bruttó 10.000,- Ft díjazás illeti meg.
Záró rendelkezések
8. §
(1) Ezen önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Anyakönyvi tv. rendelkezései irányadóak.
(3) Hatályát veszti Dunasziget Községi Önkormányzat Képviselő-testületének az anyakönyvvezetők házasságkötési munkájának menetéről szóló 6/2011. (XI.3.) önkormányzati rendelet és a módosításáról szóló 2/2011.( II.10.) önkormányzati rendelet.
Cseh Benjamin s. k. Dr. Odonics Aliz s. k.
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetésének napja: 2017. május 29.
Dr. Odonics Aliz s. k.
jegyző