Csorna Város Képviselő-testületének 11/2013 (III.20..) önkormányzati rendelete
az önkormányzat vagyonáról, a vagyon kezeléséről és hasznosításáról
Hatályos: 2024. 05. 18- 2024. 09. 26Csorna Város Képviselő-testületének 11/2013 (III.20..) önkormányzati rendelete
az önkormányzat vagyonáról, a vagyon kezeléséről és hasznosításáról
Csorna Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 109. § (4) bekezdésében, 143. § (4) bekezdés i) pontjában, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI törvény 5. § (2) bekezdés b)-c) pontjában, 5. § (4) bekezdésében és 18. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A RENDELET CÉLJA ÉS HATÁLYA
1. § (1) A rendelet célja, hogy meghatározza az Önkormányzat vagyonát, és a hatálya alá tartozó vagyonelemekkel való gazdálkodás szabályait, figyelemmel az önkormányzati tulajdon folyamatos védelmére, értékének megőrzésére és növelésének előmozdítására.
(2) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzat tulajdonában lévő és tulajdonába kerülő:
AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA
2. § (1) Az önkormányzat vagyona a kizárólagos, vagy résztulajdonában lévő ingatlanok és az azokhoz kapcsolódó vagyoni értékű jogok, valamint ingók, immateriális javak, befektetett pénzügyi eszközök, üzletrészek, értékpapírok, pénzeszközök, követelések összessége.
(2) Az önkormányzat vagyona – rendeltetés alapján - törzsvagyonra és a törzsvagyon körébe nem tartozó üzleti vagyonra oszlik.
(3) A törzsvagyon körébe tartozó vagyon forgalomképtelen vagy korlátozottan forgalomképes.
(4) A korlátozottan forgalomképes vagyonelemek hasznosítása rendeltetésük sérelmét nem eredményezheti, elidegenítésükre e rendelet keretei között akkor van lehetőség, ha a vagyonelem a közfeladat ellátásához feleslegessé válik vagy megszűnik a közfeladat ellátásának kötelezettsége, amelyre tekintettel jogszabály vagy tulajdonosi joggyakorló a vagyonelem korlátozott forgalomképességét megállapította.
3. § (1) A vagyon jellegét és forgalomképességét, - kivéve törvény által forgalom-képtelennek, vagy korlátozottan forgalomképesnek nyilvánított törzsvagyont -, kivételesen indokolt esetben a képviselő-testület megváltoztathatja.
(2) Az ingatlan forgalomképtelensége megszűnik, amennyiben a külön jogszabály alapján lefolytatott telekrendezési eljárásban közterület rendeltetését megszüntetik.
4. § A törzsvagyon körébe tartozó vagyonelemek használói kötelesek a tőlük elvárható gondossággal eljárni a használat, illetve üzemeltetés során, e kötelezettség teljesítéséért a használó intézmények, illetve gazdasági társaságok vezetői felelnek.
5. § (1) A forgalomképtelen törzsvagyonba tartoznak:
a) az önkormányzat kizárólagos tulajdonát képező a rendelet 3. számú mellékletében felsorolt nemzeti vagyon elemei:
aa) a helyi közutak és műtárgyaik,
ab) a terek és parkok, valamint
ac) a vizek, közcélú vízi létesítmények, ide nem értve a vízi közműveket és
b) a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonnak minősülő a rendelet 2. számú mellékletében felsorolt vagyonelemek
(2) A korlátozottan forgalomképes törzsvagyon körébe tartozó a rendelet 4. számú mellékletében felsorolt vagyonelemek:
a) a műemlékek,
b) a muzeális gyűjtemények és muzeális emlékek,
c) a közművek,
d) az önkormányzati költségvetési szervek használatában lévő vagyon,
e) a középületek,
f) az önkormányzati részesedések,
g) a sportpályák és sportcélú létesítmények,
Vagyonkimutatás, leltár
6. § (1) A vagyonkimutatás a költségvetési év zárónapján az önkormányzat tulajdonában meglévő vagyon állapot szerinti kimutatása, melynek célja az önkormányzati vagyontárgyak számbavétele értékben és/vagy mennyiségben.
A vagyontárgyak minősítése
7. § (1) Egyes vagyontárgyak forgalomképessé, korlátozottan forgalomképessé, forgalomképtelenné történő minősítésről – törvényi rendelkezés hiányában –, figyelemmel a hatályos városrendezési tervek előírására is, a képviselő-testület e rendelet módosításával dönt.
(2) Amennyiben az önkormányzat tulajdonába bármilyen módon a 2. §-ba be nem sorolt vagyon kerül, úgy azt a tulajdonba vétellel egyidejűleg a képviselő-testületnek – figyelemmel az (1) bekezdésre – minősítenie kell.
Az önkormányzati vagyon nyilvántartása
8. § (1) Az önkormányzat vagyonát – az önkormányzati költségvetési szervek jelentési és nyilvántartási kötelezettségei teljesítése alapján - a Polgármesteri Hivatal tartja nyilván valamennyi, a tárgyban hatályos jogszabályi előírást, így különösen a számviteli törvény, az államháztartási törvény és végrehajtási rendeletei előírásait figyelembe véve.
(2) Az önkormányzat ingatlan vagyonát a számviteli nyilvántartás szerinti bruttó értéken, vagy értékbecslés esetén a becsült értéken, az ingó vagyonát nyilvántartási értéken, a portfólió vagyonát - amennyiben jogszabály eltérően nem rendelkezik - névértéken, illetve külön előírt esetben nettó értéken tartja nyilván.
(3) Az önkormányzat tulajdonában álló ingatlanvagyon és annak változásai a hatályos jogszabály szerint vezetett ingatlanvagyon kataszterben kerülnek nyilvántartásra.
(4) A kataszter elkészítéséről, folyamatos vezetéséről, továbbá az önkormányzat tulajdonába kerülő ingatlanok tulajdonjogi, vagy az ingatlanok jogi helyzetének változásával összefüggő döntést követő intézkedések megtételéről a Polgármesteri Hivatal gondoskodik.
A vagyonnal való rendelkezés
9. § (1) Az önkormányzatot megilletik mindazok a jogok és terhelik mindazok a kötelezettségek, amelyek a tulajdonost megilletik, illetve terhelik.
(2) A rendelet hatálya alá tartozó vagyon tulajdonosi joggyakorlója a képviselő-testület.
(3) Az önkormányzati tulajdonrésszel működő gazdasági társaságban a tulajdonosi képviseletet a Polgármester, vagy az általa megbízott személy látja el.
(4) A képviselő-testület a tulajdonosi joggyakorlásával összefüggő egyes feladatokat a polgármesteri hivatal útján látja el, illetve erre gazdasági társaságot alapíthat, vagy természetes, illetve jogi személyekkel, továbbá ezek jogi személyiséggel nem rendelkező társaságaival megállapodhat.
10. § (1) A rendelet hatálya alá tartozó vagyonra vonatkozó ügyekben a képviselő-testületet Polgármester képviseli.
(2) A képviselő-testület az alább felsorolt tulajdonosi jogok és kötelezettségek tulajdonosi joggyakorlására a Polgármestert hatalmazza fel:
11. § (l) A forgalomképtelen vagyontárgyak állagának megőrzéséről, üzemeltetéséről a képviselő-testület a polgármesteri hivatal, az intézmények, és gazdasági társaságai útján gondoskodik.
(2) A forgalomképtelen vagyontárgyak pótlására, létesítésére, gyarapítására irányuló szerződést a költségvetési előirányzat erejéig – a hatáskörrel rendelkező bizottság előzetes hozzájárulásával - a Polgármester köti meg. A polgármester az intézkedésről a jogügylet megkötését követő ülésen – az indok megjelölésével – köteles a képviselő-testületet írásban tájékoztatni.
(3) A forgalomképtelen vagyon elidegenítésére és megterhelésére kötött szerződés - ha jogszabály ettől eltérően nem rendelkezik - semmis.
(4) A forgalomképtelen vagyon elsősorban határozott idejű bérlettel, vagy eseti – egyszeri, vagy többszöri visszatérő és előre meghatározható időtartamra vonatkozó – bérleti szerződéssel hasznosítható.
12. § A Képviselő-testület hatáskörébe tartozik a korlátozottan forgalomképes önkormányzati vagyon megszerezhetőségéről, elidegenítéséről, bérleti vagy használati jogának átengedéséről és gazdasági társaságba való beviteléről szóló döntés.
13. § (1) Forgalomképes vagyontárgy vállalkozási célú megszerzéséről, továbbá 20 M Ft forgalmi értékhatár feletti elidegenítéséről, megterheléséről, gazdasági társaságba történő beviteléről, bérbe, illetve használatba adásáról, vagy a tulajdoni viszonyok bármilyen változását eredményező egyéb jogügyletről a Képviselő-testület dönt. A képviselő-testület jognyilatkozatait a polgármester aláírásával teszi meg.
(2) Amennyiben a jogügylet tárgyát képező vagyontárgy egyedi forgalmi értéke az 5 M Ft-ot meghaladja, de a 20 M Ft-ot nem éri el, az (1) bekezdés szerinti döntést - a tulajdonszerzés és a (4) bekezdésben foglaltak kivételével - a polgármester hozza meg.
A 3 éves beépítési kötelezettség indokolt esetben 1 évvel meghosszabbítható.
14. § (1) Az önkormányzati vagyon körébe tartozó ingatlan és ingó vagyontárgy értékesítésére, illetve az egyéb módon történő hasznosítására és megterhelésére irányuló döntést megelőzően az adott vagyontárgy forgalmi (piaci) értékét 6 hónapnál nem régebbi forgalmi értékbecslés alapján kell meghatározni.
15. § (1) Bármely vagyontárgy vagyonkezelésbe adásáról, és annak ellenértékéről a Képviselő-testület - a vagyonkezelői szerződés elfogadásával - egyedi döntést hoz.
(2) A vagyonkezelésbe adás nem érinti az önkormányzati közfeladatok ellátásának kötelezettségét, elsődleges célja a vagyon állagának és értékének megőrzése, védelme, illetve értékének növelése.
(3) A vagyonkezelői jog ingyenes átengedésére a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 19. b) pontjának bb) alpontjaiban nevesített vagyonkezelők esetében kerülhet sor.
(4) Vagyonkezelői jog létesíthető:
16. § (1) A vagyonkezelő a vagyonkezelésbe vett vagyonnal rendeltetésszerűen, az általában elvárható gondossággal gazdálkodik. Az e kötelezettsége megszegésével okozott kárért a polgári jog általános szabályai szerint tartozik felelősséggel, de a szerződésben a felek ennél szigorúbb szabályokat is megállapíthatnak.
(2) A vagyonkezelő a vagyonkezelésbe vett vagyon használatából, működtetéséből származó bevételeit, illetve közvetlen költségeit és ráfordításait elkülönítetten köteles nyilvántartani oly módon, hogy a saját vagyonnal folytatott vállalkozási tevékenységéből származó bevételeitől, illetve költségeitől és ráfordításaitól egyértelműen elhatárolható legyen.
(3) Ha a vagyonkezelő a tevékenységét a vagyonkezelésébe vett és saját eszközökkel együttesen végzi, akkor a használatból, működtetésből származó bevételeit, közvetlen költségeit és ráfordításait a vagyonkezelési szerződésben meghatározott módon elkülöníti.
(4) A vagyonkezelő a vagyonkezelésébe vett vagyon eszközeiről olyan elkülönített nyilvántartást köteles vezetni, amely tételesen tartalmazza ezek könyv szerinti bruttó és nettó értékét, az elszámolt értékcsökkenés összegét, az azokban bekövetkezett változásokat.
(5) A vagyonkezelő az önkormányzat által a vagyonkezelésbe átadott vagyonra az önkormányzat által a vagyonkezelési szerződésben meghatározott biztosítási kategóriákra biztosítási szerződés köt, és az ellenértéket megfizeti.
(6) A vagyonkezelőnek a kezelt vagyonra vonatkozóan adatszolgáltatási kötelezettsége van. A vagyonkezelő évente egyszer, a tárgyévet követő év február 15-éig a vagyonkezelésébe adott ingatlanvagyon tárgyévi változásairól az önkormányzat ingatlanvagyon-kataszter vezetésével megbízott szervezeti egységének a mindenkori jogszabályi előírásoknak megfelelő módon és formában adatot szolgáltat, továbbá a szükséges bizonylatokat, dokumentumokat átadja.
(7) A vagyonkezelő a vagyonkezelői jog megszűnésekor a vagyonkezelésébe vett vagyonnak a kezelésbe adása időpontjában fennálló állapotához (értékéhez) viszonyított különbözetével (csökkenésével vagy növekedésével) a vagyonkezelési szerződés szerint elszámol.
17. § (1) A vagyonkezelés ellenőrzésének keretében a vagyonkezelő köteles évközi beszámolásra, adatszolgáltatásra, adatszolgáltatási kötelezettsége az önkormányzati jogszabályokban előírt beszámolási, adatszolgáltatási kötelezettségéhez kapcsolódik.
(2) A vagyonkezelő tulajdonosi ellenőrzése a képviselő-testület által elfogadott éves ellenőrzési terv szerint vagy esetileg elrendelt ellenőrzéssel valósul meg.
(3) A vagyonkezelési szerződésben meghatározott jogok, kötelezettségek teljesítését az Önkormányzat a polgármester által megbízott tulajdonosi ellenőr útján ellenőrzi.
(4) Az Önkormányzat tulajdonosi ellenőrzésének feladata a vagyonkezelésbe adott önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás vizsgálata, ennek keretében annak vizsgálata, hogy a vagyonkezelő a kezelésébe adott vagyont a nemzeti vagyonról, valamint a Magyarország helyi önkormányzataikról szóló törvényben és a vagyonkezelési szerződésben foglaltaknak megfelelően végzi, továbbá feladata az ellenőrzés során feltárt szabálytalanságok megszűntetésére intézkedés kezdeményezése. Az ellenőrzést tulajdonosi ellenőr az eredményesség, gazdaságosság és hatékonyság elveinek figyelembevételével végzi.
(5) A tulajdonosi ellenőr jogosult:
a) az ellenőrzött vagyonkezelt ingatlanába szabadon belépni, figyelemmel az ellenőrzött biztonsági előírásaira, munkarendjére,
b) a tulajdonosi ellenőrzés tárgyához kapcsolódó iratokba és más dokumentumokba, elektronikus adathordozón tárolt adatokba – külön jogszabályban meghatározott adat- és titokvédelmi előírások betartásával – betekinteni, azokról másolatot, kivonatot vagy tanúsítványt készíteni, valamint
c) az ellenőrzött szerv vezetőjétől (képviselőjétől) és bármely alkalmazottjától írásban vagy szóban információt kérni.
(6) A tulajdonosi ellenőr:
a) a tulajdonosi ellenőrzésről a tevékenységének megkezdése előtt legalább 15 munkanappal az ellenőrzött vezetőjét (képviselőjét) tájékoztatja és az ellenőrzés megkezdésekor megbízólevelét bemutatja,
b) az objektív véleménye kialakításához elengedhetetlen dokumentumokat és körülményeket megvizsgálja,
c) a megállapításait tárgyszerűen, a valóságnak megfelelően írásba foglalja, és azokat elegendő és megfelelő bizonyítékkal alátámasztja,
d) amennyiben a tulajdonosi ellenőrzés során büntető-, szabálysértési, kártérítési vagy fegyelmi eljárás megindítására okot adó cselekmény, mulasztás vagy hiányosság gyanúja merül fel, haladéktalanul jelentést tesz a polgármesternek,
e) a vizsgálati jelentést készít úgy, hogy a vizsgálati jelentés tervezetét az ellenőrzött vezetőjével (képviselőjével) előzetesen egyezteti,
f) a vizsgálati jelentés aláírását követően a vizsgálati jelentést a polgármesternek átadja,
g) ha ellenőrzési megbízásával kapcsolatban vagy személyére nézve összeférhetetlenségi ok vagy elfogultság merül fel, a tudomására jutását követően haladéktalanul írásos jelentést tesz a polgármesternek, amelynek elmulasztásáért vagy késedelmes teljesítéséért fegyelmi felelősséggel tartozik,
h) az eredeti dokumentumokat az ellenőrzés lezárásakor hiánytalanul visszaszolgáltatja,
i) amennyiben az ellenőrzés során büntető-, szabálysértési, kártérítési vagy fegyelmi eljárás megindítására okot adó cselekmény, mulasztás vagy hiányosság gyanúja merül fel, az eredeti dokumentumokat a szükséges intézkedések megtétele érdekében az ellenőrzött szerv vezetőjének (képviselőjének) átvételi elismervény ellenében átadja,
j) az ellenőrzöttnél a biztonsági szabályokat és a munkarendet figyelembe veszi,
k) a tudomására jutott állami, szolgálati és üzleti titkot megőrzi, valamint
l) a tulajdonosi ellenőrzés során készített iratokat és iratmásolatokat az ellenőrzés dokumentációjában való megőrzéséről gondoskodik.
(7) Az ellenőrzött szerv vezetője (képviselője), valamint dolgozója jogosult:
a) a tulajdonosi ellenőrtől a személyazonosságának bizonyítására alkalmas iratot és megbízólevelének bemutatását kérni, ennek hiányában az együttműködést megtagadhatja,
b) az ellenőrzési cselekményeknél jelen lenni, valamint
c) az ellenőrzés megállapításait megismerni, a jelentéstervezetre észrevételt tenni.
(8) Az ellenőrzött szerv vezetője (képviselője), valamint dolgozója:
a) az ellenőrzés végrehajtását elősegíti, abban együttműködik,
b) az ellenőrzést végző részére szóban vagy írásban a kért tájékoztatást, felvilágosítást, nyilatkozatot megadja, a dokumentációba betekintést biztosít,
c) az ellenőrzést végző kérésére a rendelkezésre bocsátott dokumentáció teljességéről nyilatkozik,
d) az ellenőrzés zavartalan elvégzéséhez szükséges egyéb feltételeket megteremti, valamint
e) az ellenőrzés megállapításai, javaslatai alapján tett intézkedéseiről a vizsgálati jelentésben meghatározott határidőig az Önkormányzatot tájékoztatja.
(9) A Képviselő-testület azonnali intézkedését nem igénylő esetben a polgármester a Képviselő-testületet évente tájékoztatja az adott évben lefolytatott ellenőrzések eredményéről.
18. § (1) Az önkormányzat egyszemélyes vagy többségi tulajdonában álló gazdasági társaság legfőbb irányító szervének (taggyűlés, közgyűlés, stb.) alábbi jogait a képviselő-testület gyakorolja:
a) az alapító okirat (társasági szerződés, alapszabály) elfogadása, módosítása,
b) az alaptőke (törzstőke) felemelése és leszállítása,
c) az egyes részvényfajtákhoz fűződő jogok megváltoztatása,
d) a társaság más társasággal való egyesülésének, beolvadásának és megszűnésének,
19. § (1) A behajthatatlan követelések felülvizsgálatát évente egyszer a zárszámadást megelőzően kell elvégezni.
(2) Az (1) bekezdés szerinti felülvizsgálat során a tárgyévi költségvetési rendeletben megállapított értékhatárt el nem érő, kis összegű, be nem hajtható követelések törléséről a képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a Gazdasági Bizottság dönt.
A felajánlott vagyon elfogadása
20. § (1) Vagyon tulajdonjogának ingyenes vagy kedvezményes megszerzéséről, a felajánlás elfogadásáról nettó 1.000.000,- Ft értékhatár feletti vagyon esetében a Képviselő-testület határoz, egyéb esetben a Gazdasági Bizottság dönt átruházott hatáskörben.
(2) Ha a vagyon ingyenes vagy kedvezményes felajánlása az e rendeletben meghatározott vagyonkezelő részére történik, a felajánlás elfogadásához szükséges a vagyonkezelő nyilatkozata. A vagyonkezelő arról nyilatkozik, hogy képes-e a felajánlott vagyonhoz esetlegesen kapcsolódó kötelezettségek teljesítésére.
(3) Ajándékként, örökségként nem fogadható el olyan vagyon, melynek ismert terhei elérik, vagy meghaladják a vagyon értékét.
Önkormányzati tulajdonú ingatlanokkal és egyéb vagyontárgyakkal kapcsolatos feladatok ellátása
21. § (1) Az önkormányzati intézmények a használatukba adott vagyontárgyakra megilletik a tulajdonosi jogosítványok és terhelik a tulajdonosi kötelezettségek az e rendeletben megfogalmazott eljárási és anyagi jogszabályok betartása mellett.
22. § (1) A 21. § hatálya alá nem tartozó önkormányzati intézmények helyiségeinek bérbeadása, a bérleti díjak beszedése közszolgálati szerződés alapján a 100%-ban önkormányzati tulajdonban álló városüzemeltető gazdasági társaság feladatkörébe tartozik.
(2) Az önkormányzat gazdasági társasága a bérleti díjakból befolyó bevételét a közszolgálati szerződésben meghatározott feladatai ellátására köteles fordítani.
Versenyeztetési eljárás szabályai
23. § (1) A nettó 1.200.000 Ft értékhatárt meghaladó éves bérleti vagy használati díj esetén csak versenyeztetés (továbbiakban: pályázat) útján, az összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő részére, a szolgáltatás és ellenszolgáltatás értékarányosságával lehet hasznosítani a vagyonelemeket.
(2) A rendelet hatálya alá tartozó vagyonelemeket a vagyonhasznosítására jogosult határozattal jelöli ki hasznosításra az alábbi tartalommal:
24. § A 23. § (1) bekezdése alapján a versenyeztetést a rendelet 2. sz. melléklete szerinti Versenyeztetési Szabályzat előírásai szerint kell lebonyolítani.
25. § (1) A beépített ingatlan bérbeadása esetén a bérleti szerződés feltételeit úgy kell megállapítani, hogy a jogügylet eredményeképpen a kimutatható beruházások költségei legkésőbb 10 év alatt megtérüljenek.
(2) Amennyiben a bérleti szerződést az (1) bekezdés szerinti feltételekkel nem lehet megkötni, de az ingatlan állagának megóvása a szerződést indokolttá teszi, a fenntartási költségek csökkentése érdekében a bérleti szerződés a beruházási költség megtérülése nélkül is megköthető. Ebben az esetben különös gonddal kell vizsgálni annak elkerülését, hogy a szerződő fél bármilyen módon egyoldalú előnyt szerezhessen.
(3) A beruházási költség megtérülésétől abban az esetben is el lehet tekinteni, ha az ingatlan bérbeadása addig el nem látott közérdekű és közszükségleti célokat szolgáló vállalkozói tevékenység megvalósulását eredményezi.
26. § (1) Haszonbérbe adás esetén a szerződést legfeljebb 10 évre lehet megkötni. Belterületi ingatlanok esetében a szerződés időbeli hatályának meghatározásánál a rendezési terveket figyelembe kell venni.
(2) Beépítésre alkalmas földterületek haszonbérletbe, vagy bérbeadása esetén a rendezési tervekben foglaltakat ugyancsak figyelembe kell venni.
27. § A rendelet hatálya alá tartozó vagyonelemeket a vagyon hasznosítására jogosult határozattal jelöli ki értékesítésre vagy cserére az alábbi tartalommal:
28. § (1) A nettó 5.000.000 Ft értékhatárt meghaladó vagyonelemeket – ha törvény kivételt nem tesz – csak versenyeztetés útján, az összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő részére, a szolgáltatás és ellenszolgáltatás értékarányosságával lehet értékesíteni.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt értékhatárt meghaladó értékű vagyonelem, ha jogszabály másként nem rendelkezik, a Képviselő-testületnek az értékesítésről szóló határozata alapján nyilvános meghirdetés vagy a Versenyeztetési Szabályzat előírásai szerint lebonyolítandó árverés útján értékesíthető.
(3) Amennyiben a licit kiírása eredménytelen, az ismételt kiírásokban maximum két alkalommal az árat 10-10 %-kal csökkenteni lehet.
(4) Nem kell licit eljárást lefolytatni:
a) az önkormányzati szervezésű lakásépítés céljára telkek biztosítására
b) az önkormányzati építési telek esetében másodszor is azonos feltételekkel
29. § A tulajdonközösség megszüntetése érdekében kötendő önkormányzati tulajdonú ingatlan tulajdoni hányadrészének tulajdonostárs általi megváltása esetén a forgalmi érték megjelölésével kell a szerződést megkötni.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
30. § (1) E rendelet 2013. április 1. napján lép hatályba, ezzel egyidejűleg hatályát vesztik az önkormányzat tulajdonáról és a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló 12/2003. (VI.10.) ör., valamint azt módosító a 3/2004. (I.29.), a 16/2004. (IV.23.), a 33/2004. (VI.25.), a 38/2004. (IX.3.), a 42/2004. (X.27.), a 7/2005. (I. 27.), a 16/2005. (IV. 20.), a 26/2007. (XI.27.), a 3/2010. (II. 3.), a 13/2010. (IV. 28.), a 17/2010. (VII. 20.), a 23/2010. (XII. 2.), a 12/2011. (V. 31.) a 6/2012. (II. 15.) és 6/2013. (II. 13.) ör. számú rendeletek.
(2) E rendelet alkalmazásában:
1. Terembérlet: Önkormányzat működtetésében lévő oktatási intézmények helyiségeinek tartós bérbeadása Ft/ óra bérleti díj ellenében.
2. Alkalmi rendezvények tartására történő bérbeadás: Önkormányzat működtetésében lévő oktatási intézmények helyiségeinek bérbeadása eseti bérbevételi igényre, egyedileg megállapított bérleti díj ellenében.”
31. § Az önkormányzat tulajdonáról és a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló rendelet mellékletei:
1. számú: önkormányzat nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyona
2. számú: versenyeztetési szabályzat
3. számú: önkormányzat forgalomképtelen vagyona
4. számú: önkormányzat korlátozottan forgalomképes vagyona
5.számú: önkormányzat forgalomképes üzleti vagyon
1. melléklet
|
Helység |
Cím |
Helyrajzi szám |
Megnevezés |
|---|---|---|---|
|
Csorna |
Bartók B. u. |
2835/2 |
Mária oszlop |
|
Csorna |
Laki D. u. |
852 |
Nep.Szt. János-kápolna |
|
Csorna |
Szent István tér 37. |
1426 |
Szent Donát Szobor |
|
Csorna |
Szent István tér |
1425 |
Kőkereszt |
|
Csorna |
Soproni u. |
2910/2 |
Kőkereszt és Tersántzky E. sírköve |
2. melléklet
1. Önkormányzati vagyon hasznosítására kiírt versenytárgyalás formái: licitálás (árverés), illetve pályázat.
2. A versenytárgyalás szóban (árverés) vagy írásban (pályázat) folytatható le.
3. Zártkörű versenytárgyalást kell kiírni, ha a nyilvános eljárás közérdeket sért, továbbá ha teljesítésére csak meghatározott ajánlattevők alkalmasak.
4. A versenytárgyalás meghirdetésének nyilvános, vagy zárt módjáról a vagyonhasznosításról szóló döntés meghozatalára jogosult személy vagy szerv vezetője dönt.
1. Az ingatlan nyilvános értékesítésére, hasznosítására irányuló döntés alapján a versenytárgyalás lebonyolítása a polgármesteri hivatal feladata.
2. A vagyonkezelő által használt ingóság nyilvános értékesítésére, hasznosítására irányuló döntés alapján a versenytárgyalás lebonyolítása a vagyonkezelő szerv feladata.
3. A nyilvános versenytárgyalás kiírását
a) elidegenítés esetén 5.000.000,- Ft értékhatárig, bérletbe, ill. használatba adás esetében 1.200.000,- Ft éves bérleti, használati díjig, a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján, honlapján,
b) az e fölötti értékhatárnál egy hirdetési újságban kell közzétenni.
4. A versenytárgyaláson nem vehet részt, akinek az önkormányzattal szemben lejárt bérleti díj, lakbér, adó, közterület-használati díj stb. tartozása áll fenn.
5. A versenytárgyalást páratlan létszámú, legalább 3 fős bizottság bonyolítja le, tagjai közül 1 főnek jogi, vagy közgazdasági végzettséggel kell rendelkeznie.
6. A bizottság tagjait és levezető elnökét 20 M Ft értékhatárig a polgármester, az e fölötti értékhatárnál a polgármester javaslatára a képviselő-testület jelöli ki.
1. A licitálást lebonyolító szerv felhívást vagy hirdetményt tesz közzé a II/3 pontban foglaltak szerint. A hirdetménynek minimálisan az alábbiakat kell tartalmaznia:
a) a felhívást közzétevő szerv megnevezését,
b) a vagyontárgy pontos megnevezését,
c) a vagyontárgy paramétereit, azonosítóit,
d) a hasznosítás során jelentkező egyéb kitételeket,
e) a kikiáltási árat vagy a vagyon használati illetve hasznosítási jog átengedésének induló értékét,
f) a licit eljáráson alkalmazott licitösszeg emelésének mértékét,
g) a versenytárgyalás idejét és helyét,
h) a jelentkezés végső határidejét és helyét,
i) egyéb, a tárgyhoz kapcsolódó szükséges információkat.
a) a hasznosításról szóló döntésre jogosult szerv megnevezését, és a döntésében foglaltakat,
b) a hirdetményben foglaltakat,
c) a jelentkezők számát és személyét,
d) a versenytárgyaláson részt venni nem jogosultak számát és személyét,
e) a versenytárgyalás menetét,
f) egyéb, a tárgy szempontjából lényeges információkat,
g) a szerződéskötés várható időpontját, egyéb feltételeit,
h) az ellenérték teljesítésének feltételeit és határidejét.
1. Eltérő szabályozás hiányában nyilvános pályázat kiírása esetén a versenytárgyalás és a versenyeztetési szabályzat II. és III. pontokban foglalt szabályait értelemszerűen kell alkalmazni.
2. A pályázatokat két fordulóban is meg lehet hirdetni.
3. A kiíró az első fordulóban olyan adatokat tartalmazó ajánlatokat is kérhet, amelyekből meg tudja állapítani, hogy ajánlattevő teljesítőképessége, eddigi tevékenysége, szakismerete, pénzügyi helyzete alapján alkalmas-e a felhívásban megjelölt kötelezettség teljesítésére.
4. A pályázat kiírásának és lebonyolításának technikai feltételeiről az eljárást lefolytató szerv gondoskodik.
5. A pályázati felhívásban meg kell jelölni az ajánlatok elkészítéséhez rendelkezésre bocsátandó dokumentáció beszerzésének helyét és feltételeit.
6. Az ajánlatok benyújtására vonatkozó időpontokat a felhívásban úgy kell meghatározni, a felhívás közzététele és az ajánlatok benyújtására vonatkozó időpontok között legalább 8 naptári nap rendelkezésre álljon.
7. A pályázati kiírás az ajánlatok benyújtására megjelölt időpontig visszavonható, melyet a felhívással azonos módon kell közzétenni.
8. A pályázat kiírója a pályázati dokumentáció rendelkezésre bocsátása fejében ellenértéket kérhet. A kiírás visszavonása esetén – ha a dokumentáció rendelkezésre bocsátása ellenérték fejében történt – az ellenérték visszajár, az ajánlattevők pedig a dokumentáció visszaadására kötelesek.
1. Nyilvános pályázati eljárás esetén a felhívásról szóló hirdetményt legalább egy hirdetési újságban, önkormányzat honlapján közzé kell tenni.
2. Zártkörű meghívásos pályázat esetén legalább három potenciálisan szóba jöhető pályázatót meg kell hívni.
3. Az ajánlatokat zárt borítékban kell benyújtani.
4. A beérkezés időpontját a borítékon fel kell tüntetni, kérelem esetén átadás-átvételi bizonylatot kell kiállítani.
5. Az ajánlatokat nyilvános bontási eljárás keretében kell ismertetni. Az eljárásról jegyzőkönyv készül. A bontási eljáráson a pályázatot benyújtók részt vehetnek.
6. A bontási eljárás során ismertetni kell:
a) a határidőig beérkezett pályázatok számát,
b) a határidőn túl érkezett pályázatok számát,
c) a pályázatot benyújtók nevét, és egyéb adatait.
a) a súlyos formai hiányossággal érkezett pályázatokat,
b) a nem jogosult által benyújtott pályázatokat,
c) a nem megalapozott adatokra épülő pályázatokat,
d) azon pályázatokat, amelyek nyilvánvalóan nem töltik be a kiíró célkitűzéseit.
A 3. melléklet a Csorna Város Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 3. melléklet a Csorna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (V. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 3. melléklet a Csorna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (V. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 3. melléklet a Csorna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (V. 17.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. melléklet a Csorna Város Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 4. melléklet a Csorna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (V. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 4. melléklet a Csorna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (V. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 4. melléklet a Csorna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (V. 17.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
Az 5. melléklet a Csorna Város Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. Az 5. melléklet a Csorna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (V. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. Az 5. melléklet a Csorna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (V. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. Az 5. melléklet a Csorna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (V. 17.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.