Csorna Város Képviselő-testületének 7/2015 (II.18..) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
Hatályos: 2015. 05. 28- 2015. 08. 04Csorna Város Képviselő-testületének 7/2015 (II.18..) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
2015-05-28-tól 2015-08-04-ig
Csorna Város Önkormányzat Képviselő-testületének
az önkormányzat 2015. évi költségvetéséről szóló
a 13/2015. (IV. 28.), a 15/2015. (V. 27.) önkormányzati rendeletekkel módosított
7/2015. (II.18.) önkormányzati rendelete
(Hatályos 2015. május 28. napjától)
Csorna Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I.
A rendelet hatálya, a címrend megállapítása
1. §
(1) A rendelet hatálya a Képviselő-testületre és annak bizottságaira, a Polgármesteri Hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.
II.
A költségvetési főösszegek megállapítása
2. §[1]
A költségvetés bevételei és kiadásai
(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi költségvetését:
1.299.053 E Ft | Költségvetési bevétellel |
1.898.496 E Ft | Költségvetési kiadással |
599.443 E Ft 322.451 E Ft 276.992 E Ft | Költségvetési egyenleggel (hiánnyal) -ebből Működési hiánnyal Felhalmozási hiánnyal |
állapítja meg.
(2) A működési és felhalmozási hiány belső finanszírozásának érdekben a képviselő-testület a költségvetési maradvány igénybevételét rendeli el.
1.898.496 E Ft | Tárgyévi nettósított önkormányzati bevétellel |
1.898.496 E Ft | Tárgyévi nettósított önkormányzati kiadással |
0 E Ft | Tárgyévi egyenleggel. |
(3) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási célú műveletek bevételeit és kiadásait a rendelet 1.1 melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(4) A költségvetési bevételeket és költségvetési kiadásokat előirányzat csoportok, kiemelt
előirányzatok és azon belül kötelező, nem kötelező feladatok, önként vállalt feladatok,
állami ( államigazgatási ) feladatok szerinti bontásban a 1.2., 1.3. és 1.4. mellékletek
részletezik.
(5) A Képviselő-testület a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek
költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzatok-csoportok, kiemelt
előirányzatok valamint kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti
bontásban a 9.1., 9.2., 9.3. és a 9.4. mellékletek szerint állapítja meg.
Az önkormányzat 2015. évi kiadásai
3. §
(1) A működési bevételeinek és kiadásainak önkormányzati szintű bemutatására a 2.1. melléklet a felhalmozási bevételeinek és kiadásainak önkormányzati szintű mérlegszerű bemutatására az 2.2. melléklet szolgál.
(2) Az önkormányzatnak nem áll fenn fizetési kötelezettsége adósságot keletkeztető ügyletből és kezességvállalásokból a 3. melléklet szerint.
(3) Csorna Város Önkormányzata saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletekből származó fizetési kötelezettség megállapításához a képviselő-testület a 4. számú melléklet szerint állapítja meg.
(4) A Képviselő-testület a 5. számú melléklet szerint 2015. évre nem állapít meg olyan fejlesztési célt, amelyhez adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik szükségessé.
(5) A Képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi felhalmozási kiadásait költségvetési szervenként elkülönítve a 6. mellékletben meghatározottak szerint hagyja jóvá, a felújítási kiadások előirányzatát pedig a 7. melléklet szerint állapítja meg.
(6) A Képviselő-testület az önkormányzat által adott céljellegű támogatásokat az 5. számú tájékoztató tábla szerint határozza meg.
(7) Az európai uniós támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.
(8) A Képviselő-testület a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek engedélyezett létszámát valamint a közfoglalkoztatottak 2015. január 1. napján érvényes létszámkeretét a 12. számú melléklet szerint állapítja meg.
(9) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2015. évi tartalékainak előirányzatát a 11. melléklet szerint állapítja meg.
(10) Az önkormányzat által 2015. évben tervezett közvetett támogatásokat a rendelet 3. számú tájékoztató tábla tartalmazza.
(11) A Képviselő-testület a 2015. évre a devizaellátmány átalány mértékét 70 Euro/nap összegben állapítja meg.
(12) Az önkormányzat 2015. évi előirányzat-felhasználási tervét az 4. számú tájékoztató tábla, a 2015. évi központi támogatások felsorolását a 2. számú tájékoztató tábla, az előző két év és a tárgyévi tervezett kiadások és bevételek mérlegét a 1. számú tájékoztató tábla tartalmazza.
A többéves kihatással járó feladatok meghatározása
4. §
(1) A Képviselő-testület a többéves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban a 6. számú tájékoztató tábla szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt feladatokkal kapcsolatban a polgármester csak az e rendeletben meghatározott előirányzatokon belül vállalhat kötelezettséget a későbbi évekre.
Tartalékképzés
5. §
(1)[2] A Képviselő-testület az önkormányzat általános tartalékát 89.436 eft-ban, működési céltartalékát 21.356 eft-ban, felhalmozási céltartalékát 300.048 eft-ban állapítja meg a 11. melléklet szerint.
(2) Az általános tartalékból a polgármester az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló rendeletének 2. számú melléklete 5. pontjában meghatározott átruházott határkörében esetenként legfeljebb 50 E Ft, éves szinten összesen legfeljebb 200 E Ft összeg erejéig jogosult támogatást nyújtani. Az előre nem látható rendkívüli kiadás fedezetének biztosítására a polgármester jogosult az általános tartalékból átcsoportosításra, esetenként legfeljebb 1.500 E Ft összeghatárig.
(3) A rendelet 11. számú mellékletében meghatározott „rendezvényterv megvalósítása” elnevezésű tartalék felosztására, abból átcsoportosításra az Ifjúsági Sport és Kulturális Bizottság jogosult.
(4) Az egyéb céltartalékokból átcsoportosításra csak a képviselő-testület jogosult.
(5) A (2)-(4) bekezdésekben meghatározott átcsoportosításra jogosult szerv vagy személy az átcsoportosítás tárgyában hozott döntéséről köteles a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni.
III.
A 2015. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
A költségvetés végrehajtásával kapcsolatos felelősség
6. §
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel
kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás
szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési szervek részére jóváhagyott költségvetés végrehajtásáért, a költségvetési szerv részére jóváhagyott kiemelt előirányzatok betartásáért a költségvetési szerv vezetője felelős.
A költségvetési hiány finanszírozásának módjai
7. §
(1) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület az előző évek költségvetési maradványának igénybevételét és felhalmozási célú többlet bevételek működési kiadásokra történő átcsoportosítását rendeli el.
A fejlesztési hiány belső finanszírozása az előző évek költségvetési maradványának igénybevételével történik.
(2) Az év közi likviditási hiány finanszírozására a számlavezető banknál rendelkezésre álló folyószámla hitelkeret vehető igénybe. A felvett hitelt 2015. december 31. napjáig teljes összegben vissza kell fizetni.
(3) A finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület fenntartja magának.
(4) A költségvetési hiány csökkentése érdekében meg kell vizsgálni a költségvetés egészére nézve a kiadáscsökkentési vagy elhagyási lehetőségeket. A költségvetési szervek vezetői ennek megfelelően kötelesek saját szervük előirányzatait és teljesítéseit felülvizsgálva, a szerv működését nem veszélyeztető előirányzat módosítási javaslataikat felhívásra, illetve legkésőbb október 15-ig önállóan a fenntartónak megtenni.
(5) A költségvetés teljesülését a Gazdasági Bizottság a negyedéves információs jelentés alapján folyamatosan figyelemmel kíséri, és javaslatot tesz a költségvetési hiány mérséklésének módjára a Képviselő-testületnek.
(6) Működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a Képviselő-testület döntése alapján a polgármester gondoskodik kiegészítő támogatás igényléséről.
Az elfogadott előirányzatok megváltoztatásának szabályai
8. §
(1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönthet.
(2) A költségvetési szervek előirányzat-módosítási javaslataikat annak felmerülésekor, de legkésőbb tárgyév december 5-ig, vagy a soron következő rendelet-módosítás előkészítésekor a jegyző felhívására adják meg.
(3) A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(4) A jóváhagyott költségvetésen végrehajtott előirányzat módosításokról a költségvetési szerveket a polgármester értesíti.
(5) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.
(6) A költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzatai saját hatáskörben módosíthatók, az előirányzatokon belüli rovatok között a költségvetési szerv vezetője átcsoportosítást hajthat végre. A végrehajtott átcsoportosításokról a polgármestert negyedévente a költségvetési rendelet soron következő módosítását megelőzően köteles tájékoztatni.
(7) A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, kivéve, ha az irányító szerv azt engedélyezi az előirányzatok jóváhagyásakor még nem ismert jogszabályváltozás miatt. A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.
(8) Csorna Város Önkormányzata 2015. évi költségvetésének bevételi és kiadási előirányzatainak módosítását és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 20.000.000 Ft összeghatárig - mely esetenként az 5.000.000 Ft összeghatárt nem haladhatja meg - a polgármesterre átruházza. A polgármester a saját hatáskörben végrehajtott módosításokról, átcsoportosításokról a Képviselő-testületet harminc napon belül tájékoztatja.
(9) A költségvetési szervek az év közi előirányzat –módosításokról az önkormányzati szintű integrált pénzügyi rendszer keretében kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
Az előirányzat felhasználás
9. §
(1) A képviselő-testület által e rendelet 9.1. számú mellékletében az önkormányzat részére jóváhagyott kiadási előirányzatokon belül nettó 4 millió Ft összeghatárig a polgármester önállóan vállalhat kötelezettséget.
(2) Amennyiben a kötelezettségvállalás mértéke a nettó 4 millió Ft-ot meghaladja, de az egyszerű közbeszerzési értékhatárt nem éri el, a polgármester kötelezettségvállalásához a Gazdasági Bizottság előzetes jóváhagyása szükséges.
10. §
(1) Az intézmények az önkormányzattól intézmény-finanszírozás keretében kapott támogatást csak az alaptevékenységükre és az ezzel összefüggő kiadásaikra használhatják fel.
(2) A költségvetési szervek részére jóváhagyott kiemelt előirányzatok nem léphetők túl, teljesítésük az év során egyetlen alkalommal sem haladhatja meg az eredeti vagy módosított előirányzat szintjét.
(3) Beszerzést, felújítást, fejlesztést - az előirányzat megléte ellenére is - csak akkor szabad megkezdeni, illetve arra kötelezettséget vállalni, ha az előirányzatra a finanszírozás biztosított.
(4) A költségvetési szerv részére jóváhagyott dologi kiadások előirányzata elsősorban az intézmény kötelezően ellátandó feladataira nyújt fedezetet. Minden egyéb kiadásra kötelezettséget vállalni csak abban az esetben lehet, ha a kötelező feladatok év végéig biztonságosan teljesíthetőek.
(6) Az intézmény vezetője az (1)-(4) bekezdésekben foglaltakért teljes körű fegyelmi felelősséggel tartozik.
(7) A költségvetési szervek a felújítási előirányzataikat saját hatáskörben kezelik.
(8) Amennyiben a költségvetési szerv ténylegesen teljesített bevételei elmaradnak a jóváhagyott előirányzattól, a kiadási előirányzatokat is csökkenteni kell az elmaradás mértékével. Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv vezetője erről a kiadási előirányzat csökkentésére tett javaslatával együtt a bevétel végleges elmaradásáról történő tudomásszerzést követően azonnal köteles a jegyzőt tájékoztatni, aki azt a soron következő költségvetési rendeletmódosítási javaslatba beépíti.
(10) A béralapból feladat-elmaradás miatt képződő megtakarítások nem használhatók fel. Az átmeneti bérmegtakarítás felhasználása csak október 31. napját követően, a Gazdasági Bizottság jóváhagyása mellett lehetséges.
(11) Az intézmények évközi pótelőirányzatra vonatkozó igényt csak rendkívül indokolt esetben, előre nem látható kiadás felmerülése miatt nyújthatnak be.
(12) Új munkakört, státuszt csak a Képviselő-testület létesíthet, a pénzügyi fedezet egyidejű biztosításával.
(13) A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetési szervei részére az eredeti rendszeres személyi juttatások legfeljebb 5 %-ának megfelelő mértékig engedélyezi jutalom és céljuttatás kifizetését a Gazdasági Bizottság előzetes hozzájárulásával.
A finanszírozás szabályai
11. §
(1) A Képviselő-testület a költségvetési szervek működéséhez biztosított önkormányzati támogatást olyan ütemben és mértékben bocsátja rendelkezésükre, hogy azok költségvetési működése biztosított legyen.
(2) A költségvetési rendelet elfogadását követően valamennyi költségvetési szerv köteles elkészíteni elkészíti saját likviditási tervét.
(3) A költségvetési szervek finanszírozása kis-kincstári rendszerben a következők szerint zajlik:
- Az intézmények finanszírozása heti periódusban zajlik. A heti finanszírozási igények leadási határideje a kért finanszírozás esedékessége hetének első munkanapja. A heti finanszírozási igényeket az elemi költségvetés bontásában kell elkészíteni a mindenkor esedékes fizetési határidejű kötelezettségek alapján.
- A finanszírozási igények ellenőrzését a Polgármesteri Hivatal végzi el. A finanszírozás kiutalása a hét harmadik munkanapján történik. Finanszírozás csak a jóváhagyott előirányzatok erejéig, a szerv adott időpontig történt felhasználását és a kiutaláskori bankszámla egyenlegét leszámítva teljesíthető.
- Amennyiben a szerv nem rendelkezik előirányzattal a megjelölt feladathoz, egyidejűleg be kell nyújtania saját hatáskörű előirányzat-módosítási javaslatát is a kiemelt előirányzatokon belüli, vagy kiemelt előirányzatok közti átcsoportosításra. Abban az esetben, ha módosításra nem jogosult, a feladatra kiutalás csak képviselő-testületi jóváhagyás után teljesíthető.
- A finanszírozó jogosult a finanszírozás visszatartására, amennyiben az a 10. §-ban foglalt követelmények teljesülését veszélyezteti.
- Az irányító szerv a költségvetési szerv finanszírozási igényében szereplő kötelezettségvállalások meglétének és jogosságának ellenőrzésére jogosult.
f) Az intézmények vezetői gondoskodnak arról, hogy a költségvetési szervek bankszám-
láinak egyenlegei a hét utolsó munkanapján beutalás kerüljenek az irányító szerv
költségvetési elszámolási számlájára.
(4) A Csorna Térségi Önkormányzatok és a Csorna Térségi Gyermekjóléti és Szociális gondozási Társulás finanszírozása a velük kötött támogatási szerződések szerint zajlik.
(5) A költségvetés végrehajtása során a bevételek beszedésekor és a kiadások teljesítésekor lehetőség szerint törekedni kell a készpénzkímélő fizetési módok alkalmazására.
Készpénzes kifizetést elsősorban készlet- és kis értékű tárgyi eszköz beszerzésekre, a kiküldetési, reprezentációs kiadásokra, továbbá egyes kisösszegű szolgáltatási kiadások készpénzben történő teljesítésére, közfoglalkoztatottak, alkalmi munkavégzők bérének és megbízási díjak kifizetésére, társadalom- és szociálpolitikai juttatások, az ellátottak pénzbeli juttatásának készpénzben kifizetendő összegére lehet teljesíteni.
Az önkormányzati biztos kijelölésének szabályai
12. §
(1) Az államháztartásról szól 2011. évi CXCV. tv. 71.§ -ában meghatározott összegű tartozásállomány esetén az önkormányzati biztost – az önkormányzatnál alkalmazandó beszerzési értékhatárokra, valamint a közbeszerzési törvény előírásaira is figyelemmel - a képviselő-testület jelöli ki és a polgármester bízza meg, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rend. 117. §-ában foglaltaknak megfelelően.
(2) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó valamennyi költségvetési szerv az (1) bekezdésben meghatározott tartozásállomány elérése esetén annak fennállásáig a rendelet 10. melléklete szerinti adatszolgáltatást köteles az irányító szervnek havonta a tárgyhó utolsó napjának megfelelő állapotról a tárgyhót követő hó 5-ig megküldeni
A lakossági önszerveződések, kulturális, sport és egészségügyi feladatok,
valamint városi programok támogatása
13. §
(1) A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetéséből az abban meghatározott szerveket, szervezeteket támogat. A támogatások éves keretösszegét e rendelet 5. számú tájékoztató tábla szerint állapítja meg.
(3) A támogatásban részesülő szervekkel támogatási megállapodást kell kötni, amely tartalmazza a finanszírozás és elszámolás szabályait. Finanszírozás csak a megállapodásban foglaltak alapján lehetséges.
(4) Nem részesíthető támogatásban olyan szervezet, amely 30 napot meghaladóan lejárt köztartozással rendelkezik.
(5) Az önkormányzat által támogatásban részesített szervnek, szervezetnek a kapott támogatással kapcsolatban elszámolási kötelezettsége van, melyet legkésőbb a támogatási szerződésben meghatározott időpontig az önkormányzat részére köteles eljuttatni. Ha a támogatásban részesített szervezet a korábbi támogatás felhasználásáról a megállapodásban meghatározott határidőig nem számol el, az elszámolás benyújtásáig további támogatásban nem részesíthető.
Civil szervezetek sporttal kapcsolatos támogatása
14. §
(1) A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetéséből támogatásban részesíti azokat a civil szervezeteket, amelyek az alábbi feltételeknek megfelelnek:
- csornai székhellyel rendelkeznek,
- fő tevékenységként sport tevékenységet végeznek,
- önkormányzati ingatlant üzemeltetnek, melynek területe eléri a 2 ha-t ,
- legalább 4 különböző sportágban szakosztályt működtetnek,
- az igazolt sportolói létszámuk eléri a 150 főt.
(2) A fenti feltételeknek megfelelő civil szervezet összesen 25.000.000 Ft támogatásban részesül. Az önkormányzat 2015. évi költségvetésében 22.000.000 Ft általános működési támogatást és civil szervezetek sporttal kapcsolatos támogatására pályázati önerő alapként 3.000.000 Ft támogatási keretet biztosít.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott feltételeknek megfelelő támogatásban részesülő civil szervezettel támogatási megállapodást kell kötni, amely tartalmazza a finanszírozás és elszámolás szabályait. Finanszírozás csak a megállapodásban foglaltak alapján lehetséges.
(4) A támogatás folyósítására az támogatásban részesített szervezet igénylése alapján a megállapodásban részletezett ütemben kerül sor.
A követelésekkel, behajthatatlan követelésekkel kapcsolatos
eljárási szabályok
15. §
Behajthatatlan követelésekkel kapcsolatos eljárás:
- a behajthatatlan követelések felülvizsgálatát évente legalább egyszer, a zárszámadást megelőzően kell elvégezni,
- az a) pontban leírt felülvizsgálat során a 100.000 Ft értékhatárt el nem érő kis összegű be nem hajtható követelések törléséről a képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a Gazdasági Bizottság határozattal dönt.
- a b) pontban jelzett értékhatár felett a behajthatatlan követelések törléséről – a Gazdasági Bizottság véleményének kikérése mellett – a Képviselő-testület dönt.
Hitellel, értékpapírral és befektetésekkel kapcsolatos rendelkezések
16.§
(1) Az önkormányzat által kibocsátott „Csorna Gyarapodás” kötvényből származó bevételnek a felhasználási céllal nem érintett része fejlesztési céltartalékot képez. A tartalékból átcsoportosításra – a konkrét felhasználási cél megjelölésével – a képviselő-testület jogosult.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott tartalék összegét a cél szerinti felhasználás időpontjáig folyamatosan befektetéssel kell hasznosítani. A befektetés módját a Gazdasági Bizottság 2015. március 31-ig vizsgálja felül, és dönt a pénzeszközök elhelyezéséről.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott időpontot követően a befektetés módjára vonatkozó döntését a Gazdasági Bizottság legalább évente egyszer, illetve a befektetés módjának megváltoztatására irányuló javaslat esetén vizsgálja felül.
(4) A Gazdasági Bizottság köteles a befektetés módjáról szóló döntéséről a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni.
(5) A Gazdasági Bizottság döntései közt, illetve amennyiben a befektetés módja bármely okból átmenetileg nem meghatározott, a polgármester jogosult és köteles a tartalékban lévő összeget a befektetés módjáról való döntésig bankbetétben elhelyezni.
17.§
Az egyéb, 16.§-ban meghatározott körbe nem tartozó átmenetileg szabad pénzügyi források hasznosítása érdekében a polgármester jogosult azokat lekötni, vagy költségvetési éven belüli időpontra egy összegben legfeljebb 50.000 E Ft értékben államilag garantált értékpapírt vásárolni.
Beszerzésekre vonatkozó szabályok
18.§
(1) Árajánlatkéréssel kell megvalósítani mindazon önkormányzati, hivatali illetve intézményi beszerzéseket, amelynek nettó értéke nem éri el az közbeszerzési értékhatárt, de meghaladja az 500 E Ft-ot.
(2) Árajánlat kérési eljárást nem kell lefolytatni azonnali intézkedést igénylő helyzetben, illetve amennyiben a beszerzés csak meghatározott helyről lehetséges.
(3) Árajánlatkéréssel megvalósuló önkormányzati beszerzés esetén a polgármesteri hivatali beszerzés vonatkozásában a jegyző, az intézményi beszerzés vonatkozásában az intézményvezető az árajánlat kérési felhívást legalább három ajánlattevőnek köteles megküldeni.
(4) A Képviselő-testület külön határozatban kijelölheti az (1) bekezdésben meghatározott beszerzések esetén az ajánlattevői kört.
19.§
(1) Ha az intézményi beszerzés nettó értéke az 1 millió Ft-ot meghaladja, de az 5 millió Ft-ot nem éri el, a szerződés megkötéséhez a polgármester előzetes jóváhagyása szükséges.
(2) Az intézményi beszerzésre vonatkozó szerződés megkötéséhez 5 millió Ft nettó beszerzési érték felett a Gazdasági Bizottság előzetes jóváhagyása szükséges
20.§
(1) A beszerzésekre vonatkozó további, részletes szabályokat a költségvetési szervek beszerzési szabályzatában kell meghatározni.
(2) A Kbt. hatálya alá tartozó beszerzések esetén a képviselő-testület által jóváhagyott „Közbeszerzési Szabályzat” szerint kell eljárni.
Európai uniós források és egyéb pályázati források megszerzésével és felhasználásával kapcsolatos szabályok
21. §
- Az önkormányzat valamennyi költségvetési szerve jogosult és köteles pályázatot benyújtani többlet forrás megszerzése céljából.
- 100 E Ft-ot meghaladó önerőt igénylő pályázatot benyújtani csak előzetes képviselő-testületi jóváhagyás esetén lehet.
- A benyújtott pályázatokról illetve az azzal kapcsolatos döntésekről nyilvántartást kell vezetni, melyhez minden intézmény adatszolgáltatásra köteles.
- Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles az elnyert támogatásokkal kapcsolatos költségvetési előirányzat változásokat bejelenteni a támogatásról szóló döntés megérkezte után azonnal, de legkésőbb a projekt megkezdéséig.
IV.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
22. §
(1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A képviselő-testület korábban hozott határozataiban meghatározott feladatokra az e rendeletben foglalt előirányzatokat fogadja el.
C s o r n a, 2015. február 12.
dr. Bónáné dr. Németh Katalin | Németh Dóra |
polgármester | jegyző |
Kihirdetési záradék
A rendelet kihirdetése a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel a mai napon megtörtént.
C s o r n a, 2015. február 18.
Németh Dóra |
jegyző |
Egységes szerkezetbe foglaltam 2015. június 1. napján:
Németh Dóra
jegyző