Csorna Város Képviselő-testületének 14/2017 (V.24..) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól, és a többletszolgáltatási ellentételezéseként fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2022. 10. 25Csorna Város Képviselő-testületének 14/2017 (V.24..) önkormányzati rendelete
a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályairól, és a többletszolgáltatási ellentételezéseként fizetendő díjak mértékéről
Csorna Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja:
1. § A rendelet hatálya Csorna város közigazgatási területén a házasságkötés és a bejegyzett élettársi kapcsolat (a továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény)
a) hivatali helyiségen kívüli és
b) hivatali munkaidőn kívül történő
létesítésére terjed ki.
2. § E rendelet alkalmazásában:
1. Hivatali helyiség: a Csornai Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) 9300 Csorna, Szent István tér 22. Nagyterem
2. Hivatali munkaidő: a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend.
A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi események létesítése
3. § (1) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény létesítése az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény (a továbbiakban: At.) 18. § (3) bekezdésében, valamint 32. § (3) bekezdésében foglalt feltételek teljesítése esetén engedélyezhető.
(2) Kereskedelmi, vendéglátó üzletben anyakönyvi esemény kizárólag akkor engedélyezhető, ha a szertartás lebonyolítására a 4.§ (1) bekezdésében foglalt feltételek biztosítottak.
(3)1 Nyílt vízen, nyílt vízen keresztül megközelíthető építményben, vízi és légi járművön, valamint lakóházban és annak kertjében anyakönyvi esemény nem engedélyezhető. Lakóházban és annak kertjében anyakönyvi esemény külön eljárásban kiadott jegyzői engedély alapján engedélyezhető.„
4. § (1) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény olyan helyszínen engedélyezhető, ahol a szertartás méltó megünnepléséhez szükséges feltételek a következők szerint biztosíthatók:
a) a helyszín gondozott, hulladéktól, szaghatástól mentes;
b) közlekedési és egyéb zajok a szertartás méltóságát nem zavarhatják meg;
c) biztosított az anyakönyv és az anyakönyvvezető védelme káros behatásoktól, így különösen esőtől, széltől, sérüléstől;
d) az anyakönyvi esemény résztvevői számára megfelelő nagyságú tér álljon rendelkezésre, megfelelő bútorzattal, világítással és
e) más egyéb tevékenység a szertartást nem zavarhatja meg.
(2) Ha az anyakönyvi esemény szabadtéri helyszínen történik, a megfelelő esőmentes helyszín biztosításáról a kérelmezőnek kell gondoskodni. Az esőmentes helyszín megjelölése az engedély megadásának feltétele.
(3) Ha a házasuló állapota közeli halállal fenyeget, vagy szabad mozgásában a bíróság vagy más hatóság döntése miatt korlátozva van, az anyakönyvi esemény méltó megünneplésének feltételeit a házasuló tartózkodási helye szerinti intézmény szabályainak figyelembevételével kell biztosítani.
A hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi események létesítése
5. § (1) Hivatali munkaidőn kívül hivatali helyiségben és hivatali helyiségen kívül, péntekenként 1330 óra és 1800 óra, szombati napokon pedig 1000 óra és 2000 óra között engedélyezhető anyakönyvi esemény. Anyakönyvi esemény hivatali helyiségen kívül munkaidőben, valamint vasárnap nem engedélyezhető.
(2) Hivatali munkaidőn kívül és hivatali helyiségen kívül szabadtéren engedélyezett helyszínen május 2. és szeptember 30. között engedélyezhető anyakönyvi esemény.
(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény csak akkor engedélyezhető, ha annak időpontja nem ütközik a hivatalos helyiségbe előjegyzett anyakönyvi eseménnyel.
(4) Az anyakönyvi esemény időpontjának meghatározásakor figyelemmel kell lenni arra, hogy – a közeli halállal fenyegető állapotot kivéve – anyakönyvi eseményt nem lehet lebonyolítani az At. 27. § (2) bekezdésében, valamint 39. § (2) bekezdésében meghatározott munkaszüneti napokon.
(5) Hivatali helyiségen kívül egy napon legfeljebb két anyakönyvi esemény is tartható úgy, hogy a szertartások kezdő időpontja között legalább 90 perc különbség legyen. A Hivatali helyiségben munkaidőn túl egy napon több anyakönyvi esemény is tartható úgy, hogy a szertartások kezdő időpontja között legalább 60 perc különbség legyen.
Az anyakönyvi események engedélyezésének szabályai
6. § (1) A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelmet az anyakönyvi esemény bejelentésével egyidejűleg, írásban kell benyújtani – az anyakönyvvezető útján – a Hivatal jegyzőjéhez, az elektronikus anyakönyvi rendszerből előállított nyomtatványon.
(2) A jegyző helyszíni szemle során köteles meggyőződni arról, hogy a kérelemben megjelölt helyszín, illetve esőmentes helyszín megfelel az At., valamint e rendelet előírásainak.
(3) Az anyakönyvvezető a jegyzői engedélytől függetlenül megtagadhatja az anyakönyvi eseményt, ha annak időpontjában a meghatározott feltételek mégsem teljesülnek.
Díjfizetési kötelezettség
7. § (1) A többletszolgáltatás igénybevételéért a szertartásban érintetteknek a polgármesteri hivatal részére az 1. mellékletben megjelölt díjat kell megfizetni.
(2) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt megillető díjazás összegét a 2. melléklet tartalmazza.
(3) A szolgáltatási díjakat az anyakönyvi esemény megrendezése előtt legalább 30 nappal kell megfizetni a Csornai Polgármesteri Hivatal költségvetési elszámolási számlája javára.
(4) Nem kell díjat fizetni a többletszolgáltatás ellátásért, amennyiben arra rendkívüli körülmény miatt kerül sor.
(5) A (4) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül különösen, ha valamely szolgáltatást igénybe vevő fél számára egészségügyi állapota, kora, mozgáskorlátozottsága vagy más ok miatt lehetetlen vagy nagy nehézségbe ütközik hivatali munkaidőben az anyakönyvvezető hivatalos helyiségében történő megjelenés.
8. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az At. rendelkezései irányadóak.
(3) Hatályát veszti Csorna Városi Önkormányzat Képviselő-testületének az anyakönyvi szertartási díjakról szóló 1/2011. (II. 3.) önkormányzati rendelete.
1. melléklet2
1. Hivatali helyiségben, hivatali munkaidőn kívüli szertartás díja:
a) mindkét házasulandó rendelkezik állandó csornai lakcímmel 15.000 Ft
b) egyik fél rendelkezik állandó csornai lakcímmel 25.000 Ft
c) egyik fél sem rendelkezik állandó csornai lakcímmel 50.000 Ft
2. Hivatali helyiségen kívül, hivatali munkaidőn kívüli szertartás díja 50.000 Ft
2. melléklet3
1. Hivatali helyiségben, hivatali munkaidőn túli szertartás díja bruttó 15.000 Ft
2. Hivatali helyiségen kívül és hivatali munkaidőn túli szertartás díja bruttó 30.000 Ft
A 3. § (3) bekezdése a Csorna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2022. (V. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet a Csorna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2022. (X. 24.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet a Csorna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2022. (X. 24.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.