Csorna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2024. (XI. 22.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat vagyonáról, a vagyon kezeléséről és hasznosításáról

Hatályos: 2025. 02. 28- 2025. 05. 30

Csorna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2024. (XI. 22.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat vagyonáról, a vagyon kezeléséről és hasznosításáról

2025.02.28.

Csorna Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 109. § (4) bekezdésében, 143. § (4) bekezdés i) pontjában, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 5. § (2) bekezdés b)-c) pontjában, 5. § (4) bekezdésében és 18. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

A RENDELET CÉLJA ÉS HATÁLYA

1. § (1) A rendelet célja, hogy meghatározza az Önkormányzat vagyonát, és a hatálya alá tartozó vagyonelemekkel való gazdálkodás szabályait, figyelemmel az önkormányzati tulajdon folyamatos védelmére, értékének megőrzésére és növelésének előmozdítására.

(2) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzat tulajdonában lévő és tulajdonába kerülő:

a) ingatlanokra,

b) ingó vagyontárgyakra,

c) immateriális javakra,

d) értékpapírokra,

e) társasági részesedésekre.

(3) A rendelet hatálya nem terjed ki:

a)1

b) a helyi kisebbségi önkormányzat vagyonjuttatására,

c) a közbeszerzésekről szóló törvény hatálya alá tartozó közbeszerzésekre.

(4) E rendelet szabályait csak akkor kell alkalmazni:

a) a hitelviszonyt megtestesítő értékpapírok megszerzésére és elidegenítésére, valamint a pénzeszközökkel való gazdálkodásra, továbbá az önkormányzatot illető követelések elengedésére és mérséklésére, ha az éves költségvetésről szóló rendelet,

b) közterületek hasznosítása esetén, ha a közterület használatának szabályozásáról szóló rendelet eltérően nem rendelkezik.

(5) E rendelet hatálya a polgármesteri hivatal és az önkormányzati intézmények költségvetési gazdálkodási rendjét - eltérő jogszabályi rendelkezés esetét kivéve - nem érinti.

(6) A Képviselő-testület és szervei, valamint az önkormányzati vagyonkezelők a vagyontárgyak feletti rendelkezési jog gyakorlásának keretében kötött szerződések során a törvények és e rendelet szabályai szerint kötelesek eljárni.

II. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA

2. § (1) Az önkormányzat vagyona a kizárólagos, vagy résztulajdonában lévő ingatlanok és az azokhoz kapcsolódó vagyoni értékű jogok, valamint ingók, immateriális javak, befektetett pénzügyi eszközök, üzletrészek, értékpapírok, pénzeszközök, követelések összessége.

(2) Az önkormányzat vagyona – rendeltetés alapján - törzsvagyonra és a törzsvagyon körébe nem tartozó üzleti vagyonra oszlik.

(3) A törzsvagyon körébe tartozó vagyon forgalomképtelen vagy korlátozottan forgalomképes.

(4) A korlátozottan forgalomképes vagyonelemek hasznosítása rendeltetésük sérelmét nem eredményezheti, elidegenítésükre e rendelet keretei között akkor van lehetőség, ha a vagyonelem a közfeladat ellátásához feleslegessé válik vagy megszűnik a közfeladat ellátásának kötelezettsége, amelyre tekintettel jogszabály vagy tulajdonosi joggyakorló a vagyonelem korlátozott forgalomképességét megállapította.

3. § (1) A vagyon jellegét és forgalomképességét, - kivéve törvény által forgalom-képtelennek, vagy korlátozottan forgalomképesnek nyilvánított törzsvagyont -, kivételesen indokolt esetben a képviselő-testület megváltoztathatja.

(2) Az ingatlan forgalomképtelensége megszűnik, amennyiben a külön jogszabály alapján lefolytatott telekrendezési eljárásban közterület rendeltetését megszüntetik.

4. § A törzsvagyon körébe tartozó vagyonelemek használói kötelesek a tőlük elvárható gondossággal eljárni a használat, illetve üzemeltetés során, e kötelezettség teljesítéséért a használó intézmények, illetve gazdasági társaságok vezetői felelnek.

5. § (1) A forgalomképtelen törzsvagyonba tartoznak:

a) az önkormányzat kizárólagos tulajdonát képező a rendelet 3. számú mellékletében felsorolt nemzeti vagyon elemei:

aa) a helyi közutak és műtárgyaik,

ab) a terek és parkok, valamint

ac) a vizek, közcélú vízi létesítmények, ide nem értve a vízi közműveket és

b) a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonnak minősülő a rendelet 2. számú mellékletében felsorolt vagyonelemek

(2) A korlátozottan forgalomképes törzsvagyon körébe tartozó a rendelet 4. számú mellékletében felsorolt vagyonelemek:

a) a műemlékek,

b) a muzeális gyűjtemények és muzeális emlékek,

c) a közművek,

d) az önkormányzati költségvetési szervek használatában lévő vagyon,

e) a középületek,

f) az önkormányzati részesedések,

g) a sportpályák és sportcélú létesítmények,

h) köztéri műalkotások és ingó vagyontárgyak

i) levéltári anyagok

j) köztemető

k) a rendezési tervek alapján közcélra hasznosítható ingatlanok

l) az önkormányzat tulajdonában levő művészeti értékkel bíró ingóságok,

m) a védett természeti területek,

n) minden más vagyon, amelyet a képviselő-testület rendeletével annak nyilvánít.

(3) A rendelet 5. számú mellékletében felsorolt törzsvagyonhoz nem tartozó üzleti vagyon forgalomképes.

Vagyonkimutatás, leltár

6. § (1) A vagyonkimutatás a költségvetési év zárónapján az önkormányzat tulajdonában meglévő vagyon állapot szerinti kimutatása, melynek célja az önkormányzati vagyontárgyak számbavétele értékben és/vagy mennyiségben. A vagyonkimutatásban szerepeltetni kell az önkormányzati vagyont terhelő kötelezettségeket is és összhangban kell állnia az önkormányzati ingatlan-kataszterben és az éves költségvetési beszámoló könyvviteli mérlegében kimutatott, megfeleltethető adatokkal.

(2) A vagyonkimutatást az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségeinek sajátosságairól szóló mindenkor hatályos Kormányrendelet előírásainak megfelelően kell elkészíteni és az éves költségvetési beszámolóhoz (zárszámadáshoz) csatolva a képviselő-testületnek bemutatni.

(3) Az önkormányzati vagyonkezelő szervezetek vezetői a vagyonkimutatás összeállításához az éves költségvetési beszámoló számszaki adatainak leadására megadott határidőig kötelesek adatot szolgáltatni a beszámoló készítéséért felelős szervezetnek.

(4) A költségvetési évről, december 31-ei fordulónappal készített könyvviteli mérlegben kimutatott eszközöket és forrásokat - ideértve az aktív és passzív pénzügyi elszámolásokat is - leltározni kell. A leltár a könyvviteli mérlegben kimutatott eszközök és források valódiságát támasztja alá. A leltárnak tételesen és ellenőrizhető módon kell tartalmaznia az Önkormányzat és intézményei eszközeit mennyiségben és értékben, forrásait értékben.

(5) Amennyiben a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött, valamint a leltározásra kötelezett szervezet az eszközökről és az azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezet mennyiségben és értékben, akkor leltározást elegendő két évenként végrehajtani.

(6) A leltározást a külön szabályzatban meghatározott tartalommal és formában kell elvégezni.

A vagyontárgyak minősítése

7. § (1) Egyes vagyontárgyak forgalomképessé, korlátozottan forgalomképessé, forgalomképtelenné történő minősítésről – törvényi rendelkezés hiányában –, figyelemmel a hatályos városrendezési tervek előírására is, a képviselő-testület e rendelet módosításával dönt.

(2) Amennyiben az önkormányzat tulajdonába bármilyen módon a 2. §-ba be nem sorolt vagyon kerül, úgy azt a tulajdonba vétellel egyidejűleg a képviselő-testületnek – figyelemmel az (1) bekezdésre – minősítenie kell.

Az önkormányzati vagyon nyilvántartása

8. § (1) Az önkormányzat vagyonát – az önkormányzati költségvetési szervek jelentési és nyilvántartási kötelezettségei teljesítése alapján - a Polgármesteri Hivatal tartja nyilván valamennyi, a tárgyban hatályos jogszabályi előírást, így különösen a számviteli törvény, az államháztartási törvény és végrehajtási rendeletei előírásait figyelembe véve.

(2) Az önkormányzat ingatlan vagyonát a számviteli nyilvántartás szerinti bruttó értéken, vagy értékbecslés esetén a becsült értéken, az ingó vagyonát nyilvántartási értéken, a portfólió vagyonát - amennyiben jogszabály eltérően nem rendelkezik - névértéken, illetve külön előírt esetben nettó értéken tartja nyilván.

(3) Az önkormányzat tulajdonában álló ingatlanvagyon és annak változásai a hatályos jogszabály szerint vezetett ingatlanvagyon kataszterben kerülnek nyilvántartásra.

(4) A kataszter elkészítéséről, folyamatos vezetéséről, továbbá az önkormányzat tulajdonába kerülő ingatlanok tulajdonjogi, vagy az ingatlanok jogi helyzetének változásával összefüggő döntést követő intézkedések megtételéről a Polgármesteri Hivatal gondoskodik.

III. Fejezet

A vagyonnal való rendelkezés

A tulajdonosi jogok gyakorlása

9. § (1) Az önkormányzatot megilletik mindazok a jogok és terhelik mindazok a kötelezettségek, amelyek a tulajdonost megilletik, illetve terhelik.

(2) A rendelet hatálya alá tartozó vagyon tulajdonosi joggyakorlója a képviselő-testület.

(3) Az önkormányzati tulajdonrésszel működő gazdasági társaságban a tulajdonosi képviseletet a Polgármester, vagy az általa megbízott személy látja el.

(4) A képviselő-testület a tulajdonosi joggyakorlásával összefüggő egyes feladatokat a polgármesteri hivatal útján látja el, illetve erre gazdasági társaságot alapíthat, vagy természetes, illetve jogi személyekkel, továbbá ezek jogi személyiséggel nem rendelkező társaságaival megállapodhat.

10. § (1) A rendelet hatálya alá tartozó vagyonra vonatkozó ügyekben a képviselő-testületet Polgármester képviseli.

(2) A képviselő-testület az alább felsorolt tulajdonosi jogok és kötelezettségek tulajdonosi joggyakorlására a Polgármestert hatalmazza fel:

a) Közművezetékek elhelyezése céljára vezetékjogot, szolgalmi jogot vagy közérdekű használati jogot biztosító szerződések megkötése, feltéve, hogy e jogok biztosítása nem eredményez változást vagy korlátozást az érintett ingatlanok településrendezési terv szerinti felhasználhatóságában;

b) Az önkormányzat, mint jogosult javára vezeték-, szolgalmi- és használati jogot biztosító szerződések megkötésére;

c) Részletfizetés vagy fizetési halasztás engedélyezésére.

d) Meglévő építményekkel kapcsolatos építési, átalakítási, korszerűsítési, felújítási munkákhoz szükséges tulajdonosi hozzájárulás megadására;

e) Tulajdonosi hozzájárulás megadására telekalakításra;

f) Valamennyi tulajdonosi jog gyakorlására az új épületek építésével kapcsolatban;

g) A tulajdonosi hozzájárulás megadására a bérlő, illetve a használó által saját költségén az önkormányzati ingatlanon – térítés nélkül – végzett munkálatokhoz;

h) Önkormányzatot, mint tulajdonost érintő hatósági ügyekben jognyilatkozatok megtételére;

i) Víziközmű törzshálózat mentén fekvő ingatlanoknak a víziközmű hálózatba történő utólagos bekötése esetén a közműfejlesztési hozzájárulás megállapítására;

j) Hozzájárulás megadására – az önkormányzat érdekeinek biztosítására az önkormányzat javára, - más tulajdonát képező ingatlanra bejegyzett terhek törlésére;

k) Hozzájárulás megadására a más tulajdonát képező ingatlanra bejegyzett terhek bejegyzési sorrendjének módosítására;

11. § (1) A forgalomképtelen vagyontárgyak állagának megőrzéséről, működtetéséről, vagyonkezeléséről a képviselő-testület a polgármesteri hivatal, az intézmények, és gazdasági társaságai útján gondoskodik.

(2) A forgalomképtelen vagyontárgyak pótlására, létesítésére, gyarapítására irányuló szerződést a költségvetési előirányzat erejéig – a hatáskörrel rendelkező bizottság előzetes hozzájárulásával - a Polgármester köti meg. A polgármester az intézkedésről a jogügylet megkötését követő ülésen – az indok megjelölésével – köteles a képviselő-testületet írásban tájékoztatni.

(3) A forgalomképtelen vagyon elidegenítésére és megterhelésére kötött szerződés - ha jogszabály ettől eltérően nem rendelkezik - semmis.

(4) A forgalomképtelen vagyon elsősorban határozott idejű bérlettel, vagy eseti – egyszeri, vagy többszöri visszatérő és előre meghatározható időtartamra vonatkozó – bérleti szerződéssel hasznosítható.

12. § A Képviselő-testület hatáskörébe tartozik a korlátozottan forgalomképes önkormányzati vagyon megszerezhetőségéről, elidegenítéséről, bérleti vagy használati jogának átengedéséről és gazdasági társaságba való beviteléről szóló döntés. Ezekben az esetekben a képviselő-testület jognyilatkozatait a polgármester aláírásával teszi meg.

13. § (1) Forgalomképes vagyontárgy megszerzéséről, továbbá 50 M Ft forgalmi értékhatár feletti elidegenítéséről, megterheléséről, gazdasági társaságba történő beviteléről, bérbe, illetve használatba adásáról, vagy a tulajdoni viszonyok bármilyen változását eredményező egyéb jogügyletről a Képviselő-testület dönt. A képviselő-testület jognyilatkozatait a polgármester aláírásával teszi meg.

(2) Amennyiben a jogügylet tárgyát képező vagyontárgy egyedi forgalmi értéke a 20 M Ft-ot meghaladja, de az 50 M Ft-ot nem éri el, az (1) bekezdés szerinti döntést – a tulajdonszerzés kivételével- a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság hozza meg. A Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság az intézkedésről a jogügylet megkötését követő ülésen - az indokok megjelölésével - köteles a képviselő-testületet írásban tájékoztatni.

(3) A Polgármester dönt a forgalomképes vagyontárgy megszerzéséről, elidegenítéséről és megterheléséről 20 M Ft egyedi forgalmi értékhatárig, a bérleti, illetve használati jogviszony létesítéséről a helyben kialakult bérleti és használati díjak figyelembe vételével megállapított nettó 10 M Ft összegű éves bérleti és használati díjig. A polgármester az intézkedéséről a jogügylet megkötését követő ülésen - az indokok megjelölésével - köteles a képviselő-testületet írásban tájékoztatni.

(4) A mezőgazdasági rendeltetésű ingatlanok hasznosításáról - kivéve az elidegenítést - a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság dönt átruházott hatáskörben. A döntési jogosultsága kiterjed a bérlő személyére és a bérleti díjra. A bérleti szerződést a polgármester írja alá a bizottság döntésének megfelelően.

(5) Az egyedi forgalmi érték meghatározásánál elsősorban az önkormányzat által megrendelt ingatlanforgalmi értékbecslést kell alapul venni. Amennyiben az önkormányzattal szerződő fél a szakértő által megjelölt értékben a szerződést nem köti meg, úgy a forgalmi érték meghatározásánál a szerződés tartalma az irányadó azzal, hogy ez az önkormányzat gazdasági érdekeit nem sértheti.

(6) A beépítetlen ingatlanokat 3 éves beépítési kötelezettség előírásával lehet értékesíteni, kivéve, ha ettől eltérően dönt a Képviselő-testület. A 3 éves beépítési kötelezettség indokolt esetben 1 évvel meghosszabbítható.

(7) A képviselő-testület hulladékgazdálkodási közszolgáltató gazdasági társaság tulajdon-részének megszerzéséről szóló döntést a Mosonmagyaróvár Nagytérségi Hulladékgazdál-kodási Társulásra ruházza át.

14. § (1) Az önkormányzati vagyon körébe tartozó ingatlan és ingó vagyontárgy értékesítésére, illetve az egyéb módon történő hasznosítására és megterhelésére irányuló döntést megelőzően az adott vagyontárgy forgalmi (piaci) értékét 6 hónapnál nem régebbi forgalmi értékbecslés alapján kell meghatározni. Ha rendelkezésre áll 2 évnél nem régebbi forgalmi értékbecslés, annak felülvizsgált változata is elfogadható.

(2) A tagsági jogot megtestesítő értékpapír elidegenítése esetén az értéket a tőzsdére bevezetett részvénynél a tőzsdei árfolyam, a tőzsdén nem jegyzett részvényeknél, valamint az üzletrészeknél az üzleti értékelés alapján kell meghatározni.

(3) A vagyontárgy feletti tulajdonosi jog gyakorlóját elidegenítés, megszerzés (megterhelés) esetén – ideértve az elővásárlási jog gyakorlására vonatkozó jogosultságot is – az adott vagyontárgy értékétől függően, illetve – ha a hasznosítás csak a vagyontárgy egy részére vonatkozik – a vagyonrész értéke alapján, bérbe vagy használatba adás esetén pedig a helyben kialakult bérleti díjak figyelembe vételével megállapított éves bérleti, használati díj értékétől függően kell megállapítani. A vagyontárgy részletekben történő elidegenítési szándéka esetén – ha a szerződés erről nem rendelkezik – az értékesítést végző szerv köteles a tulajdonosi jogok gyakorlójának hozzájáruló nyilatkozatát külön megkérni.

(4) Ha a szerződés tárgya több vagyontárgy (vagyontömeg), a rendelet értékhatárra - és ez alapján a tulajdonosi jog gyakorlójának meghatározására - vonatkozó rendelkezéseinek alkalmazásakor a vagyontárgyak együttes értéke az irányadó. A portfólió vagyon körében egyedi értékesítésnek kell tekinteni egy adott gazdasági társaságban meglévő önkormányzati részesedések értékesítését. Együttes értékesítésnek kell tekinteni a több gazdasági társaságban meglévő önkormányzati részesedések egy szerződés keretében történő értékesítését, vagy egy pályázat keretén belüli értékesítésre történő felajánlását.

(5) Forgalomképes vagyon esetén a vagyontárgyak együttes értékesítésének, illetve hasznosításának az tekintendő, ha a vagyontömeg elidegenítése, illetve hasznosítása csak egyetlen természetes, illetve jogi személy, vagy ezek konzorciuma részére történik.

Az önkormányzati vagyon vagyonkezelésbe adásnak minősülő jogviszonyai

15. § (1) Bármely vagyontárgy vagyonkezelésbe adásáról, és annak ellenértékéről a Képviselő-testület - a vagyonkezelői szerződés elfogadásával - egyedi döntést hoz.

(2) A vagyonkezelésbe adás nem érinti az önkormányzati közfeladatok ellátásának kötelezettségét, elsődleges célja a vagyon állagának és értékének megőrzése, védelme, illetve értékének növelése.

(3) A vagyonkezelői jog ingyenes átengedésére a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 19. b) pontjának bb) alpontjaiban nevesített vagyonkezelők esetében kerülhet sor.

(4) Vagyonkezelői jog létesíthető:

a) településfejlesztés, településrendezés, valamint településüzemeltetés;

b) helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás, valamint

c) víziközmű-szolgáltatás ellátásához szükséges vagyonra.

(5) A vagyonkezelői jog megszerzésének feltétele, hogy a vagyonkezelő a feladatellátással összefüggő jogokat, kötelezettségeket átvegye.

(6) A vagyonkezelői jog ellenértékét szakértői vélemény alapján, az illetékről szóló törvény vagyoni értékű jogokra vonatkozó előírásai, és az ingatlan forgalmi értékének alapulvételével kell meghatározni

16. § (1) A vagyonkezelő a vagyonkezelésbe vett vagyonnal rendeltetésszerűen, az általában elvárható gondossággal gazdálkodik. Az e kötelezettsége megszegésével okozott kárért a polgári jog általános szabályai szerint tartozik felelősséggel, de a szerződésben a felek ennél szigorúbb szabályokat is megállapíthatnak.

(2) A vagyonkezelő a vagyonkezelésbe vett vagyon használatából, működtetéséből származó bevételeit, illetve közvetlen költségeit és ráfordításait elkülönítetten köteles nyilvántartani oly módon, hogy a saját vagyonnal folytatott vállalkozási tevékenységéből származó bevételeitől, illetve költségeitől és ráfordításaitól egyértelműen elhatárolható legyen.

(3) Ha a vagyonkezelő a tevékenységét a vagyonkezelésébe vett és saját eszközökkel együttesen végzi, akkor a használatból, működtetésből származó bevételeit, közvetlen költségeit és ráfordításait a vagyonkezelési szerződésben meghatározott módon elkülöníti.

(4) A vagyonkezelő a vagyonkezelésébe vett vagyon eszközeiről olyan elkülönített nyilvántartást köteles vezetni, amely tételesen tartalmazza ezek könyv szerinti bruttó és nettó értékét, az elszámolt értékcsökkenés összegét, az azokban bekövetkezett változásokat.

(5) A vagyonkezelő az önkormányzat által a vagyonkezelésbe átadott vagyonra az önkormányzat által a vagyonkezelési szerződésben meghatározott biztosítási kategóriákra biztosítási szerződés köt, és az ellenértéket megfizeti.

(6) A vagyonkezelőnek a kezelt vagyonra vonatkozóan adatszolgáltatási kötelezettsége van. A vagyonkezelő évente egyszer, a tárgyévet követő év február 15-éig a vagyonkezelésébe adott ingatlanvagyon tárgyévi változásairól az önkormányzat ingatlanvagyon-kataszter vezetésével megbízott szervezeti egységének a mindenkori jogszabályi előírásoknak megfelelő módon és formában adatot szolgáltat, továbbá a szükséges bizonylatokat, dokumentumokat átadja.

(7) A vagyonkezelő a vagyonkezelői jog megszűnésekor a vagyonkezelésébe vett vagyonnak a kezelésbe adása időpontjában fennálló állapotához (értékéhez) viszonyított különbözetével (csökkenésével vagy növekedésével) a vagyonkezelési szerződés szerint elszámol.

17. § (1) A vagyonkezelés ellenőrzésének keretében a vagyonkezelő köteles évközi beszámolásra, adatszolgáltatásra, adatszolgáltatási kötelezettsége az önkormányzati jogszabályokban előírt beszámolási, adatszolgáltatási kötelezettségéhez kapcsolódik.

(2) A vagyonkezelő tulajdonosi ellenőrzése a képviselő-testület által elfogadott éves ellenőrzési terv szerint vagy esetileg elrendelt ellenőrzéssel valósul meg.

(3) A vagyonkezelési szerződésben meghatározott jogok, kötelezettségek teljesítését az Önkormányzat a polgármester által megbízott tulajdonosi ellenőr útján ellenőrzi.

(4) Az Önkormányzat tulajdonosi ellenőrzésének feladata a vagyonkezelésbe adott önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás vizsgálata, ennek keretében annak vizsgálata, hogy a vagyonkezelő a kezelésébe adott vagyont a nemzeti vagyonról, valamint a Magyarország helyi önkormányzataikról szóló törvényben és a vagyonkezelési szerződésben foglaltaknak megfelelően végzi, továbbá feladata az ellenőrzés során feltárt szabálytalanságok megszűntetésére intézkedés kezdeményezése. Az ellenőrzést tulajdonosi ellenőr az eredményesség, gazdaságosság és hatékonyság elveinek figyelembevételével végzi.

(5) A tulajdonosi ellenőr jogosult:

a) az ellenőrzött vagyonkezelt ingatlanába szabadon belépni, figyelemmel az ellenőrzött biztonsági előírásaira, munkarendjére,

b) a tulajdonosi ellenőrzés tárgyához kapcsolódó iratokba és más dokumentumokba, elektronikus adathordozón tárolt adatokba – külön jogszabályban meghatározott adat- és titokvédelmi előírások betartásával – betekinteni, azokról másolatot, kivonatot vagy tanúsítványt készíteni, valamint

c) az ellenőrzött szerv vezetőjétől (képviselőjétől) és bármely alkalmazottjától írásban vagy szóban információt kérni.

(6) A tulajdonosi ellenőr:

a) a tulajdonosi ellenőrzésről a tevékenységének megkezdése előtt legalább 15 munkanappal az ellenőrzött vezetőjét (képviselőjét) tájékoztatja és az ellenőrzés megkezdésekor megbízólevelét bemutatja,

b) az objektív véleménye kialakításához elengedhetetlen dokumentumokat és körülményeket megvizsgálja,

c) a megállapításait tárgyszerűen, a valóságnak megfelelően írásba foglalja, és azokat elegendő és megfelelő bizonyítékkal alátámasztja,

d) amennyiben a tulajdonosi ellenőrzés során büntető-, szabálysértési, kártérítési vagy fegyelmi eljárás megindítására okot adó cselekmény, mulasztás vagy hiányosság gyanúja merül fel, haladéktalanul jelentést tesz a polgármesternek,

e) a vizsgálati jelentést készít úgy, hogy a vizsgálati jelentés tervezetét az ellenőrzött vezetőjével (képviselőjével) előzetesen egyezteti,

f) a vizsgálati jelentés aláírását követően a vizsgálati jelentést a polgármesternek átadja,

g) ha ellenőrzési megbízásával kapcsolatban vagy személyére nézve összeférhetetlenségi ok vagy elfogultság merül fel, a tudomására jutását követően haladéktalanul írásos jelentést tesz a polgármesternek, amelynek elmulasztásáért vagy késedelmes teljesítéséért fegyelmi felelősséggel tartozik,

h) az eredeti dokumentumokat az ellenőrzés lezárásakor hiánytalanul visszaszolgáltatja,

i) amennyiben az ellenőrzés során büntető-, szabálysértési, kártérítési vagy fegyelmi eljárás megindítására okot adó cselekmény, mulasztás vagy hiányosság gyanúja merül fel, az eredeti dokumentumokat a szükséges intézkedések megtétele érdekében az ellenőrzött szerv vezetőjének (képviselőjének) átvételi elismervény ellenében átadja,

j) az ellenőrzöttnél a biztonsági szabályokat és a munkarendet figyelembe veszi,

k) a tudomására jutott állami, szolgálati és üzleti titkot megőrzi, valamint

l) a tulajdonosi ellenőrzés során készített iratokat és iratmásolatokat az ellenőrzés dokumentációjában való megőrzéséről gondoskodik.

(7) Az ellenőrzött szerv vezetője (képviselője), valamint dolgozója jogosult:

a) a tulajdonosi ellenőrtől a személyazonosságának bizonyítására alkalmas iratot és megbízólevelének bemutatását kérni, ennek hiányában az együttműködést megtagadhatja,

b) az ellenőrzési cselekményeknél jelen lenni, valamint

c) az ellenőrzés megállapításait megismerni, a jelentéstervezetre észrevételt tenni.

(8) Az ellenőrzött szerv vezetője (képviselője), valamint dolgozója:

a) az ellenőrzés végrehajtását elősegíti, abban együttműködik,

b) az ellenőrzést végző részére szóban vagy írásban a kért tájékoztatást, felvilágosítást, nyilatkozatot megadja, a dokumentációba betekintést biztosít,

c) az ellenőrzést végző kérésére a rendelkezésre bocsátott dokumentáció teljességéről nyilatkozik,

d) az ellenőrzés zavartalan elvégzéséhez szükséges egyéb feltételeket megteremti, valamint

e) az ellenőrzés megállapításai, javaslatai alapján tett intézkedéseiről a vizsgálati jelentésben meghatározott határidőig az Önkormányzatot tájékoztatja.

(9) A Képviselő-testület azonnali intézkedését nem igénylő esetben a polgármester a Képviselő-testületet évente tájékoztatja az adott évben lefolytatott ellenőrzések eredményéről.

Az önkormányzati vagyon vagyonkezelésnek nem minősülő jogviszony alapján történő működtetése

18. § (1) Az önkormányzati vagyont vagyonkezelésnek nem minősülő jogviszony alapján

a) az Önkormányzat intézménye,

b) az Önkormányzat kizárólagos vagy többségi tulajdonában álló gazdasági társasága és

c) az Önkormányzattal szerződéses jogviszonyban álló más jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, vagy természetes személy

(a továbbiakban együtt: önkormányzati vagyont működtető szervezet) működtetheti.

(2) Az Önkormányzat intézménye részére a Képviselő-testület a működéshez szükséges vagyon használatát a közfeladat ellátásához szükséges és elégséges mértékben biztosítja. Az önkormányzati intézmény az alapító okiratban használatba adott vagyon működtetéséről törvényben és e rendeletben foglaltak figyelembevételével gondoskodik.

(3) Az Önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társaság, valamint az Önkormányzattal szerződéses jogviszonyban álló más jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet vagy természetes személy a használatában lévő vagyon működtetéséről törvényben és e rendeletben meghatározottakon kívül a vele kötött szerződésben foglaltak alapján gondoskodik.

19. § (1) Az önkormányzati vagyont működtető szervezet a működtetés során jogosult a vagyon

a) birtoklására,

b) rendeltetésszerű használatára, valamint

c) hasznai szedésére az e rendeletben foglaltak szerint.

(2) Az önkormányzati vagyont működtető szervezet a vagyon működtetése során a tűzvédelmi, munkavédelmi, egészségügyi előírásoknak megfelelően gondoskodik

a) a vagyon fenntartásáról, ezen belül különösen

aa) a karbantartásról,

ab) a vagyon teljes vagy részleges felújításáról,

ac) a vagyon fejlesztéséről, beleértve a korszerűsítést, átalakítást és

ad) szükség esetén a bontásról, megsemmisítésről,

b) a vagyon üzemeltetésével kapcsolatos feladatok ellátásáról, ezen belül különösen

ba) a vagyonvédelemről,

bb) a vagyon működtetése költségeinek és

bc) a vagyonhoz fűződő közterhek viseléséről.

(3) Az Önkormányzat intézménye a (2) bekezdésben foglalt feladaton túl gondoskodik a működtetésébe adott vagyon számviteli előírások szerinti nyilvántartásáról, szükség esetén a használatra alkalmatlan vagyontárgyak selejtezéséről.

(4) Az önkormányzati vagyont működtető szervezet felelős a vagyon rendeltetésszerű használatáért és gazdaságos működtetéséért.

(5) Az önkormányzati vagyont működtető szervezetek a vagyon működtetése körében egyes részfeladatok elvégzésére vagy a feladatok megosztására megállapodást köthetnek.

(6) A Képviselő-testület az Önkormányzat intézménye használatába adott vagyoni eszköz használatának jogát megvonhatja, ha az a feladat ellátásának veszélyeztetése nélkül az önkormányzati célok megvalósítását hatékonyabban szolgálja. Ebben az esetben az intézménynek az adott vagyoni eszköz működtetésére vonatkozó jogai és kötelezettségei is megszűnnek.

20. § (1) Az Önkormányzat vagyonának működtetésbe adásáról vagy kivonásáról

a) a vagyon fő rendeltetése vagy tervezett fő rendeltetése vagy hasznosítása,

b) alapító okirat,

c) az Önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társasággal feladatellátásra kötött szerződés vagy

d) a tulajdonosi jogok gyakorlójának döntése alapján a jegyző gondoskodik.

(2) A vagyon vagy a vagyon egy meghatározott része üzemeltetésének jogát és kötelezettségét a tulajdonosi jogok gyakorlójának döntése alapján el lehet vonni, és más személy vagy szervezet üzemeltetésébe lehet adni.

(3) Az üzemeltetés jogának a működtető szervezettől történő elvonása a működtetés körébe tartozó többi feladat ellátását nem érinti, az továbbra is a működtetőt terheli.

21. § (1) Az Önkormányzat intézménye jogosult a használatában lévő vagyon bérbeadására. Az ebből származó bevétel az intézményt illeti meg.

(2) A bérbeadásra irányuló szerződés határozatlan, vagy ha a bérlet időtartama az egy évet meghaladja, a (3) bekezdés szerinti döntésben meghatározott időtartamra köthető. A határozott idejű bérleti szerződés versenyeztetési eljárás mellőzésével az Nvt.-ben írt időtartammal és feltételek teljesülése esetén hosszabbítható meg.

(3) Az egy évet meghaladó határozott időre vagy határozatlan időre történő bérbeadáshoz a tulajdonosi jogok gyakorlására hatáskörrel rendelkező szerv, személy vagy bizottság döntése szükséges.

(4) Határozatlan időre kötött bérleti szerződés esetén a bérleti szerződésben a rendes felmondás jogának gyakorlását az intézmény és a vele szerződő fél nem kötheti feltételhez vagy meghatározott idő elteltéhez.

(5) Az Önkormányzat intézménye a működtetésében lévő vagyon hasznai szedésének jogát nem engedheti át.

(6) Az Önkormányzat intézménye az általa működtetett ingatlan bérbeadása során a tulajdonosi jogok körébe tartozó kötelezettséget nem vállalhat. Amennyiben a bérleti jogviszony fennállása alatt a tulajdonosi jogok körébe tartozó kötelezettségvállalás szükségessége merül fel, ahhoz a tulajdonosi jogok gyakorlója előzetes hozzájárulásának a beszerzése szükséges.

(7) Az Önkormányzat intézményének vagyonhasznosítása nem sértheti vagy veszélyeztetheti az intézmény vagy az Önkormányzat feladatainak ellátását.

22. § Az önkormányzati vagyont működtető, az Önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társaság a működtetésében álló önkormányzati vagyont az Nvt.-ben meghatározott időre, a társaság igazgatósága elnökének vagy ügyvezetőjének döntése alapján hasznosíthatja.

23. § A 18. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott más jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet vagy természetes személy működtetésében álló vagyon bérbeadására a működtetővel kötött szerződésben foglaltakat kell alkalmazni.

Az önkormányzati tulajdonban lévő társaságokkal kapcsolatos szabályok

24. § Az önkormányzat a tulajdonában álló gazdasági társaság alábbi, alapítói kizárólagos és tulajdonosi jogait, a képviselő-testület gyakorolja:

a) az alapító okirat (társasági szerződés, alapszabály) elfogadása, módosítása,

b) az alaptőke (törzstőke) felemelése és leszállítása,

c) a társaság által történő gazdálkodó szervezet alapítása társaság által gazdálkodó szervezetben történő részesedés, üzletrész megszerzése, elidegenítése

d) pótbefizetés elhatározása évente két alkalommal

e) az egyes részvényfajtákhoz fűződő jogok megváltoztatása,

f) a döntés átváltoztatható, vagy elővásárlási jogot biztosító kötvény kibocsátásáról,

g) a társaság más társasággal való egyesülésének, beolvadásának és megszűnésének, valamint más társasági formába történő átalakulásának elhatározása,

h) csődeljárás elindítása

i) döntés jogutód nélküli megszűnéséről

j) üzletrész felosztásához való hozzájárulás és az üzletrész bevonásának elrendelése

k) a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. V. törvény (továbbiakban: Ptk.) 3:119 §-ában és 3:123 §-ában foglaltak kivételével a felügyelő bizottság tagjai, valamint az igazgatóság és a könyvvizsgáló megválasztása, visszahívása, illetve díjazásának megállapítása,

l) a társaság ügyvezetőjének, vezérigazgatójának, igazgatóság elnökének kinevezése, felmentése, díjazásának megállapítása,

m) döntés mindazokban a kérdésekben, melyekkel az igazgatóság a felügyelő bizottság, vagy az ügyvezető igazgató a képviselő-testülethez fordul,

n) kölcsön, hitel felvétele kereskedelmi hitelintézettől 25.000.000 Ft értékhatár felett, zálogjog bejegyzése

o) tagi kölcsön nyújtása és visszafizetés feltételeinek meghatározása

p) vissza- és vissza nem térítendő működési és fejlesztési támogatás nyújtása

q) a társaság vezető tisztségviselőivel, felügyelő bizottságának tagjaival, könyvvizsgálóval szembeni kártérítési igény érvényesítéséről

r) a társaság vezető tisztségviselőivel, felügyelő bizottságának tagjaival, könyvvizsgálóval vagy azok közeli hozzátartozójával (Ptk. 8:1 § 1. pont) történő szerződéskötés

s) többszemélyes társaság esetén tag kizárása

t) jogszabály vagy alapító okirat által a képviselő-testület hatáskörébe sorolt ügyek

25. § (1) Az önkormányzat a tulajdonában álló gazdasági társaság alábbi, alapítói kizárólagos és tulajdonosi jogait, a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság gyakorolja:

a) a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (továbbiakban: Sztv.) alapján összeállított beszámoló elfogadása, adózott eredmény felhasználására vonatkozó javaslat

b) a Sztv. 21. § alapján összeállított közbenső mérlegről

c) döntés osztalékelőlegről

d) a társaság gazdasági tevékenységéről szóló fél éves beszámoló elfogadása

e) a társaság üzleti tervének, középtávú fejlesztési tervének jóváhagyása,

f) a közhasznú tevékenység folytatásának feltételeiről kötött szerződés jóváhagyása,

g) ingó vagy ingatlan eladás esetén, ha forgalmi értéke magasabb, mint nettó 25.000.000 Ft

h) döntés a részvények típusának átalakításáról részvénycsere vagy felülbélyegezés útján,

i) döntés nyomdai úton előállított részvények dematerializált részvényekké történő átalakításáról.

(2) A Polgármester a tulajdonosi jogok gyakorlásáról, a társaságok működéséről, valamint a képviselő-testület által a taggyűlésekben, az igazgatóságokba és felügyelő bizottságokba javasolt delegált és megválasztott személyek a tevékenységükről az üzleti évet lezáró beszámoló jóváhagyását követően, minden év június 30-áig köteles tájékoztatni a Képviselő-testületet.

(3) Az Önkormányzat csak olyan vállalkozásban vehet részt, amelyben felelőssége nem haladja meg a vagyoni hozzájárulás mértékét és a kötelező feladatainak ellátását nem veszélyezteti.

Az önkormányzati követelések elengedése

26. § (1) A behajthatatlan követelések felülvizsgálatát évente egyszer a zárszámadást megelőzően kell elvégezni.

(2) Az (1) bekezdés szerinti felülvizsgálat során a tárgyévi költségvetési rendeletben megállapított értékhatárt el nem érő, kis összegű, be nem hajtható követelések törléséről a képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság dönt.

A felajánlott vagyon elfogadása

27. § (1) Vagyon tulajdonjogának ingyenes vagy kedvezményes megszerzéséről, a felajánlás elfogadásáról nettó 5 000 000,- Ft értékhatár feletti vagyon esetében a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság határoz, egyéb esetben a polgármester dönt, átruházott hatáskörben.

(2) Ha a vagyon ingyenes vagy kedvezményes felajánlása az e rendeletben meghatározott vagyonkezelő részére történik, a felajánlás elfogadásához szükséges a vagyonkezelő nyilatkozata. A vagyonkezelő arról nyilatkozik, hogy képes-e a felajánlott vagyonhoz esetlegesen kapcsolódó kötelezettségek teljesítésére.

(3) Ajándékként, örökségként nem fogadható el olyan vagyon, melynek ismert terhei elérik, vagy meghaladják a vagyon értékét.

IV. Fejezet

Önkormányzati tulajdonú ingatlanokkal és egyéb vagyontárgyakkal kapcsolatos feladatok ellátása

28. § (1) Az önkormányzati intézmények a használatukba adott vagyontárgyakra megilletik a tulajdonosi jogosítványok és terhelik a tulajdonosi kötelezettségek az e rendeletben megfogalmazott eljárási és anyagi jogszabályok betartása mellett. A tulajdonost megillető rendelkezési jogból az önkormányzati intézmények az alkalomszerűen, maximum egy éves határozott időre szóló bérleti szerződés útján történő hasznosítás jogát gyakorolhatják.

(2) A bérbeadásból származó bevételt az intézmény saját feladatainak ellátására, színvonalának javítására fordíthatja.

(3) A hasznosítás az intézmény alapfeladatainak ellátását nem korlátozhatja, nem veszélyeztetheti, a vagyon állagát nem ronthatja.

(4) Az önkormányzati intézmény vezetője csak képviselő-testületi hozzájárulással dönthet:

a) az intézményre bízott vagyon egy éven túli bérbeadásáról, vállalkozásba viteléről,

b) vagyon értékű jog elidegenítéséről.

(5) Ha egy vagyontárgyhoz kapcsolódó intézményi funkció megszűnik, a vagyon hasznosításáról a képviselő-testületi döntés előtt ki kell kérni az illetékes bizottság javaslatát.

(6) Az intézmények által megszerzett vagyontárgyak, ingatlanok az önkormányzat tulajdonába kerülnek. E vagyontárgyak, ingatlanok általában az azokat megszerző intézmények használatába kerülnek, kivéve, ha a Képviselő-testület másképpen rendelkezik.

29. § (1) A 28. § hatálya alá nem tartozó önkormányzati intézmények helyiségeinek bérbeadása, a bérleti díjak beszedése közszolgálati szerződés alapján a 100%-ban önkormányzati tulajdonban álló kijelölt gazdasági társaság feladatkörébe tartozik.

(2) Az önkormányzat gazdasági társasága a bérleti díjakból befolyó bevételét a közszolgálati szerződésben meghatározott feladatai ellátására köteles fordítani.

V. Fejezet

Versenyeztetési eljárás szabályai

Az önkormányzati vagyon hasznosítása

30. § (1) A nettó 2 000 000 Ft értékhatárt meghaladó éves bérleti vagy használati díj esetén csak versenyeztetés (továbbiakban: pályázat) útján, az összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő részére, a szolgáltatás és ellenszolgáltatás értékarányosságával lehet hasznosítani a vagyonelemeket.

(2) A rendelet hatálya alá tartozó vagyonelemeket a vagyonhasznosítására jogosult határozattal jelöli ki hasznosításra az alábbi tartalommal:

a) a vagyonelem megnevezése, ingatlan esetén helyrajzi számának megjelölése,

b) forgalmi értékének megjelölése,

c) a hasznosítás módja.

31. § A 30. § (1) bekezdése alapján a versenyeztetést a rendelet 2. sz. melléklete szerinti Versenyeztetési Szabályzat előírásai szerint kell lebonyolítani.

32. § (1) A beépített ingatlan bérbeadása esetén a bérleti szerződés feltételeit úgy kell megállapítani, hogy a jogügylet eredményeképpen a kimutatható beruházások költségei legkésőbb 10 év alatt megtérüljenek.

(2) Amennyiben a bérleti szerződést az (1) bekezdés szerinti feltételekkel nem lehet megkötni, de az ingatlan állagának megóvása a szerződést indokolttá teszi, a fenntartási költségek csökkentése érdekében a bérleti szerződés a beruházási költség megtérülése nélkül is megköthető. Ebben az esetben különös gonddal kell vizsgálni annak elkerülését, hogy a szerződő fél bármilyen módon egyoldalú előnyt szerezhessen.

(3) A beruházási költség megtérülésétől abban az esetben is el lehet tekinteni, ha az ingatlan bérbeadása addig el nem látott közérdekű és közszükségleti célokat szolgáló vállalkozói tevékenység megvalósulását eredményezi.

33. § (1) Haszonbérbe adás esetén a szerződést legfeljebb 10 évre lehet megkötni. Belterületi ingatlanok esetében a szerződés időbeli hatályának meghatározásánál a rendezési terveket figyelembe kell venni.

(2) Beépítésre alkalmas földterületek haszonbérletbe, vagy bérbeadása esetén a rendezési tervekben foglaltakat ugyancsak figyelembe kell venni.

A vagyon átruházásának szabályai

34. § A rendelet hatálya alá tartozó vagyonelemeket a vagyon hasznosítására jogosult határozattal jelöli ki értékesítésre vagy cserére az alábbi tartalommal:

a) a vagyonelem megnevezése, ingatlan esetén helyrajzi számának megjelölése,

b) forgalmi értékének megjelölése,

c) az átruházás módja,

d) licit (árverés) esetén az árverésre bocsátás szándékának kinyilvánítása,

e) csere esetén a csere célja, csereügylet keretében átruházandó és megszerzendő vagyontárgyak megjelölése, forgalmi értéke.

35. § (1) A nettó 2 000 000 Ft értékhatárt meghaladó vagyonelemeket – ha törvény kivételt nem tesz – csak versenyeztetés útján, az összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő részére, a szolgáltatás és ellenszolgáltatás értékarányosságával lehet értékesíteni.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt értékhatárt meghaladó értékű vagyonelem, ha jogszabály másként nem rendelkezik, a polgármesternek az értékesítésről szóló határozata alapján nyilvános meghirdetés vagy a Versenyeztetési Szabályzat előírásai szerint lebonyolítandó árverés útján értékesíthető.

(3) Amennyiben a licit kiírása eredménytelen, az ismételt kiírásokban maximum két alkalommal az árat 15-15 %-kal csökkenteni lehet.

(4) Nem kell licit eljárást lefolytatni:

a) az önkormányzati szervezésű lakásépítés céljára telkek biztosítására

b) az önkormányzati építési telek esetében másodszor is azonos feltételekkel meghirdetett, de ismételten eredménytelen licit útján történő elidegenítésére, a második meghirdetéstől számított 6 hónapon belül.

(5) A nyilvános versenyeztetés pályázati úton történő lefolytatása esetén a pályázati hirdetményt 20 M Ft-ig a polgármester, 20 M és 50 M Ft között a Gazdasági és Városfejlesztési Bizottság, 50 M Ft felett a képviselő testület hagyja jóvá. A pályázati hirdetményben a rendeletben foglaltaktól eltérő eljárási szabályok és értékelési szempontok is megállapíthatók.

36. § A tulajdonközösség megszüntetése érdekében kötendő önkormányzati tulajdonú ingatlan tulajdoni hányadrészének tulajdonostárs általi megváltása esetén a forgalmi érték megjelölésével kell a szerződést megkötni.

VI. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

37. § E rendelet alkalmazásában:

1. Terembérlet: Önkormányzat működtetésében lévő oktatási intézmények helyiségeinek tartós bérbeadása Ft/ óra bérleti díj ellenében.

2. Alkalmi rendezvények tartására történő bérbeadás: Önkormányzat működtetésében lévő oktatási intézmények helyiségeinek bérbeadása eseti bérbevételi igényre, egyedileg megállapított bérleti díj ellenében.

38. § Az önkormányzat tulajdonáról és a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló rendelet mellékletei:

1. melléklet: önkormányzat nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyona

2. melléklet: versenyeztetési szabályzat

3. melléklet: önkormányzat forgalomképtelen vagyona

4. melléklet: önkormányzat korlátozottan forgalomképes vagyona

5. melléklet: önkormányzat forgalomképes üzleti vagyon

39. §2

40. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 16/2024. (XI. 22.) önkormányzati rendelethez

A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű, forgalomképtelen törzsvagyonba sorolt vagyonelemek
Műemlék, műemlék jellegű ingatlanok, közterületi szobrok, művészeti alkotások

Helység

Cím

Helyrajzi szám

Megnevezés

Csorna

Bartók B. u.

2835/2

Mária oszlop

Csorna

Laki D. u.

852

Nep.Szt. János-kápolna

Csorna

Szent István tér 37.

1426

Szent Donát Szobor

Csorna

Szent István tér

1425

Kőkereszt

Csorna

Soproni u.

2910/2

Kőkereszt és Tersántzky E. sírköve

1

Az 1. § (3) bekezdés a) pontját a Csorna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (II. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-a hatályon kívül helyezte.

2

A 39. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.