Sopron Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 3/2025. (II. 28.) önkormányzati rendelete
Sopron Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában igazgatási szünet elrendeléséről szóló 26/2012. (VI. 29.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 03. 01- 2025. 03. 02Sopron Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 3/2025. (II. 28.) önkormányzati rendelete
Sopron Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában igazgatási szünet elrendeléséről szóló 26/2012. (VI. 29.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] A hivatali dolgozók nagy része a nyári szünetre, valamint a karácsony és újév közötti időszakra tartalékolja szabadságának egy részét. Az igazgatási szünet elrendelése a szabadságok kiadását jelentős mértékben megkönnyíti, valamint takarékossági szempontból is előnyös, mert a Polgármesteri Hivatal működésével járó költségek kis mértékben csökkenthetők.
[2] A hivatal az igazgatási szünet alatt a feladatait nem látja el, és az ügyfélfogadás nem működik. Az igazgatási szünet időtartama nem számít bele a hatósági és egyéb eljárások ügyintézési határidejébe. Az igazgatási szünet elrendelése esetén figyelembe kell venni a munkahely és az álláshelyen ellátott feladatok, illetve a munkakörök sajátosságait, azt, hogy az igazgatási szünet ne okozzon a hivatal közfeladatainak ellátásában aránytalanul nagy sérelmet, a hivatal halaszthatatlan közfeladatainak folyamatos és zavartalan ellátását biztosítani kell.
[3] Sopron Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232. § (3) bekezdésében, valamint az igazgatási szünetről szóló 2023. évi XXVI. törvény 7. § (1) bekezdésének a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, továbbá az igazgatási szünet elrendeléséről szóló 316/2024. (XI.6.) Korm.rendelet 1. § alapján a következőket rendeli el:
1. § A Sopron Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalában igazgatási szünet elrendeléséről szóló 26/2012. (VI. 29.) önkormányzati rendelet 2/A. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Polgármesteri Hivatal minden évben az év decemberének 26. napját követő első munkanaptól az azt követő naptári év első munkanapját megelőző nap végéig téli igazgatási szünetet tart.
(2) Az (1) bekezdés szerinti igazgatási szünet időtartama alatt a Polgármesteri Hivatal halaszthatatlan közfeladatainak folyamatos és zavartalan ellátása érdekében ügyeletet tarthat. A jegyző az ügyeleti feladatokkal nem érintett köztisztviselők részére szabadságot ad ki.”
2. § Ez a rendelet 2025. március 1-jén lép hatályba.