Vitnyéd Községi Önkormányzat Képviselő testületének 12/2017(V.26..) önkormányzati rendelete
Az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az azokért fizetendő díjakról.
Hatályos: 2021. 02. 16Vitnyéd Községi Önkormányzat Képviselő testületének 12/2017(V.26..) önkormányzati rendelete
Az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az azokért fizetendő díjakról.
2021-02-16-tól
Vitnyéd Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében megállapított feladatkörében eljárva az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a), b) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1.§
A rendelet hatálya Vitnyéd Községi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén történő anyakönyvi eseményre terjed ki.
Az anyakönyvi esemény helye
2.§
(1) Az anyakönyvi eseményre alkalmas hivatali helyiség:
a.) Vitnyéd Községi Önkormányzat épületének 9371 Vitnyéd, Fő u. 7. sz. alatti hivatalos helyisége, valamint
b.) Kultúrotthon 9371 Vitnyéd, Fő utca 42. szám alatti nagyterme.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott helyszínektől eltérő helyszínen (továbbiakban: külső helyszín) történő anyakönyvi esemény e rendelet szabályai szerint engedélyezhető.
3.§
(1) Az anyakönyvi esemény – az e rendeletben foglalt kivételekkel – minden olyan helyszínen engedélyezhető, ahol a méltó megünnepléshez szükséges feltételek adottak és ahol az anyakönyvi iratok védelme biztosított.
(2) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
(3) Nyílt vízen, nyílt vízen keresztül megközelíthető építményben, vízi és légi járművön és kereskedelmi üzletben házasságkötés nem engedélyezhető.
(4) Szabadtéri helyszínen anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha helyben rendelkezésre áll olyan fedett helyiség, ahol rossz idő esetén a szertartás lebonyolítható.
Az anyakönyvi esemény ideje
4. §
(1) Hivatali munkaidőben történő anyakönyvi eseményre a munkaidő teljes időtartamában kerülhet sor. A hivatali munkaidőt a Vitnyédi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
(2) Az anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn túl hétfőtől csütörtökig 16.00 óra és 18.00 óra, pénteken 13.30 óra és 18.00 óra, szombatonként 9.00 óra és 18.00 óra között tartható.
(3) Vasárnap, munkaszüneti nap, továbbá december 24-én és december 31-én anyakönyvi esemény nem tartható.
Az engedélyezés szabályai
5. §
(1) A házasságkötés hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívül történő megtartását a jegyző engedélyezi. Az engedély iránti kérelmet írásban, jelen rendelet 1. és 2. számú melléklete szerinti nyomtatványon kell előterjeszteni a házasságkötésre történő bejelentkezéskor.
(2) Hivatali helyiségen kívüli házasságkötés abban az esetben engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető a helyszínen meggyőződött arról, hogy a helyszínen a házasságkötés ünnepélyes és méltó körülmények között megtartható, valamint az anyakönyvi iratok védelme és a személyes adatok védelme biztosított.
(3) Rendkívüli körülmény fennállása esetén az anyakönyvvezető a jegyző engedélyével a házasulók vagy egyikük lakóhelyeként szolgáló ingatlanban bonyolítja le a házasságkötést.
(4) Külső helyszínen zajló házasságkötéskor az anyakönyvi iratok biztonságos szállításáért és épségéért az anyakönyvvezető felel.
6. §
(1) Rendkívüli körülmény esetén az engedély megadásakor az e rendeletben foglalt feltételek meglététől el lehet tekinteni.
(2) Rendkívüli körülménynek számít különösen valamely kérelmező közeli halállal fenyegető, illetve ágyhoz kötött betegsége, mozgásában korlátozottsága.
Az anyakönyvi eseményhez kapcsolódó szolgáltatások díja
Az anyakönyvvezetőt megillető díjazás
7. §
(1) Díjmentes
a) a házasságkötésre kijelölt hivatali helyiségben, hivatali munkaidőben, illetve
b) ha a házasulandó felek legalább egyike a bejelentkezés időpontjában Vitnyéd községben állandó lakóhellyel
rendelkezik.
(2) Hivatali munkaidőn túl megtartott házasságkötésért a szertartásban érintetteknek bruttó10.000.- Ft díjat kell megfizetni az önkormányzat számlájára.
(3) Hivatali helyiségen kívül megtartott házasságkötésért a szertartásban érintetteknek bruttó 20.000.- Ft díjat kell megfizetni az önkormányzat számlájára.
(4) Hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül megtartott házasságkötésért a (2) és (3) bekezdésben meghatározott díjat is meg kell fizetni.
(5) A hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény létesítésében közreműködő anyakönyvvezetőt esetenként bruttó 15.000.- Ft díjazás illeti meg.
(6)
(7) A hivatali helyiségen és hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésben közreműködő anyakönyvvezetőt az (5) és a (6) bekezdésben meghatározott juttatás is megilleti.
(8) A 6. § (2) bekezdésében foglalt esetben az anyakönyvi esemény díjmentes.
(9) A házasságkötésért fizetendő díjat házasságkötés kitűzött időpontja előtt legkésőbb 15 nappal kell megfizetni az Önkormányzat számlájára. Az anyakönyvvezető ellenőrzi a díjfizetés megtörténtét.
(10) Amennyiben az anyakönyvi esemény létesítésére irányuló szándékukat a kérelmezők írásban visszavonják, vagy az anyakönyvi esemény egyéb okból meghiúsul, akkor a szolgáltatási díjat az önkormányzat a bejelentéstől számított 8 napon belül köteles visszafizetni.
(11) Amennyiben a lemondásra a tervezett időpontot megelőzően kevesebb, mint 3 napon belül kerül sor, vagy az anyakönyvi esemény írásbeli lemondás nélkül elmarad, a befizetett szolgáltatási díj 50%-át fizeti vissza az önkormányzat.
Záró rendelkezések
8. §
(1)Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és a rendelkezéseit a hatályba lépése után indított eljárásoknál kell alkalmazni.
(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól és az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 7/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet.