Ágfalva Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2011 (IV.1.) rendelete

a házasságkötések engedélyezésének szabályairól és az eseményhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő térítési díjak mértékéről

Hatályos: 2011. 04. 01- 2011. 06. 29

Ágfalva Község Önkormányzata Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16.§ (1) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A.§ (4) bekezdésének a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja meg:


Általános rendelkezések


1.§



A rendelet hatálya Ágfalva Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat) közigazgatási területén történő házasságkötések létesítésére terjed ki.


2.§



A rendelet alkalmazásában:

  1. hivatali helyiség: Ágfalva Község Önkormányzata által térítésmentesen biztosított az anyakönyvi esemény lebonyolítására kijelölt helyiség (Polgármesteri Hivatal Tanácsterme. 9423. Ágfalva, Soproni u. 3.)
  2. hivatali munkaidő: Ágfalva Község Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendje.



3.§



  1. Hivatali helyiségen kívüli házasságkötést hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül, valamint a (2) bekezdésben foglaltaknak megfelelően hivatali munkaidőn kívül, pénteken és szombaton lehet lebonyolítani.
  2. Hivatali munkaidőn kívül házasságkötéseket munkaszüneti napok kivételével az alábbiak szerint lehet lebonyolítani:
    1. hétfőn 16.30 és 18.00 óra
    2. Kedd, szerda, csütörtök 16.00 és 18.00 óra
    3. Péntek 12.000 és 18.00 óra
    4. Szombat 10.00 óra és 19.00 óra között.

Az engedélyezés szabályai


4.§



  1. A hivatali helyiségen kívül történő, valamint hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésére irányuló kérelmet az anyakönyvi esemény bejelentésével egyidejűleg írásban kell benyújtani az anyakönyvvezető útján az önkormányzat jegyzőjéhez az e rendelet 1-2 számú mellékletre szerinti nyomtatványon.
  2. A kérelem elbírálását megelőzően az anyakönyvezető köteles megtekinteni a kérelmezett helyszínt, melynek tapasztalatairól feljegyzést készít és a jegyzőnek az engedélyezésre javaslatot tesz.
  3. Hivatali helyiségen kívüli helyszínen a házasságkötés csak akkor engedélyezhető, ha az esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított.
  4. Nem engedélyezhető hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés lebonyolítása különleges körülmények között (pld. víz-, föld alatt, levegőben, mozgó járműben, a résztvevők testi épségét veszélyeztető egyéb körülmények között), illetve vallás gyakorlására szolgáló épületben


Díjfizetési kötelezettség


5.§ 



  1. Az önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja a házasságkötés lebonyolítására alkalmas hivatali helyiséget.
  2. A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés hivatali helyiségében történő lebonyolításának szolgáltatási díja 10.000 Ft/esemény, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza.
  3. A hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés lebonyolításának szolgáltatása díja egységesen 30.000 Ft/ esemény.
  4. A házasulni kívánok valamelyik közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá érintettek valamelyikének lakásán lebonyolított házasságkötés térítésmentes.

6.§



  1. A díjfizetési kötelezettség az önkormányzat házi pénztárába történő készpénz befizetéssel, vagy költségvetési számlára történő átutalási megbízással teljesíthető.
  2. A díjnak készpénzben történő befizetését, illetve átutalási megbízással való teljesítését az erről szóló bizonylat másolati példányával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A díjat legkésőbb a családi esemény létesítését megelőzően egy héttel kell teljesíteni.
  3. Kétség esetén a díjfizetést igazoló bizonylat eredeti példányának bemutatására kötelezhető az ügyfél.
  4. A befizetett díjat vissza kell utalni az ügyfél részére, ha a családi esemény lebonyolítása az önkormányzat hibájából meghiúsul.


7.§



  1. A rendelet 5.§ (2) bekezdésében meghatározott összegből a közreműködő anyakönyvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő, vagy eseményenként bruttó 5.000 Ft díjazás illeti meg.
  2. A rendelet 5.§ (3) bekezdésben meghatározott összegből a hivatali helyiségen és munkaidőn kívüli házasságkötés lebonyolításába n a közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményeként bruttó 8.000 Ft díjazás illeti meg.


Átmeneti és hatályba léptető rendelkezések


8.§



  1. Ezen rendelet 2011. április l. napján lép hatályba. Rendelkezéseit azon családi eseményekre vonatkozóan kell alkalmazni, melyet a rendelet hatályba lépését követően jelentettek be.
  2. Az e rendeletben szabályozott díjak az ÁFAT-t tartalmazzák.




                             Gaál István                                        Rasztovits Anna

                             polgármester                                      jegyző



A rendelet kihirdetésének napja: 2011. április 1.




                                                                                        Rasztovits Anna

                                                                                        jegyző