Ágfalva Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2011 (IV.1.) rendelete
a házasságkötések engedélyezésének szabályairól és az eseményhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő térítési díjak mértékéről
Hatályos: 2011. 04. 01- 2011. 06. 29Ágfalva Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2011 (IV.1.) rendelete
a házasságkötések engedélyezésének szabályairól és az eseményhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő térítési díjak mértékéről
2011-04-01-tól 2011-06-29-ig
Ágfalva Község Önkormányzata Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16.§ (1) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A.§ (4) bekezdésének a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja meg:
Általános rendelkezések
1.§
A rendelet hatálya Ágfalva Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat) közigazgatási területén történő házasságkötések létesítésére terjed ki.
2.§
A rendelet alkalmazásában:
- hivatali helyiség: Ágfalva Község Önkormányzata által térítésmentesen biztosított az anyakönyvi esemény lebonyolítására kijelölt helyiség (Polgármesteri Hivatal Tanácsterme. 9423. Ágfalva, Soproni u. 3.)
- hivatali munkaidő: Ágfalva Község Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendje.
3.§
- Hivatali helyiségen kívüli házasságkötést hivatali munkaidőben ügyfélfogadási időn kívül, valamint a (2) bekezdésben foglaltaknak megfelelően hivatali munkaidőn kívül, pénteken és szombaton lehet lebonyolítani.
- Hivatali munkaidőn kívül házasságkötéseket munkaszüneti napok kivételével az alábbiak szerint lehet lebonyolítani:
- hétfőn 16.30 és 18.00 óra
- Kedd, szerda, csütörtök 16.00 és 18.00 óra
- Péntek 12.000 és 18.00 óra
- Szombat 10.00 óra és 19.00 óra között.
Az engedélyezés szabályai
4.§
- A hivatali helyiségen kívül történő, valamint hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésére irányuló kérelmet az anyakönyvi esemény bejelentésével egyidejűleg írásban kell benyújtani az anyakönyvvezető útján az önkormányzat jegyzőjéhez az e rendelet 1-2 számú mellékletre szerinti nyomtatványon.
- A kérelem elbírálását megelőzően az anyakönyvezető köteles megtekinteni a kérelmezett helyszínt, melynek tapasztalatairól feljegyzést készít és a jegyzőnek az engedélyezésre javaslatot tesz.
- Hivatali helyiségen kívüli helyszínen a házasságkötés csak akkor engedélyezhető, ha az esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított.
- Nem engedélyezhető hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés lebonyolítása különleges körülmények között (pld. víz-, föld alatt, levegőben, mozgó járműben, a résztvevők testi épségét veszélyeztető egyéb körülmények között), illetve vallás gyakorlására szolgáló épületben
Díjfizetési kötelezettség
5.§
- Az önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja a házasságkötés lebonyolítására alkalmas hivatali helyiséget.
- A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés hivatali helyiségében történő lebonyolításának szolgáltatási díja 10.000 Ft/esemény, mely a tárgyi és személyi feltételek biztosítását tartalmazza.
- A hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés lebonyolításának szolgáltatása díja egységesen 30.000 Ft/ esemény.
- A házasulni kívánok valamelyik közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá érintettek valamelyikének lakásán lebonyolított házasságkötés térítésmentes.
6.§
- A díjfizetési kötelezettség az önkormányzat házi pénztárába történő készpénz befizetéssel, vagy költségvetési számlára történő átutalási megbízással teljesíthető.
- A díjnak készpénzben történő befizetését, illetve átutalási megbízással való teljesítését az erről szóló bizonylat másolati példányával kell az eljáró anyakönyvvezető felé igazolni. A díjat legkésőbb a családi esemény létesítését megelőzően egy héttel kell teljesíteni.
- Kétség esetén a díjfizetést igazoló bizonylat eredeti példányának bemutatására kötelezhető az ügyfél.
- A befizetett díjat vissza kell utalni az ügyfél részére, ha a családi esemény lebonyolítása az önkormányzat hibájából meghiúsul.
7.§
- A rendelet 5.§ (2) bekezdésében meghatározott összegből a közreműködő anyakönyvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő, vagy eseményenként bruttó 5.000 Ft díjazás illeti meg.
- A rendelet 5.§ (3) bekezdésben meghatározott összegből a hivatali helyiségen és munkaidőn kívüli házasságkötés lebonyolításába n a közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy eseményeként bruttó 8.000 Ft díjazás illeti meg.
Átmeneti és hatályba léptető rendelkezések
8.§
- Ezen rendelet 2011. április l. napján lép hatályba. Rendelkezéseit azon családi eseményekre vonatkozóan kell alkalmazni, melyet a rendelet hatályba lépését követően jelentettek be.
- Az e rendeletben szabályozott díjak az ÁFAT-t tartalmazzák.
Gaál István Rasztovits Anna
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetésének napja: 2011. április 1.
Rasztovits Anna
jegyző