Rendelet Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Ágfalva Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2011.(IV.1.) rendelete Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2011. 04. 01- 2012. 05. 24

Ágfalva Község Önkormányzata Képviselő-testületének

4/2011.(IV.1.) rendelete

Szervezeti és Működési Szabályzatáról



Ágfalva Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (a továbbiakban: Ötv.) 18.§ (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alkotmány 44/A.§ (1) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörben eljárva – a szervezeti és működési rendjére (a továbbiakban: SZMSZ) – a következő rendeletet alkotja:



Általános rendelkezések



1.§



A képviselő-testület és szervei számára az Ötv.-ben és más jogszabályban szabályozott feladat- és hatáskörei, valamint szervezeti és működési előírásokat a jelen rendeletben foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.



2.§



  1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Ágfalva Község Önkormányzata.

  2. Az önkormányzat székhelye: 9423. Ágfalva, Soproni utca 3.

  3. Az önkormányzati feladat és hatásköröket ellátó képviselő-testület hivatalos megnevezése: Ágfalva Község Önkormányzatának Képviselő-testülete.

  4. A képviselő-testület szerveinek megnevezése:

  5. Ágfalva Község Polgármestere

  6. Ágfalva Község Ügyrendi Bizottsága

  7. Ágfalva Község Pénzügyi Bizottsága

  8. Ágfalva Község Szociális Bizottsága

  9. A képviselő-testület hivatalának neve: Ágfalva Község Önkormányzat Polgármesteri Hivatala, rövidített neve: Polgármesteri Hivatal Ágfalva.

  10. Az önkormányzat illetékességi területe: Ágfalva község közigazgatási területe.



    3.§



  11. Az önkormányzat jelképei: a címer és a zászló.

  12. Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét külön rendelet állapítja meg.

  13. Az önkormányzat „Ágfalváért” elismerő címet adományozza. Az elismerő cím adományozására vonatkozó szabályokat külön rendelet tartalmazza.




    4.§



    (1) A polgármester a település választópolgárai által közvetlenül választott tisztségviselő, megbízását főállásban látja el.

          (2) A polgármestert akadályoztatása esetén az alpolgármester helyettesíti.

          (3) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltettlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületi ülés összehívásáról, vezetéséről a Szociális Bizottság Elnöke gondoskodik.

          (4) A jegyzőt tartós távolléte esetén a polgármesteri hivatal – jogszabályban megállapított képességgel rendelkező – köztisztviselője helyettesíti. Tartósnak a 45 napot meghaladó távollét minősül.



    A képviselő-testület feladata, hatásköre



    5.§



  14. Az önkormányzat feladat és hatáskörét az Ötv. 8.§ (1) bekezdése sorolja fel.

  15. Az (1) bekezdésben foglalt feladatokban az önkormányzat maga határozza meg – a lakosság igényei alapján, anyagi lehetőségeitől függően – mely feladatokat, milyen mértékben és módon látja el.

  16. Az Ötv. 8.§ (4) bekezdése azokat a feladatokat határozza meg, melyekről az önkormányzatnak kötelessége gondoskodni.



    6.§



  17. Az önkormányzati hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg.

  18. A képviselő-testület egyes határköreit a polgármesterre, a bizottságaira, a kisebbségi önkormányzat testületére, törvényben meghatározottak szerint társulásra átruházhatja. E hatáskör gyakorlásához utasítást adhat, e hatáskört visszavonhatja. Az átruházott hatáskör tovább nem ruházhatóak.

  19. A képviselő-testület nem ruházhatja át az Ötv. 10.§-ában felsorolt hatásköröket.



    A képviselő-testület működése



    7.§



  20. A képviselő-testület tagjainak száma 7 fő (ebből: 1 fő polgármester, 6 fő képviselő).

    A képviselő-testület tagjainak felsorolását a rendelet 1. számú függeléke tartalmazza.

    (2) A képviselő-testület évente 10 alkalommal tart ülést. Az ülések időpontját, helyét, főbb napirendeket, a napirendek előterjesztőit a képviselő-testület által elfogadott munkaterve tartalmazza.

    (3) A képviselő-testület rendkívüli ülése bármikor összehívható. Ebben az esetben az ülés összehívására előírt formai követelmények mellőzhetőek.

    (4) Az ülést össze kell hívni a képviselők egynegyedének vagy a képviselő-testület bizottságának az indítványára.

    (5) A képviselő-testület elnöke a polgármester, aki összehívja és vezeti a képviselő-testület ülését.



    8.§



  21. A képviselő-testületi ülést a polgármester hívja össze. Az ülés összehívása írásos meghívó küldésével történik. A meghívó tartalmazza: az ülés helyét, idejét, napirendjeit, a napirendek előterjesztőit, utalást az ülés nyilvánosságára, zártságára.

  22. A meghívót az írásos előterjesztésekkel együtt úgy kell megküldeni, hogy azt a testületi tagok és meghívottak az ülés megelőzően legalább 5 naptári nappal megkapják. Ettől eltérni csak kivételes és rendkívül indokolt esetekben lehet.

  23. Azokban az esetekben, amikor a döntésre váró napirend a meghívó és az előterjesztés kiküldése után keletkezik, úgy a képviselő-testületi ülésre szóban az ügy bevihető. A képviselő-testület az ülésen egyszerű szótöbbséggel dönt arról, hogy kívánja-e a napirendet tárgyalni, vagy mely ülésre halasztja annak megtárgyalását.

  24. Az ülés meghívóját a kézbesítéssel egyidejűleg a polgármesteri hivatal hirdetőtáblájára is ki kell függeszteni.



    9.§



  25. A képviselő-testületi ülésre meg kell hívni:

    1. a települési képviselőket

    2. a jegyzőt

    3. a Német Nemzetiségi Önkormányzat Elnökét

    4. a napirendi pontok előadóit

    5. akinek meghívását törvény, vagy önkormányzati rendelet kötelezővé tesz

    6. akiket a polgármester a napirendire tekintettel indokoltnak tart.

  26. A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához:

  27. a jegyzőt

  28. az illetékes országgyűlési képviselőt

  29. a Német Nemzetiségi Önkormányzat Elnökét

  30. a meghívottak közül, akit egy-egy naprendi ponthoz hívtak meg.



    10.§



  31. A képviselő-testületi ülése nyilvános.

  32. A képviselő-testület zárt ülés tartását az Ötv. 12.§ (4) bekezdésében foglaltak szerint. A zárt ülésen résztvevők köréről az Ötv. 12.§ (5) bekezdése rendelkezik.



    11.§



  33. A képviselő-testületi ülés megkezdése előtt a polgármester számba veszi a megjelenteket és külön az előzetes bejelentéssel távol maradottakat. Ha az ülés határozatképes, azt megnyitja.

  34. Amennyiben a képviselő-testület a meghívóban szereplő időpontot követő 30. percen belül nem válik határozatképessé, az ülés elmarad. Az ülést az eredeti napot követő hetedik naptári napon, ugyanazon időpontban és napirenddel kell megtartani. Ebben az esetben nem kell újabb meghívót küldeni, hanem a megjelenteknek be kell jelenteni, a távolmaradó képviselőket pedig rövid úton értesíteni kell. A jegyző a kifüggesztett meghívón az ülés napját kijavítja.

    Az ismételten határozatképtelen ülés, ülések során szintén eszerint kell eljárni.



    12.§



  35. Az ülés megnyitását követően a polgármester javaslatot tesz az ülés napirendjére. A módosító javaslatokról, valamint a módosító javaslattal kiegészített napirendekről a képviselő-testület vita nélkül dönt.

  36. A napirend elfogadását követően a polgármester bejelenti a zárt ülést igénylő napirendeket, majd szavazásra teszi fel az ülés zártságára nézve azokat a napirendeket, melyek tárgyalására a képviselő-testület zárt ülést rendelhet el.

  37. A képviselő-testület előbb nyilvános, majd a zárt ülésen tárgyalandó ügyeket tárgyalja meg.

  38. A már elfogadott, de az ülésen még nem tárgyalt napirendi pont elnapolásáról a képviselő-testület minősített többséggel dönt.



    13.§



  39. Az egyes napirendi pontok tárgyalása a napirendi pont előadójának előterjesztésével kezdődik. Az írásban előterjesztett anyaghoz a napirendi pont előadója szóbeli kiegészítést tehet.

  40. A polgármester minden előterjesztés felett külön-külön vitát nyit.

  41. Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek.

    A kérdések felvetését a polgármester jelentkezés sorrendjében engedélyezi.

  42. A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja javaslatot tehet. E javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz.

  43. A vita lezárása után a napirend előterjesztője választ ad az elhangzott kérdésekre, hozzászólásokra.

  44. A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

  45. Az ülésen megjelent állampolgárok tanácskozási joggal nem rendelkeznek. Részükre a polgármester napirendenként legfeljebb 2 perc időtartamú hozzászólást engedélyezhet.



    14.§



  46. Az előterjesztés készülhet írásban és lehet szóbeli is.

  47. Kizárólag írásban nyújtható be az előterjesztés önkormányzati rendeletalkotás, intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése, helyi népszavazás kiírása, hitelfelvétel esetén.

  48. Az előterjesztésnek alkalmasnak kell lennie a tárgykör valósághű bemutatására, megfelelő következtetések levonására és a legcélravezetőbb döntések meghozatalára, tömör, az érdekeltek számára világos megfogalmazására.

  49. Az éves költségvetési, zárszámadási-, az előirányzat-átcsoportosításról szóló rendelet megalkotására, a hitelfelvételi kérelem elbírálására a pénzügyi bizottság előzetes véleményezése alapján kerülhet sor.



    15.§ 



  50. A polgármester az ülés vezetése során köteles gondoskodni tanácskozás rendjének fenntartásáról.

  51. A nyilvános ülésen megjelent hallgatóság a tanácskozás rendjét semmilyen módon – például beszéddel, beszélgetéssel stb. nem zavarhatja. A hallgatóság sem a tetszését, sem a nem tetszését nem nyilváníthatja ki, ezzel a tanácskozás rendjét nem zavarhatja, a képviselőket nem befolyásolhatja. Zárt ülés elrendelésekor köteles elhagyni a tanácskozótermet.

  52. A polgármester a rendzavarót első esetben rendreutasítja, ismételt rendzavaráskor – a képviselő kivételével – a teremből kiutasíthatja, de a polgármester indítványozhatja az ülés felfüggesztését is.

  53. A polgármester rosszallással említi meg azt a képviselőt, aki a testületi ülésen a testületet, vagy annak valamely tagját megsérti, a testületi ülésről előzetesen bejelentés nélkül hiányzik, illetőleg esküjéhez méltatlan magatartást tanúsít. A rosszallást az ülés jegyzőkönyvébe kell foglalni.




    A képviselőtestület döntései



    16.§



  54. A képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a megválasztott képviselőknek több mint a fele jelen van.

  55. A képviselő-testület döntéseit egyszerű szótöbbséggel, vagy minősített többséggel hozza meg. Az egyszerű többséggel a javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges. A minősített többséghez a megválasztott képviselők több mint a felének szavazata szükséges.

  56. Minősített többség szükséges az Ötv 15.§ (1) bekezdésében, a 18.§ (3) bekezdésében, a 33/C.§ (1) bekezdésében foglaltakon kívül:

  57. gazdasági program, a településrendezési terv jóváhagyásához, a képviselő-testület által meghatározott értékhatár feletti hitel felvételhez, közösségi célú alapítványi forrás átvételéhez, átadásához

  58. korlátozottan forgalomképes ingatlan vagy ingó dolog elidegenítéséhez, megterheléséhez, vállalkozásba való bevitelhez.

  59. Ha valamely ügyben a képviselő-testület határozatot hozott, annak újratárgyalásáról a testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.



    17.§



  60. A képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással hozza, kivéve, amikor törvény kötelezően titkos szavazást ír elő. Zárt ülésen bármely képviselő-testületi tag indítványára, egyszerű többséggel titkos szavazás rendelhető el.

  61. Szavazni „igen”-nel, „nem”-mel vagy „tartózkodom”-mal lehet.

  62. Névszerinti szavazást kell elrendelni, ha azt törvény elrendeli, vagy bármely képviselő indítványára egyszerű szótöbbséggel.

  63. Névszerinti szavazáskor a jegyző egyenként olvassa a jelenlévő testületi tagok nevét, akik a (2) bekezdésben foglaltak szerint szavaznak. A szavazatok nemcsak számszerűen kerülnek be az ülésről készített jegyzőkönyvbe, hanem a testületi tagok szavazatát nevükkel együtt külön-külön fel kell tüntetni.

  64. A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiség és urna igénybevételével történik.

  65. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza

  66. a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét

  67. a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét

  68. a szavazás eredményét

  69. a szavazás során felmerült rendkívüli körülményeket.



    18.§



  70. A képviselő-testület döntései: rendelet és határozat.

  71. A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt:

  72. a napirend meghatározásáról

  73. ügyrendi kérdésekről

  74. a képviselői felvilágosítás kérésről, valamint a kérdésre adott válasz elfogadásáról.



    Önkormányzati rendeletalkotás



    19.§


  75. A képviselő-testület a törvény által nem szabályozott társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján, annak végrehajtására önkormányzati rendeletet alkot.

  76. Rendeletalkotást kezdeményezhet:

  77. polgármester

  78. képviselő

  79. a képviselő-testület bizottsága

  80. jegyző

  81. Német Nemzetiségi Önkormányzat Elnöke

  82. civil szervezet képviselője.

  83. A rendelet-tervezetet a jegyző és a polgármesteri hivatal tárgy szerint érintett munkatársa készíti elő.

  84. Az önkormányzati rendeletek előkészítése során széleskörű elemzésből kell kiindulni.

    Ennek elsődleges formái:

  85. a szabályozandó tárgy szerint érintett szervek, szakemberek véleménye

  86. lakossági közvélemény kutatás.

  87. A rendelet-tervezet a polgármester terjeszti elő a képviselő-testület elé, a rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg.



    20.§



  88. Az önkormányzati rendeletet külön-külön, naptári év elejétől kezdődően, folyamatos sorszámmal kell ellátni.

  89. Az önkormányzat rendeletének megjelölése a következőket tartalmazza: a rendelet megalkotójának teljes megjelölését, a rendelet sorszámát, a rendelet kihirdetésének idejét, az önkormányzati kifejezést, a rendelete kifejezést és a rendelet címét (például: „Ágfalva Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2011.(I.31.) önkormányzati rendelete a temetőről és a temetkezések rendjéről.”).

  90. Az önkormányzati rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá. Kihirdetéséről a jegyző gondoskodik

  91. Az önkormányzati rendelet a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján kerül kifüggesztésre a testületi ülést követő napon. A rendelet kihirdetésének napja a kifüggesztés napja.

  92. A rendeletek nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.



    Önkormányzati határozatok



    21.§



  93. A képviselő-testület határozatait naptári év elejétől kezdődően, folyamatos sorszámmal kell ellátni.

  94. A határozat megjelölése tartalmazza a sorszámot, elfogadásának évét, hónapját és napját (például: 1/2011. (I.31.) Határozat).

  95. A határozat tartalmazza a meghozott döntést. Ha a döntés feladatot is tartalmaz, illetve ha a döntés végrehajtást igényel, a határozatnak tartalmaznia kell a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését is.

  96. A képviselő-testület hatósági határozataira az Ötv-ben foglalt eltérésekkel a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.) rendelkezéseit kell alkalmazni.

  97. A képviselő-testület normatív határozatát az SZMSZ. 20.§ (4) bekezdésben foglalt, a rendelet kihirdetésére vonatkozó szabályok megfelelő alkalmazásával kell közzétenni.

  98. A határozatok nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.



    A képviselő-testület jegyzőkönyve



    22.§



  99. A képviselő-testületi ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely a megjelent képviselők és meghívottak nevét, a tárgyalt napirendi pontokat, a tanácskozás lényegét, a szavazás számszerű eredményét és a hozott döntéseket tartalmazza (Ötv. 17.§ (1) bek.).

  100. A jegyzőkönyv az (1) bekezdésben foglaltakon túl tartalmazza:

  101. az ülés helyét és időpontját

  102. a távol maradt képviselők nevét, a távollét okát (illetve, hogy azt nem jelezte)

  103. napirendi pontonként az előadók nevét, a szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát, a felszólalók nevét és munkavalójuk lényegét

  104. az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és kérdéseket, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat, illetve határozatokat

  105. a képviselő kérésére véleményének rögzítését

  106. aláírások, dátum, pecsét.

  107. A polgármester vagy a jelenlévő képviselők többségének indítványára a testületi ülés egészéről vagy egy-egy napirendjének a tárgyalásáról szó szerinti jegyzőkönyvet kell készíteni.

  108. A képviselő kérheti, hogy hozzászólása szó szerint kerüljön a jegyzőkönyvbe.

  109. A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik, a jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző írja alá.

  110. A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles megküldeni a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Vezetőjének.



    23.§



    A jegyzőkönyv melléklete:

  111. az előterjesztések és

  112. rendelet, valamint a határozat-tervezet egy-egy példánya,

  113. a jelenléti ív,

  114. a képviselő kérésére írásban benyújtott hozzászólás.





    24.§



  115. A választópolgárok a polgármesteri hivatalban, ügyfélfogadási időben – a zárt ülés kivételével – betekinthetnek a képviselő-testület előterjesztésébe és ülésének jegyzőkönyvébe.

  116. A külön törvény szerinti közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét zárt ülés tartása esetén is biztosítani kell.

  117. Ha a tanácskozásról hangfelvétel is készül, a 29/2009.(X.30.) ÖM rendelet alapján az nem selejtezhető. A hangszalagról nem készíthető másolat.

  118. Az (1)-(3) bekezdésben foglaltak biztosításáról a jegyző gondoskodik.




    A képviselő-testület bizottságai



    25.§



  119. A képviselő-testület egyes feladatainak ellátására állandó bizottságokat hoz létre.

  120. A képviselő-testület a következő állandó bizottságot hozza létre:

    1. Ügyrendi Bizottság. A bizottság tagjainak száma 3 fő, ebből 3 fő képviselő testületi tag.

    2. Pénzügyi Bizottság. A bizottság tagjainak száma 3 fő, ebből 2 fő képviselő, 1 fő nem képviselő testületi tag.

    3. Szociális Bizottság. A bizottság tagjainak száma 3 fő, ebből 2 fő képviselő. 1 fő nem képviselő testületi tag.

  121. A bizottságok működésére vonatkozó alapvető szabályokat az SZMSZ. 1. számú melléklete, a bizottságok feladat-, és hatáskörét a 2. számú melléklete tartalmazza.

  122. A bizottsági tagok névsorát a 2. számú függelék tartalmazza.

  123. A képviselő-testület indokolt esetben, meghatározott időre, meghatározott feladat elvégzésére ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történt elfogadásáig tart. Az ideiglenes bizottság tagjainak száma 3 fő, ebből 2 fő képviselő, 1 fő nem képviselő testületi tag.

  124. Az ideiglenes bizottságra az állandó bizottságra vonatkozó rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni.



    A települési képviselő



    26.§



    A települési képviselő kötelezettségeire, jogaira vonatkozó szabályokat az Ötv. 19 – 21.§-a tartalmazza.




    27.§



  125. A képviselő-testület tagjai sorából tanácsnokot választ.

  126. A tanácsnok feladata:

  127. felügyeli az önkormányzat helyi tűzvédelmi feladatainak végrehajtását

  128. folyamatosan ellenőrzi az önkormányzat által fenntartott intézmények épületei vonatkozásában a tűzvédelem-megelőzési feladatok végrehajtását, segíti ezen feladat ellátását.



    Polgármester, alpolgármester, jegyző



    Polgármester


    28.§



  129. A polgármester fogadónapja minden héten hétfőn 14.00 órától 16.00 óráig, szerdán 10.00 órától 12.00 óráig.

  130. A polgármester tagja a képviselő-testületnek, a képviselő-testület határozatképessége, döntéshozatala, működése szempontjából települési képviselőnek tekintendő.

  131. A polgármester az önkormányzati, valamint az államigazgatási feladatait, hatásköreit (Ötv.7.§.(1)-(2) bek.) a képviselő-testület hivatalának közreműködésével látja el (Ötv. 35.§(1) bek.).

  132. A polgármester a képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében irányítja a hivatalt az Ötv. 35.§ (2) bek. a)-e) pontokban foglaltak szerint.

  133. A polgármester jogállására vonatkozó egyéb szabályokat az Ötv. 32-34.§-a tartalmazza.




    Alpolgármester


    29.§




  134. A képviselő-testület saját tagjai közül – a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel – a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy alpolgármester választ.

  135. A képviselő-testület által választott alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.

  136. Az alpolgármester jogállására vonatkozó egyéb szabályokat az Ötv. 34.§ (1), (3)-(4) bekezdése tartalmazza.

  137. Az alpolgármester fogadónapja – a polgármester helyettesítésének időtartama alatt – megegyezik a 28.§ (1) bekezdésében foglaltakkal.



    Jegyző


    30.§



  138. A képviselő-testület – pályázat alapján – a jogszabályban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki (Ötv.36.§ (1) bek.).

  139. A jegyző feladatait a képviselő-testület működésével kapcsolatban az Ötv. 36.§ (2)-(3) bekezdése tartalmazza.

  140. A jegyző fogadónapja: minden héten hétfőn 10.00 órától 16.00 óráig, szerdán 8.00 órától 12.00 óráig.



    Polgármesteri Hivatal



    31.§



  141. A képviselő-testület önálló hivatalt tart fenn.

    A képviselő-testület egységes hivatalt hoz létre – polgármesteri hivatal elnevezéssel – az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására.

    A polgármesteri hivatal látja el a nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló törvényben meghatározott feladatokat.(Ötv. 38.§ (1) bek.)

  142. A polgármesteri hivatal belső szervezeti felépítését, munkarendjét, ügyfélfogadási rendjét az SZMSZ 3.számú melléklete tartalmazza.




    Önkormányzat társulásai és együttműködése



    32.§



  143. Az önkormányzat a helyi közszolgáltatások szervezésében, a területfejlesztésben és gazdaságszervező munkában, az Ötv. Által meghatározott feladatai ellátására együttműködik a Sopron Fertőd Többcélú Többcélú Kistérségi Társulás (Székhelye: Sopron, Fő tér 1.) – melynek tagja – működési területéhez tartozó önkormányzatokkal. Az együttműködés célja a kistérségi tervek, koncepciók, elképzelések kidolgozásában való közvetlen részvétel, valamint azok egyeztetése a helyi elképzelésekkel.

  144. Az önkormányzat a Sopron és Környéke Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgáltató Központ intézményi társulás tagja (Fenntartó neve és székhelye: Sopron Megyei Jogú Város Önkormányzata. Sopron, Fő tér 1.





    Az önkormányzat gazdasági programja, költségvetése



    33.§



  145. Az önkormányzat meghatározza gazdasági programját. A gazdasági program a képviselő-testület megbízatásának időtartamára szól.

  146. A gazdasági program elemeit az Ötv. 91.§ (6) bekezdése sorolja fel.

  147. Az önkormányzat gazdasági programját az SZMSZ 3. számú függeléke tartalmazza.


34.§



  1. Az önkormányzat évente meghatározza költségvetését.

  2. A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét az állami költségvetési törvény határozza meg. (Ötv. 91.§ (2) bek.)

  3. A képviselő-testület a költségvetését önállóan rendeletben állapítja meg. (Áht.65.§ (1) bek.)

  4. Az önkormányzat gazdálkodását a jegyző által készített, a polgármester által jóváhagyott pénzügyi-gazdálkodási szabályzatok alapján végzi.



Lakossággal való kapcsolattartási formák, lakossági fórumok, a közmeghallgatás



35.§



  1. A polgármester esetenként előre meghatározott közérdekű tárgykörben, illetőleg jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében falugyűlést hívhat össze.

  2. Községrész tanácskozás összehívását kezdeményezheti bármely képviselő, polgármester, bizottsági tag.

  3. A falugyűlésre, községrész tanácskozásra meg kell hívni a képviselőket, a Német Nemzetiségi Önkormányzat Elnökét, a jegyzőt.

  4. A falugyűlésen, községrész tanácskozáson elhangzottakról jegyzőkönyv készül, amelynek vezetéséről a jegyző gondoskodik.

  5. A képviselő-testület évente legalább egyszer, előre meghirdetett közmeghallgatást tart, amelyen a választópolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek. (Ötv.13.§)

  6. A közmeghallgatás, falugyűlés, községrész tanácskozásról – idejéről, helyéről, napirendjéről – a választópolgárok a polgármesteri hivatal hirdető tábláján elhelyezett meghívóból, a havonta megjelenő és a lakossági tájékoztatásra szolgáló „Ágfalvi Krónika”-ból értesülhetnek.






    Záró rendelkezések



    35.§



  7. Ez a rendelet kihirdetése napján lép hatályba.

  8. A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Ágfalva Község Önkormányzat Képviselő-testületének a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 5/2007.(III.30.), és az azt módosító 7/2010. (X.14.) rendelete.





    Gaál István                                                    Rasztovits Anna

    polgármester                                                  jegyző

        




          A rendelet kihirdetve: 2011. április 1-n.




                                                                                                              Rasztovits Anna

                                                                                                              jegyző