Konyár Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2012. (VI.1.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól

Hatályos: 2020. 03. 11- 2022. 06. 30

Konyár Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2012. (VI.1.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól

2020.03.11.

Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 107. §, 109. § (4) bekezdésében, továbbá a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdés 6. és 11. pontjában, az 5. § (2) bekezdés b) pontjában, a 13. § (1) bekezdésében és a 18. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörében, Konyár Község Önkormányzat Képviselő-testületének az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 20/2006. (XI. 20.) számú Önk. rendelet 3. számú mellékletében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügy- és Közrendi Bizottsága és Pénzügyi Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed Konyár Község Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat) tulajdonában álló, illetve tulajdonába kerülő minden vagyonra, így ingó és ingatlan vagyonra, vagyoni értékű jogokra, a tagsági jogokat megtestesítő értékpapírokra, gazdasági társaságban az önkormányzatot megillető társasági részesedésekre, egyéb értékpapírokra, kárpótlási jegyekre, az Önkormányzat tulajdonában lévő pénzeszközökre, valamint az Önkormányzatot külön jogszabály vagy szerződés alapján megillető vagyonra és követelésre.

2. Értelmező rendelkezések

2. § E rendelet alkalmazásában:

1. ingatlan vagyontárgy: föld, épület, az épületrész, egyéb építmény, közmű és egyéb építményterület, a telek
2. ingó vagyontárgy: különöse a számviteli szabályok szerinti tárgyi eszközök (pl. gépek, berendezések, járművek) az ingatlanok és az ingatlanokhoz kapcsolódó vagyoni értékű jogok kivételével, valamint a számviteli szabályok szerinti készletek (pl. áruk, rövid időn belül elhasználódó szerszámok, műszerek, berendezések)
3. vagyoni értékű jog különösen
a.) a számviteli szabályok szerinti immateriális javak között nyilvántartott vagyoni értékű jogok a b) pont szerintiek kivételével (pl. bérleti jog, koncessziós jogok, licencek), valamint
b.) földhasználati, haszonélvezeti és használati, bérleti jogok, a szolgalmi jog (telki szolgalom, közérdekű szolgalmak), az ingatlanok rendeltetésszerű használatának előfeltételét jelentő – jogszabályban nevesített – hozzájárulások megfizetése alapján szerzett használati jog (pl. víz- és csatornahasználati, villamos-fejlesztési, gázelosztó vezetékre vonatkozó hálózatfejlesztési hozzájárulás), valamint az ingatlanhoz kapcsolódó egyéb jogok (pl. visszavásárlási jog, elővásárlási jog, vételi jog (opció), jelzálogjog, zálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, telekalakítási, építési tilalom, építésügyi korlátozás, stb.)
4. portfólió vagyon: a tulajdonosi jogokat megtestesítő értékpapírok, gazdasági társaságban az önkormányzatot megillető üzletrészek, egyéb értékpapírok, kárpótlási jegyek, az Önkormányzat tulajdonában lévő pénzeszközök,
5. tulajdonosi jogok: a vagyon megszerzése, birtoklása, használata, hasznainak szedése, a vagyonnal való rendelkezés, a vagyon kezelése, a kötelezettségek keletkeztetése, a követelések elengedése és mérséklése
6. tulajdonosi jogok gyakorlója: aki a nemzeti vagyon felett a helyi önkormányzatot megillető tulajdonosi jogok és kötelezettségek összességének gyakorlására jogosult.
II. Fejezet

Az önkormányzat vagyona

3. § (1) Az önkormányzati vagyon fogalmát és tárgyait a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (továbbiakban: Nvtv.) 5. § (1) – (2) bekezdése határozza meg.

(2) Az Önkormányzat kizárólagos tulajdonát képező vagyontárgyak körét az Nvtv. 5. § (3) bekezdése határozza meg.

4. § (1) Az Önkormányzat törzsvagyonába tartozó forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes vagyonelemeket a rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(2) Az Önkormányzat korlátozottan forgalomképes törzsvagyona törvény vagy önkormányzati rendelet által ekként meghatározott vagyonelem.

(3)1 Korlátozottan forgalomképes vagyontárgynak minősül az önkormányzati feladat- és hatáskör ellátását vagy a közhatalom gyakorlását szolgáló vagyontárgy

a)az Nvtv. 5. § (5) bekezdése szerint, illetve
b)amelyet a Képviselő-testület korlátozottan forgalomképessé nyilvánít és az e rendelet 1. mellékletében nevesít.[1] [2]
(4) A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű vagyontárgyak körét a rendelet 2. melléklete tartalmazza.

5. § Az Önkormányzat forgalomképes üzleti vagyonát képezik mindazok a vagyonelemek, amelyek nem tartoznak a törzsvagyonba. Az Önkormányzat üzleti vagyonát a rendelet 3. melléklete [3] tartalmazza.

6. § (1) A Képviselő-testület – ha törvény eltérően nem rendelkezik – dönthet a vagyontárgy

a) az újonnan szerzett/kialakult vagyon forgalomképtelen vagy korlátozottan forgalomképes törzsvagyonná, illetve forgalomképes üzleti vagyonná nyilvánításáról,

b) a meglévő vagyon forgalomképességének megváltoztatásáról.

(2) A Képviselő-testület az átminősítéssel kapcsolatos döntését minősített szótöbbséggel hozza meg.

3. Vagyonnyilvántartás

7. § (1) Az Önkormányzat vagyonáról az Nvtv. 10. § (1) bekezdésében foglalt követelmények betartásával, a mindenkor hatályos jogszabályi előírások szerinti nyilvántartásokat kell vezetni. A törzsvagyont és az egyéb vagyont egymástól elkülönítve kell nyilvántartani.

(2) Az Önkormányzat vagyonállapotát rögzítő – külön jogszabályban meghatározott – vagyonkimutatás az éves zárszámadás mellékletét képezi.

(3) Az önkormányzati ingatlanvagyon részletes adatait az ingatlan vagyonkataszter tartalmazza, amelynek folyamatos vezetését a Konyári Polgármesteri Hivatal pénzügyi ügyintézője végzi.[4], [5]

III. Fejezet

Az önkormányzati vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlásának szabályai

8. § (1) Az Önkormányzatot megilletik mindazok a jogok és terhelik mindazok a kötelezettségek, amelyek a tulajdonost megilletik és terhelik. Az Önkormányzatot megillető tulajdonosi jogokat a (3)-(4) bekezdésben foglalt kivételekkel a Képviselő-testület gyakorolja.

(2) A Képviselő-testület kizárólagos döntési hatáskörébe tartozik:

a) az ingatlanvagyon besorolása és átsorolása, törvény rendelkezésének keretei között, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonná nyilvánítás, átsorolás,

b) önkormányzati vagyon tulajdonjogának ingyenes átengedése törvényben meghatározott esetekben és módon,

c) az 1 000 000 Ft értékhatár feletti ingatlan, ingóság és vagyoni értékű jogok

- értékesítésre való kijelölése, elidegenítése,
- szerzése,
- megterhelése,
d) az önkormányzat kizárólagos gazdasági tevékenységei gyakorlásának koncessziós szerződés keretében történő átengedése,
e) az 1 000 000 Ft értékhatárt meghaladó portfólió vagyon szerzése, elidegenítése, megterhelése,
f) önkormányzati vagyon bérbe és használatba adása,
g) követelésről lemondás részben vagy egészben (a kisösszegű követelések kivételével),
h) önkormányzati vagyon tekintetében fennálló elővásárlási jogról történő lemondás,
i) gazdasági társaság alapítása, szövetkezet alapításának kezdeményezése, gazdasági társaságban meglévő részesedéssel kapcsolatos döntéshozatal, illetőleg a részesedés megszüntetésének kezdeményezése,
j) önkormányzati vagyon gazdasági társaságba való bevitele,
k) vagyonkezelési szerződés megkötése, tartalmának meghatározása törvény rendelkezésének keretei között.
(3) A Pénzügyi Bizottság hatáskörébe tartozik:
a) 1 000 000 Ft értékhatárt meg nem haladó ingatlan
- értékesítésre való kijelölése, elidegenítése,
- szerzése,
- megterhelése,
a polgármester egyetértésével,
b) 100 000 – 1 000 000 Ft értékhatár közötti ingó és vagyoni értékű jogok
- értékesítésre való kijelölése, elidegenítése,
- szerzése,
- megterhelése,
a polgármester egyetértésével,
c) 1 000 000 Ft értékhatárig portfólió vagyon megszerzése, elidegenítése, megterhelése,
a polgármester egyetértésével,
(4) A Polgármester hatáskörébe tartozik:
a) 100 000 Ft értékhatárt meg nem haladó ingó és vagyoni értékű jogok
- értékesítésre való kijelölése, elidegenítése,
- szerzése,
- megterhelése,
b) tulajdonosi hozzájárulás megadása a közszolgáltatók által kezdeményezett munkálatok elvégzéséhez,
c) kisösszegű követelések törlése.
(5) A polgármester a (3) és (4) bekezdésben meghatározott döntésekről a Képviselő-testületet soron következő ülésén köteles tájékoztatni.

9. § (1) Az Önkormányzat követelésről részben vagy egészben csak az alábbi esetekben mondhat le:

a)csődegyezségi megállapodásban,
b)bírói egyezség keretében,
c)felszámolási eljárás során, ha a felszámoló által írásban adott nyilatkozat alapján a követelés behajthatatlannak minősül,
d)végrehajtási eljárásban, ha a követelés az eljárás során nem vagy csak részben térül meg,
e)ha a követelés igazoltan csak veszteséggel vagy aránytalanul nagy költségráfordítással érvényesíthető,
f)ha a követelés kötelezettje nem fellelhető és ez hitelt érdemlően bizonyított,
g)a jogszabályok által megfogalmazott körérdekű cél érdekében, ha a lemondás a közérdekű cél megvalósítását szolgálja.
(2) A mindenkori költségvetési törvényben meghatározott kisösszegű követelések tekintetében lemondani (a követelést törölni) csak azokról az értékhatár alatti vevői követelésekről lehet, melyek szolgáltatásnyújtásból, térítési díjból, közterület-használati díjból és munkavállalókkal szembeni követelésekből származnak.
(3) A kisösszegű követelés behajtását előírni nem kell, de a követelés törlése előtt legalább 3 alkalommal dokumentáltan meg kell kísérelni a követelés beszedését.
IV. Fejezet

Az önkormányzati vagyon kezelése, hasznosítása

4. A vagyonkezelői jogra vonatkozó szabályok

10. § (1) Az Önkormányzat a tulajdonában lévő nemzeti vagyonra az Nvtv. rendelkezései szerint, az ott meghatározott személyekkel, az önkormányzati közfeladat átadásához kapcsolódva vagyonkezelői jogot létesíthet. A vagyonkezelői jog létesítésére, gyakorlására és megszűnésére vonatkozó részletes szabályokat az Nvtv. 11. §-a és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: új Ötv.) 109. §-a határozza meg.

(2) Az Önkormányzat a vagyonkezelői jogot – az Nvtv. 11. § (5) bekezdésében foglalt kivétellel – vagyonkezelési szerződéssel ruházhatja át ellenérték fejében vagy ingyenesen határozott vagy határozatlan időre az új Ötv. 109. §-ában és az Nvtv. 11. § (1) – (9) bekezdésében meghatározott szabályok szerint, az Nvtv. 3. § 19. pont b) és c) alpontjában meghatározott szervezetek (vagyonkezelő) részére.

(3) Az önkormányzati tulajdonban lévő nemzeti vagyonra szerződéssel létesített vagyonkezelői jogot ingyenesen szerezheti meg az Nvtv. 3. § (1) bekezdés 19. pont b)-c) alpontjában meghatározott körbe tartozó szervezetek közül az önkormányzati közfeladatot átvállaló:

a) önkormányzati társulás,

b) költségvetési szerv vagy önkormányzati intézmény,

c) az állam, az Önkormányzat együtt vagy külön-külön 100 %-os tulajdonában álló gazdálkodó szervezet.

(4) A vagyonkezelési szerződés, valamint a haszonélvezeti jogot alapító szerződés versenyeztetés nélkül köthető.

(5) Az átengedett önkormányzati vagyon hasznosítására vonatkozó vagyonkezelési szerződés kötelező tartalmi elemeit, továbbá a szerződés felmondására vonatkozó részletszabályokat az Nvtv. rendelkezései tartalmazzák.

11. § (1) A vagyonkezelőt a vagyonkezelői jog gyakorlása során az Nvtv. 11. § (8) bekezdésében foglalt jogok és kötelezettségek illetik meg. A vagyonkezelő a kezelésében lévő vagyonnal történő gazdálkodás keretében az új Ötv. 109. § (6) – (7) bekezdéseiben foglalt követelményeken túl köteles gondoskodni az önkormányzati vagyon értékének megőrzéséről, állagának megóvásáról, üzemképes állapotának fenntartásáról. Köteles továbbá a vagyonkezelésében lévő önkormányzati vagyonnal rendeltetésszerűen, az adott ágazati jogszabályok szerint, az általában elvárható gondossággal gazdálkodni. Ezen tevékenységéért a polgári jog általános szabályai szerint felelősséggel tartozik.

(2) A vagyonkezelői jog gyakorlását, a vagyonkezelési szerződésben meghatározott jogok, kötelezettségek teljesítését az Önkormányzat évente – a Konyári Polgármesteri Hivatal útján – ellenőrzi. A vagyonkezelő a tulajdonosi ellenőrzést tűrni köteles, az ellenőrzés érdekében kötelezhető minden – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseit nem sértő – az önkormányzati vagyonra és vagyonkezelésre vonatkozó adat szolgáltatására és okirat bemutatására. [6],[7]

5. Az önkormányzati vagyon hasznosítása

12. § (1) Az önkormányzati vagyon hasznosítására vonatkozó szabályokat az Nvtv. 11. § (10) – (14) bekezdései állapítják meg.

(2) Az önkormányzati vagyon használati jogát közfeladat ellátása céljából, az ehhez szükséges mértékben ingyenesen átengedni csak:

a) más önkormányzatoknak feladat- és hatáskör átruházásával,

b) önkormányzati feladatok megvalósítását szolgáló alapítvány, közalapítvány javára alapítványi hozzájárulás jogcímén,

c) önkormányzati feladatok átvállalása esetén egyházak és más társadalmi szervezetek részére történő átadással,

d) közfeladatokat ellátó költségvetési szervek számára,

e) önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság, nonprofit társaság részére lehet.

(3) A versenytárgyalás lebonyolítását a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően a Konyári Polgármesteri Hivatal végzi. Az ajánlattételes pályázati eljárás szabályait e rendelet 4. melléklete (Pályázati Versenyeztetési Szabályzat), a nyíltlicit eljárási szabályait e rendelet 5. melléklete (Árveréses-licitálásos Versenytárgyalási Szabályzat) tartalmazza.[8],[9]

V. Fejezet

A vagyongazdálkodás, vagyonhasználat és az önkormányzati vagyon tulajdonjogának átruházása

6. A vagyongazdálkodás, vagyongazdálkodási terv

13. § (1) A rendeltetésszerű vagyongazdálkodás és vagyonhasznosítás érdekében az Önkormányzat közép- és hosszú távú vagyongazdálkodási tervet alkot, mely tartalmazza az Önkormányzat vagyonának kezelésére, hasznosítására – ezen belül értékesítésére -, gyarapítására vonatkozó közép- és hosszú távú célkitűzéseit.

(2) A nemzeti vagyongazdálkodás feladatait az Nvtv. 7. § (2) bekezdése határozza meg.

14. § (1) Az önkormányzat költségvetési szervei – az alapító okirat szerinti feladataik ellátásához – használják és – alapfeladataik ellátásának sérelme nélkül – bérbeadás útján természetes személy vagy átlátható szervezet részére tovább hasznosíthatják az általuk használt vagyont.

(2) A használó viseli a vagyontárgyak fenntartásával, üzemeltetésével, karbantartásával, közterheivel, vagyonvédelmével kapcsolatos költségeket.

7. Az önkormányzati vagyon tulajdonjogának átruházása

15. § Az önkormányzati vagyon tulajdonjogának ingyenes átengedését az Nvtv. 13. § (3) – (7) bekezdései szabályozzák.

16. § (1) Az önkormányzat tulajdonában álló nemzeti vagyon tulajdonjogát átruházni – ha törvény kivételt nem tesz – ingatlan esetén 1 000 000 Ft, ingó dolog esetén 500 000 Ft értékhatár felett csak nyilvános versenytárgyalás (ajánlattételes pályázat vagy nyíltlicit) útján, a legelőnyösebb ajánlatot tevő részére, a szolgáltatás és ellenszolgáltatás értékarányosságával lehet.

(2) A versenytárgyalás lebonyolítását a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően a Konyári Polgármesteri Hivatal végzi. Az ajánlattételes pályázati eljárás szabályait e rendelet 4. melléklete (Pályázati Versenyeztetési Szabályzat), a nyíltlicit eljárási szabályait e rendelet 5. melléklete (Árveréses-licitálásos Versenytárgyalási Szabályzat) tartalmazza.[10],[11]

(3) Az önkormányzati vagyon elidegenítése esetén értékbecslést kell készíteni. Az értékbecslést 500 000 Ft értékhatárig a Konyári Polgármesteri Hivatal adóügyi ügyintézője, míg 500 000 Ft értékhatár felett értékbecsléssel foglalkozó szakértő készíti el. A szakértői díj összege részét képezi az eladási árnak.[12],[13]

V. Fejezet

Vegyes és záró rendelkezések

17. § E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló, az Európai Parlament és Tanács 2006/123/EK irányelvnek való megfelelést szolgálja.

18. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) [14]

1. melléklet

A. Konyár Község Önkormányzat törzsvagyonába tartozó forgalomképtelen vagyonelemek
I.
Belterület

Sor-szám

Hrsz.

Terület /m2/

Vagyontárgy megnevezése

Helye

1.

1117

5.776

közterület

Ady E. utca

2.

1126

1.061

közterület

Ady E. és Szabadság utcák közötti rész

3.

1100/2

5.669

közterület

Ady E. utca (első utca)

4.

358

3.051

közterület

Akác utca

5.

145

1.544

közterület

Alsósziget utca

6.

216

9.398

közterület

Alsósziget utca

7.

733

2.895

közterület

Arany János utca

8.

737

4.718

közterület

Arany János utca

9.

782

424

közterület

Arany János utca

10.

829

680

közterület

Arany János utca

11.

802

5.937

közterület

Arany János utca

12.

401

2.988

közterület

Béke utca

13.

338

8.069

közterület

Csillagváros utca

14.

346

1.107

közterület

Csillagváros utca

15.

1099

11.665

közterület

Debreceni utca

16.

450

4.676

közterület

Dózsa György utca

17.

471

2.302

közterület

Dózsa György utca

18.

491

4.255

közterület

Dózsa György utca

19.

695

3.402

közterület

Dózsa György utca

20.

984/2

6.319

közterület

Galamb utca

21.

998

1.453

közterület

Galamb utca

22.

1019

5.595

közterület

Galamb utca

23.

275

442

közterület

Gáborjáni utca vége

24.

359/12

970

önkormányzati út

Gáborjáni zug

25.

708/1

24.371

közterület

Gáborjáni utca

26.

188

608

közterület

Gorkij sor

27.

210

4.205

közterület

Gorkij sor

28.

649

1.429

közterület

Hunyadi utca

29.

674

1.610

közterület

Hunyadi utca

30.

687

2.018

közterület

Hunyadi utca

31.

639

1.381

közterület

Hunyadi utca

32.

662

2.367

közterület

Hunyadi utca

33.

300

6.238

közterület

Kert utca

34.

396

5.716

közterület

Kert utca

35.

16

1.996

közterület

Kiss utca (piactérnél)

36.

30

219

közpark

Kiss utca (két Kiss utca között)

37.

43

446

közterület

Kiss utca

38.

55

7.043

közterület

Kiss utca

39.

879

658

közterület

Kossuth utca zug közterület

40.

893

7.614

közterület

Kossuth utca

41.

575

2.987

közterület

Mély utca

42.

1210

7.901

közterület

Nyárfa utca

43.

432

720

közterület

Petőfi utca (szőlőskert előtt)

44.

442

2.453

közterület

Petőfi utca

45.

140

10.569

közterület

Rákóczi utca

46.

862

10.654

közterület

Sorompó utca

47.

1249/10

2.677

Saját használatú út

Sorompó utca

48.

795

392

közterület

Sóstói út

49.

922

4.412

közterület

Sóstói-Széchenyi utcák között (falu szélénél)

50.

50

493

közterület

Sóstói útból nyílik

51.

520

8.386

közterület

Sóstói út

52.

1149

6.323

közterület

Szabadság utca

53.

923

5.159

közterület

Széchenyi utca

54.

929

1.108

közterület

Széchenyi utca

55.

967

2.880

közterület

Széchenyi utca

56.

118

2.901

közterület

Sziget utca

57.

425

2.615

közterület

Szőlőskert utca

58.

414

8.940

közterület

Temető utca

59.

521

10.024

közterület

Temető utca

60.

610

5.341

közterület

Templom utca

61.

271/1

22.250

közterület

Vágóhíd utca

62.

248

187

közpark

Vágóhíd utca végénél

63.

231

2.305

közterület

Vágóhíd utca

64.

747

753

közterület

Vásártér utca és vasúti pálya közötti rész

65.

749

15.080

közterület

Vásártér utca

66.

763

5.831

közterület

Vásártér utca

67.

1039

518

közterület

Vasútállomással szemben lévő földút

68.

1057

3.194

közterület

Vasútállomással szemben lévő földterület mögött

69.

1075

9.220

közterület

Debreceni utca

70.

557

342

közterület

Akác - Mély utcák közötti átjáró

71.

381

406

közterület

Temető u. 8. szám előtti terület

72.

251

3.437

közpark

Vágóhíd előtti terület

73.

532

1.489

közpark

Temető u. 7. szám előtti terület

74.

732/1

2.983

közterület

Sóstói út és vasúti átjáró melletti terület

75.

1249/11

10.409

beépítetlen terület

Ady E. utca és vasút közötti terület

76.

588

925

közterület

Templomkert

77.

17

1.038

közpark

Rákóczi u. 20-22.

78.

1098

233

közpark

Debreceni utca vége

79.

718/4

1.186

közterület

Sóstói út

80.

718/5

3.877

közterület

Sóstói út

81.

718/6

1.424

közterület

Sóstói út

82.

741/2

115

közterület

Arany J. utca

83

741/3

591

közterület

Arany J. utca

84.

1176

1.460

közút

Debreceni utca

II.
Zártkert

Sor-szám

Hrsz.

Terület /m2/

Vagyontárgy megnevezése

Helye

1.

2001

1.108

közút

2.

2002

3.553

közút

3.

2064

1.194

közút

4.

2118

5.161

közút

5.

2243

331

közút

6.

2248

3.190

közút

7.

2250

3.140

közút

8.

2614

3.327

közút

9.

2740

6.769

közút

III.
Külterület

Sor-szám

Hrsz.

Terület /m2/

Vagyontárgy megnevezése

Helye

1.

053

40.826

Sporttelep

2.

071/1

6.140

Szemétlerakó telep

Sóstói út mellett

3.

052/4

1.021

közút

4.

052/6

1.099

közút

5.

0126

58.639

közút

6.

0100

63.409

közút

7.

041

46.115

közút

8.

06

2.288

közút

9.

08/1

1.092

közút

10.

08/2

2.864

közút

11.

010

5.299

közút

12.

011

4.040

közút

13.

014/12

7.896

közút

14.

023

6.470

közút

15.

027

6.635

közút

16.

031

17.692

közút

17.

033/4

4.967

közút

18.

035

1.043

közút

19.

036

4.524

közút

20.

039/8

9.498

közút

21.

039/12

2.310

közút

22.

045

19.374

közút

23.

047

12.479

közút

24.

048/11

2.283

közút

25.

048/30

7.751

töltés

26.

048/31

3.069

közút

27.

048/33

5.953

árok

28.

048/35

4.364

árok

29.

049

2.269

közút

30.

051

2.754

közút

31.

052/1

9.391

közút

32.

057

4.564

közút

33.

059/24

6.833

közút

34.

062/1

1.510

anyaggödör

35.

062/3

1.570

közút

36.

063

2.499

közút

37.

064/2

751

közút

38.

066/2

4.007

közút

39.

070

8.396

közút

40.

071/5

1.104

közút

41.

072

4.374

közút

42.

074/3

3.222

közút

43.

077

5.107

közút

44.

079/2

4.372

közút

45.

080

5.408

közút

46.

083/2

747

közút

47.

086

13.961

közút

48.

089

2.827

közút

49.

091

9.208

közút

50.

092/2

1.684

közút

51.

092/7

3.326

árok

52.

096

3.944

közút

53.

0101/2

6.067

közút

54.

0105/8

3.002

árok

55.

0108

6.788

közút

56.

0114

10.287

közút

57.

0117/4

1.962

közút

58.

0117/5

4.136

árok

59.

0117/7

3.214

közút

60.

0119/11

8.770

árok

61.

0119/13

1.753

közút

62.

0119/17

4.144

közút

63.

0120

17.674

közút

64.

0121/2

8.747

közút

65.

0121/17

7.388

közút

66.

0123/2

4.828

közút

67.

0125/2

2.203

árok

68.

0127/3

248

közút

69.

0127/5

1.022

árok

70.

0129/3

2.464

közút

71.

0130

7.175

közút

72.

0131/2

1.821

árok

73.

0131/5

1.549

árok

74.

0134

4.487

közút

75.

0135/4

2.051

árok

76.

0138

20.756

közút

77.

0139/5

7.238

csatorna

78.

0139/9

1.525

árok

79.

0139/10

510

árok

80.

0143

2.306

közút

81.

0146/6

4.885

közút

82.

146/8

2.098

árok

83.

146/14

5.341

közút

84.

0151/4

1.762

közút

85.

0153

15.072

közút

86.

0156

8.207

közút

87.

0162

20.985

közút

88.

0164/1

6.676

közút

89.

0164/2

6.983

közút

90.

0165/3

12.812

közút

91.

0165/4

17.821

szemétlerakó telep

Szőlőskert vége

92.

0165/5

6.124

anyaggödör

93.

0165/23

6.869

közút

94.

0165/27

2.584

árok

95.

0123/15

2451

Kivett út

IV.
Hidak

1. Gáborjáni-híd

2. Hencidai-híd

3. Konyári tagi-híd

B. Konyár Község Önkormányzat törzsvagyonába tartozó korlátozottan forgalomképes vagyonelemek

Sor-szám

Hrsz.

Terület /m2/

Vagyontárgy megnevezése

Helye

1.

589

7.115

Óvoda és udvar

Templom u. 15.

2.

903/2

1.388

Orvosi rendelő, és szolgálati lakás

Sóstói út 66.

3.

587

1.821

Kultúrház

Rákóczi u. 11.

4.

18

1.958

Községháza

Rákóczi u. 24.

5.

3

1.684

Általános iskola

Rákóczi u. 9.

6.

12

4.976

Általános iskola

Rákóczi u. 18.

7.

626

1.632

Óvoda

Templom u. 24.

8.

894

1.399

Lakóház, udvar

Sóstói út 60.

9.

412

730

Temető

10.

413

71.613

Temető

11.

19

491

Fogorvosi rendelő

Rákóczi u. 26.

12.

7

424

Lakóház, udvar

Rákóczi u. 9.

13.

141

1.454

Lakóház, udvar

Alsósziget u. 27.

14.

143

1.099

Lakóház, udvar

Alsósziget u. 37.

15.

214

2.488

Beépítetlen terület

Alsósziget u. 35.

16.

707

398

Közterület

Gáborjáni u.

17.

142

1040

Lakóház, udvar

Alsósziget utca

18.

144

910

Lakóház, udvar

Alsósziget utca 39.

Gazdasági társaságba apportálható törzsvagyonhoz tartozó korlátozottan forgalomképes vagyon
1.) A Hajdú-Bihar Megyei Víz- és Csatornamű Vállalat vagyonából Konyár község Önkormányzatát megillető rész, a VÁB 5230/1992. sz. határozat I/23. melléklete szerint:
Ingatlan adatai:
a.) Helye: Konyár, Vágóhíd u. 2/A.
Megnevezése: Vízműtelep
Hrsz.: 220
Terület: 1880 m2
b.) Helye: Konyár, Vágóhíd u. 2/A.
Megnevezése: I. sz. vízműkút
Hrsz.: 271/2
Területe: 26 m2
2.) A VÁB 5230/1992. sz. határozat III/1. sz. melléklete szerint a Hajdú-Bihar Megyei Víz- és Csatornamű Vállalat működtető vagyonából Konyár Községi Önkormányzatot megillető rész:
Ingatlan adatai:
Helye: Berettyóújfalu, József Attila u. 15.
Megnevezése: Üzemmérnökség (irodaház)
Hrsz.: 959
Terület: 2361 m2
Tulajdoni rész: 205/10.000 rész
3.) A VÁB 5230/1992. sz. határozat IV. számú melléklete szerint a Hajdú-Bihar Megyei Víz- és Csatornamű Vállalat működtető és vállalkozási vagyonából az Önkormányzatot megillető rész:
Ingatlan adatai:
a.) Helye: Debrecen, Hétvezér u. 21.
Megnevezése: Központi irodaház
Hrsz.: 772
Terület: 20.171 m2
b.) Helye: Debrecen, Vikár B. u. 3.
Megnevezése: telephely, raktár
Tul. lap sz.: 15451
Hrsz.: 65
Terület: 6799 m2
c.) Helye: Tihany
Megnevezése: üdülő
Tul. lap sz.: 906
Hrsz.: 1025
Terület: 943 m2
d.) Helye: Balatonfüred
Megnevezés: Társasüdülőrész ( 2 lakrész, loggia, előtér, mellékhelyiségek)
Tul. lap sz.: 2891, 2377
Hrsz.: 1302/11, 1302/18, 1302/28, 1302/10
e.) Helye: Tiszacsege, Tiszaparti terület
Megnevezés: üdülő
Hrsz.: 5835, 5836
Alapterület: 2270 m2 (csak a felépítmény és tartozéka van a vállalat tulajdonában)
Az a.) - e.) pontokban felsorolt ingatlanokból megillető tulajdoni hányad: 41/10.000 rész.

2. melléklet

Nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyon köre
Nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonba tartozó vagyonelemeket Konyár Község Önkormányzatának Képviselő-testülete nem határoz meg.
-

3. melléklet

Konyár Község Önkormányzat forgalomképes üzleti vagyonelemei
I.
Belterület
Sor-szám Hrsz. Terület /m2/ Vagyontárgy megnevezése Helye
1. 147 1.259 Lakóház, udvar Alsósziget u. 32.
2. 190 1.121 Lakóház, udvar Gorkij sor 19.
3. 199 1.507 Lakóház, udvar Gorkij sor 6.
4. 203 1.141 Lakóház, udvar Gorkij sor 9.
5. 244 855 Lakóház, udvar Vágóhíd u. 50.
6. 250/1 250 Beépítetlen terület Vágóhíd u. 44.
7. 250/2 658 Beépítetlen terület Vágóhíd u. 44.
8. 519 18.248 Beépítetlen terület Béke utca
9. 599/2 745 Beépítetlen terület (Kert) Templom u. 11.
10. 397 3.892 Anyaggödör Kert és Béke utcák közötti terület
11. 732/3 806 Beépítetlen terület Sóstói út és vasúti átjáró melletti terület
12. 732/4 1.158 Beépítetlen terület Sóstói út és vasúti átjáró melletti terület
13. 746 9.252 Beépítetlen terület Vásártér utca vége
14. 968 11.417 Beépítetlen terület Széchenyi utca vége
15. 1090 3.471 Beépítetlen terület Régi sárándi út melletti terület (Debreceni utca)
16. 1091 2.064 Beépítetlen terület Régi sárándi út melletti terület (Debreceni utca)
17. 1118 2.752 Anyaggödör Ady E. és Szabadság utcák közötti terület
18. 627 802 Lakóház, udvar Hunyadi u. 25.
19. 1249/1 61.248 Beépítetlen terület Sorompó u. 41.
20. 1249/4 1.165 Beépítetlen terület Sorompó u. 35.
21. 1249/5 1.164 Beépítetlen terület Sorompó u. 33.
22. 1249/6 1.162 Beépítetlen terület Sorompó u. 31.
23. 1249/7 1.162 Beépítetlen terület Sorompó u. 29
24. 1249/9 1160 Beépítetlen terület Sorompó u. 25.
26. 25. 146 146 1079 1079 Lakóház, udvar Alsósziget u. 30.
27. 26. 1154 1154 1803 1803 Lakóház udvar Beépítetlen terület Szabadság u. 26.
27. 600 704 Lakóház, udvar Templom u. 11.
28. 126 543 Lakóház,
Udvar Sziget u. 9.
29. 127 360 Lakóház,
Udvar Sziget u. 11.
30. 1089/5 4764 anyagbánya
II.
Külterület

Sor-szám

Hrsz.

Terület /m2/

Vagyontárgy megnevezése

Helye

1.

012

116.714

Szántó

volt pedagógus föld

2.

099/4

36.761

Szántó

Hencidai út mellett

3.

092/5

28.514

Szántó

Temető mellett

4. melléklet

Pályázati Versenyeztetési Szabályzat

1. A Szabályzat célja

Ezen Versenyeztetési Szabályzat célja, hogy meghatározza az önkormányzati ingatlanvagyon értékesítésének módját, az előkészítéséhez és lebonyolításához kapcsolódó feladatokat, biztosítsa a pályázók számára a versenyeztetés során az azonos és egyenlő feltételeket, továbbá érvényesítse a nyilvánosság és az egyenlőség elvét.

2. A pályázati versenyeztetési eljárás

2.1. A pályáztatás célja

- értékesítés
- egyéb hasznosítás (továbbiakban együtt: értékesítés)
2.2. A pályáztatás típusai
a.) nyilvános pályázati értékesítés
b.) meghívásos pályázati értékesítés
2.3. A pályáztatás jellege
- A pályázat nyilvános, kivételesen kerülhet sor meghívásos pályázat kiírására. A meghívásos pályázati értékesítést a második francia bekezdésben szereplő valamely feltétel fennállása esetén a Kiíró határozza el.
- Meghívásos pályázati értékesítés akkor írható ki, ha
a) a versenyeztetés tárgyául szolgáló vagyon jellege, jelentősége, valamint az annak leghatékonyabb hasznosításával kapcsolatos feladatok megoldására a Kiíró által előre meghatározott befektetők, illetve partnerek részvételét teszi szükségessé;
b) az értékesítés feltételei csak rövid ideig állnak fenn és a kedvező feltételek igénybevétele más típusú eljárással meghiúsulna.
- Meghívásos értékesítés esetén a Kiíró a kijelölt személyeket közvetlenül írásban hívja fel a pályázat benyújtására. Meghívásos értékesítés során, a pályázat benyújtására legalább kettő ajánlattevőt kell külön-külön írásban meghívni.
- A meghívásos értékesítés lebonyolításánál a Szabályzatban foglaltakat – a meghívásos értékesítés jellegének megfelelően – értelemszerűen kell alkalmazni.
- A pályázatot két fordulóban is meg lehet hirdetni, ebben az esetben a második fordulóban – a Kiíró által előre meghatározott és közzétett szempontok alapján – az első forduló eredményeképpen kiválasztott pályázók vehetnek részt. Többfordulós pályázat esetén a pályázati felhívásnak és 4. pontban foglalt pályázati dokumentációnak (a továbbiakban együtt: kiírás) tartalmaznia kell a pályázat egészére vonatkozó szabályokat.

3. A pályázati felhívás meghirdetése és tartalma

3.1. A nyilvános pályázati felhívást közzé kell tenni:

- a Derecskei Közös Önkormányzati Hivatal Konyári Kirendeltségének hirdetőtábláján
- a pályázati felhívás jellegének megfelelően szükség szerint az előző francia bekezdésben foglaltakon felül a Kiíró döntése szerint más helyen és módon is meghirdethető.2
3.2. A hirdetmények kifüggesztésének az időpontja és a pályázat benyújtásának határideje között legalább 20 napnak kell eltelni.
3.3. A pályázati felhívásnak tartalmaznia kell:
- a Kiíró megnevezését, székhelyét,
- a pályázati eljárás formáját (nyilvános pályázati értékesítés, meghívásos pályázati értékesítés), meghívásos értékesítés esetén annak indokát
- a pályázat célját (értékesítés, hasznosítás),
- az értékesítendő önkormányzati vagyon cím és helyrajzi szám szerinti megjelölését,
- a pályázati ajánlatok benyújtásának határidejét és helyét vagy a tárgyalás helyét és időpontját,
- a minimum árat, vagy irányárat amennyiben azt Kiíró előzetesen meghatározta, és közölni kívánja a részvevőkkel,
- a pályázati ajánlatok bontási időpontját, helyét,
a pályázati ajánlatok elbírálási időpontját és az ajánlattevők értesítésének módját,
a pályázaton való részvétel részletes feltételeit tartalmazó dokumentáció beszerzésének helyét, idejét és módját, amennyiben nem ingyenes, az összegét.

4. A pályázati eljárás dokumentációjának tartalma

4.1. A pályázati eljárás dokumentációjának tartalmaznia kell:

- az értékesítendő önkormányzati vagyon részletes leírását (az ingatlan-nyilvántartási adatokat: cím, helyrajzi szám, az ingatlan jellege, alapterülete, közmű-ellátottsága és / vagy komfortfokozata, az ingatlan helyiségeinek száma, méretei, műszaki állapota, az ingatlan beépíthetőségének mértéke) meg kell jelölni, továbbá a per-, teher- és igénymentesség állapotát, annak bármilyen korlátozását;
- az értékesítés típusát, célját;
- a pályázatok elbírálása során a pályázatok rangsorolásakor alkalmazandó értékelési szempontokat fontossági sorrendben, a súlyozás mértékét meghatározva;
- az értékesítésre vonatkozó fontosabb feltételeket (értékesítési ár, a fizetés módjára, valamint a pénzügyi garanciákra vonatkozó előírásokat);
- az ajánlati biztosíték mértékét és befizetésének módját, a 6.3 pontban foglaltakra való figyelmeztetést ;
- a pályázati ajánlatok benyújtásának határidejét, helyét és módját;
- meghívásos értékesítés esetén a tárgyalás helyét és idejét;
- a pályázati ajánlatok bontási eljárásának helyét, idejét, módját és az arra szóló felhívást, hogy a pályázó vagy képviselője a bontásnál jelen lehet;
- a pályázók értesítésének módját;
- az ingatlan megtekinthetőségének módját;
- a pályázat tartalmi követelményeit (beépítési terv, hasznosítási javaslat szöveges vagy műszaki rajzos változatban stb.);
- a pályázat elbírálásának időpontját, helyét, az eredményhirdetés módját és idejét;
- az ajánlati kötöttség idejét;
- a Kiíró azon jogának fenntartását, hogy
a) a versenyeztetési eljárást eredménytelennek nyilvánítsa,
b) szükség esetén a pályázótól a pályázat lényegét nem érintő technikai-formai kérdésekben írásban felvilágosítást kérhet,
c) a nyertes pályázó visszalépése esetén jogosult a pályázat soron következő helyezettjével szerződést kötni,
- a pályázati ajánlat érvénytelenségének feltételeit;
- a pályázattal kapcsolatban további információt szolgáltató szervezet, személy nevét, címét, telefonszámot;
- esetleges egyéb információkat, adatokat (környezetvédelmi, természetvédelmi, műemlékvédelmi és egyéb jogi kötöttségek, előírások, stb.);
- a pályázati dokumentáció szükség esetén tartalmazza a pályázónak a szerződés teljesítését biztosító (esetleges) mellék-kötelezettsége megjelölését.

5. A pályázaton történő részvétel feltételei

A pályázati versenyeztetési eljárás résztvevője lehet, aki
- természetes vagy jogi személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, vagy ezek konzorciuma.
Külföldi pályázónak nem hiteles magyar fordításban is be kell nyújtania a megjelölt dokumentumokat. Külföldi pályázónak belföldi székhellyel (lakóhellyel) rendelkező kézbesítési megbízottat kell megneveznie.
Amennyiben az Európai Unió más tagállamában letelepedett pályázó letelepedési helye szerinti országban az e rendelet által megkövetelt igazolás nem létezik, a Kiíró köteles elfogadni az adott igazolással egyenértékű igazolást, illetve dokumentumot is.
Ha a pályázó jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, a pályázatnak tartalmaznia kell a pályázónak a beadáshoz képest 30 napnál nem régebbi hiteles cégmásolatát, vagy ha azzal még nem rendelkezhet cégbejegyzés iránti kérelmének másolatát, a cégbírósági lajstromszámmal, illetve a bírósági nyilvántartásba vételről szóló okiratot, továbbá aláírásra jogosult képviselőjének aláírási címpéldányát. A konzorciumban pályázóknak pályázatukhoz csatolni kell továbbá a közöttük létrejött megállapodást, melynek ki kell térnie arra, hogy a tagok felelőssége egyetemleges valamint meg kell jelölniük meghatalmazással eljáró képviselőjük nevét.
Egyéni vállalkozó esetén a vállalkozói engedély hiteles másolatát.
Természetes személy esetén a természetes személy személyi adatait (név, anyja neve, születési hely, idő, adóazonosító, személyi igazolvány szám).
- a pályázati felhívásban szereplő önkormányzati vagyon megvételére, hasznosítására (a továbbiakban: megvételére) a megjelölt határidőn belül pályázatot nyújtott be
- a pályázati határidő lejártáig a dokumentációban meghatározott pályázati feltételeket teljesítette (ajánlati biztosítékot befizette)
- írásban nyilatkozott arról, hogy nincs köztartozása

6. A pályázati ajánlat, az ajánlati kötöttség, az ajánlati biztosíték

6. 1. A pályázatnak tartalmaznia kell a pályázó részletes és jogilag kötelező nyilatkozatát az alábbiakra vonatkozóan:

- a pályázó neve, székhelye (lakóhelye), telefonszáma, faxszáma
- a kiírásban foglalt, a pályázati ajánlatra vonatkozó tartalmi követelményeket
- a pályázó rövid bemutatása,
- a megajánlott vételár vagy ellenszolgáltatás összege,
- a pályázati ajánlat pénzügyi feltételei, a fizetés módja és ütemezése
- a befizetett biztosítékról szóló igazolást
- pályázati kiírásban foglalt feltételek elfogadásáról szóló nyilatkozatot
- a vállalt kötelezettséget

6. 2. Az ajánlati kötöttség

- A pályázat ajánlati kötöttsége akkor kezdődik, amikor az ajánlatok benyújtására nyitva álló határidő lejárt.
- A pályázó, pályázati ajánlatához a pályázati felhívásban meghatározott időpontig, de legalább a benyújtási határidő lejártától számított 45 napig – illetve ha harmadik személy részére jogszabályban vagy szerződésben elővásárlási jog van biztosítva, az arról lemondó jognyilatkozat kézhezvételétől számított 20 napig - kötve van, kivéve, ha a Kiíró ezen határidőn belül a pályázaton nyertes ajánlattevővel szerződést köt, vagy a pályázókkal írásban közli, hogy a pályázatot eredménytelennek nyilvánította.
- Amennyiben a pályázó az ajánlati kötöttségének ideje alatt pályázati ajánlatát visszavonja, ezzel az általa befizetett biztosítékot elveszti.

6. 3. Az ajánlati biztosíték

A felhívásban előírtak szerint az eljárásban való részvételt ajánlati biztosíték megfizetéséhez kell kötni. Ennek összegét a Kiíró határozza meg, de az nem lehet több a forgalmi érték vagy a minimum ár 20% - ánál.
A Kiíró az ajánlati biztosíték után költséget nem számol fel, kamatot nem fizet, kivéve ha a visszafizetési határidőt elmulasztja.
A Kiíró az ajánlati biztosítékot a pályázati felhívás visszavonása, az eljárás eredménytelenségének megállapítása esetén, illetve – a pályázatok elbírálását követően- a nem nyertes pályázók részére köteles 8 munkanapon belül visszafizetni. A nyertes pályázó esetében a befizetett ajánlati biztosíték a vételárba beszámításra kerül, de ha a szerződés megkötése neki felróható vagy érdekkörében felmerült más okból hiúsul meg, az ajánlati biztosítékot elveszti. Az elvesztett ajánlati biztosíték a Kiírót illeti meg.

7. A pályázatok, ajánlatok beérkeztetése, felbontása, elbírálása

7. 1. A pályázatok beérkeztetése

A pályázatok beérkeztetésére a pályázati felhívásban megjelölt helyen, az ott megjelölt határideig kerül sor. A pályázatok beérkezése során a Kiíró képviselője az átvétel időpontját rávezeti a pályázatot tartalmazó borítékra, és egyúttal igazolja az átvétel tényét.

7. 2. A pályázatok felbontása

- A pályázatokat tartalmazó zárt borítékokat a Kiíró a felhívásban megjelölt időpontban bontja fel. A pályázatok felbontásánál a Kiíró, illetve az őt képviselő személyeken kívül jelen lehetnek a pályázók, valamint az általuk írásban meghatalmazott személyek.
- A pályázatok felbontásakor ismertetni kell a pályázók nevét, székhelyét (lakóhelyét), valamint a pályázati ajánlat fontosabb jellemzőit (felkínált vételárat, megfizetésének módját és időpontját, hasznosítás módját). A pályázó a fenti adatok ismertetését nem tilthatja meg.
- A Kiíró a pályázatok felbontásakor megállapítja, hogy mely pályázatok feleltek meg a kiírásban és jelen Szabályzatban foglaltaknak és érvényesek és mely pályázatok érvénytelenek, a kiírásban vagy a Szabályzatban foglalt mely feltétel(ek)nek való meg nem felelés miatt.
- A pályázatok felbontásáról és ismertetéséről a Kiíró jegyzőkönyvet köteles készíteni. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a 7.2 pont második francia bekezdésében meghatározott valamennyi adatot. A jegyzőkönyvet a jelenlévők közül a bontás megkezdésekor kijelölt két személy aláírásával hitelesíti.
7.3 A pályázatok elbírálása
- A pályázatokat a vagyonrendeletben meghatározott értékhatároknak megfelelően a tulajdonosi jogkört gyakorló Képviselő-testület (a Kiíró) bírálja el.
- A pályázatokat a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb a pályázati ajánlattétel benyújtására nyitva álló határidő lejártát követő 30 napon belül el kell bírálni. A Kiíró az elbírálási határidőt - indokolt esetben - egy alkalommal, legfeljebb 15 nappal meghosszabbíthatja. Az új elbírálási határidőről, illetve annak függvényében az ajánlati kötöttség időtartamának esetleges meghosszabbításáról a Kiíró köteles tértivevényes levélben tájékoztatni az összes pályázót. Ez utóbbi esetben a pályázó ajánlati kötöttsége a meghosszabbított elbírálási határidő lejártát követő 15. munkanapig tart, kivéve, ha az erre vonatkozó értesítés kézhezvételét követően a pályázó a meghosszabbított határidő lejártáig ettől eltérően nyilatkozik.
- A Kiíró jogosult megvizsgálni a pályázók alkalmasságát a szerződés teljesítésére, és ennek során a csatolt dokumentumok eredetiségét is ellenőrizheti.
- A pályázatok elbírálása során a Kiíró írásban felvilágosítást kérhet a pályázótól a pályázatban foglaltak pontosítása érdekében.
- A Kiíró kizárólag a kiírásban meghatározott értékelési szempontok alapján bírálja el és rangsorolja a pályázatokat.
- A pályázatok elbírálásakor az összességében legkedvezőbb feltételeket kínáló pályázat mellett kell dönteni. A döntésben meg lehet jelölni a nyertes pályázón kívül a második helyezettet is. Meg kell jelölni azt a második helyezettet akivel a Kiíró szerződést kötne abban az esetben, ha a pályázat nyertesével a szerződéskötés meghiúsulna vagy attól a szerződéskötés után a nyertes részéről történő nem teljesítés végett a Kiíró elállna.
- A pályázatok értékelésében résztvevő személyeket titoktartási kötelezettség terheli. A pályázatok értékelésében résztvevők az e minőségükben tudomásukra jutó információkat kizárólag a pályázat értékelésének céljára használhatják fel.

8. Értékelési jegyzőkönyv

8.1. A pályázat(ok) értékeléséről, elbírálásáról jegyzőkönyvet (a továbbiakban: értékelési jegyzőkönyv) kell készíteni, amelynek tartalmaznia kell különösen:

- a bírálat helyét, idejét,
- a jelenlevőket (jelenléti ív)
- a pályázó nevét, adatait
- a pályázat rövid értékelését, az értékelési szempontok szerint
- a pályázó kötelezettségvállalásait
- a pályázat megfelel-e a kiírásban szereplő feltételeknek
- érvénytelen pályázat esetén az érvénytelenség indokát
- eredménytelen pályázati eljárás esetén ennek indokát
- a vételár meghatározásának szempontjait (ideértve a vételárat befolyásoló mellék - kötelezettségvállalásokat),
- a kikötött biztosítékok megfelelőségét,
- a legelőnyösebb pályázatra vonatkozó javaslat, döntés indokát,
- a pályázati eljárás eredményének összefoglaló értékelését, az első két helyezett pályázó megjelölését (ha erre mód van),
- egyéb, a bírálók által fontosnak tartott körülményeket, tényeket.
8.2. A 8. 1. pont szerint elkészített értékelési jegyzőkönyvet a Kiíró, annak megbízottja és a bírálatban résztvevők aláírásukkal hitelesítik.
8.3. Az értékelési jegyzőkönyvhöz csatolni kell a pályázati felhívást, a dokumentációt, valamint a pályázatok bontásáról készült jegyzőkönyv egy példányát és a benyújtott pályázatok egy-egy eredeti példányát.

9. Érvénytelenség, eredménytelenség

9.1. A pályázati eljárás érvénytelensége

Érvénytelen a pályázati eljárás, ha a pályázat elbírálásakor a 13. pontban meghatározott összeférhetetlenségi szabályokat megsértették, vagy ha valamelyik pályázó az eljárás tisztaságát vagy a többi pályázó érdekeit súlyosan sértő cselekményt követ el.
9.2. A pályázat érvénytelensége
- a pályázatot a kiírásban meghatározott határidő után nyújtották be;
- biztosítékadási kötelezettség esetén az ajánlati biztosítékot a pályázó nem bocsátotta, vagy nem az előírtaknak megfelelően bocsátotta a Kiíró rendelkezésére;
- a megvásárolni kívánt vagyon /vagyonrész/ mértékét és az ajánlati árat nem egyértelműen határozta meg, vagy más ajánlatához vagy feltételhez kötötte, továbbá, ha a megajánlott vételár a Kiíró által elvárt minimum árat nem éri el;
- a pályázó nem tett kötelező erejű jognyilatkozatot a pályázatával kapcsolatban, és nem vállalt ajánlati kötöttséget;
- a pályázat az előző négy francia bekezdésben felsoroltakon túlmenően nem felel meg a kiírásban, a jogszabályokban, valamint a jelen eljárási rendben foglaltaknak.
9.3. A pályázati eljárás eredménytelensége
Eredménytelen a pályázati eljárás, ha
- a pályázatra nem nyújtottak be érvényes ajánlatot,
- a benyújtott pályázatok egyike sem felelt meg a pályázati kiírásban foglalt feltételeknek,
- a Kiíró eredménytelennek nyilvánítja
9.4. Az eredménytelen nyilvános pályáztatást követően a Kiíró dönt a további versenyeztetési eljárást illetően.

10. A pályázat eredményének közlése

A Kiíró a pályázat eredményét az elbírálást követően haladéktalanul, de legkésőbb 8 munkanapon belül írásban közli valamennyi pályázóval.

11. A szerződés megkötése

11.1. A Kiíró vagy annak megbízottja a szerződést a pályázat nyertesével köti meg. A nyertes visszalépése esetén - ha erre vonatkozó kitétel a pályázati kiírásban szerepel - a pályázat soron következő helyezettjével kell megkötni a szerződést, amennyiben annak pályázata érvényes és erről a Kiíró az elbíráláskor határozott.

11.2. A nyertes pályázóval a szerződést a Kiíró vagy annak megbízottja a döntés meghozataláról szóló értesítés kézhezvételétől számított 30 napon belül köti meg. Amennyiben a szerződés megkötése a pályázónak felróható vagy érdekkörében felmerült más okból hiúsul meg, a pályázó a befizetett ajánlati biztosítékot elveszti. A befizetett ajánlati biztosíték utóbbi esetben a Kiírót illeti meg.

12. A pályázati eljárás során készített jegyzőkönyvek, dokumentumok és a pályázati ajánlatok kezelése

12.1. A Kiíró a pályázati eljárás során készített jegyzőkönyveket, dokumentumokat köteles az Iratkezelési Szabályzatban meghatározott ideig, de legalább 15 évig megőrizni, továbbá ilyen jellegű ellenőrzés esetén az ellenőrzést végző szerv, személyek rendelkezésére bocsátani.

12.2. A pályázó a pályázatok felbontásáig köteles titokban tartani pályázati ajánlata tartalmát, és a Kiíró által a rendelkezésére bocsátott minden tényt, információt, adatot köteles bizalmasan kezelni, arról tájékoztatást harmadik személynek nem adhat. Ez a tilalom nem terjed ki a finanszírozó bankkal és konzorciális ajánlat esetén a résztvevőkkel való kapcsolattartásra. Ha a pályázó vagy az érdekkörében álló más személy a pályázat titkosságát megsértette, a Kiíró a pályázatot érvénytelennek nyilváníthatja.

12.3. A Kiíró a pályázatok tartalmát kizárólag elbírálásra használhatja fel, más célú felhasználás esetén a pályázóval külön meg kell állapodnia.

13. Értelmező rendelkezések

E szabályzat alkalmazásában
- pályázat: a Kiíró által nyilvános pályázati értékesítés vagy meghívásos értékesítés útján értékesíteni kívánt vagyontárgy megvételére tett kötelező erejű írásbeli ajánlat ;
- nyilvános pályázati értékesítés: ha a pályázati kiírás közzététele a 3. pontban foglaltak szerint történik
- meghívásos pályázati értékesítés: ha a Kiíró, az ingatlannak az Önkormányzat szempontjából legkedvezőbb értékesítését szem előtt tartva, az általa kijelölt személyeket közvetlenül írásban hívja fel a pályázat benyújtására;
- kiírás: a pályázati felhívásnak és a pályázati eljárás dokumentációjának összefoglaló elnevezése;
- Kiíró: az önkormányzati vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlója;
- összeférhetetlenséget kell megállapítani, ha a pályázat elbírálásában, lebonyolításában az a természetes személy, szervezet, vagy képviselőjük vesz részt, aki maga is pályázó vagy annak
a) közeli hozzátartozója (Ptk. 685. § b.) pont),
b) munkavégzésre irányuló jogviszony alapján felettese, vagy alkalmazottja,
c) más szerződéses jogviszony keretében foglalkoztatója, vagy foglalkoztatottja,
d) ha bármely oknál fogva nem várható el az ügy elfogulatlan megítélése.

5. melléklet

Árveréses (Licitálásos) Versenytárgyalási Szabályzat

1. A Szabályzat célja

Az Árveréses Versenytárgyalási Szabályzat célja, hogy meghatározza az önkormányzati ingatlanvagyon árverésen történő értékesítésének módját, az előkészítéséhez és lebonyolításához kapcsolódó feladatokat, biztosítsa az ajánlattevők számára az árverési versenytárgyalás során az azonos és egyenlő feltételeket, továbbá érvényesítse a nyilvánosság és az egyenlőség elvét.

2. Az Árveréses Versenytárgyalási Eljárás

2.1. Az árveréses versenytárgyalás célja

a) értékesítés

b) egyéb hasznosítás (továbbiakban együtt: értékesítés)

2.2. Az árveréses versenytárgyalás jellege

- Az árverés nyilvános. Nyilvános árverésen kerülnek értékesítésre az Önkormányzat kizárólagos tulajdonában levő forgalomképes ingatlanok.

3. Az árverési felhívás meghirdetése és tartalma

3.1. Az árverési felhívást közzé kell tenni

- a Derecskei Közös Önkormányzati Hivatal Konyári Kirendeltségének hirdetőtábláján
- az árverési felhívás jellegének megfelelően szükség szerint az előző francia bekezdésben foglaltakon felül a Kiíró döntése szerint más helyen és módon is meghirdethető.3
3.2. A felhívás kifüggesztésének és a médiában való megjelentetésének az időpontjától az árverés napjáig legalább 20 napnak kell eltelnie.
3.3. Az árverési felhívásnak tartalmaznia kell:
- a Kiíró megnevezését, székhelyét,
- lebonyolítást végző szervezet megnevezését, székhelyét, telefonszámát, faxszámát,
- az értékesítendő önkormányzati vagyon cím és helyrajzi szám szerinti megjelölését, és a kikiáltási árat;
- az árverés időpontját, helyét;
- az árverésen történő részvétel részletes feltételeit tartalmazó dokumentáció beszerzésének helyét és határidejét amennyiben nem ingyenes, az összegét,
- az ajánlati biztosíték összegét, befizetésének helyét, határidejét.

4. Az árverési eljárás dokumentációjának tartalma

Az árverési eljárás dokumentációjának tartalmaznia kell:
- az értékesítendő önkormányzati vagyon részletes leírását (az ingatlan-nyilvántartási adatokat: cím, helyrajzi szám, az ingatlan jellege, területe, közmű-ellátottsága és / vagy komfortfokozata, az ingatlan helyiségeinek száma, méretei, műszaki állapota, az ingatlan beépíthetőségének mértéke) meg kell jelölni továbbá a per-, teher- és igénymentesség állapotát, annak bármilyen korlátozását;
- az értékesítés formáját;
- a kikiáltási árat;
- az ajánlati biztosíték mértékét, befizetésének helyét és határidejét valamint a 6.2 pontban foglaltakra való figyelmeztetést;
- az ingatlan megtekinthetőségének módját;
- az ajánlati kötöttség idejét;
- az árverés helyét és idejét;
- a vételár kifizetésének módját és ütemezését;
a szerződéskötésre vonatkozó feltételeket;
- a Kiíró azon jogának fenntartását, hogy
a) az árverést eredménytelennek nyilvánítsa
b) a nyertes ajánlattevő visszalépése esetén jogosult az árverés soron következő helyezettjével szerződést kötni
- az árveréssel kapcsolatban további információt szolgáltató szervezet, személy nevét, címét, telefonszámát;
- esetleges egyéb információkat, adatokat (környezetvédelmi, természetvédelmi, műemlékvédelmi és egyéb jogi kötöttségek, előírások, stb.).

5. Az árverésen történő részvétel feltételei

Az árverési eljárás résztvevője lehet, aki
- természetes vagy jogi személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, egyéni vállalkozó
Ha az ajánlattevő jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság be kell mutatnia a beadáshoz képest 30 napnál nem régebbi cégmásolatát, vagy ha azzal még nem rendelkezhet cégbejegyzés iránti kérelmének másolatát, a cégbírósági lajstromszámmal, illetve a bírósági nyilvántartásba vételről szóló okiratot, továbbá aláírásra jogosult képviselőjének aláírási címpéldányát.
Egyéni vállalkozónak a vállalkozói engedély hiteles másolatát kell átadnia.
Természetes személy személyazonosságát személyi igazolvánnyal igazolja.
Külföldi ajánlattevőnek nem hiteles magyar fordításban is be kell nyújtania a megjelölt dokumentumokat. Külföldi ajánlattevőnek belföldi székhellyel (lakóhellyel) rendelkező kézbesítési megbízottat kell megneveznie.
Amennyiben az Európai Unió más tagállamában letelepedett pályázó letelepedési helye szerinti országban az e rendelet által megkövetelt igazolás nem létezik, a Kiíró köteles elfogadni az adott igazolással egyenértékű igazolást, illetve dokumentumot is.
- személyesen vagy képviselője útján az árverés időpontja előtt jelentkezik az árverésen történő részvételre és az ajánlati biztosítékot befizette;
- a dokumentációban ismertetett árverési és szerződéskötési feltételeket írásban tett nyilatkozat formájában tudomásul vette;
- írásban vételi szándéknyilatkozat formájában megjelölte, hogy mely ingatlan / ingatlanok (cím, hrsz) árverésén kíván részt venni, és hány darab ingatlant szándékozik vásárolni;
- az árverésen a felhívásban megjelölt helyen és időpontban megjelent;
- írásban nyilatkozott arról, hogy nincs köztartozása

6. Ajánlati kötöttség, ajánlati biztosíték

6. 1. Az ajánlati kötöttség

- A nyertes és a második helyezett ajánlattevő az eredményesnek nyilvánított árverés napjától számított tizenöt munkanapig – illetve ha harmadik személy részére jogszabályban vagy szerződésben elővásárlási jog van biztosítva, az arról lemondó jognyilatkozat kézhezvételétől számított 15 munkanapig - kötve van ajánlatához, kivéve ha ezen határidőn belül a Kiíró az árverésen nyertes ajánlattevővel szerződést köt, vagy az árverésen résztvevőkkel közli, hogy azt eredménytelennek nyilvánította.
- Amennyiben az ajánlattevő az ajánlati kötöttségének ideje alatt ajánlatát visszavonja, ezzel az általa befizetett ajánlati biztosítékot elveszti. Az elvesztett ajánlati biztosíték a Kiírót illeti meg.

6. 2. Az ajánlati biztosíték

- A felhívásban előírtak szerint az eljárásban való részvételt ajánlati biztosíték megfizetéséhez kell kötni. Ennek összegét a Kiíró határozza meg, de az nem lehet több a bruttó forgalmi érték vagy a kikiáltási ár 20%-ánál.
- A Kiíró az ajánlati biztosíték után költséget nem számol fel, kamatot nem fizet, kivéve ha a visszafizetési határidőt elmulasztja.
- A nem nyertes ajánlattevők az árverés megtartása illetve az árverés eredménytelennek nyilvánítása után azonnal felvehetik a befizetett ajánlati biztosítékot. A nyertes ajánlattevő esetében a befizetett biztosíték a vételárba beszámításra kerül, de ha a szerződés megkötése neki felróható vagy érdekkörében felmerült más okból hiúsul meg, az ajánlati biztosítékot elveszti. Az elvesztett ajánlati biztosíték a Kiírót illeti meg.

7. Az árverés lebonyolítása

- Licitálni kizárólag a kikiáltási ártól felfelé lehet.
- A licitet levezető az árat előre meghatározott licit-lépcsőknek megfelelően emeli.
- Az árverés nyertese, aki a kikiáltási árhoz képest a legmagasabb vételi ajánlatot teszi.
- A licitet addig kell folytatni, amíg egy ajánlattevő marad.
- Az árverésen ügyvéd jelenléte kötelező.

8. Az árverés érvényessége

Az árverés érvényes, amennyiben legalább egy résztvevő az árverésen megjelenik és az ajánlati biztosítékot az előzetesen kiadott dokumentációban meghatározott határidőig befizette és a kikiáltási árat megajánlotta.

9. Az árverés eredménytelensége

- Az árverés eredménytelen amennyiben az árverés időpontjában nem jelent meg senki.
- Az árverés eredménytelen, ha ketten vagy többen egyszerre szállnak ki a licitből és nem vállalják tovább a licitet, ezáltal nincs nyertes.
- Ha a résztvevők árverés lebonyolítását súlyosan megzavaró viselkedése miatt az árverést nem lehetett tovább folytatni.
- Ha az árverés eredménytelen akkor az első árverés időpontjától számított 60 napon belülre további időpontot kell kitűzni annak megtartására.

10. Az árverési jegyzőkönyv

- A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell
- az árverés időpontját, helyét
- az árverés tárgyát
- az árverést vezető személy nevét
- a jegyzőkönyvvezető nevét
- a jegyzőkönyvet hitelesítő személyek nevét
- a helyszínen elhangzott kérdéseket és az arra adott válaszokat
- a bruttó kikiáltási árat
- a licit-lépcsőket
- azt hogy a résztvevők közül ki meddig tartotta az árat, mikor szállt ki a licitből
- az árverés nyertesének nevét, az általa megajánlott bruttó árat
- az árverés második helyezettjének nevét, az általa megajánlott bruttó árat
- a második helyezettet nyilatkoztatni kell arról a jegyzőkönyvbe, hogy amennyiben az első helyezettel bármely okból nem jön létre az adásvételi szerződés, úgy ajánlatát fenntartja-e az általa megajánlott áron
- a jegyzőkönyvhöz csatolni kell a jelenléti ívet és a 4. pontban meghatározott dokumentációt

11. A szerződés megkötése

11. 1. A Kiíró vagy annak megbízottja a szerződést az árverési ajánlat nyertesével köti meg. A nyertes visszalépése esetén - ha erre vonatkozó kitétel az árverési kiírásban szerepel - az árverés soron következő helyezettjével kell megkötni a szerződést, amennyiben annak ajánlata érvényes, a második helyezett ajánlattevő erről nyilatkozott és a Kiíró az árverésen erről határozott.

11.2. Az árverés nyertese az árverést követő 3 munkanapon belül köteles a szerződés megkötéséhez a szükséges adatait a Kiírónak, illetve a szerződéskötéssel megbízottnak átadni.

11. 3. A Kiíró vagy megbízottja az árverés napjától számított 8 munkanapon belül köteles az adásvételi szerződés-tervezetet az árverésen nyertes ajánlattevőnek átadni. A Kiíró vagy megbízottja és az árverés nyertese köteles az adásvételi szerződést az árverés napjától számított 15 munkanapon belül megkötni.

12. Az árverés során készített jegyzőkönyvek, dokumentumok kezelése

A Kiíró az árverési versenytárgyalási eljárás során készített jegyzőkönyveket, dokumentumokat köteles az Iratkezelési Szabályzatban meghatározott ideig, de legalább 5 évig megőrizni, továbbá ilyen jellegű ellenőrzés esetén az ellenőrzést végző szerv, személyek részére átadni.

13. Értelmező rendelkezések

E Szabályzat alkalmazásában
-ajánlat: a résztvevőnek az árverésen tett szóbeli kötelezettségvállalása.
-kiíró: az önkormányzati vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlója.
1

A(z) 25/2012, (XII. 21.) önkormányzati rendelet helyesbítésnek megfelelő szöveg.

2

Módosította: 6/2013. (II. 15.) önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2013. március 1.

3

Módosította: 6/2013. (II. 15.) önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2013. március 1.