Egyek Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 16/2018. (V.31.) rendelete

az elektronikus ügyintézésről

Hatályos: 2018. 06. 01

Egyek Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontja szerinti jogalkotói hatáskörében, figyelemmel az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 2. § (1) bekezdésére, a közigazgatási hatósági eljárásban az elektronikus ügyintézésről a következő rendeletet alkotja.

  1. Általános rendelkezések


  1. A rendelet tárgyi és személyi hatály


  1. § E rendelet tárgyi hatálya kiterjed az önkormányzat bármely hatósága előtt zajló közigaz-gatási hatósági ügy intézésére, továbbá a jegyző hatáskörébe tartozó államigazgatási ható-sági ügyekre (a továbbiakban együtt: közigazgatási ügyek), valamint e rendeletben meg-határozott egyéb szolgáltatásokra, amelyek elektronikusan e rendelet szerint intézhetők.


  1. § E rendelet személyi hatálya kiterjed az e-ügyintézési rendszer valamennyi felhasználójá-ra, akik a jelen rendeletben meghatározott ügyekben ügyfélként vesznek rész.
  1. Értelmező rendelkezések


3. § E rendelet alkalmazása körében


  1. Elektronikus űrlap: Az adóhatóság által rendszeresített, adókötelezettség teljesítését segítő dokumentum.


  1. E-ügyintészési rendszer: a hatósági ügyintézés elektronikus formája, amely az elektro-nikus úton benyújtott kérelem fogadását, továbbá az ügyfelek nem közhiteles tájékoz-tatását teszi lehetővé, és amely az elektronikus úton benyújtott kérelemnek a hatóság-hoz való megérkezésétől a jogerős döntés végrehajtásáig tart.


  1. Hivatalos elektronikus dokumentum: a hatóság által kiállított elektronikus dokumen-tum, amely tartalmazza a kiállító hatóság megnevezését, címét, az ügyirat számát, az ügy tárgyát, a kiállítás helyét, időpontját, a kiállító nevét, hivatali beosztását és lega-lább elektronikus aláírását.


  1. Ügyfélkapu: az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azo-nosító rendszere, mely a www.magyarorszag.hu Kormányzati Portálon található. Biz-tosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása mellett egyszeri belépéssel biztonságosan kapcsolatba léphessenek elektronikus közigazgatási ügyintézést és szol-gáltatást nyújtó szervekkel.


  1. Nyomtatványkitöltő keretprogram: az önkormányzatnál rendszeresített nyomtatványok kitöltését és hiteles beadását lehetővé tevő keretprogram.
  1. Különös rendelkezések


  1. Az elektronikus ügyintézés módja


4. §



  1. A közigazgatási hatósági eljárások során közigazgatási hatósági ügyek elektronikus úton kizárólag e rendeletben foglaltak szerint, az ott meghatározott ügyekben intézhetőek. Minden más elektronikus kapcsolattartási forma ki van zárva a hatósági eljárásból.


  1. Az elektronikus ügyintézés során beadványok előterjesztésére az Egyeki Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) által működtetett e-ügyintézési rendszer útján van mód.


  1. Az E-ügyintézési rendszerbe való bejelentkezés, regisztráció előfeltétele az ügyfélkapu regisztráció.


  1. § Az önkormányzat a honlapján (www.egyek.hu) tájékoztatást ad az elektronikus úton történő kapcsolattartásra szolgáló nyomtatványokról, űrlapokról, és közzé teszi a letölthető nyomtatványokat, űrlapokat.
  1. Az elektronikusan intézhető ügyek és igénybe vehető szolgáltatások köre


6. §

  1. A közigazgatási hatósági ügyek elektronikus úton azon ügyek kivételével
  1. amelyek estében magasabb szintű jogszabály rendelkezései alapján biztosítani kell az elektronikus út ügyfél által történő igénybevételének lehetőségét, illetve
  1. amelyek a (2)-(4) bekezdésekben, és a 7. §-ban szerepelnek - nem intézhetők.


  1. Elektronikus úton az ipari- és kereskedelmi, valamint a helyi adóigazgatási ügyek intézhe-tőek.


  1. Az E-ügyintézési rendszerben regisztráció nélkül intézhető eljárási cselekmények:
    1. e-űrlap sablonok kiválasztása és letöltése,
    2. az ügyintézéssel kapcsolatos tájékoztató információk elérése,
    3. póthagyatéki eljárás megindítására vonatkozó kérelem.


  1. Regisztrációt és előzetes bejelentést igényel:
    1. ügyindítás,
    2. ügykövetés,
    3. adóegyenleg lekérdezés.


  1. A helyi adó ügyekre vonatkozó speciális rendelkezések


  1. §


  1. Az önkormányzati adóhatósághoz (a továbbiakban: adóhatósághoz) teljesítendő adóköte-lezettség az önkormányzati adóhatóság honlapján közzétett nyomtatványokon, a jelen rendeletben szabályozott módon, elektronikus úton is teljesíthető.


  1. Elektronikus úton az önkormányzat által rendszeresített bevallási, bejelentkezési és válto-zás bejelentési elektronikus űrlapok benyújtása a helyi iparűzési adó adónem esetében tel-jesíthető.


  1. Az elektronikus űrlapok beadása az önkormányzat által rendszeresített nyomtatványkitöltő keretprogram segítségével történik. A nyomtatványkitöltő keretprogramot az adóhatóság az e-ügyintézési rendszerben elérhetővé teszi. A nyomtatványkitöltő keretprogram segít-ségével beadott elektronikus űrlapok az adóhatóság honlapján közzétett nyomtatványok papír alapon való benyújtásával azonos értékűek.


  1. Az E-ügyintézési rendszer az ügyfelek helyi adókkal kapcsolatos fizetési kötelezettségei-ről tájékoztatást nyújt (adóegyenleg információ).


  1. Amennyiben az adózó helyett annak képviselője jár el, úgy legkésőbb az első elektronikus ügyintézés időpontját megelőző munkanapon az erre rendszeresített nyomtatványon köte-les bejelenteni képviseleti jogosultságát az adóhatósághoz, továbbá azt, hogy a képviseleti jogosultság tartalma mely adókötelezettségekre terjed ki. A képviseleti jogosultság igazo-lásának hiányában az adókötelezettség nem teljesíthető.


(6)Az adózó a képviseleti jogosultság megszűnését haladéktalanul köteles bejelenteni az adó-hatósághoz. A bejelentett képviseleti jogosultság megszűnését az adózó képviselője is be-jelentheti papír alapon vagy elektronikus úton.

  1. Záró és hatályba léptető rendelkezések


  1. §


  1. Jelen rendelet 2018. június 1-jén lép hatályba.


  1. Jelen rendelet rendelkezéseit a folyamatban lévő kérelmek és beadványok esetében is alkalmazni kell.




Dr. Miluczky Attila                                                               Csepreginé Kocsis Nóra


polgármester                                                                                     jegyző




Rendelet kihirdetve: 2018.05.31.



                                                                                              Csepreginé Kocsis Nóra

                                                                                                           jegyző