Nyíradony Város Önkormányzat Képviselő-testülete 27/2019. (XI. 29.) önkormányzati rendeletének indokolása

Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2019. 11. 30

Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendelet módosításáról

Részletes indokolás

Az 1–4. §-hoz és az 1–3. melléklethez

2. számú függelék a 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendelethez

Iktatószám: I/633-353/2019.

F E D L A P

NYÍRADONY VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK

képviselő-testületi, illetve bizottsági ülés elé kerülő

előterjesztéséhez.

Tárgy: Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendeletének módosításáról önkormányzati rendelet-tervezet megvitatása

Napirend sorszáma:

Előterjesztő: Tasó Béla polgármester

Készítette: Mezei-Czifra Bernadett jegyző

Az előterjesztés készítésében részt vett: -

Az ülés időpontja: 2019.11.28.

Előzetesen tárgyalja: Pénzügyi, Gazdasági, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság, Egészségügyi és Szociális Bizottság, Köznevelési, Közművelődési, Ifjúsági és Sportbizottság

A döntés

x rendelet

□ határozat

A döntéshez

□ egyszerű

x minősített többség szükséges.

A döntéshozatal módja

x nyílt

□ titkos

□ névszerinti szavazás.

Az előterjesztést x nyílt

□ zárt ülésen kell tárgyalni.

Nyíradony, 2019. november 21.

Tasó Béla

polgármester

Tisztelt Képviselő-testület!

A képviselő-testület a 2019. október 18-án tartott ülésén megalkotta a szervezeti és működési szabályzatát, melyet a Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendeletével (a továbbiakban: SzMSz) fogadott el.

Azonban a rendeletet több ízben is módosítani szükséges, melyekről az alábbi indoklást adom:

1. §

Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 41. § (2) bekezdése alapján az önkormányzati feladatok ellátását a képviselő-testület és szervei biztosítják. A képviselő-testület szervei: a polgármester, a főpolgármester, a megyei közgyűlés elnöke, a képviselő-testület bizottságai, a részönkormányzat testülete, a polgármesteri hivatal, a megyei önkormányzati hivatal, a közös önkormányzati hivatal, a jegyző, továbbá a társulás. A megalkotott SzMSz-ben az önkormányzat társulásai nem lettek nevesítve. Ezentúl az 53. § (1) bekezdés j) pontja értelmében a képviselő-testület a működésének részletes szabályait a szervezeti és működési szabályzatról szóló rendeletében határozza meg. A képviselő-testület a szervezeti és működési szabályzatról szóló rendeletben rendelkezik az önkormányzat szerveiről, azok jogállásáról, feladatairól. Mindezek figyelembevételével az SzMSZ-ben pótlásra kerültek azon társulások, melyben tagsággal rendelkezik, továbbá ezen társulásainak jogállása, feladatai.

Az Mötv. 53. § (3) bekezdése értelmében a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatában határozza meg, mely önszerveződő közösségek képviselőit illeti meg tevékenységi körükben tanácskozási jog a képviselő-testület és bizottsága ülésein, továbbá azoknak a fórumoknak a rendjét (község-, várospolitikai fórum, városrész tanácskozás, falugyűlés stb.), amelyek a lakosság, az egyesületek közvetlen tájékoztatását, a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonását szolgálják. Ezek állásfoglalásáról és az ott felmerült kisebbségi véleményekről tájékoztatni kell a képviselő-testületet. A módosítás alapján valamennyi nyíradonyi székhelyű önszerveződő közösségeket a tevékenységi körüket érintő napirendek tárgyalása során mind a képviselő-testület, mind az illetékes bizottság ülésén tanácskozási jog illeti meg.

Szabályozásre került, hogy az Mötv 50. §-ában meghatározott ügyeken kívül mihez szükséges még a képviselő-testület minősített többsége, mely a megválasztott valamennyi képviselő több, mint felének egyhangú döntését jelenti. E tárgyban a diszpolgári cím adományozása mellett a 100 millió forintos értékhatárt meghaladó hitelfelvételt javaslom beépíteni. A hitelfelvételnek ezen összeg felett hosszabb távú hatása állhat fenn, esetleges más önkormányzati ciklust is terhelhet. A diszpolgári cím adományozása annak ellenére, hogy évente egy fő kitüntethető egy ritkán gyakorolt nagy körültekintést igénylő kérdés, ahol a kitüntetett személy tevékenysége a település életében korábbi időszakot ölel át, ezáltal is kitüntetés birtokosának meghatározása egy jelentős súlyú vitás kérdés.

A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 10. § (6) bekezdés a) pontja értelmében a helyi önkormányzat szervezeti és működési szabályzata részletesen szabályozza a nemzetiségi önkormányzattal kapcsolatos feladatok részletes szabályait. E tekintetben ugyanezen törvény 80. §(2) bekezdés alapján a települési önkormányzat a települési nemzetiségi önkormányzattal, a területi önkormányzat a területi nemzetiségi önkormányzattal a helyiséghasználatra, a további feltételek biztosítására és a feladatok ellátására vonatkozóan megállapodást köt. A megállapodást minden év január 31. napjáig, általános vagy időközi választás esetén az alakuló ülést követő harminc napon belül felül kell vizsgálni. Az együttműködési megállapodás önálló előterjesztés formájában a képviselő-testület elé lett terjesztve, azt figyelembevéve került módosítása a SzMSz ez irányú rendelkezése.

2. §

Az alakuló ülésen tájékoztattam a képviselő-testület tagjait, hogy az Mötv 58. § (2) bekezdése alapján a képviselő-testület a bizottság személyi összetételét, létszámát a polgármester előterjesztésére bármikor megváltoztathatja, a kötelezően létrehozandó bizottság kivételével a bizottságot megszüntetheti. Az (1) bekezdés alapján a bizottság elnökének és tagjainak megbízatása a képviselő-testület által történő megválasztással jön létre, a képviselő-testület megbízatásának időtartamára. A bizottság elnökét és – az elnökkel együtt számított – tagjainak több mint a felét az önkormányzati képviselők közül kell választani. Nem lehet a bizottság elnöke vagy tagja a polgármester. Mindezek figyelembevételével az előterjesztés szerinti módosító javaslattal élek a képviselő-testület felé.

Továbbá a korábbi szabályozás a Pénzügyi, Gazdasági, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottságot határozta meg a képviselők és bizottsági tagok vagyonnyilatkozatai vizsgálatával kapcsolatos eljárás lefolytatásával, azonban az összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyekről nem rendelkezett. Ennek pótlása is megtörtént jelen módosítással.

3. §

Az SzMSz 1. melléklete tartalmazza a Nyíradony Város Önkormányzata alaptevékenységeinek kormányzati funkciók szerinti besorolását, mely jelen módosítás keretében felülvizsgálatra került az alábbi szerint:

Kiegészítés: 052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

Hatályon kívül helyezett: 107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeli ellátások,támogatások

Az SzMSz. 2 melléklete tartalmazza a polgármester feladat-és hatáskörét és azon hatáskörök gyakorlását, melyet a képviselő-testület a polgármesterre ruházott át. Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló 12/2017(V.31.) önkormányzati rendelete módosításáról szóló 7/2019. (III.28.) önkormányzati rendelete a havi rendszerességgel adott települési támogatással kapcsolatos hatáskört a Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Egészségügyi és Szociális Bizottságára ruházta át. Korábban ez polgármesteri hatáskör volt, azonban nem történt meg annak az SMSz-el való összehangolása, így ez a módosító javaslatban pótlásra került. Ezzel összefüggésben az 5. melléklet módosítása is szükséges, mivel az a Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testülete Egészségügyi és Szociális Bizottságának feladatait határozza meg, melyben a fenti rendelkezés végett szerepeltetni szükséges a rendszeres települési támogatási kérelmekben hozott hatáskörgyakorlást.

A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. § (1) bekezdése alapján a jogszabály előkészítésének hatásvizsgálatával kapcsolatban a rendelet várható következményeiről a (2) bekezdésben meghatározottak alapján az alábbi tájékoztatást adom:

1., A tervezett jogszabály társadalmi, gazdasági költségvetési hatásai:

A rendeletmódosításnak gazdasági, költségvetési hatása nincs.

2., Környezeti és egészségügyi következmények:

A rendelet-módosításnak környezeti hatása nincs, a korábbi környezeti hatások nem változnak a rendelet módosítása következtében. Egészségi következménye nincs.

3., Adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:

A rendelet-tervezet elfogadásával az adminisztratív terhek nem változnak.

4., A jogszabály megalkotásának szükségességét, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:

A rendelet megalkotásának a hiányában olyan helyzet állhatna elő, mely alapján a rendelet nem felelne meg a módosított önkormányzati rendeletekben, valamint az Mötv-ben foglaltaknak.

Elmaradásának következménye a kormányhivatal által intézett törvényességi felhívás.

5., Személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:

A jogszabály alkalmazásához a szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek rendelkezésre állnak.

A fentiek alapján kérem a Tisztelt Képviselő - testületet a rendelet-tervezet elfogadására.

Nyíradony, 2019. november 21.

Tasó Béla

polgármester

Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendeletének módosításáról szóló _____/2019. (……..) önkormányzati rendelete

Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, a Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendelet 3. számú melléklet (2) bekezdés a) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi, Gazdasági, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság, az SzMSz 4. számú melléklet (2) bekezdés a) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Közművelődési, Köznevelési, Ifjúsági és Sport Bizottság, valamint az SzMSz 5. számú melléklet (2) bekezdés a) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Egészségügyi és Szociális Bizottság véleményének kikérésével a Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról (a továbbiakban: SzMSz.) következőket rendeli el:

1. §

(1)Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendelet 5. §-a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

Az önkormányzat feladatai ellátására társul más helyi önkormányzatokkal. Az önkormányzat részvételével működő társulások, azok jogállása és a társulás útján ellátott feladatai alapán:

a)Kelet-Hajdúsági Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás.

aa)Jogállása: helyi önkormányzatok jogi személyiségű társulása.

ab)A társulás feladatai: Ivóvízminőség-javító program.

b) Nyíradonyi Szociális és Gyermekjóléti Társulás.

ba)Jogállása: helyi önkormányzatok jogi személyiségű társulása.

bb)A társulás feladatai: Bölcsődei ellátás, család- és gyermekjóléti szolgálat és központ, házi segítségnyújtás, időskorúak nappali intézményi ellátása, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, szociális étkeztetés, tanyagondnoki szolgálat, támogató szolgálat.

c) Debreceni Agglomerációs Hulladékgazdálkodási Társulás

ca) Jogállása: helyi önkormányzatok jogi személyiségű társulása.

cb)Feladatai: nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása, hulladék újrahasznosítása, már nem működő települési szilárd hulladéklerakóinak rekultivációja, a rekultivációt követő utógondozási és monitoring feladatok ellátása, a Társulás működési területén keletkező hulladékok és egyéb megújuló energiaforrások hasznosításának elősegítése, a hulladékgazdálkodási közfeladat ellátását segítő célokra pályázat benyújtása, a tagok az európai uniós és a hazai támogatás megszerzése esetén a Társulási feladatok között felsorolt területeken együttműködnek, különösen a hulladékgazdálkodási rendszer létesítése és működtetése, valamint a hulladékszállító eszközök beszerzése, működtetése érdekében, ezen belül felelősségük fennáll a célok érdekében megvalósuló rendszer előkészítéséért, megvalósításáért, működtetéséért, illetve kiterjed a kivitelezéshez kapcsolódó biztosítékok szolgáltatására, fenntartására is.

d) Hajdúsági Szilárd Hulladéklerakó és Hasznosító Társulás.

da) Jogállása: helyi önkormányzatok jogi személyiségű társulása.

db) A társulás feladata: nem veszélyes hulladék gyűjtése.

(2)Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendelet 6. §-a következő (21) bekezdéssel egészül ki:

A polgármester meghívja a képviselő-testület ülésére a nyíradonyi székhelyű önszerveződő közösségeket a tevékenységi körüket érintő napirendek tárgyalására. Ezen közösségek képviselőit a napirend tárgyalása során mind a képviselő-testület, mind az illetékes bizottság ülésén tanácskozási jog illeti meg.

(3)Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendelet 10. §-a következő (10) bekezdéssel egészül ki:

A képviselő-testület - az Mötv. 50. §-ában meghatározott ügyeken kívül - minősített többséggel dönt

a) Nyíradony Város díszpolgára kitűntető cím adományozásáról,

b) 100.000.000 Ft értékhatár feletti hitelfelvételről.

(4)Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendelet 17. §-a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

Nyíradony Város Önkormányzata a Nyíradony Város Roma Nemzetiségi Önkormányzata részére együttműködési megállapodás alapján biztosítja a működés személyi és tárgyi feltételeit, továbbá gondoskodik a működéssel kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásában.

(5)Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendelet 17. §-a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

A polgármester szükség szerint egyeztető megbeszélést folytat a roma nemzetiségi önkormányzat elnökével, mely megbeszéléseken kölcsönösen tájékoztatják egymást roma nemzetiséget érintő helyi problémákról.

2. §

(1) Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendelet 18. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

Pénzügyi, Gazdasági, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság 4 fő, a bizottság tagjainak névsorát az SzMSz. 3. számú függeléke, feladatait a SzMSz. 3 számú melléklete tartalmazza.

(2) Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendelet 18. § (2) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

b) Közművelődési, Köznevelési, Ifjúsági és Sport Bizottság 5 fő, a bizottság tagjainak névsorát az SzMSz. 3. számú függeléke, feladatait a SzMSz. 4. számú melléklete tartalmazza.

(3) Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendelet 18. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

c) Egészségügyi és Szociális Bizottság 4 fő, a bizottság tagjainak névsorát az SzMSz. 3. számú függeléke, feladatait a SzMSz. 5. számú melléklete tartalmazza.

(4) Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendelet 22. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

A Pénzügyi, Gazdasági, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság kezeli, és szükséges esetben ellátja a képviselők és bizottsági tagok összeférhetetlenségi, méltatlansági és vagyonnyilatkozatai vizsgálatával kapcsolatos eljárást.

3. §

(1)Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendelet

1.melléklete helyébe jelen rendelet 1. melléklete,

2. melléklete helyébe jelen rendelet 2. melléklete,

5. melléklete helyébe jelen rendelet 3. melléklete lép.

(2)Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének Nyíradony Város Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendelet

3. függeléke helyébe jelen rendelet 1. függeléke lép.

4. §

Jelen rendelet 2019. október 30. napján lép hatályba, és 2019. október 31. napján hatályát veszti.

Nyíradony, 2019. ………………………..

Tasó Béla Mezei-Czifra Bernadett

polgármester jegyző

A rendelet kihirdetése a hivatalban lévő hirdető táblára történő kifüggesztéssel megtörtént.

Nyíradony, 2019. ……………………. Mezei-Czifra Bernadett

jegyző

1. melléklet a /2019. (……) önkormányzati rendelethez

Nyíradony Város Önkormányzata

alaptevékenységeinek kormányzati funkciók szerinti besorolása

COFOG kód

COFOG megnevezés

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

011220

Adó-, vám-, és jövedéki igazgatás

011320

Nemzetközi szervezetekben való részvétel

013320

Köztemető-fenntartás és –működtetés

013330

Pályázat- és támogatáskezelés, ellenőrzés

013350

Az önkormányzat vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013360

Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

013370

Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

016080

Kiemelt állami én önkormányzati rendezvények

032020

Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232

Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb Időtartamú közfoglalkoztatás

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

042210

Erdőgazdálkodás igazgatása és támogatása

044310

Építésügy igazgatása

045120

Út, autópálya építése

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

045161

Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása

045170

Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása

047310

Turizmus igazgatása és támogatása

047320

Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

051050

Veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

054020

Védett természeti területek és természeti értékek bemutatása, megőrzése és fenntartása

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

063020

Víztermelés, -kezelés, -ellátás

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

072311

Fogorvosi alapellátás

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

074054

Komplex egészségfejlesztő, prevenciós programok

076010

Egészségügy igazgatása

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

081041

Versenysport- és utánpótlás-nevelés tevékenység támogatása

081071

Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés

082070

Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása

082091

Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092

Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

083010

Műsorszolgáltatási és kiadói ügyek igazgatása

083020

Könyvkiadás

083030

Egyéb kiadói tevékenység

083050

Televízió-műsor szolgáltatása és támogatása

084070

A fiatalok társadalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolgáltatások fejlesztése, működtetése

086020

Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

086090

Egyéb szabadidős szolgáltatás

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

091220

Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok

095020

Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

096030

Köznevelési intézményben tanulók lakhatásának biztosítása

098010

Oktatás igazgatása

104030

Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet vagy alternatív napközbeni ellátás útján

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104060

A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok

105020

Foglalkoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

107080

Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

107090

Romák társadalmi integrációját elősegítő tevékenységek, programok

109010

Szociális szolgáltatások igazgatása

109030

Természetes személyek adósságrendezésével kapcsolatos feladatok

2. melléklet a ………/2019. (……………) önkormányzati rendelethez

A polgármester feladat-és hatásköre

A képviselő-testület az alábbi hatáskörök gyakorlását a polgármesterre átruházza:

1. Egyéb önkormányzati rendeletben szabályozott feltételek alapján dönt:

1. rendkívüli települési támogatás, köztemetés és egyéb helyi támogatásról,

2. első lakáshoz jutók támogatásáról.

1. Jóváhagyja az önkormányzat költségvetési szerveinek házi rendjét.

1. Meghatározza az óvodai nyitvatartási rendet, gondoskodik ennek közzétételéről.

1. Dönt az óvodai beiratkozások időpontjáról, gondoskodik ennek közzétételéről.

1. Dönt a közterület-használati engedély iránti kérelem ügyében.

3. melléklet a ………/2019. (……………) önkormányzati rendelethez

Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testülete

Egészségügyi és Szociális Bizottságának feladatai

1.

1.

1. Az önkormányzat és intézményei működésével kapcsolatos feladatai:

2. gyakorolja a képviselő-testület által elfogadott települési támogatásról, valamint első lakáshoz jutók támogatásáról szóló önkormányzati rendeletekben meghatározott feladatait,

3. dönt a Bursa Hungarica ösztöndíj programban történő részvétellel kapcsolatban benyújtott kérelmekről, megállapítja a támogatás összegét,

4. dönt a rendszeres települési támogatásra benyújtott kérelmek ügyében,

5. véleményezi az önkormányzat szociális ellátásokkal és egészségügyi ellátásokkal kapcsolatos rendeleteinek tervezeteit, beszámolóit, valamint az önkormányzat költségvetéséről és zárszámadásáról szóló rendeleteinek tervezeteit,

6. Véleményezi és javaslatot tesz:

da) a szociális és egészségügyi intézmények fejlesztésével kapcsolatos előterjesztésekről,

db) az önkormányzat közfoglalkoztatási programokban történő részvételével kapcsolatos pályázatokról,

1.

1.

1.

1. a város egészségügyi ellátásáról és a szociális ellátások fejlesztéséről szóló középtávú fejlesztési terveiről, koncepcióiról.

2. Az önkormányzat szervezetével és működésével kapcsolatos feladatai:

2. véleményezi az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló rendelet-tervezetét,

3. elfogadja a bizottság ügyrendjét,

4. elfogadja a bizottság munkatervét,

5. a bizottság elnökén keresztül beszámol a képviselő-testületnek évente egy alkalommal a bizottság éves működéséről.

1. függelék a ………/2019. (……………) önkormányzati rendelethez

Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testülete

bizottságairól és azok összetételéről

1) Pénzügyi, Gazdasági, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság:

Rövid neve: PÜ.

Elnöke: 1. Sztancs Tibor

Helyettese: 2. Madar József

Önkormányzati képviselő tagja: 3. Verdes Mihály

Nem önkormányzati képviselőként tagjainak:

4. Oláh János

1.

1.

1.

1.

1.

1. Szociális és Egészségügyi Bizottság:

Rövidneve: SZOC.

Elnöke 1. Verdes Mihály

Helyettese: 2. Gondor György

Önkormányzati képviselő tagjai:

3. Dr. Várkuli István György

Nem önkormányzati képviselőként a bizottság tagjai:

4.Zájer Katalin

1.

1.

1.

1.

1.

1. Köznevelési, Közművelődési, Ifjúsági és Sportbizottság:

Rövidneve:OKT.

Elnöke: 1.Szilágyi Zoltán Tibor

Helyettese: 2.Madar József

Önkormányzati képviselő tagjai: 3.Mercs György

Nem önkormányzati képviselőként a bizottság tagjai:

4.Czifra Edit,

5.Czirjákné Szilágyi Katalin