Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2021.(III.12.) önkormányzati rendeletének indokolása
Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Nyíradony Város Önkormányzata 2021. évi költségvetéséről szóló 5/2021. (III.12.) önkormányzati rendelete
Hatályos: 2021. 03. 13Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Nyíradony Város Önkormányzata 2021. évi költségvetéséről szóló 5/2021. (III.12.) önkormányzati rendelete
Részletes indokolás
Az 1–9. §-hoz és az 1.1–8. melléklethez
2. számú függelék a 24/2019. (X.18.) önkormányzati rendelethez
Iktatószám: I/ -_______/2021.
F E D L A P
NYÍRADONY VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK
képviselő-testületi, illetve bizottsági ülés elé kerülő
előterjesztéséhez.
Tárgy: Nyíradony Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Nyíradony Város Önkormányzat 2021. évi költségvetési rendelet-tervezet megvitatása
Napirend sorszáma:
Előterjesztő: Tasó Béla polgármester
Készítette: Hadház Tibor gazd.vez.
Az előterjesztés készítésében részt vett: Puskás Éva főtanácsos
Az ülés időpontja: 2021.02.13.
Előzetesen tárgyalja:
Pénzügyi, Gazdasági, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság,
Közművelődési, Köznevelési, Ifjúsági és Sport Bizottság,
Egészségügyi és Szociális Bizottság
A döntés
x rendelet
□ határozat
A döntéshez
x egyszerű
□ minősített többség szükséges.
A döntéshozatal módja
x nyílt
□ titkos
□ névszerinti szavazás.
Az előterjesztést x nyílt
□ zárt ülésen kell tárgyalni.
Nyíradony, 2021. február 7.
Tasó Béla
polgármester
Tisztelt Képviselő Testület!
Különösen fontos, hogy a költségvetési egyensúly megtartása, visszaállítása érdekében milyen rendelkezések, intézkedések születnek.
Az előző években is bemutatott "lehetőség <=> igény" közötti óriási különbség a 2021. évi költségvetés tervezésekor is fennáll. Továbbra is olyan VÉGREHAJTHATÓ döntésekre van szükség, ami egyértelműen meghatározza, hogy milyen feladatok és mennyi pénzügyi keret erejéig végezhetők, AZT IS MEGHATÁROZVA ÉS BETARTATVA, HOGY EZEN DÖNTÉSEN KÍVÜL ESŐ ÉLŐ SZERZŐDÉSEKET FEL KELL MONDANI, ILLEVE TOVÁBBI SZERZŐDÉSEK KÖTÉSE, TOVÁBBI KÖTELEZETTSÉGEK VÁLLALÁSA TILTOTT.
A csőd elkerülése érdekében kérem együttműködésüket VÉGREHAJTHATÓ döntések meghozatalában, és azok következetes végrehajtásának MEGKÖVETELÉSÉBEN, VÉGREHAJTÁSÁBAN.
A költségvetés tárgyalása során kiemelten kerüljön mérlegelésre, hogy a helyi adóbevételek milyen felhasználási célokat szolgáljanak.
A költségvetési rendeletben elkülönítetten szerepel az évközi többletigények, valamint az elmaradt bevételek pótlására szolgáló általános tartalék és céltartalék. A bekért és beérkező információkat figyelembe véve, azok fontosságát, kockázatát, várható következményét súlyozva, a felhasználási célokról és hozzárendelt költségvetési keretekről a döntés minél előbb meghozandó.
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: az Mötv.) 115. § (1) bekezdése alapján a helyi önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
Nagyon fontos, hogy az önkormányzat milyen döntésekkel, intézkedésekkel biztosítja a gazdálkodás biztonságát. Valamint hasonlóan nagyon fontos, hogy az intézkedések és jogszabályok érvényesülését, azaz a gazdálkodás szabályszerűségét a polgármester hogyan biztosítja.
Az intézkedések, döntések meghozatalát az is sürgeti, hogy ha az intézmények normatíván felüli többletigényei nem kerülnek támogatásra, akkor az eddig megszokott, jelenleg is többletkiadást generáló feladatstruktúra átalakítása kevésbé késlekedjen, és a költségvetési egyensúly visszaállhasson. Az is különösen mérlegelendő, hogy ha „elkerülhetettlen” feladatok kimaradnak a szükséges támogatásokból attól még azon feladatok kiadásai jelentkezni fognak, és a költségvetési egyensúly javulása nem következik be.
El kell érni tárgyalások eredményes lezárását úgy, hogy a költségvetési rendelet lehetőleg egy fordulós módosításaként történhessen meg. Ennek hiányában a normatíván felül jelentkező igények esetenként és esetleges jóváhagyásokkal elégíthető ki, amit indokolatlanul sok önkormányzati gyűlést igényel és kiszámíthatatlan, hogy a végére marad-e keret kötelező feladatvégzésre, vagy olyan feladatvégzésre, amit az Önkormányzat kiemelten végzendőnek tart.
A kötelezően bevetett ASP könyvelési rendszer lehetőségeit is megtapasztalva, a költségvetés adatainak elemzéséhez 2020. évtől kialakításra került egy olyan sajátfejlesztésű információs rendszer, ami segíti a könnyebb átláthatóságot, részletesebb, már-már tételes információt nyújt tervezett feladatvégzések bevételeiről és kiadásairól, ezáltal a döntéshozás is pontosabbá, célirányosabbá válhat, ami a 2021. év költségvetésének tervezésénél is érvényesül.
Hivatkozott jogszabályok rövidítése:
Jogszabály neve és száma | rövidítése |
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény | |
az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény | Áht. |
az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet | Ávr. |
A jegyző által az előkészített költségvetési rendelet-tervezetet a polgármester február 15-éig nyújtja be a képviselő-testületnek. / Áht. 24. § (3)
1. Tájékoztató mérlegek, kimutatások és szöveges indoklásai
I.1. Tájékoztatás a Nyíradony Város Önkormányzat költségvetési mérlegéről közgazdasági tagolásban, és előirányzat felhasználási tervéről /Áht. 24. § (4) a)
Nyíradony Város Önkormányzat költségvetési mérlege közgazdasági tagolásban az 1. melléklet tartalmazza. (a mérleg a vonatkozó év tervadatait, az előző év várható, és az azt megelőző év tényadatait tartalmazzák /Áht. 102. § (3))
Szöveges kiegészítés, főbb tendenciák, figyelmeztető jelek, fontosabb jellemzők:
1. Figyelembe véve az 5-600 millió Ft összegű helyi adó terhére jelentkező együttest igényt, valamint a reálisan tervezhető 200-260 millió Ft összegű helyi adóbevételt a költségvetési tárgyalás során felmerülő elvégzendő feladatok és azok jelenlegi részeredményeit, több fordulós tárgyalás történt arról, hogy a többszörös igényekhez képest mely területek kerüljenek támogatásra a normatíván felül, de még nem jutott odáig, hogy a helyi adóbevételek szintjén belül maradjon.
2. A szociális normatíva jellemzően és elsősorban segélyezésre, szociális szolgáltatásra, gyermekétkeztetésre használható.
3. Az Áht. 23. § (3) előírja, hogy a költségvetési rendeletben elkülönítetten szerepel az évközi többletigények, valamint az elmaradt bevételek pótlására szolgáló általános tartalék és céltartalék. A beruházási projektek megvalósulása során visszatérő tapasztalat, hogy a tényleges bekerülési költség meghaladja a tervezett költségeket. Ezt figyelembe véve milyen összegű tartalékképzés a reális? Valamint a tapasztalat is azt támasztaj alá, hogy egyéb, előre pontosan nem látható, felmerülő kiadásokra is szükséges tartalékot képezni. Jelen költségvetési tervezetben 30.000.000,-Ft összegű tartalék szerepel egyrészt az előre nem láható kiadásokra, másrészt a járvány miatti kockázatos adóbevétel miatt.
4. Amíg az ingatlanértékesítésből származó többletbevétel akkor célszerű számolni, ha a bevétel tárgyévi realizálása legalább a megkötött szerződés alapján valószínűsíthető, az előző évre tervezett ingatlanértékesítésből származó bevétel sem teljesül.
5. A Vagyonkezelő Kft. által igénylendő támogatás a végzett feladatokhoz rendelten kerüljön megtervezésre, és a támogatás igénylése is aszerint történjen. Előrelépés, hogy Vagyonkezelő Kft. üzleti tervének és a költségvetési rendelet munkaanyaga egyidőben készül, így a döntéshozás is egyszerre tárgyalhatja.
6. A konyhai költség továbbra fedezik kellően a bevételei. Ha az Önkormányzat nem akarja azokat a helyi adóból finanszírozni, akkor az élelmezési díjak további emelése szükséges.
7. Kerüljenek bemutatásra az üzleti és egyéb bevételszerző tevékenységek, ill. azok növelésére irányuló tervezett intézkedések (díjemelések, tevékenységi kör bővítése, stb.), valamint vagyonértékesítésbe bevonható vagyonelemek. A járvány miatt a díjemelési lehetőségek felfüggesztésre kerültek. Ez nem csak bevételkiesést jelent, hanem folyamatos költségfelmerülés, pl. élelmezés esetén még ez is ráfizetéses tevékenység folytatását eredményezi.
8. A sportcélú ingatlanok fenntartása, üzemeltetése történhet-e más intézményi rendszerben úgy, hogy az az önkormányzat költségvetését ne, vagy minél kisebb mértékben terhelje. A sportcsarnok fenntartásában modellváltás várható, ennek előzményeként a fenntartási költségek közvetlenül az önkormányzatnál jelentkeznek.
9. A közüzemi fogyasztási helyek áttekintése, indokoltságának, fellelhetőségének bemutatásával javítani szükséges az átláthatóságot.
10. A költségvetési rendeletben kerüljön meghatározásra, hogy a helyi adóból finanszírozandó feladatok jóváhagyott összegeinek igénylése és folyósítása időarányosan, ill. feladatvégzéssel arányosan történjen.
11. Az iparűzési adóalapból számított egy főre jutó adóerő-képesség 19.981,-Ft-ra emelkedett, ami azt az örvendetes tényt jelenti, hogy javul Nyíradony gazdasági ereje, de ezzel együtt csökkenhetnek egyes állami támogatások, mint pl: tavaly 570,-Ft-ról 542,-Ft-ra csökkent 1 adag szünidei étkeztetés támogatása, ami 2021. évben változott. (21.000,-Ft-ot meghaladó adóerő-képesség esetén 513,-Ft lenne. További érdekesség, hogy 22.000,-Ft-ot meghaladva már szolidaritási hozzájárulást kell fizetni.)
12. A helyi adóbevétel tervezése a járvány miatt, még tendencia elven sem kalkulálható, teljesen bizonytalan kimenetelű. A tervszámok az előző évi helyi adóbevételt tartalmazzák, melynek teljesülési bizonytalanság kockázatának csökkentésére 30.000.000,-Ft tartalékot képezünk, amit csak akkor célszerű felhasználni, ha a tervezett adóbevétel teljesülése valószínűsíthető.
13. A járvány a rendezvény kiadások megtervezésére is hasonló bizonytalansággal hat. A tervszámok a Ligetalja napok rendezvénytől kezdődően tartalmaz kalkulált kiadásokat.
14. Ez évtől megjelenik és egyre nagyobb mértékben meg fog jelenni a költségvetésben a fejlesztési hitelek tőketörlesztési és kamatkiadási költségei. A költségvetési tervben további 90 millió Ft összegű fejlesztési hitel felvétele szerepel. Minden újabb hitelfelvételi szándék esetén fontos átgondolni, hogy jelzálogfedezetként milyen a bank által is elfogadható ingatlan merülhet fel.
15. A projektek megvalósításának egyik sajátossága a hiányosságból fakadó visszafizetési kötelezettség, melyet most is tervezni szükséges. Valamint célszerű átnézni, a projektek várható saját erő igényét, és hogy hogyan tudja azt biztosítani az önkormányzat.
16. Az önkormányzat szokott élni a REKI támogatás igénylési lehetőséggel, ami tavaly igen kedvezően alakult. Egyrészt nem tudni, hogy hogyan alakul a tervezett évben, másrészt tervezéskor nem is jeleníthető meg, arra számítani, azzal számolni nem lehet.
A korábbi években megahatározott teendők, tendenciák jelentős része még mindig érvényesek. A költségvetési egyensúly javítása érdekében további figyelmet és cselekvést igényel, amit a 2020. évben jelentkező járvány drámaian ellehetetlenített.
A helye adóbevétel tervezett felhasználása, helyi adóból támogatott feladatok
száma | megnevezése, rövid leírása | helyi adóból fedezett rész (Ft) | jellege |
12001 | Önkormányzat általános üzemeltetése | 24 832 837 | köt./önk. |
12005 | Közvilágítás | kötelező | |
52006 | Közkifolyó, vízellátás | kötelező | |
12003 | Díszpolgárok | 1 000 000 | önk.vállalt |
12007 | Középületek üzemetetése | 8 603 768 | kötelező |
52010 | Be nem sorolt egészségügyi feladatok | 17 500 000 | köt./önk. |
12011 | Háziorvosi alapellátás | köt./önk. | |
12012 | Ügyeleti ellátás | köt./önk. | |
12013 | Fogorvosi alapellátás | köt./önk. | |
12014 | Család és nővédelmi egészségügyi gondozás | köt./önk. | |
12015 | Ifjúság-egészségügyi gondozás | köt./önk. | |
12016 | Egészségügy igazgatása | köt./önk. | |
12017 | Gyermekorvosi ellátás | köt./önk. | |
12100 | Be nem sorolt intézmény finanszírozás | 400 000 | kötelező |
12101 | POLGÁRMESTERI HIVATAL | 35 769 619 | köt./önk. |
12102 | SZOLGÁLTATÓ INTÉZMÉNY | 45 482 208 | köt./önk. |
12103 | SZIVÁRVÁNY ÖNKORMÁNYZATI ÓVODA | 10 295 114 | köt./önk. |
12104 | MŰVELŐDÉSI HÁZ ÉS VÁROSI KÖNYVTÁR | 17 043 937 | köt./önk. |
12105 | Vagyonkezelő Kft. | 38 711 425 | önk.vállalt |
12106 | Sportcsarnok fenntartás | 53 240 000 | önk.vállalt |
12200 | Be nem sorolt szervezet támogatása | 720 000 | önk.vállalt |
12202 | Roma Nemzetiségi Önkormányzat támogatása | 1 000 000 | köt./önk. |
12203 | Sportegyesület támogatása | 10 000 000 | köt./önk. |
Összesen: | 264 598 908 |
Előzetes hatásvizsgálat a
a Nyíradony Város Önkormányzata 2021.évi költségvetési rendeletalkotáshoz
A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény (Jat.) 17. §-a alapján a költségvetési rendeletet előkészítő jegyző előzetes hatásvizsgálatot végzett, melyben felmérte a szabályozás várható következményeit.
A költségvetési rendelettervezet előzetes hatásvizsgálatának megállapításai a következők:
Társadalmi, gazdasági, hatások
A költségvetési rendeletben foglaltak végrehajtása elősegíti az önkormányzat 2021.évi működésére, céljaira, pályázataira vonatkozó döntések és a támogatási rendszer továbbfejlesztésére vonatkozó célok megvalósítását, a foglalkoztatás szinten tartását a közmunka programok keretében, továbbá a fejlesztési elképzelések csak az elfogadott költségvetés alapján valósíthatóak meg.
A rendeletben foglaltak végrehajtásának gazdasági, költségvetési hatását az előterjesztés részletesen tartalmazza.
Környezeti és egészségügyi következmények
A költségvetési rendeletben foglaltak végrehajtása elősegíti a Gazdasági Program előkészítésében és a településfejlesztési elképzelésekben foglaltak megvalósítását, megvalósulását.
Célunk a település megtartó erejének növelése, illetőleg a lakosságszám növelése, mind a fejlesztésekkel, mind a szociális támogatási rendszerrel, a közmunka programmal, illetőleg az infrastruktúra fejlesztéssel. A megvalósult beruházások megállíthatja a fiatalok elvándorlását. A további fejlesztési elképzelések is a lakosság komfortérzet javítását és többletszolgáltatásokhoz való hozzájutását célozzák meg.
A költségvetési rendeletben foglaltak végrehajtásának közvetlen egészségügyi követelményei nincsenek.
Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A költségvetési rendeletben foglalt pénzügyi,-számviteli és szociális előírások végrehajtása a szakmai, ügyintézési és adminisztratív feladatok végrehajtásában többletfeladatokat jelent a költségvetési szervek számára. A 2018. évtől alkalmazandó ASP rendszer nehézségei a számviteli- pénzügyi szabályok változása jelentős többletterhet jelent a rendelkezésre álló munkatársak részére.
A jogszabályok megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei
A költségvetési rendelet megalkotását szükségessé teszi az Mötv. és az Áht. előírásai, melynek elmaradása mulasztásban megnyilvánuló törvénysértésnek minősül, ami támogatás megvonásával jár, illetőleg az önkormányzat és intézményei feladatellátási kötelezettségének csak az elfogadott költségvetés alapján tudnak eleget tenni.
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek
A költségvetési rendelet alkalmazásához szükséges személyi, tárgyi, szervezeti és pénzügyi feltételek korlátozottan rendelkezésre állnak.
A rendelet-tervezet elkészítésénél figyelembe vettük a jogszabályszerkesztésről szóló 61/2009. (XII.14.) IRM rendelet előírásait.
Mötv. 115. § (1) A helyi önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
Áht. 4. § (3) A gazdálkodás során biztosítani kell a bevételek és kiadások tervezés során meghatározott célhoz kötött felhasználását.
Rendkívül fontos, hogy a költségvetés tervezésének eredményeként reálisan várható bevételeket és kiadásokat tartalmazzon, mert ellenkező esetben a tervszerűtlen és szabálytalan gazdálkodást alapozza meg.
Az előirányzat felhasználási tervben meghatározott feladatok bevételi és kiadási főösszegei az alábbiak szerint alakul és figyelembe veendő Mötv. 35. § (2) bekezdésében előírtak, miszerint az önkormányzati képviselő számára történő tiszteletdíj megállapítása nem veszélyeztetheti az önkormányzat kötelező feladatai ellátását.
A döntési folyamat során mérlegelési lehetőség leginkább a helyi adóbevételek felhasználása szempontjából adódik. Ezért különösen fontos egy olyan részletezettségű, célszerűen használható előirányzat felhasználási terv, amiből minél könnyebben átlátható, kiolvasható, hogy milyen feladatokra szükséges helyi adóbevételt is fordítani.
Az alábbi előirányzat felhasználási terv bemutatja, hogy adott feladatra menyi az összes bevételi, kiadási összege. Valamint bemutatja, hogy a kiadások teljesüléséhez melyik feladathoz milyen összegű helyi adóbevétel hozzárendelése szükséges. Ez ad iránymutatást a polgármester, az intézményvezetők és a Vagyonkezelő Kft ügyvezetője részre, hogy a költségvetési rendelet végrehajtása során a milyen feladatvégzéshez milyen kiadások elismerése teszi lehetővé a tervszerű és szabályszerű gazdálkodást. Ha nem sikerül az előirányzat felhasználási terv alábbi részletezettségű jóváhagyását elérni, akkor az tervszerűtlen és szabálytalan gazdálkodást vetít előre.
ELŐIRÁNYZAT FELHASZNÁLÁSI TERV
KÖLTSÉGVETÉSI SZERVENKÉNT
NYÍRADONY VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
A feladat | ||||
megnevezése, rövid leírása | bevétli főösszege (Ft) | kiadási főösszege (Ft) | helyi adóból fedezett rész (Ft) | jellege |
Önkormányzat általános üzemeltetése | 289 585 559 | 291 277 038 | 24 832 837 | köt./önk. |
Közvilágítás | 20 768 000 | 13 335 000 | kötelező | |
Közkifolyó, vízellátás | 0 | 5 778 500 | kötelező | |
Szünidei gyermekétkezés | 17 085 180 | 17 085 180 | kötelező | |
Díszpolgárok | 1 000 000 | 1 000 000 | 1 000 000 | önk.vállalt |
Középületek üzemetetése | 28 815 818 | 28 815 818 | 8 603 768 | kötelező |
Vízműtelep felújítása | 21 590 000 | 21 590 000 | 0 | kötelező |
Koronavírus | 0 | 0 | 0 | önk.vállalt |
Be nem sorolt egészségügyi feladatok | 0 | 1 840 086 | 17 500 000 | köt./önk. |
Háziorvosi alapellátás | 0 | 3 674 345 | köt./önk. | |
Ügyeleti ellátás | 29 025 608 | 27 476 025 | köt./önk. | |
Fogorvosi alapellátás | 1 238 400 | 558 800 | köt./önk. | |
Család és nővédelmi egészségügyi gondozás | 25 000 000 | 24 999 999 | köt./önk. | |
Ifjúság-egészségügyi gondozás | 600 000 | 261 000 | köt./önk. | |
Egészségügy igazgatása | 0 | 0 | köt./önk. | |
Gyermekorvosi ellátás | 17 000 000 | 14 172 472 | köt./önk. | |
Be nem sorolt rendezvény feladatok | 0 | 0 | 0 | önk.vállalt |
Városnap | 0 | 0 | 0 | önk.vállalt |
Gyermeknap | 0 | 0 | 0 | önk.vállalt |
Ligetaljai napok | 8 001 000 | 8 001 000 | 0 | önk.vállalt |
Aradványpuszta falunap | 635 000 | 635 000 | 0 | önk.vállalt |
Szüreti Sokadalom | 635 000 | 635 000 | 0 | önk.vállalt |
Mikulás, nyugdíjas találkozó | 254 000 | 254 000 | 0 | önk.vállalt |
Népzenei Találkozó | 508 000 | 508 000 | 0 | önk.vállalt |
Be nem sorolt segélyek | 18 616 373 | 18 616 373 | 0 | kötelező |
Első lakáshoz jutók tám. | 11 000 000 | 11 000 000 | 0 | kötelező |
Rendkívüli segély / települési tám. / egyszeri | 30 000 000 | 30 000 000 | 0 | kötelező |
Temetési segély / települési tám. / egyszeri | 2 500 000 | 2 500 000 | 0 | kötelező |
Rendszeres segély / települési tám. / rendszeres | 6 000 000 | 6 000 000 | 0 | kötelező |
Gyógyszerköltség / települési tám. / rendszeres | 11 000 000 | 11 000 000 | 0 | kötelező |
Lakhatási támog. / települési tám. / rendszeres | 9 000 000 | 9 000 000 | 0 | kötelező |
Köztemetés | 3 500 000 | 3 500 000 | 0 | kötelező |
Bursa Hungarica Ösztöndíj | 2 500 000 | 2 500 000 | 0 | kötelező |
Rendkívüli temetési segély / települési tám. / egyszeri | 4 000 000 | 4 000 000 | 0 | kötelező |
Be nem sorolt intézmény finanszírozás | 400 000 | 400 000 | 400 000 | kötelező |
POLGÁRMESTERI HIVATAL | 172 699 369 | 172 699 369 | 35 769 619 | köt./önk. |
SZOLGÁLTATÓ INTÉZMÉNY | 99 394 756 | 99 394 756 | 45 482 208 | köt./önk. |
SZIVÁRVÁNY ÖNKORMÁNYZATI ÓVODA | 136 245 584 | 136 245 584 | 10 295 114 | köt./önk. |
MŰVELŐDÉSI HÁZ ÉS VÁROSI KÖNYVTÁR | 34 110 987 | 34 110 987 | 17 043 937 | köt./önk. |
Vagyonkezelő Kft. | 91 000 000 | 91 000 000 | 38 711 425 | önk.vállalt |
Sportcsarnok fenntartás | 53 240 000 | 53 240 001 | 53 240 000 | önk.vállalt |
Be nem sorolt szervezet támogatása | 720 000 | 720 000 | 720 000 | önk.vállalt |
Szociális és Gyermekjóléti Társulásnak | 330 603 807 | 330 603 807 | 0 | köt./önk. |
Roma Nemzetiségi Önkormányzat támogatása | 1 000 000 | 1 000 000 | 1 000 000 | köt./önk. |
Sportegyesület támogatása | 10 000 000 | 10 000 000 | 10 000 000 | köt./önk. |
Egyházak támogatása | 0 | 0 | 0 | önk.vállalt |
Jókai Mór utca burkolatfelújítása | 17 940 975 | 17 940 975 | 0 | önk.vállalt |
EFOP-1.2.11-16-2017-00027 Otthon Nyíradonyban | 61 652 386 | 61 652 386 | 0 | önk.vállalt |
EFOP-1.5.3-16-2017-00077 Humán szolgáltatások fejl. | 13 694 095 | 13 694 095 | 0 | önk.vállalt |
EFOP-3.9.2-16-2017-00042 Humán kapacitás fejl. | 59 512 820 | 59 512 820 | 0 | önk.vállalt |
ROHU 392 Mentőállomás létesítése | 183 238 251 | 183 238 251 | 0 | önk.vállalt |
TOP-1.1.1-15-HB1-2016-00017 Tudományos és Technológiai Park | 3 733 600 | 3 733 600 | 0 | önk.vállalt |
TOP-2.1.2-15-HBI-00013 Zöld város kialakítása | 278 449 986 | 278 449 986 | 0 | önk.vállalt |
TOP-4.1.3-16-HB1-2017-0008 Leromlott Városi területek rehab. | 158 779 006 | 158 779 006 | 0 | önk.vállalt |
TOP-5.1.2-16-HB1 Foglakoztatási együttműködések a Dél-Nyírségi paktumterületen " | 31 896 140 | 31 896 140 | 0 | önk.vállalt |
TOP-5.2.1-15-HB-2016-00011 Társadalmi együttműködés erősításe | 3 041 909 | 3 041 909 | 0 | önk.vállalt |
VP6-7.2.1-7.4.1.1-16 Művelődési Ház felújítása | 66 312 166 | 66 312 166 | 0 | önk.vállalt |
VP6-7.2.1-7.4.1.2-16 Külterületi helyi közutak fejlesztése | 0 | 0 | 0 | önk.vállalt |
VP6-7.2.1-7.4.1.3-17 Piaci infrastruktúra és közétkeztetés fejl. | 14 060 896 | 14 060 896 | 0 | önk.vállalt |
KEHOP-1.2.1-18-2018-00159 Helyi klímastratégia | 20 000 000 | 20 000 000 | 0 | önk.vállalt |
TOP 5.1.1. | 0 | 0 | 0 | önk.vállalt |
Futópálya projekt | 45 000 000 | 45 000 000 | 0 | önk.vállalt |
Tisztítsuk meg az országot projetk | 7 105 263 | 7 105 263 | 0 | önk.vállalt |
Nem támogatott közfoglalkoztatás | 17 620 959 | 13 730 688 | 0 | önk.vállalt |
2021-22/Start szociális jell. program | 63 399 800 | 64 191 896 | 0 | önk.vállalt |
2021-22/Start mezőgazdaság | 68 151 481 | 68 998 196 | 0 | önk.vállalt |
2021-22/Start helyi sajátosság épülő | 33 119 406 | 33 466 425 | 0 | önk.vállalt |
2020-21/Start szociális jell. program 60911/30/00143 | 3 948 774 | 4 477 650 | 0 | önk.vállalt |
2020-21/Start mezőgazdaság 60911/30/00141 | 8 888 420 | 8 888 420 | 0 | önk.vállalt |
2020-21/Start helyi sajátosság épülő 60911/30/00142 | 1 014 514 | 2 234 380 | 0 | önk.vállalt |
2020-21/60911/26/00246 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás | 2 257 931 | 2 257 931 | 0 | önk.vállalt |
2020-21/60911/26/00250 Képzés | 3 963 961 | 3 963 961 | 0 | önk.vállalt |
2020-21/60911/26/00251 Képzés | 9 429 503 | 9 429 503 | 0 | önk.vállalt |
2020-21/60911/26/00261 8 fő Képzés | 1 986 152 | 1 986 152 | 0 | önk.vállalt |
2020-21/60911/26/00262 gépkezelő | 1 049 292 | 1 049 292 | 0 | önk.vállalt |
GINOP | 0 | 0 | 0 | önk.vállalt |
EFOP 1.8.19-17-2017-00007 Fenntartása | 2 739 944 | 2 739 944 | 0 | önk.vállalt |
Összesen: | 2 671 260 071 | 2 671 260 071 | 264 598 908 | |
NYÍRADONYI POLGÁRMESTERI HIVATAL
A feladat | ||||
megnevezése, rövid leírása | bevétli főösszege (Ft) | kiadási főösszege (Ft) | egyenleg (Ft) | jellege |
Közigazgatás | 187 306 259 | 187 306 259 | 0 | önk/köt. |
NYÍRADONYÉRT SZOLGÁLTATÓ INTÉZMÉNY
A feladat | ||||
megnevezése, rövid leírása | bevétli főösszege (Ft) | kiadási főösszege (Ft) | egyenleg (Ft) | jellege |
Konyha | 206 670 987 | 206 670 987 | 0 | köt./önk. |
Ebrendészet | 6 230 620 | 6 230 620 | 0 | köt. |
Eü. szolgálat | 10 464 920 | 10 464 920 | 0 | köt./önk. |
Mezőőri szoláglat | 16457624 | 16457624 | 0 | köt. |
NYÍRADONYI SZIVÁRVÁNY ÖNKORMÁNYZATI ÓVODA
A feladat | ||||
megnevezése, rövid leírása | bevétli főösszege (Ft) | kiadási főösszege (Ft) | egyenleg (Ft) | jellege |
Nyíradony óvoda | 95 410 693 | 95 410 693 | 0 | köt. |
Aradványpuszta Óvoda | 41 733 452 | 41 733 452 | 0 | köt. |
MÓRICZ ZSIGMOND MŰVELŐDÉSI HÁZ ÉS VÁROSI KÖNYVTÁR
A feladat | ||||
megnevezése, rövid leírása | bevétli főösszege (Ft) | kiadási főösszege (Ft) | egyenleg (Ft) | jellege |
Művelődési ház | 27 903 265 | 27 903 265 | 0 | köt./önk. |
Könyvtár | 10 410 376 | 10 410 376 | 0 | köt./önk. |
Vagyonkezelő Kft.
A Kft. által benyújtott üzleti terve szerinti bontás mutatja be a végzett feladatok bevételi és kiadási összegeit, valamint az önkormányzattól vár támogatási igényt. Fontos, hogy a költségvetés és az üzleti terv tárgyalásakor, módosítások esetén is biztosított legyen, hogy a költségvetésben a Kft. részre meghatározott támogatási összeg, egyezzen a Kft. üzleti tervében szereplő támogatási igénnyel.
Nyíradony Város Önkormányzat intézmény- és feladatfinanszírozás bevételforrás terve:
Rovat | Rovat megnevezés | Eredeti előirányzat |
|---|---|---|
MŰKÖDÉSI BEVÉTELEK | ||
B1 | Működési célú támogatás államháztartáson belülről | 1 146 046 301 |
B11 | Önk. ált. működési támogatása | 853 749 403 |
B111 | Helyi önk. működésének általános támogatása | 211 013 975 |
B112 | Települési onkorm.. egyes köznev. fa. tám. óvoda | 125 950 470 |
B113 | Telep.önk.szociális, gyermekjóléti és gyermekétkeztetési feladatainak támogatása | 499 717 908 |
B114 | Telep.önk. kulturális támogatása | 17 067 050 |
B16 | Egyéb működési célú támogatások bevételi áht-n belülről | 292 296 898 |
B3 | Közhatalmi bevételek | 264 598 908 |
B34 | Vagyoni típusú adók | 47 607 911 |
ebből: építményadó | 30 280 869 | |
ebből: magánszemélyek kommunális adója | 13 958 746 | |
ebből: telekadó | 3 368 296 | |
B35 | Termékek és szolgáltatások adói | 215 978 476 |
ebből: helyi iparűzési adó | 213 540 476 | |
ebből: tartózkodás után fizetett idegenforgalmi adó | 2 438 000 | |
B36 | Egyéb közhatalmi bevételek | 1 012 521 |
B4 | Működési bevételek | 64 336 377 |
B401 | Készletértékesítés ellenértéke | 13 874 771 |
B402 | Szolgáltatások ellenértéke | 10 022 666 |
B403 | Közvetített szolgáltatások ellenértéke | 10 000 000 |
B404 | Tulajdonosi bevételek | 17 000 000 |
B406 | Kiszámlázott általános forgalmi adó | 13 407 940 |
B408 | Kamatbevételek | 30 000 |
B411 | Egyéb működési célú átvett pénzeszköz | 1 000 |
B6 | Működési célú átvett pénzeszköz | 10 033 000 |
B65 | Egyéb működési célú átvett pénzeszközök | 10 033 000 |
B1+..+B6 | MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGVETÉSI BEVÉTELEK ÖSSZESEN | 1 485 014 586 |
FELHALMOZÁSI BEVÉTELEK | ||
B2 | Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről | 184 249 099 |
B25 | Egyéb felhalmozási célú támogatások bevételei áht-n belülről | 184 249 099 |
B5 | Felhalmozási bevételek | 128 000 000 |
B52 | Ingatlanok értékesítése | 128 000 000 |
B2+B5+B7 | FELHALMOZÁSI KÖLTSÉGVETÉSI BEVÉTELEK ÖSSZESEN | 312 249 099 |
B1+..+B7 | KÖLTSÉGVETÉSI BEVÉTELEK ÖSSZESEN | 1 797 263 685 |
B8 | Finanszírozási bevételek | 873 996 386 |
B811 | Hitel,-kölcsönfelvétel áht-n kívűlről | 276 514 763 |
B8111 | Hosszú lejáratú hitelek,kölcsönök felvétele | 176 514 763 |
B8112 | Likviditási célú hitelek, kölcsönök felvétele | 100 000 000 |
B813 | Maradvány igénybevétele | 572 481 623 |
B814 | Államháztartáson belüli megelőlegezések | 25 000 000 |
B1+..+B8 | BEVÉTELEK MINDÖSSZESEN | 2 671 260 071 |
I.2. Tájékoztatás a többéves kihatással járó döntések számszerűsítése évenkénti bontásban és összesítve /Áht. 24. § (4) b)
Többéves kihatással járó döntések jellemzően az elnyert projektek végrehajtását tartalmazzák, valamint az éven túli felhalmozási hitel.
Beruházási kiadások megnevezése | időszak | Forrás | ||
|---|---|---|---|---|
sor szám | ||||
folyósított támogatás | saját erő / | |||
1 | EFOP-1.2.11-16-2017-00027 Otthon Nyíradonyban | tárgyév előtt | 179 755 789 | 0 |
tárgyévben | 20 244 211 | 0 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 200 000 000 | 0 | ||
2 | EFOP-1.5.3-16-2017-00077 Humán szolgáltatások fejl. | tárgyév előtt | 159 977 101 | 0 |
tárgyévben | 0 | 0 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 159 977 101 | 0 | ||
3 | EFOP-3.9.2-16-2017-00042 Humán kapacitás fejl. | tárgyév előtt | 136 503 897 | 0 |
tárgyévben | 0 | 0 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 136 503 897 | 0 | ||
4 | ROHU 392 Mentőállomás létesítése | tárgyév előtt | 66 423 384 | 0 |
tárgyévben | 115 012 604 | 9 549 263 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 181 435 988 | 9 549 263 | ||
5 | TOP-1.1.1-15-HB1-2016-00017 Tudományos és Technológiai Park | tárgyév előtt | 3 733 600 | 0 |
tárgyévben | 0 | 0 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 3 733 600 | 0 | ||
6 | TOP-2.1.2-15-HBI-00013 Zöld város kialakítása | tárgyév előtt | 200 000 000 | 0 |
tárgyévben | 0 | 90 000 000 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 200 000 000 | 90 000 000 | ||
7 | TOP-4.1.3-16-HB1-2017-0008 Leromlott Városi területek rehab. | tárgyév előtt | 114 844 608 | 0 |
tárgyévben | 45 155 392 | 38 580 362 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 160 000 000 | 38 580 362 | ||
8 | TOP-5.1.2-16-HB1 Foglakoztatási együttműködések a Dél-Nyírségi paktumterületen " | tárgyév előtt | 105 056 631 | 0 |
tárgyévben | 0 | 0 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 105 056 631 | 0 | ||
9 | TOP-5.2.1-15-HB-2016-00011 Társadalmi együttműködés erősításe | tárgyév előtt | 105 056 631 | 0 |
tárgyévben | 0 | 0 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 105 056 631 | 0 | ||
10 | VP6-7.2.1-7.4.1.1-16 Művelődési Ház felújítása | tárgyév előtt | 0 | 0 |
tárgyévben | 50 000 000 | 17 151 560 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 50 000 000 | 17 151 560 | ||
11 | VP6-7.2.1-7.4.1.3-17 Piaci infrastruktúra és közétkeztetés fejl. | tárgyév előtt | 11 027 244 | 0 |
tárgyévben | 11 027 243 | 396 429 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 22 054 487 | 396 429 | ||
12 | KEHOP-1.2.1-18-2018-00159 Helyi klímastratégia | tárgyév előtt | 20 000 000 | 0 |
tárgyévben | 0 | 0 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 20 000 000 | 0 | ||
13 | Futópálya projekt | tárgyév előtt | 45 000 000 | 0 |
tárgyévben | 0 | 0 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 45 000 000 | 0 | ||
14 | Tisztítsuk meg az országot projetk | tárgyév előtt | 0 | 0 |
tárgyévben | 0 | 0 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 0 | 0 | ||
15 | Jókai Mór utca burkolatfelújítása | tárgyév előtt | 17 940 975 | 0 |
tárgyévben | 0 | 0 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 17 940 975 | 0 | ||
19 | Fejlesztési hitel törlesztése | tárgyév előtt | 0 | |
tárgyévben | 0 | 3 645 035 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 0 | 3 645 035 | ||
ÖSSZESEN | tárgyév előtt | 1 165 319 860 | 0 | |
tárgyévben | 241 439 450 | 159 322 649 | ||
tárgyév után | 0 | 0 | ||
összesen | 1 406 759 310 | 159 322 649 | ||
I.3. Tájékoztatás a közvetett támogatásokról /Áht. 24. § (4) c)
Kimutatás a közvetett támogatásokról | ||
|---|---|---|
Megnevezés | 2020 tény (Ft) | 2021 terv (Ft) |
Az ellátottak térítési díjának, kártérítésének méltányossági alapon történő elengedésének összege | 0 | |
A lakosság részére lakásépítéshez, lakásfelújításhoz nyújtott kölcsönök elengedésének összege | 0 | |
A helyi adónál, gépjárműadónál biztosított kedvezmény, mentesség összege adónemenként, és ebből: | 358 464 | |
- Építményadó | 0 | |
- Telekadó | 32 575 | |
- Magánszemélyek kommunális adója | 252 199 | |
- Idegenforgalmi adó | 0 | |
- Helyi iparűzési adó | 0 | |
- Gépjárműadó | 0 | |
- Pótlék | 73 690 | |
- Bírság és végrehajtási költség | 0 | |
A helyiségek, eszközök hasznosításából származó bevételből nyújtott kedvezmény, mentesség összege | 0 | |
Az egyéb nyújtott kedvezmény vagy kölcsön elengedésének összege | 0 | |
I.4. Tájékoztatás az Áht. 29/A. § szerinti tervszámoknak megfelelően a költségvetési évet követő három év tervezett bevételi előirányzatainak és kiadási előirányzatainak keretszámairól főbb csoportokban, és a 29/A. § szerinti tervszámoktól történő esetleges eltérés indokairól /Áht. 24. § (4) d)
Nyíradony Város Önkormányzatának az Áht. 29/A. §-a szerinti bevétel és kiadások tervszámait a …/2021.(II.13.) sz. határozata szerint állapította meg.
Saját bevételek és fizetési kötelezettség (Ft) | Év | ||||
Megnevezés | ssz. | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Helyi adók (B34-ből) (02/109+110+111+122+123+154 ) | 1 | 264 598 908 | 300 000 000 | 300 000 000 | 300 000 000 |
Tulajdonosi bevételek (B404) (02/191 | 2 | 17 000 000 | 17 000 000 | 17 000 000 | 17 000 000 |
Díjak, pótlékok, bírságok, települési adók (B355-ből, B36) (02/155+163+165) | 3 | 1 500 000 | 1 500 000 | 1 500 000 | 1 500 000 |
Immateriális javak, ingatlanok és egyéb tárgyi eszközök értékesítése (B51, B52, B53) (02/221+223+225) | 4 | 128 000 000 | 30 000 000 | ||
Részesedések értékesítése és részesedések megszűnéséhez kapcsolódó bevételek (B54-ből, B55)(02/(226-227)+228) | 5 | ||||
Privatizációból származó bevételek (B54-ből) (02/227) | 6 | ||||
Garancia- és kezességvállalásból származó megtérülések (B13, B22, B61, B71) (02/09+45+230+256) | 7 | ||||
Saját bevételek (01+…+07) | 8 | 411 098 908 | 348 500 000 | 318 500 000 | 318 500 000 |
Saját bevételek (09. sor) 50 %-a | 9 | 205 549 454 | 174 250 000 | 159 250 000 | 159 250 000 |
Előző év(ek)ben keletkezett fizetési kötelezettség (11+… +18) | 10 | 6 845 035 | 9 858 512 | 26 765 507 | 25 982 927 |
- Hitelből eredő fizetési kötelezettség | 11 | 6 845 035 | 9 858 512 | 26 765 507 | 25 982 927 |
- Kölcsönből eredő fizetési kötelezettség | 12 | ||||
- Hitelviszonyt megtestesítő értékpapírból eredő fizetési kötelezettség | 13 | ||||
- Adott váltóból eredő fizetési kötelezettség | 14 | ||||
- Pénzügyi lízingből eredő fizetési kötelezettség4 | 15 | ||||
- Halasztott fizetés, részletfizetés fizetési kötelezettsége | 16 | ||||
- Szerződésben kikötött visszavásárlási kötelezettség | 17 | ||||
- Kezesség-, és garanciavállalásból eredő fizetési kötelezettség | 18 | ||||
Tárgyévben keletkezett illetve keletkező, tárgyévet terhelő fizetési kötelezettség (20+…+27) | 19 | 500 000 | 6 687 513 | 17 306 354 | 16 808 875 |
- Hitelből eredő fizetési kötelezettség | 20 | 500 000 | 6 687 513 | 17 306 354 | 16 808 875 |
- Kölcsönből eredő fizetési kötelezettség | 21 | ||||
- Hitelviszonyt megtestesítő értékpapírból eredő fizetési kötelezettség | 22 | ||||
- Adott váltóból eredő fizetési kötelezettség | 23 | ||||
- Pénzügyi lízingből eredő fizetési kötelezettség | 24 | ||||
- Halasztott fizetés, részletfizetés fizetési kötelezettsége | 25 | ||||
- Szerződésben kikötött visszavásárlási kötelezettség | 26 | ||||
- Kezesség-, és garanciavállalásból eredő fizetési kötelezettség | 27 | ||||
Fizetési kötelezettség összesen (10+19) | 28 | 7 345 035 | 16 546 025 | 44 071 861 | 42 791 802 |
Fizetési kötelezettséggel csökkentett saját bevétel (09-28) | 29 | 198 204 419 | 157 703 975 | 115 178 139 | 116 458 198 |
A költségvetési rendelet az Áht. 29/A. §-a szerinti bevétel és kiadások tervszámoknak megfelelően került tervezésre,
Tisztelt Képviselőt-testület kérem az előterjesztés megtárgyalását, és Nyíradony Város Önkormányzata költségvetési rendeltének elfogadását.
Nyíradony, 2021. február 7.
………………………….
Tasó Béla
polgármester
1. melléklet
Nyíradony Város Önkormányzat költségvetési mérlege közgazdasági tagolásban
Kiemelt EI. | BEVÉTELEK | Két évvel korábbi tényadatok | Előző év várható tényadatai | Vonatkozó év előirányzat tervadatai | Kiemelt EI. | KIADÁSOK | Két évvel korábbi tényadatok | Előző év várható tényadatai | Vonatkozó év előirányzat tervadatai |
I. MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGVETÉSI MÉRLEG | |||||||||
B1 | Működési célú támogatás államháztartáson belülről | 1 440 995 658 | 1 430 907 036 | 1 146 046 301 | K1 | Személyi juttatások | 422 375 995 | 324 987 304 | 244 538 979 |
B3 | Közhatalmi bevételek | 342 977 431 | 273 528 082 | 264 598 908 | K2 | Munkaadókat terhelő jár. és szoc. hozzájárulási adó | 58 431 244 | 40 535 761 | 26 342 393 |
B4 | Működési bevételek | 128 575 679 | 69 237 599 | 64 336 377 | K3 | Dologi kiadások | 370 961 266 | 331 098 906 | 614 549 176 |
B6 | Működési célú átvett pénzeszköz | 1 145 100 | 10 033 000 | K4 | Ellátottak pénzbeli juttatásai | 51 420 861 | 86 209 784 | 78 616 373 | |
K5 | Egyéb működési célú kiadások | 540 575 144 | 625 146 818 | 499 870 333 | |||||
B1+..+B6 | MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGVETÉSI BEVÉTELEK ÖSSZESEN | 1 912 548 768 | 1 774 817 817 | 1 485 014 586 | K1+..+K5 | Működési költségvetési kiadások összesen | 1 443 764 510 | 1 407 978 573 | 1 463 917 254 |
Működési ktgv. bevételek, kiadások egyenlege, hiány: | többlet: | 468 784 258 | 366 839 244 | 21 097 332 | |||||
II. FELHALMOZÁSI KÖLTSÉGVETÉSI MÉRLEG | |||||||||
B2 | Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről | 19 498 757 | 235 194 167 | 184 249 099 | K6 | Beruházások | 193 250 307 | 250 735 025 | 477 721 743 |
B5 | Felhalmozási bevételek | 47 410 000 | 503 110 | 128 000 000 | K7 | Felújítások | 115 395 170 | 33 379 209 | 147 637 204 |
B7 | Felhalmozási célú átvett pénzeszköz | 4 611 900 | 0 | K8 | Egyéb felhalmozási kiadások | 80 499 | 0 | 0 | |
B2+B5+B7 | FELHALMOZÁSI KÖLTSÉGVETÉSI BEVÉTELEK ÖSSZESEN | 66 908 757 | 240 309 177 | 312 249 099 | K6+..+K8 | Felhalmozási költségvetési kiadások összesen | 308 725 976 | 284 114 234 | 625 358 947 |
Felhalmozási ktgv. bevételek, kiadások egyenlege, hiány: | 241 817 219 | 43 805 057 | 313 109 848 | többlet: | |||||
B1+..+B7 | KÖLTSÉGVETÉSI BEVÉTELEK ÖSSZESEN | 1 979 457 525 | 2 015 126 994 | 1 797 263 685 | K1+..+K8 | Költségvetési kiadások összesen | 1 752 490 486 | 1 692 092 807 | 2 089 276 201 |
Költségvetési bevételek és kiadások egyenlege, hiány | 292 012 516 | többlet: | 226 967 039 | 323 034 187 | |||||
III. FINANSZÍROZÁSI MÉRLEG | |||||||||
B8 | Finanszírozási bevételek | 762 384 024 | 687 987 486 | 873 996 386 | K9 | Finanszírozási kiadások | 386 530 240 | 438 540 050 | 581 983 870 |
B811 | Hitel,-kölcsönfelvétel áht-n kívűlről | 49 278 524 | 276 514 763 | K911 | Hitel-,kölcsöntörlesztés | 103 645 035 | |||
B812 | Belföldi értékpapírok bevételei | 0 | K912 | Belföldi értékpapírok vásárlása | 0 | ||||
B813 | Maradvány igénybevétele | 732 075 804 | 602 820 823 | 572 481 623 | K913 | Államháztartáson belüli megelőlegezések folyósítása | 0 | ||
B814 | Államháztartáson belüli megelőlegezések | 30 308 220 | 35 888 139 | 25 000 000 | K914 | Államháztartáson belüli megelőlegezések visszafizetése | 26 742 881 | 32 046 382 | 35 888 139 |
B816 | Központi irányítószervi támogatás | 0 | K915 | Központi irányító szervi támogatás folyósítása | 359 787 359 | 406 493 668 | 442 450 696 | ||
K916 | Pénzeszközök lekötött bankbetétként elhelyezése | 0 | |||||||
K917 | Pénzügyi lízing kiadásai | 0 | |||||||
B1+..+B8 | BEVÉTELEK MINDÖSSZESEN | 2 741 841 549 | 2 703 114 480 | 2 671 260 071 | K1+..+K9 | KIADÁSOK MINDÖSSZESEN | 2 139 020 726 | 2 130 632 857 | 2 671 260 071 |