Görbeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2017 (VIII.15.) önkormányzati rendelete

anyakönyvi események hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívüli megtartásának engedélyezéséről és díjairól

Hatályos: 2020. 02. 01

(egységes szerkezetben a 2/2020.(I.30.) önkormányzati rendelettel)


Görbeháza Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdése a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Görbeháza Község Önkormányzatának a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2015.(VIII.14.) önkormányzati rendelete 6. melléklete alapján a Görbeháza Községi Önkormányzat Szociális, Kulturális, Oktatási és Ügyrendi Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:


Értelmező rendelkezések

1. §

E rendelet alkalmazásában:

1. anyakönyvi esemény: a házasságkötés

2. kérelmezők: a hivatali helyiségen-, a hivatali munkaidőn kívül tartandó anyakönyvi eseményeket az anyakönyvi jogszabályok szerint bejelentő ügyfelek

3. hivatali helyiség: Görbeházai Polgármesteri Hivatal Görbeháza, Böszörményi u. 39. szám alatti házasságkötő terme és a Görbeháza, Iskola u. 14. szám alatti Művelődési Ház kis- és nagyterme

4. hivatali munkaidő: Görbeháza Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkaidő.


Hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény

2. §

(1)     A hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény létesítésének engedélyezését az elektronikus anyakönyvi program által elállított nyomtatványon kell kérni a bejelentkezési szándékkal egy időben, de legalább az anyakönyvi esemény tervezett időpontját megelőző 30. napig.

(2)     Hivatali munkaidőn kívülinek minősül az az anyakönyvi esemény, amely a Görbeházai Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendtől eltérően történik.            

(2)     A kérelemről a jegyző – az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével – dönt.

(3)     Nem minősül hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseménynek és e rendelet szabályait nem kell alkalmazni, ha a hivatali helyiség bármely okból bekövetkező használhatatlansága miatt nem vehető igénybe anyakönyvi esemény céljára. Ebben az esetben a más helyszínen megtartott anyakönyvi esemény térítésmentes.


A többletszolgáltatási díj megfizetésének módja

3. §

(1)     A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény többletszolgáltatási díját a Görbeházai Polgármesteri Hivatal házipénztárába legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző 5 nappal kell megfizetni.

(2)     Amennyiben az anyakönyvi eseményre nem kerül sor, a befizetett szolgáltatási díjat a kérelmezők írásbeli kérelmére a hivatal visszafizeti.

(3)     Amennyiben a hivatali helyiségen kívüli házasságkötésre rendkívüli körülmény miatt kerül sor, a házasulók mentesülnek a díjfizetési kötelezettség alól.

(4)     A (3) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül, ha valamelyik házasuló mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, kora miatt az anyakönyvvezető előtt a hivatali helyiségében megjelenni nem képes. E körülmény fennállását kérelmükben a házasulók megjelölni és igazolni kötelesek.

(5)     A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény többletszolgáltatási díját a rendelet 1. melléklete tartalmazza.


Záró rendelkezések

4.  §

(1)     Ez a rendelet 2017. szeptember 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett anyakönyvi események esetén kell alkalmazni.




(2)     Hatályát veszti  a házasságkötések létesítésének engedélyezéséről és szolgáltatási díjairól szóló 2/2011. (I.28.) önkormányzati rendelet.




Giricz Béla Lászlóné                                                                              Dr. Juhász Péter

      polgármester                                                                                           jegyző




Záradék:

A rendeletet a mai napon kihirdettem.



Görbeháza, 2017. augusztus 15.




Dr. Juhász Péter

jegyző



1. melléklet a 20/2017. (VIII.15.) önkormányzati rendelethez[1]




I. Anyakönyvi események után fizetendő díjak



Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény után fizetendő díj

Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény után fizetendő díj

20.000 Ft

18.000 Ft        




A fenti összegek a fizetendő ÁFA-t nem tartalmazzák.



II. Az anyakönyvvezetőt megillető díjazás:



a.)   Az anyakönyvvezetőt hivatali helyiségen kívül tartott anyakönyvi esemény után megillető díjazás eseményenként:                                                                                   bruttó 20.000 Ft       



b.)   Az anyakönyvvezetőt hivatali munkaidőn kívül tartott anyakönyvi esemény után megillető díjazás eseményenként:                                                                                   bruttó 16.000 Ft 


      

c.)   Amennyiben az anyakönyvvezető azonos napon több esetben működik közre, eseményenként megillető díjazás:                                                                                                 bruttó 16.000 Ft 






[1]

Módosította a 2/2020.(I.30.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos 2020. február 1. napjától.