Hortobágy Község Önkormányzat Képviselő-testületének 29/2017. (XII.22.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi átmeneti gazdálkodásáról
Hatályos: 2018. 01. 01- 2018. 02. 18Hortobágy Község Önkormányzat Képviselő-testületének 29/2017. (XII.22.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi átmeneti gazdálkodásáról
Hatályos: 2018. 01. 01- 2018. 02. 18
Hortobágy Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
(1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert arra, hogy 2018. január 01. napjától a 2018. évi költségvetési rendelet hatályba lépéséig Hortobágy Község Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről szóló rendeletében meghatározott előirányzatok szintjén a bevételeket és a kiadásokat időarányosan teljesítse.
A polgármester felhatalmazása kiterjed arra, hogy a Magyarország 2018. évi költségvetéséről szóló törvényben meghatározottak szerint az önkormányzat a hatályos bevételeket és kiadásokat teljesítse.
Az önállóan működő Hortobágyi Nyitnikék Óvoda a 2017. évi költségvetés eredeti dologi előirányzatának időarányos részéig jogosult kötelezettségvállalásra. A jogszabály által előírt kötelező feladatainak ellátásához szükséges valamennyi előirányzat vonatkozásában teljes mértékben jogosult kötelezettségvállalásra.
2. §
(1) A polgármester felhatalmazást kap arra, hogy a hatályos törvényeknek megfelelően a közalkalmazottak, köztisztviselők és Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó dolgozók havi illetménye, illetve munkabére, a soros lépések, valamint a legkisebb munkabér, és cafetéria-juttatás kifizetésre kerüljenek.
(2) Az átmeneti gazdálkodás időszakában finanszírozhatók a szociális igazgatás körébe tartozó kifizetések.
A polgármester kötelezettséget vállalhat és kifizetést teljesíthet a támogatással megvalósuló közfoglalkoztatási programok lebonyolítására.
3. §
Felhatalmazást kap a polgármester, hogy az átmeneti gazdálkodás időszakában az Áht. és az önkormányzati gazdálkodásra vonatkozó jogszabályi rendelkezések betartásával intézkedéseket tegyen az önkormányzatot megillető bevételek folyamatos beszedésére és a felmerülő, indokolt kiadások teljesítésére.
4. §
(1) A 2018. évi költségvetési rendelet megalkotásáig új működtetési, beruházási, felújítási feladat nem indítható, azokra kötelezettség nem vállalható, kivétel:
a.) a hiba-és balesetveszély-elhárítás,
b.) ha, a képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy - az átmeneti gazdálkodás időszaka alatt – kötelezettséget vállaljon (pl.: tagi kölcsön).
(2) Folyamatban lévő beruházáshoz, pályázathoz kapcsolódó feladatok tárgyévi ütemére kifizetések - a korábbi évben vállalt kötelezettségnek megfelelően - teljesíthetők.
5. §
A 2018. évi költségvetésről szóló rendelet kihirdetéséig államháztartáson kívülre támogatás max. 100 eFt összeghatárig nyújtható. A támogatásról a polgármester jogosult dönteni.
6. §
(1) Felhatalmazást kap a polgármester arra, hogy az önkormányzat fizetési kötelezettségeinek teljesítése érdekében a fejlesztési célú szabad pénzeszköz erejéig fejlesztési célú pénzeszközt csoportosítson át a költségvetési számlára átmenetileg működési célú felhasználásra.
(2) Amennyiben a jogszabályok lehetővé teszik folyószámlahitel igénylését, úgy a polgármester felhatalmazást kap arra, hogy a folyószámla hitelkeret szerződést max. 35 mFt összeg erejéig aláírja, valamint a feladatellátáshoz szükséges kiadások teljesítéséig folyószámlahitelt lehívja.
7. §
Az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket az új költségvetési rendeletbe be kell illeszteni.
8. §
E rendelet 2018. január 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a 2018. évi költségvetési rendelet hatálybalépéséig kell alkalmazni.
Hortobágy, 2017. december 14.
Vincze Andrásné Dr. Bencsik Judit
polgármester jegyző
ZÁRADÉK: A rendelet kihirdetve, a Balmazújvárosi Közös Önkormányzati Hivatal Hortobágyi Kirendeltsége hirdetőtábláján kifüggesztve: 2017. december 22. napján.
Dr. Bencsik Judit
jegyző