Hortobágy Község Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2018. (XII.20.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2019. évi átmeneti gazdálkodásáról

Hatályos: 2019. 01. 01

Hortobágy Község Önkormányzat Képviselő-testületének 18/2018. (XII.20.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2019. évi átmeneti gazdálkodásáról

Hatályos: 2019. 01. 01

Hortobágy Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert arra, hogy 2019. január 01. napjától a 2019. évi költségvetési rendelet hatályba lépéséig Hortobágy Község Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről szóló rendeletében meghatározott előirányzatok szintjén a bevételeket és a kiadásokat időarányosan teljesítse.

A polgármester felhatalmazása kiterjed arra, hogy a Magyarország 2019. évi költségvetéséről szóló törvényben meghatározottak szerint az önkormányzat a hatályos bevételeket és kiadásokat teljesítse.
Az önállóan működő Hortobágyi Nyitnikék Óvoda a 2018. évi költségvetés eredeti dologi előirányzatának időarányos részéig jogosult kötelezettségvállalásra. A jogszabály által előírt kötelező feladatainak ellátásához szükséges valamennyi előirányzat vonatkozásában teljes mértékben jogosult kötelezettségvállalásra.

2. § (1) A polgármester felhatalmazást kap arra, hogy a hatályos törvényeknek megfelelően a közalkalmazottak, köztisztviselők és Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó dolgozók havi illetménye, illetve munkabére, a soros lépések, valamint a legkisebb munkabér, és a cafetéria-juttatás kifizetésre kerüljenek.

(2) Az átmeneti gazdálkodás időszakában finanszírozhatók a szociális igazgatás körébe tartozó kifizetések.

A polgármester kötelezettséget vállalhat és kifizetést teljesíthet a támogatással megvalósuló közfoglalkoztatási programok lebonyolítására.

3. § Felhatalmazást kap a polgármester, hogy az átmeneti gazdálkodás időszakában az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény és az önkormányzati gazdálkodásra vonatkozó jogszabályi rendelkezések betartásával intézkedéseket tegyen az önkormányzatot megillető bevételek folyamatos beszedésére és a felmerülő, indokolt kiadások teljesítésére.

4. § (1) A 2019. évi költségvetési rendelet megalkotásáig új működtetési, beruházási, felújítási feladat nem indítható, azokra kötelezettség nem vállalható, kivétel:

a.) a hiba-és balesetveszély-elhárítás,
b.) ha, a képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy - az átmeneti gazdálkodás időszaka alatt – kötelezettséget vállaljon (pl.: tagi kölcsön).
(2) Folyamatban lévő beruházáshoz, pályázathoz kapcsolódó feladatok tárgyévi ütemére kifizetések - a korábbi évben vállalt kötelezettségnek megfelelően - teljesíthetők.

5. § A 2019. évi költségvetésről szóló rendelet kihirdetéséig államháztartáson kívülre támogatás maximum 100.000.-Ft összeghatárig nyújtható. A támogatásról a polgármester jogosult dönteni.

6. § (1) Felhatalmazást kap a polgármester arra, hogy az önkormányzat fizetési kötelezettségeinek teljesítése érdekében a fejlesztési célú szabad pénzeszköz erejéig fejlesztési célú pénzeszközt csoportosítson át a költségvetési számlára átmenetileg működési célú felhasználásra.

(2) Amennyiben a jogszabályok lehetővé teszik folyószámlahitel igénylését, úgy a polgármester felhatalmazást kap arra, hogy a folyószámla hitelkeret szerződést maximum 10.000.000.-Ft összeg erejéig aláírja, valamint a feladatellátáshoz szükséges kiadások teljesítéséig folyószámlahitelt lehívja.

7. § Az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket a 2019. évi költségvetési rendeletbe be kell illeszteni.

8. § E rendelet 2019. január 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a 2019. évi költségvetési rendelet hatálybalépéséig kell alkalmazni.