Biharnagybajom Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2013 (II.11.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2013. 03. 02- 2013. 07. 09Biharnagybajom Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2013 (II.11.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2013-03-02-tól 2013-07-09-ig
Biharnagybajom Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk
(1) bekezdés d) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében biztosított felhatalmazás alapján az Mötv. szabályainak kiegészítéseként a Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatának (a továbbiakban: SZMSZ) megállapításáról az alábbiakat rendeli el:
I. Fejezet
Általános rendelkezések
1. §
(1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Biharnagybajom Községi Önkormányzat.
(2) Az Önkormányzat székhelye: Biharnagybajom, Rákóczi út 5.; postacíme: 4172 Biharnagybajom, Pf.: 10.
(3) Az Önkormányzat telephelyei: Védőnői Szolgálat Biharnagybajom Rákóczi út 7.
Konyha Biharnagybajom Bacsó B. u. 2-4.
(4) Az Önkormányzat adószáma: 15728692-2-09
(5) Az önkormányzati portál címe: www.biharnagybajom.hu
2. §
(1) A községi Önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati jogokat a község lakossága a megválasztott képviselőkből álló Képviselő-testület útján gyakorolja.
(2) A Képviselő-testület törvényes képviselője a polgármester, aki a képviseleti jog esetenkénti átadásával az alpolgármestert is megbízhatja.
(3) A községi Képviselő-testületnek a polgármesterrel együtt 7 tagja van. A képviselő-testületi tagok névsorát az 1. számú melléklet tartalmazza.
(4) A községi Önkormányzat hivatalos jelképei a település címere és zászlója. Biharnagybajom címerének és zászlójának leírását, valamint azok használatának rendjét külön önkormányzati rendelet tartalmazza.
II. Fejezet
A községi Önkormányzat feladat- és hatásköre
3. §
( 1 ) Az Önkormányzat által önként vállalt feladatok :
- közösségi, kulturális hagyományok és értékek ápolásának, a művelődésre szerveződő közösségek tevékenységének támogatása
- civil szervezetek támogatása
- IKSZT működtetése
- szövetségekben, társulásokban való részvétel;
- nemzetközi kapcsolatok kialakítása;
- etnikai kisebbség életkörülményeinek figyelemmel kísérése, segítése;
- bölcsőde működtetése
- hagyományőrző- és tömegrendezvények fenntartása
- hírlevél megjelentetése
- nem kötelező pénzbeli szociális ellátások biztosítása
- lakáshoz jutás támogatása
4. §
A Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik – az Mötv. 42. §-ában felsoroltakon túlmenően:
- a közfeladat önkéntes felvállalása vagy erről történő lemondás;
- megállapodás belföldi önkormányzattal és egyéb szervezettel, illetve annak felmondása;
- gazdasági társaságba való belépés, kilépés, gazdasági társaság alapítása, megszüntetése;
- a gazdálkodás átmeneti zavarának elhárítását szolgáló eseti hitelfelvétel az éves
költségvetési rendeletben meghatározottakon túl.
5. §
(1) Az Önkormányzat által átruházott hatásköröket a 2. számú melléklet tartalmazza.
(2) Az átruházott hatáskör gyakorlója az ennek keretében tett intézkedéseiről, azok eredményeiről szükség szerint, de évente legalább egyszer – szeptemberben – számot ad.
III. Fejezet
A Képviselő-testület tagjai, tisztségviselői
6. §
(1) A képviselő az Mötv-ben biztosított jogok gyakorlásával, kötelezettségek teljesítésével végzi tevékenységét.
(2) A képviselő a Hivatal köztisztviselőitől igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást és ügyviteli segítséget a jegyző által kijelölt köztisztviselő közreműködésével.
7. §
A Képviselő-testület tisztségviselői:
- a polgármester, aki egyben a Képviselő-testület elnöke, munkáját főállásban látja el;
- az alpolgármester, aki munkáját társadalmi megbízatásban látja el
- az állandó bizottságok elnökei.
IV. Fejezet
A Képviselő-testület működése
8. §
(1) A Képviselő-testület különösen indokolt esetben az üléstervben meghatározottakon kívül „rendkívüli” ülést is tarthat.
(2) Az üléstervet a polgármester terjeszti elő legkésőbb a tárgyév első ülésén
(3) Az ülésterv elkészítéséhez javaslatot kell kérni
a) a képviselő-testület bizottságaitól
b) az önkormányzati intézmények vezetőitől
c) a jegyzőtől
d) a Roma Nemzetiségi Önkormányzattól
e) civil szervezetektől
(4) Az ülésterv tartalmazza:
- az ülések tervezett helyét
- az ülések tervezett időpontjait és napirendjét
- a tervezett napirend előterjesztőjének nevét
- a tervezett napirendet véleményező bizottság (ok) megjelölését
- a felkért (meghívott) előadó nevét, beosztását.
1. A Képviselő-testület ülései
9. §
- A képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli ülést és közmeghallgatást tart.
- A képviselő-testület a (4) bekezdés kivételével havonta ülést tart az általa elfogadott ülésterv szerint.
- A képviselő-testületi ülés lehetőleg csütörtöki napon, általában 14 órakor kezdődik és legfeljebb 6 óra az időtartama.
- A képviselő-testület ülésterv szerint ülést július 1. és augusztus 20. között nem tart.
A képviselő-testület ülését határozatképtelenség esetén, 8 napon belül újra össze kell hívni. Ismételt határozatképtelenség esetén a polgármester a soron kívüli összehívásnak szabálya szerint intézkedik.
2. A rendes ülés összehívása
10. §
(1) A Képviselő-testületet a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze.
(2) A polgármester, illetve az alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testületet a korelnök hívja össze.
(3) A képviselő-testület ülését írásbeli meghívóval kell összehívni, amelynek tartalma
- az ülés helye és időpontja
- a javasolt napirendi pontok
- a napirend előterjesztőjének vagy előadójának neve és beosztása
- utalás az előterjesztés szóbeli jellegére
- utalás arra, hogy a meghívott tanácskozási joggal vagy anélkül vehet részt a képviselő- testület ülésén
(4) A meghívó és az írásos anyag megküldése a képviselőnek elektronikus formában történik.
(5) A meghívót és az írásbeli előterjesztéseket úgy kell kézbesíteni, hogy azt az érdekeltek az ülés időpontját megelőzően legalább 5 nappal kézhez kapják.
3. A rendkívüli ülés összehívása
11. §
(1) Amennyiben a Képviselő-testület bizottsága vagy a képviselők ¼-e írásban a Képviselő-testület összehívását kezdeményezi a polgármester az ülés időpontját a kezdeményezés kézhezvételétől számított 15 napon belül a meghívó kiküldésével egyidejűleg kitűzi.
Az indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés összehívásának indokát.
(2) A polgármester indokolt esetben összehívhat rendkívüli képviselő-testületi ülést.
(3) Az indítványt a polgármesternél kell előterjeszteni.
(4) A meghívót legalább az ülés megkezdése előtt 2 nappal kézbesíteni kell. Rendkívüli esetben a meghívás rövidebb úton is történhet (pl.: telefon, futár stb.)
4. Közmeghallgatás
12. §
- A Képviselő-testület évente egy alkalommal tart közmeghallgatást.
- A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű ügyben a képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, az alpolgármesterhez vagy a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek. A felszólalás időtartama személyenként legfeljebb 5 perc, ismételt felszólalás esetén 1 perc.
- A közmeghallgatást a polgármester vezeti. A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, melynek tartalmára, készítésére a képviselő-testület üléséről készülő jegyzőkönyv elkészítésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
- A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekről a soron következő képviselő-testületi ülés tájékoztatásáról a jegyző gondoskodik.
- A közmeghallgatáson elhangzottakat – kérdéseket, felvetéseket, egyebeket –
a Képviselő-testület soron következő rendes ülésén – önálló napirendi pontként – megtárgyalja.
5. Az ülések nyilvánossága
13. §
(1) A Képviselő-testület üléséről hangfelvétel és írásos jegyzőkönyv készül.
(2) A közmeghallgatásról, a Képviselő-testület ülésének időpontjáról, helyéről és napirendjéről a meghívó kiküldésével egyidőben a jegyző a község lakosságát a helyben szokásos módon, hirdetőtáblán, az Önkormányzat honlapján keresztül tájékoztatja.
6. A Képviselő-testület üléseire meghívandók köre
14. §
(1) A képviselő-testület nyilvános ülésére tagjain, és a jegyzőn kívül meg kell hívni
- teljes körű tanácskozási joggal:
- a Roma Nemzetiségi Önkormányzat elnökét
b) adott napirendre vonatkozó tanácskozási joggal.
- önkormányzati intézmények vezetőit
- a hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit
- az érintett társadalmi szervezetek vezetőit
- azt a személyt, szervezet vezetőjét, képviselőjét, akinek jelenléte a napirend tárgyalásához szükséges
(2) Meghívottként – tanácskozási joggal – vesznek részt a képviselő-testületi ülésen azok, akik jelenlétét a napirenddel összefüggésben a polgármester és a bizottságok, valamint a jegyző szükségesnek tartják.
7. A tanácskozás rendje
15. §
(1) A Képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester,
a tisztségviselők akadályoztatása esetén a korelnök vezeti.
(2) Az ülés menete:
- határozatképesség megállapítása
- napirendek elfogadása
- jelentés a két ülés között történt fontosabb eseményekről, a megtett intézkedésekről,
a határozatok végrehajtásáról - napirendek tárgyalása, döntéshozatal
- különfélék /interpellációk, felvilágosítás kérés, kérdések, bejelentések, felvetések/
(3) Az ülést levezető polgármester (elnök) feladatai és jogosítványai:
a) megállapítja és folyamatosan figyelemmel kíséri a határozatképességet, megnyitja és
berekeszti az ülést;
- előterjeszti a napirendi javaslatot;
- napirendi pontonként vezeti, majd összefoglalja a vitát, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat;
- indítványozhatja a tárgyalt napirend keretében a hozzászólások időtartamának korlátozását vagy a vita lezárását a vita 45. percétől, erről a Képviselő-testület nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel dönt;
- a Képviselő-testület általánosan felhatalmazza a polgármestert, hogy az ülésen megjelent állampolgároknak hozzászólási jogot adjon;
- a Képviselő-testülethez méltatlan, a testület munkáját zavaró magatartást tanúsító résztvevőt rendre utasítja;
- figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, valamint aki a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezéseket használ;
- megvonja a szót a hozzászólótól, ha a második felszólítás is eredménytelen volt. Akitől a szót megvonták, ugyanabban az ügyben nem szólalhat fel újra;
- a tanácskozás rendjének megzavarása esetén az ülés vezetője rendre utasítja a nyilvános ülésen megjelent állampolgárokat. Ismétlődő rendzavarás esetén, vagy ha olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az ülés vezetője az ülést határozott időre félbeszakíthatja, illetve bezárhatja.
- határozatképtelenség esetén a polgármester /elnök/ az ülést berekeszti. Azokat a napirendeket, amelyek tárgyalása elmaradt, fel kell venni az ülésterv szerint soron következő ülés napirendjére.
16. §
(1) A Képviselő-testület az előterjesztett napirendi javaslatról nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel dönt.
(2) Az előterjesztő az előterjesztés napirendről való levételét a napirendi javaslatok elfogadása előtt kérheti. Az indítvány elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül, nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel határoz.
(3) A képviselő-testületi ülés napján új napirend már nem vehető fel.
17. §
(1) A két ülés közötti időszak fontosabb eseményeiről a polgármester tájékoztatja a Képviselő-testületet.
(2) A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló tájékoztatást a Képviselő-testület tudomásul veszi. Amennyiben a testület nem ért egyet valamely intézkedéssel, a végrehajtás módjával, döntését határozatba foglalja.
8. Előterjesztések
18. §
(1) A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztések főbb fajtái:
- beszámoló valamely feladat elvégzéséről, valamely önkormányzati szerv, intézmény tevékenységéről;
- az a) pont alá nem tartozó önálló döntést igénylő javaslat, amely rendeletalkotásba vagy határozathozatalra /állásfoglalásra/ irányul;
- tájékoztató anyagok, amelyek tudomásulvételt igényelnek.
(2) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti előterjesztésre jogosult:
- polgármester, alpolgármester
- a témakör szerint illetékes bizottság
- bármelyik képviselő
- a jegyző
- felkért személy
(3) A jegyző az előterjesztéssel kapcsolatos törvényességi észrevételeiről a napirend tárgyalásának megkezdésekor, illetve a tárgyalás folyamán szükség szerint tájékoztatja a Képviselő-testületet.
19. §
Előterjesztés a Képviselő-testület elé általában írásban tehető. Az egyszerűbb döntést igénylő ügyekben elegendő csak határozati javaslatot készíteni (szóbeli előterjesztés)
9. Tartalmi és formai követelmények
20. §
(1) Az előterjesztés terjedelme 4 oldalnál több nem lehet, és ez kiegészülhet a szükséges mellékletekkel. E korlátozás nem vonatkozik a rendelet-tervezetekre, a költségvetési koncepcióra, a költségvetési beszámolókra, a képviselő-testület gazdasági programjára és koncepcióira. Egyéb esetben eltérést – kivételesen és indoklás alapján – a polgármester engedélyezhet.
(2) A képviselő-testület, illetve a bizottság elé kerülő előterjesztés általában két részből áll:
- a tárgy- és a helyzetelemzésből, a döntési javaslat indoklásából, a mindezekhez csatolt mellékletekből, valamint
- a döntési javaslatból (rendelet-tervezet vagy határozati javaslat).
- Az előterjesztések elkészítése során különös figyelemmel kell lenni a magyar nyelv szabályainak betartására, az idegen kifejezések korlátozott, de helyes használatára.
(3) Az előterjesztés első részének tartalmaznia kell az alábbiakat:
- Foglalkozott-e a testület korábban az adott tárgykörrel, s ha igen, milyen határozatot hozott. Értékelni kell a döntés hatását, a végrehajtás esetleges akadályait, hiányosságait, a végrehajtás esetleges elmaradásának okait.
- Utalni kell az előterjesztés tárgyára vonatkozó legfontosabb jogszabályokra és a testületi határozatokra, a végrehajtás érdekében teendő intézkedésekre.
- Értékelni és elemezni kell a tárggyal kapcsolatos – és a döntés szempontjából jelentős – tényeket, követelményeket, összefüggéseket, mérlegelve a döntés várható társadalmi, gazdasági és politikai hatását is.
- Térjen ki az előkészítés során végzett összehangoló munkára, a közreműködő szervek és személyek (bizottság, képviselő) álláspontjának ismertetésére. Meg kell jeleníteni az érintett bizottság eltérő határozati javaslatát is.
- A határozati javaslat indoklását, illetve esetleges mellőzésének okait.
- Külön figyelmet kell fordítani a képviselő-testület által már elfogadott fontosabb tervek (pl. gazdasági program) megvalósulására.
(4) Az előterjesztés második részével kapcsolatos követelmények az alábbiak:
- A döntési javaslatok logikusan épüljenek az előterjesztés első részének megállapításaira, azok alapján, azokkal összhangban szabják meg a feladatot; szabatosan, pontosan és tömören fogalmazzák meg az elérendő célt.
- Ha indokolt javasolni kell a korábbi testületi határozat(ok) módosítását, kiegészítését vagy hatályon kívül helyezését.
- Az előterjesztés tárgyától, illetőleg jellegétől függően (különösen amikor a döntéssel elérni kívánt célnak több megoldási lehetősége van) két, vagy több változatban kell a határozati javaslatot kidolgozni.
- A határozati javaslat tartalmazza a végrehajtási határidő és a végrehajtásért felelős személy megnevezését. Pontonként jelölje meg a végrehajtásért felelős személyeket. Több felelős esetén – ha maga a határozat eltérően nem rendelkezik – az elsőként megnevezett köteles a végrehajtást megszervezni. Felelősként a polgármester, a bizottság elnöke, a jegyző, és az intézményvezető nevezhető meg.
- A végrehajtás határidejét naptári napban vagy – egy éven túli folyamatos feladat meghatározásakor – folyamatos jelöléssel kell előírni. Folyamatos határidő esetén meg kell jelölni a végrehajtásról szóló végső és esetleges időközönkénti jelentés határidejét.
- A felelős és határidő megjelölés elhagyása csak abban az esetben lehetséges, ha tájékoztató jellegű, további intézkedést nem igénylő napirendi pontról van szó.
(5) Az előterjesztést A/4-es nagyságban, normál sortávú, 12-es betűnagysággal kell készíteni. Az előterjesztésen az aláírás s.k. jelölésű is lehet.
(6) Az előterjesztést az önkormányzat szerveinek elektronikus formában kell leadniuk.
A tervek, térképek, rajzok, fotók szükség esetén, papír alapon is leadhatóak és azokat a polgármesteri hivatalnak digitalizálnia kell.
21. §
A szóbeli előterjesztés leghosszabb ideje 15 perc.
22. §
Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a Képviselő-testület ülését megelőző 15. napon kell a jegyzőhöz eljuttatni, aki vizsgálja a döntéstervezetek jogszerűségét és gondoskodik valamennyi anyag kiküldéséről a 12. § (5) bekezdése szerint.
10. Vita és a döntéshozatal módja
23. §
(1) A napirendi pont tárgyalását szóbeli kiegészítés előzheti meg. Ennek lehetőségét az elnök adja meg, megtételére az előterjesztő, illetve az előterjesztő által erre felkért jogosult.
(2) A szóbeli kiegészítés nem ismételheti meg az írásbeli előterjesztést, ahhoz képest új információkat kell tartalmaznia.
24. §
A bizottságok által megtárgyalt előterjesztésekre vonatkozó véleményt a bizottsági elnökök, akadályoztatásuk esetén a bizottság által megbízott tagok ismertetik.
25. §
A napirenddel kapcsolatban az előterjesztőhöz a Képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal rendelkezők kérdéseket intézhetnek. A kérdésfeltevés személyenkénti időtartama maximum 3 perc, a válaszadás időtartama maximum 5 perc lehet.
26. §
(1) A kérdések elhangzása és a válaszadás után a 27. §-ban megjelöltek hozzászólása következik.
(2) A hozzászólások időtartama ugyanazon hozzászóló első esetében 5 perc, további hozzászólásaiban maximum 2 perc lehet.
(3) A hozzászólások időtartamát a jegyző jelzi a levezető polgármesternek (elnöknek).
(4) A levezető elnök a hozzászólás lehetőségét a jelentkezés sorrendjében adja meg, kivéve:
- az ügyrendi kérdésekben jelentkezőket, továbbá
- azt az esetet, amikor a képviselő a vita során őt ért – megítélése szerint – méltatlan kritikát kívánja kivédeni, illetve
- aki álláspontjával összefüggésben keletkezett félreértést szeretne tisztázni.
E kivételek tekintetében a polgármester /elnök/ soronkívüliséget biztosít a hozzászólásra, amelynek időtartama maximum 5 perc lehet.
27. §
(1) A rendelet-tervezethez a módosító javaslatokat a napirend tárgyalásának befejezéséig kell előterjeszteni.
(2) A napirend vitájában elhangzott kérdésekre és hozzászólásokra az előterjesztő, illetve az általa erre felkért válaszol.
(3) A Képviselő-testület polgármestere (elnöke) a napirend tárgyalásának gyorsítása érdekében a kérdések és hozzászólások egyidejű elhangzását is kezdeményezheti, illetve engedélyezheti.
28. §
(1) A polgármester (elnök) a vita lezárása, összefoglalása után előbb a módosító indítványt, annak elutasítása esetén az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra. Döntés hiányában a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, nyílt szavazással határoz a további eljárásról.
(2) A módosító indítvány elfogadásához – a döntési javaslat részleteit érintő esetekben is – ugyanazon szavazati arányok szükségesek, mint amelyet a döntés egésze megkíván.
29. §
(1) A határozati javaslat elfogadásához – a minősített többséget igénylő döntések
kivételével – a jelenlévő képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges /egyszerű többség/. Ha ez nincs meg, a javaslatot a Képviselő-testület nem fogadta el, amit szintén határozatba kell foglalni.
(2) A megválasztott képviselők több mint felének igen szavazata (minősített többség) szükséges az Mötv. 50. §-ban rögzített eseteken kívül:
- az SZMSZ 4. §-ában felsorolt ügyek eldöntéséhez;
- kitüntetések, elismerések adományozásakor;
- amit a Képviselő-testület egyéb önkormányzati rendeleteiben minősített többségű elfogadáshoz köt.
(3) A Képviselő-testület döntését általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.
(4) Az Mötv. 48. § (4) bekezdése alapján a Képviselő-testület titkos szavazást tarthat nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel határozza el, hogy titkos vagy nyílt szavazással dönt.
A szavazás eredményét a polgármester (elnök) állapítja meg.
(5) A titkos szavazás szavazóhelyiségben (fülkében), urna igénybevételével történik. A titkos szavazásról készült jegyzőkönyv tartalmazza:
- a szavazás helyét, napját
- a szavazatszámláló bizottság elnökének, tagjainak nevét
- a szavazás során felmerült körülményeket
- a szavazás eredményét
30. §
(1) A Képviselő-testület hatáskörébe tartozó választást, kinevezést, megbízást megelőző jelölés során jelöltté válik az, akit a megválasztott képviselők 1/3-a jelöltként támogat.
(2) A választási eljárásban, ha több jelölt közül egyik jelölt sem kapja meg a szükséges szavazatot, újabb szavazási fordulót kell tartani, amelyben a két legtöbb szavazatot elért jelölt indulhat. Ha ez a szavazási forduló is eredménytelen, a Képviselő-testület nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel dönt a további eljárásról.
31. §
Mindazon ügyrendi kérdésekben, amit az SZMSZ nem szabályoz, a Képviselő-testület minősített többségű szavazással határoz.
11. Interpelláció és felvilágosítás kérés
32. §
(1) A Képviselő-testület tagjai a polgármesterhez, alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez, valamint a jegyzőhöz a feladatkörükbe tartozó témában interpellációt terjeszthetnek elő. Interpellációt valamely döntés végrehajtása tárgyában vagy intézkedés elmulasztása kapcsán szóban vagy írásban lehet előterjeszteni.
(2) Amennyiben az interpellációra az ülésen érdemi válasz nem adható, arra a soron következő ülésen kell választ adni.
(3) Az interpelláció előterjesztésére maximum 3 perc, a válaszadásra maximum 5 perc időtartam biztosítható.
(4) A képviselő-testületi ülésen az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik, majd a Képviselő-testület nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel dönt. Amennyiben a Képviselő-testület a választ elutasítja, elrendeli az interpelláció tárgyának részletes kivizsgálását, melyben az interpelláló képviselő részt vehet.
33. §
(1) Felvilágosítás kérés (kérdés) minden olyan – önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezetre, működésre vonatkozó – tudakozódás, amely tartalma szerint nem sorolható az interpelláció fogalomkörébe és nem kapcsolódik valamely képviselő-testületi napirendi pont témájához.
(2) A kérdés felvetésére rendelkezésre álló időtartam maximum 3 perc, a válaszadásra maximum 5 perc.
(3) A kérdésre adott válasz elfogadásáról a kérdező nyilatkozik, a Képviselő-testület nem hoz határozatot.
(4) A bejelentés valamely tény, körülmény megismertetése a Képviselő-testülettel, amely intézkedést nem igényel.
(5) A felvetések olyan közérdekű témák jelzései, amelyekben a Képviselő-testület állást foglalhat, illetve az intézkedési jogosulthoz továbbíthat.
12. A Képviselő-testület döntései
34. §
A Képviselő-testület:
- rendeletet alkot
- határozatot hoz
- határozathozatal nélkül tudomásul veszi az előterjesztést a 20. § (1) bekezdés c) pontjában írt esetben
35. §
(1) Rendelet alkotását kezdeményezhetik:
- a Képviselő-testület tisztségviselői
- a tárgy szerinti illetékes bizottság
- bármelyik képviselő
- jegyző
- az erre irányuló népi kezdeményezés
(2) A jegyző gondoskodik a rendelet-tervezet szakszerű előkészítéséről. A rendelet-tervezet a tárgy szerint illetékes bizottság(ok) által történt megvitatás után terjeszthető a Képviselő-testület elé.
(3) A polgármester – a szabályozandó tárgykör fontosságára tekintettel – indítványozhatja, hogy a kezdeményezett témában a Képviselő-testület foglaljon állást a rendeletalkotás szükségességéről, főbb elveiről, menetéről és felelőséről.
(5) A Képviselő-testület elhatározhatja rendelet-tervezet haladéktalan vagy kétfordulós tárgyalását is. A képviselő-testületi döntések érintettekkel való 8 napon belüli megismertetéséről, nyilvántartásáról, a magasabb szintű jogszabállyal való összhangjáról a jegyző gondoskodik és szükség esetén kezdeményezheti a rendelet módosítását vagy hatályon kívül helyezését.
(6) A Képviselő-testület által megalkotott önkormányzati rendeletet a Polgármesteri Hivatal folyosóján elhelyezett hirdetőtáblán 30 napra kitűzve kell kihirdetni.
(7) A Képviselő-testület által alkotott rendeletek, valamint a közérdekű hirdetmények
(pl.: a településrendezési terv készítési szándéka, az elkészült terv lakossági egyeztetésének felhívása, az elfogadott településrendezési terv) közzétételének helyben szokásos módja a Polgármesteri Hivatalban és a Szűcs Sándor Általános Művelődési Központban erre a célra rendszeresített hirdetőtáblán 30 napra történő kifüggesztés és Biharnagybajom hivatalos honlapján történő értesítés a képviselő-testületi ülést követő 3 munkanapon belül.
13. A Képviselő-testület dokumentumai
36. §
(1) A képviselő-testületi ülésekről lényegre törő jegyzőkönyv készül.
(2) Bármely képviselő kérésére hozzászólását szó szerint kell a jegyzőkönyvben rögzíteni.
(3) A jegyzőkönyv mellékletei:
- írásos előterjesztések, beszámolók, tájékoztatók
- a napirendekhez írásban benyújtott kiegészítések
- olyan nagy terjedelmű dokumentumok (megállapodások, alapító okiratok stb.), amelyekre a hozott döntések vonatkoznak
- név szerinti szavazás esetén a szavazatokat tartalmazó névsor.
(4) A jegyző gondoskodik a döntések végrehajtásában az érintettek 8 napon belüli értesítéséről.
(5) A jegyzőkönyv eredeti példányát mellékleteivel együtt a Polgármesteri Hivatal kezeli, évente bekötteti és elhelyezi az irattárban.
(6) A nyilvános képviselő-testületi ülésről készült jegyzőkönyv a Polgármesteri Hivatal jegyzői irodájában és a könyvtárban tekinthető meg. Zárt ülés tartása esetén a közérdekű vagy közérdekből nyilvános adat megismerésének érdekében az ülésről készült jegyzőkönyv a Polgármesteri Hivatal jegyzői irodájában tekinthető meg. Teljes vagy részleges sokszorosítását indokolt esetben a jegyző engedélyezi, amely – képviselők kivételével – térítés köteles. A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
V. Fejezet
A Képviselő-testület szervei
37. §
A polgármester
(1) A polgármester Önkormányzattal kapcsolatos feladatait az Mötv. és más jogszabályi rendelkezések határozzák meg.
Ezen túlmenően feladatai:
- gondoskodik az Önkormányzat és szervei hatékony működéséről, segíti a képviselő-testületi tagok munkáját;
- szervezi és koordinálja más települési önkormányzatokkal, továbbá külföldön kormányzati szervezetekkel való együttműködést, velük kapcsolatot tart;
- gondoskodik arról, hogy a Képviselő-testület és szervei, valamint az intézményei munkája, céljai hitelesen, tárgyilagosan, a község érdekét szem előtt tartva jelenjenek meg a nyilvánosság előtt;
- biztosítja a Képviselő-testület ülésének megfelelő, körültekintő megszervezését,
a napirendi pontok részletes, pontos előkészítését; - meghatározza a jegyző feladatait a Képviselő-testület munkájával összefüggésben.
(2) A helyettesítés rendjét a polgármester határozza meg.
38. §
A jegyző
Ellátja a Mötv.-ben és más jogszabályokban meghatározott, valamint a Képviselő-testület által átruházott hatásköröket.
Bizottságok
14. A bizottságok típusai, feladatai és szervezete
39. §
- A Képviselő- testület bizottságai előkészítő, véleményező, javaslattevő, ellenőrzési feladatokat ellátó egymással mellérendeltségi viszonyban álló választott testületi szervek.
(2) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:
- Pénzügyi és Fejlesztési, létszáma: 5 fő;
- Humán és Oktatási, létszáma: 5 fő;
- Ügyrendi (ad hoc), létszáma: 3 fő
- Az állandó bizottságok személyi összetételét, valamint az ellátandó feladatok részletes jegyzékét e rendelet 3. számú melléklete rögzíti. A bizottságok feladatkörének módosítását szükség esetén a képviselő-testület bármely tagja írásban indítványozhatja.
40. §
(1) A Képviselő-testület – meghatározott szakmai feladat ellátására, illetve időtartamra – ideiglenes bizottságot alakíthat.
(2) Az ideiglenes bizottság a képviselő-testület által meghatározott feladat elvégzését, illetve mandátuma lejártát követően megszűnik.
41. §
(1) A bizottság elnökét, valamint képviselő tagjait a polgármester javaslatára a képviselő-testület választja meg.
(2) A bizottság nem képviselő (külső szakértő) tagjait a bizottság elnökének javaslatára a képviselő-testület választja meg.
(3) A bizottságok képviselő és nem képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak.
(4) A képviselő több bizottság tagjának is megválasztható.
15. A bizottságok működése
42. §
(1) A képviselő-testület a munkatervében meghatározza azokat az előterjesztéseket, amelyeket bizottság nyújt be, illetve azokat, amelyek csak a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a képviselő-testülethez. E meghatározott előterjesztéseket az adott bizottságnak kötelessége megtárgyalni és álláspontját ismertetni a képviselő-testületi ülésen.
(2) A képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet a bizottságnak valamely témakör megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, amelyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.
43. §
- A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti le. Az ülést a bizottság elnöke úgy köteles összehívni, hogy az előterjesztéseket és a meghívót legalább az ülést megelőző 3 nappal kézhez kapják az érdekeltek.
- A bizottságot össze kell hívni a képviselő-testület határozata alapján, illetve a polgármester, vagy a bizottsági tagok több mint felének napirendi javaslatot is tartalmazó indítványára.
- A bizottsági ülésekre állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester és a jegyző.
- A bizottság ülése akkor határozatképes, ha azon a bizottság tagjainak többsége jelen van. A bizottság határozatképességére és határozathozatalára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell – megfelelően – alkalmazni. A bizottsági döntéshozatalból kizárható az, akit vagy akinek a hozzátartozóját személyesen érinti az ügy. A személyes érintettséget az érdekelt köteles bejelenteni.
- A bizottság ülése nyilvános, azokban az esetekben tart zárt ülést, amelyekben az
Mötv. kötelezővé teszi, vagy megengedi. Döntéséről azonban csak a bizottság elnöke adhat tájékoztatást. A bizottság minden tagja köteles az ülésen tudomására jutott szolgálati titkot és személyes adatot megőrizni. - A bizottság a feladat- és hatáskörébe tartozó kérdésekben egyszerű többséggel hoz döntést. A bizottság döntéseiről csak annak elnöke adhat tájékoztatást.
44. §
(1) A bizottság üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely az elhangzott felszólalások rövid ismertetését, a hozott döntést, valamint a kisebbségi véleményeket tartalmazza.
A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és az ülésen kijelölt egy tagja írja alá.
(2) A jegyzőkönyv elkészítésére a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell – megfelelően – alkalmazni.
(3) A bizottság döntéseiről a jegyző nyilvántartást vezet és gondoskodik az iratanyag szabályszerű kezeléséről.
A Polgármesteri Hivatal
45. §
(1) A Képviselő-testület egységes Polgármesteri Hivatalt hoz létre az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és a végrehajtással kapcsolatos feladatok ellátására.
(1) Székhelye: 4172 Biharnagybajom, Rákóczi u. 5.
(2) A Polgármesteri Hivatalt a jegyző vezeti.
(3) Az álláshely tartós betöltetlensége, akadályoztatása esetén megbízási jogviszonnyal alkalmazott megfelelő végzettségű személy helyettesítheti.
46. §
(1) A Polgármesteri Hivatal önálló költségvetési szerv.
(2) A polgármesteri hivatal belső szervezeti tagozódását és működésének rendjét a polgármesteri hivatal önálló szervezeti és működési szabályzata szabályozza.
47. §
(1) A polgármesteri hivatal köteles ellátni a bizottságok működésével kapcsolatos, valamint a képviselő-testület és a polgármester által meghatározott feladatokat, különös tekintettel azokra az esetekre, amikor a képviselő-testület által átruházott hatáskörben jár el a bizottság.
(2) A települési képviselő a polgármesteri hivataltól a jegyző útján igényelheti a képviselői munkához szükséges tájékoztatást és ügyviteli közreműködést. Közérdekű ügyben kezdeményezheti a képviselő-testület hivatalának az intézkedését, amelyre a hivatal köteles intézkedni, illetve tizenöt napon belül érdemi választ adni
48. §
Társulások
Az Önkormányzat társulási tagságait a 4. számú melléklet tartalmazza.
VII. Fejezet
Az Önkormányzat gazdasági alapjai
49. §
(1) Az Önkormányzat éves költségvetését a Képviselő-testület önkormányzati rendelettel állapítja meg. A rendelet-tervezetet a polgármester terjeszti elő.
(2) A költségvetés tárgyalására, illetve az ezzel kapcsolatos rendelet megalkotására kétfordulós tárgyalási módszerrel kerül sor. Az első tárgyalás során meg kell határozni a költségvetési irányelveket.
Elemezni szükséges a Képviselő-testület kötelezően előírt és szabadon vállalt feladatait, a helyzet felmérése alapján gazdasági koncepciót kell összeállítani, amely keretében
- számításba kell venni a bevételi forrásokat, a források bővítésének lehetőségeit;
- meg kell határozni a kiadási szükségleteket, azok gazdaságos, célszerű csökkentési, mérséklési lehetőségeit.
A második tárgyalás során a költségvetési törvény által előírt részletezésben a költségvetési rendelet-tervezetet tárgyalja meg az Önkormányzat Képviselő-testülete.
50. §
A költségvetési évet követően zárszámadási rendelet-tervezetet, az I. félévi költségvetési gazdálkodás, valamint a háromnegyedéves költségvetési gazdálkodás teljesítéséről készült beszámolót kell a Képviselő-testület elé terjeszteni, amelyet a költségvetési törvény előírásai szerint kell összeállítani.
VIII. Fejezet
Az Önkormányzat kapcsolatrendszere
51. §
Az Önkormányzat feladatainak ellátása és hatáskörének gyakorlása során – a kölcsönös érdekek alapján – együttműködik a Biharnagybajomi Roma Nemzetiségi Önkormányzattal, a megyei Önkormányzattal, más települések önkormányzataival, civil szervezetekkel, érdekképviseleti szervekkel, gazdasági, szakmai kamarákkal, tudományos műhelyekkel, egyetemekkel, főiskolákkal.
52. §
A Polgármesteri Hivatal a Biharnagybajomi Roma Nemzetiségi Önkormányzat részére a testületi működésének feltételeit az alábbiak szerint biztosítja:
testületi ülések lebonyolításához helyiség biztosítása
a Biharnagybajomi Roma Nemzetiségi Önkormányzat üléséről jegyzőkönyv készítése és annak megküldése a Kormányhivatal részére
Biharnagybajomi Roma Nemzetiségi Önkormányzat testülete által meghozott döntéseknél észlelt jogszabálysértés jelzése
a Biharnagybajomi Roma Nemzetiségi Önkormányzat szervezeti és működési rendjét szabályozó határozatot a helyben szokásos módon a jegyző hirdeti ki
a Biharnagybajomi Roma Nemzetiségi képviselő a Biharnagybajomi Roma Nemzetiségi Önkormányzat testületi ülésén a jegyzőtől kisebbségi önkormányzati ügyben felvilágosítást kérhet, amelyre az ülésen szóban, illetőleg legkésőbb 15 napon belül írásban érdemi választ kell adni
a képviselőinek irodahasználat, gépírói kapacitás, sokszorosítási lehetőség és telefonkészülék használati lehetőség biztosítása mindaddig, míg a Biharnagybajomi Roma Nemzetiségi Önkormányzat számára megnyíló vagyoni lehetőségek útján e feltételek nem biztosíthatóak, illetve biztosítottak
helyiség biztosítása közmeghallgatásainak végrehajtására
szakmai segítségnyújtás a szervezeti és működési szabályzatának megalkotásához
53. §
Az Önkormányzat együttműködhet – megállapodás alapján – külföldi önkormányzattal, csatlakozhat nemzetközi önkormányzati szervezethez.
IX. Fejezet
Záró rendelkezések
54. §
A szabályzat hatályosulását a Képviselő-testület a jegyző közreműködésével, figyelemmel kíséri, és szükség esetén kezdeményezi annak módosítását.
55. §
Az SZMSZ mellékleteivel együtt bárki számára megtekinthető a Polgármesteri Hivatalban.
56. §
(1) A rendelet mellékletei:
1. melléklet: A Képviselő-testület tagjainak névsora
2. melléklet: A Képviselő-testület egyes hatáskörének átruházása
3. melléklet: A bizottságok elnevezése, összetétele és alapvető feladatai
4. melléklet: Az Önkormányzat társulási tagságai
(2) A rendelet függeléke:
1. függelék: Az Önkormányzat szakfeladatrendje
57. §
(1) Ez a rendelet 2013. február 15. napján lép hatályba.
(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2010. (XI. 29.) önkormányzati rendelet.
Biharnagybajom, 2013. február 7.
Szitó Sándor Imre-Erdős Szilvia
polgármester jegyző
...
1. számú melléklet
BIHARNAGYBAJOM KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
NÉVSORA
B. CSÁK IMRE Biharnagybajom, Széchenyi út 1/C.
B. CSÁK ISTVÁN Biharnagybajom, Széchenyi út 3.
DOBOS SÁNDOR Biharnagybajom, Bethlen G. u. 10.
DOBOS SÁNDORNÉ Biharnagybajom, Bethlen G. u. 10.
GAZDAG ENDRÉNÉ Biharnagybajom, Árpád út 25.
LÁPOSI ZOLTÁN Biharnagybajom, Várkert 8.
2. számú melléklet
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET EGYES HATÁSKÖRÉNEK ÁTRUHÁZÁSA
POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK
- A Képviselő-testület által meghatározott céloknak megfelelően rendelkezik a költségvetési rendeletben meghatározott anyagi eszközökkel.
- Aláírja a Megyei Önkormányzattal a középfokú oktatási intézményekbe való beiskolázás elősegítése érdekében kötendő megállapodást.
- Jóváhagyja – a jegyző ellenjegyzése után – az Önkormányzat által alapított intézmények éves munkatervét.
- Jóváhagyja a személyes gondoskodást nyújtó intézmények házirendjét a jegyző ellenjegyzése után.
- Dönt a helyi címer előállításának, használatának, forgalomba hozatalának engedélyezéséről.
- Dönt a rendkívüli gyermekvédelmi támogatásról.
- Dönt a közcélú zöldfelület (terület) rendeltetéstől eltérő használatáról.
- Dönt a lakásfenntartási támogatásról.
- Dönt a méltányossági ápolási díjról.
- Dönt az átmeneti segélyről.
- Dönt a temetési segélyről.
- Dönt a közhasznú és közcélú foglalkoztatással kapcsolatos ügyekben.
- Állandó jelleggel gyakorolja a Hajdú-Bihari Önkormányzatok Vízmű Zrt-ben a
részvényesi jogokat.
3. számú melléklet
A BIZOTTSÁGOK ELNEVEZÉSE, ÖSSZETÉTELE ÉS ALAPVETŐ FELADATAI
Valamennyi bizottság általános feladata:
- Az Önkormányzat költségvetésének és zárszámadásának véleményezése.
- Az önkormányzati rendeletek tervezetei kidolgozásában való közreműködés és véleménynyilvánítás a bizottság szakterületét érintően.
- Véleményezési jog a bizottság szakterületét érintő fejlesztési ügyekben.
- A Képviselő-testület éves üléstervéhez javaslattétel, a tervezet véleményezése.
- A bizottság saját éves üléstervének, napirendjének elkészítése, tárgyalása
- A bizottság feladat- és hatáskörének gyakorlása.
- Az etnikai kisebbség jogai érvényesítésének segítése.
OKTATÁSI ÉS HUMÁN BIZOTTSÁG
Elnök: Láposi Zoltán
Tagok: B. Csák István
Gazdag Endréné önkormányzati képviselők
Nemes Margit Biharnagybajom, Hunyadi u. 5.
Dul Sándor Biharnagybajom, Bercsényi körút 70.
Feladatai:
1. Közreműködik a közművelődés helyi feltételeinek tervezésében, hosszú távú koncepciójának kialakításában, a közművelődés és kulturális igények feltárásában.
2. Előkészíti a falu testvér-települési és egyéb külkapcsolatainak alakítására vonatkozó javaslatokat.
3. A Képviselő-testület köznevelésre, közművelődésre, helyi televízióra, sportra, nemzetközi kapcsolatokra vonatkozó előterjesztések, határozati javaslatok elkészítésében való közreműködés.
4. Közreműködik a községi fenntartású nevelési-oktatási intézmények munkájának értékelésében, fejlesztésében, továbbá a gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységek köznevelési és közművelődési feladatainak koordinálásában.
5. Segíti a községi Önkormányzat, továbbá a megye területén működő felsőoktatási, tudományos, módszertani intézmények kapcsolatrendszerének fejlesztését, az egyházakkal való együttműködést.
6. Közreműködik a pedagógiai és közművelődési szolgáltatásokkal kapcsolatos feladatok ellátásában.
7. Közreműködik a könyvtári, muzeális emlékek védelmével, a nemzeti tradíciók őrzésével kapcsolatos közművelődési feladatok ellátásában, a közösségi kulturális hagyományok, művészeti, civil önszerveződések és művészeti alkotó munkát szolgáló kulturális célok megvalósításában, a kulturális értékek elfogadtatásában.
8. Közreműködik a községi sport szervezési feladatok ellátásában, a végrehajtás ellenőrzésében.
9. Közreműködik a gyermek és ifjúsági jogok, a nemzeti és etnikai kisebbségi jogok érvényesítésével kapcsolatos községi szintű feladatok ellátásában.
10. Közreműködik a regionális és térségi fejlesztési programok idegenforgalmi vonatkozású részének véleményezésében.
11. Közreműködik a községi fenntartású egészségügyi és szociális intézmények, szolgáltatások munkájának értékelésében, a tevékenység továbbfejlesztésére vonatkozó javaslatok kidolgozásában.
12. Közreműködik az egészségügyi szociális szolgáltatások összehangolásában.
13. Figyelemmel kíséri az egészségügyi és szociális feladatok megoldását, kezdeményezi a döntések meghozatalát, ellenőrzi végrehajtásukat.
PÉNZÜGYI ÉS FEJLESZTÉSI BIZOTTSÁG
Elnök: B. Csák Imre
Tagok: B. Csák István
Dobos Sándorné önkormányzati képviselők
Czeglédi Péter Pál Biharnagybajom, Hunyadi u. 4.
Szilágyi Csaba Biharnagybajom, Hunyadi u. 33.
Feladatai:
- Közreműködik az Önkormányzat éves költségvetése, költségvetési beszámolója, zárszámadása összeállításában.
- Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételek alakulására, vagyonváltozásra.
- Kezdeményezi, szervezi, koordinálja a pénzügyi, gazdasági ellenőrzéseket az Önkormányzatnál és intézményeinél és ezekben részt vesz.
- Véleményezi a képviselő-testület hatáskörébe tartozó szerződéseket
- Vizsgálja a gazdálkodás hatékonyságát, a következtetések alapján javaslatokat dolgoz ki.
- Ellenőrzi a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és bizonylati fegyelem érvényesítését.
- Közreműködik az Önkormányzat gazdasági, fejlesztési programjának kidolgozásában.
- Közreműködik az Önkormányzat vagyonával történő gazdálkodás szabályainak kidolgozásában.
- A térségi felzárkóztató, fejlesztő programok megismerése, a projektek, pályázatok előkészítése, vállalkozások elősegítése.
- Közreműködik a befektetési és vállalkozási tevékenység összefogásában, koordinálásában.
- Vizsgálja a vállalkozások foglalkoztatási gondok enyhítését elősegítő módozatait, javaslatot tesz ezek létrehozására.
- Az Önkormányzat tulajdonába került utak, csatornák, művelésre alkalmatlan földterületek karbantartására, gondozására, a művelhető területek hasznosítására javaslattétel.
13. A település infrastruktúrájának fejlesztése: utak, járdák építése, új beruházások előkészítése, az önkormányzati épületek karbantartásának tervezése, rangsorolása.
14. A település arculatának alakítása.
15. Elősegíti az önkormányzat mezőgazdasággal kapcsolatos feladatainak tervezését, végrehajtását és ellenőrzését.
16. Javaslatot tesz az önkormányzati tulajdonba került külterületi szilárdburkolatú és földutak, vízelvezető csatornák kialakítására, karbantartására,
ÜGYRENDI BIZOTTSÁG
Elnök: B. Csák István
Tagok: Dobos Sándorné
Gazdag Endréné
Feladatai:
- Lebonyolítja a Képviselő-testület működésével és feladatai ellátásával összefüggő titkos szavazást.
- Megvitatja és véleményezi a Képviselő-testület ügyrendi kérdéseit, valamint ehhez kapcsolódóan, amivel a Képviselő-testület megbízza.
- Ellátja a polgármesteri és az önkormányzati képviselői vagyonnyilatkozat-tétellel kapcsolatos teendőket. Felel a vagyonnyilatkozatok adatvédelmi szabályoknak megfelelő őrzéséről, kezeléséről.
4. Végzi az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálását.
4. számú melléklet
Biharnagybajom Községi Önkormányzat társulási tagságai
Biharnagybajom – Sárrétudvari Víziközmű Beruházási Társulás
Biharnagybajom, Rákóczi út 5.
ellátott feladat:
- „Biharnagybajom és Sárrétudvari települések szennyvízcsatorna-hálózat és szennyvíztisztító telep építése” beruházás megvalósítása
Sárrétudvari és Térség Ivóvízminőség-javító Társulás
Sárrétudvari, Kossuth u. 72.
ellátott feladat:
- Sárrétudvari, Biharnagybajom, Szerep településeken a „Sárrétudvari és térsége ivóvízminőség-javító projekt” beruházás megvalósítása
Támasz Szociális Alapszolgáltatási Központ
4183 Kaba, Jókai u. 4.
ellátott feladat:
- étkeztetés
- házi segítségnyújtás
- családsegítés
- jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
- támogató szolgáltatás
- nappali ellátás
- gyermekjóléti szolgálat
- bölcsőde
5. melléklet
EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS
M Ó D O S Í T Á S A
mely létrejött Biharnagybajom Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: helyi önkormányzat) (4172 Biharnagybajom, Rákóczi út 5.), másrészről Biharnagybajom Község Roma Nemzetiségi Kisebbségi Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: nemzetiségi önkormányzat) (4172 Biharnagybajom Rákóczi út 5.) között a két Önkormányzat között 2012. április 16-án megkötött együttműködési megállapodás (továbbiakban: Megállapodás) módosításáról:
A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. § (2) bekezdésében foglaltak alapján elvégzett felülvizsgálat alapján a Megállapodás az alábbiak szerint módosul:
- A Megállapodás 2.3. pontja helyébe a következő szöveg lép:
„Az elnök a jegyzővel egyeztetett költségvetési információkról tájékoztatja a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületét, majd április 30. napjáig elfogadja a következő évre vonatkozó költségvetési koncepcióját.”
- A Megállapodás 6.2. pontja helyébe a következő szöveg lép:
„A nemzetiségi önkormányzatnak elnöke a nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának első félévi helyzetéről szeptember 15-ig, háromnegyed éves helyzetéről november 30-ig írásban tájékoztatja a képviselő-estületet. A tájékoztatás tartalmazza a nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatában megjelenő előirányzatok és a költségvetési egyenleg alakulását.”
- A Megállapodás 13.2. pontja helyébe a következő szöveg lép:
„Nemzetiségi célú előirányzatokból nyújtott támogatások feltételrendszeréről és elszámolásának rendjéről szóló 428/2012. (XII. 29.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdésében foglaltak alapján a működési költségvetési támogatás összege kerül folyósításra a helyi nemzetiségi önkormányzati fizetési számlájára.”
4. A megállapodás módosítása 2013. március 1. napján lép hatályba.
Biharnagybajom, 2013. március 1.
....................................................................................
Biharnagybajom Község Polgármestere Biharnagybajom Község Roma Nemzetiségi Kisebbségi Önkormányzatának Elnöke
1. függelék
Biharnagybajom Községi Önkormányzat szakfeladatrendje
Szakfeladat száma Megnevezés
381202 egyéb veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása
421100 út, autópálya építése
562912 óvodai intézményi étkeztetés
562913 iskolai intézményi étkeztetés
562917 munkahelyi étkeztetés
680001 lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
680002 nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése
811000 építményüzemeltetés
813000 zöldterület-kezelés
821900 fénymásolás, egyéb irodai szolgáltatás
841112 önkormányzati jogalkotás
841114 országos képviselő választásokhoz kapcsolódó tevékenységek
841115 önkormányzati képviselő választásokhoz kapcsolódó tevékenységek
841116 országos települési és területi kisebbségi önkormányzati választásokhoz
kapcsolódó tevékenységek
841117 Európai parlamenti képviselőválasztáshoz kapcsolódó tevékenységek
841118 országos és helyi népszavazáshoz kapcsolódó tevékenységek
841126 önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási
tevékenysége
841127 települési kisebbségi önkormányzat igazgatási tevékenysége
841133 adó, illeték kiszabása, beszedése, adóellenőrzés
841192 kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
841402 közvilágítás
841403 város- községgazdálkodás, m.n.s. szolgáltatások
841901 önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások elszámolásai
841902 központi költségvetési befizetések
841906 finanszírozási műveletek
841907 önkormányzatok elszámolásai költségvetési szerveikkel
841908 fejezeti és általános tartalékok elszámolása
851000 óvodai nevelés intézményeinek, programjainak komplex támogatása
851011 óvodai nevelés, ellátás
851013 nemzeti és etnikai kisebbségi óvodai nevelés, ellátás
862102 háziorvosi ügyeleti ellátás
869041 család- és nővédelmi egészségügyi gondozás
869042 ifjúság-egészségügyi gondozás
882111 rendszeres szociális segély
882112 időskorúak járadéka
882113 lakásfenntartási támogatás normatív alapon
882114 helyi rendszeres lakásfenntartási támogatás
882115 ápolási díj alanyi jogon
882116 ápolási díj méltányossági alapon
882117 rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás
882118 kiegészítő gyermekvédelmi támogatás
882119 óvodáztatási támogatás
882121 helyi eseti lakásfenntartási támogatás
882122 átmeneti segély
882123 temetési segély
882124 rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
882125 mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása
882129 egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások
882202 közgyógyellátás
882203 köztemetés
889942 önkormányzatok által nyújtott lakástámogatás
890301 civil szervezetek működési támogatása
890441 közcélú foglalkoztatás
890442 közhasznú foglalkoztatás
890443 közmunka
910121 könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
910502 közművelődési intézmények, közösségi színterek működtetése
931102 sportlétesítmények működtetése és fejlesztése