Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátásokról, valamint a személyes gondoskodást nyújtó alapszolgáltatásokról

Hatályos: 2023. 04. 01- 2023. 04. 30

Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátásokról, valamint a személyes gondoskodást nyújtó alapszolgáltatásokról

2023.04.01.

Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 92. § (1) bekezdésében, 132. § (4) bekezdésében, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 104. § (1) bekezdés b) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Püspökladány Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2013. (IV. 4.) önkormányzati rendelet 53. § (2) bekezdése a) pontjában és 56. § (2) bekezdés b)-c) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság, valamint a Szociális és Humán Bizottság véleményének kikérésével, Sárrétudvari Nagyközség Önkormányzata, Szerep Község Önkormányzata, Földes Nagyközség Önkormányzata és Nagyrábé Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületeinek hozzájárulásával a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. A rendelet célja, hatálya

1. § A rendelet célja, hogy a szociális biztonság megteremtése, illetve megőrzése érdekében meghatározza Püspökladány városa által települési támogatás keretében nyújtott, kiadáskompenzáló ellátások jogosultsági feltételeit, illetve az ellátások megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint felhasználása ellenőrzésének szabályait; a biztosított személyes gondoskodást nyújtó alapszolgáltatások rendszerét.

2. § (1) A rendelet hatálya kiterjed a szociális igazgatásról és ellátásokról szóló, valamint a gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló törvényben meghatározott azon személyekre, akik Püspökladány város közigazgatási területén bejelentett lakóhellyel, vagy tartózkodási hellyel rendelkeznek és életvitelszerűen itt laknak.

(2) A rendelet hatálya kiterjed továbbá a Sárrétudvari, Szerep, Földes, Nagyrábé települések közigazgatási területén élő, a helyi szociális rendeletekben meghatározott személyes gondoskodást nyújtó alapellátásokat igénybevevő személyekre, az igénybe vett szolgáltatások után fizetendő térítési díjak vonatkozásában.

II. Fejezet

Az ellátások keretében nyújtott támogatásokra vonatkozó rendelkezések

2. Ellátások formái, hatáskörei

3. § (1) A települési támogatás típusai

a) havi rendszerességgel nyújtott,

aa) lakhatási támogatás,

ab) gyógyszertámogatás,

b) [1] eseti jelleggel biztosított,

ba) rendkívüli települési támogatás,

bb) méltányossági rendkívüli települési támogatás,

bc) [2] újszülöttek támogatása.

bd)1 gyógyfürdő kezelések támogatása.

(2) Köztemetés.

(3) Az ellátásokkal kapcsolatos feladat- és hatáskört átruházott hatáskörben

a) az (1) bekezdés a) pontja esetén a jegyző,

b) az (1) bekezdés b) pontja és a (2) bekezdés esetén a polgármester látja el.

3. Eljárási rendelkezések

4. § (1) Az ellátások iránti kérelmeket - a rendelet mellékletében erre rendszeresített nyomtatványokon - az önkormányzat hivatalának Szervezési, jogi, közigazgatási irodáján (a továbbiakban: Iroda) lehet benyújtani. Az eljárás - indokolt esetben - hivatalból is indítható.

(2) [3] Hatályon kívül helyezve.

(3) Az ellátások elbírálásához a kérelmezőnek mellékelni kell továbbá a jogszabályban és e rendeletben meghatározott feltételeket hitelt érdemlően igazoló dokumentumokat.

(4) Az Iroda az ellátások megállapításához környezettanulmányt végezhet, nyilvántartások adatait felhasználhatja.

(5) Az ellátások kifizetéséről, átutalásáról, utalványozásáról, egyes ellátások visszaigényléséről az önkormányzat hivatalának Városgazdálkodási irodája gondoskodik.

(6) Az ellátások kifizetésének időpontjáról az azt megállapító határozatok rendelkeznek.

(7) Az átruházott hatáskörben döntésre jogosultak döntéseiket egyszerűsített határozat formájában is meghozhatják.

4. Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése

5. § (1) Az e rendeletben meghatározott feltételek hiányában megállapított, jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett ellátás megtéríttetése a rendeletben meghatározott döntésre jogosult hatáskörébe tartozik.

(2) Az ellátás megítélésére jogosult a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét, valamint a kamat összegét méltányosságból elengedheti, maximum 50 %-kal csökkentheti, részletekben fizettetheti meg, ha a visszafizetés a család megélhetését veszélyezteti.

(3) A (2) bekezdés szerinti méltányosság alkalmazása különösen akkor indokolt, ha

a)2 az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem éri el a mindenkori szociális vetítési alap összegének 200 %-át,

b) a családban legalább két kiskorút nevelnek, vagy kiskorút egyedül élő szülő nevel,

c) az egyik, vagy mindkét szülő munkanélküli.

III. Fejezet

Havi rendszerességgel nyújtott települési támogatások

5. Lakhatási támogatás

6. § (1)3 [4][5] Lakhatási támogatás állapítható meg annak a háztartásnak a lakhatási kiadásainak enyhítésére, amelyben a háztartás tagjainak az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 400 %-át, és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.

(2) Nem állapítható meg lakhatási támogatás azon háztartás részére a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás, a távhő-szolgáltatás, a csatornahasználat és a szemétszállítás díjához, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, a lakáscélú pénzintézeti kölcsön törlesztőrészletéhez, a közös költséghez, illetve a tüzelőanyag költségeihez, amennyiben a támogatásra a kérelmet nem a szolgáltatási díj fizetésére számlakibocsátó által kötelezett személy nyújtja be.

(3) Nem állapítható meg lakhatási támogatás azon háztartás részére, amelynek tagjai között van olyan személy, aki

a) lakóingatlan bérbeadásából jövedelemmel rendelkezik,

b) lakhatási támogatásban részesül,

c) lakásfenntartási támogatásban részesül.

(4) A (3) bekezdés tekintetében támogatásban részesülőnek minősül minden olyan személy, aki a támogatás megállapításakor a háztartás tagjaként került beszámításra.

(5) A lakhatási támogatás igény elbírálása szempontjából külön háztartásnak minősül

a) az albérlet, amennyiben a kérelmező az albérleti szerződéssel igazolja annak fennállását,

b) a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészei, amennyiben a kérelmező a jogerős bírói döntés bemutatásával igazolja annak fennállását,

c) azon osztatlan közös tulajdonban lévő ingatlanban kialakított lakás, amelyben élő háztartás a közüzemi számláit elkülönülten fizeti, amennyiben a kérelmező az ingatlanban lévő háztartások mindegyikének villanyáram-, vagy vízfogyasztás számláit bemutatja, vagy a közüzemi szolgáltató által kiadott igazolással igazolja az ingatlanban lévő szolgáltatási helyeket. A kérelmező köteles az önkormányzat részére a lakóingatlanban lévő háztartások számáról, az abban lakó személyekről nyilatkozni, mely nyilatkozat valóság tartalmát az önkormányzat ellenőrizni jogosult.

(6) A lakhatási támogatás igény elbírálása szempontjából nem minősül a háztartás tagjának az, az ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személy, aki előzetes letartóztatásban van, elzárás büntetését, illetve szabadságvesztés büntetését tölti.

7. § (1) A támogatás a jogosultat 6 havi időtartamra illeti meg.

(2) A lakhatási támogatás kérelméhez becsatolandó további dokumentumok:

a) a kérelmező által lakott lakás tulajdonjogának hitelt érdemlő igazolása vagy

b) a lakáshasználatra vonatkozó bérleti szerződés másolata és

c) a szolgáltató által, a tárgyhónapot megelőző hónapban kibocsátott számla és számlarészletező.

(3) [6] A lakhatási támogatás összege:

a)4 ha a kérelmező háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 200 %-át 5 000 forint,

b)5 ha a kérelmező háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 200 %-át és a kérelmező egyszemélyes háztartásban él, vagy gyermekét egyedülállóként nevelő szülő 5 000 forint,

c)6 [7] ha a kérelmező háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 400 %-át 3 000 forint,

d)7 [8] ha a kérelmező háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 400 %-át és a kérelmező egyszemélyes háztartásban él, vagy gyermekét egyedülállóként nevelő szülő 4 000 forint.

(4) A megállapított támogatás havonta a kérelmező által megjelölt közüzemi szolgáltató részére, illetve az ügyfél kérelmében megjelölt folyószámlára kerül átutalásra.

(5) Meg kell szüntetni a lakhatási támogatás folyósítását, ha

a) a jogosult meghal, a haláleset hónapjának utolsó napjával,

b) a jogosult lakcíme megváltozik, a lakcímváltozás hónapjának utolsó napjával,

c) a jogosult és a közüzemi szolgáltató közötti szolgáltatási szerződés meg- szűnik, a szerződés megszűnése hónapjának utolsó napjával,

d) a jogosultsági feltételek már nem állnak fenn, az erről való hivatalos tudom- ásszerzés hónapjának utolsó napjával,

e) a jogosult a támogatás megszüntetését kéri, a jogosult által megjelölt hónap utolsó napjával.

(6) A jogosult, vagy háztartásának tagja köteles a támogatás folyósítása időtartama alatt a tudomásra jutást követő 15 napon belül bejelenteni, ha az (5) bekezdésben foglaltak valamelyike bekövetkezik. Rosszhiszeműnek minősül az a jogosult, aki a bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget.

6. Gyógyszertámogatás

8. § (1) [9][10]A gyógyszertámogatásra jogosult az a személy, akinek

a)8 a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 400 %-át és a háztartás tag- jai egyikének sincs vagyona,

b)9 a havi rendszeres gyógyszerköltsége meghaladja a szociális vetítési alap összegének 20 %-át,

c) közgyógyellátásra nem jogosult.

(2) Annak igazolására, hogy a kérelmező közgyógyellátásra nem jogosult, a járási hivatal jogerős elutasító határozatát kell csatolni, amely nem lehet 12 hónapnál régebbi.

(3) A kérelmező gyógyszerköltségének igazolására a háziorvos és a gyógyszertár igazolását kell csatolni.

9. § (1) A támogatás a jogosultat 6 havi időtartamra illeti meg.

(2) [11] Gyógyszertámogatás 6 havi összege 21 000 forint, amely egy összegben kerül folyósításra.

(3) A jogosult a gyógyszertámogatás felhasználását a nevére szóló számlával köteles igazolni. Az igazolást a támogatás kifizetését követő legkésőbb 5 hónapon belül kell benyújtani.

(4) Rosszhiszeműnek minősül az a jogosult, aki az igazolási kötelezettségének nem tesz eleget.

IV. Fejezet

Eseti jelleggel biztosított települési támogatások[12]

7. Eseti jelleggel biztosított rendkívüli települési támogatás[13]

10. § (1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg az e rendeletben meghatározott feltételek fennállása esetén

a) a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő személyek részére,

b) annak, aki meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy tartásra köteles hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése a saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti.

(2) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatás különösen az alábbi indokokra való tekintettel állapítható meg:

a) gyógyászati segédeszköz beszerzésére, gyógykezelésre, ha a kérelmező nem rendelkezik közgyógyellátási igazolvánnyal,

b) elemi kár (árvíz, talajvíz, tűzvész, villámcsapás stb.) elhárításához,

c) betegségből eredő többletköltségek enyhítésére,

d) válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához,

e) egyéb, a létfenntartást veszélyeztető helyzet fennállása esetén.

(3) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatás akkor állapítható meg, ha

a)10 a kérelmező családjában az egy főre számított családi jövedelemhatár a szociális vetítési alap összegének 150 %-át,

b)11 egyedül élő esetében a szociális vetítési alap összegének a 220 %-át nem haladja meg.

(4) A támogatás természetbeni ellátás formájában is megállapítható. A támogatások módját (pénzbeli, vagy természetbeni) a döntésre jogosult állapítja meg. A támogatásokat természetbeni ellátás formájában indokolt nyújtani, különösen:

a) a védelembe vett gyermekek részére,

b) azon gyermekek részére, akiknek neveltetési költségeit (étkezés, tankönyv, tanszer, gyógykezelés stb.) családja – rendkívül alacsony jövedelme miatt – vélhetően nem tudja biztosítani.

(5) A megállapított természetbeni támogatás az ellátást biztosító gyermekintézménybe kerül átutalásra.

(6)12 Az (1) bekezdés b) pontja szerinti támogatás akkor állapítható meg, ha a kérelmező családjában az egy főre számított családi jövedelemhatár nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 400 %-át.

(7) Az (2) bekezdés b) pontja alkalmazásában elemi károsultnak kell tekinteni azt a személyt, akinek az elemi csapás következtében a tulajdonában lévő és az általa lakott ingatlana, vagy ingósága oly mértékben pusztult, hogy létfenntartása átmenetileg lehetetlenné vagy nagy fokban veszélyeztetetté vált. Az elemi kár tényét és mértékét minden esetben szakértői véleménnyel kell igazolni.

(8) [14] A rendkívüli települési támogatás – a temetéssel kapcsolatos költségek mérséklésére – a temettetést követő 60 napon belül lehet előterjeszteni, melyhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonatot és a temetési költségeket tartalmazó főszámlát.

11. § (1) A rendkívüli települési támogatás összegének megállapításakor arra kell törekedni, hogy az hathatós segítséget nyújtson az arra rászorulónak.

(2) Az egyszeri pénzbeli ellátásként megállapított rendkívüli települési támogatás összege nem lehet magasabb:

a)13 a szociális vetítési alap összegénél,

b)14 gyermeket, vagy fiatal felnőttet nevelő kérelmező esetén a szociális vetítési alap összegének háromszorosánál,

c)15 elemi kár esetén a szociális vetítési alap összegének ötszörösénél.

(3)16 A temetési költségekhez való hozzájárulás összege a helyben szokásos legolcsóbb temetés, ami jelenleg 340 000 Ft, költségének

a)17 25 %-a, amennyiben az eltemettető és családja egy főre jutó havi jövedelme a szociális vetítési alap összegének kétszeresét nem haladja meg,

b)18 20 %-a, amennyiben az eltemettető és családja egy főre jutó havi jövedelme a szociális vetítési alap összegének kétszerese és háromszorosa közötti,

c)19 15 %-a, amennyiben az eltemettető és családja egy főre jutó havi jövedelme a szociális vetítési alap összegének háromszorosa és négyszerese közötti,

d) 25 %-a, amennyiben az eltemettető egyedül él.

8. Eseti jelleggel biztosított méltányossági rendkívüli települési támogatás[15][16]

11/A. § (1)20 Méltányosságból eseti jelleggel pénzbeli ellátásként méltányossági települési támogatást állapít meg abban az esetben, ha az adott évi költségvetésben, ezen jogcímen, elkülönített előirányzat időarányos része rendelkezésre áll.

(2) A méltányossági települési támogatás megállapítása iránti kérelmet a 3. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.

(3) [17] A polgármester méltányossági jogkörében eljárva a kérelmező sajátos egyedi élethelyzetére, körülményeire tekintettel méltányossági települési támogatást állapíthat meg, tekintettel a (4) bekezdésben foglalt szempontok alapján.

(4) [18] A méltányosság gyakorlása során mérlegelni kell továbbá az ellátott

a) testi, lelki egészségállapotát, (gyógykezeléshez kapcsolódó kiadások, tartós betegség miatti keresetkiesés, betegségből eredő többletköltség),

b) egyéb családi körülményeit (létfenntartást veszélyeztető helyzet, elemi kár, családi krízishelyzet, munkanélküliség, baleset).

(5)21 [19] A támogatás akkor állapítható meg, ha a kérelmező családjában az egy főre számított családi jövedelemhatár a szociális vetítési alap összegének 650 %-át nem haladja meg.

(6) [20] Méltányossági települési támogatás a jogosult családjában egy éven belül egy alkalommal kerülhet megállapításra, kivéve veszélyhelyzet okán kialakult egyedi élethelyzetben.

(7) [21] A méltányossági települési támogatás legkisebb összege 5 000 forint, legmagasabb összege 50 000 forint.

9. Újszülöttek támogatása[22]

11/B. § (1) A polgármester, a törvényes képviselő vagy a szülői felügyeletet gyakorló szülő kérelmére, újszülöttek támogatásában részesíti azt a püspökladányi lakcímmel rendelkező 2021. január 1-jét követően született gyermeket, akinek legalább az egyik törvényes képviselője a gyermek születésekor és azt megelőzően legalább 5 éve folyamatosan Püspökladány város közigazgatási területén bejelentett lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkezik, a kérelem beadásakor életvitelszerűen is a gyermekkel együtt Püspökladányban él. Az életvitelszerű tartózkodás tényét a Védőnői Szolgálat megkeresésre igazolja.

(2)22 A támogatás formája egyszeri és vissza nem térítendő pénzbeli juttatás, melynek összege 20 000 forint gyermekenként.

(3) Az újszülöttek támogatásának megállapítása iránti kérelmet a gyermek törvényes képviselője, – mint a támogatás igénylésére jogosult személy - e rendelet 8. melléklete szerinti formanyomtatványon nyújthatja be a gyermek születésétől számított 6 hónapos határidőn belül.

(4)23 A támogatás akkor állapítható meg, ha a kérelmező családjában az egy főre számított családi jövedelemhatár a szociális vetítési alap összegének 650 %-át nem haladja meg.

10.24 Gyógyfürdő kezelések támogatása

11/C. § (1)25 Gyógyfürdő kezelések támogatásra jogosult az a személy, akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 400 %-át, a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona és szakorvosi beutalóval a Püspökladányi Városüzemeltető és Gyógyfürdő Kft (a továbbiakban: Szolgáltató) üzemeltetésében lévő Sárrét Kincse – Püspökladányi Gyógyfürdő és Strand által nyújtott, társadalombiztosítási támogatással rendelhető gyógyfürdőellátást vesz igénybe.

(2) A kezelésekért - az orvosi rehabilitáció céljából társadalombiztosítási támogatással igénybe vehető gyógyászati ellátásokról szóló 5/2004. (XI. 19.) EüM rendeletben foglaltak szerinti a társadalombiztosítási támogatáson felüli, az igénybe vevők által fizetendő térítési díj összegét Püspökladány Város Önkormányzata évente két alkalommal 15 x 4 féle fürdőgyógyászati kezelést igénybe vevők esetében 100 %-os mértékben megtéríti.

(3) A támogatást igénylő a kérelmet, a jövedelemigazolásokkal és a Szolgáltató igazolásával együtt az Irodához nyújthatja be, a gyógyászati kezelés befejezésétől számított 2 hónapos határidőn belül.

V. Fejezet

Köztemetés

12. § (1)26 A közköltségen eltemetett személy eltemettetésére köteles hozzátartozója egészben mentesíthető a temetési költség megtérítése alól, amennyiben saját illetve családja egy főre jutó havi jövedelme a szociális vetítési alap összegét nem éri el.

(2)27 A közköltségen eltemetett személy eltemettetésére köteles hozzátartozója a temetési költség 50 %-ának megfizetése alól mentesíthető, amennyiben saját, illetve családja egy főre jutó havi jövedelme a szociális vetítési alap összegének 150 %-át nem éri el.

(3) A köztemetés költségének meg nem fizetett része hagyatéki teherként kerül behajtásra.

VI. Fejezet

Személyes gondoskodást nyújtó ellátások[23]

13. § (1) Az önkormányzat a szociálisan és a gyermekvédelemre rászorultak részére személyes gondoskodást nyújtó alapszolgáltatást, valamint szakosított ellátást biztosít.

(2) A Segítő Kezek Szociális Szolgáltató Központ, Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központ intézményének működtetésével szociális alapszolgáltatások:

a) étkeztetés,

b) házi segítségnyújtás,

c) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,

d) nappali ellátás (időskorúak nappali ellátása, demens személyek nappali ellátása),

e) pszichiátriai betegek nappali ellátása,

f) fogyatékos személyek nappali ellátása.

g)28 hajléktalan személyek nappali ellátása.

(3) Gyermekjóléti alapellátások:

a) család- és gyermekjóléti szolgálat a Segítő Kezek Szociális Szolgáltató Központ, Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központ intézményének működtetésével,

b) gyermekek napközbeni ellátása (bölcsődében),

c) Család- és Gyermekjóléti Központ.

(4) A Segítő Kezek Szociális Szolgáltató Központ, Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központ intézményének működtetésével szakosított ellátás:

a) ápolást, gondozást nyújtó intézmény (tartós bentlakásos intézmény).

13/A. §29 (1) A bölcsődei ellátás igénybevétele önkéntes, a jelentkezés egész évben folyamatos, az ellátást igénylő törvényes képviselője (a továbbiakban: kérelmező) írásbeli kérelmére történik. A bölcsődei nevelési év szeptember 1. napjától a következő év augusztus 31. napjáig tart.

(2) A felvételre irányuló kérelmeket a "Bölcsődei felvétel rendje" szabályzat (a továbbiakban: Szabályzat) mellékletét képező formanyomtatvány kitöltésével és annak kötelező mellékleteivel együtt kell benyújtani.

(3) A bölcsődei ellátás igénybevételére irányuló kérelmet az adott nevelési évre az intézmény vezetőjéhez személyesen kell benyújtani. A felvételi kérelmekről a becsatolt kérelem és okmányok alapján folyamatosan dönt az intézményvezető.

(4) Az intézményvezető a bölcsődei felvételről a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben (a továbbiakban: Gyvt.) foglalt szempontok figyelembevételével dönt.

(5) A bölcsődei felvétel során a Gyvt. vonatkozó rendelkezésein túl előnyben kell részesíteni azt a gyermeket, akinek

a) szülője, nevelője munkavégzése miatt napközben nem tud gondoskodni,

b) szülője, nevelője tartós betegsége, vagy egyéb ok miatt napközben nem tud gondoskodni,

c) akinek megfelelő testi-szellemi fejlődésének biztosítása érdekében a bölcsődei ellátásra szüksége van,

d) akinek a szülője, gondozója szociális helyzete miatt a gyermek ellátásáról megfelelő szinten nem képes gondoskodni,

e) szülője igazoltan nappali tagozaton tanulmányokat folytat,

f) szülője igazoltan tanulmányaihoz kapcsolódóan gyakorlatot folytat.

(6) A bölcsődei csoportba való beosztásról az intézményvezető dönt.

(7) A döntésről a kérelmezőt az intézményvezető írásban értesíti. Ha a kérelmező az intézmény vezetőjének döntését vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül Püspökladány Város Önkormányzatához fordulhat.

(8) A bölcsődei jogviszony létrejöttének feltétele a Gyvt. 32. § (5) bekezdése értelmében a szülő, gondviselő és az intézményvezető között létrejött megállapodási szerződés megkötése.

(9) Az intézményvezető külön eljárás és a kérelmek beérkezésének sorrendjére tekintet nélkül biztosítja a bölcsődei ellátást annak az egyéb jogosultsági feltételeknek megfelelő gyermeknek, akinek a fejlődése bölcsődei ellátás hiányában nem biztosítható, és az alábbi feltételek valamelyike teljesül

a) a gyermeket ellátó szülő hosszantartó kórházi ellátásra, vagy hosszantartó rehabilitációra szorul;

b) a gyermeket ellátó egyik szülő ellátásra, ápolásra szorul,

c) egyik vagy mindkét szülő rokkantnyugdíjas és képtelen a gyermek egésznapi ellátására;

(10) A bölcsődei ellátás megszűnik

a) a bölcsődei nevelési év végén, ha a gyermek a 3. életévét betöltötte,

b) a Gyvt. 42/A. § (2)-(3) bekezdés szerinti életkort elérte,

c) a szülő vagy törvényes képviselő kérelmére (kivétel ez alól a védelembe vett, bölcsődei ellátásra kötelezett gyermek),

d) ha orvosi szakvélemény alapján egészségi állapota miatt bölcsődében nem gondozható, illetve magatartászavara miatt veszélyezteti a többi gyermek fejlődését,

e) a bölcsődei házirend súlyos megsértése esetén.

(11) Az intézményi gyermekétkeztetést ingyenesen kell biztosítani, ha a gyermek

a) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül,

b) tartósan beteg vagy fogyatékos, vagy olyan családban él, amelyben tartósan beteg vagy fogyatékos gyermeket nevelnek,

c) olyan családban él, amelyben három vagy több gyermeket nevelnek,

d)30 olyan családban él, amelyben a szülő nyilatkozata alapján az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének kétszeresét vagy,

e) nevelésbe vették.

(12) A bölcsődei felvétel és ellátás részletes szabályait a Szabályzat tartalmazza, amelynek tartalmát a hatályban lévő jogszabályok figyelembevételével a fenntartó jóváhagyásával az intézményvezető határozza meg.

(13) Az e rendeletben nem szabályozott bölcsődei felvétellel és ellátással kapcsolatos kérdésekben a Szabályzat rendelkezéseit kell alkalmazni.

14. § (1) A rendelet 13. §-ában meghatározott ellátások, szolgáltatások igénybevételéről, a szolgáltatások biztosításáról, illetve az ellátások megszüntetéséről

a) a bölcsődei, óvodai és iskolai étkeztetés esetében az étkeztetési szolgáltatást végző intézmény vezetője,

b) [24] a 13. § (1) bekezdésben felsorolt ellátások esetében a Segítő Kezek Szociális Szolgáltató Központ, Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Központ vezetője (a továbbiakban: intézményvezető) dönt.

(2) A kérelmet szóban vagy írásban a jogosult vagy törvényes képviselője nyújthatja be.

(3) Az intézményvezető és a jogosult, illetve törvényes képviselője által megkötött megállapodás tartalmazza különösen:

a) az igénybevett szolgáltatások idejét, formáját, módját és körét,

b) a szolgáltatásért fizetendő személyi térítési díj mértékét és a díjfizetési kötelezettség szabályait,

c) az igénybevevő bejelentési kötelezettségét.

(3a) [25] Étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani.

(3b) [26] Az étkeztetés igénybevétele szempontjából szociálisan rászorult

a) 65 év feletti személy,

b) az a 65 évet be nem töltött személy,

ba) akinek össz-szervezeti egészségkárosodása szakvélemény szerint 40 %-os vagy azt meghaladó mértékű,

bb) aki átmeneti jelleggel beteg,

bc) aki súlyos fogyatékos,

bd) aki pszichiátriai beteg,

be) [27] aki szenvedélybeteg,

bf) aki hajléktalan,

bg) [28] aki közfoglalkoztatásban vesz részt.

(4) Az intézményvezető külön eljárás nélkül, haladéktalanul köteles étkezést és házi segítségnyújtást biztosítani annak a rászorulónak, akinek életét, testi épségét, egészségi állapotát az ellátás elmaradása veszélyezteti.

(5) Ha az intézményvezető a jogszabályokban meghatározott feltételek hiánya miatt az ellátás igénybevételéről nem intézkedhet, a kérelem elbírálására - külön eljárás keretében, az önkormányzat által átruházott hatáskörben - a szociális ügyekkel foglalkozó szakbizottság (a továbbiakban: Bizottság) jogosult.

15. § (1) A személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért fizetendő intézményi térítési díjat, valamint a fizetésre kötelezettek körét a rendelet 6. melléklete tartalmazza. Az intézményvezető méltányosságból csökkentheti, illetve elengedheti határozott időre az intézményi térítési díj összegét, ha az ellátásban részesülő rendkívüli élethelyzetbe kerül, létfenntartása átmenetileg vagy tartósan veszélyeztetve van, mindaddig, amíg jövedelmében pozitív változás nem áll be.

(2) A rendelet 13. § (2) bekezdés b) pontjában foglalt gyermekétkeztetés intézményi térítési díját a rendelet 7. melléklete tartalmazza.

16. § (1) A jogosult vagy törvényes képviselője a rendelet 13. § (1) bekezdés a), b), d) és f) pontjában foglalt szociális alapszolgáltatások személyi térítési díj összegét ha vitatja, vagy annak csökkentését, illetve elengedését kéri, a személyi térítési díj összegéről szóló értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a Bizottsághoz fordulhat és a Bizottság dönt a személyi térítési díj összegéről. A kérelmet az Irodához kell benyújtani.

(2) Az intézményvezető méltányosságból határozott időre elengedheti és csökkentheti a személyi térítési díj összegét, ha az ellátásban részesülő rendkívüli élethelyzetbe kerül, létfenntartása átmenetileg vagy tartósan veszélyeztetve van.

16/A. § (1) A személyes gondoskodást nyújtó ellátást meg kell szüntetni a szociális igazgatásról és ellátásokról szóló törvényben meghatározottakon túl:

a) a jogosult, vagy a törvényes képviselő írásos kérelme alapján,

b) a rászorultság megszűnése esetén,

c) abban az esetben, ha a jogosult az ellátást 30 napig bejelentés nélkül nem veszi igénybe,

d) a jogosult elköltözik az ellátási területről.

(2) Az ellátás megszüntetésének időpontjául az utolsó ellátásban töltött napot kell meghatározni.

VII. Fejezet

Szociálpolitikai kerekasztal

17. § (1) Az Önkormányzat szociálpolitikai kerekasztalt hoz létre, melynek tagjai:

a) a képviselő-testület szakbizottságának elnöke,

b) a szociális szolgáltatást nyújtó önkormányzati intézmény képviselője,

c) a nemzetiségi önkormányzatok képviselői,

d) a történelmi egyházak képviselői,

e) az önkormányzat hivatalának szociális ügyekkel foglalkozó képviselője,

f) egyéb, a településen működő szociális szolgáltatást nyújtó intézmények képviselői,

g) a védőnői szolgálat képviselője,

h) az oktatási intézmények képviselői,

i) a Magyar Vöröskereszt helyi szervezetének képviselője,

j) a helyi rendőrkapitányság képviselője,

k) járási gyámhivatal képviselője,

l) azon civil szervezetek képviselői, amelyek tevékenysége a szociálpolitikához köthető.

(2) A szociálpolitikai kerekasztal tagjai közül vezetőt választ, aki az ülést összehívja és vezeti. Működésének szabályait maga állapítja meg.

(3) A szociálpolitikai kerekasztal szükség szerint, de évente legalább egyszer ülésezik.

VIII. Fejezet

Záró rendelkezések

18. § (1) [29] Az e rendeletben nem szabályozott eljárási kérdésekben az általános közigazgatási rendtartásról szóló, valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) Ez a rendelet 2015. március 1-jén lép hatályba.

(3) Hatályon kívül helyezve.

1. melléklet a 4/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEM
lakhatási támogatás
megállapítására

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1.Neve:..............................................................................................................................

1.1.2.Születési neve:...............................................................................................................

1.1.3. Anyja neve:....................................................................................................................

1.1.4.Születés helye, ideje (év, hó, nap):................................................................................

1.1.5.Lakóhelye:...........irányítószám........................................................................település

.................................utca/út/tér..........házszám.............épület/lépcsőház............emelet, ajtó

1.1.6.Tartózkodási helye:...........irányítószám..........................................................település

................................utca/út/tér..........házszám..............épület/lépcsőház............emelet, ajtó

1.1.7.Társadalombiztosítási Azonosító Jele:.......................................................................

1.1.8.Állampolgársága:...................................................................................................

1.1.9. Családi állapota: nőtlen/hajadon, házastárs, élettárs, elvált(bírósági határozat száma:…………………………..), különélő, özvegy*

1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

1.2.1. szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy*

1.2.2. EU kék kártyával rendelkező, vagy*

1.2.3. bevándorolt/letelepedett, vagy*

1.2.4. menekült/oltalmazott/hontalan.*

1.3. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ............ fő.

1.4. Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

Név és születési név is

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító
Jele

2

3

4

5

6

* a megfelelő rész aláhúzandó

2. Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:


Jövedelem típusa

Kérelmező


A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási
jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

Egyéb jövedelem

Összes jövedelem

Egy főre jutó jövedelem

3. Lakásviszonyok

3.1. A támogatással érintett lakás nagysága: .............. m2, szobák száma:……………………..

3.2. A lakás komfortfokozata: összkomfortos, komfortos, félkomfortos, komfort nélküli*

3.3. A lakásban tartózkodás jogcíme: tulajdonos, családtag, főbérlő, albérlő, egyéb:………………………………………

Albérlő esetén a ház tulajdonosának neve és címe:…………………………………………………

4. Nyilatkozatok

4.1. A kérelemmel érintett lakásban előrefizetős gáz- vagy áramszolgáltatást mérő készülék működik - nem működik*

Amennyiben igen, kérjük, nevezze meg a szolgáltatót: ................ ....................................

{Azon személy részére, akinél készülék működik, a lakásfenntartási támogatást részben vagy egészben a készülék működtetését lehetővé tevő eszköz (kódhordozó) formájában kell nyújtani, ideértve a készülék feltöltésének elektronikus úton, a fogyasztó javára történő teljesítését is [a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet 33. § (1) bekezdése]}

4.2. A lakhatást a legnagyobb mértékben veszélyeztető lakásfenntartási kiadás(ok):........................................................

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy

* a megfelelő rész aláhúzandó

** Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Püspökladány, ...............................................

…......................... …......................................................

kérelmező aláírása a háztartás nagykorú tagjainak aláírása

Kérelemhez MELLÉKELNI kell:

a) életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek* **

b) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

1. a kérelmező és a vele együtt élő hozzátartozójának nettó jövedelméről szóló hitelt érdemlő igazolása

2. a lakás nagyságának hitelt érdemlő igazolása

3. munkanélküli esetén a Munkaügyi Központ igazolását arról, hogy regisztrált munkanélküli, és elhelyezkedése érdekében mióta működik együtt

4. nyugdíjas esetén a januárban a NYUFIG által megküldött igazolás csatolása is szükséges

5. tankötelezettségét betöltött (16 éven felüli) gyermek tanulói, hallgatói jogviszony fennállásáról szóló igazolást, nappali/esti/levelező tagozat megjelölésével.

6. gyermek elhelyezéséről szóló bírósági végzést, vagy gyámhatósági határozatot,

7. gyámság/gondnokság alá helyezett esetében a gyám/gondnok kirendelő határozatot.

8. gyermektartásdíj megállapításáról szóló határozatot, és igazolást/nyilatkozatot a jelenleg kézhez kapott tartásdíj összegéről.

9. albérlet esetén az albérleti szerződés másolatát, szívességi lakáshasználat esetén a lakás tulajdonosának nyilatkozatát a szívességi lakáshasználatról, megosztott lakás esetén bírói ítélet.

10. közüzemi számla (víz, távhő vagy villany számlarészletező, stb)

A kérelem benyújtásakor személyi igazolványát, vagy személyazonosító igazolványát, és lakcímét igazoló hatósági igazolványát, valamint hatósági bizonyítványát (TAJ kártya), szíveskedjék magával hozni.

2. melléklet a 4/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEM
gyógyszertámogatás
megállapítására

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1.Neve:..............................................................................................................................

1.1.2.Születési neve:...............................................................................................................

1.1.3. Anyja neve:....................................................................................................................

1.1.4.Születés helye, ideje (év, hó, nap):................................................................................

1.1.5.Lakóhelye:...........irányítószám........................................................................település

.................................utca/út/tér..........házszám.............épület/lépcsőház............emelet, ajtó

1.1.6.Tartózkodási helye:...........irányítószám..........................................................település

................................utca/út/tér..........házszám..............épület/lépcsőház............emelet, ajtó

1.1.7.Társadalombiztosítási Azonosító Jele:.......................................................................

1.1.8.Állampolgársága:...................................................................................................

1.1.9. Családi állapota: nőtlen/hajadon, házastárs, élettárs, elvált(bírósági határozat száma:…………………………..), különélő, özvegy*

1.2. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ............ fő.

1.3. Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

Név és születési név is

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító
Jele

2

3

4

5

6

* a megfelelő rész aláhúzandó

2. Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:


Jövedelem típusa

Kérelmező


A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási
jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

Egyéb jövedelem

Összes jövedelem

Egy főre jutó jövedelem

3. Nyilatkozatok

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

A jogosult a gyógyszertámogatás felhasználását a nevére szóló számlával köteles igazolni. Az igazolást a támogatás kifizetését követő legkésőbb 5 hónapon belül kell benyújtani. Amennyiben a jogosult a gyógyszertámogatás felhasználást nem igazolja, úgy a támogatásra való jogosultsága megszüntetésre kerül és ezen támogatás a megszüntetést követő 12 hónapon belül ismételten nem állapítható meg részére.

Püspökladány, ...............................................

…......................... …......................................................

kérelmező aláírása a háztartás nagykorú tagjainak aláírása

* a megfelelő rész aláhúzandó

** Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik.

Kérelemhez MELLÉKELNI kell:

a) életvitelszerűen a lakóhelyemen / a tartózkodási helyemen élek* **

b) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

1. a kérelmező és a vele együtt élő hozzátartozójának nettó jövedelméről szóló hitelt érdemlő igazolása

2. 12 hónapnál nem régebbi, a járási hivatal által kiadott jogerős elutasító határozatot arról, hogy a kérelmező közgyógyellátásra nem jogosult

3. A kérelmező gyógyszerköltségének igazolására a háziorvos és a gyógyszertár igazolását kell csatolni

4. munkanélküli esetén a Munkaügyi Központ igazolását arról, hogy regisztrált munkanélküli, és elhelyezkedése érdekében mióta működik együtt

5. nyugdíjas esetén a januárban a NYUFIG által megküldött igazolás csatolása is szükséges

6. tankötelezettségét betöltött (16 éven felüli) gyermek tanulói, hallgatói jogviszony fennállásáról szóló igazolást, nappali/esti/levelező tagozat megjelölésével

7. gyermek elhelyezéséről szóló bírósági végzést, vagy gyámhatósági határozatot

8. gyámság/gondnokság alá helyezett esetében a gyám/gondnok kirendelő határozatot

9. gyermektartásdíj megállapításáról szóló határozatot, és igazolást/nyilatkozatot a jelenleg kézhez kapott tartásdíj összegéről

A kérelem benyújtásakor személyi igazolványát, vagy személyazonosító igazolványát, és lakcímét igazoló hatósági igazolványát, valamint hatósági bizonyítványát (TAJ kártya), szíveskedjék magával hozni.

3. melléklet a 4/2015. (II. 27.) önkormányzati melléklethez

KÉRELEM
a rendkívüli települési támogatás
megállapítására

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1.Neve:..............................................................................................................................

1.1.2.Születési neve:...............................................................................................................

1.1.3. Anyja neve:....................................................................................................................

1.1.4.Születés helye, ideje (év, hó, nap):................................................................................

1.1.5.Lakóhelye:...........irányítószám........................................................................település

.................................utca/út/tér..........házszám.............épület/lépcsőház............emelet, ajtó

1.1.6.Tartózkodási helye:...........irányítószám..........................................................település

................................utca/út/tér..........házszám..............épület/lépcsőház............emelet, ajtó

1.1.7.Társadalombiztosítási Azonosító Jele:.......................................................................

1.1.8.Állampolgársága:...................................................................................................

1.1.9. Családi állapota: nőtlen/hajadon, házastárs, élettárs, elvált(bírósági határozat száma:…………………………..), különélő, özvegy*

1.2. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ............ fő.

1.3. Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

Név és születési név is

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító
Jele

2

3

4

5

6

A lakás komfortfokozata: összkomfortos, komfortos, félkomfortos, komfort nélküli*
A lakásban tartózkodás jogcíme: tulajdonos, családtag, főbérlő, albérlő, egyéb:………………………………………
* a megfelelő rész aláhúzandó
Kérem, hogy részemre az alábbi okok miatt önkormányzati segélyt szíveskedjenek kiutalni*:
a. gyógyászati segédeszköz beszerzésére, gyógykezelésre, ha a kérelmező nem részesül települési gyógyszertámogatásban
b. elemi kár elhárításához
c. betegségből eredő többletköltségek enyhítésére
d. válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához
e. egyéb, a létfenntartást veszélyeztető élethelyzet
f. az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként.
Egyéb indoklás: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Nyilatkozat
Nyilatkozom, hogy a temetési költségek finanszírozása érdekében a hadigondozásról szóló törvény alapján temetési hozzájárulásban nem részesülök.
Püspökladány, ……………………………. ……..………………………..
Kérelmező

2. Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:


Jövedelem típusa

Kérelmező


A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási
jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

Egyéb jövedelem

Összes jövedelem

Egy főre jutó jövedelem

3. Nyilatkozatok

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy

* a megfelelő rész aláhúzandó

** Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Püspökladány, ...............................................

…......................... …......................................................

kérelmező aláírása a háztartás nagykorú tagjainak aláírása

Kérelemhez MELLÉKELNI kell:

a) életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek* **

b) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

1. a kérelmező és a vele együtt élő hozzátartozójának nettó jövedelméről szóló hitelt érdemlő igazolása

2. rendkívüli élethelyzetet igazoló irat, pl.: kórházi zárójelentés

3. elemi kár tényét igazoló szakhatóság véleménye

4. munkanélküli esetén a Munkaügyi Központ igazolását arról, hogy regisztrált munkanélküli, és elhelyezkedése érdekében mióta működik együtt

5. nyugdíjas esetén a januárban a NYUFIG által megküldött igazolás csatolása is szükséges

6. tankötelezettségét betöltött (16 éven felüli) gyermek tanulói, hallgatói jogviszony fennállásáról szóló igazolást, nappali/esti/levelező tagozat megjelölésével.

7. gyermek elhelyezéséről szóló bírósági végzést, vagy gyámhatósági határozatot,

8. gyámság/gondnokság alá helyezett esetében a gyám/gondnok kirendelő határozatot.

9. gyermektartásdíj megállapításáról szóló határozatot, és igazolást/nyilatkozatot a jelenleg kézhez kapott tartásdíj összegéről.

A kérelem benyújtásakor személyi igazolványát, vagy személyazonosító igazolványát, és lakcímét igazoló hatósági igazolványát, valamint hatósági bizonyítványát (TAJ kártya), szíveskedjék magával hozni.

4. melléklet a 4/2015. (II. 27.) önkormányzati melléklethez

KÉRELEM
köztemetés
megállapítására

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1.Neve:..............................................................................................................................

1.1.2.Születési neve:...............................................................................................................

1.1.3. Anyja neve:....................................................................................................................

1.1.4.Születés helye, ideje (év, hó, nap):................................................................................

1.1.5.Lakóhelye:...........irányítószám........................................................................település

.................................utca/út/tér..........házszám.............épület/lépcsőház............emelet, ajtó

1.1.6.Tartózkodási helye:...........irányítószám..........................................................település

................................utca/út/tér..........házszám..............épület/lépcsőház............emelet, ajtó

1.1.7.Társadalombiztosítási Azonosító Jele:.......................................................................

1.1.8.Állampolgársága:...................................................................................................

1.1.9. Családi állapota: nőtlen/hajadon, házastárs, élettárs, elvált(bírósági határozat száma:…………………………..), különélő, özvegy*

1.2. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ............ fő.

1.3. Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

Név és születési név is

Születési helye, ideje
(év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító
Jele

2

3

4

5

6

* a megfelelő rész aláhúzandó

2. Az elhunyt személyre vonatkozó adatok

Neve:......................................................................................................................................

Születési neve:........................................................Anyja neve:............................................

Születés helye, ideje (év, hó, nap):.........................................................................................

Lakóhelye:...........irányítószám.................................................................................település

.................................utca/út/tér..........házszám.............épület/lépcsőház............emelet, ajtó

Társadalombiztosítási Azonosító Jele:....................................................................................

Elhalálozás időpontja:………………………év………………………….hó……………………nap

Vagyonnal, ingatlannal rendelkezett-e: igen nem*

Ha igen, annak címe:………………………………………………………………………………..

A kérelmezővel fennálló rokoni kapcsolat:…………………………………………………………

Eltartási vagy öröklési szerződése az elhunyttal: volt nem volt*

Temetésre köteles személyek adatai:

Név

Lakcím

1

2

3

3. Jövedelmi adatok

A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:


Jövedelem típusa

Kérelmező


A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási
jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

Táppénz, gyermekgondozási támogatások

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

Egyéb jövedelem

Összes jövedelem

Egy főre jutó jövedelem

* a megfelelő rész aláhúzandó
4.Nyilatkozatok
Felelősségem tudatában kijelentem, hogy
a) életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek* **
b) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján - ellenőrizheti.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Kérem, hogy az elhunytat Püspökladányi Közös Önkormányzati Hivatal közköltségen temesse el, mivel a szociális, anyagi helyzetem nem teszi lehetővé, hogy eltemettetéséről gondoskodjam.
Kérelmező tudomásul veszem, hogy a temetés összege hagyatéki teherként ráterhelésre kerül a …....................................................................................................szám alatti ingatlanra.
Vállalom, hogy a temetés teljes összegét 1 év alatt visszafizetem.
Püspökladány, ...............................................
…......................... …......................................................
kérelmező aláírása a háztartás nagykorú tagjainak aláírása
* a megfelelő rész aláhúzandó
** Ezt a nyilatkozatot csak abban az esetben kell megtenni, ha bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik.
Kérelemhez MELLÉKELNI kell:

1. a halotti anyakönyvi kivonat fénymásolatát,

2. amennyiben van eltartási vagy öröklési szerződés, annak másolatát

3. a kérelmező és a vele együtt élő hozzátartozójának nettó jövedelméről szóló hitelt érdemlő igazolása

4. munkanélküli esetén a Munkaügyi Központ igazolását arról, hogy regisztrált munkanélküli, és elhelyezkedése érdekében mióta működik együtt

5. nyugdíjas esetén a januárban a NYUFIG által megküldött igazolás csatolása is szükséges

6. tankötelezettségét betöltött (16 éven felüli) gyermek tanulói, hallgatói jogviszony fennállásáról szóló igazolást, nappali/esti/levelező tagozat megjelölésével.

7. gyermek elhelyezéséről szóló bírósági végzést, vagy gyámhatósági határozatot,

8. gyámság/gondnokság alá helyezett esetében a gyám/gondnok kirendelő határozatot.

9. gyermektartásdíj megállapításáról szóló határozatot, és igazolást/nyilatkozatot a jelenleg kézhez kapott tartásdíj összegéről.

A kérelem benyújtásakor személyi igazolványát, vagy személyazonosító igazolványát, és lakcímét igazoló hatósági igazolványát, valamint hatósági bizonyítványát (TAJ kártya), szíveskedjék magával hozni.

5. melléklet a 4/2015. (II. 27.) önkormányzati melléklethez

Vagyonnyilatkozat
A kérelmező személyes adatai
Neve: …………………………………………………………………………………………………….......
Születési neve:……………………………………………………………………………………………….
Anyja neve:…………………………………………………………………………………………………..
Születési hely, év, hó, nap:…………………………………………………………………………………...
Lakóhely:…………………………………………………………………………………………………….
Tartózkodási hely:……………………………………………………………………………………………
Társadalombiztosítási Azonosító Jele:……………………………………………………………………….
A kérelmező és a vele együttélő közeli hozzátartozójának, lakásfenntartási támogatás esetén a háztartás valamennyi tagjának vagyona
A. Ingatlanok

1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe:................. város/község……………………………………..út/utca…………….hsz. alapterülete:……………m2, tulajdoni hányad: ..........................., a szerzés ideje: ................ év Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft Haszonélvezeti joggal terhelt: igen nem (a megfelelő aláhúzandó)

2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe:................. város/község……………………………………..út/utca…………….hsz. alapterülete:……………m2, tulajdoni hányad: ....................a szerzés ideje: ................ év Becsült forgalmi érték:* ............................. Ft

3.31 Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat): megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ............................ címe: ...................................... város/község ........................... út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .............................................. Ft

4.Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése:..........................

címe:.......................................város/község............................. út/utca ..............hsz.,alapterülete:........... m2, tulajdoni hányad: ................., a szerzés ideje: ................ év Becsült forgalmi érték:* .............................................. Ft

Egyéb vagyontárgyak

Gépjármű:

Becsült forgalmi érték:** ............................................ Ft

Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.

Kelt: Püspökladány, 2015.........................................

……………………………………………..

aláírás

Megjegyzés:

Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyarország területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.

* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.

** Becsült forgalmi értékként a jármű kora és állapota szerinti értékét kell feltüntetni.

T Á J É K O Z T A T Ó

Háztartás: az egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek közössége.

jövedelem: – az (1a) bekezdésben foglalt kivétellel, valamint figyelemmel az (1b)–(1c) bekezdésekben foglaltakra – az elismert költségekkel és a befizetési kötelezettséggel csökkentett a személyi jövedelemadóról szóló törvény szerint meghatározott, belföldről vagy külföldről származó – megszerzett – vagyoni érték (bevétel), ideértve a jövedelemként figyelembe nem vett bevételt és az adómentes jövedelmet is, és azon bevétel, amely után az egyszerűsített vállalkozói adóról, illetve az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulásról szóló törvény szerint adót, illetve hozzájárulást kell fizetni;

vagyon: ha e törvény másként nem rendelkezik, az a hasznosítható ingatlan, jármű, továbbá vagyoni értékű jog, amelynek külön-külön számított forgalmi értéke, illetőleg összege a szociális vetítési alap összegének a harmincszorosát, vagy együttes forgalmi értéke a szociális vetítési alap összegének a nyolcvanszorosát meghaladja, azzal, hogy a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni ellátások jogosultsági feltételeinek vizsgálatánál nem minősül vagyonnak az az ingatlan, amelyben az érintett személy életvitelszerűen lakik, az a vagyoni értékű jog, amely az általa lakott ingatlanon áll fenn, továbbá a mozgáskorlátozottságra tekintettel fenntartott gépjármű;

család: egy lakásban, vagy személyes gondoskodást nyújtó bentlakásos szociális, gyermekvédelmi intézményben együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező közeli hozzátartozók közössége;

közeli hozzátartozó: a házastárs, az élettárs, a húszévesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező; a huszonhárom évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató; a huszonöt évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató vér szerinti gyermek, örökbe fogadott gyermek, mostohagyermek és a Ptk. szerinti gyermekvédelmi nevelőszülő által e jogviszonya keretében nevelt gyermek kivételével a nevelt gyermek (a továbbiakban: nevelt gyermek), korhatárra való tekintet nélkül a tartósan beteg, az autista, illetve a testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos vér szerinti, örökbe fogadott, mostoha-, illetve nevelt gyermek, amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt (a továbbiakban: fogyatékos gyermek), a 18. életévét be nem töltött gyermek vonatkozásában a vér szerinti és az örökbe fogadó szülő, a szülő házastársa vagy élettársa, valamint a db) vagy dc) alpontban meghatározott feltételeknek megfelelő testvér;

egyedülélő: az a személy, aki egyszemélyes háztartásban lakik;

rendszeres pénzellátás: a táppénz, a csecsemőgondozási díj, a gyermekgondozási díj, az öregségi nyugdíj, a korhatár előtti ellátás, a szolgálati járandóság, a balettművészeti életjáradék, az átmeneti bányászjáradék, a rokkantsági nyugdíj, a rehabilitációs járadék, a megváltozott munkaképességű személyek ellátásai, az öregségi járadék, a munkaképtelenségi járadék, az özvegyi járadék, a növelt összegű öregségi, munkaképtelenségi és özvegyi járadék, az özvegyi nyugdíj – kivéve az ideiglenes özvegyi nyugdíjat, továbbá a házastársa jogán árvaellátásra jogosult fogyatékkal élő, illetve tartósan beteg vagy legalább két árvaellátásra jogosult gyermek eltartásáról gondoskodó személy özvegyi nyugdíját –, a baleseti táppénz, a baleseti rokkantsági nyugdíj, a hozzátartozói baleseti nyugellátás, az Flt. alapján folyósított pénzbeli ellátás, az átmeneti járadék, a rendszeres szociális járadék, a bányászok egészségkárosodási járadéka, a rokkantsági járadék, a hadigondozottak és nemzeti gondozottak pénzbeli ellátásai, a gyermekgondozási segély, a gyermeknevelési támogatás, az időskorúak járadéka, a rendelkezésre állási támogatás, a bérpótló juttatás, foglalkoztatást helyettesítő támogatás,, a rendszeres szociális segély és az egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás, az ápolási díj, a nemzeti helytállásért elnevezésű pótlék, a közszolgálati járadék, valamint az uniós rendeletek alapján külföldi szerv által folyósított egyéb azonos típusú ellátás;

keresőtevékenység: ha e törvény másként nem rendelkezik, minden olyan munkavégzéssel járó tevékenység, amelyért ellenérték jár, kivéve a tiszteletdíj alapján végzett tevékenységet, ha a havi tiszteletdíj mértéke a kötelező legkisebb munkabér 30 százalékát nem haladja meg, valamint a mezőgazdasági őstermelői igazolvánnyal folytatott tevékenységet, ha az abból származó bevételt a személyi jövedelemadóról szóló szabályok szerint a jövedelem kiszámításánál nem kell figyelembe venni; nem minősül ellenértéknek a fogadó szervezet által az önkéntesnek külön törvény alapján biztosított juttatás, valamint a szociális szövetkezet (ide nem értve az iskolaszövetkezetet) tagja által a szövetkezetben végzett tevékenység ellenértékeként megszerzett, a személyi jövedelemadóról szóló törvény alapján adómentes bevétel;

aktív korú: a 18. életévét betöltött, de a rá irányadó nyugdíjkorhatárt be nem töltött személy;

egyedülálló: az a személy, aki hajadon, nőtlen, özvegy, elvált vagy házastársától külön él, kivéve, ha élettársa van;

Nem minősül jövedelemnek a temetési segély, az alkalmanként adott átmeneti segély, az önkormányzati segély, rendkívüli települési támogatás, a lakásfenntartási támogatás, az adósságcsökkentési támogatás, a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás, a Gyvt. 20/A. §-a szerinti támogatás, a Gyvt. 20/B. §-ának (4)–(5) bekezdése szerinti pótlék, a nevelőszülők számára fizetett nevelési díj és külön ellátmány, az anyasági támogatás, a tizenharmadik havi nyugdíj és a szépkorúak jubileumi juttatása, a személyes gondoskodásért fizetendő személyi térítési díj megállapítása kivételével a súlyos mozgáskorlátozott személyek pénzbeli közlekedési kedvezményei, a vakok személyi járadéka és a fogyatékossági támogatás, a fogadó szervezet által az önkéntesnek külön törvény alapján biztosított juttatás, az alkalmi munkavállalói könyvvel történő munkavégzésnek, az egyszerűsített foglalkoztatásról szóló törvény alapján történő munkavégzésnek, valamint a természetes személyek között az adórendszeren kívüli keresettel járó foglalkoztatásra vonatkozó rendelkezések alapján háztartási munkára létesített munkavégzésre irányuló jogviszony keretében történő munkavégzésnek (a továbbiakban: háztartási munka) a havi ellenértéke, a házi segítségnyújtás keretében társadalmi gondozásért kapott tiszteletdíj, az energiafelhasználáshoz nyújtott támogatás, a szociális szövetkezet (ide nem értve az iskolaszövetkezetet) tagja által a szövetkezetben végzett tevékenység ellenértékeként megszerzett, a személyi jövedelemadóról szóló törvény alapján adómentes bevétel.

a) személygépkocsi: ......................................... típus .................. rendszám szerzés ideje, valamint a gyártás éve: .............................................................Becsült forgalmi érték:** ...................................... Ft

b) tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű: ................................ típus ..................... rendszám, szerzés ideje, valamint a gyártás éve: .................................................................

8. melléklet a 4/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEMaz újszülöttek támogatása megállapítására[39]

1. Személyi adatok

1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:

1.1.1.Neve:…...............................................................................................................................

1.1.2.Születési neve:.....................................................................................................................

1.1.3.Anyja neve:..........................................................................................................................

1.1.4.Születés helye, ideje (év, hó, nap):..................................................................................... 1.1.5.Lakóhelye:...........irányítószám.............................................................................település .................................utca/út/tér..........házszám.............épület/lépcsőház............emelet, ajtó

1.1.6.Tartózkodási helye:...........irányítószám..........................................................település ................................utca/út/tér..........házszám..............épület/lépcsőház............emelet, ajtó

1.1.7.Társadalombiztosítási Azonosító Jele:...............................................................................

1.1.8.Állampolgársága:...........................................................................................................

1.1.9. Családi állapota: nőtlen/hajadon, házastárs, élettárs, elvált(bírósági határozat száma:…………………………..), különélő, özvegy (megfelelő aláhúzandó)

1.1.10. Elérhetőség: ………………………………………………….…(telefonszám ,e-mail)

1.2. A kérelmezővel azonos lakcímen élő házastársára/élettársára vonatkozó adatok:

1.2.1.Neve:…...............................................................................................................................

1.2.2. Születési neve:.....................................................................................................................

1.2.3.Anyja neve:..........................................................................................................................

1.2.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap):.....................................................................................

1.2.5. Lakóhelye:...........irányítószám.............................................................................település .................................utca/út/tér..........házszám.............épület/lépcsőház............emelet, ajtó

1.2.6.Tartózkodási helye:...........irányítószám..........................................................település ................................utca/út/tér..........házszám..............épület/lépcsőház............emelet, ajtó

1.2.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele:...............................................................................

1.2.8. Állampolgársága:...........................................................................................................

1.3. A gyermekre vonatkozó adatok:

1.3.1. Neve:…...............................................................................................................................

1.3.2. Születési neve:.....................................................................................................................

1.3.3.Anyja neve:..........................................................................................................................

1.3.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap):.....................................................................................

1.3.5. Lakóhelye:...........irányítószám.............................................................................település .................................utca/út/tér..........házszám.............épület/lépcsőház............emelet, ajtó

1.3.6.Tartózkodási helye:...........irányítószám..........................................................település ................................utca/út/tér..........házszám..............épület/lépcsőház............emelet, ajtó

1.3.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele:...............................................................................

1.3.8. Állampolgársága:...........................................................................................................

2. Nyilatkozatok

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy életvitelszerűen a lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek, (megfelelő aláhúzandó) a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek, a támogatásra jogosult gyermeket saját háztartásomban nevelem.

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a gyermek más önkormányzattól egyszeri újszülöttek támogatásban vagy ezt a célt szolgáló támogatásban nem részesült.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a hatósági eljárás során történő felhasználásához.

Dátum

_______________________

kérelmező aláírása

Kérelemhez MELLÉKELNI kell:

1. a gyermek születési anyakönyvi kivonatának másolatát,

2. családi pótlékra jogosultságot megállapító határozat másolatát,

3. gyermek elhelyezéséről szóló bírósági végzést, vagy gyámhatósági határozatot,

4. gyámkirendelő határozat másolatát,

5. örökbefogadást igazoló okirat másolatát.

A kérelem benyújtásakor személyi igazolványát, vagy személyazonosító igazolványát, és lakcímét igazoló hatósági igazolványát, valamint hatósági bizonyítványát (TAJ kártya), szíveskedjék magával hozni.

1

A 3. § (1) bekezdés b) pont bd) alpontját a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

2

Az 5. § (3) bekezdés a) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 1. pontja szerint módosított szöveg.

3

A 6. § (1) bekezdése a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 5. § a) pontja szerint módosított szöveg. A 6. § (1) bekezdése a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 2. pontja szerint módosított szöveg.

4

A 7. § (3) bekezdés a) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 5. § b) pontja szerint módosított szöveg. A 7. § (3) bekezdés a) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. § a) pontja szerint módosított szöveg. A 7. § (3) bekezdés a) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 3. pontja szerint módosított szöveg.

5

A 7. § (3) bekezdés b) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 5. § c) pontja szerint módosított szöveg. A 7. § (3) bekezdés b) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. § b) pontja szerint módosított szöveg. A 7. § (3) bekezdés b) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 4. pontja szerint módosított szöveg.

6

A 7. § (3) bekezdés c) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 5. § d) pontja szerint módosított szöveg. A 7. § (3) bekezdés c) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. § c) pontja szerint módosított szöveg. A 7. § (3) bekezdés c) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 5. pontja szerint módosított szöveg.

7

A 7. § (3) bekezdés d) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 5. § e) pontja szerint módosított szöveg. A 7. § (3) bekezdés d) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. § d) pontja szerint módosított szöveg. A 7. § (3) bekezdés d) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 6. pontja szerint módosított szöveg.

8

A 8. § (1) bekezdés a) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 5. § f) pontja szerint módosított szöveg. A 8. § (1) bekezdés a) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 7. pontja szerint módosított szöveg.

9

A 8. § (1) bekezdés b) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 8. pontja szerint módosított szöveg.

10

A 10. § (3) bekezdés a) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. § e) pontja szerint módosított szöveg. A 10. § (3) bekezdés a) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 9. pontja szerint módosított szöveg.

11

A 10. § (3) bekezdés b) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. § f) pontja szerint módosított szöveg. A 10. § (3) bekezdés b) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 10. pontja szerint módosított szöveg.

12

A 10. § (6) bekezdése a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 5. § g) pontja szerint módosított szöveg. A 10. § (6) bekezdése a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. § g) pontja szerint módosított szöveg. A 10. § (6) bekezdése a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 11. pontja szerint módosított szöveg.

13

A 11. § (2) bekezdés a) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 12. pontja szerint módosított szöveg.

14

A 11. § (2) bekezdés b) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 13. pontja szerint módosított szöveg.

15

A 11. § (2) bekezdés c) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 14. pontja szerint módosított szöveg.

16

A 11. § (3) bekezdése a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 11. § (3) bekezdés nyitó szövegrésze a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 15. pontja szerint módosított szöveg.

17

A 11. § (3) bekezdés a) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. § h) pontja szerint módosított szöveg. A 11. § (3) bekezdés a) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 16. pontja szerint módosított szöveg.

18

A 11. § (3) bekezdés b) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. § i) pontja szerint módosított szöveg. A 11. § (3) bekezdés b) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 17. pontja szerint módosított szöveg.

19

A 11. § (3) bekezdés c) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. § j) pontja szerint módosított szöveg. A 11. § (3) bekezdés c) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 18. pontja szerint módosított szöveg.

20

A 11/A. § (1) bekezdése a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

21

A 11/A. § (5) bekezdése a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 19. pontja szerint módosított szöveg.

22

A 11/B. § (2) bekezdése a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

23

A 11/B. § (4) bekezdését a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be. A 11/B. § (4) bekezdése a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2022. (V. 27.) önkormányzati rendelete 1. § k) pontja szerint módosított szöveg. A 11/B. § (4) bekezdése a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 20. pontja szerint módosított szöveg.

24

A 10. alcímet (11/C. §) a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.

25

A 11/C. § (1) bekezdése a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 21. pontja szerint módosított szöveg.

26

A 12. § (1) bekezdése a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 22. pontja szerint módosított szöveg.

27

A 12. § (2) bekezdése a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 23. pontja szerint módosított szöveg.

28

A 13. § (2) bekezdés g) pontját a PÜSPÖKLADÁNY VÁROS ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 10/2021. (VIII. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

29

A 13/A. §-t a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (I. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

30

A 13/A. § (11) bekezdés d) pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 24. pontja szerint módosított szöveg.

31

Az 5. melléklet 3. pontja a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 4. § 25. pontja szerint módosított szöveg.

32

A 6. melléklet a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (VII. 1.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 6. melléklet a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2022. (VIII. 26.) önkormányzati rendelete 1. § - 1. mellékletével megállapított szöveg. A 6. melléklet a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (II. 24.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

33

A 7. melléklet a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2022. (VII. 1.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 7. melléklet a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 1. mellékletével megállapított szöveg.

34

A 9. mellékletet a Püspökladány Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.