Esztár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2020. (III. 11.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
Hatályos: 2020. 03. 11- 2020. 07. 27
Esztár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2020. (III. 11.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
2020.03.11.
A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (az Esztári Közös Önkormányzati Hivatal, és az Epreskert Óvoda és Mini Bölcsőde intézményekre) terjed ki.
A költségvetés bevételei és kiadásai
(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2020. évi költségvetését:
605 063 887 Ft |
Költségvetési bevétellel |
605 063 887 Ft |
Költségvetési kiadással |
0 Ft
|
egyenleggel |
állapítja meg, ezen belül:
költségvetési bevételét 480 939 824 Ft-ban
költségvetési kiadását 590 635 110 Ft-ban
finanszírozási bevételét 124 124 063 Ft-ban
finanszírozási kiadását 14 428 777 Ft-ban
A Képviselő-testület az önkormányzat 2020. évi költségvetési bevételek és költségvetési kiadások különbözeteként megállapított hiány összegét 109 695 286 Ft-ban állapítja meg. A költségvetési hiányt a belső finanszírozásra szolgáló finanszírozási bevételek és kiadások különbözeteként megállapított 109 695 286 Ft többlet összegéből biztosítja.
A bevételi főösszegen belül a kiemelt előirányzatokat
368 333 531 Ft Működési költségvetés bevétele
177 482 558 Ft Önkormányzat működési támogatásai
94 048 283 Ft Működési célú támogatások államháztartáson belülről
29 100 000 Ft Közhatalmi bevételek
55 189 690 Ft Működési bevételek
12 513 000 Ft Működési célú átvett pénzeszközök
112 606 293 Ft Felhalmozási költségvetés bevétele
109 392 358 Ft Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről
3 213 935 Ft Felhalmozási bevételek
0 Ft Felhalmozási célú átvett pénzeszközök átvétele
124 124 063 Ft Finanszírozási költségvetés bevétele
109 695 286 Ft Előző évi költségvetési maradványának igénybevétele
14 428 777 Ft Rövid lejáratú hitel felvétele
jogcímenkénti megoszlásban állapítja meg.
A kiadási főösszegen belül a módosított kiemelt előirányzatokat
395 066 577 Ft Működési költségvetés kiadása
199 169 518 Ft Személyi juttatások
29 833 471 Ft Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó
133 838 848 Ft Dolog kiadások
15 754 013 Ft Ellátottak pénzbeli juttatásai
16 370 727 Ft Egyéb működési célú kiadások
195 568 533 Ft Felhalmozási költségvetés kiadásai
108 596 770 Ft Beruházások
86 971 763 Ft Felújítások
0 Ft Egyéb felhalmozási kiadások
0 Ft Visszatérítendő támogatások, kölcsönök nyújtása ÁH-n belülre
0 Ft Visszatérítendő támogatások, kölcsön törlesztése ÁH-n belülre
0 Ft Egyéb felhalmozási célú támogatások ÁH-n belülre
0 Ft Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n kívülre
0 Ft Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n kívülre
0 Ft Egyéb felhalmozási célú támogatások ÁH-n kívülre
14 428 777 Ft Finanszírozási kiadások
0 Ft Államháztartáson belüli megelőlegezések visszafizetése
14 428 777 Ft Rövid lejáratú kölcsön visszafizetése
jogcímenkénti megoszlásban állapítja meg.
(2) Az
(1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet
1.1 melléklete alapján, intézményi bontásban a rendelet
1.2 melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok szerinti bontásban az 1.3. melléklet szerint állapítja meg.
(4) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a
2. és a 3. melléklet részletezi.
(5) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület elrendeli, hogy az önkormányzat a
2019. évi LXXI. törvény 3. számú mellékletének III. fejezet 4. pontjában szereplő kiegészítő támogatásra adja be a pályázatot, mivel ezen rendelet
1. melléklet 1.5.pontjában szereplő 6 683 475 Ft az önkormányzat működőképességének veszélyeztetése jogcímén igénylendő kiegészítő támogatásként került betervezésre.
A költségvetés részletezése
A Képviselő-testület az önkormányzat 2020. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a
4. melléklet tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a
5. melléklet, a felújítási előirányzatokat az
6. számú melléklet szerint határozza meg.
(3) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, közös hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (tervezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 7., 8., 9. számú mellékletek szerint határozza meg.
(4) A köztisztviselők 2020. évi cafetéria juttatásának összegét a Közszolgálati tisztviselőkről szóló
2011. évi CXCIX. törvény 151. §-a, valamint a költségvetési törvényben foglaltak figyelembe vételével 200.000 Ft/fő/év összegben állapítja meg. A cafetéria - juttatásokhoz kapcsolódó – munkáltatót terhelő-közterhek az éves keretösszeg részét képezik.
(5) Az Önkormányzat a kiadások között 100 eFt általános tartalékot állapít meg.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.
(5) A költségvetési szerv vezetője köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.
(6) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
Az előirányzatok módosítása
(1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.
(3) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(4) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) és (5) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(5) A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.
(6) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(7) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.
(8) Az képviselő-testület hivatalánál foglalkoztatott köztisztviselők illetményalapja külön rendeletben került meghatározásra.
(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) A költségvetési szervek az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a képviselő-testületi határozattal elfogadott munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.
(3) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
(4) A polgármesteri (közös) hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
Záró és vegyes rendelkezések
(1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba azzal, hogy rendelkezéseit 2020. január 01-től kell alkalmazni.