Csány község képviselő testületének 6/2019 (XI.18..) önkormányzati rendelete

A Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2020. 07. 06


CSÁNY KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA

KÉPVISELŐ -TESTÜLETÉNEK

6/2019. (XI.18.)

Ö N K O RMÁ N Y Z A T I R E N D E L E T E


a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési

Szabályzatáról


Csány Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény  (továbbiakban: Möt) 53. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján szervezetére és működésére vonatkozóan a következőket rendeli el:


I. Fejezet

Általános rendelkezések

Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, határai


1.§ (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:

Csány Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat)


(2) Az önkormányzat székhelye: 3015 Csány, Kossuth Lajos u. 2.


(3) Az önkormányzati jogok gyakorlásával felruházott szerve:

Csány Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület).

(4) Illetékességi területe: Csány Község közigazgatási területe


(5) Az önkormányzat hivatala: Csányi Polgármesteri Hivatal, 3015 Csány, Kossuth Lajos u. 2.


(5) A község határai: Északon: Atkár község, Észak-nyugaton: Hort község, Nyugaton: Hatvan város, Dél-nyugaton: Jászfényszaru község, Dél-keleten: Jászágó község, Keleten: Jászárokszállás város


(6) Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.


(7) Az önkormányzat képviselő-testülete a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítását és adományozását külön rendeletben állapítja meg.


(8) Az önkormányzat hivatalos lapja: Csányi Hírmondó, amely időszakos kiadvány.


(9) Az önkormányzat honlapja: www.csany.hu



II. fejezet


A Képviselő-testület


A Képviselő-testület tagjai, jogai és kötelezettségei


2.§ (1) A Képviselő-testület tagjainak száma a polgármesterrel együtt: 7 fő.

(2) A nem határozatképes ülést ugyanazon napirendek tárgyalására 8 napon belül újra össze kell hívni.

(3) A képviselő tagok névsorát és funkcióit a 3.sz. melléklet tartalmazza.

(3) Az önkormányzati képviselő a Mötv.-ben rögzített jogok és kötelezettségek mellett köteles:

a) tevékenyen részt venni a Képviselő-testület munkájában és ennek érdekében írásban, vagy szóban a polgármesternél előzetesen bejelenteni, ha a testület ülésén nem tud megjelenni, illetőleg egyéb megbízatásának teljesítése akadályba ütközik,

b) részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,

c) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti titkot megőrizni (titoktartási kötelezettsége a megbízatásának lejárta után is fennáll),

d) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a képviselőt a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára és óvja a Képviselő-testület és szervei tekintélyét és hitelét.


A Képviselő-testület feladata és hatásköre


3.§ (1) Az önkormányzat alaptevékenységeinek kormányzati funkciók szerinti besorolását a 1. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat a Mötv. 13. § (1) bekezdésben felsorolt önkormányzati feladatokat az adott évi költségvetési lehetőségei szerint látja el, lehetőleg minél teljesebb körben.


Helyi nemzetiségi önkormányzattal való együttműködés


4.§ (1) Az önkormányzat szorosan együttműködik a települési nemzetiségi önkormányzattal és biztosítja működésének feltételeit.

 (2) A nemzetiségi önkormányzat postai, kézbesítési, sokszorosítási, adminisztrációs feladatainak ellátása a polgármesteri hivatal keretén belül történik.

(3) Az önkormányzat biztosítja, hogy a jegyző vagy az általa megbízott köztisztviselő a nemzetiségi önkormányzat működéséhez jogi és szakmai segítséget nyújtson. A jegyző részt vesz a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete ülésén, jogszabálysértés esetén észrevételt tesz.





A Képviselő-testület feladat- és hatásköreinek átruházására vonatkozó szabályok


5.§ (1) Az átruházott hatáskörök gyakorlásáról a címzettek kötelesek a soron következő testületi ülésen a Képviselő-testületnek beszámolni.

      (2) A Képviselő-testülettől átruházott hatáskörök jegyzékét a Szabályzat 2. melléklete tartalmazza.


A Képviselő-testület gazdasági programja


6.§ (1) Az önkormányzat tevékenységének és a település fejlesztésének irányvonalát, valamint a kiemelt célokat az önkormányzat gazdasági programja (ciklusprogram)tartalmazza, amely a Képviselő-testület megbízatásának időtartamára szól.

(2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről a bizottsági elnökök bevonásával a polgármester gondoskodik.


A Képviselő-testületi ülések és az ülések összehívásának rendje, nyilvánossága


7. § (1) A Képviselő-testület alakuló ülést, rendes és rendkívüli ülést tart.

(2) A Képviselő-testületi ülést annak elnöke, a polgármester hívja össze az önkormányzat székhelyére.

(3) A Képviselő-testület ülését a polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze az önkormányzat székhelyére. Amennyiben a tárgyalandó napirend, vagy egyéb körülmény indokolja, a Képviselő-testület ülése a székhelyén kívül, más helyszínre is összehívható.

(4) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén az ülést a Pénzügyi, Ügyrendi és Vagyon-nyilatkozatokat Vizsgáló Bizottság elnöke hívja össze.

(5) Tartós akadályoztatásnak minősül:

a) 30 napot meghaladó betegség, külszolgálat,

b) büntető- vagy egyéb eljárás miatti tisztségből való felfüggesztés,

c) 30 napot meghaladó fizetés nélküli szabadság.

(6) A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

a) a képviselőket;

b) a bizottságok nem képviselő tagjait,

c) a jegyzőt,

d) a települési nemzetiségi önkormányzat elnökét,

e) intézményvezetőket

f) akiket a Képviselő-testület, a polgármester, a bizottság elnöke, vagy a jegyző egy-egy napirend megtárgyalásához indokoltnak tart.

(7) azokat a helyi önszerveződő közösségek vezetőit, akik az önkormányzattól anyagi támogatást kaptak az évente egyszer aktuális beszámolójuk megtartása érdekében.

 (8) Az ülésen a (7) bekezdés alapján meghívott önszerveződő közösségek, egyesületek és alapítványok képviselőjét a szervezet tevékenységi körébe tartozó napirendekkel kapcsolatban tanácskozási jog illeti meg.


8. § (1) A Képviselő-testület évente legalább hat rendes ülést tart.

(2) A Képviselő-testületet a polgármester az ülés helyének, napjának és kezdési időpontjának, továbbá a napirendi javaslat tárgyának és előterjesztőjének megnevezését tartalmazó meghívóval hívja össze. A polgármester a rendes ülésről a képviselőket legkésőbb az ülés tervezett időpontja előtti 4. napon elektronikus úton - E-mailben - vagy a helyi kézbesítő által a képviselők lakcímére eljuttatott meghívóval értesíti.

(3) A rendes ülésre szóló meghívót és annak nyilvános ülésen tárgyalandó mellékleteit (az előterjesztéseket, tájékoztatókat, beszámolókat, a határozat és rendelet-tervezeteket), a Képviselőtestületi ülés előtt legalább 4 nappal ugyancsak E-mailben kapják meg a képviselők és a meghívottak.

(4) A lakosság értesítése érdekében a Képviselő-testületi ülések meghívóját a polgármesteri hivatal hivatalos hirdetőtábláján és a község www.csany.hu címen elérhető honlapján közzé kell tenni.

(5) A zárt ülésen tárgyalandó előterjesztéseket a képviselők e-mail címükre elektronikus úton, vagy papír alapú meghívó kézbesítésével kapják meg.

(6) Határozatképtelenség esetén ugyanazon napirend megtárgyalására a Képviselő-testület ülését 8 napon belüli időpontra újból össze kell hívni.


9. § (1) Az önkormányzat számára sürgős, halaszthatatlan esetekben a Képviselő-testület rendkívüli ülést tarthat, amely telefonos úton is összehívható.

(2) Rendkívüli testületi ülés a polgármester, vagy bármely képviselő és bizottsági tag javaslatára tartható, ha az az önkormányzat érdekét szolgálja és/vagy váratlan és sürgős határidők betartása érdekében szükséges.



A Képviselő-testületi ülés vezetésének szabályai, a tanácskozás rendje


10.§ (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester vezeti. A polgármester akadályoztatása, vagy távolléte esetén az alpolgármester, mindkettő akadályoz-tatása, vagy távolléte esetén a Pénzügyi-, Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatokat Vizsgáló Bizottság elnöke vezeti az ülést.

(2) Tartós akadályoztatásnak minősül: a) 30 napot meghaladó betegség, külszolgálat,

b) büntető vagy egyéb eljárás miatti tisztségből való felfüggesztés,

c) 30 napot meghaladó fizetés nélküli szabadság.

(3) Az ülésvezető feladatai és jogosítványai:

a) Megállapítja, folyamatosan figyelemmel kíséri a határozatképességet, megnyitja, majd amikor minden napirend megtárgyalásra került és nincs több hozzászólás berekeszti az ülést,

b) Javaslatot tesz a jegyzőkönyvet hitelesítők személyére,

c) Előterjeszti a napirendi javaslatot, tájékoztatást ad a sürgősségi indítványokról,

d) Tájékoztatást ad a két ülés közötti eseményekről,

e) Napirendi pontonként megnyitja, vezeti, illetőleg lezárja a vitát, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,

f) A hosszúra nyúlt vita esetén indítványozza a hozzászólások időtartamának korlátozását vagy a vita lezárását,

g) Hozzászólásonként megadja, megtagadja, illetve megvonja a szót a jelenlevők bármelyike tekintetében,

h) Figyelmezteti a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót, aminek következményeként az illető személy ugyanazon ügyben már nem szólalhat fel,

i) Tárgyalási szünetet rendelhet el vagy a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor az ülést meghatározott időre félbeszakítja vagy berekeszti,

j) Biztosítja az ülés zavartalan rendjét, rendreutasíthatja azt, aki az ülésen méltatlan magatartást tanúsít,

k) Az ülésvezetőnek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.

(4) A hozzászólások időtartamának meghatározására, a vita lezárására, korlátozására a polgármester, vagy bármely képviselő javaslatot tehet. A javaslatról a testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.


A Képviselő-testületi ülés napirendje


11.§ (1) A Képviselő-testület az ülés napirendjéről vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

(2) A Képviselő-testület minden rendes ülésén a napirendi pontokat követően tárgyalja a polgármesternek az előző ülés óta tett fontosabb intézkedéseiről, a jelentősebb eseményekről szóló tájékoztatóját, szükség szerint az önkormányzat pénzügyi helyzetéről szóló tájékoztatót és a lejárt határidejű testületi határozatok végrehajtásáról, illetőleg az átruházott hatáskörben hozott intézkedésekről szóló beszámolót.

(3) Napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő, vagy bármely képviselő testületi tag javaslatot tehet. A javaslatot az ülésvezető felszólítására indokolni kell. A javaslat és az indokolás elfogadásáról a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, vita nélkül dönt. Egy napirend tárgyalását csak egy alkalommal lehet elnapolni.

(4) Meghívóban nem szereplő napirend tárgyalására csak kivételesen indokolt esetben, írásban elkészített és sürgősséggel kézbesített, vagy az ülés előtt kiosztásra kerülő előterjesztés esetében kerülhet sor.

 (5) Rendeleti formát igénylő, vagy rendeletet érintő napirend szóbeli előterjesztés alapján nem tárgyalható.


12. § (1) A testületi ülés tanácskozási rendjének fenntartásáról a polgármester, illetve a Képviselő-testületi ülést levezető elnök gondoskodik.

(2) A Képviselő-testületi ülés rendjének és méltóságának fenntartása érdekében a következő intézkedéseket teheti, illetve kell megtennie:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ, illetve a Képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít,

b) rendre utasíthatja azt a személyt, aki a tanácskozás rendjét megzavarja,

c) ismétlődő rendzavarás esetén javaslatot tehet a Képviselő-testületnek arra, hogy a rendbontó képviselő arra a hónapra eső tiszteletdíját 50%-al csökkentse.

(3) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyen tartózkodhatnak. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására kötelezheti.

(4) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani nem lehet.


A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztések és a sürgősségi indítvány


13. § (1) Előterjesztésnek minősül minden új - a tervezett napirenden kívüli - a polgármester, Képviselő-testület, a Képviselő-testület bizottsága, vagy a jegyző által előzetesen javasolt rendelet-tervezet, határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.

(2) A Képviselő-testületi ülésre az előterjesztés írásban, vagy szóban kerül benyújtásra.

(3) A polgármester csak halaszthatatlan esetben engedélyezheti előterjesztés és a határozati javaslat testületi ülésen történő kiosztását, melynek megismerésére megfelelő időt kell biztosítani a képviselőknek és a jegyzőnek.

(4) Szóbeli előterjesztést kivételes esetben, a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel hozott döntése alapján lehet felvenni a napirendek közé. A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban került sor.


14.§ (1) Sürgősségi indítvány - a sürgősség tényének rövid indokolásával - legkésőbb a Képviselő-testületi ülést megelőző nap 12,00 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél.

(2) A Képviselő-testület a sürgősségi indítvány elfogadásáról, annak azonnali

megtárgyalásáról, vagy elvetéséről minősített szótöbbséggel, soron kívül dönt.

(3) Sürgősségi indítványt nyújthatnak be:

- a polgármester,- az alpolgármester,- bizottsági elnökök,- a Képviselő-testület tagjai,- jegyző.

(4) Ha a polgármester, vagy valamely képviselő ellenzi az azonnali tárgyalást, akkor a sürgősség kérdését - a napirend megszavazása után - vitára kell bocsátani. A polgármester ismerteti az indítványt, majd alkalmat ad az indítványozónak a sürgősség tényének rövid indokolására.

(5) Amennyiben a Képviselő-testület nem fogadja el a sürgősségi tárgyalásra irányuló javaslatot, úgy az indítványt egyszerű napirendi javaslatként kell kezelni, s a napirendek meghatározásakor kell állást foglalni arról, hogy tárgyalja-e az adott testületi ülésen a testület illetve hányadik napirendként tárgyalja.

(6) Ha a testület helyt ad a sürgősségi indítványnak, első napirendként kell megtárgyalni.


A napirendek vitája


15.§ (1) A polgármester a testületi ülés meghívójában feltüntetett sorrendben, külön – külön bocsátja vitára az előterjesztéseket. Kivételes esetben a meghívóban feltüntetett sorrendtől el lehet térni, melyről a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

(2) Az előterjesztések tárgyalásakor:

a) Az előterjesztő a vita előtt a napirendhez legfeljebb 2 percben szóbeli kiegészítést tehet, amely nem ismételheti meg az írásbeli előterjesztést, ahhoz képest új információkat kell tartalmaznia.

b) Az előterjesztőhöz a Képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket intézhetnek, amelyekre az előterjesztő köteles választ adni.

(3) Az ülésen megjelent állampolgárok a napirendhez kapcsolódva kérdést tehetnek fel és hozzászólhatnak, feltéve, ha ezt a szándékukat az ülés megnyitásáig bejelentették a polgármesternek.

(4) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor, de a polgármester soron kívül felszólalást is engedélyezhet. A felszólalás időtartama legfeljebb 5 perc. Ha ugyanaz a személy, ugyanazon napirenddel kapcsolatban ismételten hozzászólásra jelentkezik, a felszólalás időtartama a 3 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.

(5) Az előterjesztő hozzászólásainak száma a vita során nem korlátozható.

(6) A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet annak, akit a testületi ülésen a vitában elhangzottak késztetnek szólásra.

(7) Az önkormányzat bizottságai, valamint a Képviselő-testület tagjai a vita lezárásáig bármely előterjesztéshez módosító indítványt tehetnek.

(8) Az előterjesztő, illetve a települési képviselő - figyelemmel a vitában elhangzottakra – az előterjesztésben szereplő javaslatot, illetve a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, vagy azt a szavazás megkezdéséig visszavonhatja.

(9) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának a korlátozására a testület bármely tagja javaslatot tehet. A javaslatról a testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.

(10) Napirend vitáját a levezető elnök foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre és előadja az esetleges módosító javaslatait.

(11) Az a képviselő, aki - megítélése szerint - a vita során az őt ért méltatlan kritikát kívánja kivédeni, illetve aki az álláspontjából összefüggésben keletkezett félreértést szeretné tisztázni, maximum háromperces időtartamban: személyes megjegyzést tehet a vita lezárása után, de még a szavazás előtt.

(12) A napirend vitájának bármelyik szakaszában, illetve annak lezárása után, de a határozathozatal előtt a jegyző törvényességi észrevételt tehet.

(13) Ha a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, a polgármester a vitát lezárja.



16.§ (1) Az ülésvezető az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület

a) az elhangzás sorrendjében

b) majd az eredeti határozati javaslatról.

(2) A testület - a szavazati arányok rögzítésével - alakszerű határozat nélkül dönt:

a) feladat meghatározást nem tartalmazó előterjesztések elfogadásáról,

b) informális jelentés tudomásul vételéről,

c) interpellációról adott válasz elfogadásáról.

 (3) Minősített többség szükséges az Mötv-ben meghatározottakon túl:

a) A Képviselő-testület gazdasági programjának elfogadásához,

b) Az önkormányzat vagyonával való rendelkezés esetén, az önkormányzat vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezési jog gyakorlásának szabályairól szóló helyi rendeletben meghatározott esetekben,

c) Hitelfelvétel esetén, valamint a mindenkori költségvetési rendeletben meghatározott folyószámlahitelkeretet meghaladó folyószámla-hitel felvételéhez,

d) A településrendezési terv elfogadásához,

f) Helyi népszavazás kiírásához.


A testületi döntések szavazásának módja


17.§ (1) A Képviselő-testület döntéseit általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza meg. A szavazás során amennyiben jelenlévő képviselő sem az előterjesztés elfogadását, mint igen szavazatot, sem annak elutasítását, mint nem szavazatot nem teszi meg, akkor jeleznie kell, hogy a szavazástól tartózkodik. A képviselő tartózkodása az előterjesztés támogatásának hiányát jelenti. 


(2) A titkos szavazást bármely képviselő kezdeményezheti, a kezdeményezésről a képviselőtestület egyszerű szótöbbséggel dönt.

(3) A titkos szavazás esetén a Pénzügyi, Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatokat Vizsgáló Bizottság szavazatszámláló bizottsággá alakul, a szavazás pedig a borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiségben és urna igénybevételével történik.

(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek tartalmaznia kell: a szavazás helyét, napját, kezdő és befejező időpontját,

a) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

b) a szavazás során felmerült körülményeket.

(5) Nyílt szavazás esetén, - a képviselők legalább egynegyedének indítványára egyszerű szótöbbséggel hozott Képviselőtestületi határozattal - név szerinti szavazás rendelhető el.

(6) Név szerinti szavazást ugyanabban az ügyben egy alkalommal lehet tartani

(7) Az ülésvezető ABC sorrendben felolvassa a Képviselő-testületi tagok nevét. A képviselők a nevük elhangzását követően "igen"-nel vagy "nem"-mel, vagy „tartózkodom”-mal szavazhatnak, melyet az ülésvezető nevük mellett rögzít.

(8) A név szerinti szavazásról készült névsort hitelesítve, a Képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.

(9) A név szerinti szavazás eredményét a polgármester állapítja meg, illetőleg - a szavazatok téves összeszámlálása miatti panasz esetén - elrendeli a szavazás megismétlését.

(10) Ügyrendi kérdésben, valamint a bizottságok létszáma és összetétele tekintetében név szerinti szavazást nem lehet tartani.


Kérdésfeltevés és interpelláció


18.§ (1) A Képviselő-testület tagja a Képviselő-testület ülésén az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetésként vagy tudakozódásként kérdést tehet fel.

(2) A kérdésre a megkérdezettnek a Képviselő-testület ülésén kell választ adni. A válasznak lényegre törőnek kell lennie. A válaszadás időtartama nem haladhatja meg az 5 percet. Amennyiben összetett problémafelvetésről van szó a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel hozott döntése alapján a megkérdezettnek 30 napon belül, írásban kell a választ megadni.

(3) A Képviselő-testület tagjai a testület ülésén a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez, valamint a jegyzőhöz önkormányzati ügyekben, írásban interpellációt nyújthatnak be, melyre a megkérdezettnek az ülésen, vagy legkésőbb 8 napon belül írásban érdemi választ kell adnia, melyet valamennyi önkormányzati képviselőnek meg kell küldeni.

(4) Az interpellációra adott választ a Képviselő-testület ülésein utolsó napirendként tárgyalja, melynek elfogadásáról a testület - a szavazati arányok rögzítésével - alakszerű határozat nélkül dönt.



A Képviselő-testület bizottságaira vonatkozó szabályok


19.§ (1) A Képviselő-testület határozza meg azokat az előterjesztéseket is, amelyeket bizottság nyújt be, illetve azokat, amelyek csak a bizottság állásfoglalásával nyújthatók be a Képviselő-testülethez. E meghatározott előterjesztéseket az adott bizottságnak kötelessége megtárgyalni és álláspontját ismertetni a Képviselő-testületi ülésen.

(2) A bizottságok feladatkörének módosítását szükség esetén a Képviselő-testület bármely tagja szóban vagy írásban indítványozhatja.

(3) A Képviselő-testület - meghatározott önkormányzati feladat ellátására, illetve időtartamra ideiglenes bizottságot alakíthat.

(4) A Képviselő-testület az ideiglenes bizottság létszámáról, összetételéről, feladatköréről a bizottság megalakításakor dönt, e döntés módosítását szükség esetén bármelyik képviselő írásban indítványozhatja.

(5) Az ideiglenes bizottság a Képviselő-testület által meghatározott feladat elvégzését követően megszűnik.

(6) A Képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a) Pénzügyi, Ügyrendi és Vagyonnyilatkozat Vizsgálatával Foglalkozó Bizottság,

       tagjainak száma 3 fő

b) Szociális, Kulturális és Egészségügyi Bizottság,

       tagjainak száma 3 fő

c) Településfejlesztési, Köztisztasági, Környezetvédelmi és Közbiztonsági Bizottság tagjainak száma 3 fő


A bizottságok feladatai és hatáskörei


20.§ (1) a Pénzügyi, Ügyrendi és Vagyonnyilatkozat Vizsgálatával Foglalkozó Bizottság éves munkaterv, illetve szükség szerint ülésezik.

(2) Az alábbi javaslatok, előterjesztések a Pénzügyi, Ügyrendi és Vagyonnyilatkozat Vizsgálatával Foglalkozó Bizottság állásfoglalásával, véleményével nyújthatók be a Képviselő testületnek:

a) véleményezi az éves költségvetési javaslatot,

b) véleményt alkot a féléves és háromnegyed éves beszámolóról,

c) véleményezi az éves zárszámadásról szóló rendelet-tervezetet

d) észrevételt tehet az előirányzat-felhasználási ütemterv és likviditási terv adataival kapcsolatban, javaslatot tehet az abban foglaltak módosítására,

e) ellenőrzi az előirányzat-felhasználási ütemterv szerinti gazdálkodást

f) javaslatot tehet a likviditási helyzet javítására

g) ellenőrzi az adóztatási tevékenységet, különös tekintettel az adótartozások behajtására

h) részt vesz az önkormányzati beruházásokkal kapcsolatos döntés előkészítésében,

i) ellenőrizheti a beruházások végrehajtását,

j) ellenőrizheti a végrehajtott leltározások valódiságát, szabályszerűségét,

k) az önkormányzat pénzügyi-gazdálkodási területet érintő rendeletei tárgyában javaslatokat tehet

l) gondoskodik a feladat- és hatáskörébe tartozó területen a vonatkozó helyi önkormányzati rendeletek tervezeteinek előkészítéséről, a rendelet tervezetek bizottság/ok/ előtti megtárgyalásáról, véleményezéséről és a helyi önkormányzat Képviselő-testülete elé terjesztéséről,

m) véleményezi a bérleti díjak megállapítását, éves emelését, továbbá egyéb használati díjak, valamint minden bevételi forrás éves felülvizsgálatát, az adásvétel tárgyát képezhető önkormányzati javak eladási árának megállapítását,

(2) A Bizottság Vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos, valamint egyéb feladatai:

a) képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatainak gyűjtése,

b) a vagyonnyilatkozatok nyilvántartása,

c) a vagyonnyilatkozatok olyan kezelése, mely lehetővé teszi a nyilvánosság biztosítását,

d) a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség megtételéhez információ és nyomtatvány biztosítása a Képviselő-testület hivatalán keresztül,

e) a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzései eljárás lefolytatása, ennek keretében a képviselő felszólítása (a saját és hozzátartozóinak) az ellenőrzéshez szükséges azonosító adatok írásbeli bejelentésére, a felszólításra szolgáltatott azonosító adatok megfelelő őrzése,

f) a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a Képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás.

g) megvizsgálja a képviselők és a polgármester összeférhetetlenségi ügyeit és erről jelentést készít a képviselő testületnek

h) ellátja az Önkormányzat Képviselő-testülete titkos szavazás lebonyolításával kapcsolatos feladatokat


21.§ (1) Az alábbiakban felsorolt javaslatok, előterjesztések a Szociális, Kulturális és Egészségügyi Bizottság állásfoglalásával, véleményével nyújthatók be a képviselő-testületnek:

a) ellátja azokat a feladatokat, melyet a Képviselő-testület átruházott hatáskörben a helyi szociális rendeletében a hatáskörébe utal,

b) véleményezi a szociális-, egészségügyi ellátással kapcsolatos beszámolókat,

c) közreműködik a feladatkörébe tartozó pályázatok elkészítésében,

d) véleményezi az önkormányzat szociális tárgyú rendeleteit,

e) véleményezi az önkormányzat által meghirdetett, szociális, oktatási, közművelődési intézményekben kiírt intézményvezetői álláshelyekre beérkezett pályázatokat.


22.§ (1) Az alábbiakban felsorolt javaslatok, előterjesztések a Településfejlesztési, Köztisztasági, Környezetvédelmi és Közbiztonsági Bizottság állásfoglalásával, véleményével nyújthatók be a képviselő-testületnek:

a) ellátja azokat a feladatokat, melyet a Képviselő-testület átruházott hatáskörben a helyi településfejlesztés- köztisztaság és környezetvédelem tárgykörben rendeletében a hatáskörébe utal,

b)  véleményezi a feladatkörébe tartozó beszámolókat,

c) közreműködik a feladatkörébe tartozó pályázatok elkészítésében,

d) véleményezi a feladatkörébe tartozó tárgyú rendeleteit,


23. § (1) A bizottságok üléseit a bizottsági elnökök hívják össze és vezetik. A bizottságok üléseiket a Képviselő-testület üléseihez igazodóan szükség szerint tartják.

(2) A Képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet a bizottságnak valamely témakör megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, amelyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.

(3) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti le. Az ülést a bizottság elnöke úgy köteles összehívni, hogy az előterjesztéseket és a meghívót legalább az ülést megelőzően 4 nappal kézhez kapják az érdekeltek.

(4) A bizottságot össze kell hívni a:

a) Képviselő-testület határozata alapján,

b) a polgármester vagy

c) a bizottsági tagok egynegyedének napirendi javaslatot is tartalmazó indítványára.

(5) A bizottsági ülésekre állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester és a jegyző.

(6) A bizottság határozatképességére és határozathozatalára az Mötv.-nek a Képviselő-testületre vonatkozó szabályait kell alkalmazni.

(7) A bizottság ülése nyilvános, azokban az esetekben tart zárt ülést, amelyekben azt a Mötv. kötelezővé teszi, vagy megengedi. Döntéséről csak a bizottság elnöke adhat tájékoztatást.

(8) A bizottság minden tagja köteles az ülésen tudomására jutott állami és szolgálati titkot megőrizni.


24.§ (1) A bizottság üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely az elhangzott felszólalások rövid ismertetését, a hozott döntést, valamint - a bizottsági tag külön kérésére - a döntéstől eltérő véleményét tartalmazza.

(2) A jegyzőkönyvet a bizottság tagjai, elnöke és a jegyzőkönyvvezető írja alá.

(3) A jegyzőkönyv elkészítésére a Képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.




III. Fejezet

A képviselő testületi ülés jegyzőkönyve, a határozatok és rendeletek nyilvántartása


25.§ (1) A Képviselő-testület határozata alapján jegyzőkönyv készítése mellett lehetőség van hangfelvétel készítésére is.

(2) A jegyzőkönyvet (hangfelvétel alapján készült jegyzőkönyvet) kettő eredeti példányban kell elkészíteni, mely a Mötv. 52. § (1) bekezdésben foglaltakon túl tartalmazza:

a.) a Képviselő-testületi ülésen megválasztott (ABC sorrendben következő) két jegyzőkönyv hitelesítő nevét,

b.) a polgármester intézkedéseit a rend fenntartására (az ülésen történt fontosabb eseményeket),

c.) az elhangzott kérdéseket, interpellációkat, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat, döntéseket, intézkedéseket,

d.) az ülés bezárásának időpontját,

e.) a jegyzőkönyv elkészítésének időpontját,

f.) polgármester, jegyző aláírásán túl, a két jegyzőkönyv-hitelesítő aláírását,

(3) A Képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót, az írásos előterjesztéseket, azokat a képviselői indítványokat, hozzászólásokat, interpellációkat, és azokat az írásos dokumentumokat, melyek csatolását a Képviselő-testületi tagok kérik.

(4) A jegyzőkönyv irattári példányához - melyet a jegyző évente beköttethet - csatolni kell a jelenléti ív eredeti példányát is.


(5) A Képviselő-testületi ülésről készült jegyzőkönyv:

a.) a naptári év elejétől kezdődően folyamatosan oldalszámozott jegyzőkönyv, első példányát a jegyző kezeli és gondoskodik annak tárolásáról, biztosítja a hozzáférhetőséget a képviselők és az érdeklődő állampolgárok számára

b.) a jegyzőkönyvet elektronikusan kell megküldeni a Kormányhivatalnak,

(6) A választópolgárok - zárt ülés kivételével - betekinthetnek a Képviselő-testületi előterjesztésekbe és az ülések jegyzőkönyveibe, melyeket a www.csany.hu. internetes portál „Önkormányzat/Testületi ülések jegyzőkönyvei" címszóhoz kell feltölteni.

(7) A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni. A külön törvény szerinti közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét zárt ülés tartása esetén is biztosítani kell.


Képviselő-testületi ülés határozatai


26.§ (1) A Képviselő-testület határozatait külön-külön, évenként folyamatos sorszámmal és évszámmal, valamint a meghozatal dátumával (hónap, nap) kell ellátni a következő minta szerint:

Csány Község Önkormányzata Képviselő-testületének ...................... / ..... ( ....... ) határozata, a határozat tárgyának a megjelölésével.

(2) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 8 napon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.


27.§ (1) Törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján - annak végrehajtására - önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:

a) a Képviselő-testület tagja;

b) az önkormányzat bizottságai;

c) a polgármester, az alpolgármester;

d) a jegyző;

e) a település társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezeteinek vezetői,

f) a Képviselő-testület döntést hozhat egy rendelet-tervezet kétfordulós tárgyalásáról is.

(2) A rendelet tervezet előkészítése és Képviselő-testületi elfogadása az alábbiak szerint történik:

a) a Képviselő-testület - a lakosság szélesebb körét érintő rendeletek előkészítésénél elveket, szempontokat állapíthat meg,

b) a rendelet-tervezetet a jegyző irányításával és ellenőrzésével a polgármesteri hivatal tárgy szerint érintett munkatársa, szervezeti egysége készíti el. A tervezet előkészítésével a tárgy szerint illetékes önkormányzati bizottság, ideiglenes bizottság vagy külső szakértő is megbízható,

c) a polgármesteri hivatal akkor is köteles részt venni az előkészítésben, ha a tervezetet bizottság, ideiglenes bizottság vagy külső szakértő készítette el,

d) a jegyző által törvényességi szempontból ellenőrzött rendelet-tervezeteket - bizottsági vélemények csatolásával és a rendelet-tervezetet indokolásával együtt - a polgármester terjeszti Képviselő-testület elé,

e) a testületet tájékoztatni kell az előkészítés és véleményezés során javasolt, de a tervezetbe be nem épített javaslatokról, utalva a mellőzés indokaira is.

(3) A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző állítja össze.

(4) A Képviselő-testület rendeleteit a naptári év elejétől kezdődően évenkénti folyamatos sorszámmal és évszámmal, valamint a kihirdetés dátumával (hónap, nap) kell ellátni a rendelet tárgyának megjelölésével


A Képviselő-testületi rendelet kihirdetése és nyilvántartása


28.§ (1) A rendelet kihirdetése a polgármesteri hivatal hivatalos hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel történik és el kell helyezni a település internetes portálján a www.csany.hu. „Önkormányzat/Kt. rendeletei" link alatt.

(2) A jegyző gondoskodik a hatályos rendeletek nyilvántartásáról, szükség esetén kezdeményezi a rendeletek módosítását vagy hatályon kívül helyezését.


A polgármester


29.§ (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.

 (2) A polgármester illetményére, költségtérítésére vonatkozó jogszabályi előírásokat a jegyző ismerteti.


30.§ (1) A polgármester feladata a Képviselő-testület működésével a Mötv. 65-68. §-ban rögzített feladatain túl:

a) segíti a Képviselő-testület tagjainak a munkáját,

b) szervezi a településfejlesztést és közszolgáltatásokat,

c) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlást és a közakarat érvényesítését (2) A polgármester további feladatai:

 a) ellátja és irányítja az önkormányzat nemzetközi kapcsolataival összefüggő protokolláris feladatokat,

b) véleményt nyilvánít a község életét érintő kérdésekben,

c) nyilatkozatot ad a helyi és országos és egyéb hírközlő szerveknek,

d) gondoskodik a Képviselő-testület és szervei, valamint az intézmények munkáját, céljait hitelesen és tárgyilagosan bemutató, a község érdekének megfelelő propaganda tevékenység kialakításáról,

(3) A polgármester hetente, keddi napokon 8-10 óra között fogadóórát tart a polgármesteri hivatalban.

(4) A polgármester két testületi ülés közötti időszakban dönt olyan pályázatok benyújtásáról és az ahhoz kapcsolódó dokumentumok aláírásáról, amelyhez önerő nem szükséges. Döntéséről a Képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatja.


Az alpolgármester


31.§ (1) A Képviselő-testület tagjai közül egy fő, társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) A polgármester akadályoztatása, vagy a polgármesteri tisztség betöltetlensége esetén összehívja és vezeti a képviselőtestület ülését, illetve képviseli az önkormányzatot.

(3) Gyakorolja a polgármester tekintetében az egyéb munkáltatói jogokat, amelyet a testület elé kell terjeszteni megtárgyalásra.

 (4) Az alpolgármester feladatai - jellegüket, tartalmukat tekintve, a polgármester utasításainak megfelelően - előkészítő, összehangoló jellegűek. Így részt vesz:

a) a Képviselő-testület ülésére kerülő előterjesztések kidolgozásában,

b) a gazdasági, társadalmi és közszolgáltatást végző szervezetekkel, továbbá a lakossággal való kapcsolattartásban,

c) a bizottságok és a képviselők munkájának segítésében,

d) a kinevezési és a testület hatáskörébe tartozó választási ügyek előkészítésében.


A jegyző

32.§ (1) A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével, valamint a polgármesteri hivatal vezetésével kapcsolatos feladatok ellátásáról, valamint a Mötv. 81. §-ában meghatározott feladatok ellátásán túl:

a) előkészíti a Képviselő-testületi ülés és a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,

b) ellátja a testület, valamint a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

c) rendszeresen tájékoztatja a polgármestert, a Képviselő-testületet és a bizottságokat az önkormányzat munkáját érintő új vagy módosított jogszabályokról, a polgármesteri hivatal munkájáról,

d) gondoskodik az önkormányzati rendeletek és normatív szabályozást tartalmazó határozatok közzétételéről, a lakosság tájékoztatásáról,

e) biztosítja a közérdekű adatok nyilvánosságát,

f) ellátja a polgármesteri hivatal tevékenységének egyszerűsítésével, korszerűsítésével összefüggő feladatokat,

g) véleményt nyilvánít a polgármester, az alpolgármester és a bizottság elnökének kérésére jogértelmezési kérdésekben,

h) javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek felülvizsgálatára.

i)  jogszabálysértés észlelése esetén törvényességi észrevételt tesz.

j) tájékoztatást ad a képviselő testület lejárt határozatainak végrehajtásáról.

 (2) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetére, de legfeljebb hat hónap időtartamra a jegyzőt a polgármester felkérésére megfelelő végzettségű köztisztviselő helyettesíti.

(4) Tartós akadályoztatásnak minősül:

a) 30 napot meghaladó betegség, külszolgálat,

b) büntető-, vagy egyéb eljárás miatti tisztségből való felfüggesztés,

c) 30 napot meghaladó fizetés nélküli szabadság.


A polgármesteri hivatal


33.§ (1) A Képviselő-testület az önkormányzat működésével, valamint a közigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátásáról költségvetési szerve, a Csányi Polgármesteri Hivatal útján gondoskodik.

 (2) A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódását a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza, melyet a Képviselő-testület hagy jóvá.

(3) A Polgármesteri Hivatal - a jegyző vezetésével - köteles ellátni a bizottságok működésével kapcsolatos, valamint a Képviselő-testület és a polgármester által meghatározott feladatokat.

(4) A települési képviselők a Polgármesteri Hivataltól a jegyző útján igényelhetik a képviselői munkához szükséges tájékoztatást és ügyviteli közreműködést.


IV. Fejezet

Lakossági fórumok

A Közmeghallgatás és a Falugyűlés


34.§ (1) A Képviselő-testület évente közmeghallgatást tart és igény szerint lakossági fórumok szervezésével teremt lehetőséget az állampolgárok és közösségeik számára a helyi ügyekben való részvételre.

 (3) A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések közérdekű ügyekben a Képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, az alpolgármesterhez vagy a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek.

(4) A közmeghallgatás idejét, helyét és témáját a Képviselő-testület határozza meg.

(5) A közmeghallgatásra általában az önkormányzat székhelyén, de indokolt esetben az önkormányzat által létrehozott intézmény székhelyén is sor kerülhet.

(6) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgykörökről a polgármesteri hivatal hivatalos hirdetőtábláján elhelyezett hirdetménnyel, valamint a település honlapján kell tájékoztatni a lakosságot, a rendezvény előtt legalább 8 nappal.

(7) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.

(8) A közmeghallgatáson felvetett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal, de legkésőbb nyolc napon belül írásban kell választ adni.

(9) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a Képviselőtestület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.

(10) A lakosság széles körét érintő ügyek tárgyalása esetén a Képviselő-testületi ülés egyben közmeghallgatásként is meghirdethető.


35.§ (1) A Képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal lakossági fórumot, Falugyűlést tart.

(2) A Falugyűlés idejét, helyét és témáját a Képviselő-testület határozza meg.

(3) A falugyűlést a polgármester vezeti, az ott felvetett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal, de legkésőbb nyolc napon belül írásban kell választ adni, melyről a polgármester gondoskodik.


V.    Fejezet
Az önkormányzat társadalmi kapcsolatai


36. § (1) Az önkormányzat a feladatai körében támogatja a lakosság önszerveződő közösségeinek tevékenységét, együttműködik az alábbi közösségekkel és biztosítja részvételüket tanácskozási joggal a Képviselő-testület ülésein.


VI. Fejezet


Az önkormányzat gazdálkodása

A vagyongazdálkodás, az önkormányzat költségvetése és ellenőrzése


37.§ (1) A Képviselő-testület az önkormányzati tulajdon és vagyongazdálkodás szabályait külön önkormányzati rendeletben határozza meg.

(2) A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetéséről külön önkormányzati rendelet alkot.

(3) A költségvetési rendelet megtárgyalása és elfogadása egy, vagy két fordulóban történik.

A költségvetési rendelet tervezetét szakmailag a jegyző készíti elő és a polgármester terjeszti a Képviselő-testület elé. Az előterjesztést a Pénzügyi- Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatot Vizsgáló Bizottság köteles megtárgyalni.

(4) A Képviselő-testület a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolóról rendeleti formában dönt. A zárszámadásról szóló rendelet előkészítése és előterjesztése a (3) bekezdésben foglaltak szerint történik.






VII. Fejezet


Záró rendelkezések

38.§ (1) A rendelet 2019. november18. napján lép hatályba.

(2)1   Hatályát veszti:

Csány Község Önkormányzatának 5/2019 (X.07.) önkormányzati rendelete, valamint 9/2011.(IX.1.) önkormányzati rendelete.


Csány 2019. november 18.


Medve István

polgármester

dr. Szabó Tamás

jegyző





Záradék:

  1. Módosította a 2/2020. (VII.6.) Ör., hatályos 2020. július 6-tól.

Csány, 2020. július 6.

                                                                              Laczikné dr. Barati Katalin

                                                                                    helyettes jegyző

1. melléklet a 6/2019. (XI.18.) számú önkormányzati rendelethez

Az önkormányzat alaptevékenységeinek kormányzati funkciók szerinti besorolása:

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

011220

Adó-, vám és jövedéki igazgatás

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013370

Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztáshoz kapcsolódó tevékenység

016020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

018010

Önkormányzatok elszámolásai központi költségvetéssel

018030

Támogatási célú finanszírozási műveletek

031010

Közbiztonság, közrend igazgatása

031030

Közterület rendjének fenntartása

041232

Start-munka program-Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

042130

Növénytermesztés, állattenyésztés és kapcsolódó szolgáltatások

042180

Állat egészségügy

045120

Út, autópálya építése

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

047410

Ár-és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

051040

Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

053010

Környezetszennyezés csökkentésének igazgatása

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

063020

Víztermelés, kezelés, ellátás

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

072311

Fogorvosi alapellátás

074011

Foglalkozás-egészségügyi alapellátás

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074054

Komplex egészségfejlesztő, prevenciós programok

084031

Civil szervezetek működési támogatása

082044

Könyvtári szolgáltatások

082091

Közművelődés-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

103010

Elhunyt személyek hátramaradottainak pénzbeli ellátása

104042

Család és gyermekjóléti szolgáltatások

104051

Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások

107051

Szociális étkeztetés

107052

Házi segítségnyújtás

107060

Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

900020

Önkormányzatok funkcióra nem sorolt bevételei államháztartáson kívülről

2. melléklet a 6/2019. (XI.18.) számú önkormányzati rendelethez


A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÁLTAL ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK JEGYZÉKE



I.  A  SZOCIÁLIS- KULTURÁLIS ÉS EGÉSZSÉGÜGYI  BIZOTTSÁGRA

1)  Elbírálja a rendkívüli gyermekvédelmi támogatással kapcsolatos kérelmeket

2)  Elbírálja az települési támogatás ügyekben benyújtott kérelmeket

3)  Elbírálja az egyéb méltányossági kérelmeket




II. A  POLGÁRMESTERRE

1) A polgármester átruházott hatáskörben a 500.000 Ft forgalmi értéket meg nem haladó ingó vagyontárgyat átruházott hatáskörben értékesíthet, amennyiben az közvetlenül közfeladat ellátását nem szolgálja és a vagyonleltár alapját képező nyilvántartásban értéken nem szerepel. A döntéséről köteles a Képviselő-testületet a soron következő ülésén tájékoztatni.

2) Dönt a mindenkori költségvetési törvényben meghatározott kis összegű követelés értékét meg nem haladó, be nem behajtható követelések törléséről.

3)    a vagyongazdálkodás körébe tartozó önkormányzati követelések behajtása során részlefizetést engedélyez,

4) Dönt települési támogatás megállapítására irányuló kérelem ügyében, ha annak elbírálása halaszthatatlanul szükséges.

5) Dönt temetési segély megállapítására irányuló kérelemről.




III. A Képviselő-testület a jegyzőnek átruházott feladatot,- hatáskört nem állapít meg






















3. melléklet a 6/2019. (XI.18.) számú önkormányzati rendelethez



A polgármester és a települési képviselők

névsora, megbízatásuk


A képviselő neve

Képviselői minősége

(polgármester, alpolgármester, képviselő)

Medve István

polgármester

Gál Tiborné

alpolgármester

Kovácsné Tóth Dóra

Képviselő, Szociális, Kulturális és Egészségügyi Bizottság elnöke

Pénzügyi, Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatok Vizsgálatával Foglakozó Bizottság tagja

Medve Éva

Képviselő, Pénzügyi, Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatok Vizsgálatával Foglakozó Bizottság elnöke

Szabó Margit

Képviselő Szociális, Kulturális és Egészségügyi Bizottság tagja

Molnárné Pádár Hajnalka

Képviselő, Településfejlesztési, Köztisztasági, Környezetvédelmi és Közbiztonsági Bizottság elnöke

Pénzügyi, Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatok Vizsgálatával Foglakozó Bizottság tagja

Szabó Józsefné

Képviselő, Településfejlesztési, Köztisztasági, Környezetvédelmi és Közbiztonsági Bizottság tagja