ERDŐTELEK KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 5/2012.(II.27.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE

Az anyakönyvi szolgáltatások helyi szabályairól.

Hatályos: 2012. 04. 01- 2020. 03. 14

Erdőtelek községi Önkormányzat Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 16. § (1) bekezdése, az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet (továbbiakban: Atvr.) 15/A § (6) bekezdése, a 42/A.§ (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Bizottság Elnökének és a Szociális és Egészségügyi Bizottság Elnökének véleményezése után a következőket rendeli el:

Értelmező rendelkezések


1. §
E rendelet alkalmazásában:
a)    hivatali helyiség: az anyakönyvvezető hivatali helyisége, a Polgármesteri Hivatal tanácsterme, (Erdőtelek, Fő utca 105.) valamint Erdőtelek községi Önkormányzat házasságkötő terme (Erdőtelek, Fő utca 121.).
b)    hivatali munkaidő: Erdőtelek községi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendje.

A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai


2. §
(1)    Hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi esemény – az Atvr-ben foglalt feltételek teljesülése esetén – akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított.
(2)    Az engedélyezési eljárás kérelemre indul. A kérelemnek tartalmaznia kell az anyakönyvi esemény résztvevőinek nevét, a tervezett anyakönyvi esemény időpontját, helyét, a szertartáson résztvevők várható számát, és az Atvr-ben illetve jelen rendeletben foglalt feltételek biztosítására vonatkozó adatokat, információkat.
(3)    Az engedélyező helyszíni szemle során köteles meggyőződni arról, hogy a kérelemben foglaltak a valóságnak megfelelnek, és a helyszín alkalmas az anyakönyvi esemény lebonyolítására.

Az anyakönyvi esemény miatti többletszolgáltatásért fizetendő díjak


3. §
(1)    Az önkormányzat a hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.
(2)    Anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn belül, de hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért 10.000 Ft + ÁFA díjat kell fizetni az önkormányzat részére.
(3)    A hivatali munkaidőn kívüli, de a hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolításáért 15.000 Ft + ÁFA díjat kell fizetni az önkormányzat részére.
(4)    Hivatali munkaidőn kívül és hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért
20.000 Ft + ÁFA díjat kell fizetni az önkormányzat részére.
(5)    A házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében a lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény térítésmentes.
(6)    Igény esetén az anyakönyvi esemény lebonyolításában egyéb résztvevők, versmondók, zeneszolgáltató működhetnek közre. Amennyiben a közreműködőket az önkormányzat biztosítja, ennek költsége az igénylőket terheli, személyenként 1575 Ft + ÁFA összegben.
(7)    Az anyakönyvi esemény lebonyolításához virágdekorációt, pezsgőt az igénylők biztosítják, a pezsgő felszolgálása díjmentes.

Az anyakönyvvezető és a közreműködők részére fizetendő díj mértéke


4. §
(1)    Az anyakönyvvezető minden év január 15. napjáig – 2012. évben április 15-ig – írásban köteles nyilatkozni, hogy az adott naptári évben a hivatali munkaidőn kívül bonyolított anyakönyvi események során végzett munkája ellentételezéseként szabadidő kiadását vagy anyakönyvi eseményenként díjazást kér-e.
(2)    Az anyakönyvezetőt hivatali munkaidőben, de hivatali helyiségen kívül megtartott házasságkötések esetén eseményenként bruttó 5.000 Ft, a hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben megtartott házasságkötések esetén eseményenként bruttó 7.500 Ft, a hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül megtartott házasságkötések esetén eseményenként bruttó 10.000 Ft közreműködői díj illeti meg.
(1)    Igény esetén az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő egyéb résztvevők közreműködői díja eseményenként bruttó 2.000 Ft.

Szolgáltatási díj megfizetése


5. §
(1)    A rendelet 3. § (2)–(4) és (6) bekezdésében meghatározott szolgáltatási díjak megfizetése a polgármesteri hivatal házipénztárába számla ellenében történő befizetéssel történik, melyet a házasságkötést megelőző nap 12,00 óráig kell teljesíteni.
(2)    A szolgáltatási díj befizetésének elmaradása esetén az anyakönyvi esemény nem tartható meg.

Záró rendelkezések


6. §
Jelen rendelet 2012. április 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett anyakönyvi esemény iránti kérelem alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.


Erdőtelek, 2012. február 23.


    Forgács Jánosné                                  Lőcseiné Nagy Mária
         polgármester                                            jegyző


A rendelet kihirdetve:


Erdőtelek, 2012. február 27.


     Lőcseiné Nagy Mária
            jegyző