ERDŐTELEK KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 5/2012.(II.27.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
Az anyakönyvi szolgáltatások helyi szabályairól.
Hatályos: 2020. 03. 15ERDŐTELEK KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 5/2012.(II.27.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
Az anyakönyvi szolgáltatások helyi szabályairól.
2020-03-15-tól
Erdőtelek községi Önkormányzat Képviselő-testülete az [1]anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Pénzügyi és Vagyongazdálkodási Bizottság Elnökének és a Szociális és Egészségügyi Bizottság Elnökének véleményezése után a következőket rendeli el:
Értelmező rendelkezések
1. §
E rendelet alkalmazásában:
- hivatali helyiség: az anyakönyvvezető hivatali helyisége, a Polgármesteri Hivatal tanácsterme, (Erdőtelek, Fő utca 105.) valamint Erdőtelek községi Önkormányzat házasságkötő terme (Erdőtelek, Fő utca 121.).
- hivatali munkaidő: Erdőtelek községi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendje.
A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésének szabályai
2. §
- Hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi esemény – az Atvr-ben foglalt feltételek teljesülése esetén – akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított.
- Az engedélyezési eljárás kérelemre indul. A kérelemnek tartalmaznia kell az anyakönyvi esemény résztvevőinek nevét, a tervezett anyakönyvi esemény időpontját, helyét, a szertartáson résztvevők várható számát, és az Atvr-ben illetve jelen rendeletben foglalt feltételek biztosítására vonatkozó adatokat, információkat.
- Az engedélyező helyszíni szemle során köteles meggyőződni arról, hogy a kérelemben foglaltak a valóságnak megfelelnek, és a helyszín alkalmas az anyakönyvi esemény lebonyolítására.
Az anyakönyvi esemény miatti többletszolgáltatásért fizetendő díjak
3. §
- Az önkormányzat a hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.
- [2]Anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn belül, de hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért bruttó 12.700 Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére.
- [3]A hivatali munkaidőn kívüli, de a hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolításáért bruttó 25.000 Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére.
- [4]Hivatali munkaidőn kívül és hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért
bruttó 35.000 Ft díjat kell fizetni az önkormányzat részére. - A házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében a lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény térítésmentes.
- [5]Igény esetén az anyakönyvi esemény lebonyolításában egyéb résztvevők, versmondók, zeneszolgáltató működhetnek közre. Amennyiben a közreműködőket az önkormányzat biztosítja, ennek költsége az igénylőket terheli, személyenként bruttó 2000 Ft összegben.
- Az anyakönyvi esemény lebonyolításához virágdekorációt, pezsgőt az igénylők biztosítják, a pezsgő felszolgálása díjmentes.
Az anyakönyvvezető és a közreműködők részére fizetendő díj mértéke
4. §
- Az anyakönyvvezető minden év január 15. napjáig – 2012. évben április 15-ig – írásban köteles nyilatkozni, hogy az adott naptári évben a hivatali munkaidőn kívül bonyolított anyakönyvi események során végzett munkája ellentételezéseként szabadidő kiadását vagy anyakönyvi eseményenként díjazást kér-e.
- [6]Az anyakönyvezetőt hivatali munkaidőben, de hivatali helyiségen kívül megtartott házasságkötések esetén eseményenként bruttó 5.000 Ft, a hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben megtartott házasságkötések esetén eseményenként bruttó 12.500 Ft, a hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül megtartott házasságkötések esetén eseményenként bruttó 17.500 Ft közreműködői díj illeti meg.
- Igény esetén az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő egyéb résztvevők közreműködői díja eseményenként bruttó 2.000 Ft.
Szolgáltatási díj megfizetése
5. §
- A rendelet 3. § (2)–(4) és (6) bekezdésében meghatározott szolgáltatási díjak megfizetése a polgármesteri hivatal házipénztárába számla ellenében történő befizetéssel történik, melyet a házasságkötést megelőző nap 12,00 óráig kell teljesíteni.
- A szolgáltatási díj befizetésének elmaradása esetén az anyakönyvi esemény nem tartható meg.
Záró rendelkezések
6. §Jelen rendelet 2020. március 15-én lép hatályba, és 2020. március 16-án hatályát veszti.
Erdőtelek, 2020. február 10.
Forgács Jánosné Lőcseiné Nagy Mária
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve:
Erdőtelek, 2020. február 13.
Lőcseiné Nagy Mária
jegyző
A 5/2012 (II.27) önkorm. rendeletét az anyakönyvi szolgáltatásokról módosította a : 3/2020 (II.13.) 1§
A 5/2012 (II.27) önkorm. rendelete az anyakönyvi szolgáltatásokról 3§ (2) bekezdését módosította a : 3/2020 (II.13.) 2§ (1) bekezdése
A 5/2012 (II.27) önkorm. rendelete az anyakönyvi szolgáltatásokról 3§ (3) bekezdését módosította a : 3/2020 (II.13.) 2§ (2) bekezdése
A 5/2012 (II.27) önkorm. rendelete az anyakönyvi szolgáltatásokról 3§ (4) bekezdését módosította a : 3/2020 (II.13.) 2§ (3) bekezdése
A 5/2012 (II.27) önkorm. rendelete az anyakönyvi szolgáltatásokról 3§ (6) bekezdését módosította a : 3/2020 (II.13.) 2§ (4) bekezdése
A 5/2012 (II.27) önkorm. rendelete az anyakönyvi szolgáltatásokról 4§ (2) bekezdését módosította a : 3/2020 (II.13.) 3§