ERDŐTELEK KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 12/2014.(XI.27.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE

A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2019. 09. 30- 2019. 11. 29

Erdőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján az Ügyrendi Bizottság véleményezését követően Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el:

Erdőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testülete  az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében foglalt eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában[1]

 foglalt felhatalmazás alapján az Ügyrendi Bizottság véleményezését követően Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el:

I. Fejezet
Általános rendelkezések


1. §    
(1)    Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
Erdőtelek Község Önkormányzata.
(2)    Az önkormányzat székhelye, pontos címe:
3358 Erdőtelek, Fő utca 105.
(3)    Az önkormányzati jogok gyakorlására feljogosított szervezet:
Erdőtelek Község Önkormányzatának Képviselő-testülete.
(4)    Az önkormányzat illetékességi területe:
Erdőtelek község közigazgatási területe.
2. §    Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.
3. §    Az önkormányzat képviselő-testülete a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására külön rendeletet alkot.
4. §    Az önkormányzat hivatalos lapja az „Erdőtelki Kisbíró”
5. §    A települési képviselők száma a polgármesterrel együtt 7 fő. A képviselők aktuális névjegyzékét jelen szervezeti és működési szabályzat (a továbbiakban: SZMSZ) 1. melléklete tartalmazza.

I. Fejezet
Általános rendelkezések

1. § 

  1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
    Erdőtelek Község Önkormányzata.
  2. Az önkormányzat székhelye, pontos címe:
    3358 Erdőtelek, Fő utca 105.
  3. Az önkormányzati jogok gyakorlására feljogosított szervezet:
    Erdőtelek Község Önkormányzatának Képviselő-testülete.
  4. Az önkormányzat illetékességi területe:
    Erdőtelek község közigazgatási területe.

2. §Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.

3. §Az önkormányzat képviselő-testülete a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására külön rendeletet alkot.

4. §Az önkormányzat hivatalos lapja az „Erdőtelki Kisbíró”

5. §A települési képviselők száma a polgármesterrel együtt 7 fő. A képviselők aktuális névjegyzékét jelen szervezeti és működési szabályzat (a továbbiakban: SZMSZ) 1. melléklete tartalmazza.

II. Fejezet
Az önkormányzat feladata, hatásköre

1. §Erdőtelek községi önkormányzat ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 20. § (1) bekezdése szerinti feladatokat, saját hatáskörben dönti el a feladatok ellátási módját.

2. §A képviselő-testület hatáskör átruházásának lehetőségét az átruházás alapvető szabályait az Mötv. 41. § (4)–(5) bekezdése tartalmazza.

3. §Az Mötv.42. §-ában felsoroltakon kívül a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik.

  1. a helyi közügy megoldásának vállalása, vagy az arról történő lemondás,
  2. gazdasági társaságba való belépés, kilépés, ezek alapítása, megszüntetése.


III. Fejezet
A képviselő-testület működése

1. A képviselő-testület üléseinek száma

1. §A képviselő-testület rendes ülést és szükség szerint rendkívüli ülést tart.

2. § 

  1. Évente legalább 6 alkalommal kell rendes ülést tartani.
  2. A képviselő-testület adott évi rendes üléseinek konkrét számát és időpontját a képviselő-testület által határozattal elfogadott éves munkaterv tartalmazza. Az éves munkatervben az (1) bekezdésben meghatározott ülésszámtól több ülést is elő lehet írni.
  3. A munkatervet minden év december 31-éig a polgármester terjeszti elő, melyet a beérkezett javaslatok alapján a jegyző – a gazdasági programot figyelembe véve – állít össze.
  4. A munkaterv tartalmazza
    1. az ülések időpontját,
    2. az adott ülésen tárgyalandó témákat,
    3. az előterjesztő megnevezését,
    4. az előterjesztésben közreműködőket,
    5. szükség szerint az egyeztetési kötelezettséget,

3. § 

  1. Rendkívüli ülést kell összehívni
    1. az Mötv. 44 §- ban meghatározott esetben,
    2. ha a képviselő-testület eseti határozattal rendkívüli ülés összehívásáról dönt,
    3. ha a testületi ülés összehívását más hivatalos szervek kezdeményezik.
  2. Rendkívüli ülést lehet összehívni, ha a polgármester megítélése szerint az (1) bekezdésen kívüli esetben a képviselő-testület összehívására van szükség.

III. Fejezet
A képviselő-testület működése

1. A képviselő-testület üléseinek száma

1. §A képviselő-testület rendes ülést és szükség szerint rendkívüli ülést tart.

2. § 

  1. Évente legalább 6 alkalommal kell rendes ülést tartani.
  2. A képviselő-testület adott évi rendes üléseinek konkrét számát és időpontját a képviselő-testület által határozattal elfogadott éves munkaterv tartalmazza. Az éves munkatervben az (1) bekezdésben meghatározott ülésszámtól több ülést is elő lehet írni.
  3. A munkatervet minden év december 31-éig a polgármester terjeszti elő, melyet a beérkezett javaslatok alapján a jegyző – a gazdasági programot figyelembe véve – állít össze.
  4. A munkaterv tartalmazza
    1. az ülések időpontját,
    2. az adott ülésen tárgyalandó témákat,
    3. az előterjesztő megnevezését,
    4. az előterjesztésben közreműködőket,
    5. szükség szerint az egyeztetési kötelezettséget,

3. § 

  1. Rendkívüli ülést kell összehívni
    1. az Mötv. 44 §- ban meghatározott esetben,
    2. ha a képviselő-testület eseti határozattal rendkívüli ülés összehívásáról dönt,
    3. ha a testületi ülés összehívását más hivatalos szervek kezdeményezik.
  2. Rendkívüli ülést lehet összehívni, ha a polgármester megítélése szerint az (1) bekezdésen kívüli esetben a képviselő-testület összehívására van szükség.

2. A képviselő-testületi ülések összehívása


12. §    
(1)    A képviselő-testület ülését a polgármester az elfogadott éves munkatervben meghatározottak szerint, vagy rendkívüli ülés esetén hívja össze és vezeti. A polgármester akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja. 
(2)    A polgármesteri és a képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a polgármester és a képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármester tartós akadályoztatása esetében a korelnök hívja össze a képviselő-testületet, és vezeti a képviselő-testület ülését.
(3)    A képviselő-testület ülését – főszabályként – az önkormányzat székhelyére kell összehívni.
(4)    Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más körülmény indokolja, a képviselő-testület ülését a székhelyen kívül máshová is össze lehet hívni.
13. §    A képviselő-testület rendes üléseit a munkatervnek megfelelő időpontra kell összehívni.
14. §    A képviselő-testület rendkívüli üléseit a rendes ülés összehívására jogosult személy hívja össze.
15. §    
(1)    A képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.
(2)    A meghívónak tartalmaznia kell
a)    az ülés helyét,
b)    az ülés időpontját,
c)    a tervezett napirendeket,
d)    a napirendek előadóit,
e)    a képviselő-testület ülése összehívójának megnevezését.
(3)    A meghívóhoz mellékelni kell az egyes napirendekhez kapcsolódó előterjesztéseket.
(4)    A meghívót és az előterjesztéseket a képviselő-testületi ülés időpontja előtt lehetőség szerint legalább 5 nappal ki kell küldeni. A jegyző a Hivatal útján gondoskodik valamennyi anyag postázásáról, érintettekhez való eljuttatásáról.
(5)    A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni
a)    a képviselőknek,
b)    a jegyzőnek,
c)    a tanácskozási joggal rendelkező intézményvezetőknek,
d)    a bizottságok nem képviselő tagjainak, 
e)    a nem állandó meghívottaknak
f)    a díszpolgároknak,
g)    az előterjesztőknek 
h)    a nemzetiségi önkormányzat elnökének és
i)    akiket az ülés összehívója megjelöl.
16. §    
(1)    A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása a rendes ülésekhez hasonlóan írásos meghívóval és a vonatkozó előterjesztések csatolása mellett történik.
(2)    Indokolt esetben lehetőség van a képviselő-testületi ülés összehívására
a)    telefonon keresztül történő szóbeli meghívással,
b)    elektronikus levélben (e-mailben),
c)    egyéb szóbeli meghívással.
(3)    A szóbeli meghívás esetében is biztosítani kell – amennyiben rendelkezésre áll - az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatását.
17. §    
(1)    A képviselő-testület ülésén a képviselők szavazati joggal vesznek részt.
(2)    A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan
a)    a jegyzőt,
b)    a bizottság nem képviselő tagját,
c)    a nem képviselő-testületi tagokból választott alpolgármestert,
d)    az illetékes országgyűlési képviselőt,
e)    az intézményvezetőket, 
f)    a díszpolgárokat,
g)    a nemzetiségi önkormányzat elnökét
(3)    Tanácskozási jog illeti meg az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan a meghívottak közül, akit egy-egy napirendi pont tárgyalására hívtak meg.
18. §    
(1)    A képviselő-testület üléséről a lakosságot tájékoztatni kell. A tájékoztatás formája a munkaterv kifüggesztése az önkormányzat hirdetőtáblájára,
(2)    Az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást az elfogadást követően, a januári ülést megelőzően meg kell tenni.

2. A képviselő-testületi ülések összehívása

12. § 

  1. A képviselő-testület ülését a polgármester az elfogadott éves munkatervben meghatározottak szerint, vagy rendkívüli ülés esetén hívja össze és vezeti. A polgármester akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja.
  2. A polgármesteri és a képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a polgármester és a képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármester tartós akadályoztatása esetében a korelnök hívja össze a képviselő-testületet, és vezeti a képviselő-testület ülését.
  3. A képviselő-testület ülését – főszabályként – az önkormányzat székhelyére kell összehívni.
  4. Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más körülmény indokolja, a képviselő-testület ülését a székhelyen kívül máshová is össze lehet hívni.

13. §A képviselő-testület rendes üléseit a munkatervnek megfelelő időpontra kell összehívni.

14. §A képviselő-testület rendkívüli üléseit a rendes ülés összehívására jogosult személy hívja össze.

15. § 

  1. A képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik
  2. A meghívónak tartalmaznia kell
    1. az ülés helyét,
    2. az ülés időpontját,
    3. a tervezett napirendeket,
    4. a napirendek előadóit,
    5. a képviselő-testület ülése összehívójának megnevezését.
  3. A meghívóhoz mellékelni kell az egyes napirendekhez kapcsolódó előterjesztéseket.
  4. A meghívót és az előterjesztéseket a képviselő-testületi ülés időpontja előtt lehetőség szerint legalább 5 nappal ki kell küldeni. A jegyző a Hivatal útján gondoskodik valamennyi anyag postázásáról, érintettekhez való eljuttatásáról.
  5. A meghívót az alábbi személyeknek kell megküldeni
    1. a képviselőknek,
    2. a jegyzőnek,
    3. a tanácskozási joggal rendelkező intézményvezetőknek,
    4. a bizottságok nem képviselő tagjainak,
    5. a nem állandó meghívottaknak
    6. a díszpolgároknak,
    7. az előterjesztőknek
    8. a nemzetiségi önkormányzat elnökének és
    9. akiket az ülés összehívója megjelöl.

16. § 

  1. A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása a rendes ülésekhez hasonlóan írásos meghívóval és a vonatkozó előterjesztések csatolása mellett történik.
  2. Indokolt esetben lehetőség van a képviselő-testületi ülés összehívására
    1. telefonon keresztül történő szóbeli meghívással,
    2. elektronikus levélben (e-mailben),
    3. egyéb szóbeli meghívással.
  3. A szóbeli meghívás esetében is biztosítani kell – amennyiben rendelkezésre áll - az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatását.

17. § 

  1. A képviselő-testület ülésén a képviselők szavazati joggal vesznek részt.
  2. A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan
    1. a jegyzőt,
    2. a bizottság nem képviselő tagját,
    3. a nem képviselő-testületi tagokból választott alpolgármestert,
    4. az illetékes országgyűlési képviselőt,
    5. az intézményvezetőket,
    6. a díszpolgárokat,
    7. a nemzetiségi önkormányzat elnökét
  3. Tanácskozási jog illeti meg az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan a meghívottak közül, akit egy-egy napirendi pont tárgyalására hívtak meg.

18. § 

  1. A képviselő-testület üléséről a lakosságot tájékoztatni kell. A tájékoztatás formája a munkaterv kifüggesztése az önkormányzat hirdetőtáblájára,
  2. Az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást az elfogadást követően, a januári ülést megelőzően meg kell tenni.

    3. A képviselő-testület ülésének vezetése


    19. §    
    (1)    A képviselő-testület ülésének vezetése során jelentkező feladatok:
    a)    a képviselő-testület határozatképességének megállapítása, jegyzőkönyv-hitelesítők választása,
    b)    a napirend előterjesztése, elfogadtatása, 
    c)    az ülés jellegének (nyílt/zárt) megítélése, a zárt ülés tényének bejelentése, 
    d)    tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről, a két ülés között eltelt időszak önkormányzatot érintő fontos történéseiről
    e)    napirendenként
    ea)    a vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása, 
    eb)    a vita összefoglalása,
    ec)    az indítványok szavazásra való feltevése,
    ed)    a határozati javaslatok szavaztatása,
    ee)    a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,
    ef)    a napirend tárgyában hozott döntés vagy döntések kihirdetése,
    f)    a rend fenntartása,
    g)    az ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás eredményének kihirdetése,
    h)    az időszerű kérdésekről tájékoztatás,
    i)    az ülés bezárása,
    j)    tájékoztatás a következő ülés várható időpontjáról, napirendjéről.
    20. §    
    (1)    A képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább a képviselőknek több mint a fele, azaz 4 fő jelen van.
    (2)    Ha az (1) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. A határozatképtelen ülést 3 munkanapon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni. Ez esetben az előterjesztéseket nem kell mellékelni.
    21. §    
    (1)    Jegyzőkönyv-hitelesítők száma ülésenként 2 fő. Személyükre az ülés kezdetén az ülés vezetője tesz javaslatot.
    (2)    Hitelesítőket csak a képviselő-testületi tagok közül lehet választani, feladatuk az elkészült jegyzőkönyv aláírással történő hitelesítése.
    22. §    
    (1)    Az ülés vezetője előterjeszti a napirendi pontokat. A képviselő joga, hogy javaslatot tegyen a napirendi pontok felcserélésére, új napirendi pontok felvételére, az előterjesztett egyes napirendi pontok törlésére.
    (2)    A napirend elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, határozathozatal nélkül dönt.
    23. §    
    (1)    A képviselő-testület ülése az ülésen tárgyalt napirendek alapján nyilvános vagy zárt.
    (2)    A zárt ülés elrendeléséről az Mötv. 46. § (2) bekezdés a) és b) pontja szerint meghatározott esetekben szavazni nem kell. A testületi ülést levezető személynek kell a napirend közlésével egyidejűleg hivatkozni a zárt ülésre vonatkozó törvényi előírásra.
    (3)    A képviselő-testület határozattal dönt a zárt ülés elrendeléséről a Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerint meghatározott esetekben.
    (4)    A zárt ülésen az Mötv. 46. § (3) bekezdésben meghatározott személyek vehetnek rész.
    24. §    
    (1)    A képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell benyújtani, melyet a meghívóval együtt meg kell küldeni az érintetteknek.
    (2)    Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó tájékoztató, beszámoló, rendelet-tervezet az indoklással és a határozati javaslat az indoklással.  Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is.
    25. §    
    (1)    Az előterjesztések kötelező minimális tartalmi elemei:
    a)    az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása,
    b)    a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok végrehajtásával kapcsolatos információk,
    c)    a téma ismertetése, 
    d)    a jogszabályi háttér bemutatása,
    e)    érvek és ellenérvek az adott témával kapcsolatban,
    f)    anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és szervei költségvetésére gyakorolt hatás bemutatása,
    g)    egyéb körülmények, összefüggések, adatok, amelyek segítik a döntéshozatalt,
    h)    rendelettervezet esetén a rendelettervezet indoklása, hatástanulmány.
    (2)    A költségvetési rendelet, illetve költségvetési koncepció elfogadásának részletes szabályai
    a)    a költségvetési rendeletet és a költségvetési koncepciót a bizottsági véleményekkel együtt kell beterjeszteni,
    b)    a költségvetési rendeletet és a költségvetési koncepciót akkor kell beterjeszteni a képviselő-testület elé, ha a pénzügyi bizottság írásbeli véleményével a koncepciót a képviselő-testületi ülés elé benyújtásra alkalmasnak minősítette,
    26. §    A napirendi pont tárgyalását megelőzően szóbeli kiegészítésre van lehetőség. Ennek megtételére az előterjesztő és a tárgy szerint illetékes bizottság elnöke jogosult.
    27. §    A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselőnek és a meghívottnak joga van kérdést intézni, aki reagál az elhangzott észrevételekre.
    28. §    Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, majd az eredeti határozati vagy rendelet javaslatot teszi fel szavazásra.
    29. §    
    (1)    A határozati javaslat az írásos vagy a szóbeli előterjesztésben vagy a polgármester által a vita összefoglalása után megfogalmazott javaslat.
    (2)    A határozati javaslat részei
    a)    a határozat szövege,
    b)    a végrehajtást igénylő döntéseknél
    ba)    a határozat végrehajtásáért felelős személyek neve,
    bb)    a határozat végrehajtásának időpontja.
    (3)    A rendelet javaslat a rendelet szövegét tartalmazza.
    30. §    A szavazás előtt a jegyzőnek joga van törvényességi észrevételt tenni.
    31. §    A képviselő-testület a döntéseit az ülésen az Mötv. 47. § (2) bekezdése szerinti egyszerű többséggel, vagy minősített többséggel hozza.
    32. §    Minősített többség, azaz a megválasztott képviselők több mint felének (legalább 4 képviselő) egybehangzó szavazata szükséges az Mötv. 50. §-ban meghatározott ügyekben hozott döntések esetében.

    3. A képviselő-testület ülésének vezetése

    19. § 

    1. A képviselő-testület ülésének vezetése során jelentkező feladatok:
      1. a képviselő-testület határozatképességének megállapítása, jegyzőkönyv-hitelesítők választása,
      2. a napirend előterjesztése, elfogadtatása,
      3. az ülés jellegének (nyílt/zárt) megítélése, a zárt ülés tényének bejelentése,
      4. tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről, a két ülés között eltelt időszak önkormányzatot érintő fontos történéseiről
      5. napirendenként
        1. a vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,
        2. a vita összefoglalása,
        3. az indítványok szavazásra való feltevése,
        4. a határozati javaslatok szavaztatása,
        5. a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,
        6. a napirend tárgyában hozott döntés vagy döntések kihirdetése,
      6. a rend fenntartása,
      7. az ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás eredményének kihirdetése,
      8. az időszerű kérdésekről tájékoztatás,
      9. az ülés bezárása,
      10. tájékoztatás a következő ülés várható időpontjáról, napirendjéről.

    20. § 

    1. A képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább a képviselőknek több mint a fele, azaz 4 fő jelen van.
    2. Ha az (1) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. A határozatképtelen ülést 3 munkanapon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni. Ez esetben az előterjesztéseket nem kell mellékelni.

    21. § 

    1. Jegyzőkönyv-hitelesítők száma ülésenként 2 fő. Személyükre az ülés kezdetén az ülés vezetője tesz javaslatot.
    2. Hitelesítőket csak a képviselő-testületi tagok közül lehet választani, feladatuk az elkészült jegyzőkönyv aláírással történő hitelesítése.

    22. § 

    1. Az ülés vezetője előterjeszti a napirendi pontokat. A képviselő joga, hogy javaslatot tegyen a napirendi pontok felcserélésére, új napirendi pontok felvételére, az előterjesztett egyes napirendi pontok törlésére.
    2. A napirend elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, határozathozatal nélkül dönt.

    23. § 

    1. A képviselő-testület ülése az ülésen tárgyalt napirendek alapján nyilvános vagy zárt.
    2. A zárt ülés elrendeléséről az Mötv. 46. § (2) bekezdés a) és b) pontja szerint meghatározott esetekben szavazni nem kell. A testületi ülést levezető személynek kell a napirend közlésével egyidejűleg hivatkozni a zárt ülésre vonatkozó törvényi előírásra.
    3. A képviselő-testület határozattal dönt a zárt ülés elrendeléséről a Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerint meghatározott esetekben.
    4. A zárt ülésen az Mötv. 46. § (3) bekezdésben meghatározott személyek vehetnek rész.

    24. § 

    1. A képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell benyújtani, melyet a meghívóval együtt meg kell küldeni az érintetteknek.
    2. Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó tájékoztató, beszámoló, rendelet-tervezet az indoklással és a határozati javaslat az indoklással.  Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is.

    25. § 

    1. Az előterjesztések kötelező minimális tartalmi elemei:
      1. az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása,
      2. a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok végrehajtásával kapcsolatos információk,
      3. a téma ismertetése,
      4. a jogszabályi háttér bemutatása,
      5. érvek és ellenérvek az adott témával kapcsolatban,
      6. anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és szervei költségvetésére gyakorolt hatás bemutatása,
      7. egyéb körülmények, összefüggések, adatok, amelyek segítik a döntéshozatalt,
      8. rendelettervezet esetén a rendelettervezet indoklása, hatástanulmány.
    2. A költségvetési rendelet, illetve költségvetési koncepció elfogadásának részletes szabályai
      1. a költségvetési rendeletet és a költségvetési koncepciót a bizottsági véleményekkel együtt kell beterjeszteni,
      2. a költségvetési rendeletet és a költségvetési koncepciót akkor kell beterjeszteni a képviselő-testület elé, ha a pénzügyi bizottság írásbeli véleményével a koncepciót a képviselő-testületi ülés elé benyújtásra alkalmasnak minősítette,

    26. §A napirendi pont tárgyalását megelőzően szóbeli kiegészítésre van lehetőség. Ennek megtételére az előterjesztő és a tárgy szerint illetékes bizottság elnöke jogosult.

    27. §A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselőnek és a meghívottnak joga van kérdést intézni, aki reagál az elhangzott észrevételekre.

    28. §Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, majd az eredeti határozati vagy rendelet javaslatot teszi fel szavazásra.

    29. § 

    A határozati javaslat az írásos vagy a szóbeli előterjesztésben vagy a polgármester által a vita összefoglalása után megfogalmazott javaslat.

    1. A határozati javaslat részei
      1. a határozat szövege,
      2. a végrehajtást igénylő döntéseknél
        1. a határozat végrehajtásáért felelős személyek neve,
        2. a határozat végrehajtásának időpontja.
    2. A rendelet javaslat a rendelet szövegét tartalmazza.

    30. §A szavazás előtt a jegyzőnek joga van törvényességi észrevételt tenni.

    31. §A képviselő-testület a döntéseit az ülésen az Mötv. 47. § (2) bekezdése szerinti egyszerű többséggel, vagy minősített többséggel hozza.

    32. §Minősített többség, azaz a megválasztott képviselők több mint felének (legalább 4 képviselő) egybehangzó szavazata szükséges az Mötv. 50. §-ban meghatározott ügyekben hozott döntések esetében.


    4. A képviselőtestület döntései


    33. §    
    (1)    A képviselő-testület döntései
    a)    a határozat,
    b)    a rendelet.
    (2)    A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt
    a)    a napirend meghatározásáról,
    b)    az ügyrendi kérdésekről,
    c)    a képviselői felvilágosítás-kérésről, valamint a felvilágosítás-kérésre adott válasz elfogadásáról.
    34. §    
    (1)    A képviselő-testület a 33. § (1) bekezdésben meghatározott döntéseit
    a)    nyílt szavazással, ezen belül:
    aa)    nem név szerinti nyílt szavazással
    ab)    név szerinti nyílt szavazással,
    b)    titkos szavazással
    hozza.
    (2)    A nyílt szavazás során a szavazat jelzése kézfelemeléssel történik. 
    (3)    A jelenlévő képviselők egynegyedének indítványozására név szerinti szavazást kell tartani.
    (4)    A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott választ (igen, nem, tartózkodom) a névsorban rögzíti. 
    35. §    
    (1)    A titkos szavazással dönt a képviselő-testület az Mötv. 46. § (2) bekezdés szerinti ügyekben akkor, ha azt a képviselők egynegyede indítványozza.
    (2)    A titkos szavazás lebonyolításáról az ügyrendi bizottság jelenlévő képviselő tagjai gondoskodnak. Amennyiben a jelenlévő bizottsági tagok száma nem éri el a 2 főt, a titkos szavazás lebonyolításához létszámát ki kell egészíteni 2 főre a jelenlévő képviselők közül.
    (3)    A titkos szavazás során a képviselők a Hivatal pecsétjével ellátott szavazólapon a számunkra megfelelő válasz (igen, nem, tartózkodom) aláhúzásával jelölik meg az ülés vezetője által feltett javaslattal kapcsolatos döntésüket. Érvénytelen az a szavazócédula, amelyen a képviselő nem, vagy egynél több választ jelölt meg.
    (4)    A titkos szavazás eredményéről a bizottság tájékoztatja a képviselő-testületet. A szavazólapokat a szavazást követően meg kell semmisíteni.
    36. §    Az ülés vezetője a 35-36. §-ban meghatározottak alapján megállapítja a szavazás eredményét, és ennek megfelelően megállapítja, hogy a testület a szavazásra feltett határozatot, vagy a rendeletet elfogadta, vagy elutasította.
    37. §    A képviselő-testület - 37. § szerinti elfogadott - határozatait a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A határozatok sorszáma mellett fel kell tüntetni a határozathozatal pontos időpontját (év, hó, nap megjelöléssel).
    A határozatok jelölése a következő formában történik:
    Erdőtelek Község Önkormányzat Képviselő-testületének
    ...../..... (..... .....) önkormányzati határozata a   ......................................  -ról.
    38. §    A képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a képviselő-testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.
    39. §    A képviselő-testület - 37. § szerint elfogadott - rendeleteit a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A rendeletek sorszáma mellett fel kell tüntetni a rendelet kihirdetésének időpontját (év, hó, nap megjelöléssel).
    A rendeletek jelölése a következő formában történik:
    Erdőtelek Község Önkormányzat Képviselő-testületének
    ...../..... (..... .....) önkormányzati rendelete a ...........................................-ról.
    40. §    
    (1)    A képviselőnek joga van az Mötv. 32. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott felvilágosítás-kérési joggal írásban élni.
    (2)    Felvilágosítás-kérésnek az a kérdés- és problémafelvetés minősül, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, vagy valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységi körével.
    (3)    A felvilágosítás-kérést a polgármesternél az ülés előtt 5 nappal írásban kell benyújtani.
    (4)    Amennyiben a felvilágosítás-kérést a (3) bekezdésben előírt határidőn túl vagy a képviselő-testület ülésén nyújtják be, úgy az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül, írásban kell válaszolni. A válasz elfogadásáról a képviselő-testület a soron következő ülésén dönt.
    (5)    Az ülésen az adott válasz elfogadásáról először a felvilágosítást kérő képviselő nyilatkozik. Ha a választ nem fogadja el, a válasz elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül dönt. Amennyiben a választ a képviselő-testület elutasítja, elrendeli a felvilágosítás-kérés tárgyának részletes kivizsgálását.
    41. §    
    (1)    Amennyiben a képviselő az Mötv. 49. § (1) bekezdésében meghatározott, a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja a képviselő-testület a képviselő tiszteletdíját, illetve természetbeni juttatását a következő hónapra 50 %-kal csökkenti.
    (2)    Az (1) bekezdés szerinti csökkentésről a képviselő-testület határozatot hoz.
    42. §    
    (1)    Az ülés vezetője felel a képviselő-testületi ülés rendjének biztosításáért.
    (2)    Az ülés tanácskozási joggal résztvevő tagjai az ülésen a hozzászólási szándékukat kézfelemeléssel jelzik.
    (3)    A tanácskozási joggal rendelkezők részére a hozzászólási jogot az ülés vezetője adja meg, így egy időben csak egy személy rendelkezik hozzászólási joggal.
    (4)    Amennyiben a képviselő nem tartja be a (2)-(3) bekezdés szerinti hozzászólási rendet, és hozzászólási jog nélkül szól hozzá, az ülés vezetője a képviselőt felhívja az érintett szabályok betartására.
    43. §    
    (1)    Amennyiben az ülésen résztvevő, tanácskozási joggal nem rendelkező személy az ülés rendjét hozzászólásával megzavarja, az ülés vezetője felhívja e magatartás megszüntetésére.
    (2)    Ismételt rendzavarás esetén az ülés vezetője javasolhatja a képviselő-testületnek, hogy határozat nélkül döntsön 15 perc ülésezési szünet elrendeléséről.
    (3)    A harmadik rendzavarást követően az ülés vezetője javasolhatja a képviselő-testületnek, hogy a képviselő-testület az ülésen eddig tárgyalt napirendekre módosítsa az ülés napirendjét. Ha a testület a napirendi pontokra tett javaslatát elfogadta, az ülést az általános szabályok betartása szerint bezárja.
    44. §    
    (1)    A testületi ülésen az elfogadott napirendi pontokon belül önálló napirendi pontként tájékoztatást kell adni a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről, a két ülés között eltelt időszak fontos eseményeiről.
    (2)    A testületi ülésen önálló napirendi ponton kívül is tájékoztatást kell adni az időszerű kérdésekről. A tájékoztatást végezheti az ülés vezetője, illetve az egyébként előterjesztésre jogosult személy.
    45. §    Az ülés napirendjére tűzött napirendi pontok megtárgyalását követően, vagy az ülés annak levezetése közben határozatképtelenné vált, továbbá a jelenlévő, tanácskozási joggal rendelkező személyeknek további kérdése, hozzászólása nincs, az ülés vezetője az ülést bezárja.

    4. A képviselőtestület döntései

    33. § 

    1. A képviselő-testület döntései
      1. a határozat,
      2. a rendelet.
    2. A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt
      1. a napirend meghatározásáról,
      2. az ügyrendi kérdésekről,
      3. a képviselői felvilágosítás-kérésről, valamint a felvilágosítás-kérésre adott válasz elfogadásáról.

    34. § 

    1. A képviselő-testület a 33. § (1) bekezdésben meghatározott döntéseit
      1. nyílt szavazással, ezen belül:
        1. nem név szerinti nyílt szavazással
        2. név szerinti nyílt szavazással,
      2. titkos szavazással

    hozza.

    1. A nyílt szavazás során a szavazat jelzése kézfelemeléssel történik.
    2. A jelenlévő képviselők egynegyedének indítványozására név szerinti szavazást kell tartani.
    3. A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott választ (igen, nem, tartózkodom) a névsorban rögzíti.

    35. § 

    1. A titkos szavazással dönt a képviselő-testület az Mötv. 46. § (2) bekezdés szerinti ügyekben akkor, ha azt a képviselők egynegyede indítványozza.
    2. A titkos szavazás lebonyolításáról az ügyrendi bizottság jelenlévő képviselő tagjai gondoskodnak. Amennyiben a jelenlévő bizottsági tagok száma nem éri el a 2 főt, a titkos szavazás lebonyolításához létszámát ki kell egészíteni 2 főre a jelenlévő képviselők közül.
    3. A titkos szavazás során a képviselők a Hivatal pecsétjével ellátott szavazólapon a számunkra megfelelő válasz (igen, nem, tartózkodom) aláhúzásával jelölik meg az ülés vezetője által feltett javaslattal kapcsolatos döntésüket. Érvénytelen az a szavazócédula, amelyen a képviselő nem, vagy egynél több választ jelölt meg.
    4. A titkos szavazás eredményéről a bizottság tájékoztatja a képviselő-testületet. A szavazólapokat a szavazást követően meg kell semmisíteni.

    36. §Az ülés vezetője a 35-36. §-ban meghatározottak alapján megállapítja a szavazás eredményét, és ennek megfelelően megállapítja, hogy a testület a szavazásra feltett határozatot, vagy a rendeletet elfogadta, vagy elutasította.

    37. §A képviselő-testület - 37. § szerinti elfogadott - határozatait a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A határozatok sorszáma mellett fel kell tüntetni a határozathozatal pontos időpontját (év, hó, nap megjelöléssel).

    A határozatok jelölése a következő formában történik:

    Erdőtelek Község Önkormányzat Képviselő-testületének

    ...../..... (..... .....) önkormányzati határozata a ............................................................... -ról.

    38. §A képviselő-testület számozott határozata tartalmazza a képviselő-testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

    39. §A képviselő-testület - 37. § szerint elfogadott - rendeleteit a naptári év elejétől folyamatos, növekvő, egyedi sorszámmal kell ellátni. A rendeletek sorszáma mellett fel kell tüntetni a rendelet kihirdetésének időpontját (év, hó, nap megjelöléssel).

    A rendeletek jelölése a következő formában történik:

    Erdőtelek Község Önkormányzat Képviselő-testületének

    ...../..... (..... .....) önkormányzati rendelete a ...........................................-ról.

    40. § 

    1. A képviselőnek joga van az Mötv. 32. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott felvilágosítás-kérési joggal írásban élni.
    2. Felvilágosítás-kérésnek az a kérdés- és problémafelvetés minősül, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, vagy valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységi körével.
    3. A felvilágosítás-kérést a polgármesternél az ülés előtt 5 nappal írásban kell benyújtani.
    4. [2]Amennyiben a felvilágosítás-kérést a (3) bekezdésben előírt határidőn túl vagy a képviselő-testület ülésén nyújtják be, úgy az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 30 napon belül, írásban kell válaszolni. A válasz elfogadásáról a képviselő-testület a soron következő ülésén dönt.
    5. Az ülésen az adott válasz elfogadásáról először a felvilágosítást kérő képviselő nyilatkozik. Ha a választ nem fogadja el, a válasz elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül dönt. Amennyiben a választ a képviselő-testület elutasítja, elrendeli a felvilágosítás-kérés tárgyának részletes kivizsgálását.

    41. § 

    1. Amennyiben a képviselő az Mötv. 49. § (1) bekezdésében meghatározott, a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja a képviselő-testület a képviselő tiszteletdíját, illetve természetbeni juttatását a következő hónapra 50 %-kal csökkenti.
    2. Az (1) bekezdés szerinti csökkentésről a képviselő-testület határozatot hoz.



    42. § 

    1. Az ülés vezetője felel a képviselő-testületi ülés rendjének biztosításáért.
    2. Az ülés tanácskozási joggal résztvevő tagjai az ülésen a hozzászólási szándékukat kézfelemeléssel jelzik.
    3. A tanácskozási joggal rendelkezők részére a hozzászólási jogot az ülés vezetője adja meg, így egy időben csak egy személy rendelkezik hozzászólási joggal.
    4. Amennyiben a képviselő nem tartja be a (2)-(3) bekezdés szerinti hozzászólási rendet, és hozzászólási jog nélkül szól hozzá, az ülés vezetője a képviselőt felhívja az érintett szabályok betartására.

    43. § 

    1. Amennyiben az ülésen résztvevő, tanácskozási joggal nem rendelkező személy az ülés rendjét hozzászólásával megzavarja, az ülés vezetője felhívja e magatartás megszüntetésére.
    2. Ismételt rendzavarás esetén az ülés vezetője javasolhatja a képviselő-testületnek, hogy határozat nélkül döntsön 15 perc ülésezési szünet elrendeléséről.
    3. A harmadik rendzavarást követően az ülés vezetője javasolhatja a képviselő-testületnek, hogy a képviselő-testület az ülésen eddig tárgyalt napirendekre módosítsa az ülés napirendjét. Ha a testület a napirendi pontokra tett javaslatát elfogadta, az ülést az általános szabályok betartása szerint bezárja.

    44. § 

    1. A testületi ülésen az elfogadott napirendi pontokon belül önálló napirendi pontként tájékoztatást kell adni a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről, a két ülés között eltelt időszak fontos eseményeiről.
    2. A testületi ülésen önálló napirendi ponton kívül is tájékoztatást kell adni az időszerű kérdésekről. A tájékoztatást végezheti az ülés vezetője, illetve az egyébként előterjesztésre jogosult személy.

    45. §Az ülés napirendjére tűzött napirendi pontok megtárgyalását követően, vagy az ülés annak levezetése közben határozatképtelenné vált, továbbá a jelenlévő, tanácskozási joggal rendelkező személyeknek további kérdése, hozzászólása nincs, az ülés vezetője az ülést bezárja.

    5. A jegyzőkönyv


    46. §    
    (1)    A képviselő-testület nyílt és zárt üléséről ülésenként jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek elkészítéséért a jegyző felelős.
    (2)    A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az Mötv. 52. §-ában meghatározott tartalmi elemeket, valamint azt, amelyre vonatkozóan a jelen szervezeti és működési szabályzat a jegyzőkönyvi rögzítés követelményét előírja.
    47. §    
    (1)    A jegyzőkönyvben a tárgyalt napirendi pontokként meg kell adni az Mötv. 52. § (1) bekezdés a-m) pontokat.
    (2)    A tárgyalt napirendeknél az Mötv. 52. § (1) bekezdés g) pontjaként legalább a tanácskozás lényegét jegyzőkönyvbe kell foglalni. A képviselő-testület valamely tagja kérésére a jegyző köteles a képviselő által elmondottakat szó szerint a jegyzőkönyvbe rögzíteni.
    (3)    A jegyzőkönyvben az Mötv. 52. § (1) bekezdés l) pontjaként a szavazás számszerű eredményét úgy kell rögzíteni, hogy szerepeljen a jegyzőkönyvben, hogy hányan szavaztak igennel, hányan nemmel, hányan tartózkodtak.
    (4)    A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a képviselő-testület által hozott döntést. A határozatot és rövidebb rendeletet a jegyzőkönyv szövegébe kell beépíteni, terjedelmesebb rendeletek esetében a jegyzőkönyv szövegében azt kell szerepeltetni, hogy a testület a rendeletet a jegyzőkönyv mellékletként elhelyezett rendelet szöveggel fogadja el. A rendelet szövegét ez esetben a jegyzőkönyvhöz mellékletként kell csatolni.
    (5)    Zárt ülés jegyzőkönyve esetében rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben vannak jelen.
    (6)    A jegyzőkönyvet 2 példányban kell készíteni
    a)    egy példányt a hivatalban kerül elhelyezésre (ez az irattári példány), 
    b)    egy példányt meg kell küldeni a könyvtár részére 
    c)    A kormányhivatal példánya elektronikus úton kerül feltöltésre.
    (7)    A jegyzőkönyvhöz csatolni kell
    a)    a meghívót,
    b)    a jelenléti ívet,
    c)    az írásos előterjesztéseket,
    d)    minden olyan anyagot, mely rendelkezésre áll és képviselő-testület ülésén elhangzottakhoz kapcsolódik, 
    (8)    A zárt ülés jegyzőkönyve egy papírformátumú példányban készül a kormányhivatal részére elektronikus úton feltöltött példányon kívül. Őrzéséről a hivatalban kell gondoskodni. 
    48. §    
    (1)    A Mötv. 52. § (3) bekezdésében meghatározott betekinthetőségi jog biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.
    (2)    A képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.

    5. A jegyzőkönyv

    46. § 

    1. A képviselő-testület nyílt és zárt üléséről ülésenként jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek elkészítéséért a jegyző felelős.
    2. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az Mötv. 52. §-ában meghatározott tartalmi elemeket, valamint azt, amelyre vonatkozóan a jelen szervezeti és működési szabályzat a jegyzőkönyvi rögzítés követelményét előírja.



    47. § 

    1. A jegyzőkönyvben a tárgyalt napirendi pontokként meg kell adni az Mötv. 52. § (1) bekezdés a-m) pontokat.
    2. A tárgyalt napirendeknél az Mötv. 52. § (1) bekezdés g) pontjaként legalább a tanácskozás lényegét jegyzőkönyvbe kell foglalni. A képviselő-testület valamely tagja kérésére a jegyző köteles a képviselő által elmondottakat szó szerint a jegyzőkönyvbe rögzíteni.
    3. A jegyzőkönyvben az Mötv. 52. § (1) bekezdés l) pontjaként a szavazás számszerű eredményét úgy kell rögzíteni, hogy szerepeljen a jegyzőkönyvben, hogy hányan szavaztak igennel, hányan nemmel, hányan tartózkodtak.
    4. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a képviselő-testület által hozott döntést. A határozatot és rövidebb rendeletet a jegyzőkönyv szövegébe kell beépíteni, terjedelmesebb rendeletek esetében a jegyzőkönyv szövegében azt kell szerepeltetni, hogy a testület a rendeletet a jegyzőkönyv mellékletként elhelyezett rendelet szöveggel fogadja el. A rendelet szövegét ez esetben a jegyzőkönyvhöz mellékletként kell csatolni.
    5. Zárt ülés jegyzőkönyve esetében rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben vannak jelen.
    6. A jegyzőkönyvet 2 példányban kell készíteni
      1. egy példányt a hivatalban kerül elhelyezésre (ez az irattári példány),
      2. egy példányt meg kell küldeni a könyvtár részére
      3. A kormányhivatal példánya elektronikus úton kerül feltöltésre.
    7. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell
      1. a meghívót,
      2. a jelenléti ívet,
      3. az írásos előterjesztéseket,
      4. minden olyan anyagot, mely rendelkezésre áll és képviselő-testület ülésén elhangzottakhoz kapcsolódik,
    8. A zárt ülés jegyzőkönyve egy papírformátumú példányban készül a kormányhivatal részére elektronikus úton feltöltött példányon kívül. Őrzéséről a hivatalban kell gondoskodni.

    48. § 

    1. A Mötv. 52. § (3) bekezdésében meghatározott betekinthetőségi jog biztosításáról a jegyzőnek kell gondoskodnia. A jegyzőkönyvek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni.
    2. A képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.



    IV. Fejezet
    A közmeghallgatás, a helyi fórumok és az önszerveződő közösségek


    49. §    
    (1)    Általános közmeghallgatást kell tartani az Mötv. 54. §-ában foglaltak szerint.
    (2)    Általános közmeghallgatást és rendkívüli közmeghallgatást egyszerre is lehet tartani.
    (3)    A közmeghallgatáson köteles részt venni a képviselő-testület tagja, a jegyző, valamint a jegyző által kijelölt hivatali dolgozó.
    (4)    A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét.
    (5)    A közmeghallgatás kihirdetésére a képviselő-testület rendes ülésének összehívására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
    50. §    A közmeghallgatást a polgármester hirdeti meg és vezeti le levezető elnök segítségével. Akadályoztatása, távolléte esetén a képviselő-testületi ülés összehívására és vezetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni. 
    51. §    
    (1)    A képviselő-testület közmeghallgatásán az ülés vezetője először ismerteti a napirendi pontokat. 
    (2)    A közmeghallgatás napirendi pontonként történik. Adott napirendi pontokhoz kapcsolódva először a képviselő-testületi ülésen előterjesztésre jogosultak tájékoztatást adnak.
    (3)    A közmeghallgatáson jelenlévők kézfelemeléssel jelzik a hozzászólási szándékukat.
    (4)    A hozzászólási jog megadása a képviselő-testületi ülésen történő hozzászólási jog megadásával egyezik meg.
    52. §    Az ülés vezetője az előre meghirdetett napirendi pontok ismertetését követően lehetőséget ad a megjelentek részére egyéb javaslatok és kérdések feltevésére.
    53. §    A közmeghallgatásról a jegyző a képviselő-testület jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok betartásával jegyzőkönyvet készít.
    54. §    
    (1)    A képviselő-testület a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása és a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása céljából eseti jelleggel falugyűlést ( a továbbiakban: fórum) tart.
    (2)    A fórum meghirdetésére és levezetésére a közmeghallgatás szabályait kell alkalmazni.
    (3)    A fórumon a képviselő köteles részt venni.
    (4)    A fórumon elhangzottakról a jegyző, vagy az általa kijelölt hivatali dolgozó jegyzőkönyvet készít a közmeghallgatás jegyzőkönyvére meghatározott szabályok szerint.
    55. §    Tevékenységi körében tanácskozási jog illeti meg a képviselő-testület ülésén az résztvevő önszerveződő közösségek képviselőit.

    IV. Fejezet
    A közmeghallgatás, a helyi fórumok és az önszerveződő közösségek

    49. § 

    1. Általános közmeghallgatást kell tartani az Mötv. 54. §-ában foglaltak szerint.
    2. Általános közmeghallgatást és rendkívüli közmeghallgatást egyszerre is lehet tartani.
    3. A közmeghallgatáson köteles részt venni a képviselő-testület tagja, a jegyző, valamint a jegyző által kijelölt hivatali dolgozó.
    4. A meghirdetés során meg kell határozni a közmeghallgatás napirendjét.
    5. A közmeghallgatás kihirdetésére a képviselő-testület rendes ülésének összehívására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

    50. §A közmeghallgatást a polgármester hirdeti meg és vezeti le levezető elnök segítségével. Akadályoztatása, távolléte esetén a képviselő-testületi ülés összehívására és vezetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

    51. § 

    1. A képviselő-testület közmeghallgatásán az ülés vezetője először ismerteti a napirendi pontokat.
    2. A közmeghallgatás napirendi pontonként történik. Adott napirendi pontokhoz kapcsolódva először a képviselő-testületi ülésen előterjesztésre jogosultak tájékoztatást adnak.
    3. A közmeghallgatáson jelenlévők kézfelemeléssel jelzik a hozzászólási szándékukat.
    4. A hozzászólási jog megadása a képviselő-testületi ülésen történő hozzászólási jog megadásával egyezik meg.

    52. §Az ülés vezetője az előre meghirdetett napirendi pontok ismertetését követően lehetőséget ad a megjelentek részére egyéb javaslatok és kérdések feltevésére.

    53. §A közmeghallgatásról a jegyző a képviselő-testület jegyzőkönyvére vonatkozó szabályok betartásával jegyzőkönyvet készít.

    54. § 

    1. A képviselő-testület a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása és a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása céljából eseti jelleggel falugyűlést ( a továbbiakban: fórum) tart.
    2. A fórum meghirdetésére és levezetésére a közmeghallgatás szabályait kell alkalmazni.
    3. A fórumon a képviselő köteles részt venni.
    4. A fórumon elhangzottakról a jegyző, vagy az általa kijelölt hivatali dolgozó jegyzőkönyvet készít a közmeghallgatás jegyzőkönyvére meghatározott szabályok szerint.

    55. §Tevékenységi körében tanácskozási jog illeti meg a képviselő-testület ülésén az résztvevő önszerveződő közösségek képviselőit.

    V. Fejezet
    A települési képviselő


    56. §    
    (1)    A települési képviselő – az Mötv. 32. § (2) bekezdés i)-k) pontjában meghatározottakon túl – köteles
    a)    tájékoztatni a választópolgárokat a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,
    b)    lehetőség szerint előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,
    c)    képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,
    d)    a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.
    (2)    A képviselő-testület a képviselőkre vonatkozó magatartási szabályokat az Mötv. 53. § (1) bekezdés d) pontja alapján az alábbiak szerint határozza meg:
    a)    a képviselő köteles az ülésre pontosan megjelenni,
    b)    a képviselő az ülésre köteles a részére előterjesztésként megküldött anyagot áttekinteni,
    c)    a jelen szervezeti és működési szabályzatban meghatározott a testületi ülésen meghatározott hozzászólási jogot szabályszerűen gyakorolni. 
    57. §    
    (1)    A települési képviselők járandóságairól az önkormányzat képviselő-testülete az Mötv. 35. § (1) bekezdése szerint külön rendeletben dönt.
    58. §    
    (1)    Az önkormányzati képviselő megbízatása az Mötv. 29-31/A. §-ban meghatározottak szerint szűnik meg.
    (2)    A képviselő összeférhetetlenségével, illetve az összeférhetetlenségi eljárással kapcsolatos szabályokat az Mötv. 36-37. §-a tartalmazza.
    (3)    Az Mötv.-ben, illetve e rendeletben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület határozattal következő hónap időtartamára 50 %-kal csökkenti. Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés vagy megvonás újra alkalmazható.

    V. Fejezet
    A települési képviselő

    56. § 

    1. A települési képviselő – az Mötv. 32. § (2) bekezdés i)-k) pontjában meghatározottakon túl – köteles
      1. tájékoztatni a választópolgárokat a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,
      2. lehetőség szerint előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,
      3. képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,
      4. a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.
    2. A képviselő-testület a képviselőkre vonatkozó magatartási szabályokat az Mötv. 53. § (1) bekezdés d) pontja alapján az alábbiak szerint határozza meg:
      1. a képviselő köteles az ülésre pontosan megjelenni,
      2. a képviselő az ülésre köteles a részére előterjesztésként megküldött anyagot áttekinteni,
      3. a jelen szervezeti és működési szabályzatban meghatározott a testületi ülésen meghatározott hozzászólási jogot szabályszerűen gyakorolni.

    57. § 

    1. A települési képviselők járandóságairól az önkormányzat képviselő-testülete az Mötv. 35. § (1) bekezdése szerint külön rendeletben dönt.

    58. § 

    1. Az önkormányzati képviselő megbízatása az Mötv. 29-31/A. §-ban meghatározottak szerint szűnik meg.
    2. A képviselő összeférhetetlenségével, illetve az összeférhetetlenségi eljárással kapcsolatos szabályokat az Mötv. 36-37. §-a tartalmazza.
    3. Az Mötv.-ben, illetve e rendeletben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület határozattal következő hónap időtartamára 50 %-kal csökkenti. Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés vagy megvonás újra alkalmazható.

    VI. Fejezet
    Az önkormányzat szervei, azok jogállása, feladatai


    59. §    A képviselő-testület szervei:
    a)    a polgármester (alpolgármester),
    b)    a képviselő-testület bizottsága,
    c)    a jegyző,
    d)    a Polgármesteri Hivatal,
    e)    a társulás.

    VI. Fejezet
    Az önkormányzat szervei, azok jogállása, feladatai

    59. §A képviselő-testület szervei:

    1. a polgármester (alpolgármester),
    2. a képviselő-testület bizottsága,
    3. a jegyző,
    4. a Polgármesteri Hivatal,
    5. a társulás.


    6. A polgármester és az alpolgármester


    60. §    
    (1)    A polgármester főállású tisztségviselő.
    (2)    A polgármesteri tisztség összeférhetetlenségi szabályait az Mötv. 72-73. §-a, a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségét az Mötv. 39. §-a, a polgármesteri tisztség megszüntetésnek szabályait az Mötv. 69-70/A. §-a tartalmazza.
    61. §    
    (1)    A polgármester lemondására az Mötv.-ben meghatározottakat kell alkalmazni.
    (2)    A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a tisztség megszűnését követően nyolc munkanapon belül írásban foglaltan átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek, illetve ha az alpolgármesteri tisztség nincs betöltve, vagy az érintett tartósan akadályozva van a 13. § (2) bekezdésben meghatározott személynek.
    62. §    
    (1)    A polgármester Mötv. 65. és 67. §-ában meghatározott feladatokon túli további feladatai
    a)    segíti a képviselő-testület tagjainak testületi és bizottsági munkáját,
    b)    meghatározza a jegyző képviselő-testületi tevékenységével kapcsolatos feladatait,
    c)    kapcsolatot tart a választópolgárokkal, valamint a helyi társadalmi és egyéb szervezetekkel,
    d)    fogadóórát tart,
    e)    nyilatkozik a sajtónak.
    (2)    A polgármester fogadóórája: Hétfő és szerda 8-16 óráig.
    (3)    A polgármester az Mötv. 67. § e) pontja alapján külön utasításban szabályozza a hatáskörébe tartozó ügyekben a kiadmányozás rendjét.
    63. §    A polgármester dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerül, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében, ha az elhárítása miatti intézkedést kell hozni.
    64. §    Az alpolgármester a feladatait a polgármester szóbeli és írásbeli irányításával látja el.

    6. A polgármester és az alpolgármester

    60. § 

    1. A polgármester főállású tisztségviselő.
    2. A polgármesteri tisztség összeférhetetlenségi szabályait az Mötv. 72-73. §-a, a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségét az Mötv. 39. §-a, a polgármesteri tisztség megszüntetésnek szabályait az Mötv. 69-70/A. §-a tartalmazza.

    61. § 

    1. A polgármester lemondására az Mötv.-ben meghatározottakat kell alkalmazni.
    2. A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a tisztség megszűnését követően nyolc munkanapon belül írásban foglaltan átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek, illetve ha az alpolgármesteri tisztség nincs betöltve, vagy az érintett tartósan akadályozva van a 13. § (2) bekezdésben meghatározott személynek.

    62. § 

    1. A polgármester Mötv. 65. és 67. §-ában meghatározott feladatokon túli további feladatai
      1. segíti a képviselő-testület tagjainak testületi és bizottsági munkáját,
      2. meghatározza a jegyző képviselő-testületi tevékenységével kapcsolatos feladatait,
      3. kapcsolatot tart a választópolgárokkal, valamint a helyi társadalmi és egyéb szervezetekkel,
      4. fogadóórát tart,
      5. nyilatkozik a sajtónak.
    2. A polgármester fogadóórája: Hétfő és szerda 8-16 óráig.
    3. A polgármester az Mötv. 67. § e) pontja alapján külön utasításban szabályozza a hatáskörébe tartozó ügyekben a kiadmányozás rendjét.

    63. §A polgármester dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerül, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében, ha az elhárítása miatti intézkedést kell hozni.

    64. §Az alpolgármester a feladatait a polgármester szóbeli és írásbeli irányításával látja el.

    7. A képviselő-testület bizottságai, tanácsnoka


    65. §    A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében állandó és ideiglenes bizottságokat hoz létre.
    66. §    A képviselő-testület állandó bizottságai
    a)    az ügyrendi bizottság,
    b)    a pénzügyi és vagyongazdálkodási bizottság,
    67. §    
    (1)    Az ügyrendi bizottság tagjainak száma 3 fő.
    (2)    A képviselő-testület elé az ügyrendi bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések: 
    a)    a képviselő-testület éves munkaterv javaslata,
    b)    a képviselő-testület elé kerülő új rendeletek tervezetei
    (3)    Az ügyrendi bizottság feladatat- és hatásköre
    a)    véleményezi a képviselő-testület éves munkaterv javaslatát,
    b)    az Mötv. 37. §-ban meghatározott a képviselő vagy a polgármester összeférhetetlenségére irányuló kezdeményezés kivizsgálása,
    c)    véleményezi a képviselő-testület elé kerülő új rendeletek tervezetét
    d)    ellátja a vagyonnyilatkozatok nyilvántartásával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat,
    e)    döntést hoz, vagy véleményez a képviselő-testület által a bizottságra eseti jelleggel átruházott hatáskörben,
    f)    ellátja a képviselő-testület ülésein a titkos szavazás lebonyolításával kapcsolatos feladatokat
    g)    a költségvetési koncepció tervezet véleményezése
    h)    méltatlansági eljárás lefolytatása
    68. §    
    (1)    A pénzügyi bizottság tagjainak száma 5 fő.
    (2)    A pénzügyi bizottság feladat és hatásköre az Mötv. 120. §-ában foglaltakon kívül
    a)    a költségvetési koncepció tervezet, zárszámadás tervezet véleményezése,
    b)    a költségvetési terv megalapozását célzó rendeletmódosítások kezdeményezése,
    c)    a féléves, háromnegyedéves gazdálkodásról szóló tájékozató véleményezése,
    d)    javaslatot tesz a polgármester jutalmazására  
    e)    ellenőrzési feladatok ellátása.
    f)    döntést hoz a képviselő-testület által a bizottságra eseti jelleggel átruházott hatáskörben.
    g)    pénzügyi tájékoztatás adása,
    69. §    
    (1)    A képviselő-testület elé az pénzügyi bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések 
    a)    az éves költségvetési terv,
    b)    a féléves költségvetési beszámoló,
    c)    az éves zárszámadási rendelet,
    70. §    
    (1)    A bizottságok mellérendeltségi viszonyban állnak egymással. 
    (2)    A bizottságok tagjaira vonatkozó szabályokat az Mötv. 57-61. §-a határozza meg.
    71. §    A bizottságok működésének szabályaira az Mötv. 60. §-át kell alkalmazni.
    72. §    
    (1)    A bizottságok a létrehozásukat követően határozattal elfogadják a bizottság részletes működési szabályait tartalmazó bizottsági ügyrendet.
    (2)    A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a Polgármesteri Hivatala látja el.
    73. §    
    (1)    A képviselő-testület 1 fő tanácsnokot választ.
    (2)    A tanácsnok feladata a települési csatornaberuházás kapcsán: 
    a)    Kapcsolatot tart a lakosság és az önkormányzat között.
    b)    Továbbítja a beruházással kapcsolatos észrevételeket a polgármester felé,
    c)    Képviselő-testület által meghatározott önkormányzati feladatkörök ellátását.


    7. A képviselő-testület bizottságai, tanácsnoka

    65. §A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében állandó és ideiglenes bizottságokat hoz létre.

    66. §A képviselő-testület állandó bizottságai

    1. az ügyrendi bizottság,
    2. a pénzügyi és vagyongazdálkodási bizottság,

    67. § 

    1. Az ügyrendi bizottság tagjainak száma 3 fő.
    2. A képviselő-testület elé az ügyrendi bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések:
      1. a képviselő-testület éves munkaterv javaslata,
      2. a képviselő-testület elé kerülő új rendeletek tervezetei
    3. Az ügyrendi bizottság feladatat- és hatásköre
      1. véleményezi a képviselő-testület éves munkaterv javaslatát,
      2. az Mötv. 37. §-ban meghatározott a képviselő vagy a polgármester összeférhetetlenségére irányuló kezdeményezés kivizsgálása,
      3. véleményezi a képviselő-testület elé kerülő új rendeletek tervezetét
      4. ellátja a vagyonnyilatkozatok nyilvántartásával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat,
      5. döntést hoz, vagy véleményez a képviselő-testület által a bizottságra eseti jelleggel átruházott hatáskörben,
      6. ellátja a képviselő-testület ülésein a titkos szavazás lebonyolításával kapcsolatos feladatokat
      7. a költségvetési koncepció tervezet véleményezése
      8. méltatlansági eljárás lefolytatása

    68. § 

    1. A pénzügyi bizottság tagjainak száma 5 fő.
    2. A pénzügyi bizottság feladat és hatásköre az Mötv. 120. §-ában foglaltakon kívül
      1. a költségvetési koncepció tervezet, zárszámadás tervezet véleményezése,
      2. a költségvetési terv megalapozását célzó rendeletmódosítások kezdeményezése,
      3. a féléves, háromnegyedéves gazdálkodásról szóló tájékozató véleményezése,
      4. javaslatot tesz a polgármester díjazására, jutalmazására  
      5. ellenőrzési feladatok ellátása.
      6. döntést hoz a képviselő-testület által a bizottságra eseti jelleggel átruházott hatáskörben.
      7. pénzügyi tájékoztatás adása,

    69. § 

    1. A képviselő-testület elé az pénzügyi bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések
      1. az éves költségvetési terv,
      2. a féléves költségvetési beszámoló,
      3. az éves zárszámadási rendelet,

    70. § 

    1. A bizottságok mellérendeltségi viszonyban állnak egymással.
    2. A bizottságok tagjaira vonatkozó szabályokat az Mötv. 57-61. §-a határozza meg.

    71. §A bizottságok működésének szabályaira az Mötv. 60. §-át kell alkalmazni.

    72. § 

    1. A bizottságok a létrehozásukat követően határozattal elfogadják a bizottság részletes működési szabályait tartalmazó bizottsági ügyrendet.
    2. A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a Polgármesteri Hivatala látja el.

    73. § 

    1. A képviselő-testület 1 fő tanácsnokot választ.
    2. A tanácsnok feladata a települési csatornaberuházás kapcsán:
      1. Kapcsolatot tart a lakosság és az önkormányzat között.
      2. Továbbítja a beruházással kapcsolatos észrevételeket a polgármester felé,
      3. Képviselő-testület által meghatározott önkormányzati feladatkörök ellátását.

    8. A jegyző


    74. §    
    (1)    A jegyző jogállására az Mötv. 81. § (1) bekezdését kell alkalmazni.
    (2)    A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai
    a)    tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a képviselő-testület hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,
    b)    tájékoztatást nyújt a bizottságnak a bizottság hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,
    c)    gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzéséről, 
    d)    biztosítja az önkormányzati rendeletek, a határozatok érintettekkel való megismertetését.
    e)    a képviselő-testület döntéseiről nyilvántartást vezet határozat-nyilvántartás, illetve rendelet-nyilvántartás formájában,
    f)    a bizottság döntéseiről határozat-nyilvántartást vezet,
    g)    rendszeresen áttekinti az képviselő-testületi rendeletek felsőbbrendű jogszabályokkal való harmonizálását, ha jogszabálysértést tapasztal, kezdeményezi annak módosítását
    75. §    
    (1)    A 74. § (2) bekezdés d) pontja alapján a jegyző gondoskodik a rendelet helyben szokásos módon történő kihirdetéséről.
    (2)    Az alkalmazható kihirdetési módok:
    a)    kötelező jelleggel az önkormányzati hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés,
    b)    nem kötelező jelleggel 
    ba)    könyvtárban, művelődési házban történő kihelyezés,
    bb)    helyi sajtóban való közzététel, 
    bc)    a rendeletnek minden lakott ingatlanhoz történő eljuttatásával.
    76. §   


    8. A jegyző

    74. § 

    1. A jegyző jogállására az Mötv. 81. § (1) bekezdését kell alkalmazni.
    2. [3]A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdésben felsoroltakon kívüli kiemelt feladatai
      1. tájékoztatást nyújt a képviselő-testületnek a képviselő-testület hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,
      2. tájékoztatást nyújt a bizottságnak a bizottság hatáskörét érintő jogszabályokról, azok változásairól,
      3. gondoskodik a hivatali dolgozók továbbképzéséről,
      4. biztosítja az önkormányzati rendeletek, a határozatok érintettekkel való megismertetését.
      5. a képviselő-testület döntéseiről nyilvántartást vezet határozat-nyilvántartás, illetve rendelet-nyilvántartás formájában,
      6. a bizottság döntéseiről határozat-nyilvántartást vezet,
      7. rendszeresen áttekinti az képviselő-testületi rendeletek felsőbbrendű jogszabályokkal való harmonizálását, ha jogszabálysértést tapasztal, kezdeményezi annak módosítását

    h ) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb 6 hónap időtartamra – az Erdőtelki Polgármesteri Hivatal  alkalmazásában álló, a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő  köztisztviselő látja el a jegyzői feladatokat.”


    75. § 

    1. A 74. § (2) bekezdés d) pontja alapján a jegyző gondoskodik a rendelet helyben szokásos módon történő kihirdetéséről.
    2. Az alkalmazható kihirdetési módok:
      1. kötelező jelleggel az önkormányzati hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés,
      2. nem kötelező jelleggel
        1. könyvtárban, művelődési házban történő kihelyezés,
        2. helyi sajtóban való közzététel,
        3. a rendeletnek minden lakott ingatlanhoz történő eljuttatásával.

    76. § 

    1. A jegyző kinevezésére a Mötv. 82. § (1) bekezdését kell alkalmazni.
    2. A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén, a tisztség betöltetlensége, illetve akadályoztatása kezdő időpontjától számított legfeljebb hat hónap időtartamra a jegyzői feladatok ellátására a polgármester a Polgármesteri Hivatal olyan köztisztviselőjét bízza meg, aki a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelel. Ha a Polgármesteri Hivatalban ilyen köztisztviselő nincs, akkor más önkormányzat Polgármesteri Hivatalának, vagy Közös Önkormányzati Hivatalának jegyzőjét bízza meg.

    9. A Polgármesteri Hivatal


    77. §    
    (1)    A képviselő-testület az Mötv. 84. § (1) bekezdése alapján Polgármesteri Hivatalt hoz létre.
    (2)    Az (1) bekezdésben meghatározott Hivatal neve: Erdőtelki Polgármesteri Hivatal.
    78. §    
    (1)    A Polgármesteri Hivatal alapvető feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése, további feladatokat az Mötv. 67. § b) pontja alapján polgármester is meghatároz.
    (2)    A Polgármesteri Hivatal köztisztviselője részére jogszabály feladatot és hatáskört állapít meg. A Polgármesteri Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.
    (3)    A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjében, valamint ügyfélfogadási rendjét - az Mötv. 67. § d) pontja figyelembe vételével - a Képviselő-testület fogadja el.

    9. A Polgármesteri Hivatal

    77. § 

    1. A képviselő-testület az Mötv. 84. § (1) bekezdése alapján Polgármesteri Hivatalt hoz létre.
    2. Az (1) bekezdésben meghatározott Hivatal neve: Erdőtelki Polgármesteri Hivatal.

    78. § 

    1. A Polgármesteri Hivatal alapvető feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése, további feladatokat az Mötv. 67. § b) pontja alapján polgármester is meghatároz.
    2. A Polgármesteri Hivatal köztisztviselője részére jogszabály feladatot és hatáskört állapít meg. A Polgármesteri Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.
    3. A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjében, valamint ügyfélfogadási rendjét - az Mötv. 67. § d) pontja figyelembe vételével - a Képviselő-testület fogadja el.

    10. Társulás


    80. §    
    (1)    A képviselő-testület jogi személyiséggel rendelkező társulásai:
    a)    Hevesi Kistérség Többcélú Társulása
    b)    Régió-Kom Térségi Kommunális Szolgáltató Társulás
    (2)    Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott társulás feladat- és hatásköre:
    a)    Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat működtetése
    b)    Orvosi ügyelet működtetése
    (3)    Az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott társulás feladat- és hatásköre:
    a)    Szilárd hulladék szállítás és kezelés,
    b)    Szelektív hulladékgyűjtés és kezelés

    10. Társulás

    80. § 

    1. A képviselő-testület jogi személyiséggel rendelkező társulásai:
      1. Hevesi Kistérség Többcélú Társulása
      2. Régió-Kom Térségi Kommunális Szolgáltató Társulás
    2. Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott társulás feladat- és hatásköre:
      1. Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat működtetése
      2. Orvosi ügyelet működtetése
    3. Az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott társulás feladat- és hatásköre:
      1. Szilárd hulladék szállítás és kezelés,
      2. Szelektív hulladékgyűjtés és kezelés


    VII. Fejezet
    A képviselő-testület gazdasági programja


    81. §    
    (1)    A képviselő-testület a megbízatásának időtartama alatt a gazdasági program alapján működik.
    (2)    A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.

    VII. Fejezet
    A képviselő-testület gazdasági programja

    81. § 

    1. A képviselő-testület a megbízatásának időtartama alatt a gazdasági program alapján működik.
    2. A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.

    VIII. Fejezet
    Vagyonnyilatkozat


    82. §    Az Mötv. 39. §-a alapján a képviselő-testület tagjai vagyonnyilatkozat-tételre kötelesek.


    VIII. Fejezet
    Vagyonnyilatkozat

    80. §Az Mötv. 39. §-a alapján a képviselő-testület tagjai vagyonnyilatkozat-tételre kötelesek.

    IX. Fejezet
    Záró rendelkezések


    83. §    

    (1)    Ez a rendelet 2014. november 28-án lép hatályba.
    (2)    Ezen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Erdőtelek község Önkormányzatának 10/2011.(IV.12.) önkormányzati rendelete a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról.


    Erdőtelek, 2016. november 24.


                       Forgács Jánosné                                Lőcseiné Nagy Mária
                         polgármester                                             jegyző


    A rendelet kihirdetve:


    Erdőtelek, 2016. november 25.

    Lőcseiné Nagy Mária
    jegyző

    Záró rendelkezések

    80. § 

    1. Ez a rendelet 2014. november 28-án lép hatályba.
    2. Ezen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Erdőtelek község Önkormányzatának 10/2011.(IV.12.) önkormányzati rendelete a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról.

    Erdőtelek, 2014. november 27.

                       Forgács Jánosné                                 Lőcseiné Nagy Mária
                                polgármester                                                           jegyző

    A rendelet kihirdetve:

    Erdőtelek, 2019. szeptember 30.

    [1][2]

    1. §


    [2]

    Módosította az 6/2019. (XI.13.) Önkormányzati rendelet 40. §(4)


    [3]

    Módosította az 6/2019. (XI.13.) Önkormányzati rendelet 74. §(2)