Heves Város Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2015.(IV.30.) önkormányzati rendelete

a Tiszta, Virágos Hevesért cím alapításáról és adományozásának rendjéről

Hatályos: 2015. 05. 01- 2015. 08. 16

Magyarország önkormányzatairól szóló 2011. évi LXV. törvény 1. § (6) bekezdés a.) pontjában kapott felhatalmazás alapján Heves Város Önkormányzat Képviselő-testülete attól az akarattól vezérelve, hogy a lakosság bevonásával is javuljon a város köztisztasága és fejlődjenek zöldterületei, a következő rendeletet alkotja.

1. §


Heves Város Önkormányzat Képviselő-testülete e rendelettel megalapítja a "Tiszta, Virágos Hevesért" címet (továbbiakban: Cím).


2. §


A Címet pályázat útján lehet elnyerni. A pályázati felhívást Heves Város Önkormányzat Képviselő-testülete Városüzemeltetési és Városfejlesztési Bizottsága (továbbiakban: Szakbizottság) a helyben szokásos módon teszi közzé minden év május 30. napjáig.


3. §


A pályázatokat minden év június 30. napjáig lehet a Hevesi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője ( a továbbiakban: Jegyző) részére eljuttatni.


4. §


A Címet a Szakbizottság évente egy alkalommal július 30. napjáig adományozza a 11. § szerinti kommunális adómentesség biztosítása mellett legfeljebb 15 pályázó részére a pályázati évet követő évre. A nyertes pályázók részére 10.000 Ft értékű növényvásárlási utalvány kerül átadásra.


5. §


Az érvényes pályázat benyújtásának személyi feltételét képezi, hogy a pályázó hevesi lakóhellyel rendelkező és a helyi adókról szóló rendelet (továbbiakban: Adórendelet) szerint magánszemélyek kommunális adójának alanya legyen. A pályázaton történő részvételnek nem képezi feltételét, hogy a pályázó az Adórendelet szerint kedvezményben vagy mentességben részesült-e.


6. §


Az érvényes pályázat tárgyi feltételét képezi miszerint a pályázat tárgyát képező ingatlan az ingatlan-nyilvántartásban lakóingatlanként legyen feltüntetve, és az Adórendelet szerint a magánszemélyek kommunális adójának adóköteles tárgya legyen, függetlenül attól, hogy az adóalany kedvezményben vagy mentességben részesült (továbbiakban: Ingatlan).


7. §


A Cím elnyerésére pályázni az 1. számú mellékletben szereplő Pályázati Adatlap kitöltésével és a szükséges mellékletek csatolásával lehet.


8. §


A Cím akkor adományozható, ha a pályázó az Ingatlant legalább egy éven át a jó gazda gondosságával, kiváló minőségben tartotta karban, a növényzetét folyamatosan ápolta, felújította, takarította, és mentesítette a parlagfűtől, valamint, ha a pályázatban vállalja, hogy további legalább egy éves időtartamra az Ingatlant, valamint az előtte, mögötte vagy mellette található út, több út esetén a magasabb rendű út és az Ingatlan közötti közterületet, az azon található járdát, árkot, zöldterületet és növényzetet (továbbiakban: Terület) kiváló minőségben tisztán tartja, növényzetét ápolja, felújítja és mentesíti a parlagfűtől.


9. §


Érvényesen pályázni az Ingatlan kiváló minőségi szintű fenntartását igazoló nyilatkozatok, leírások mellett dátummal ellátott legalább 2 db fényképfelvétel becsatolásával, valamint a Területnek a Cím odaítélését követő egy évre vonatkozó kiváló minőségű fenntartási munkáira vonatkozó vállalásról szóló nyilatkozattal lehet.


10. §


Nem pályázhat érvényesen a Cím odaítélésére az, akinek helyi kommunális adó- vagy gépjárműadó tartozása van. A pályázatok elbírálása során, a Szakbizottság a pályázó előzetes hozzájárulásával adatszolgáltatást kérhet az Önkormányzati adóhatóságként eljáró Jegyzőtől a Pályázónak az adótartozásával összefüggő nyilatkozata valóságtartalmának ellenőrzése érdekében.


11. §


A Cím viselője a cím odaítélését követő évben kommunális adómentességre jogosult.


12. §


A Cím adományozásáról a Szakbizottság a döntés megküldésével értesíti a pályázót és az önkormányzati adóhatóságot. A cím átadására ünnepélyes keretek között kerül sor az adott év szeptemberében.


13. §


A Cím viselője az adományozótól kapott, 2. számú melléklet szerinti táblát köteles elhelyezni az Ingatlanon a közterületről jól látható helyre. Abban az esetben amennyiben az Ingatlan társasházon belül található meg az egyéni pályázó által elnyert cím esetén a címet hirdető tábla a lakás bejárata mellett helyezendő el.


14. §


A pályázó által vállalt kötelezettségek teljesítését a Szakbizottság és a Jegyző a megbízottja útján ellenőrizheti.


15. §


Vissza kell vonni a Címet és meg kell vonni az adómentességet, valamint a pályázó költségére vissza kell származtatni a Címet hirdető táblát, ha a pályázó a Területet nem a pályázatában vállalt módon tartja fenn. A Címet egyszeri felszólítást követően a Szakbizottság vonhatja vissza a pályázó és a Jegyző egyidejű értesítésével.


16. §


A Heves Város Önkormányzat Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelet 3. sz. melléklete Városüzemeltetési és Városfejlesztési Bizottság alcíme a következő 31. ponttal egészül ki:


„31) elbírálja a Tiszta, Virágos Hevesért cím elnyerése érdekében benyújtott pályázatokat és ellenőrzi a pályázók által vállalt kötelezettségek teljesítését.”


17. §


E rendelet kihirdetése napján lép hatályba. E rendelet 16. §-a a rendelet kihirdetését követően lép hatályba és a kihirdetést követő napon hatályát veszti.


Heves, 2015. április 30.





              Sveiczer Sándor                                                                Dr. Nagy Péter

                polgármester                                                                           jegyző