Gyöngyössolymos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2015. (IX. 30.) önkormányzati rendelete
Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2016. 07. 15- 2017. 04. 09Gyöngyössolymos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2015. (IX.30.) önkormányzati rendelete
Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2016-07-15-tól 2017-04-09-ig
Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat Képviselőtestülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § rendelkezései alapján, az Alaptörvény 32 cikk (1) bekezdés d) pontjában megállapított feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- Fejezet
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
Az önkormányzat, a Képviselőtestület és szervei elnevezése, székhelye
- §
(1) Az önkormányzat elnevezése: Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat (továbbiakban: Önkormányzat).
székhelye: 3231-Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.
(2) Az Önkormányzat Képviselőtestületének elnevezése: Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat Képviselőtestülete.
székhelye: 3231-Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.
(3) A Képviselőtestület hivatalának elnevezése: Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal Gyöngyössolymos 3231-Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.)
(4) Az Önkormányzat hivatalos bélyegzője: 3,5 cm átmérőjű körbélyegző „Községi Önkormányzat Gyöngyössolymos” felirattal, közepén Magyarország címerével.
Az önkormányzat jelképei, testvér települési kapcsolatok
- §
(1) Az Önkormányzat jelképe: a község címere, zászlaja.
(2) A község címerének és zászlajának leírását, használatának rendjét külön rendelete szabályozza.
3. §
Az önkormányzat hivatalos testvér-települési kapcsolatot tart fenn:
- a szlovákiai Solymossal és Inámmal,
- a romániai Kápolnásfaluval és Kissolymossal,
- Kiskörével.
II. Fejezet
A KÉPVISELŐTESTÜLET FELADAT ÉS HATÁSKÖRE
4. §
Az Önkormányzat Képviselőtestülete feladatait a polgármester, bizottságok, a Hivatal, a jegyző, az önkormányzati társulások, és az önkormányzati intézmények útján látja el.
5. §
(1) Az önkormányzat elsődlegesen kötelező önkormányzati feladatokat lát el. Önkéntes feladat vállalása előtt minden esetben előkészítő eljárást kell lefolytatni, melynek keretében kérni kell a Pénzügyi Bizottság és a tárgy szerint érintett bizottság véleményét. Önkéntes feladat vállalása nem veszélyeztetheti a kötelező önkormányzati feladatok ellátását.
(2) Az előkészítő eljárás lefolytatásáról a Polgármester gondoskodik.
(3) Az önként vállalt többletfeladat vállalásával egy időben meg kell határozni a feladat ellátásával kapcsolatos többletkiadások fedezetét.
Hatáskör-átruházás
6. §
(1) A Képviselőtestület a (2) bekezdésben meghatározott hatásköreit a Polgármesterre, illetve a bizottságokra ruházza át.
(2) Az átruházott hatáskörök jegyzékét az SzMSz 1. melléklete tartalmazza.
(3) Az átruházott hatáskör gyakorlója évente egy alkalommal – az éves munkaterv szerinti ülésen beszámol a hatáskör gyakorlásáról, a hozott döntésekről.
(4) A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 42. §-ában meghatározottakon túl, a Képviselőtestület át nem ruházható kizárólagos hatáskörébe tartozik:
a) helyi közügy megoldásának vállalása, illetőleg arról történő lemondás,
b) gazdasági társaságba való belépés, kilépés, gazdasági társaság alapítása, megszüntetése.
c) külföldi kiküldetés elrendelése.
III. Fejezet
A KÉPVISELŐTESTÜLET MŰKÖDÉSE
7. §
A települési képviselők száma – összhangban az önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról szóló 2010. évi L. törvény 8. §-ával – 6 fő, a Mötv. 66. §-ának figyelembevételével a polgármesterrel együtt 7 fő. A Képviselőtestület névsorát az 1. függelék tartalmazza.
A Képviselőtestület munkaterve
8. §
(1) A Képviselőtestület munkáját éves munkaterv alapján végzi.
(2) A munkatervbe felvételre kerülő napirendi pontokra javaslatot tehet:
a) települési képviselő,
b) bizottság,
c) jegyző
d) önkormányzati fenntartású intézmény vezetője.
(3) A munkaterv tartalmazza:
a) a Képviselőtestület üléseinek tervezett időpontját,
b) napirendi tervezetét, előterjesztőjét,
c) a tervezett napirendi pont szerinti testületi anyagot - előterjesztés, beszámoló - véleményező bizottság megjelölését,
d) a testületi anyag elkészítésének és leadásának határidejét,
e) a tervezett közmeghallgatás idejét
f) a rendeletalkotási programot.
(4) A munkaterv-javaslat előterjesztésekor a polgármester tájékoztatást ad a tervezet összeállításánál figyelmen kívül hagyott javaslatokról, azok indokairól.
(5) A munkatervet minden év december 31. napjáig a Polgármester terjeszti a Képviselőtestület elé, amelyet a beérkezett javaslatok alapján a jegyző állít össze.
(6) Az elfogadott munkatervet közzé kell tenni az önkormányzat hirdetőtábláján.
A Képviselőtestület ülése
9. §.
(1) A Képviselőtestület szükség szerint ülésezik, de évente legalább 8 munkatervbe tervezett rendes ülést tart.
(2) A Képviselőtestület üléseinek helye: Községháza tárgyaló terme (Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.).
(3) A lakosságot a képviselőtestületi ülésről a polgármester az ülést megelőzően legalább 3 nappal a Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján (Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.) a meghívó kifüggesztésével tájékoztatja.
(4) A Képviselőtestület ülése nyilvános, azon bármely állampolgár részt vehet.
Alakuló ülés
10. §
(1) A Képviselőtestület alakuló ülése ünnepélyes keretek között zajlik. Az alakuló ülés megnyitása után elhangzik a HIMNUSZ, bezárása után a SZÓZAT.
(2) A Képviselőtestület alakuló ülésének napirendje:
a) a Helyi Választási Bizottság tájékoztatója a választás eredményéről,
b) a települési képviselők eskütétele,
c) a polgármester eskütétele,
d) a polgármester illetményének megállapítása,
e) az alpolgármester megválasztása, eskütétel.
(3) Az alpolgármester választását a testület tagjai közül választott ideiglenes bizottság bonyolítja.
(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:
a) a választás időpontját,
b) az ideiglenes bizottság tagjainak nevét,
c) tájékoztatást a szavazás menetéről,
d) a szavazás eredményét,
e) a bizottság tagjainak aláírás.
A Képviselőtestület összehívása
11. §
(1) A Képviselőtestület meghívója tartalmazza az ülés helyét és időpontját, a napirendi tervezetet a napirendi pontonként megtárgyalásra kerülő előterjesztések címét és előadóját. A meghívóhoz az előterjesztéseket mellékelni kell.
(2) A Képviselőtestület üléseire meg kell hívni:
a) a Képviselőtestület tagjait,
b) a jegyzőt,
c) a napirendhez kapcsolódó előadót,
e) a munkatervben megjelölt, valamint a polgármester által meghatározott azon személyeket, akiknek a jelenléte a napirend megtárgyalásához szükséges.
d) önszerveződő közösségek képviselőit.
(3) A Képviselőtestület zárt ülésére meg kell hívni:
a) a Képviselőtestület tagjait,
b) jegyzőt,
c) az egyes napirendi pontoknál érintett személyeket, amennyiben meghívásukat jogszabály kötelezővé teszi.
12. §
(1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és alpolgármester 30 napot meghaladó egyidejű tartósa akadályoztatása esetén a képviselőtestület ülését a Pénzügyi Bizottság Elnöke hívja össze és vezeti.
(2) Rendkívüli ülés összehívására irányuló kezdeményezést az ülés tervezett időpontját megelőzően 10 nappal a polgármesterhez kell írásban benyújtani. A kezdeményezéshez csatolni kell az ülés időpontjára és napirendjére vonatkozó javaslatot.
(3) A polgármester az ülést legkésőbb az indítvány beérkezésétől számított 10 napon belüli időpontra összehívja.
(4) Ha a polgármester szabályszerű indítvány ellenére nem hívja össze a képviselőtestületi ülést,akkor az alpolgármester, - akadályoztatása, vagy a tisztség betöltetlensége esetén – a Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze a Képviselőtestületet.
(5) Halasztást nem tűrő esetben a képviselőtestületi ülés szóban, telefonon is összehívható, a sürgősség okának közlésével, az ülést megelőzően 3 órával.
13. §
A határozatképtelen ülést 8 napon belül, változatlan napirenddel kell összehívni.
Az ülés vezetése
14. §
Az ülésvezető jogai:
a) megállapítja az ülés határozatképességét,
b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
c) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,
d) vezeti, illetve lezárja a vitát,
e) szavazásra bocsátja a döntési javaslatot,
f) lezárja a napirendi pontok tárgyalását,
g) szünetet rendel el,
h) rendre utasíthatja az ülést zavarókat,
i) bezárja az ülést.
15. §
(1) A képviselőtestületi ülés napirendjének tárgyalási sorrendje:
a) a Polgármester beszámolója a két ülés közötti eseményekről, tárgyalásokról, a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról,
b) a rendelet alkotást igénylő napirendi pontok,
c) a határozathozatalt igénylő napirendi pontok,
d)határozathozatalt nem igénylő napirendi pontok.
(2) Ügyrendi javaslatra a Képviselőtestület az (1) bekezdésben meghatározott sorrendtől eltérhet. Az ügyrendi javaslatot nem kell határozatba foglalni.
(3) Az egyes napirendi pontok tárgyalási sorrendje:
a) az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez,
b) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság elnöke ismerteti a bizottság véleményét, javaslatát,
c) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,
d) hozzászólások, módosító javaslatok,
e) döntés a módosító javaslatokról,
f) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő javaslatról.
16. §
(1) A hozzászólásokra a jelentkezések sorrendjében kerül sor.
(2) Ugyanazon napirendi pont esetén, a többszöri hozzászóló hozzászólási idejét, a második hozzászólást követően, a Polgármester 3 percben korlátozhatja.
(3) A polgármester a hozzászólótól megvonja a szót,
a) ha a hozzászólás nem az adott napirendi ponthoz kapcsolódik,
b) a (2) bekezdésben foglalt időkorlát túllépése esetén.
(4) A meghívott vendégekre az (1) – (3) bekezdésbe foglalt rendelkezések vonatkoznak.
(5) A meghívott vendégek sorába nem tartozók részére a Polgármester 5 perc időtartamban biztosít hozzászólási jogot.
17. §
A polgármester a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében:
a) rendre utasíthatja a rendzavarót,
b) ismétlődő rendzavarás esetén – kivéve a képviselő-testületi tagot – a tanácsterem elhagyására kötelezheti.
Döntéshozatal
18. §
(1) A polgármester a módosító indítványokat, az eredeti javaslatot megelőzve teszi fel szavazásra. A Képviselőtestület a módosító indítványokról a javaslat elhangzásának sorrendjében dönt.
(2) A módosító indítvány előterjesztője indítványát a szavazás megkezdése előtt visszavonhatja.
(3) Minősített többség szükséges a Mötv. 50. §-ban szabályozott eseteken túl:
a) 1 millió forint forgalmi értéket meghaladó vagyontárgy értékesítéséhez,
b) 3 millió forint összeget meghaladó hitel felvételéhez.
19. §
(1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
(2) Bármely képviselő-testületi tag indítványára, egyszerű szótöbbséggel, névszerinti szavazás rendelhető el.
(3) Névszerinti szavazásnál a polgármester betűrend szerinti sorrendben felolvassa a képviselő-testületi tagok névsorát, és a testületi tagok a nevük elhangzása után hallható szóval szavaznak. A képviselő szavazatát a listán rögzíteni kell. A név szerinti szavazásról készült listát a polgármester és a jegyző aláírja, melyet a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
A Képviselőtestület határozata
20. §
(1) A Képviselőtestület határozatainak számozását arab számmal kell végezni. A számozás naptári évenként, növekvő számozással folyamatos.
(2) A határozat tartalmazza:
a) a Képviselőtestület megnevezését,
b) a határozat számát,
c) a határozat hozatal évét, hónapját, napját,
d) a „határozat” megnevezést,
e) a határozat címét,
f) a képviselőtestületi döntést,
g) a végrehajtásra meghatározott határidőt, és a végrehajtásért felelős megnevezését.
(3) A határozat jelölése:
Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat
Képviselőtestületének
___/_____(……. )
h a t á r o z a t a
………………………………….-ról.
(A Képviselőtestület megnevezése, alatta a határozat száma, törve a határozathozatal évével, zárójelben a határozathozatal hónapja, napja – a hónap római a nap arab számmal – alatta a határozat megnevezés ritkított írásmóddal, alatta a határozat címe.)
(4) Az e §-ban foglaltakat, az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra a közigazgatási hatósági eljárásokról és szolgáltatásról szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.
A Képviselőtestület rendelete
21. §
(1) Rendelet alkotását a polgármesternél kezdeményezheti:
a.) alpolgármester,
b.) képviselő-testületi tag,
c.)Képviselőtestület bizottsága,
d.) jegyző
(2) Az önkormányzati rendelet-tervezetét a Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal készíti el, és megküldi a véleményezésre jogosult szerveknek.
(3) Az önkormányzati rendeletet a Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal (3231-Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.) hirdető-táblájára történő kifüggesztéssel ki kell hirdetni.
(4) A rendelet egy hiteles példányát a Községi Könyvtárban el kell helyezni, a lakosság tájékoztatásának biztosítása érdekében.
(5) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletről nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:
a) rendelet számát,
b) a rendelet címét,
c) a kihirdetés idejét
d) a módosítás, hatályon kívül helyezés idejét.
A Képviselőtestület dokumentumai
22. §
(1) A képviselőtestület üléséről a jegyzőkönyv 2 példányban készül.
(2) A nyílt ülésről készült jegyzőkönyv 1./ példányát a jegyző kezeli, és évenként bekötteti. Az 1./ példány elektronikus rögzítés útján megküldésre kerül a törvényességi felügyeletet gyakorló szerv részére. A 2./ példányt irattárba kell helyezni.
(3) A jegyzőkönyvbe történő betekintést a jegyzőnél kell kezdeményezni. A nyílt ülésről készült jegyzőkönyv esetén erre a jegyzőnél kezelt 1./ példány szolgál. A jegyzőkönyvet ügyfélfogadási időben a községháza (Gyöngyössolymos, Szabadság u 139.) jegyzői irodájában lehet megtekinteni. A jegyzőkönyvről másolat kérhető.
Közmeghallgatás
23. §
(1) A Képviselőtestület minden évben – a munkatervben meghatározott időben - közmeghallgatást tart. A közmeghallgatáson tájékoztatást kell adni az adott év önkormányzati gazdálkodásáról, a következő évi tervekről.
(2) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, napirendjéről a Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján (Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.) elhelyezett meghívóval és hirdetménnyel a lakosságot tájékoztatni kell, a közmeghallgatást megelőzően legalább 5 nappal.
IV. Fejezet
A KÉPVISELŐTESTÜLET TAGJAINAK JOGAI és KÖTELEZETTSÉGEI
24.§
(1) A képviselőtestületi tag a testületi ülésen az önkormányzat működésével
kapcsolatosan kérdést tehet fel. A kérdésre a testületi ülésen válaszolni kell. Ha ez a kérdés összetettsége miatt nem lehetséges, a Képviselőtestület szótöbbséggel hozott döntése alapján, a választ 15 napon belül írásban kell megadni.
(2) A képviselő-testületi tag a polgármesterhez, alpolgármesterhez, a bizottság elnökéhez, a körjegyzőhöz önkormányzati ügyekben szóban, vagy írásban interpellációt terjeszthet elő.
(3) A képviselőtestületi ülést 5 nappal megelőzően benyújtott interpellációt a képviselőtestületi ülésen, a később, vagy a képviselőtestületi ülésen benyújtott, elhangzott interpellációt 15 napon belül írásban kell megválaszolni.
Az írásban adott válaszról a Képviselőtestületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.
(4) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról, képviselőtestületi ülésen először az interpelláló nyilatkozik. Ha a választ nem fogadta el, a Képviselőtestület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt a válasz elfogadásáról, vagy a kérdés napirenden tartásáról.
(5) Ha a képviselőtestületi tag az ülésen nem tud részt venni azt köteles a Polgármesternek bejelenteni.
(6) Ha a képviselőtestületi tag a személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, szavazatát a döntés meghozatala szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
- Fejezet
A KÉPVISELŐTESTÜLET BIZOTTSÁGAI
25. §
(1) A Képviselőtestület meghatározott önkormányzati feladatok ellátására, megbízatása egész időtartamára állandó bizottságot hoz létre.
(2) Az állandó bizottságok:
- Szociális-, Kulturális-, Oktatási- és Sportbizottság (rövidítése: SzKOS)
- Pénzügyi Bizottság
(3) A bizottság megválasztása során először az elnök személyéről kell dönteni.
(4) A bizottsági elnök helyettesítésére a Bizottság elnök-helyettest választ.
26. §
(1) A bizottságok éves munkaterv alapján működnek.
(2) A bizottságok működésére a Képviselőtestületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
(3) A bizottság döntéseinek kiadmányozója az elnök, távollétében az elnökhelyettes.
(4) A bizottsági döntések előkészítéséhez, végrehajtásához, a működésükhöz szükséges szakmai és ügyviteli feltételek biztosításáról a jegyző gondoskodik.
(5) A bizottság üléséről készült jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, és egy bizottsági tag írja alá.
(6) Az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a bizottság elnöke a soron következő képviselőtestületi ülésen beszámol.
Szociális,- Kulturális,- Oktatási-, és Sportbizottság
27. §
(1) A Szociális-, Kulturális-, Oktatási-, és Sportbizottság létszáma 3 fő.
(2) A Szociális-, Kulturális-, Oktatási-, és Sportbizottság feladatai:
- Ellátja az oktatási, egészségügyi, szociálpolitikai, gyermekvédelmi tevékenységgel kapcsolatos feladatokat.
b. Figyelemmel kíséri a közművelődési intézmények tevékenységét, a vonatkozó testületi határozatok végrehajtását, a rendeletek hatályosulását.
c. Figyelemmel kíséri, a község közművelődési és sport életét.
d. Ellenőrzi a sportcélú támogatások felhasználást.
e. Véleményezi a közművelődési intézmény munkatervét.
f. Figyelemmel kíséri a település lakosságának szociális helyzetét, különös tekintettel a fiatal és az idős korosztályra.
g. Közreműködik a rendőrség, az önkormányzat, a civil szervezetek bűnmegelőző tevékenységében.
h. Véleményezi a Képviselőtestület elé kerülő közbiztonságot, bűnmegelőzést érintő javaslatokat, előterjesztéseket.
i. Közreműködik a Szervezeti és Működési Szabályzat, valamint a feladatkörét érintő rendelet-tervezetek előkészítésében, hatályosulásuk vizsgálatában.
j. Megvizsgálja a tiszteletdíj és természetbeni juttatás megvonására vagy felfüggesztésére érkezett javaslatot.
k. Ellátja a Képviselőtestület titkos szavazásainak lebonyolításával kapcsolatos teendőket.
(3) A Szociális-, Kulturális,- Oktatási-, és Sportbizottságra átruházott hatásköröket a rendelet 1. mellékletének II. pontja tartalmazza.
28. §
Pénzügyi Bizottság
(1) A Pénzügyi Bizottság létszáma 3 fő, melyből két fő képviselőtestületi tag, 1 fő külső tag.
(2) A Pénzügyi Bizottság feladatai és hatásköri:
- Véleményezi a pénzügyi tárgyú előterjesztéseket, a költségvetési és zárszámadási, valamint vagyongazdálkodással kapcsolatos rendelet-tervezeteket.
- Véleményezi a Képviselőtestület hatáskörébe tartozó vagyoni ügyekben készült előterjesztéseket, az önkormányzati vagyon, vagyonrész vállalkozásba történő vitelét.
- Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, az önkormányzati vagyongazdálkodást.
- Közreműködik a településfejlesztési tervek kidolgozásában.
- Figyelemmel kíséri az önkormányzati vagyongazdálkodást, a településfejlesztési célkitűzések megvalósulását.
- Vizsgálja az önkormányzati hitelfelvételek gazdasági megalapozottságát.
- Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására, önkormányzati biztos megválasztására.
- Ellátja a polgármester, a települési képviselők vagyon-nyilatkozat tételi kötelezettségéhez kapcsolódó feladatokat.
- [1]Ellátja a Pénzügyi szabályzat megtartásának, a bizonylati rend és fegyelem érvényesülésének ellenőrzését, ellenőrzi az önkormányzati beszerzések szabályszerűségét, az eszköz-nyilvántartásokat.
- [2]Ellenőrzi a leltározási és selejtezési szabályok betartását.
(3) A Pénzügyi Bizottság átruházott hatáskörét a rendelet 1. mellékletének III. pontja tartalmazza.
VI. Fejezet
POLGÁRMESTER, ALPOLGÁRMESTER, JEGYZŐ A KÉPVISELŐTESTÜLET HIVATA
Polgármester
29. §
(1) A polgármester a megbízását főállásban látja el.
(2) A polgármester fogadónapja kedden, 8 órától 12 óráig tart.
(3) A polgármesterre átruházott hatásköröket a rendelet 1. mellékletének I. pontja tartalmazza.
(4) A polgármester által a Mötv. 67. § e) pontjában kiadott kiadmányozás rendjéről szóló szabályozást a 2. számú függelék tartalmazza.
Alpolgármester
30.§
A Képviselőtestület a képviselő-testületi tagok közül 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
Jegyző
- §
(1) A jegyző feladatait Gyöngyössolymos és Mátraszentimre községi önkormányzatok vonatkozásában látja el.
(2) A jegyző Gyöngyössolymos községben szerdán 8 órától 16 óráig, kedden 8 órától 12 óráig. Mátraszentimre településen hétfői napokon, 8 – 11 óra között tart ügyfélfogadást, havonta meghatározott és közzétett ütemezés szerint.
(3) A jegyzőt az aljegyző helyettesíti. A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve egyidejű tartós akadályoztatásuk esetén az adóigazgatási ügyintéző látja el a helyettesítést.
Közös Önkormányzati Hivatal
32. §
(1) A Képviselőtestület hivatalának
- megnevezése: Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal
- székhelye: 3231 Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.
- kirendeltsége:3235 Mátraszentimre, II. Rákóczi Ferenc u. 16.
(2) A Hivatal ügyfélfogadási rendjét a rendelet 2. melléklete tartalmazza.
VII. Fejezet
TÁRSULÁSOK
33. §.
(1)Az Önkormányzat egyes feladatait önkormányzati társulásban látja el.
(2) Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat tagja:
a. Gyöngyössolymosi Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Intézményfenntartó Társulásnak,
b. Mátraaljai Önkormányzatok Egészségügyi Társulása.
(3) Az egyes társulások által ellátott feladatokat a Rendelet 3. melléklete tartalmazza.
34. §
(1) A társulások tagjai, a társulás valamennyi tagjának döntését igénylő, a társulás működését, valamint az általa ellátott feladatokat érintő döntések meghozatala céljából együttes képviselőtestületi ülést tartanak.
(2) Az együttes képviselőtestületi ülést a társulási tanács elnöke vezeti.
(3) Az együttes ülésen az eldöntendő kérdésben a képviselőtestületek külön-külön szavaznak és hoznak határozatot.
VIII. Fejezet
HELYI NÉPSZAVAZÁS NÉPI KEZDEMÉNYEZÉS
35. §
A helyi népszavazás és népi kezdeményezés szabályait, eljárási rendjét a Képviselőtestület önálló rendeletben szabályozza.
IX. Fejezet
AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDÁLKODÁSA
36. §
Az éves költségvetési rendeleteknek összhangban kell lennie az elfogadott gazdasági programmal.
37.§
(1) A Képviselőtestület a költségvetést két tárgyalási fordulóban fogadja el.
(2) Az első tárgyalási fordulóban meghatározza a költségvetési koncepcióját, a második fordulóban rendeletet alkot a költségvetésről.
(3) Az önkormányzat által ellátott feladatokat intézményenként, kormányzati funkció szerint a rendelet 3. függeléke azonosító adatait a 4. függelék tartalmazza.
38.§
A Képviselőtestület az önkormányzat vagyonáról, és vagyongazdálkodásáról külön rendeletet alkot.
X. Fejezet
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
39.§
(1) E rendelet 2015. október 15. napján lép hatályba.
(2) A rendelet hatályba lépésével az 1/2015.(II. 12.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.
Záradék: A rendelet kihirdetve: 2015. szeptember 30.
A rendelet szövegét a 4/2016.(VI.30.) önkormányzati rendelet 1. §-a bővitette. Hatályos: 2016.07.15-től
A rendelet szövegét a 4/2016.(VI.30.) önkormányzati rendelet 1. §-a bővítette. Hatályos: 2016.07.15-től