Gyöngyössolymos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2015. (IX. 30.) önkormányzati rendelete
Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2020. 02. 01- 2022. 05. 02Gyöngyössolymos Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2015. (IX.30.) önkormányzati rendelete
Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2015. (IX.30.) önkormányzati rendelete
Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva a következőket rendeli el:[1]
I. FEJEZET ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
Az önkormányzat, a Képviselő-testület és szervei elnevezése, székhelye
1. § (1) Az önkormányzat elnevezése: Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat
(továbbiakban: Önkormányzat).
székhelye: 3231-Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.
(2) Az Önkormányzat Képviselő-testületének elnevezése: Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat Képviselő-testülete.
székhelye: 3231-Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.
(3) A Képviselő-testület hivatalának elnevezése: Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal Gyöngyössolymos (3231 Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.)
(4) Az Önkormányzat hivatalos bélyegzője: 3,5 cm átmérőjű körbélyegző „Községi Önkormányzat Gyöngyössolymos” felirattal, közepén Magyarország címerével.
Az önkormányzat jelképei, testvér települési kapcsolatok
2. § (1) Az Önkormányzat jelképe: a község címere, zászlaja.
(2) A község címerének és zászlajának leírását, használatának rendjét külön rendelete szabályozza.
3. § Az önkormányzat hivatalos testvér-települési kapcsolatot tart fenn:
a. a szlovákiai Solymossal és Inámmal,
b. a romániai Kápolnásfaluval és Kissolymossal,
c. Kiskörével.
II. FEJEZET A KÉPVISELŐ-TESTÜLET FELADAT ÉS HATÁSKÖRE
4. § Az Önkormányzat Képviselő-testülete feladatait a polgármester, bizottságok, a Hivatal, a jegyző, az önkormányzati társulások, és az önkormányzati intézmények útján látja el.
5. § (1) Az önkormányzat elsődlegesen kötelező önkormányzati feladatokat lát el. Önkéntes feladat vállalása előtt minden esetben előkészítő eljárást kell lefolytatni, melynek keretében kérni kell a Pénzügyi Bizottság és a tárgy szerint érintett bizottság véleményét. Önkéntes feladat vállalása nem veszélyeztetheti a kötelező önkormányzati feladatok ellátását.
(2) Az előkészítő eljárás lefolytatásáról a Polgármester gondoskodik.
(3) Az önként vállalt többletfeladat vállalásával egy időben meg kell határozni a feladat ellátásával kapcsolatos többletkiadások fedezetét.
Hatáskör-átruházás
6. § (1) A Képviselő-testület a (2) bekezdésben meghatározott hatásköreit a Polgármesterre, illetve a bizottságokra ruházza át.
(2) Az átruházott hatáskörök jegyzékét az SzMSz 1. melléklete tartalmazza.
(3) Az átruházott hatáskör gyakorlója évente egy alkalommal – az éves munkaterv szerinti ülésen beszámol a hatáskör gyakorlásáról, a hozott döntésekről.
(4) A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 42. §-ában meghatározottakon túl, a Képviselő-testület át nem ruházható kizárólagos hatáskörébe tartozik:
- a) helyi közügy megoldásának vállalása, illetőleg arról történő lemondás,
- b) gazdasági társaságba való belépés, kilépés, gazdasági társaság alapítása, megszüntetése.
- c) külföldi kiküldetés elrendelése.
III. FEJEZET A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE
7. § A települési képviselők száma – összhangban az önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról szóló 2010. évi L. törvény 8. §-ával – 6 fő, a Mötv. 66. §-ának figyelembevételével a polgármesterrel együtt 7 fő. A Képviselő-testület névsorát az 1. függelék tartalmazza.
A Képviselő-testület munkaterve
8. § (1) A Képviselő-testület munkáját éves munkaterv alapján végzi.
(2) A munkatervbe felvételre kerülő napirendi pontokra javaslatot tehet:
- a) települési képviselő,
- b) bizottság,
- c) jegyző
- d) önkormányzati fenntartású intézmény vezetője.
(3) A munkaterv tartalmazza:
- a) a Képviselő-testület üléseinek tervezett időpontját,
- b) napirendi tervezetét, előterjesztőjét,
- c) a tervezett napirendi pont szerinti testületi anyagot - előterjesztés, beszámoló - véleményező bizottság megjelölését,
- d) a testületi anyag elkészítésének és leadásának határidejét,
- e) a tervezett közmeghallgatás idejét
- f) a rendeletalkotási programot.
(4) A munkaterv-javaslat előterjesztésekor a polgármester tájékoztatást ad a tervezet összeállításánál figyelmen kívül hagyott javaslatokról, azok indokairól.
(5) A munkatervet minden év december 31. napjáig a Polgármester terjeszti a Képviselő-testület elé, amelyet a beérkezett javaslatok alapján a jegyző állít össze.
(6) Az elfogadott munkatervet közzé kell tenni az önkormányzat hirdetőtábláján.
A Képviselő-testület ülése
9. §
.
(1) A Képviselő-testület szükség szerint ülésezik, de évente legalább 8 munkatervbe tervezett rendes ülést tart.
(2) A Képviselő-testület üléseinek helye: Községháza tárgyaló terme (Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.).
(3) A lakosságot a képviselő-testületi ülésről a polgármester az ülést megelőzően legalább 3 nappal a Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján (Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.) a meghívó kifüggesztésével tájékoztatja.
(4) A Képviselő-testület ülése nyilvános, azon bármely állampolgár részt vehet.
Alakuló ülés
10. § (1) A Képviselő-testület alakuló ülése ünnepélyes keretek között zajlik. Az alakuló ülés megnyitása után elhangzik a HIMNUSZ, bezárása után a SZÓZAT.
(2) A Képviselő-testület alakuló ülésének napirendje:
- a) a Helyi Választási Bizottság tájékoztatója a választás eredményéről,
- b) a települési képviselők eskütétele,
- c) a polgármester eskütétele,
- d) a polgármester illetményének megállapítása,
- e) az alpolgármester megválasztása, eskütétel.
(3) Az alpolgármester választását a testület tagjai közül választott ideiglenes bizottság bonyolítja.
(4) Az alpolgármester választásával kapcsolatos titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:
- a) a választás időpontját,
- b) az ideiglenes bizottság tagjainak nevét,
- c) tájékoztatást a szavazás menetéről,
- d) a szavazás eredményét,
- e) a bizottság tagjainak aláírás.
A Képviselő-testület összehívása
11. § (1) A Képviselő-testület meghívója tartalmazza az ülés helyét és időpontját, a napirendi tervezetet a napirendi pontonként megtárgyalásra kerülő előterjesztések címét és előadóját. A meghívóhoz az előterjesztéseket mellékelni kell.
(2) A Képviselő-testület üléseire meg kell hívni:
- a) a Képviselő-testület tagjait,
- b) a jegyzőt,
- c) a napirendhez kapcsolódó előadót,
- e) a munkatervben megjelölt, valamint a polgármester által meghatározott azon személyeket, akiknek a jelenléte a napirend megtárgyalásához szükséges.
- d) önszerveződő közösségek képviselőit.
(3) A Képviselő-testület zárt ülésére meg kell hívni:
- a) a Képviselő-testület tagjait,
- b) jegyzőt,
- c) az egyes napirendi pontoknál érintett személyeket, amennyiben meghívásukat jogszabály kötelezővé teszi.
12. § (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és alpolgármester 30 napot meghaladó egyidejű tartósa akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését a Pénzügyi Bizottság Elnöke hívja össze és vezeti.
(2) Rendkívüli ülés összehívására irányuló kezdeményezést az ülés tervezett időpontját megelőzően 10 nappal a polgármesterhez kell írásban benyújtani. A kezdeményezéshez csatolni kell az ülés időpontjára és napirendjére vonatkozó javaslatot.
(3) A polgármester az ülést legkésőbb az indítvány beérkezésétől számított 10 napon belüli időpontra összehívja.
(4) Ha a polgármester szabályszerű indítvány ellenére nem hívja össze a képviselő-testületi ülést,akkor az alpolgármester, - akadályoztatása, vagy a tisztség betöltetlensége esetén – a Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze a Képviselő-testületet.
(5) Halasztást nem tűrő esetben a képviselő-testületi ülés szóban, telefonon is összehívható, a sürgősség okának közlésével, az ülést megelőzően 3 órával.
13. § A határozatképtelen ülést 8 napon belül, változatlan napirenddel kell összehívni.
Az ülés vezetése
14. § Az ülésvezető jogai:
- a) megállapítja az ülés határozatképességét,
- b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
- c) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,
- d) vezeti, illetve lezárja a vitát,
- e) szavazásra bocsátja a döntési javaslatot,
- f) lezárja a napirendi pontok tárgyalását,
- g) szünetet rendel el,
- h) rendre utasíthatja az ülést zavarókat,
- i) bezárja az ülést.
15. § [2] (1) A képviselő-testületi ülés napirendjének tárgyalási sorrendje:
- a) Interpellációk és azokra adott válaszok,
- b) a Polgármester beszámolója a két ülés közötti eseményekről, tárgyalásokról, a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról,
- c) a rendelet alkotást igénylő napirendi pontok,
- d) a határozathozatalt igénylő napirendi pontok,
e )határozathozatalt nem igénylő napirendi pontok.
(2) Ügyrendi javaslatra a Képviselő-testület az (1) bekezdésben meghatározott sorrendtől eltérhet. Az ügyrendi javaslatot nem kell határozatba foglalni.
(3) Az egyes napirendi pontok tárgyalási sorrendje:
- a) az előterjesztő kiegészítést tehet az írásos előterjesztéshez,
- b) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság elnöke ismerteti a bizottság véleményét, javaslatát,
- c) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,
- d) hozzászólások, módosító javaslatok,
- e) döntés a módosító javaslatokról,
- f) döntés az eredeti előterjesztésben szereplő javaslatról.
16. § (1) A hozzászólásokra a jelentkezések sorrendjében kerül sor.
(2) Ugyanazon napirendi pont esetén, a többszöri hozzászóló hozzászólási idejét, a második hozzászólást követően, a Polgármester 3 percben korlátozhatja.
(3) A polgármester a hozzászólótól megvonja a szót,
- a) ha a hozzászólás nem az adott napirendi ponthoz kapcsolódik,
- b) a (2) bekezdésben foglalt időkorlát túllépése esetén.
(4) A meghívott vendégekre az (1) – (3) bekezdésbe foglalt rendelkezések vonatkoznak.
(5) A meghívott vendégek sorába nem tartozók részére a Polgármester 5 perc időtartamban biztosít hozzászólási jogot.
17. § A polgármester a tanácskozás rendjének fenntartása érdekében:
- a) rendre utasíthatja a rendzavarót,
- b) ismétlődő rendzavarás esetén – kivéve a képviselő-testületi tagot – a tanácsterem elhagyására kötelezheti.
Döntéshozatal
18. § (1) A polgármester a módosító indítványokat, az eredeti javaslatot megelőzve teszi fel szavazásra. A Képviselő-testület a módosító indítványokról a javaslat elhangzásának sorrendjében dönt.
(2) A módosító indítvány előterjesztője indítványát a szavazás megkezdése előtt visszavonhatja.
(3) Minősített többség szükséges a Mötv. 50. §-ban szabályozott eseteken túl:
- a) 1 millió forint forgalmi értéket meghaladó vagyontárgy értékesítéséhez,
- b) 3 millió forint összeget meghaladó hitel felvételéhez.
19. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
(2)[3] ….
(3) Névszerinti szavazásnál a polgármester betűrend szerinti sorrendben felolvassa a képviselő-testületi tagok névsorát, és a testületi tagok a nevük elhangzása után hallható szóval szavaznak. A képviselő szavazatát a listán rögzíteni kell. A név szerinti szavazásról készült listát a polgármester és a jegyző aláírja, melyet a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
(4)[4] A Képviselő-testület titkos szavazást tart mindazokban az ügyekben, amelyekben a Mötv. ezt lehetővé teszi. A titkos szavazás urna és szavazólap igénybevételével történik. A szavazólapon a szavazásra feltett javaslatot előre fel kell tüntetni és a szavazólapot a titkos szavazás elrendelését követően ki kell osztani a képviselőknek. A szavazólapokat a jegyző osztja ki. A szavazólap kiosztását követően a képviselők a szavazólapon adják le szavazataikat, melyet az urnába dobnak. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:
- a) a szavazás időpontját, helyét
- b) a jelen lévő képviselők nevét,
- c) tájékoztatást a szavazás menetéről,
- d) a határozati javaslatot,
- e) a szavazás eredményét határozati formában,
- f) a jegyzőkönyv hitelesítőinek aláírását.
A Képviselő-testület határozata
20. § (1) A Képviselő-testület határozatainak számozását arab számmal kell végezni. A számozás naptári évenként, növekvő számozással folyamatos.
(2) A határozat tartalmazza:
- a) a Képviselő-testület megnevezését,
- b) a határozat számát,
- c) a határozat hozatal évét, hónapját, napját,
- d) a „határozat” megnevezést,
- e) a határozat címét,
- f) a képviselő-testületi döntést,
- g) a végrehajtásra meghatározott határidőt, és a végrehajtásért felelős megnevezését.
(3) A határozat jelölése:
Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat
Képviselő-testületének
___/_____(……. )
h a t á r o z a t a
………………………………….-ról.
(A Képviselő-testület megnevezése, alatta a határozat száma, törve a határozathozatal évével, zárójelben a határozathozatal hónapja, napja – a hónap római a nap arab számmal – alatta a határozat megnevezés ritkított írásmóddal, alatta a határozat címe.)
(4) Az e §-ban foglaltakat, az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra a közigazgatási hatósági eljárásokról és szolgáltatásról szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.
A Képviselő-testület rendelete
21. § (1) Rendelet alkotását a polgármesternél kezdeményezheti:
- a) alpolgármester,
- b) képviselő-testületi tag,
c)Képviselő-testület bizottsága,
d) jegyző
(2) Az önkormányzati rendelet-tervezetét a Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal készíti el, és megküldi a véleményezésre jogosult szerveknek.
(3) Az önkormányzati rendeletet a Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal (3231-Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.) hirdető-táblájára történő kifüggesztéssel ki kell hirdetni.
(4) A rendelet egy hiteles példányát a Községi Könyvtárban el kell helyezni, a lakosság tájékoztatásának biztosítása érdekében.
(5) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletről nyilvántartást vezet, mely tartalmazza:
a) rendelet számát,
b) a rendelet címét,
c) a kihirdetés idejét
d) a módosítás, hatályon kívül helyezés idejét.
A Képviselő-testület dokumentumai
22. § (1) A képviselő-testület üléséről a jegyzőkönyv 2 példányban készül.
(2) A nyílt ülésről készült jegyzőkönyv 1./ példányát a jegyző kezeli, és évenként bekötteti. Az 1./ példány elektronikus rögzítés útján megküldésre kerül a törvényességi felügyeletet gyakorló szerv részére. A 2./ példányt irattárba kell helyezni.
(3) A jegyzőkönyvbe történő betekintést a jegyzőnél kell kezdeményezni. A nyílt ülésről készült jegyzőkönyv esetén erre a jegyzőnél kezelt 1./ példány szolgál. A jegyzőkönyvet ügyfélfogadási időben a községháza (Gyöngyössolymos, Szabadság u 139.) jegyzői irodájában lehet megtekinteni. A jegyzőkönyvről másolat kérhető.
Közmeghallgatás
23. § (1) A Képviselő-testület minden évben – a munkatervben meghatározott időben - közmeghallgatást tart. A közmeghallgatáson tájékoztatást kell adni az adott év önkormányzati gazdálkodásáról, a következő évi tervekről.
(2) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, napirendjéről a Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján (Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.) elhelyezett meghívóval és hirdetménnyel a lakosságot tájékoztatni kell, a közmeghallgatást megelőzően legalább 5 nappal.
IV. FEJEZET A KÉPVISELŐ-TESTÜLET TAGJAINAK JOGAI és KÖTELEZETTSÉGEI
24. § (1)[5] Az önkormányzati képviselő önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet. A felvilágosítást a képviselő-testületi ülésen meg kell adni. Amennyiben a válaszadás a testületi ülésen nem lehetséges, a felvilágosítás kérését követő 30 napon belül írásban kell azt érdemben megválaszolni.
(2)[6] A képviselő-testületi tag a polgármesterhez, alpolgármesterhez, a bizottság elnökéhez, a jegyzőhöz önkormányzati ügyekben szóban, vagy írásban interpellációt terjeszthet elő.
(3)[7] A képviselő-testületi ülést 5 nappal megelőzően benyújtott interpellációt a képviselő-testületi ülésen, a később, vagy a képviselő-testületi ülésen benyújtott, elhangzott interpellációt 15 napon belül írásban kell megválaszolni.
Az interpellációt, a rá adott válasszal együtt, a Képviselő-testület tagjainak írásban meg kell küldeni.
(4) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról, képviselő-testületi ülésen először az interpelláló nyilatkozik. Ha a választ nem fogadta el, a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt a válasz elfogadásáról, vagy a kérdés napirenden tartásáról.
(5) Ha a képviselő-testületi tag az ülésen nem tud részt venni azt köteles a Polgármesternek bejelenteni.
(6) Ha a képviselő-testületi tag a személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, szavazatát a döntés meghozatala szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
V. FEJEZET A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI
25. § (1) A Képviselő-testület meghatározott önkormányzati feladatok ellátására, megbízatása egész időtartamára állandó bizottságot hoz létre.
(2) Az állandó bizottságok:
Szociális-, Kulturális-, Oktatási- és Sportbizottság (rövidítése: SzKOS)
Pénzügyi Bizottság
(3) A bizottság megválasztása során először az elnök személyéről kell dönteni.
(4) A bizottsági elnök helyettesítésére a Bizottság elnök-helyettest választ.
26. § (1) A bizottságok éves munkaterv alapján működnek.
(2) A bizottságok működésére a Képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
(3) A bizottság döntéseinek kiadmányozója az elnök, távollétében az elnökhelyettes.
(4) A bizottsági döntések előkészítéséhez, végrehajtásához, a működésükhöz szükséges szakmai és ügyviteli feltételek biztosításáról a jegyző gondoskodik.
(5) A bizottság üléséről készült jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, és egy bizottsági tag írja alá.
(6) Az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a bizottság elnöke a soron következő képviselő-testületi ülésen beszámol.
27. § [8]
Szociális,- Kulturális,- Oktatási-, és Sportbizottság
(1) A Szociális-, Kulturális-, Oktatási-, és Sportbizottság létszáma 3 fő, melyből 3 fő képviselő-testületi tag. A bizottság tagjainak névsorát az 1. számú függelék tartalmazza.
(2) A Szociális-, Kulturális-, Oktatási-, és Sportbizottság feladatai:
a. Ellátja az oktatási, egészségügyi, szociálpolitikai, gyermekvédelmi tevékenységgel kapcsolatos feladatokat.
b. Figyelemmel kíséri a közművelődési intézmények tevékenységét, a vonatkozó testületi határozatok végrehajtását, a rendeletek hatályosulását.
c. Figyelemmel kíséri, a község közművelődési és sport életét.
d. Ellenőrzi a sportcélú támogatások felhasználást.
e. Véleményezi a közművelődési intézmény munkatervét.
f. Figyelemmel kíséri a település lakosságának szociális helyzetét, különös tekintettel a fiatal és az idős korosztályra.
g. Közreműködik a rendőrség, az önkormányzat, a civil szervezetek bűnmegelőző tevékenységében.
h. Véleményezi a Képviselő-testület elé kerülő közbiztonságot, bűnmegelőzést érintő javaslatokat, előterjesztéseket.
i. Közreműködik a Szervezeti és Működési Szabályzat, valamint a feladatkörét érintő rendelet-tervezetek előkészítésében, hatályosulásuk vizsgálatában.
j. Megvizsgálja a tiszteletdíj és természetbeni juttatás megvonására vagy felfüggesztésére érkezett javaslatot.
k. Ellátja a Képviselő-testület titkos szavazásainak lebonyolításával kapcsolatos teendőket.
(3) A Szociális-, Kulturális,- Oktatási-, és Sportbizottságra átruházott hatásköröket a rendelet 1. mellékletének II. pontja tartalmazza.
28. § [9]
Pénzügyi Bizottság
(1) A Pénzügyi Bizottság létszáma 3 fő, melyből 2 fő képviselő-testületi tag és 1 fő külső tag. A bizottság tagjainak névsorát az 1. számú függelék tartalmazza.
(2) A Pénzügyi Bizottság feladatai és hatáskörei:
a. Véleményezi a pénzügyi tárgyú előterjesztéseket, a költségvetési és zárszámadási, valamint vagyongazdálkodással kapcsolatos rendelet-tervezeteket.
b. Véleményezi a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó vagyoni ügyekben készült előterjesztéseket, az önkormányzati vagyon, vagyonrész vállalkozásba történő vitelét.
c. Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, az önkormányzati vagyongazdálkodást.
d. Közreműködik a településfejlesztési tervek kidolgozásában.
e. Figyelemmel kíséri a településfejlesztési célkitűzések megvalósulását.
f. Vizsgálja az önkormányzati hitelfelvételek gazdasági megalapozottságát.
g. Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására, önkormányzati biztos megválasztására.
h. Ellátja a polgármester, a települési képviselők vagyon-nyilatkozat tételi kötelezettségéhez kapcsolódó feladatokat.
i. Ellátja a Pénzügyi szabályzat megtartásának, a bizonylati rend és fegyelem érvényesülésének ellenőrzését, ellenőrzi az önkormányzati beszerzések szabályszerűségét, az eszköz-nyilvántartásokat.
j. Ellenőrzi a leltározási és selejtezési szabályok betartását.
(3) A Pénzügyi Bizottság átruházott hatáskörét a rendelet 1. mellékletének III. pontja tartalmazza.”
VI. FEJEZET POLGÁRMESTER, ALPOLGÁRMESTER, JEGYZŐ A KÉPVISELŐ-TESTÜLET HIVATALA
Polgármester
29. § (1) A polgármester a megbízását főállásban látja el.
(2) A polgármester fogadónapja kedden, 8 órától 12 óráig tart.
(3) A polgármesterre átruházott hatásköröket a rendelet 1. mellékletének I. pontja tartalmazza.
(4) A polgármester által a Mötv. 67. § e) pontjában kiadott kiadmányozás rendjéről szóló szabályozást a 2. számú függelék tartalmazza.
Alpolgármester
30. § A Képviselő-testület a képviselő-testületi tagok közül 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
Jegyző
31. § (1) A jegyző feladatait Gyöngyössolymos és Mátraszentimre községi önkormányzatok vonatkozásában látja el.
(2) A jegyző Gyöngyössolymos községben szerdán 8 órától 16 óráig, kedden 8 órától 12 óráig. Mátraszentimre településen hétfői napokon, 8 – 11 óra között tart ügyfélfogadást, havonta meghatározott és közzétett ütemezés szerint.
(3) A jegyzőt az aljegyző helyettesíti. A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve egyidejű tartós akadályoztatásuk esetén az adóigazgatási ügyintéző látja el a helyettesítést.
(4)[10] A jegyző – amennyiben az önkormányzati döntés, vagy működés jogszabálysértő- köteles azt haladéktalanul, írásban a polgármesternek jelezni. A képviselő-testületi ülésen hozott jogszabálysértő döntés esetén a jegyző jelzését az ülés jegyzőkönyvében rögzíteni kell.
Közös Önkormányzati Hivatal
32. § (1) A Képviselő-testület hivatalának
a. megnevezése: Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal
b. székhelye: 3231 Gyöngyössolymos, Szabadság u. 139.
c. kirendeltsége:3235 Mátraszentimre, II. Rákóczi Ferenc u. 16.
(2) A Hivatal ügyfélfogadási rendjét a rendelet 2. melléklete tartalmazza.
VII. FEJEZET TÁRSULÁSOK
33. §
.
(1) Az Önkormányzat egyes feladatait önkormányzati társulásban látja el.
(2) Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat tagja:
a. Gyöngyössolymosi Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltatási Intézményfenntartó Társulásnak,
b. Mátraaljai Önkormányzatok Egészségügyi Társulása.
(3) Az egyes társulások által ellátott feladatokat a Rendelet 3. melléklete tartalmazza.
34. § (1) A társulások tagjai, a társulás valamennyi tagjának döntését igénylő, a társulás működését, valamint az általa ellátott feladatokat érintő döntések meghozatala céljából együttes képviselő-testületi ülést tartanak.
(2) Az együttes képviselő-testületi ülést a társulási tanács elnöke vezeti.
(3) Az együttes ülésen az eldöntendő kérdésben a képviselő-testületek külön-külön szavaznak és hoznak határozatot.
VIII. FEJEZET HELYI NÉPSZAVAZÁS NÉPI KEZDEMÉNYEZÉS
35. § [11] …….
IX. FEJEZET AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDÁLKODÁSA
36. § Az éves költségvetési rendeleteknek összhangban kell lennie az elfogadott gazdasági programmal.
37. § (1) A Képviselő-testület a költségvetést két tárgyalási fordulóban fogadja el.
(2) Az első tárgyalási fordulóban meghatározza a költségvetési koncepcióját, a második fordulóban rendeletet alkot a költségvetésről.
(3) Az önkormányzat által ellátott feladatokat intézményenként, kormányzati funkció szerint a rendelet 3. függeléke azonosító adatait a 4. függelék tartalmazza.
38. § A Képviselő-testület az önkormányzat vagyonáról, és vagyongazdálkodásáról külön rendeletet alkot.
X. FEJEZET ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
39. § (1)[12] A rendelet 2015. október 15. napján lép hatályba.
(2)[13] Hatályát veszti az 1/2015.(II. 12.) önkormányzati rendelet.
polgármester s.k. jegyző s.k.
Záradék: A rendelet kihirdetve: 2015. szeptember 30.
A 4/2016.(VI.30.) önkormányzati rendelet 2016. július 15-én lép hatályba.
A 15/2017 (XII.22.) önkormányzati rendelet 2017. december 31-én lép hatályba.
A 7/2019. (XII.19.) önkormányzati rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 12/2015.(X.30.) önkormányzati rendelethez
ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK JEGYZÉKE
- a) Dönt a 100.000,- Ft bruttó összeget meg nem haladó önkormányzati tulajdonú forgalomképes vagyontárgyak értékesítéséről.
- b) Gyakorolja az önkormányzati tulajdonú helyiségek tekintetében a bérbeadói jogokat.
- c) Megköti a közterülethasználati szerződéseket.
- d) A kiadási előirányzatok között 500.000,- Ft összeg értékhatárig — a személyi kiadások kivételével — átcsoportosíthat.
- e) Engedélyezi a községi jelképek használatát.
- f) Dönt a bruttó 500.000,- forint összeget meg nem haladó szerződések megkötéséről, fejlesztési, felújítási munkák kivitelezésének módjáról, a kivitelező kiválasztásáról.
- a) Elbírálja a Bursa Hungarica pályázatokat.
- b) Elbírálja a települési támogatás iránti kérelmeket.
- c) Dönt a jogosulatlanul felvett ellátás visszafizetéséről.
- d) Elbírálja a szociális étkeztetés, a házi segítségnyújtás iránt beadott kérelmeket, megállapítja a fizetendő térítési díjakat.
- a) Megállapítja az önkormányzati intézményekben alkalmazandó élelmezési normát.
2-3. melléklet 2- az 1. számú. függelékhez
1. számú függelék a 12/2015. (IX.30.) önkormányzati rendelethez
A Képviselő-testület névsora
Asztalos Miklós Polgármester
Szabó Zsolt Imre Alpolgármester
Babiczki László képviselő
Dr. Füleki Tibor képviselő
Kis Csaba képviselő
Lukács László képviselő
Sárkány András Ferenc képviselő
Pénzügyi Bizottság tagjai:
Elnök: Füleki Tibor
Képviselő-testületi tag: Babiczki László
Külső tag: Molnárné Jenei Edit
Szociális-, Kulturális-, Oktatási-, és Sportbizottság tagjai:
Elnök: Lukács László
Tag: Sárkány András Ferenc
Tag: Kis Csaba
2. függelék az 1. melléklethez
3. függelék az 1. melléklethez
| ||||||||
011130 | Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és igazgatási tevékenysége | |||||||
011120 | Adó-, vám-, és jövedéki igazgatás | |||||||
013320 | Köztemető fenntartás és működtetés | |||||||
013350 | Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás | |||||||
022010 | Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése | |||||||
041231 | Rövid időtartamú közfoglalkoztatás | |||||||
041232 | Start- munka program- Téli közfoglalkoztatás | |||||||
041233 | Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás | |||||||
042180 | Állat -egészségügy | |||||||
045160 | Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása | |||||||
047410 | Ár és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek | |||||||
051030 | Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása | |||||||
064010 | Közvilágítás | |||||||
066010 | Zöldterület kezelés | |||||||
066020 | Város, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások | |||||||
072111 | Háziorvosi alapellátás | |||||||
072112 | Háziorvosi ügyeleti ellátás | |||||||
072311 | Fogorvosi alapellátás | |||||||
074011 | Foglalkoztatási-egészségügyi alapellátás | |||||||
074032 | Ifjúság-egészségügyi gondozás | |||||||
106010 | Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése | |||||||
106020 | Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások | |||||||
107051 | Szociális étkeztetés szociális konyhán | |||||||
107052 | Házi segítségnyújtás | |||||||
II. Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati Hivatal | ||||||||
011130 | Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és igazgatási tevékenysége | |||||||
011140 | Országos és helyi nemzetiségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége | |||||||
011220 | Adó-, vám-, és jövedéki igazgatás | |||||||
013210 | Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások | |||||||
016010 | Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselő választáshoz kapcsolódó tevékenység | |||||||
016020 | Országos helyi és népszavazással kapcsolatos tevékenységek | |||||||
III. Solymosy Óvoda | ||||||||
091110 | Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai | |||||||
091120 | Sajátos nevelési igényű gyerekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai | |||||||
096010 | Óvodai nevelés, ellátás működési feladatai | |||||||
096010 | Óvodai intézményi étkezés | |||||||
104030 | Gyermekek napközbeni ellátása | |||||||
096020 | Iskolai intézményi étkeztetés | |||||||
104037 | Intézményen kívüli gyermekétkeztetés | |||||||
IV. Gárdonyi Géza Művelődési Ház és Könyvtár | ||||||||
082042 | Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása | |||||||
082043 | Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme | |||||||
082044 | Könyvtári szolgáltatások | |||||||
082091 | Közművelődés, közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése | |||||||
082092 | Közművelődés, hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása | |||||||
082093 | Közművelődés, egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek | |||||||
086030 | Nemzetközi kulturális együttműködés | |||||||
086090 | Egyéb szabadidős szolgáltatások |
4. függelék az 1. melléklethez
SZMSz 4. függelék
Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat általános adatai:
Gyöngyössolymos jogállása: község. közös önkormányzati hivatali székhely.
Gyöngyössolymosi Közös Önkormányzati
Hivatal illetékességi területe: Gyöngyössolymos és Mátraszentimre község közigazgatási területe.
Közigazgatási besorolás: Heves megye, Gyöngyösi járás
Népesség: 2.823 fő (2014.1.1.)
Gyöngyössolymos község közigazgatási területe: 64.85 km2
Gyöngyössolymos Községi Önkormányzat azonosítói:
Törzskönyvi azonosító szám: 729358
Adószám: 15729356-2-10
KSH statisztikai számjel: 15729356-841 1-321-10
KSH kód: 1019123
Számlaszám: 1 1739030-15380023-00000000 TEÁOR: 841 1 általános igazgatás.