Boldog község képviselő testületének 8/2019 (XI.25..) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról (egységes szerkezet)
Hatályos: 2019. 11. 25Boldog község képviselő testületének 8/2019 (XI.25..) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról (egységes szerkezet)
2019-11-25-tól
Boldog Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2017.(I.27.) , 8/2019(XI.25.) rendeletekkel módosított 6/2015. (V.29.) önkormányzati rendelete a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról (egységes szerkezet) |
Boldog Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Boldog Község Önkormányzata. Székhelye: 3016 Boldog, Kossuth út 8.
(2) Az Önkormányzat jogállására és képviseletére vonatkozóan az Mötv. 41.§ (1) bekezdésében foglaltak irányadóak.
2. § Boldog Község Önkormányzata önállóan szabályozza, egyedi ügyekben szabadon igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket, melynek során demokratikus módon, széleskörű nyilvánosságot teremtve kifejezi és megvalósítja a helyi közakaratot.
3. § Az önkormányzat illetékessége Boldog Község közigazgatási területére terjed ki.
4. § (1) Boldog Község Önkormányzata jelképeit, kitüntető címeit külön rendelet szabályozza.
(2) A Polgármesteri Hivatal kör alakú bélyegzőjén a körívben Boldogi Polgármesteri Hivatal felirat szerepel, középen Magyarország címere. Lenyomatát 1. sz melléklet tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat hivatalos kör alakú bélyegzőjén a körívben Községi Önkormányzat Boldog felirat szerepel, középen Magyarország címere. Lenyomatát 1. sz melléklet tartalmazza. [1]
(4) A jegyző hivatalos kör alakú pecsétjén középen Magyarország címere van, a köríven pedig a következő felirat olvasható: „Boldogi Polgármesteri Hivatal Jegyző”
(5) A polgármester hivatalos kör alakú pecsétjén középen Magyarország címere van, a köríven pedig a következő felirat olvasható: „Boldog Község Polgármestere”
(6) A képviselő -testület hivatalos kör alakú bélyegzőjén a körívben „ Boldog Község Képviselő-testülete „ felírat szerepel, középen Magyarország címere. Lenyomatát az 1. sz. melléklet tartalmazza.1
5. § (1) Az önkormányzat hivatalos internetes honlapja: www.boldog.hu
(2) Az önkormányzat hivatalos kiadványa : Boldogi Élet
(3) A hivatalos kiadványra vonatkozó adatokat a 2. számú melléklet tartalmazza
(4) Helyben szokásos kihirdetési forma:
- Boldog község honlapján : „Közérdekű Hirdetmények” címszó alatt
- Boldogi Polgármesteri Hivatal ( 3016 Boldog, Kossuth út 8.) főbejárat melletti falon kihelyezett „ Közérdekű Hirdetmények „ feliratú tábla
(5) Boldog község himnusza: Szántó Lóránt néptanító „ Boldogi himnusz „ című Somogyváry László kántor-tanár által megzenésített verse.1
6. § (1) Boldog Község Önkormányzata gondoskodik az Mötv.13. §-ában szabályozott önkormányzati feladatok ellátásáról. Vállalkozási tevékenységet nem folytat.
(2) A képviselő-testület a helyi közszolgáltatások szervezésében , területfejlesztésben, gazdaságszervező, pályázat kezelő munkában együttműködik más településekkel, önkormányzatok által létrehozott társulásokkal, kiemelten Hatvan város vonzáskörzetébe tartozó településekkel.2
(3) A folyamatos és rendszeres kapcsolattartással összefüggő feladatokat a polgármester látja el, aki tevékenységéről rendszeresen tájékoztatja a Képviselő-testületet.
(4) A külföldi Önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozásról, az erre vonatkozó megállapodás, nyilatkozat jóváhagyásáról a Képviselő-testület dönt.
(5) Boldog község testvér települései:
- Csíkszentdomokos (Románia)
- Lohtaja ( Finnország)
II. FEJEZET
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET
6. § A Képviselőtestület tagjainak száma: 7 fő. A Képviselőtestület tagjainak névsorát a 3. sz. melléklet tartalmazza.
A képviselőtestület feladata és hatásköre
7. § (1) Az Önkormányzat kötelező és önként vállalt feladataira az Mötv. 10.§ (1) és (2) bekezdése irányadó.
(2) A Képviselő-testület szerveit az Mötv. 41.§ (2) bekezdése sorolja fel.
(3) A képviselő-testület a hatásköreit az Mötv. 41.§ (4) bekezdése szerinti szerveire ruházhatja át az Mötv. 41.§ (4) bekezdése alapján, mely az Mötv. 41.§ (5) bekezdése alapján tovább nem ruházható.
(4) A Képviselő-testülettől a bizottságokra és a polgármesterre átruházott hatáskört a 3. sz. melléklete tartalmazza.
(5) Az átruházott hatáskör gyakorlója a Képviselő-testületnek évente beszámol.
(6) A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáért felelős a határidő lejártát követő első rendes ülésen beszámol a határozat végrehajtásáról.
(7) A Képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható hatásköröket az Mötv. 42.§-a tartalmazza.
A képviselő-testület munkaterve és ciklusprogramja
8. § (1) A Képviselő-testület üléseit éves munkaterv szerint tartja. A munkaterv tervezetét minden év december havi rendes ülésen a polgármester a képviselőtestület elé terjeszti elfogadásra.
(2) A munkaterv elkészítéshez javaslatot lehet kérni:
a) a képviselőktől
b) a bizottságoktól
c) a jegyzőtől
d) a nemzetiségi önkormányzat vezetőjétől
e) az önkormányzat által alapított intézmény vezetőitől.
9. § (1) A munkatervnek tartalmaznia kell:
a) a képviselő-testületi ülések tervezett időpontjait, napirendjeit,
b) a napirend tárgyát, előterjesztőjét, a napirend tárgyalásához meghívandó személyt,
c) mely bizottság előzetes állásfoglalása szükséges,
d) a közmeghallgatás időpontját, helyét, témáját.
(2) A képviselő-testület munkatervét közzé kell tenni a Hivatal hirdetőtábláján, az önkormányzat honlapján.
(3) Az illetékes bizottság állásfoglalásával nyújthatók be azok az előterjesztések, melyek érintik az adott bizottság feladat- és hatáskörét az átruházott hatásköri jegyzék szerint.
(4) A Képviselő-testület ciklusprogramjára az Mötv. 116.§-ának szabályai irányadóak.
Képviselő-testület ülései
10. § A Képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli és ünnepi ülést tart. Az alakuló ülésre az Mötv. 43.§ (1)-(3) bekezdései irányadóak.
11. § (1) a) A Képviselő-testület évente hét alkalommal munkaterv szerinti rendes ülés tart, február, április, május, június, szeptember, október, november hónapok utolsó hétfői munkanapján 11.00 órai kezdettel.
b) Ünnepi ülést december hónap második hétfői munkanapján 11.00 órai kezdettel tart. Az ünnepi ülés helyszíne eltérhet a rendes ülések helyszínétől. 1
(2) Indokolt esetben a polgármester az (1) bekezdésben foglalt időponton kívüli időpontra is összehívhatja az ülést.
(3) A Képviselő-testület rendkívüli ülését a polgármester hívja össze, a települési képviselők egynegyedének, a képviselő-testület bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének az indítványára. Az indítványban meg kell jelölni az ülés javasolt napirendjét, időpontját, az összehívás szükségességének indokait. Az indítvány a polgármesternél terjeszthető elő. A polgármester a Képviselő-testület rendkívüli ülését 5 napon belüli időpontra hívja össze.
(4) A képviselő-testületi ülés nyilvános és zárt ülésformájára és annak feltételeire az Mötv. 46. § (1) és (2) bekezdése irányadó.
A Képviselő-testület az Mötv. 46.§ (2) bekezdése szerinti tárgykörökön kívül zárt ülést tart méltatlanság ügyében történő tárgyaláskor és döntéshozatalkor.
A Képviselő-testület összehívásának rendje
12. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze. A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze a képviselő-testület ülését. 1
(2) Az ülés meghívója tartalmazza az ülés helyét, napját és kezdési időpontját, a napirendi javaslatot, előadóját.
(3) A meghívó mellékletét képezik az előterjesztések és az önálló indítványok.
(4) A Képviselő-testület ülésén kiosztható előterjesztésre csak sürgősségi indítvány esetén kerülhet sor.
13. § (1) A rendes ülésre szóló meghívót és annak mellékleteit legkésőbb az ülés napját megelőző hét utolsó munkanapján kell kézbesíteni elektronikus formában.
(2) Indokolt esetben a Képviselő-testület ülése rövid úton is összehívható a napirend megjelölésével a meghívó kézbesítését, illetve az értesítés közlését követő napra.
(3) A Képviselő-testület ülésének időpontjáról a lakosságot a polgármester tájékoztatja a település honlapján.
14. § A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meghívott
a) a napirend által érintett bizottság nem képviselő tagja
b) a napirend által érintett az intézményvezetők
c) a napirend által érintett helyi önszerveződő közösség képviselője
d) nemzetiségi önkormányzat vezetője a napirend által érintett és nemzetiségi költségvetést érintő kérdésben.
e) akinek meghívását a polgármester szükségesnek tartja
Határozatképesség
15. § (1) A Képviselő-testület határozatképességére, szavazatszükségességére és a betöltetlen képviselői hely határozatképesség szempontjából történő értékelésére az Mötv. 47.§ (1) és (2) bekezdése irányadó.
(2) A nyílt szavazásra és a szavazás eredményének megállapítására az Mötv. 48. § (1) és (5) bekezdései irányadóak.
(3) A döntéshozatalban történő összeférhetetlenség szabályaira az Mötv. 49. § (1) bekezdése irányadó.
(4) A polgármester a képviselő-testület döntéshozatalából kizárja azt a képviselőt, akit vagy akinek a közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. Az önkormányzati képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget. A kizárásról az érintett önkormányzati képviselő kezdeményezésére vagy bármely önkormányzati képviselő javaslatára a képviselő-testület dönt. A kizárt önkormányzati képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlevőnek kell tekinteni. Amennyiben a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja a személyes érintettséghez kapcsolódó szavazás megkezdéséig, a polgármester a mulasztó képviselő 5.000 Ft-ig terjedő rendbírsággal sújtja a polgármester.
(5) Határozatképtelenség esetén ugyanazon napirendi pont tárgyalására a Képviselő-testület ülését 5 napon belüli időpontra ismételten össze kell hívni.
A Képviselő-testület üléseinek vezetése
16. § (1) Az polgármester1 ülésvezetési feladatai:
a) az ülés megnyitása, berekesztése, szünet elrendelése,
b) a határozatképesség megállapítása és annak folyamatos figyelemmel kísérése, a képviselő-testület üléséről távolmaradó képviselők előzetes bejelentéséről tájékoztatás,
c) napirendi javaslat előterjesztése,
d) az ülés vezetése, a szó megadása, az ülés rendjének biztosítása
e) rendzavarás esetén az ülés félbeszakítása
f) javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására, napirendek összevont tárgyalására,
g) a vita összefoglalása
h) szavazás elrendelése, a szavazás számszerű eredményének megállapítása.
(2) Az elnök figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezéseket használ, méltatlan magatartást tanúsít. Ismételt rendzavarás esetén a szót megvonhatja.
17. § (1) Az ülés napirendjéről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(2) A napirend sorrendje
a) sürgősséggel tárgyalandó indítvány
b) munkatervben szereplő napirendek
c) rendelet-tervezet
d) személyi kérdések
e) más napirendek
f) kérdések, bejelentések, tájékoztatók, beszámolók.
18. § (1) A napirendi pont tárgyalása egy alkalommal elnapolható. A javaslatról a Képviselő-testület határoz.
(2) A napirendi pont előterjesztője polgármester, alpolgármester, képviselő, jegyző, illetve a Képviselő-testület által felkért személy lehet.
Előterjesztés
19. § (1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, a képviselő-testület, a képviselő-testület bizottsága vagy a képviselő által előzetesen javasolt rendelettervezet, határozati javaslat, beszámoló és tájékoztató.
(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban kerül benyújtásra, legkésőbb az ülést megelőző 3. napon. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását is.
(3) Az előterjesztés tartalmazza
a) az előterjesztő megnevezését,
b) az előterjesztés iktatószámát,
c) az előterjesztés tárgyát,
d) az előterjesztést megtárgyaló bizottságok megnevezését
e) törvényességi véleményezésre bemutatás idejét
f) az előterjesztés előzményit, így a korábbi testületi megállapodásokat, a témában hozott korábbi határozatokat, azok végrehajtásának eredményeit, és a jelenlegi állapotot,
g) a jogszabályi környezetet,
h) mindazokat a körülményeket, összefüggéseket, tényeket, adatokat, amelyek lehetővé teszik az értékelést és a döntést indokolják,
i) az előterjesztés költségvetésre gyakorolt hatását,
j) a lehetséges döntési alternatívát és jogszabályi megalapozását, a javaslat indokolását,
k) határozati javaslatot, rendelet-tervezetet, a végrehajtásért és ellenőrzésért felelős megnevezését, az intézkedés határidejét.
20. § (1) A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztés összeállításáért az előterjesztő a felelős. Az előterjesztő az előkészítés során megismeri és figyelembe veszi a napirendi témájában érintett szerv, illetve a lakosság véleményét, javaslatát.
(3) Bizottság bármely előterjesztéshez – az ezekhez benyújtott módosító javaslatokat is értékelő – véleményt nyújthat be a képviselő-testülethez.
Sürgősségi indítvány
21. § (1) Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan indítvány, mely az ülés meghívójában az előterjesztések között nem szerepel.
(2) A képviselő-testület a napirend tárgyalása során dönt az előterjesztés napirendre vételéről. Ha nem ismeri el a sürgősséget, az előterjesztést a következő ülés napirendi javaslataként kell kezelni.
(3) A sürgősségi indítványt írásban a polgármesternél kell benyújtani a napirend megállapítását megelőzően, a sürgősség tényének indokolásával.
(4) Sürgősségi indítványt nyújthat be
a) a polgármester,
b) az alpolgármester,
c) a bizottság
d) a képviselő
e) a jegyző.
A felvilágosítás –kérés szabályai
22. § (1) Kérdésnek minősül az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű tudakozódás.
(2) Interpellációnak minősül a magyarázatadási kötelezettség az interpellált személy feladatkörébe tartozó valamennyi ügyben.
(3) A kérdésre a képviselő-testület ülésén válaszol az, akihez a kérdést intézték, ennek hiányában 30 napon belül írásban érdemi választ ad.
(4) A képviselő a képviselő-testület ülésén interpellációt intézhet
a) a polgármesterhez,
b) az alpolgármesterhez,
c) a bizottság elnökéhez,
d) a jegyzőhöz.
(5) Az interpellációra az ülésen, ennek hiányában 15 napon belül írásban érdemi választ ad az, akihez az interpellációt intézték.
(6) Ha a képviselő az interpellációra adott választ nem fogadja el, úgy a képviselő-testület dönt az elfogadásról. Elfogadás hiányában a képviselő-testület eseti bizottságot hoz létre az interpelláció tárgyát képező téma vizsgálatára, vagy a kivizsgálással bizottságát bízza meg. A vizsgálat eredményéről a soron következő rendes ülésen a képviselő-testületet tájékoztatni kell.
Vita
23. § (1) Az írásbeli előterjesztést és az önálló indítványt az előterjesztő vita előtt szóban kiegészítheti, módosíthatja.
(2) A vita megkezdése előtt az illetékes szakbizottság elnöke – távollétében képviselő tagja – nyilatkozik az előterjesztésről.
(3) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.
(4) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó válaszol.
(5) Felszólalásra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A polgármester soron kívüli felszólalást is engedélyezhet.
(6) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.
24. § (1) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. Erről a képviselő-testület vita nélkül határoz. A vita lezárása után a napirend előterjesztője a hozzászólásokkal összefüggésben ismerteti álláspontját.
(2) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
(3) Bármelyik képviselő a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét, a döntéshozatal elhalasztását. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül dönt.
25. § Módosító javaslatot az ülés előtt írásban, illetve az ülésen szóban lehet előterjeszteni. Az előterjesztő nyilatkozik, hogy a módosító javaslatot befogadja-e. A szavazás elrendelése előtt az ülés elnöke a módosító javaslat írásba foglalását kérheti. Amennyiben az előterjesztő a módosító javaslatot befogadja, a módosítással együtt kell szavazásra bocsátani a rendelettervezetet vagy határozati javaslatot, amennyiben nem fogadja be, az eredeti előterjesztésben szereplő rendelettervezetet vagy határozati javaslatot kell szavazásra bocsátani.
A szavazás rendje
26. § (1) A képviselőtestület a napirendi pont vitáját követően a döntést igénylő kérdésben rendeletet alkot vagy határozatot hoz.
(2) Az ülés elnöke az előterjesztett javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra. A módosító javaslatról való szavazás megelőzi az előterjesztett javaslatról való szavazást. Ha az egymást kizáró javaslatok közül a képviselő-testület az egyik javaslatot elfogadja, a többiről nem kell szavazást elrendelni.
(3) Ha a képviselő-testület két vagy több előterjesztést együtt vitatott meg a határozati javaslatokról akkor is külön-külön kell szavazást elrendelni.
27. § (1) A képviselő-testület a döntéseit kézfelemeléssel hozza.
(2) Szavazategyenlőség esetén a vita tovább folytatható és a javaslat ismét szavazásra bocsátható. Ismételt szavazategyenlőség esetén az előterjesztő javaslatát a következő rendes ülésre terjesztheti elő.
(3) A Képviselő-testület a döntéseit egyszerű többséggel hozza. Az egyszerű többséggel elfogadható javaslat elfogadásához a jelenlévő Képviselő-testületi tagok több mint felének „igen” szavazata szükséges.
(4) A minősített többséggel elfogadható javaslat elfogadásához a megválasztott képviselők több mint felének „igen” szavazata szükséges. A (3) bekezdésben foglaltaktól eltérően minősített többség szükséges:
- a rendeletalkotás;
- szervezetének kialakítása és működésének meghatározása, a törvény által hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás;
- a helyi népszavazás elrendelése, kitüntetések és elismerő címek alapítása;
- a gazdasági program, a hitelfelvétel, a kötvénykibocsátás, a kölcsönfelvétel vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás, államháztartáson kívüli forrás átvétele, átadása;
- önkormányzati társulás létrehozása, megszüntetése, abból történő kiválás, a társulási megállapodás módosítása, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;
- megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;
- intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése;
- közterület elnevezése, köztéri szobor, műalkotás állítása;
- eljárás kezdeményezése az Alkotmánybíróságnál, Kormányhivatalnál, Ügyészségnél, bíróságnál, perindítás;
- a települési képviselő, polgármester méltatlansági és a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos, továbbá összeférhetetlenségi ügyében való döntés;
- az önkormányzati képviselői megbízatás megszűnéséről való döntés, ha a képviselő egy éven át nem vesz részt a képviselő-testület ülésén;
- a településfejlesztési eszközök és a településszerkezeti terv jóváhagyása, területszervezési kezdeményezés;
- zárt ülés elrendelése;
- Képviselő-testületi tag kizárása;
- a Képviselő-testület megbízatásának lejárta előtti önfeloszlatás;
- Önkormányzati pénzügyi kötelezettséget vállaló szerződéskötéshez;
- sürgősségi indítvány tárgyában való döntéshez;
(5) A (4) bekezdés szerinti minősített többséghez kötött aktusok visszavonásához, megszüntetéséhez szintén minősített többséggel történő döntés szükséges.
28. § (1) A Képviselőtestület titkos szavazással dönt mindazon esetekben amikor jogszabály azt kötelező jelleggel előírja.
(2) A Képviselő-testület titkos szavazással dönthet az Mötv. 46.§ (2) a) és b) pontja szerinti tárgykörökben, amennyiben azt legalább 4 képviselő kezdeményezi.
(3) A titkos szavazást a jegyző bonyolítja le, tájékoztatást ad a szavazás lebonyolításáról, a szavazást követően megszámlálja a szavazatokat és a szavazás eredményéről jelentést tesz a Képviselő-testületnek.
(4) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, a jegyző iroda helyiségben és szavazóurna igénybevételével történik.
(5) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:
a) a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,
b) a képviselő-testület jelen lévő tagjainak nevét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket.
(6) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselőtestület üléséről készült jegyzőkönyvhöz.
(7) A titkos szavazásra vonatkozóan az Mötv. 48.§ (4) bekezdése szerinti szabály jelen rendelet 29.§ (5) bekezdésben lévő név szerinti szavazás kötelezettségével érintett témakörök kivételével alkalmazható.
29. § (1) A képviselőtestület legalább 21 fő képviselő indítványára név szerinti szavazást tart.
(2) Névszerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa képviselők nevét akik „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és az eredményről az ülés elnökét tájékoztatja. A szavazás eredményét az ülés elnöke állapítja meg.
(3) Személyi és ügyrendi kérdésben névszerinti szavazás nem tartható.
(4) A név szerinti szavazás tényét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell a szavazás eredményét.
(5) Név szerinti szavazást kell tartani:
a) a Képviselő-testület megbízatásának lejártát megelőző feloszlásáról szóló testületi döntésről
(6) A név szerinti szavazásra vonatkozóan az Mötv. 48.§ (3) bekezdésében foglaltak irányadóak.
Jegyzőkönyv
30.§ (1) A Képviselő-testület üléséről szóló jegyzőkönyvre, annak aláírására, közokirati jellegére, betekinthetőségére az Mötv. 52.§ (1) bekezdése szerinti szabályok irányadóak.
(2) A Képviselő-testület üléséről hangfelvétel alapján készül jegyzőkönyv. A hangfelvétel őrzéséről a jegyző gondoskodik.
(3) A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.
(4) A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékletekkel együtt a jegyző kezeli. Egy-egy példányt a – zárt ülésről készített jegyzőkönyvet kivéve – a Polgármesteri Hivatal irattárában illetve a helyi könyvtárban kell elhelyezni.
A képviselő-testület döntései
31. § (1) A képviselő-testület a törvényben meghatározott esetben határozatot hoz, rendeletet alkot.
(2) A képviselő-testület határozata tartalmazza
a) a testület döntését,
b) a döntés végrehajtásának határidejét,
c) a végrehajtásért felelős személy nevét, szerv elnevezését,
d) a határozatról értesítendők körét.
(3) A képviselő-testület határozatának megjelölésére a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelölésről szóló jogszabály rendelkezéseit kell alkalmazni.
(4) A képviselő-testület döntéseiről a jegyző határidő-nyilvántartást vezet.
(5) A döntést a jegyzőkönyv aláírását követően haladéktalanul el kell elküldeni a végrehajtásért felelős személynek és szervnek.
32. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti
a) a települési képviselő
b) a bizottság,
c) a polgármester,
d) az alpolgármester,
e) a jegyző,
f) a településen működő nemzetiségi önkormányzat
g) az önkormányzat által fenntartott intézmény vezetője,
h) a település önszerveződő közössége, civilszervezete.
(2) A rendelet-tervezet előkészítéséhez a képviselő-testület elveket, szempontokat állapíthat meg.
(3) A rendelet-tervezet kodifikációját a jegyző végzi. Esetenként megbízható az előkészítéssel a tárgy szerint illetékes bizottság, ideiglenes bizottság, illetve külső szakértő.
33. § (1) Az önkormányzati rendelet előkészítése során elemezni kell a jogszabályi környezetet, a szabályozandó tárgy szerint érintett szervezetek, szakemberek véleményét, álláspontját, társadalmi egyeztetés releváns eredményét.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott elemzés eredményét a rendelet előterjesztésében az előterjesztő ismerteti.
(3) A lakosság széles körének jogait, kötelességeit érintő önkormányzati rendelet tervezetét legalább 5 napra társadalmi egyeztetés céljából el kell helyezni a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és az önkormányzat honlapján. A településen lakó választópolgárok a tervezettel kapcsolatos véleményt írásban juttatják el a polgármesterhez a közzétételben megjelölt időpontig.
(4) A (4) bekezdés szerinti társadalmi egyeztetésre nem lehet bocsátani a helyi adóval, önkormányzati vagyongazdálkodással, költségvetéssel, önkormányzati bevétellel és a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatával kapcsolatos rendeleteket.
34. § (1) A rendelet-tervezetet a polgármester vagy a jegyző terjeszti képviselő-testület elé.
(2) A rendelet-tervezet általános és részletes indokolással terjeszthető elő. Az előterjesztő tájékoztatja a képviselő-testületet az előkészítés és a véleményeztetés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő javaslatokról is, utalva a mellőzés indokaira.
(3) A rendelet hiteles, kihirdetésre kerülő szövegét a jegyző állapítja meg.
(4) A jegyző a hatályos önkormányzati rendeletek jegyzékét naprakész állapotban vezeti.
(5) Az önkormányzati rendeletek végrehajtására kötelezettek évente, a munkatervben meghatározott időpontban tájékoztatást adnak a végrehajtás helyzetéről és a végrehajtás legfontosabb tapasztalatairól.
35. § (1) A képviselőtestület rendeleteit, határozatait a naptári év elejétől kezdődően folyamatosan kell számozni. A rendelet megjelölése tartalmazza a számát, a kihirdetés dátumát, a határozat megjelölése tartalmazza számát és meghozatalának időpontját.
(2)1 A rendeletek jelölése a következő formában történik: Boldog Község Önkormányzat Képviselő-testületének …./….. .( ….. ….) önkormányzati rendelete majd a rendelet tárgya, melyben a hónap számozása római számmal, a többi számozás arab számmal történik.
(3)2 A határozatok jelölése a következő formában történik: Boldog Község Önkormányzat Képviselő-testületének …./ … ( … ….) határozata, melyben a hónap számozása római számmal, a többi számozás arab számmal történik.
(4) A rendelet a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel és az önkormányzat honlapján történő megjelentetéssel kerül kihirdetésre. A rendelet és a határozat a Polgármesteri Hivatal épületében tekinthető meg személyesen.
(5) A rendeletek aláírására, kihirdetésére és helyesbítéséra az Mötv. 51.§-a irányadó.
Közmeghallgatás
36. § (1) Kötelező közmeghallgatást tartani a munkatervben valamint a Képviselő-testület által esetenként meghatározott egyes napirendek tárgyalása előtt.
(2) A közmeghallgatás időpontját a Helyben szokásos módon közzé kell tenni a közmeghallgatás előtt legalább 15 nappal.
(3) A közmeghallgatás gyakoriságára, a válaszadás szabályaira az Mötv. 54.§-a irányadó.
A települési képviselő
37. § (1) A képviselőt törvényben és önkormányzati rendeletben meghatározott jogok illetik meg és kötelezettségek terhelik.
(2) A képviselő eskütételére vonatkozó szabályokat törvény határozza meg.
(3) A képviselő
a) tevékenyen részt vesz a képviselő-testület és annak a bizottságnak a munkájában, amelynek tagja
b) írásban vagy szóban a polgármesternek, vagy a bizottság elnökének bejelenti, ha a Képviselő-testület, illetve bizottság ülésén nem tud részt venni, vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,
c) a vele szemben felmerült összeférhetetlenségi okot az előterjesztés vitájának megkezdése előtt bejelenti,
d) a Képviselő-testület vagy bizottság megbízásából való eljárásáról a következő ülésen beszámol.
(4) A képviselők és a nem képviselő bizottsági tagok tiszteletdíjat tevékenységükért nem kapnak.
(5) Ha a bizottság tagja a bizottság üléséről indokolatlanul, sorozatosan távol marad, úgy a bizottság javaslatára a Képviselő-testület dönthet a bizottsági tagság megszüntetéséről. E pontban foglalt rendelkezések irányadók a bizottság nem képviselő tagjaira is.
(6) A képviselő – a választópolgárokkal való közvetlen és rendszeres kapcsolat-tartása végett – fogadóórát tarthat.
38. § (1) A képviselőt a tisztségviselők, a jegyző, a Polgármesteri Hivatal, az önkormányzati társaságok és intézmények vezetői, ügyintézői munkaidő alatt kötelesek fogadni.
(2) A képviselő az önkormányzati hivatalos iratokba betekinthet. Az iratbetekintés joga a képviselőt a nem önkormányzati hatósági ügyekben keletkezett iratok tekintetében a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvényben foglalt korlátozások figyelembevételével illeti meg.
(3) A képviselő jogaira és kötelezettségeire az Mötv. 32-34.§-ai irányadóak.
(4) A képviselő költségtérítésére az Mötv 35.§ (3) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni. Munkahelyén a munkavégzés alóli felmentésére az Mötv. 32.§ (2) bekezdés g) pontja az irányadó.
(5) Az Mötv. 32.§ (2) k) pontjában foglalt választópolgárok felé nyújtandó képviselői tájékoztatási kötelezettség évente december 31-ig nyújtandó a Boldogi Élet hivatalos lapban. Amennyiben ezt a képviselő elmulasztja, 5.000 Ft-ig terjedő rendbírsággal sújtja a polgármester.
39. § (2) A képviselő vagyonnyilatkozatát a Boldogi Polgármesteri Hivatal erre kijelölt köztisztviselőjének adja le. 1
(3)A képviselő vagyonnyilatkozata – az ellenőrzéshez szolgáltatott azonosító adatok kivételével – nyilvános, mely a Polgármesteri Hivatalban megtekinthető. A képviselő hozzátartozójának nyilatkozata nem nyilvános, abba csak az ellenőrző bizottság tagjai tekinthetnek be az ellenőrzés céljából.
A képviselő-testület bizottságai
40. § (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, ellenőrzésére, valamint az átruházott hatáskörben való döntéshozatalra állandó bizottságokat választ, ideiglenes bizottságot választhat.
(2) A Képviselő-testület állandó bizottsága és annak létszáma:
a) Pénzügyi Bizottság: 5 fő2
(3) A bizottságok tagjainak névsorát a 4. számú melléklet, a bizottságokra átruházott hatáskörök és az általuk ellátandó feladatok 5. számú melléklet rögzíti. A bizottságok feladatkörének módosítását szükség esetén a Képviselő-testület bármely tagja írásban indítványozhatja.
41. § (1) A képviselő-testület meghatározott feladat ellátására ideiglenes, eseti bizottságot hozhat létre. Az eseti bizottság megbízatása a tevékenységéről szóló jelentés elfogadásáig tart.
(2) Az ideiglenes bizottság feladatát és működésének időtartamát a Képviselő-testület a bizottság megválasztásakor állapítja meg.
(3) Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottságokra vonatkozó szabályok megfelelően irányadók. Az ideiglenes bizottság elnöke csak képviselő lehet.
42. § (1) A bizottság feladatkörébe tartozó ügyekben
a) előkészíti a képviselő-testület döntését,
b) dönt a hatáskörébe utalt ügyekben,
c) kezdeményezi valamely előterjesztés vagy indítvány sürgősségi tárgyalását,
d) állást foglal a képviselő-testület által meghatározott előterjesztésben foglaltakról
e) ellátja a képviselő-testület által esetenként meghatározott feladatokat.
(2) A bizottságok létrehozására az Mötv. 57. § (1) és (3) bekezdései, az elnök és tagjainak megbízatására, választására, összetételére, megbízatásról történő lemondásra az Mötv. 58. § (1) bekezdése, képviselő-testületi átruházott hatáskörökre az Mötv. 59. § (1) és (3) bekezdései, ügyrendjére az Mötv. 60. §-a, a bizottság összehívására, döntéseinek végrehajtására és felfüggesztésére az Mötv. 61. § rendelkezési irányadóak.
A bizottsági működés főbb szabályai
43. § (1) A bizottság üléseit az elnök, akadályoztatása esetén elnökhelyettes hívja össze és vezeti. Az elnök és az elnökhelyettes egyidejű akadályoztatása vagy a pozíciók egyidejű betöltetlensége esetén az akadályoztatás vagy betöltetlenség 14. napját követően a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester összehívhatja és ülését vezetheti az akadályoztatás vagy betöltetlenség befejeződéséig tartó időszakban.
(2) A bizottság elnöke a meghívót és a napirendi pontokhoz tartozó előterjesztéseket az ülés előtt 3 nappal megküldi a bizottság tagjainak és a meghívottaknak.
(4) A bizottság ülésére meg kell hívni a polgármestert, az alpolgármestert, a jegyzőt, valamint a napirend által érintett helyi önszerveződő közösség képviselőjét. A bizottság elnöke a bizottsági ülésre más érdekelteket is meghívhat, akik az ülésen tanácskozási joggal vesznek részt.
(5) Bármely képviselő, a polgármester, az alpolgármester és a jegyző javaslatot tehet valamely, a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyekre köteles meghívja az indítványozó képviselőt.
(6) A bizottság köteles a munkatervében szereplő, illetve a Képviselő-testület által meghatározott feladatokat az előírt határidőre elvégezni. A soron következő képviselő-testületi-ülés előtt 5 nappal a bizottság rendelkezésére bocsátott előterjesztést legkésőbb a Képviselő-testületi ülést megelőző nap köteles megtárgyalni. A bizottsági ülést követően benyújtott sürgősségi indítványokról, illetve módosító javaslatokról a bizottság a Képviselő-testületi ülés megkezdéséig foglalhat állást.
(6) A bizottság döntéseiről a bizottság elnöke ad tájékoztatást.
(7) A bizottsági ülésről készült jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a bizottság által kijelölt tag írja alá.
(8) A bizottság a tevékenységéről évente a munkatervben meghatározott időpontban beszámol a képviselő-testületnek.
(9) A bizottságok ügyviteli feladatainak ellátásáról a jegyző gondoskodik. A bizottságok iratait az ügyiratkezelésre vonatkozó szabályok szerint kell kezelni.
Polgármester, Alpolgármester, Jegyző
44. § (1) Boldog Községben a polgármester főállásban látja el feladatát.
- A polgármester eskütételére az Mötv. 63.§-a, az ülések összehívására az Mötv. 65.§-a, polgármester képviselő-testületi tagságára az Mötv. 66.§-a irányadó.
- A polgármester jogait és kötelezettségeit az Mötv. 67.§-a szabályozza.
- A polgármester feladata a képviselő-testület működésével kapcsolatban
a) képviseli a képviselő-testületet,
b) előterjeszti a képviselő-testület munkatervét,
c) beszámol az átruházott hatáskör gyakorlásáról,
d) segíti a képviselők munkáját,
e) aláírja a képviselő-testület rendeletét, valamint az üléstől készített jegyzőkönyvet,
f) ellenőrzi a képviselő-testület határozatainak végrehajtását.
- A polgármester ismételt tárgyalásra vonatkozó jogait az Mötv. 68.§ (1) bekezdése tartalmazza.
45.§ (1) A polgármesternek az Mötv. 68.§ (2) bekezdése szerinti döntéshozatala nem terjed ki
- rendeletalkotásra,
- önkormányzati vagyon megterhelésére,
- hitelfelvételre,
- részvénykibocsátásra,
- fegyelmi eljárásban történő döntéshozatalra.
- A polgármester az Mötv. 68.§ (3) bekezdés szerinti, a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett két ülés közötti időszakban meghozható döntései az alábbi tárgykörökben hozhatja meg
- önkormányzat által vagy önkormányzati társulási tagként benyújtható, pályázati támogatással járó pályázati anyag benyújtása, amennyiben a képviselő-testületi ülésen történő tárgyalás a pályázati határidő elmulasztásával járna és a pályázati önrész nem haladja meg az 1.000.000 Ft-ot,
- pályázati nyilatkozat pótlása, amennyiben a képviselő-testületi ülésen történő tárgyalás a nyilatkozattételi határidő elmulasztásával járna,
- veszélyhelyzet, súlyos káresemény elhárításához szükséges intézkedés meghozatala,
- az Önkormányzat jogérvényesítése érdekében tett jognyilatkozat vagy beadvány, kereset, amennyiben a képviselő-testületi ülésen történő tárgyalás jogvesztő határidő elmulasztásával járna,
- amennyiben a döntés elmaradása az önkormányzatnak vagyoni hátrányt jelentene.
- A polgármester önkormányzati rendeletben meghatározott értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről tájékoztatja a képviselő-testületet.
46. § (1) A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére az Mötv. 74-75 §-ában meghatározott módon egy alpolgármestert választ.
(2) Boldog községben az alpolgármestert a megválasztott képviselők közül választja a képviselő-testület, nem képviselő alpolgármesteri tisztséget nem hoz létre..
47. § (1) Boldog község polgármestere az Mötv. 82.§-a szerinti szabályoknak megfelelően pályázat alapján jogszabályban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki.
(2) A jegyző feladati a képviselő-testület és a bizottságok működésével kapcsolatban
a) törvényességi szempontból véleményezi az előterjesztéseket,
b) biztosítja a működéssel összefüggő szervezési és ügyviteli feladatok ellátását,
c) tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület és a bizottságok ülésein
d) gondoskodik a jegyzőkönyv elkészítéséről és annak elektronikus formában történő felterjesztéséről a Nemzeti Jogszabálytár Törvényességi Felügyeletén keresztül a Heves Megyei Kormányhivatalhoz.
e) előkészíti az önkormányzati rendelet-tervezeteket,
f) aláírja az önkormányzat rendeleteit, gondoskodik a kihirdetésről.
g) tájékoztatja a polgármestert, a képviselő-testületet és a bizottságot az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról, a hivatal munkájáról és az ügyintézésről.
(3) A jegyző egyéb feladatai:
a) ellátja a jogszabályban előírt államigazgatási feladatokat és a hatósági hatásköröket,,
b) dönt a hatáskörébe utalt ügyekben, szabályozza a kiadmányozás rendjét
c)szervezi az önkormányzati hivatal felvilágosító munkáját
d) ellátja a közigazgatási tevékenység egyszerűsítésével, korszerűsítésével összefüggő feladatokat
e) véleményt nyilvánít, állást foglal a polgármester, alpolgármester és a képviselők kérésére önkormányzati ügyhöz kapcsolódó jogértelmezési kérdésekben
f) javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek felülvizsgálatára
g) vezeti a polgármesteri hivatalt, gyakorolja a munkáltatói jogokat a hivatal köztisztviselői tekintetében
(3) A jegyzőt jegyzői hatósági jogkörben hat hónapot meg nem haladó akadályoztatása esetén, az adóhatósági jogkörök kivételével, az igazgatási ügyintéző helyettesíti.
(4) A jegyzőt pénzügyi igazgatási és gazdálkodási feladatkörében, valamint adóhatósági jogkörben hat hónapot meg nem haladó akadályoztatása esetén a a beszámoló és költségvetés készítésért felelős pénzügyi ügyintéző helyettesíti.
(5) A jegyzőt a képviselő-testületi előterjesztések törvényességi ellenőrzésében és a képviselő-testületi üléseken a törvényességi felügyeletet szolgáló részvétel tekintetében hat hónapot meg nem haladó akadályoztatása esetén az igazgatási ügyintéző helyettesíti.
46.§ Amennyiben a polgármester és az alpolgármester 5 munkanapot meghaladó időtartamig egyidejűleg akadályoztatott a fizetési kötelezettségvállalásban, a pénzügyi ügyintéző jogosult helyettesíteni a kötelezettség vállalásban. Amennyiben a jegyző és a pénzügyi ügintéző 5 munkanapot meghaladó időtartamig egyidejűleg akadályoztatott a fizetési kötelezettségvállalásban, az adóhatósági ügyintéző jogosult helyettesíteni a kötelezettségvállalásban. A 15 napon túli kötelezettségvállalásra az Mötv. 112.§ (4) bekezdése szerinti helyettesítés irányadó.
Polgármesteri Hivatal
48. § (1) A Polgármesteri Hivatal megnevezése: Boldogi Polgármesteri Hivatal.
(2) A Polgármesteri Hivatal székhelye: 3016 Boldog,Kossuth út 8.
(3) A Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódása:
a) Polgármester
c) Jegyző
d) Pénzügyi csoport
e) Igazgatási csoport
(3) Időszaki és rendkívüli feladatok ellátására – a jegyző ajánlására – külön szervezeti egység hozható létre. Erről a polgármester köteles tájékoztatni a Képviselő-testületet.
(4) A Polgármesteri Hivatal munkarendje:
a) hétfőn: 7.30-17.00 óráig,
b) kedden, szerdán és csütörtökön: 7.30–15.30 óráig,
c) pénteken: 7.30–13.00 óráig tart.
(5) A Képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján meghatározza a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódását, az ügyfélfogadása rendjét.
(6) A polgármester az (5) bekezdésre vonatkozó előterjesztését a jegyző ajánlásainak figyelembevételével teszi meg.
49.§ (1) A Polgármesteri Hivatalt a Képviselő-testület az Mötv. 84.§ (1) bekezdés szerinti célra hozta létre. A Hivatal köteles ellátni a bizottságok működésével kapcsolatos, valamint a Képviselő-testület és a polgármester által meghatározott feladatokat, különös tekintettel azokra az esetekre, amikor a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben jár el a bizottság.
(2) A települési képviselő a polgármesteri hivataltól a jegyző útján igényelheti a képviselői munkához szükséges tájékoztatást és ügyviteli közreműködést.
(3) A Polgármesteri Hivatal igény szerint köteles az Önkormányzat és a hivatal működésével, a község életével kapcsolatban adatokat szolgáltatni és jelentést készíteni a Képviselő-testületnek, valamint a bizottságoknak.
(4) 1
50.§ (1) A Polgármester Hivatal a jegyző által elkészített és a polgármester által jóváhagyott ügyrend szerint működik, amely a hivatal feladatait és a belső szervezeti egységek, valamint a dolgozók közötti munkamegosztás részletes szabályait tartalmazza.
Együttműködés a civil szervezetekkel és a nemzetiségi önkormányzattal
51. § (1) A képviselő-testület a rendelkezésére álló eszközökkel támogatja és együttműködik a lakosság olyan önszerveződő közösségeivel (társulásaival), amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok, közügyek megoldására törekednek.
( 2) Azon civil szervezetek akik anyagi támogatásban részesülnek az önkormányzattól, kötelesek évente egy alkalommal a szervezet adott évi munkájáról beszámolni a képviselő-testület által meghatározott időpontban, annak rendes ülésén. A beszámoló írásos formáját a Boldogi Élet hasábjain is meg kell jelentetni. Ezen beszámoló nem helyettesítheti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat szerinti elszámolást.
(3) Amennyiben a (2) bekezdés szerinti beszámolási kötelezettségeiknek nem tesznek eleget a támogatott szervezetek, úgy a következő évi költségvetési támogatási keretből nem részesülhetnek.
( 4) Együttműködési megállapodást köthet a civil szervezetekkel, közös feladatellátásra vonatkozóan, a megállapodás több oldalú is lehet.
(5) A képviselő-testület megfelelő közösségi célú, illetve a testületi üléseik lebonyolításához szükséges helyiségek rendelkezésre bocsátásával segíti a roma nemzetiségi önkormányzat működését. Kérésükre a polgármesteri hivatal biztosítja üléseik jegyzőkönyvének vezetését, elvégzi pénzügyi-gazdálkodási, számviteli és egyéb ügyviteli feladatait, és ellátja őket az igényelt szakmai és jogi tanácsokkal.
Az önkormányzat vagyona
52. § (1) Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket külön önkormányzati rendelet (vagyonrendelet) állapítja meg. vagyonát elektronikus kataszteri nyilvántartásban tartja nyilván.
(2) A vagyonrendeletben meg kell határozni a forgalomképtelen vagyontárgyak körét, a törzsvagyon korlátozottan forgalomképes tárgyait és azokat a feltételeket, amelyekre figyelemmel kell lenni a vagyontárgyakról való rendelkezés során.
(3) Törzsvagyonnak az az önkormányzati tulajdon nyilvánítható, amely közvetlenül kötelező önkormányzati feladat- és hatáskör ellátását, vagy a közhatalom gyakorlását szolgálja.
(4) Az önkormányzat vagyonának növelése érdekében részt vehet gazdálkodási vállalkozásban, de felelőssége nem haladhatja vagyoni hozzájárulásának mértékét.
(5) Az önkormányzat gazdasági programjára vonatkozó szabályozást Mötv. 116 § -a állapítja meg.
(6) A Képviselő-testület legkésőbb az alakuló üléstől számított 6 hónapon belül fogadja el megbízatásának időtartamára szóló gazdasági programot.
(7) A gazdasági program tartalmazza:
a) a fejlesztési elképzeléseket
b) a településfejlesztési politika célkitűzéseit
c) az adópolitika célkitűzéseit
d) a munkahelyteremtés feltételeinek elősegítését
e) az egyes közszolgáltatások biztosítására, színvonalának javítására vonatkozó megoldásokat
(5) A polgármester a lakosságot évente egyszer ( falugyűlés alkalmával) tájékoztatja az önkormányzat vagyoni helyzetének alakulásáról.
Költségvetés
53. § (1) A képviselő-testület a költségvetését rendeletben állapítja meg. A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét , az állami támogatás mértékét az állami költségvetési törvény határozza meg.
(2) A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik.
(3)Az első fordulóban a kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelvek, az önkormányzat kötelezően előírt és szabadon vállalt feladatainak körültekintő, alapos elemzése, helyzetfelmérése alapján összeállított gazdasági koncepciót kell a testület elé terjeszteni. A koncepcióban számításba kell venni a bevételi forrásokat, a források bővítésének lehetőségét, meg kell határozni a kiadási szükségleteket, azok gazdaságos, célszerű megoldásait, a szükségletek kielégítésének sorrendjét. Be kell mutatni a felmerült igényeket és ezek kielégítésének alternatíváit, változatait, továbbá fel kell mérni a várható döntések hatásait.
(4)A második fordulóban a költségvetési törvény által előirt részletezésben a rendelettervezetet tárgyalja a testület. A tervezet elsősorban a törvényben előirt kötelező önkormányzati feladatok megvalósítását, és a további, még vállalható önkormányzati feladatokat rögzíti. A költségvetés a bevételi forrásokat, a kiadásokat célok szerint tartalmazza. Tartalékot is kell képezni az esetleges forráskiesés, többletfeladat, áremelkedés fedezetére. A rendeletben szabályozni kell az évközi előirányzat-módosítási hatáskör gyakorlását is.
(5) A költségvetési rendelettervezetet a jegyző készíti elő és a polgármester terjeszti a testület elé. Az előterjesztést a Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság előzetesen megtárgyalja és véleményezi.
(6) A költségvetési rendeletben működési hiány nem tervezhető.
54.§ (1) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetésének végrehajtásáról szóló beszámolóról rendelettel dönt, a szöveges tájékoztatót határozattal fogadja el.
(2) Az Mötv. 113 §-a szerinti közzétételről a jegyző május 31-ig eleget tesz.
A gazdálkodás főbb szabályai
55. § (1) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségért a polgármester felelősségét az Mötv. 115.§ (1) bekezdése szabályozza.
(2) Az önkormányzat adósságrendezési eljárásáról az Mötv.122-124.§-ai, valamint a helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásról szóló 1996. évi XXV. törvény rendelkezik.
(3) A veszteséges gazdálkodás következményei az Mötv. 112.§ (2) bekezdésében szabályozottak szerint terhelik az önkormányzatot.
(4) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötéséről a gazdálkodási szabályok betartásával saját hatáskörben döntsön, melyről a képviselő-testületet folyamatosan tájékoztassa.
(5) Az önkormányzat, a Csicsergő Óvoda és az Újváry Ferenc Művelődési Ház és Könyvtár valamint a Boldogi Roma Nemzetiségi Önkormányzat gazdálkodási feladatait az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv, a Boldogi Polgármesteri Hivatal látja el.
(6) Az (5) bekezdés szerinti feladatkörében a Boldogi Polgármesteri Hivatal
a) az előírt módon és időben elkészíti a költségvetési tájékoztatót, beszámolót, a havi pénzforgalmi információt, ezeket megküldi a Magyar Államkincstár részére
b) beszedi az önkormányzat saját bevételeit
c) biztosítja az önkormányzat pénzforgalmi szemléletű kettős könyvvitelének szabályszerű vezetését, s ezen belül kialakítja a saját, valamint az intézmények könyvvitelének számlarendjét
d) gondoskodik az önkormányzat által létrehozott és működtetett intézmények pénzellátásáról
e) elkészíti az önkormányzat és intézményei vagyonleltárát
F) megigényli a Magyar Államkincstártól a támogatásokat
g) az önkormányzat költségvetési számláját kezelő pénzintézeten keresztül gondoskodik az önkormányzat tartozásainak és az önkormányzat intézménye működési kiadásainak éa kiegyenlítéséről, illetőleg teljesítéséről.
(7) Az önkormányzat által fenntartott köznevelési intézmény , a Csicsergő Napközi Otthonos Óvoda illetve az önkormányzat által fenntartott kulturális intézmény , az Ujváry Feremc Művelődési Ház és Könyvtár önállóan működő, de nem önállóan gazdálkodó költségvetési szerv, mely önálló számlával rendelkezik, de a dologi kiadásokra biztosított pénzeszközeit csak a Boldogi Polgármesteri Hivatal által meghatározott ütemben és mértékben használhatja fel.
(8) A pénzügyi, könyvelési ügyviteli feladatok ellátásához az „ EPER „ informatikai könyvelő programot használja az önkormányzat.
56. § Az önkormányzat alapfeladatait 8. sz melléklet tartalmazza szakfeladatonkénti bontásban.
Az önkormányzat ellenőrzése
57.§ (1) Az önkormányzat gazdálkodását az Állami Számvevőszék ellenőrzi.
( 2) Az önkormányzat belső pénzügyi ellenőrzését a Pénzügyi 1 Bizottság, az Mötv. 119-120. §-ában meghatározott belső kontrollrendszer működtetése és a belső ellenőrzés útján biztosítja.
(3)A képviselő-testület az előző év december 31-ig jóváhagyja a helyi önkormányzatra vonatkozó éves belső ellenőrzési tervet. A jegyző a tárgyévre vonatkozó éves összfoglaló ellenőrzési jelentést a tárgyévet követően, a zárszámadási rendelet-tervezettel egyidejűleg a képviselő-testület elé terjeszti.
(4) A képviselő-testület gazdálkodásának és intézmények belső ellenőrzéséről jogszabályban meghatározott képesítésű ellenőrrel, megbízási jogviszony útján gondoskodik.
(5) Az önkormányzat törvényességi felügyeletét a Heves Megyei Kormányhivatal látja el. a Mötv. 132-142. §-ában meghatározottak szerint.
Felterjesztési jog
58. § (1) A képviselő-testület felterjesztési jogával az Mötv. 7.§-ában szabályozott módon élhet.
Záró rendelkezések
59.§ A közterületek elnevezésének, valamint az elnevezésük megváltoztatására irányuló kezdeményezés és a házszám-megállapítás szabályozása külön rendeletben történik.
60. § (1) Jelen rendelet 2015. június 1. napjával lép hatályba. Kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
(2) Hatályát veszti Boldog Község Önkormányzata Képviselő-testületének az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2010.(X.18.) rendelete.1
Laczkó Roland Katonáné Fülöp Gabriella
polgármester sk jegyző sk
Kihirdetési záradék :
Jelen rendelet kihirdetésre került helyben szokásos módon :
2015. május 29”
Katonáné Fülöp Gabriella
jegyző sk
Boldog, 2019.11.25.
Laczkó Roland sk. Katonáné Fülöp Gabriella sk.
polgármester jegyző
BOLDOG KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
6/2015. (V.29.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
1. számú melléklet
A Polgármesteri Hivatal kör alakú bélyegzőjének lenyomata:
Az Önkormányzat hivatalos kör alakú bélyegzőjének lenyomata:
A képviselő-testület hivatalos kör alakú bélyegzőjének lenyomata:
2. számú melléklet
Az önkormányzat hivatalos lapjára vonatkozó adatok:
- Megjelenésének gyakorisága: időszaki lap.
- Terjesztésének módja: ingyenes kiadvány, kihordása önkéntesek által
- A lap formátuma: A/4
- Felelős kiadó: jegyző
- Főszerkesztő : művelődésszervező ( önkormányzati dolgozó) 1
- Szerkesztő bizottsági tagok : képviselő-testület által 4 évente választott
BOLDOG KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
6/2015. (V.29.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
3. számú melléklet 1
Települési képviselők névsora
Laczkó Roland polgármester Boldog, Turai út 61.
1.) Fülöp József Boldog, Kossuth út
2.) Gyökér András Boldog, Rákóczi út 24.
2.) Püspöki Istvánné Boldog, Turai út 44.
3.) Szűcs Ferenc Boldog, Árpád út 7.
4.) Tóth Éva Boldog, Kertész út 2/a
5.) Zsíros István Boldog, Hatvani út 53
BOLDOG KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
6/2015. (V.29.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
4..számú melléklet: 1
Állandó bizottságok elnevezése, tagjainak névsora
Pénzügyi Bizottság
Tagjai:
Zsíros István elnök Boldog, Hatvani út 53.
Fülöp József elnökhelyettes Boldog, Kossuth út 92.
Püspöki Istvánné tag Boldog, Turai út 44..
Laczkóné Kepes Anikó külsős tag Boldog, Bartók B 86.
Zsíros József külsős tag Boldog, Kertész. út 2/a
BOLDOG KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
6/2015. (V.29.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
5számú melléklet:
A Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság feladat és hatásköre
A rendelettervezetek előkészítése.
Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására, minden év december végéig.
Közreműködik a képviselő-testületi munka szervezésében, szavazások lebonyolításában.
Feladatkörébe tartozik az éves költségvetés koncepciójának, rendelettervezetének a véleményezése.
Ellenőrzi az előző évi pénzügyi terv végrehajtásáról szóló beszámolót (zárszámadást),
folyamatosan figyelemmel kíséri a tárgyi költségvetés időarányos végrehajtását.
Kontrollálja az önkormányzati költségvetési szervek gazdálkodásának szabályszerűségét
vagyonváltozás (vagyonnövekedés, csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat;
vizsgálja a hitelfelvételek indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését;
kezdeményezi a képviselő-testületnél a polgármesteri hivatal, illetve az önkormányzat intézménye vonatkozásában pénzügyi – gazdasági ellenőrzés megtartását, javaslatot tesz az ezt elvégző szakértő vagy szervezet megjelölésére;
Véleményezi a helyi adók bevezetésére vonatkozó javaslatot
Elnöke a közbeszerzési bizottság állandó tagja
Véleményezi az önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaság alapítását, belépés, összeolvadás, kilépés, megszűnés indokoltságát.
Véleményezi és ellenőrzi az önkormányzati intézmények alapítását, összevonását és megszűnésének indokoltságát.
Ellátja az önkormányzati belső ellenőrzési feladatokat.
Feladatkörében rendszeresen együttműködik: a sport egyesületekkel, polgárőrséggel, Boldog Községért Közalapítvánnyal
Azon előterjesztések köre melyek a bizottság véleményezésével nyújthatóak be:
- Az önkormányzat gazdasági programja.
– Az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelettervezet.
– Az önkormányzat költségvetési koncepciójának, zárszámadásának és rendeletének megállapítása, módosítása.
- A költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló.
- Bármely, költségvetést érintő előterjesztés.
- Közbeszerzési ajánlatok elbírálása.
– Önkormányzati jelvények, kitüntetések, elismerő címek adományozása.
– Eljárás kezdeményezése az Alkotmánybíróságnál.
– A helyi népszavazás kiírása.
– Az alakuló ülést kivéve a képviselő-testület szervezetének kialakítása és működésének meghatározása, a törvény által a képviselő-testület hatáskörébe utalt választási, kinevezési, megbízási ügyek.
– Rendelettervezetek, módosítások, kiegészítések.
– Nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozás.
– Testvérvárosi szerződés megkötése.
– Intézmény, önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság alapítása, megszüntetése, átszervezése, feladatának megváltoztatása.
- A képviselő-testület általi hitel felvétel, kötvény kibocsátása.
– A városi rendőrkapitány éves tájékoztatója.
- A közrend, közbiztonság tárgyában készült előterjesztések.
- Nyilvántartja és ellenőrzi a képviselők vagyonnyilatkozatait, kivizsgálja összeférhetetlenségi ügyeit.1
BOLDOG KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
6/2015. (V.29.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
6.számú melléklet: 2
BOLDOG KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
6/2015. (V.29.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
7.számú melléklet:
A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK
- Dönt a szociális rendelet szerint hatáskörébe utalt segélyezési és egyéb szociális ellátási ügyekben.
- Dönt a közterület-használatáról .
- Tulajdonosi nyilatkozatot tesz az önkormányzati vagyon megterhelésével nem járó ügyekben.
- Kiadja a helyi önkormányzati utak tekintetében a közútkezelői hozzájárulást
- Gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az önkormányzattal közalkalmazotti jogviszonyban állók esetében
- Két képviselő-testületi ülés közötti időszakban utólagos beszámolási kötelezettséggel jogosult az önkormányzati intézményeknél ellenőrzés elrendelésére
- Ellátja a szociális étkezéssel és a házi segítségnyújtással összefüggő hatósági feladatokat
- Dönt az átmenetileg szabad pénzeszközök egy évnél rövidebb lejáratú lekötéséről
- Az állampolgárok élet-és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás és annak elhárítása érdekében a költségvetés körében átmeneti intézkedést hozhat, az előírányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet, melyről a testület legközelebbi ülésén beszámol.
BOLDOG KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
6/2015. (V.29.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
8. számú melléklet
Önkormányzat által ellátott szakfeladatok felsorolása
A KÖLTSÉGVETÉSI SZERV ALAPTEVÉKENYSÉGE
Szakágazat:
- Általános közszolgáltatások
Államhatalmi, törvényhozó és végrehajtó szervezetek 0111
Szakfeladat:
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó
és általános igazgatási tevékenysége 011130
Országos és helyi nemzetiségi önkormányzatok
igazgatási tevékenysége 011140
Szakágazat:
Pénzügyi és költségvetési tevékenységek, adózási ügyek 0112
Szakfeladat:
Az államháztartás igazgatása, ellenőrzése 011210
Adó-, vám- és jövedéki igazgatás 011220
Szakágazat:
Általános személyzeti szolgáltatások 0131
Szakfeladat:
A közszolgálat egyetemes humánerő-gazdálkodása 013110
Szakágazat:
Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások 0132
Szakfeladat:
Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások 013210
Szakágazat:
Egyéb általános szolgáltatások 0133
Szakfeladat:
Köztemető-fenntartás és –működtetés 013320
Pályázat- és támogatáskezelés, ellenőrzés 013330
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással
kapcsolatos feladatok 013350
Informatikai fejlesztések és szolgáltatások 013370
Egyéb kiegészítő szolgáltatások 013390
Szakágazat:
Egyéb általános közszolgáltatások 0160
Szakfeladat:
Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti
képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek 016010
Országos és helyi népszavazással kapcsolatos
tevékenységek 016020
Állampolgársági ügyek 016030
Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények 016080
Szakágazat:
- Védelem
Egyéb védelmi ügyek 0250
Szakfeladat:
Védelmi feladatok szabályozása és igazgatása 025010
Egyéb védelmi ügyek 025090
Szakágazat:
- Közrend és közbiztonság
Rendészeti tevékenységek 0310
Szakfeladat:
Közterület rendjének fenntartása 031030
Bűnmegelőzés 031060
Szakágazat:
- Gazdasági ügyek
Általános munkaügyek 0412
Szakfeladat:
Munkaügy igazgatása 041210
Rövid időtartamú közfoglalkoztatás 041231
Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás 041232
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás 041233
Országos közfoglalkoztatási program 041236
Közfoglalkoztatási mintaprogram 041237
Szakágazat:
Mezőgazdaság 0421
Szakfeladat:
Mezőgazdaság igazgatása 042110
Állat-egészségügy 042180
Szakágazat:
Közúti közlekedés 0451
Szakfeladat:
Közúti közlekedés igazgatása és támogatása 045110
Út, autópálya építés 045120
Híd, alagút építése 045130
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása 045160
Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása 045170
Szakágazat:
Elosztó kereskedelem, tárolás, raktározás 0471
Szakfeladat:
Piac üzemeltetése 047120
Szakágazat:
Többcélú fejlesztési projektek 0474
Szakfeladat:
Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek 047410
Szakágazat:
Egyéb gazdasági ügyek 0490
Szakfeladat:
Máshova nem sorolt gazdasági ügyek 049010
Szakágazat:
- Környezetvédelem
Hulladékgazdálkodás 0510
Szakfeladat:
Hulladékgazdálkodás igazgatása 051010
Nem veszélyes (települési) hulladék összetevőinek
válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása 051020
Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása 051040
Szakágazat:
Szennyvízelvezetés és –tisztítás 0520
Szakfeladat:
Szennyvízgazdálkodás igazgatása 052010
Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése 052020
Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése 052080
Szakágazat:
- Lakásépítés és kommunális létesítmények
Lakásépítés 0610
Szakfeladat:
Lakáspolitika igazgatása 061010
Lakóépület építése 061020
Szakágazat:
Településfejlesztés 0620
Szakfeladat:
Településfejlesztés igazgatása 062010
Településfejlesztési projektek és támogatások 062020
Szakágazat:
Vízellátás 0630
Szakfeladat:
Vízügy igazgatása 063010
Víztermelés, -kezelés, -ellátás 063020
Vízellátással kapcsolatos közmű építése,
fenntartása, üzemeltetése 063080
Szakágazat:
Közvilágítás 0640
Szakfeladat:
Közvilágítás 064010
Szakágazat:
Egyéb kommunális feladatok 0660
Szakfeladat:
Zöldterület-kezelés 066010
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások 066020
Szakágazat:
- Egészségügy
Általános orvosi szolgáltatások 0721
Szakfeladat:
Háziorvosi alapellátás 072111
Háziorvosi ügyeleti ellátás 072112
Szakágazat:
Fogorvosi szolgáltatások 0723
Szakfeladat:
Fogorvosi alapellátás 072311
Fogorvosi ügyeleti ellátás 072312
Fogorvosi szakellátás 072313
Szakágazat:
Közegészségügyi szolgáltatások 0740
Szakfeladat:
Foglalkozás-egészségügyi alapellátás 074011
Foglalkozás-egészségügyi szakellátás 074012
Család és nővédelmi egészségügyi gondozás 074031
Szakágazat:
- Szabadidő, sport, kultúra és vallás
Szabadidős és sportszolgáltatások 0810
Szakfeladat:
Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése,
fejlesztése 081030
Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység
támogatása 081041
Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása 081043
Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység
és támogatása 081045
Szakágazat:
Kulturális szolgáltatások 0820
Szakfeladat:
Művészeti tevékenységek (kivéve: színház) 082030
Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása 082042
Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme 082043
Könyvtári szolgáltatások 082044
Múzeumi gyűjteményi tevékenység 082061
Múzeumi kiállítási tevékenység 082063
Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság
működtetése és megóvása 082070
Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális
értékek gondozása 082092
Szakágazat:
Műsorszolgáltatási és kiadói szolgáltatások 0830
Szakfeladat:
Könyvkiadás 083020
Egyéb kiadói tevékenység 083030
Szakágazat:
Vallási és egyéb közösségi szolgáltatások 0840
Szakfeladat:
Nemzetiségi közfeladatok ellátása és támogatása 084020
Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének
támogatása 084040
Szakágazat:
Egyéb szabadidő, kultúra és vallás 0860
Szakfeladat:
Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése 086020
Mindenféle egyéb szabadidős szolgáltatás 086090
Szakágazat:
- Oktatás
Óvodai nevelés 0911
Szakfeladat:
Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai 091110
Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének,
ellátásának szakmai feladatai 091120
Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai 091140
Szakágazat:
Oktatást kiegészítő szolgáltatások 0960
Szakfeladat:
Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben 096015
Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben 096025
Szakágazat:
- Szociális védelem
Fogyatékosság 1012
Szakfeladat:
Fogyatékossággal élők átmeneti ellátása 101213
Megváltozott munkaképességű személyek
foglalkoztatását elősegítő képzések, támogatások 101240
Szakágazat:
Család és gyermekek 1040
Szakfeladat:
Gyermekjóléti szolgáltatások 104042
Szakágazat:
Munkanélküliség 1050
Szakfeladat:
Foglakoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások 105020
Szakágazat:
Lakhatás 1060
Szakfeladat:
Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése 106010
Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások 106020
Szakágazat:
Egyéb szociális kirekesztettség 1070
Szakfeladat:
Szociális foglalkoztatás 107030
Szociális étkeztetés 107051
Házi segítségnyújtás 107052
Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás 107053
Családsegítés 107054
Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek
és programok 107080
1 A 8/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 1.§-ának megfelelően kiegészített szöveg. Hatályos 2019.11.25.
1 Az 1/2017.(I.27.) önkormányzati rendelet 1.§-ának megfelelően kiegészített szöveg. Hatályos 2017.01.28.
21 A 8/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 2.§-ának megfelelően kiegészített szöveg. Hatályos 2019.11.25.
1 A 8/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 3§-ának megfelelően kiegészített szöveg. Hatályos 2019.11.25.
1 A 8/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5.§-ának megfelelően kiegészített szöveg. Hatályos 2019.11.25.
1 A 8/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 6.§-ának megfelelően kiegészített szöveg. Hatályos 2019.11.25.
1 Az 1/2017.(I.27.) önkormányzati rendelet 2.§-ának megfelelően kiegészített szöveg. Hatályos 2017.01.28.
2Az 1/2017.(I.27.) önkormányzati rendelet 2.§-ának megfelelően kiegészített szöveg. Hatályos 2017.01.28.
1 A 8/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 7.§-ának megfelelően kiegészített szöveg. Hatályos 2019.11.25.
2 A 8/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 8.§-ának megfelelően kiegészített szöveg. Hatályos 2019.11.25.
1 A 8/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 9.§-á hatályon kívül helyezte. Hatályos 2019.11.25.
1 A 8/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 10.§-ának megfelelően módosított szöveg. Hatályos 2019.11.25.
1 A 8/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 11.§-ának megfelelően módosított szöveg.
1 A 8/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 10.§-ának megfelelően módosított szöveg. Hatályos 2019.11.25.
1 A 8/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 13.§-ának megfelelően módosított szöveg.
1A 8/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 13.§-ának megfelelően módosított szöveg.
1 A 8/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 15.§-ának megfelelően módosított szöveg. Hatályos 2019.11.25.
2 A 8/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 16.§-a hatályon kívül helyezte.. Hatályos 2019.11.25.