Besenyőtelek Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete

egyes családi események engedélyezésének szabályairól, és az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2025. 10. 01

Besenyőtelek Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete

egyes családi események engedélyezésének szabályairól, és az azokért fizetendő díjak mértékéről

2025.10.01.

[1] Besenyőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az egyéb családi események megünneplésére vonatkozó szabályokat, az ezen szolgáltatásokért fizetendő díjak mértékeit, valamint a többletszolgáltatások ellentételezéseként az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértékét rendeletben határozza meg.

[2] Besenyőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § E rendelet hatálya Besenyőtelek Községi Önkormányzat anyakönyvvezetője (a továbbiakban: anyakönyvvezető) közreműködésével tartott családi eseményekre terjed ki.

2. § E rendelet alkalmazásában:

a) családi esemény: az anyakönyvvezető közreműködésével tartott névadó- és házassági évfordulós ünnepség

b) hivatali helyiség: Besenyőtelek Községi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) által, 3373 Besenyőtelek, Fő út 89. szám alatt biztosított, a családi esemény lebonyolítására alkalmas helyiség

c) hivatali munkaidő: Besenyőtelek Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend

d) alapszolgáltatás: ünnepi beszéd, helyiség biztosítása, fűtés, világítás

3. § (1) Családi esemény hivatali munkaidőn kívül 19 óráig engedélyezhető.

(2) Kérelemre a családi esemény hivatali helyiségen kívüli helyszínen is megtartható, ha az családi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok megfelelő védelme biztosított.

(3) Sem a hivatali helyiségen kívüli, sem a hivatali munkaidőn kívüli családi esemény lebonyolítása, a hivatali helyiségbe már jegyzőkönyvvel előjegyzésbe vett házasságkötések lebonyolítását nem veszélyeztetheti.

4. § (1) A névadó- és házassági évfordulós ünnepség megtartására vonatkozó igényt ügyfélfogadási időben, az anyakönyvvezetőnél személyesen kell bejelenteni.

(2) A névadó ünnepség iránti igényt a szülő, a házassági évforduló ünnepség iránti igényt az egyik házastársnak kell bejelentenie.

5. § (1) Az Önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja a családi esemény lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.

(2) A családi esemény munkaidőn kívül történő és hivatali helyiségen kívüli lebonyolításáért 30 000 Ft, azaz Harmincezer forint mértékű díjat kell fizetni az Önkormányzat részére, amely az anyakönyvvezető és kellékek helyszínre történő kiszállásának többletköltségét foglalja magába. Az alapszolgáltatáson felüli, egyéb szolgáltatás igénybevételére külön megállapodás alapján van lehetőség.

(3) A családi esemény munkaidőn kívül történő megkötése esetén, a többletszolgáltatás ellentételezéseként 25 000 Ft, azaz Huszonötezer forint mértékű díjat kell fizetni az Önkormányzat részére.

6. § A hivatali munkaidőn kívül történő családi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt alkalmanként – választása szerint -, a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény szerinti szabadidő vagy e rendeletben meghatározott, bruttó 15 000 Ft, azaz Tizenötezer forint díjazás illeti meg.

7. § Ez a rendelet 2025. október 1-jén lép hatályba.