Bükkszenterzsébet Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2012. (XI. 16.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodásról

Hatályos: 2012. 12. 01- 2013. 06. 30

Bükkszenterzsébet Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2012. (XI. 16.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodásról

2012.12.01.

Bükkszenterzsébet Községi Önkormányzat Képviselő-testülete „Magyarország helyi önkormányzatairól szóló” 2011. CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 109. §-a, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 5. §-a alapján – az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva – a következőket rendeli el:

I. Fejezet

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed Bükkszenterzsébet Községi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) kizárólagos tulajdonát képező nemzeti vagyonra, továbbá a tulajdonában lévő dolgokra, ingatlan és ingó vagyonra, valamint a pénzügyi eszközökre, társasági részesedésekre, a tagsági jogot megtestesítő értékpapírokra, vagyoni értékű jogokra.

II. Fejezet

Az önkormányzati vagyon

2. § (1) Az Önkormányzat vagyona törzsvagyonból és üzleti vagyonból áll.

Törzsvagyon

3. § (1) Az Önkormányzat kizárólag a nemzeti vagyonról szóló törvény alapján határozza meg a forgalomképtelen törzsvagyon körét,a kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonról nem rendelkezik.

(2) Az Önkormányzat kizárólagos tulajdonát képező forgalomképtelen törzsvagyonát az önkormányzat tulajdonában lévő bel és külterületi útjai és azok műtárgyai alkotják. Az önkormányzat kizárólagos tulajdonát képező forgalomképtelen törzsvagyont az 1.melléklet tartalmazza.

(3) Az Önkormányzat korlátozottan forgalomképes törzsvagyonát a 2. melléklet tartalmazza.

(2) A korlátozottan forgalomképes vagyonelemek:

a) a műemlék jellegű ingatlanok, emlékművek,

b) köztemető,

c) a muzeális gyűjtemények és muzeális emlékek,

d) az önkormányzati költségvetési szervek alapító okiratában szereplő vagyon,

e) a középületek,

f) a sportpályák és sportcélú létesítmények és

g) mindazon vagyon, amelyet törvény, vagy az Önkormányzat Képviselő-testülete rendeletével korlátozottan forgalomképes nemzeti vagyonnak minősít.

Üzleti vagyon

4. § (1) Az a forgalomképes Önkormányzati vagyon, ami nem tartozik e rendelet a 3. § hatálya alá.

(2) Az Önkormányzat üzleti vagyonát a 3. melléklet tartalmazza.

A vagyongazdálkodás alapelvei, a vagyonleltár, a vagyon nyilvántartása

5. § (1) A vagyonnyilvántartás rendszerét – az arra vonatkozó jogszabályok figyelembevételével – a jegyző alakítja ki.

(2) Az önkormányzat az ingatlan vagyonát a számviteli nyilvántartás szerinti bruttó értéken, esetenként – jogszabályi keretek között – értékbecslés esetén a becsült értéken, ingó vagyonát nyilvántartási értéken, a portfolió vagyonát – ha jogszabály ettől eltérően nem rendelkezik – névértéken tartja nyilván.

(3) Az önkormányzat tulajdonában levő ingatlanvagyonról az önkormányzatok tulajdonában levő ingatlanvagyon nyilvántartási és adatszolgáltatási rendjéről szóló 147/1992. (XI.6.) Korm. rendelet alapján felvezetett ingatlanvagyon-katasztert a hivatal vezeti, elkülönítve az önkormányzat kizárólagos tulajdonát képező nemzeti vagyon, a korlátozottan forgalomképes törzsvagyon és az üzleti vagyon szerint csoportosított bontásban.

(4) Az érték nyilvántartását az utak esetében nem kell feltüntetni, a vagyont naturális mutatói alapján kell nyilvántartani.

(5) Az ingatlan állapotában, értékében végbement változást a hivatal a változástól számított 90 napon belül, de az éves zárási munkákhoz igazodóan haladéktalanul köteles a nyilvántartáson átvezetni.

III. Fejezet

Az önkormányzati vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlása

6. § (1) Az önkormányzat kizárólagos tulajdonát képező nemzeti vagyon hasznosításáról a képviselő-testület gondoskodik a közfeladatai ellátása infrastrukturális hátterének biztosítása céljából.

(2) A korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak megszerzéséről, elidegenítéséről, átruházásáról, megterhelésérő, gazdasági társaságba vagy alapítványba történő beviteléről bérleti díj egyedi megállapításának feltételeiről a Képviselő-testület dönt, figyelembe véve a nemzeti vagyonról szóló törvény előírásait. Az elidegenítésről szóló szerződést a polgármester írja alá.

(3) Az üzleti vagyon, ingatlan és ingó tekintetében a Képviselő-testület gyakorolja a tulajdonosi jogokat. Az üzleti vagyon elidegenítéséről minden esetben a Képviselőtestület dönt. Az elidegenítésre vonatkozó szerződést a polgármester írja alá.

Az önkormányzati vagyon kezelése, hasznosítása

7. § (1) A vagyonkezelés, vagyonkezelői jog szabályait a nemzeti vagyonról szóló törvény rendelkezései, valamint az Mötv. 109. §-a határozzák meg.

(2) Az önkormányzati intézmény annak a törzsvagyonnak a használati jogát gyakorolhatja, amely adott intézmény Alapító Okiratában szerepel. Az intézmény ennek keretében köteles gondoskodni a rendeltetésszerű üzemeltetésről.

(3) A (2) bekezdésben szereplő intézmény a rábízott törzsvagyont bérbeadás útján, az alapfeladatok ellátásának sérelme nélkül hasznosíthatja. Az ebből származó bevétel az intézményt illeti meg. A Képviselő-testület határozattal dönt a bérleti díj mértékéről.

(4) Értékhatártól függetlenül a Képviselő-testület hatásköre az Önkormányzat feladat- és hatáskörének változásával összefüggésben az ingatlan használat jogának más Önkormányzat vagy állami szerv részére történő átadása, vagy ezen szervektől történő átvételt szolgáló megállapodás jóváhagyása.

A felajánlott vagyon elfogadása

8. § (1) Ha a vagyonról az önkormányzat javára lemondtak, az ellenértek nélkül felajánlott vagyon elfogadásához szükség van a képviselő-testület külön elfogadó nyilatkozatára.

Önkormányzati vagyontárgyak értékesítését, hasznosítását, vételét célzó eljárás

9. § Az önkormányzat kizárólagos tulajdonába nem tartozó, kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonnak nem minősülő vagyonát elidegeníteni, hasznosítani csak versenyeztetéssel lehet. A versenyeztetés nyilvános pályázati eljárás útján valósul meg.

10. § Versenyeztetési eljárás nélkül történhet az önkormányzati vagyontárgy elidegenítése, amennyiben az alábbi feltételek valamelyike teljesül (legalább egy feltételnek teljesülnie kell):

(1) ha annak értéke nem éri el az 1.000.000, - forintot, vagy,

(2) jogszabályban meghatározott egyéb esetben.

11. § (1) Nyilvános pályázattal kapcsolatos eljárást a polgármesteri hivatal folytatja le a képviselő-testület döntése alapján. A pályázat nyertese az, aki a képviselő-testület döntése alapján a kiírásban foglalt szempontok és az önkormányzat tulajdonosi érdekeinek összességében a legmegfelelőbb ajánlatot tette. A pályázati kiírás jogszerűségi szempontból történő véleményezéséről a jegyző vagy az önkormányzat felkérése (megbízása) alapján szakértő gondoskodik.

(2) Az önkormányzati vagyon értékesítésére vonatkozó versenyeztetési szabályzat tartalmi előírásait a rendelet 3. melléklete tartalmazza.

12. § Az önkormányzati vagyon értékesítésére vonatkozó versenyeztetési szabályzat tartalmi előírásait a 4. melléklet tartalmazza.

IV. Fejezet

Záró rendelkezések

13. § (1) Ez a rendelet a kihirdetést követő 15. napon lép hatályba.

(2) E rendelet hatályba lépésével hatályát veszti Bükkszenterzsébet Község Önkormányzata Képviselőtestületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 16/2008. (X.31.) önkormányzati rendelete.

(3) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.

(4) E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló az Európai Parlament es a Tanács 2006/123/EK irányelvnek való megfelelést szolgálja

1. melléklet a 14/2012. (XI. 16.) önkormányzati rendelethez

Forgalomképtelen törzsvagyon, kizárólagos tulajdon
Sorszám HRSZ Tul.arány Megnevezés Cím Rendeltetés Terület
1. 310 100 % temető temető 1.5374 ha
2. 70/3 100 % beépítetlen terület Budu köz út 48
3. 518 100 % árok Dózsa út árok 1260
4. 633 100 % közút Béke út patakpart út 7771
5. 454 100 % közút Szabadság út eleje út 949
6. 204 100 % közút Komszomol út út 6611
7. 1257 100 % Közút Zártkerti földút út 2915
8. 228 100 % közút Komszomol út út 1367
9. 309 100 % közút Kert feletti út út 1043
10. 203 100 % közút Dögkút feletti út út 2371
11. 1072 100 % közút zártkerti út út 1265
12. 1238 100 % közút zártkerti út út 3073
13. 661 100 % közút Béke út út 3057
14. 641 100 % közút Béke út út 3188
15. 611 100 % közút Gázcsere telepi út út 1437
16. 589 100 % közút Béke út eleje út 2632
17. 371/2 100 % közút Táncsics bekötő út út 389
18. 361 100 % közút Sallai út út 2246
19. 631/5 100 % saját használatú út Ipar út út 1157
20. 7/2 100 % közút Spagina féle út út 286
21. 11/1 100 % közút Hársfa út út 2690
22. 20/1 100 % közút Szabadság út (Tyúksütő) út 430
23. 20/2 100 % közút Szabadság út (Tyúksütő) út 80
24. 20/3 100 % közút Szabadság út (Tyúksütő) út 210
25. 95/1 100 % közút Fürst S. út út 357
26. 95/2 100 % közút Fürst S. út út 930
27. 100 100 % közút Fürst S. út út 4158
28. 207 100 % közút Komszomol út út 266
29. 326/1 100 % közút József A. út út 1.2068 ha
30. 311 100 % közút Dózsa Gy. út út 2589
31. 345 100 % közút József A. út út 1178
32. 390 100 % közút Táncsics M. út út 5618
33. 432 100 % közút Bem J. út út 2473
34. 474 100 % közút Kertész út út 3033
35. 544 100 % közút Damjanich út út 5205
36. 498 100 % közút Alkotmány út út 4791
37. 550 100 % közút Damjanich út út 1029
38. 354 100 % saját használatú út Sallai út vége út 2882
39. 631/8 100 % út út 2585
40. 631/11 100 % árok árok 1103
Külterületek
41. 081/3 100 % közút szeméttelepi út út 2459
42. 04/1 100 % saját használatú út út 385
43. 04/4 100 % saját használatú út út 804
44. 010/20 100 % saját használatú út út 802
45. 017 100 % saját használatú út út 930
46. 020/4 100 % árok árok 1487
47. 026/1 100 % út út 580
48. 026/9 100 % saját használatú út út 3110
49. 040 100 % saját használatú út út 5829
50. 041/25 100 % saját használatú út út 1491
51. 049 100 % saját használatú út út 5389
52. 050/2 100 % saját használatú út út 956
53. 050/9 100 % árok árok 3029
54. 052 100 % saját használatú út út 8833
55. 053/2 100 % árok árok 2435
56. 054 100 % saját használatú út út 2354
57. 055/7 100 % árok árok 5949
58. 061 100 % saját használatú út út 1447
59. 062 100 % saját használatú út út 1.5167 ha
60. 063/1 100 % saját használatú út út 3216
61. 063/11 100 % árok árok 7399
62. 065/8 100 % út árok út árok 1.8785 ha
63. 067 100 % saját használatú út út 1602
64. 069 100 % saját használatú út út 3284
65. 070/3 100 % árok árok 7159
66. 071 100 % saját használatú út út 9811
67. 076/51 100 % út árok út árok 2.3043 ha
68. 081/27 100 % saját használatú út út 4105
69. 081/60 100 % saját használatú út út 687
70. 081/73 100 % saját használatú út út 2320
71. 081/109 100 % saját használatú út út 2633
72. 0152 100 % saját használatú út út 3007
73. 0173 100 % saját használatú út út 4750
74. 0177/4 100 % vízmosás vízmosás 1.3304 ha
75. 0180/5 100 % saját használatú út út 2501
76. 0180/7 100 % saját használatú út út 1639
77. 081/113 100 % saját használatú út út 1053
78. 081/71 100 % saját használatú út út 8803
79. 081/114 100 % saját használatú út út 1280
80. 0164/11 100 % saját használatú út út 1344

2. melléklet a 14/2012. (XI. 16.) önkormányzati rendelethez

Korlátozottan forgalomképes törzsvagyon

Sorszám

HRSZ

Tul.arány

Megnevezés

Cím

Rendeltetés

Terület m2

1.

149/1

100 %

könyvtár

Szabadság u. 178.

kisebbségi iroda

52

2.

284

100 %

iskola, óvoda

Szabadság u. 84.

iskola, óvoda

7192

3.

571

100 %

orvosi rendelő

Szabadság u. 101.

orvosi rendelő

1492

4.

1

100 %

lakóház, udvar

Szabadság u. 199.

hivatal

6723

5.

590/1

100 %

kultúrház

Szabadság u. 133.

kultúrház

434

6.

587

100 %

közösségi épület

Szabadság u. 127.

szolgálati lakás

1007

7.

081/2

100 %

szemétlerakó telep

Hosszak tető

szemétlerakó telep

1.4743 ha

3. melléklet a 14/2012. (XI. 16.) önkormányzati rendelethez

Üzleti vagyon

Sorszám

HRSZ

Tul.arány

Megnevezés

Cím

Rendeltetés

Terület m2

1.

382

100 %

lakóház, udvar

Táncsics M. u. 16.

lakóház udvar

1082

2.

4/4

100 %

beépítetlen terület

Szabadság u. 209.

beépítetlen terület

2407

3.

567

100 %

gazdasági épület, udvar

Szabadság u. 95.

tűzoltó szertár

2990

4.

158/6

100 %

beépítetlen terület

Szabadság u. 196/A.

beépítetlen terület

338

5.

630/10

100 %

kivett épület

Béke út

beépítetlen terület

32

6.

630/11

100 %

kivett épület

Béke út

beépítetlen terület

32

7.

630/12

100 %

kivett épület

Béke út

beépítetlen terület

36

8.

630/2

100 %

kivett telephely

Béke út

volt gázcseretelep

492

9.

10/5

100 %

beépítetlen terület

Hársfa út

beépítetlen terület

245

10.

197

100 %

anyagbánya

Komszomol út

ipari létesítmény

3446

11.

640

100 %

beépítetlen terület

Béke út

béke úti utolsó házhely

655

12.

148

100 %

kivett áruház

Szabadság út 196.

bolt

138

13.

446/2

100 %

beépítetlen terület

Bem út eleje

Csillik féle part

476

14.

590/2

100 %

beépítetlen terület

Szabadság út

Műv.ház mögötti terület

2540

15.

562/1

100 %

közterület

Béke út

volt nyárfás

2.8306 ha

16.

562/2

100 %

vízmű

Béke út

vízmű

3689

17.

531

100 %

legelő

falurét

1.7786 ha

18.

1018

9.5 %

legelő

legelő

186

19.

1029

14 %

legelő

legelő

82

20.

1022

9.5 %

legelő

legelő

46

21.

1211

7.5 %

legelő

legelő

509

22.

1040

50 %

legelő

legelő

1396

23.

1088

67 %

legelő

legelő

1491

24.

1227

39 %

legelő

legelő

1868

25.

1202

10 %

szántó, erdő

szántó,erdő

274

26.

630/1

100 %

közterület

Sport út

közterület

3.3506 ha

27.

1085

25 %

legelő

legelő

372

28.

1024

100 %

kert

kert

369

29.

1306

22 %

legelő

legelő

1067

30.

1232

14 %

legelő

legelő

153

31.

1006

6 %

szántó

szántó

274

32.

1008

37.5 %

kert

kert

532

33.

1069

25 %

gyümölcsös

gyümölcsös

235

34.

1242

22 %

gyümölcsös

gyümölcsös

1023

35.

1243

22 %

gyümölcsös

gyümölcsös

202

36.

1256

8 %

szántó

szántó

296

37.

1261

8 %

kert, gyümölcsös

kert, gyümölcsös

74

38.

1273

25 %

szántó

szántó

583

39.

1277

25 %

legelő

legelő

463

40.

1280

2 %

szántó

szántó

78

41.

38

100 %

beépítetlen terület

Szabadság út 294-316 kertek mögötti terület

beépítetlen terület

4707

42.

43/2

100 %

beépítetlen terület

Szabadság u. 292. szám mögött

beépítetlen terület

237

Külterület

43.

018/22

100 %

legelő

legelő

4325

44.

0174/4

100 %

erdő

erdő

1922

45.

08/43

14 %

szántó

szántó

440

46.

075/6

13 %

szennyvíz tisztító telep

Pétervására
nyilvántart.érték: 32.000.-Ft

szennyvíztisztító telep

583

47.

szennyvíz csatornahálózat

nyilvántartási érték:248.707.000

4. melléklet a 14/2012. (XI. 16.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzati vagyon értékesítésére vonatkozó

versenyeztetési szabályzat tartalmi előírásai

1.A versenyeztetési szabályzat célja:
Az államháztartásról szóló 2011.évi évi CXCV törvény, illetve az önkormányzat vagyonrendeletének rendelkezései alapján szabályozza az önkormányzati vagyon értékesítésének módját, az értékesítés előkészítéséhez és lebonyolításához kapcsolódó feladatokat.

2. Az értékesítésre vonatkozó általános előírások

Önkormányzati vagyont – törvényben vagy az önkormányzat rendeletében meghatározott kivételekkel – versenyeztetés útján kell értékesíteni.
A versenyeztetési eljárás lehet:

2.1. nyilvános pályázat: ha az ajánlattevők köre előre nem határozható meg, illetve egy meghatározott ajánlattevői körbe tartozók száma előzetesen nem ismert.

2.2. zártkörű pályázat: ha a kiíró az érdekelteket kizárólag közvetlenül hívja fel ajánlattételre és kizárólag e meghívottak nyújthatnak be pályázatot.

2.3. nyilvános árverés: a pályázók közvetlen részvételével megvalósuló versenyeztetési eljárás, mely során a vételár nyilvános licitálás alapján alakul ki.

2.4. nyilvános ajánlattétel.

3. Az önkormányzati vagyon értékesítésére a vagyonrendeletben meghatározott értékhatár szerint a képviselő-testület jóváhagyásával kerülhet sor.

3.1. az értékesítésre vonatkozó javaslatnak tartalmaznia kell:

3.2. z értékesítési jogszabályi feltételei meglétének igazolását,

3.3. az értékesítés szakmai, célszerűségi és gazdaságossági indokait,

3.4. 3 hónapnál nem régebbi forgalmi értékbecslést,

3.5. az ingatlan nyilvántartási adatokat tartalmazó, 30 napnál nem régebbi tulajdoni lap másolatot.

3.6. mindazokat az egyetértést megadó nyilatkozatokat (műemlékvédelmi hatóság, erdészeti hatóság stb.) melyeket jogszabály elrendel.

4. A pályázat elbírásánál be kell tartani az alábbi összeférhetetlenségi szabályokat.

4.1. A pályázat elbírálásában nem vehet részt az a természetes személy, szervezet, illetve képviselőjük, aki maga az ajánlatot benyújtó pályázó, vagy annak

4.2. közeli hozzátartozója (Ptk.685. § B)pont),

4.3. munkaviszony alapján felettese vagy alkalmazottja,

4.4. más szerződéses jogviszony keretében foglalkoztatója vagy foglalkoztatottja,

4.5. tulajdonosa (résztulajdonosa) vagy tagja, amennyiben a pályázó jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság,

4.6. érdekeltségébe tartozó az a társaság vagy más jogi személy, továbbá jogi személyiséggel nem rendelkező társaság, amelyet a pályázó közvetlenül vagy közvetve ellenőriz, illetőleg, amelynek a pályázó részben vagy egészben közvetlenül vagy közvetve tulajdonosa, továbbá ezek alkalmazottja vagy más szerződéses jogviszony keretében foglalkoztatottja.

5. A nyilvános pályázati felhívást a Kiíró - amennyiben az ingatlan ingatlanforgalmi értékbecslése szerint az 1 millió forintot meghaladja köteles helyben szokásos módon meghirdetni, az önkormányzat honlapján közzé tenni.

6. A pályázati felhívásnak tartalmaznia kell:

6.1. Kiíró megnevezését, székhelyét, továbbá ha a pályázat kiírására megbízásból kerül sor, az erre való utalást,

6.2. pályázati eljárás jellegét (nyilvános vagy zártkörű),

6.3. pályázat célját,

6.4. az értékesítendő vagyon megjelölését (ingatlan esetén az ingatlan-nyilvántartási adatokat, illetve a per-, tehet- és igénymentesség bármilyen korlátozását), vagyonkezelőjét, forgalmi értékét,

6.5. a pályázat elbírálása során a pályázatok rangsorolásakor alkalmazandó értékelési szempontokat fontossági sorrendben,

6.6. értékesítésre vonatkozó fontosabb feltételeket, a fizetés módjára, valamint a pénzügyi garanciákra vonatkozó előírásokat,

6.7. ajánlati biztosíték mértékét és befizetésének módját,

6.8. ajánlattevőnek a szerződés teljesítését biztosító mellékkötelezettsége megjelölését,

6.9. ajánlati kötöttség időtartamát,

6.10. pályázati ajánlatok benyújtásának, helyét, módját és határidejét,

6.11. pályázati ajánlatok bontási eljárásának helyét, módját, időpontját,

6.12. pályázattal kapcsolatban további információt szolgáltató szervezet, személy nevét, címét, telefonszámát, továbbá információt a vagyontárgy megtekintésének lehetőségéről,

6.13. értékesítendő vagyontárgyra vonatkozó (esetlegesen készített) részletes dokumentáció, tájékoztató beszerzési helyét és a beszerzés feltételeit,

6.14. pályázati felhívásban ki kell kötni, hogy a pályázat nyelve magyar,

6.15.esetleges egyéb információkat, adatokat (környezetvédelmi, természetvédelmi műemlékvédelmi és egyéb jogi kötöttségek, előírások stb.),

6.16. pályázati ajánlatok elbírálási időpontját és az ajánlattevők értesítésének a módját,

6.17. Kiíró azon jogának fenntartását, hogy a nyertes ajánlattevő visszalépése esetén jogosult a pályázat soron következő helyezettjével szerződést kötni,

6.18. Kiíró azon jogának fenntartását, hogy a pályázatot eredménytelennek nyilvánítsa,

6.19. Kiíró azon jogának fenntartását, hogy szükség esetén az ajánlattevőtől az ajánlat lényegét nem érintő technikai-formai kérdésekben írásban felvilágosítást kérhet annak előrebocsátásával, hogy az ajánlattevő ezzel kapcsolatos írásbeli válasza semmilyen formában nem eredményezheti a pályázati ajánlatában megfogalmazott feltételek olyan megváltozását, amely az értékelés során a beérkezett ajánlatok sorrendjét módosítaná,

6.20. pályázati érvénytelenségének feltételeit.

7. Az ajánlattételi határidő, a pályázati felhívás és a pályázati ajánlatok módosítása.

A Kiíró nyilvános pályatat esetében az ajánlatok benyújtására vonatkozó határidőt (ajánlattételi határidő) nem határozhatja meg a pályázati felhívás közzétételétől számított 5 naptári napnál rövidebb időtartamban. Zártkörű pályázat esetében ez a határidő a Kiíró felhívásának kézhezvételétől számított 15 naptári napnál rövidebb időtartamban nem határozható meg.

8. A Kiíró az ajánlattételi határidőt indokolt esetben egy alkalommal, maximum 30 naptári nappal meghosszabbíthatja, de ezt a tényt az indok megjelölésével – a pályázati felhívás közlésével megegyező helyeken, az eredeti benyújtási határidő lejárta előtt legalább 15 nappal köteles hirdetményben megjelentetni. Zártkörű pályázat esetén az ajánlattételi határidő meghosszabbításáról hirdetményt nem kell megjelentetni, de az érdekelt pályázókat erről a tényről értesíteni kell.

9. A kiíró jogosult a pályázati felhívását az ajánlattételi határidő előtt visszavonni, de erről a pályázati felhívás közlésével megegyező helyeken az ajánlattételi határidő lejárta előtt köteles hirdetményt megjelentetni.

10. Zártkörű pályázat esetén a hirdetményt nem kell megjelentetni, de a visszavonásról az érdekelt pályázókat értesíteni kell.

10. A pályázati felhívás visszavonása esetén – amennyiben a dokumentációt a pályázó ellenérték fejében kapta meg – a Kiíró köteles az ellenértéket visszafizetni, ha a pályázó a dokumentációt visszaadja.

11. Az ajánlattevő az ajánlattételi határidő lejártáig módosíthatja vagy visszavonhatja pályázati ajánlatát. Az ajánlattételi határidő lejártát követően a benyújtott ajánlatok nem módosíthatók.

12.Az ajánlati kötöttség

12.1. Az ajánlati kötöttség az ajánlattételi határidő lejártának napjával kezdődik.

12.2.Az ajánlattevő köteles legalább 60 napos ajánlati kötöttséget vállalni.
12.3.Amennyiben az ajánlattevő az ajánlati kötöttségének ideje alatt ajánlatát visszavonja, ezzel az általa befizetett biztosítékot elveszti.
13.A pályázati ajánlatok felbontása
A pályázati ajánlatokat tartalmazó zárt borítékokat a Kiíró a pályázati felhívásban megjelölt időpontban bontja fel. Az ajánlatok felbontásánál a Kiírón kívül jelen lehetnek az ajánlattevők, valamint az általuk írásban meghatalmazott személyek.
14.A pályázati ajánlatok felbontásakor ismertetni kell az ajánlattevők nevét, székhelyét (lakóhelyét), valamint az általuk felkínált vételárat, megfizetésének módját és időpontját. Az ajánlattevő a fenti adatok ismertetését nem tilthatja meg.

15. A Kiíró a pályázati ajánlatok felbontásakor, illetve azt követően megállapítja, hogy mely ajánlatok érvénytelenek.

16. Érvénytelen a pályázati ajánlat, ha

16.1. a pályázati felhívásban meghatározott, illetve szabályszerűen meghosszabbított ajánlattételi határidő lejárta után nyújtották be,

16.2. olyan ajánlattevő nyújtotta be, aki a Kiíróval szembeni, korábbi fizetési kötelezettségét nem teljesítette,

16.3. ajánlattevő nem csatolta arról szóló nyilatkozatát, hogy nincs köztartozása (adó- vám-, szociális hozzájárulási adó és egyéb az államháztartás más alrendszereivel szemben fennálló fizetési kötelezettsége),

16.4. nem felel meg a pályázati felhívásban meghatározott feltételeknek.

17. Az eljárás további szakaszában nem vehet részt az, aki érvénytelen pályázati ajánlatot tett.

18.A pályázati ajánlatok felbontásáról és ismertetéséről a Kiíró jegyzőkönyvet köteles készíttetni.
19.A pályázati ajánlatok elbírálása
Pályázati ajánlatok elbírálására vonatkozó döntést a vagyonrendeletben meghatározottak szerint kell meghozni.
A pályázati ajánlatokat a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb az ajánlattételi határidő lejártát követő 30 napon belül el kell bírálni.
20.A pályázati eljárás eredményének kihirdetése, közzététele és a szerződés megkötése
A Kiíró a pályázati ajánlatok elbírálására vonatkozó döntésről írásban, a pályázati ajánlatok bontásától számított 30 napon, illetve az elbírálási határidő esetleges meghosszabbításának lejártát követő 15 napon belül tájékoztatja az ajánlattevőket, és ezzel egyidejűleg a pályázat eredményét a pályázati felhívással azonos módon közzéteszi.

21. A vagyon értékesítése nyilvános árveréssel

21.1.Nyilvános árverést lehet alkalmazni minden olyan esetben, ahol azt jogszabály, önkormányzati döntés lehetővé teszi.
21.2.Árverést elsősorban a szélesebb lakossági kereslet, magánszemélyek érdeklődése, kis értékű ingatlanok, berendezések, gépek, járművek, valamint egyéb, sajátos vagyontárgyak (festmények, gyűjtemények stb.) esetén lehet alkalmazni.

22. Az önkormányzati tulajdon értékesítését tartalmazó pályázati felhívás közzététele előtt vizsgálni kell, hogy az állam elővásárlási jogának érvényesülését. Az elővásárlási jog kizárólag az éves költségvetési törvény által megállapított értékhatár 20%-át meghaladó értékű ingatlanok esetében illeti meg a magyar államot.