Bükkszenterzsébet Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2012. (XI. 16.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodásról

Hatályos: 2013. 07. 01- 2025. 06. 24

Bükkszenterzsébet Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2012. (XI. 16.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodásról

2013.07.01.

Bükkszenterzsébet Községi Önkormányzat Képviselő-testülete „Magyarország helyi önkormányzatairól szóló” 2011. CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 109. §-a, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 5. §-a alapján – az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva – a következőket rendeli el:

I. Fejezet

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed Bükkszenterzsébet Községi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) kizárólagos tulajdonát képező nemzeti vagyonra, továbbá a tulajdonában lévő dolgokra, ingatlan és ingó vagyonra, valamint a pénzügyi eszközökre, társasági részesedésekre, a tagsági jogot megtestesítő értékpapírokra, vagyoni értékű jogokra.

II. Fejezet

Az önkormányzati vagyon

2. § (1) Az Önkormányzat vagyona törzsvagyonból és üzleti vagyonból áll.

Törzsvagyon

3. § (1) Az Önkormányzat kizárólag a nemzeti vagyonról szóló törvény alapján határozza meg a forgalomképtelen törzsvagyon körét,a kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonról nem rendelkezik.

(2) Az önkormányzat forgalomképtelen törzsvagyonát az 1.melléklet tartalmazza.

(3) Az Önkormányzat korlátozottan forgalomképes törzsvagyonát a 2. melléklet tartalmazza.

Üzleti vagyon

4. § (1) Az a forgalomképes Önkormányzati vagyon, ami nem tartozik e rendelet a 3. § hatálya alá.

(2) Az Önkormányzat üzleti vagyonát a 3. melléklet tartalmazza.

A vagyongazdálkodás alapelvei, a vagyonleltár, a vagyon nyilvántartása

5. § (1) A vagyonnyilvántartás rendszerét – az arra vonatkozó jogszabályok figyelembevételével – a jegyző alakítja ki.

(2) Az önkormányzat az ingatlan vagyonát a számviteli nyilvántartás szerinti bruttó értéken, esetenként – jogszabályi keretek között – értékbecslés esetén a becsült értéken, ingó vagyonát nyilvántartási értéken, a portfolió vagyonát – ha jogszabály ettől eltérően nem rendelkezik – névértéken tartja nyilván.

(3) Az önkormányzat tulajdonában levő ingatlanvagyonról az önkormányzatok tulajdonában levő ingatlanvagyon nyilvántartási és adatszolgáltatási rendjéről szóló 147/1992. (XI.6.) Korm. rendelet alapján felvezetett ingatlanvagyon-katasztert a hivatal vezeti, elkülönítve az önkormányzat kizárólagos tulajdonát képező forgalomképtelen törzsvagyon, a korlátozottan forgalomképes törzsvagyon és az üzleti vagyon szerint csoportosított bontásban.

(4) Az érték nyilvántartását az utak esetében nem kell feltüntetni, a vagyont naturális mutatói alapján kell nyilvántartani.

(5) Az ingatlan állapotában, értékében végbement változást a hivatal a változástól számított 90 napon belül, de az éves zárási munkákhoz igazodóan haladéktalanul köteles a nyilvántartáson átvezetni.

III. Fejezet

Az önkormányzati vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlása

6. § (1) Az önkormányzat kizárólagos tulajdonát képező forgalomképtelen törzsvagyon hasznosításáról a képviselő-testület gondoskodik a közfeladatai ellátása infrastrukturális hátterének biztosítása céljából.

(2) A korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak megszerzéséről, elidegenítéséről, átruházásáról, megterhelésérő, gazdasági társaságba vagy alapítványba történő beviteléről bérleti díj egyedi megállapításának feltételeiről a Képviselő-testület dönt, figyelembe véve a nemzeti vagyonról szóló törvény előírásait. Az elidegenítésről szóló szerződést a polgármester írja alá.

(3) Az üzleti vagyon, ingatlan és ingó tekintetében a Képviselő-testület gyakorolja a tulajdonosi jogokat. Az üzleti vagyon elidegenítéséről minden esetben a Képviselőtestület dönt. Az elidegenítésre vonatkozó szerződést a polgármester írja alá.

Az önkormányzati vagyon kezelése, hasznosítása

7. § (1) A vagyonkezelés, vagyonkezelői jog szabályait a nemzeti vagyonról szóló törvény rendelkezései, valamint az Mötv. 109. §-a határozzák meg.

(2) Az önkormányzati intézmény annak a törzsvagyonnak a használati jogát gyakorolhatja, amely adott intézmény Alapító Okiratában szerepel. Az intézmény ennek keretében köteles gondoskodni a rendeltetésszerű üzemeltetésről.

(3) A (2) bekezdésben szereplő intézmény a rábízott törzsvagyont bérbeadás útján, az alapfeladatok ellátásának sérelme nélkül hasznosíthatja. Az ebből származó bevétel az intézményt illeti meg. A Képviselő-testület határozattal dönt a bérleti díj mértékéről.

(4) Értékhatártól függetlenül a Képviselő-testület hatásköre az Önkormányzat feladat- és hatáskörének változásával összefüggésben az ingatlan használat jogának más Önkormányzat vagy állami szerv részére történő átadása, vagy ezen szervektől történő átvételt szolgáló megállapodás jóváhagyása.

A felajánlott vagyon elfogadása

8. § (1) Ha a vagyonról az önkormányzat javára lemondtak, az ellenértek nélkül felajánlott vagyon elfogadásához szükség van a képviselő-testület külön elfogadó nyilatkozatára.

Az önkormányzati vagyon hasznosítása

9. § 1) Önkormányzati vagyont értékesíteni bruttó 1 millió Ft értékhatártól csak versenyeztetés útján, az összességében legelőnyösebb ajánlatot tevő részére, a szolgáltatás és ellenszolgáltatás értékarányosságával lehet, az Nvtv.-ben meghatározottak szerint. A versenyeztetést a rendelet 4. mellékletét képező szabályzat alapján kell lebonyolítani.

(2) A bruttó 1 millió Ft értékhatár alatti vagyon értékesítésére a képviselő-testület döntése szerint pályázati eljárás mellőzésével is történhet.

(3) Az önkormányzati ingatlanvagyon elidegenítésére tett javaslatot csak forgalmi értékbecsléssel megalapozva lehet előterjeszteni a Képviselő-testület felé.

(4) Amennyiben az ingatlan piaci értéken történő értékesítése az értékbecslő által megállapított áron nem lehetséges, a Képviselő-testület a megállapított árhoz képest legfeljebb 10 %-kal alacsonyabb áron az ingatlant értékesítheti.

(5) Az önkormányzat vagyonát ingyenesen átruházni az Nvtv-ben meghatározottak szerint lehet.

(6) Az önkormányzat pénz- és értékpapírvagyonával a költségvetése és a szervezeti és működési szabályzatában meghatározottak szerint gazdálkodik.

Követelésekről való lemondás

10. § (1) Az intézményt megillető követelésről az intézmény likviditásának megtartása mellett lemondani az intézményvezető

a) a 15.000,- Ft egyedi összeget meg nem haladó követelés esetében önállóan,

b) a 15.000,- Ft egyedi összeget meghaladó követelés esetében a képviselő-testület engedélyével jogosult.

(2) Az önkormányzat követeléseirő1 50.000,- Ft egyedi értékhatárig a polgármester, 50.000,- Ft egyedi értékhatár feletti összegről a képviselő-testület jogosult lemondani.

(3) A követelésről csak akkor lehet lemondani, ha

a) az nem veszélyezteti az önkormányzat likviditását,

b) a követelés érvényesítése érdekében indított eljárás során a követelést részben vagy egészben nem lehet behajtani, és az eljárás előreláthatóan a későbbiekben sem vezetne eredményre,

c) a követelés érvényesítése, behajtása bizonyítottan a követelés összegét meghaladó költségekkel,

d) a bíróság bevonásával történő behajtás során a követelésről való lemondásról bírói egyezség történt, e) a felszámolási eljárás vagy a csődeljárás során a követelést részben vagy egészben nagy valószínűséggel pénzügyileg nem lehet realizálni, vagy a csődeljárás során csődegyezségi megállapodást kötöttek.

11. §

12. §

IV. Fejezet

Záró rendelkezések

13. § (1) Ez a rendelet a kihirdetést követő 15. napon lép hatályba.

(2) E rendelet hatályba lépésével hatályát veszti Bükkszenterzsébet Község Önkormányzata Képviselőtestületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 16/2008. (X.31.) önkormányzati rendelete.

(3) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.

(4) E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló az Európai Parlament es a Tanács 2006/123/EK irányelvnek való megfelelést szolgálja

1. melléklet a 14/2012. (XI. 16.) önkormányzati rendelethez

Forgalomképtelen törzsvagyon, kizárólagos tulajdon

Sorszám

HRSZ

Tul.arány

Megnevezés

Cím

Rendeltetés

Terület

1.

70/3

100 %

beépítetlen terület

Budu köz

út

48

2.

518

100 %

árok

Dózsa út

árok

1260

3.

633

100 %

közút

Béke út patakpart

út

7771

4.

454

100 %

közút

Szabadság út eleje

út

949

5.

204

100 %

közút

Komszomol út

út

6611

6.

1257

100 %

Közút

Zártkerti földút

út

2915

7.

228

100 %

közút

Komszomol út

út

1367

8.

309

100 %

közút

Kert feletti út

út

1043

9.

203

100 %

közút

Dögkút feletti út

út

2371

10.

1072

100 %

közút

zártkerti út

út

1265

11.

1238

100 %

közút

zártkerti út

út

3073

12.

661

100 %

közút

Béke út

út

3057

13.

641

100 %

közút

Béke út

út

3188

14.

611

100 %

közút

Gázcsere telepi út

út

1437

15.

589

100 %

közút

Béke út eleje

út

2632

16.

371/2

100 %

közút

Táncsics bekötő út

út

389

17.

361

100 %

közút

Sallai út

út

2246

18.

631/5

100 %

saját használatú út

Ipar út

út

1157

19.

7/2

100 %

közút

Spagina féle út

út

286

20.

11/1

100 %

közút

Hársfa út

út

2690

21.

20/1

100 %

közút

Szabadság út (Tyúksütő)

út

430

22.

20/2

100 %

közút

Szabadság út (Tyúksütő)

út

80

23.

20/3

100 %

közút

Szabadság út (Tyúksütő)

út

210

24.

95/1

100 %

közút

Fürst S. út

út

357

25.

95/2

100 %

közút

Fürst S. út

út

930

26.

100

100 %

közút

Fürst S. út

út

4158

27.

207

100 %

közút

Komszomol út

út

266

28.

326/1

100 %

közút

József A. út

út

1.2068 ha

29.

311

100 %

közút

Dózsa Gy. út

út

2589

30.

345

100 %

közút

József A. út

út

1178

31.

390

100 %

közút

Táncsics M. út

út

5618

32.

432

100 %

közút

Bem J. út

út

2473

33.

474

100 %

közút

Kertész út

út

3033

34.

544

100 %

közút

Damjanich út

út

5205

35.

498

100 %

közút

Alkotmány út

út

4791

36.

550

100 %

közút

Damjanich út

út

1029

37.

354

100 %

saját használatú út

Sallai út vége

út

2882

38.

631/8

100 %

út

út

2585

39.

631/11

100 %

árok

árok

1103

40.

081/3

100 %

közút

szeméttelepi út

út

2459

41.

04/1

100 %

saját használatú út

út

385

42.

04/4

100 %

saját használatú út

út

804

43.

010/20

100 %

saját használatú út

út

802

44.

017

100 %

saját használatú út

út

930

45.

020/4

100 %

árok

árok

1487

46.

026/1

100 %

út

út

580

47.

026/9

100 %

saját használatú út

út

3110

48.

040

100 %

saját használatú út

út

5829

49.

041/25

100 %

saját használatú út

út

1491

50.

049

100 %

saját használatú út

út

5389

51.

050/2

100 %

saját használatú út

út

956

52.

050/9

100 %

árok

árok

3029

53.

052

100 %

saját használatú út

út

8833

54.

053/2

100 %

árok

árok

2435

55.

054

100 %

saját használatú út

út

2354

56.

055/7

100 %

árok

árok

5949

57.

061

100 %

saját használatú út

út

1447

58.

062

100 %

saját használatú út

út

1.5167 ha

59.

063/1

100 %

saját használatú út

út

3216

60.

063/11

100 %

árok

árok

7399

61.

065/8

100 %

út árok

út árok

1.8785 ha

62.

067

100 %

saját használatú út

út

1602

63.

069

100 %

saját használatú út

út

3284

64.

070/3

100 %

árok

árok

7159

65.

071

100 %

saját használatú út

út

9811

66.

076/51

100 %

út árok

út árok

2.3043 ha

67.

081/27

100 %

saját használatú út

út

4105

68.

081/60

100 %

saját használatú út

út

687

69.

081/73

100 %

saját használatú út

út

2320

70.

081/109

100 %

saját használatú út

út

2633

71.

0152

100 %

saját használatú út

út

3007

72.

0173

100 %

saját használatú út

út

4750

73.

0177/4

100 %

vízmosás

vízmosás

1.3304 ha

74.

0180/5

100 %

saját használatú út

út

2501

75.

0180/7

100 %

saját használatú út

út

1639

76.

081/113

100 %

saját használatú út

út

1053

77.

081/71

100 %

saját használatú út

út

8803

78.

081/114

100 %

saját használatú út

út

1280

79.

0164/11

100 %

saját használatú út

út

1344

2. melléklet a 14/2012. (XI. 16.) önkormányzati rendelethez

Korlátozottan forgalomképes törzsvagyon

Sorszám

HRSZ

Tul.arány

Megnevezés

Cím

Rendeltetés

Terület m2

1.

149/1

100 %

könyvtár

Szabadság u. 178.

kisebbségi iroda

52

2.

284

100 %

iskola, óvoda

Szabadság u. 84.

iskola, óvoda

7192

3.

571

100 %

orvosi rendelő

Szabadság u. 101.

orvosi rendelő

1492

4.

1

100 %

lakóház, udvar

Szabadság u. 199.

hivatal

6723

5.

590/1

100 %

kultúrház

Szabadság u. 133.

kultúrház

434

6.

310

100%

temető

temető

1.5374 ha

3. melléklet a 14/2012. (XI. 16.) önkormányzati rendelethez

Üzleti vagyon

Sorszám

HRSZ

Tul.arány

Megnevezés

Cím

Rendeltetés

Terület m2

1.

382

100 %

lakóház, udvar

Táncsics M. u. 16.

lakóház udvar

1082

2.

4/4

100 %

beépítetlen terület

Szabadság u. 209.

beépítetlen terület

2407

3.

567

100 %

gazdasági épület, udvar

Szabadság u. 95.

tűzoltó szertár

2990

4.

158/6

100 %

beépítetlen terület

Szabadság u. 196/A.

beépítetlen terület

338

5.

630/10

100 %

kivett épület

Béke út

beépítetlen terület

32

6.

630/11

100 %

kivett épület

Béke út

beépítetlen terület

32

7.

630/12

100 %

kivett épület

Béke út

beépítetlen terület

36

8.

630/2

100 %

kivett telephely

Béke út

volt gázcseretelep

492

9.

10/5

100 %

beépítetlen terület

Hársfa út

beépítetlen terület

245

10.

197

100 %

anyagbánya

Komszomol út

ipari létesítmény

3446

11.

640

100 %

beépítetlen terület

Béke út

béke úti utolsó házhely

655

12.

148

100 %

kivett áruház

Szabadság út 196.

bolt

138

13.

446/2

100 %

beépítetlen terület

Bem út eleje

Csillik féle part

476

14.

590/2

100 %

beépítetlen terület

Szabadság út

Műv.ház mögötti terület

2540

15.

562/1

100 %

közterület

Béke út

volt nyárfás

2.8306 ha

16.

562/2

100 %

vízmű

Béke út

vízmű

3689

17.

531

100 %

legelő

falurét

1.7786 ha

18.

1018

9.5 %

legelő

legelő

186

19.

1029

14 %

legelő

legelő

82

20.

1022

9.5 %

legelő

legelő

46

21.

1211

7.5 %

legelő

legelő

509

22.

1040

50 %

legelő

legelő

1396

23.

1088

67 %

legelő

legelő

1491

24.

1227

39 %

legelő

legelő

1868

25.

1202

10 %

szántó, erdő

szántó,erdő

274

26.

630/1

100 %

közterület

Sport út

közterület

3.3506 ha

27.

1085

25 %

legelő

legelő

372

28.

1024

100 %

kert

kert

369

29.

1306

22 %

legelő

legelő

1067

30.

1232

14 %

legelő

legelő

153

31.

1006

6 %

szántó

szántó

274

32.

1008

37.5 %

kert

kert

532

33.

1069

25 %

gyümölcsös

gyümölcsös

235

34.

1242

22 %

gyümölcsös

gyümölcsös

1023

35.

1243

22 %

gyümölcsös

gyümölcsös

202

36.

1256

8 %

szántó

szántó

296

37.

1261

8 %

kert, gyümölcsös

kert, gyümölcsös

74

38.

1273

25 %

szántó

szántó

583

39.

1277

25 %

legelő

legelő

463

40.

1280

2 %

szántó

szántó

78

41.

38

100 %

beépítetlen terület

Szabadság út 294-316 kertek mögötti terület

beépítetlen terület

4707

42.

43/2

100 %

beépítetlen terület

Szabadság u. 292. szám mögött

beépítetlen terület

237

43.

018/22

100 %

legelő

legelő

4325

44.

0174/4

100 %

erdő

erdő

1922

45.

08/43

14 %

szántó

szántó

440

46.

075/6

13 %

szennyvíz tisztító telep

Pétervására
nyilvántart.érték: 32.000.-Ft

szennyvíztisztító telep

583

47.

szennyvíz csatornahálózat

nyilvántartási érték:248.707.000

48.

587

100%

lakóépület

Szabadság u. 127.

lakás

1007

49.

081/2

100%

szemétlerakó telep

Hosszak tető

szemétlerakó telep

1,4743 ha

4. melléklet a 14/2012. (XI. 16.) önkormányzati rendelethez

Az önkormányzati vagyon értékesítésére vonatkozó

versenyeztetési szabályzat tartalmi előírásai

1.A versenyeztetési szabályzat célja:
Az államháztartásról szóló 2011.évi évi CXCV törvény, illetve az önkormányzat vagyonrendeletének rendelkezései alapján szabályozza az önkormányzati vagyon értékesítésének módját, az értékesítés előkészítéséhez és lebonyolításához kapcsolódó feladatokat.

2. Az értékesítésre vonatkozó általános előírások

Önkormányzati vagyont – törvényben vagy az önkormányzat rendeletében meghatározott kivételekkel – versenyeztetés útján kell értékesíteni.
A versenyeztetési eljárás lehet:

2.1. nyilvános pályázat: ha az ajánlattevők köre előre nem határozható meg, illetve egy meghatározott ajánlattevői körbe tartozók száma előzetesen nem ismert.

2.2. zártkörű pályázat: ha a kiíró az érdekelteket kizárólag közvetlenül hívja fel ajánlattételre és kizárólag e meghívottak nyújthatnak be pályázatot.

2.3. nyilvános árverés: a pályázók közvetlen részvételével megvalósuló versenyeztetési eljárás, mely során a vételár nyilvános licitálás alapján alakul ki.

2.4. nyilvános ajánlattétel.

3. Az önkormányzati vagyon értékesítésére a vagyonrendeletben meghatározott értékhatár szerint a képviselő-testület jóváhagyásával kerülhet sor.

3.1. az értékesítésre vonatkozó javaslatnak tartalmaznia kell:

3.2. z értékesítési jogszabályi feltételei meglétének igazolását,

3.3. az értékesítés szakmai, célszerűségi és gazdaságossági indokait,

3.4. 3 hónapnál nem régebbi forgalmi értékbecslést,

3.5. az ingatlan nyilvántartási adatokat tartalmazó, 30 napnál nem régebbi tulajdoni lap másolatot.

3.6. mindazokat az egyetértést megadó nyilatkozatokat (műemlékvédelmi hatóság, erdészeti hatóság stb.) melyeket jogszabály elrendel.

4. A pályázat elbírásánál be kell tartani az alábbi összeférhetetlenségi szabályokat.

4.1. A pályázat elbírálásában nem vehet részt az a természetes személy, szervezet, illetve képviselőjük, aki maga az ajánlatot benyújtó pályázó, vagy annak

4.2. közeli hozzátartozója (Ptk.685. § B)pont),

4.3. munkaviszony alapján felettese vagy alkalmazottja,

4.4. más szerződéses jogviszony keretében foglalkoztatója vagy foglalkoztatottja,

4.5. tulajdonosa (résztulajdonosa) vagy tagja, amennyiben a pályázó jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság,

4.6. érdekeltségébe tartozó az a társaság vagy más jogi személy, továbbá jogi személyiséggel nem rendelkező társaság, amelyet a pályázó közvetlenül vagy közvetve ellenőriz, illetőleg, amelynek a pályázó részben vagy egészben közvetlenül vagy közvetve tulajdonosa, továbbá ezek alkalmazottja vagy más szerződéses jogviszony keretében foglalkoztatottja.

5. A nyilvános pályázati felhívást a Kiíró - amennyiben az ingatlan ingatlanforgalmi értékbecslése szerint az 1 millió forintot meghaladja köteles helyben szokásos módon meghirdetni, az önkormányzat honlapján közzé tenni.

6. A pályázati felhívásnak tartalmaznia kell:

6.1. Kiíró megnevezését, székhelyét, továbbá ha a pályázat kiírására megbízásból kerül sor, az erre való utalást,

6.2. pályázati eljárás jellegét (nyilvános vagy zártkörű),

6.3. pályázat célját,

6.4. az értékesítendő vagyon megjelölését (ingatlan esetén az ingatlan-nyilvántartási adatokat, illetve a per-, tehet- és igénymentesség bármilyen korlátozását), vagyonkezelőjét, forgalmi értékét,

6.5. a pályázat elbírálása során a pályázatok rangsorolásakor alkalmazandó értékelési szempontokat fontossági sorrendben,

6.6. értékesítésre vonatkozó fontosabb feltételeket, a fizetés módjára, valamint a pénzügyi garanciákra vonatkozó előírásokat,

6.7. ajánlati biztosíték mértékét és befizetésének módját,

6.8. ajánlattevőnek a szerződés teljesítését biztosító mellékkötelezettsége megjelölését,

6.9. ajánlati kötöttség időtartamát,

6.10. pályázati ajánlatok benyújtásának, helyét, módját és határidejét,

6.11. pályázati ajánlatok bontási eljárásának helyét, módját, időpontját,

6.12. pályázattal kapcsolatban további információt szolgáltató szervezet, személy nevét, címét, telefonszámát, továbbá információt a vagyontárgy megtekintésének lehetőségéről,

6.13. értékesítendő vagyontárgyra vonatkozó (esetlegesen készített) részletes dokumentáció, tájékoztató beszerzési helyét és a beszerzés feltételeit,

6.14. pályázati felhívásban ki kell kötni, hogy a pályázat nyelve magyar,

6.15.esetleges egyéb információkat, adatokat (környezetvédelmi, természetvédelmi műemlékvédelmi és egyéb jogi kötöttségek, előírások stb.),

6.16. pályázati ajánlatok elbírálási időpontját és az ajánlattevők értesítésének a módját,

6.17. Kiíró azon jogának fenntartását, hogy a nyertes ajánlattevő visszalépése esetén jogosult a pályázat soron következő helyezettjével szerződést kötni,

6.18. Kiíró azon jogának fenntartását, hogy a pályázatot eredménytelennek nyilvánítsa,

6.19. Kiíró azon jogának fenntartását, hogy szükség esetén az ajánlattevőtől az ajánlat lényegét nem érintő technikai-formai kérdésekben írásban felvilágosítást kérhet annak előrebocsátásával, hogy az ajánlattevő ezzel kapcsolatos írásbeli válasza semmilyen formában nem eredményezheti a pályázati ajánlatában megfogalmazott feltételek olyan megváltozását, amely az értékelés során a beérkezett ajánlatok sorrendjét módosítaná,

6.20. pályázati érvénytelenségének feltételeit.

7. Az ajánlattételi határidő, a pályázati felhívás és a pályázati ajánlatok módosítása.

A Kiíró nyilvános pályatat esetében az ajánlatok benyújtására vonatkozó határidőt (ajánlattételi határidő) nem határozhatja meg a pályázati felhívás közzétételétől számított 5 naptári napnál rövidebb időtartamban. Zártkörű pályázat esetében ez a határidő a Kiíró felhívásának kézhezvételétől számított 15 naptári napnál rövidebb időtartamban nem határozható meg.

8. A Kiíró az ajánlattételi határidőt indokolt esetben egy alkalommal, maximum 30 naptári nappal meghosszabbíthatja, de ezt a tényt az indok megjelölésével – a pályázati felhívás közlésével megegyező helyeken, az eredeti benyújtási határidő lejárta előtt legalább 15 nappal köteles hirdetményben megjelentetni. Zártkörű pályázat esetén az ajánlattételi határidő meghosszabbításáról hirdetményt nem kell megjelentetni, de az érdekelt pályázókat erről a tényről értesíteni kell.

9. A kiíró jogosult a pályázati felhívását az ajánlattételi határidő előtt visszavonni, de erről a pályázati felhívás közlésével megegyező helyeken az ajánlattételi határidő lejárta előtt köteles hirdetményt megjelentetni.

10. Zártkörű pályázat esetén a hirdetményt nem kell megjelentetni, de a visszavonásról az érdekelt pályázókat értesíteni kell.

10. A pályázati felhívás visszavonása esetén – amennyiben a dokumentációt a pályázó ellenérték fejében kapta meg – a Kiíró köteles az ellenértéket visszafizetni, ha a pályázó a dokumentációt visszaadja.

11. Az ajánlattevő az ajánlattételi határidő lejártáig módosíthatja vagy visszavonhatja pályázati ajánlatát. Az ajánlattételi határidő lejártát követően a benyújtott ajánlatok nem módosíthatók.

12.Az ajánlati kötöttség

12.1. Az ajánlati kötöttség az ajánlattételi határidő lejártának napjával kezdődik.

12.2.Az ajánlattevő köteles legalább 60 napos ajánlati kötöttséget vállalni.
12.3.Amennyiben az ajánlattevő az ajánlati kötöttségének ideje alatt ajánlatát visszavonja, ezzel az általa befizetett biztosítékot elveszti.
13.A pályázati ajánlatok felbontása
A pályázati ajánlatokat tartalmazó zárt borítékokat a Kiíró a pályázati felhívásban megjelölt időpontban bontja fel. Az ajánlatok felbontásánál a Kiírón kívül jelen lehetnek az ajánlattevők, valamint az általuk írásban meghatalmazott személyek.
14.A pályázati ajánlatok felbontásakor ismertetni kell az ajánlattevők nevét, székhelyét (lakóhelyét), valamint az általuk felkínált vételárat, megfizetésének módját és időpontját. Az ajánlattevő a fenti adatok ismertetését nem tilthatja meg.

15. A Kiíró a pályázati ajánlatok felbontásakor, illetve azt követően megállapítja, hogy mely ajánlatok érvénytelenek.

16. Érvénytelen a pályázati ajánlat, ha

16.1. a pályázati felhívásban meghatározott, illetve szabályszerűen meghosszabbított ajánlattételi határidő lejárta után nyújtották be,

16.2. olyan ajánlattevő nyújtotta be, aki a Kiíróval szembeni, korábbi fizetési kötelezettségét nem teljesítette,

16.3. ajánlattevő nem csatolta arról szóló nyilatkozatát, hogy nincs köztartozása (adó- vám-, szociális hozzájárulási adó és egyéb az államháztartás más alrendszereivel szemben fennálló fizetési kötelezettsége),

16.4. nem felel meg a pályázati felhívásban meghatározott feltételeknek.

17. Az eljárás további szakaszában nem vehet részt az, aki érvénytelen pályázati ajánlatot tett.

18.A pályázati ajánlatok felbontásáról és ismertetéséről a Kiíró jegyzőkönyvet köteles készíttetni.
19.A pályázati ajánlatok elbírálása
Pályázati ajánlatok elbírálására vonatkozó döntést a vagyonrendeletben meghatározottak szerint kell meghozni.
A pályázati ajánlatokat a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb az ajánlattételi határidő lejártát követő 30 napon belül el kell bírálni.
20.A pályázati eljárás eredményének kihirdetése, közzététele és a szerződés megkötése
A Kiíró a pályázati ajánlatok elbírálására vonatkozó döntésről írásban, a pályázati ajánlatok bontásától számított 30 napon, illetve az elbírálási határidő esetleges meghosszabbításának lejártát követő 15 napon belül tájékoztatja az ajánlattevőket, és ezzel egyidejűleg a pályázat eredményét a pályázati felhívással azonos módon közzéteszi.

21. A vagyon értékesítése nyilvános árveréssel

21.1.Nyilvános árverést lehet alkalmazni minden olyan esetben, ahol azt jogszabály, önkormányzati döntés lehetővé teszi.
21.2.Árverést elsősorban a szélesebb lakossági kereslet, magánszemélyek érdeklődése, kis értékű ingatlanok, berendezések, gépek, járművek, valamint egyéb, sajátos vagyontárgyak (festmények, gyűjtemények stb.) esetén lehet alkalmazni.

22. Az önkormányzati tulajdon értékesítését tartalmazó pályázati felhívás közzététele előtt vizsgálni kell, hogy az állam elővásárlási jogának érvényesülését. Az elővásárlási jog kizárólag az éves költségvetési törvény által megállapított értékhatár 20%-át meghaladó értékű ingatlanok esetében illeti meg a magyar államot.