Bükkszenterzsébet Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2025. (X. 29.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2025. 10. 30Bükkszenterzsébet Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2025. (X. 29.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
[1] Bükkszenterzsébet Községi Önkormányzata Képviselő-testülete az anyakönyvi szolgáltatások helyi szabályait, az ezen szolgáltatásokért fizetendő díjak mértékét, valamint a többletszolgáltatások ellentételezéseként az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértékét rendeletben határozza meg.
[2] Bükkszenterzsébet Községi Önkormányzata Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A rendelet hatálya Bükkszenterzsébet Község közigazgatási területén történő házasságkötésre (továbbiakban: anyakönyvi esemény) terjed ki.
2. § E rendelet alkalmazásában:
a) hivatali helyiség: Istenmezeje Közös Önkormányzati Hivatal Bükkszenterzsébeti Kirendeltsége Bükkszenterzsébet, Szabadság út 133. szám alatti épületének helyiségei és a Bükkszenterzsébet Községi Önkormányzata Parókiája Bükkszenterzsébet, Szabadság út 99. szám alatti épület helyiségei.
b) hivatali munkaidő: az Istenmezejei Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és működési szabályzatában meghatározott munkaidő.
3. § (1) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben, valamint a (2) és (3) bekezdésben foglaltaknak megfelelően hivatali munkaidőn túl lehet lebonyolítani.
(2) Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket a hét munkanapjain a hivatali munkaidő vége és 19,00 óra, szombaton 9,00 és 19,00 óra között lehet lebonyolítani.
(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
4. § (1) Hivatali munkaidőben, hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolítása térítésmentes.
(2) Hivatali munkaidőben, hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításának díja 10.000,- Ft.
(3) Hivatali munkaidőn kívül hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény lebonyolításának díja 20.000,- Ft.
(4) A hivatali munkaidőn túl és hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény lebonyolításának díja 25.000,- Ft.
(5) Rendkívüli körülmény esetében, különös tekintettel a házasulandók, valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapotára, az egészségügyi és szociális intézményben, továbbá a lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény díjmentes.
5. § (1) A díjakat az anyakönyvi eseményt megelőző napig be kell fizetni az Istenmezejei Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) OTP Bank Nyrt-nél vezetett, 11739009-15807188-00000000 számú számlájára vagy közvetlenül a házipénztárba, melynek tényét az anyakönyvvezető felé igazolni kell.
(2) Anyakönyvi esemény végleges elmaradása esetén az anyakönyvvezető írásos jelzése alapján a befizetett díjat a Hivatal visszafizeti.
6. § A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt, amennyiben nem a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidőt választja, a rendelet 4. § (3) és (4) bekezdésében meghatározott összegből 10.000,- Ft díjazás illeti meg.
7. § A rendelet rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett házasságkötési szándék anyakönyvi eseményére kell alkalmazni.
8. § Hatályát veszti az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről szóló 7/2017. (VI. 1.) önkormányzati rendelet.
9. § Ez a rendelet 2025. október 30-án lép hatályba.