Ludas Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2013. (XII.4.) önkormányzati rendelete

az államháztartáson kívüli források átadásának és átvételének szabályairól

Hatályos: 2013. 12. 05- 2014. 04. 30

Ludas Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében foglalt feladatkörében eljárva az alábbiakat rendeli el:


1. A rendelet célja, hatálya


1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed mindazon természetes személyekre, az államháztartás körébe nem tartozó jogi személyekre, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre, akik részére az önkormányzat pénzeszközt ad át, vagy akitől pénzeszközt vesz át.

       (2)       Nem terjed ki a rendelet hatálya

                   a) a magánszemélyeknek juttatott segélyekre,

                   b) az ösztöndíjakra,továbbá

                   c) a közfeladat ellátására kötött megállapodás keretében átadott pénzeszközökre.


2. Államháztartáson kívülre történő forrásátadás szabályai


2. § (1)       Az önkormányzat képviselő-testülete költségvetési rendeletében dönt a rendelet hatálya alá tartozó személyeknek, szervezeteknek nyújtható céljellegű támogatás keretösszegéről, amelyről a helyben szokásos módon tájékoztatja a potenciális igénylőket.

       (2)        Az önkormányzati támogatás nyújtása kérelemre történik.

       (3) A kérelmet írásban, tárgyév február végéig kell benyújtani a képviselő-testület részére az önkormányzat hivatalánál.

       (4) A (3) bekezdésben foglalt határidőn túl támogatási kérelem csak abban az esetben fogadható be, amennyiben

                    a) az (1) bekezdésben foglalt keretösszeg év közben megnövelésre kerül,

                    b) a keretösszeget el nem érő támogatásra irányuló kérelem érkezik be az önkormányzathoz, vagy

                    c) az igénylők részére a keretösszegnél  kisebb összegben kerül átadásra támogatás. 


3.§ (1) A támogatás iránti kérelemnek tartalmaznia kell

                   a) természetes személy igénylő esetében az igénylő személyazonosító adatait, adóazonosító jelét és elérhetőségét, egyéb szervezet esetében a szervezet nyilvántartásba vételi számát, adószámát, székhelyét és kapcsolattartójának elérhetőségét,

                   b) a támogatási cél megjelölését,

                   c) a megvalósítás időtartamát,

                   d) a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 6.§ (1) bekezdése, valamint 8.§ (1) bekezdése szerinti nyilatkozatot.


4.§ (1) A beérkezett kérelmeket a képviselő-testület a beérkezés sorendjében, a benyújtási határidőt követő 60 napon belül bírálja el.

       (2) Amennyiben az igénylő kérelmét hiányosan nyújtja be, úgy egy alkalommal hiánypótlásra szólítható fel.

       (3) Amennyiben az igénylő a hiánypótlást nem, vagy nem megfelelően teljesíti, úgy kérelmét el kell utasítani.

       (4) Az elbírálás során a képviselő-testület a kérelmezett összegűnél kisebb támogatást is megállapíthat.


5.§ Elutasításra kerülhet a kérelem, amennyiben

                   a) a támogatási összeg terhére megvalósítani kívánt cél vagy az igénylő rendszeresen végzett tevékenysége az önkormányzat méltóságával, szellemiségével össze nem egyeztethető össze, vagy

                   b) az igénylő korábban az önkormányzattól támogatásban részesült, ám a támogatás összegének felhasználásával nem, vagy nem teljes mértékben sikerült elszámolnia, vagy

                   c) a támogatási keretösszeg kimerült.


6.§ (1) A képviselő-testület által támogatott igénylők megállapodást kötnek az önkormányzattal.

       (2) a megállapodás tartalmazza legalább

                   a) a támogatásban részesülő igénylő 3.§ (1) bekezdés a) pontja szerinti adatait,

                   b) a támogatási cél megjelölését,

                   c) az igénylő kötelezettség vállalását arra vonatkozóan, hogy amennyiben a támogatással nem tud a 7.§-ban foglaltaknak megfelelően elszámolni, úgy annak összegét az önkormányzat részére megtéríti, valamint

                   c) az igénylő hozzájárulását ahhoz, hogy az önkormányzat a megkötött megállapodást részben vagy egészében nyilvánosságra hozza.

7.§ (1) A támogatás felhasználásával tárgyévet követő 90 napon belül írásban kell elszámolni a képviselő-testületnek.

       (2) Az elszámoláshoz csatolni kell a támogatás terhére vásárolt áruról vagy rendelt szolgáltatásról kiállított számla igénylő képviselője által hitelesített másolatát, az alábbi záradékkal ellátva: „A számla értékéből ……………,- Ft a Ludas Községi Önkormányzat által nyújtott támogatásból kiegyenlítve”.


3.  Az államháztartáson kívüli forrás átvételének szabályai


8. §  (1)     Az önkormányzat államháztartáson kívüli forrás átvételére jogosult.

        (2)       Az államháztartáson kívüli forrás elfogadásáról a polgármester dönt.

        (3)      A támogatás átvételéről meghozott döntés előtt vizsgálni kell a támogatóval megkötendő megállapodás tartalmát, az átvétel következményeit, az átvétellel esetlegesen felmerülő kiadásokat és a pénzeszköz átvétel következményeit.

        (4)      Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről szóló megállapodásnak tartalmazni kell a

                   a) felhasználás célját,

                   b) az átadás időpontját, valamint

                   c) az elszámolás módját, tartalmát. 

4.   Záró rendelkezések



10. § (1)    E rendelet – a (3) bekezdésben foglaltak kivételével –  a kihirdetését követő napon lép hatályba.

          (2) E rendelet 10.§ (3) bekezdése 2014. május 1. napján lép hatályba.

          (3) *


Ludas, 2013. november 27.


                              dr. Molnár Péter, sk.                                                                   Somlai György, sk.

                                      jegyző                                                                                   polgármester


* A rendelkezés 2014. mákus 1. napján lép hatályba.