Bakonyszombathely Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2020. (VI.10.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2021. 11. 11- 2021. 11. 30Bakonyszombathely Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2020. (VI.10.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Bakonyszombathely Község Önkormányzata Képviselő-testületének - a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVlII. törvény 46. § (4) bekezdése szerinti - hatáskörében eljáró Bakonyszombathely Község Polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III.11.) Korm. rendelettel kihirdetett veszélyhelyzetben az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése, jelképei
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Bakonyszombathely Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat).
(2) Az önkormányzat székhelye: 2884 Bakonyszombathely, Kossuth u. 31.
(3) Az önkormányzat működési területe: Bakonyszombathely Község közigazgatási területe.
(4) A közös önkormányzati hivatal megnevezése: Bakonyszombathelyi Közös Önkormányzati Hivatal.
2. Az önkormányzat jelképei
2. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.
3. Önkormányzat hivatalos pecsétjei
3. § (1) Az önkormányzat pecsétje: Kör alakú, középen a Magyar Köztársaság címere látható, köríven pedig a következő felirat olvasható: Bakonyszombathely Község Önkormányzata.
4. A helyi önkormányzás általános szabályai
4. § (1) A képviselő-testület a helyi közszolgáltatások szervezésében, a területfejlesztésben, és gazdaságszervező munkában – ezek fejlesztése érdekében – együttműködik a megyei önkormányzattal és a környező – különösen a kistérséghez tartozó – települési önkormányzatokkal.
(2) Az együttműködés célja: a kistérségi és a megyei fejlesztési tervek, koncepciók, elképzelések kidolgozásában való közvetlen részvétel, valamint azok egyeztetése a helyi elképzelésekkel.
(3) A folyamatos és rendszeres kapcsolattartással összefüggő feladatokat a polgármester látja el, aki tevékenységéről rendszeresen, minden képviselő-testületi ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.
(4) A társulások jegyzékét a 1. melléklet tartalmazza.
AZ ÖNKORMÁNYZAT FELADAT- ÉS HATÁSKÖREI ÉS AZOK GYAKORLÁSA
5. § (1) Új közfeladat felvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, amelynek során meg kell vizsgálni a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit.
(2) Az előkészítő eljárást a képviselő-testület döntésétől függően a polgármester vagy az erre felkért bizottság folytatja le.
(3) Az előkészítő a közfeladat ellátását tartalmazó javaslatot akkor terjesztheti a képviselő-testület elé, ha az tartalmazza a megvalósításhoz szükséges költségvetési forrásokat.
(4) A feladatellátás tekintetében a döntést a képviselő-testület a szükséges pénzügyi fedezet biztosításával egyidejűleg dönt.
5. Az önkormányzati feladat- és hatáskörök átruházása
6. § (1) Az átruházott hatáskörök jegyzékét a 2. melléklet tartalmazza.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE
6. Az alakuló ülés szabályai, a képviselő-testület ülései
7. § (1) A képviselő-testület munkatervében megjelölt időpontban (továbbiakban: rendes ülés) ülésezik. Ezen kívül alakuló és rendkívüli, valamint közmeghallgatást tart.
(2) Az alakuló ülés, a rendes ülés, a rendkívüli ülés hivatalos helyszíne: Bakonyszombathely önkormányzati hivatal tanácskozó terme.
8. § (1) A képviselő-testület évente legalább 10 alkalommal rendes ülést tart.
(2) A rendes testületi ülés időpontja minden hónap utolsó hétfője 16:00 óra.
(3) A képviselő testület július és augusztus hónapban rendes ülést nem tart.
9. § (1) A rendkívüli ülésen kizárólag az a napirend tárgyalható, amelyet a rendkívüli ülés tartására vonatkozó indítvány megjelölt.
A képviselő-testület működésének dokumentumai
7. A képviselő-testület ciklusprogramja és munkaterve
10. § (1) Az önkormányzat tevékenységének és a település fejlesztésének irányvonalát, valamint a kiemelt célokat az önkormányzat ciklusprogramja tartalmazza, amely a képviselő-testület megbízatásának időtartamára szól.
(2) A ciklusprogram tervezetének előkészítéséről és a képviselő-testület alakuló ülését követő négy hónapon belül történő előterjesztéséről a polgármester gondoskodik.
(3) A ciklusprogramot a képviselő-testület fogadja el.
(4) A képviselő-testület a ciklusprogramon alapuló éves munkaterv alapján végzi munkáját.
(5) A munkatervet a polgármester a tárgyidőszakot megelőző év december 15-ig terjeszti a képviselő-testület elé.
(6) A munkaterv-tervezet összeállításakor kötelező javaslattevők:
a) az alpolgármester,
b) a települési képviselők,
c) a képviselő-testület bizottsága
d) az önkormányzat által alapított intézmények vezetői
e) jegyző,
f) polgármester.
(7) A kötelező javaslattevők javaslatukat írásban a tárgyidőszakot megelőző év december 1. napjáig juttatják el a polgármesternek.
(8) A munkatervet a polgármester állítja össze a beérkezett javaslatok alapján. A figyelembe nem vett javaslatok esetén a képviselő-testület ülésén részletes tájékoztatót tart a figyelembe nem vett javaslatok indokairól.
(9) A munkaterv tartalmi elemei a következők:
a) az ülések tervezett időpontja, napirendje,
b) a napirend előterjesztőjének vagy felelősének neve,
c) annak a napirendnek a megjelölése, amelyet valamely bizottság nyújt be,
d) a napirend előkészítésében résztvevő megnevezése, és
e) a közmeghallgatás időpontja.
(10) A képviselő-testület által elfogadott munkatervet írásban meg kell küldeni:
a) az önkormányzati képviselőknek;
b) a munkatervbe felvett napirendi pont előterjesztőjének;
c) a munkaterv szerint beszámolásra kötelezett személynek.
(11) A jóváhagyott ciklusprogramot és a munkatervet a helyben szokásos módon közzé kell tenni.
(12) Helyben szokásos mód: Községháza (Bakonyszombathely, Kossuth L.u. 31.) Hirdetőtáblája.
8. A meghívó
11. § (1) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni:
a) a képviselőket;
b) a bizottságok nem képviselő tagjait;
c) a jegyzőt;
d) az önkormányzati intézmények vezetőit;
e) az önkormányzati hivatal napirendi pont szerint érintett köztisztviselőjét;
f) akit a polgármester vagy a képviselő-testület indokoltnak tart.
(2) A meghívó tartalmazza:
a) az ülés helyét, napját, kezdési időpontját,
b) a tervezett írásbeli előterjesztés tárgyának és előterjesztőjének megjelölését, és
c) az ülés típusát.
(3) Rendes ülés meghívóját az ülés előtt 4 nappal, rendkívüli ülés esetén az ülést megelőző nap 12. órájáig kézbesíthető a képviselők és a meghívottak részére.
(4) Az ülés időpontjáról, helyéről és napirendjéről az ülést megelőző 4. naptól a polgármester tájékoztatást tesz közzé:
a) az önkormányzat hirdetőtábláin történő kifüggesztéssel,
b) elektronikus formában az önkormányzat honlapján történő megjelenítéssel és
c) a helyi kábeltévén keresztül.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE
9. A képviselő-testület összehívása
12. § (1) A polgármester a napirendek összeállításáról, az előterjesztésekről, azok sorrendjéről, a képviselő-testületi meghívó végleges tartalmáról az ülést megelőzően legalább 6 nappal dönt.
10. Az előterjesztések rendje
13. § (1) A képviselő-testület napirendjéhez előterjesztők lehetnek:
a) a polgármester
b) az alpolgármester,
c) a képviselő, vagy
d) a képviselő-testület bizottsága.
e) jegyző
(2) Előterjesztésnek minősül:
a) minden a munkatervbe felvett és új – a tervezett napirenden kívüli – dokumentum;
b) a képviselő-testület vagy a képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet-tervezet, határozattervezet, beszámoló és tájékoztató.
(3) A képviselő-testületi ülésre az előterjesztést a (4) bekezdésben foglalt kivétellel írásban kell benyújtani. Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 6. napig kell a jegyzőhöz eljuttatni, aki szükség esetén jogszerűségi észrevételt tesz, és gondoskodik valamennyi anyag postázásáról.
(4) Aki a képviselő-testület előtt beszámolásra köteles, írásos beszámolóját legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 6. napig kell a jegyzőhöz eljuttatnia. A beszámoló előterjesztője a polgármester.
(5) Az előterjesztés tartalmi és alaki követelményei:
a) Az előterjesztés első része tartalmazza
aa) a tárgy pontos meghatározását;
ab) az ügy részletes leírását, az előzmények ismertetését, különös tekintettel a tárgykört érintő korábbi képviselő-testületi döntésekre;
ac) a tárgykört érintő jogszabályokat;
ad) az előkészítésben részt vevők véleményét (bizottságok, szakértők);
ae) mindazokat a tényeket, adatokat, körülményeket, összefüggéseket, amelyek lehetővé teszik a minősítést és a döntést indokolják;
af) több döntési alternatíva esetén az egyes változatok mellett és ellen szóló érveket, és a várható következmények ismertetését.
b) Az előterjesztés második része tartalmazza:
ba) a határozati vagy rendeletalkotási javaslatot,
bb) a végrehajtásért felelősök megnevezését,
bc) a végrehajtás határidejét.
A határidőt általában évre, hónapra és napra kell meghatározni, szükség esetén részhatáridőt kell alkalmazni. Amennyiben a határozati javaslatban foglalt feladat végrehajtása értelemszerűen folyamatos vagy azonnali tevékenységet igényel, a végrehajtás határidejére a „folyamatos” vagy „azonnal” megjelölés alkalmazandó.
11. Napirend előtti témák és a napirend
14. § (1) A képviselő-testület két ülése közötti időszak fontosabb eseményeiről szóló polgármesteri tájékoztatót a testület vita nélkül tudomásul veszi, valamint dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadásáról.
(2) A képviselő-testület az ülés napirendjéről vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
(3) Napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő vagy bármely képviselő-testületi tag javaslatot tehet. A javaslatot indokolni kell. A napirendi pont elhalasztásáról a képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel határoz.
(4) A napirendi előterjesztés írásban vagy szóban nyújtható be.
(5) A képviselő-testület napirendjének előterjesztésére kizárólag írásban kerülhet sor:
a) a képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható és
b) az önkormányzati vállalkozásokkal kapcsolatos ügyekben.
(6) Sürgősségi indítvánnyal előterjesztést akkor lehet tenni, ha a Képviselő-testület által megállapított határidő mulasztás, vagy önkormányzati érdeksérelem nélkül a következő ülésre már nem terjeszthető be. A sürgősségi indítványt legkésőbb az ülés napirendjének megszavazásáig lehet előterjeszteni, melyet az előterjesztéskor meg is kell indokolni.
(7) A sürgősségi indítvány benyújtásának feltételei:
a) Sürgősségi indítvány – a sürgősség tényének rövid indokolásával – legkésőbb az képviselő-testületi ülést megelőző nap 16.00 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél.
b) Sürgősségi indítványt nyújthatnak be:
ba) a polgármester;
bb) a képviselő-testület tagja;
bc) a jegyző.
c) Ha a polgármester vagy valamely sürgősségi indítvány előterjesztésére jogosult ellenzi az azonnali tárgyalást, akkor a sürgősség kérdését vitára kell bocsátani. A polgármester ismerteti az indítványt, majd alkalmat ad az indítványozónak a sürgősség tényének rövid indokolására;
Amennyiben a képviselő-testület nem fogadja el a sürgősségi tárgyalásra irányuló javaslatot, úgy az indítványt egyszerű napirendi javaslatként kell kezelni, s a napirendek meghatározásakor kell állást foglalni arról, hányadik napirendként tárgyalják azt.
(8) Sürgősségi indítvány esetében is megfelelően alkalmazni kell az előterjesztésre vonatkozó szabályokat.
12. Az ülés vezetése
15. § (1) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén az ülést a korelnök hívja össze és vezeti. A polgármester, az alpolgármester, és a korelnök (a továbbiakban együtt: ülést vezető) állandó feladatai az ülés jellegétől függetlenül:
a) az ülés megnyitásakor számszerűen megállapítja a határozatképességet és azt az ülés teljes időtartama alatt folyamatosan vizsgálja,
b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
c) minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát,
d) döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat,
e) az előterjesztésben és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról az elhangzás sorrendjében, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot, és
f) a szavazás eredményének megállapítása után kihirdeti a határozatot.
(2) A polgármester, a képviselők kezdeményezhetik valamely napirendi pont elnapolását, illetve a javasolt sorrend megváltoztatását. A települési képviselő az ülés napirendjének megszavazása előtt kezdeményezheti rendelet megalkotását, vagy határozat meghozatalát. Amennyiben az ülés napirendjébe nem kerülnek a javaslat(ok), a következő képviselő-testületi ülés napirendjébe kötelezően fel kell venni a képviselő javaslatát, javaslatait.
(3) Ügyrendi javaslat legfeljebb egy perc időtartamban a képviselő-testületi ülés során bármikor tehető, amely az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.
(4) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre még a vitát megelőzően válaszolni kell.
(5) Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés 3 percben csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.
(6) A vita lezárására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra, ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.
(7) A nyilvános ülésen a képviselő-testület tagjain kívüli személyek a kijelölt helyen foglalhatnak helyet.
13. A tanácskozás rendjének fenntartása
16. § (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. Ennek érdekében a feladatai a következők:
a) a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors, érdemi eldöntésére, és
b) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától.
(2) A Képviselő-testület ülésének ideje alatt az ülésteremben mobiltelefont használni nem lehet.
14. A szavazás módja
17. § (1) A polgármester a vita során elhangzott javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában az elhangzás sorrendjében elhangzott módosító és kiegészítő, majd a teljes javaslatot bocsátja szavazásra.
(2) A szavazás nyíltan vagy titkosan történhet. A nyílt szavazás név szerinti is lehet.
15. Nyílt szavazás
18. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
(2) Bármely képviselő javaslatot tehet név szerinti szavazásra.
(3) A név szerinti szavazás esetén a polgármester a képviselők névsorát betűrendben kell felolvasni.
(4) A képviselők "igen", "nem", "tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak. A polgármester szavazatát mindig utolsóként adja le.
16. Titkos szavazás
19. § (1) A titkos szavazás a szavazólapokat a jegyző készíti elő és adja át a képviselőknek.
(2) A kitöltött szavazólapokat lepecsételt urnába kell helyezni.
17. A jegyzőkönyv
20. § (1) A képviselő-testület üléséről 2 példányban jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza az Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltakon túl:
a) az ülés jellegét (alakuló / rendes / rendkívüli; nyilvános / zárt);
b) a polgármester esetleges intézkedéseit, az ülésen történt legfontosabb eseményeket;
c) az ülés bezárásának időpontját.
(2) A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót és a jelenléti ívet.
EGYÉB MŰKÖDÉSI KÉRDÉSEK
21. § (1) A képviselő-testület napirendjéhez előterjesztők lehetnek:
a) a polgármester
b) az alpolgármester,
c) a képviselő, vagy
d) a képviselő-testület bizottsága.
e) jegyző
(2) A rendelet tervezet előkészítése és képviselő-testületi elfogadása az alábbiak szerint történik:
a) a képviselő-testület a rendelet előkészítéséhez elveket, szempontokat állapíthat meg;
b) a rendelet tervezetet a jegyző készíti el;
c) a jegyző – az előkészítésben részt vevő bizottságok véleményének csatolásával - a rendelet-tervezetet indokolással együtt a képviselő-testület elé terjeszti;
d) a testületet tájékoztatni kell az előkészítés és véleményezés során javasolt, de a tervezetbe be nem épített javaslatokról, utalva a mellőzés indokaira is.
(3) A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző állítja össze.
18. A rendelet kihirdetése
22. § (1) A rendeletet a hivatal épületében lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel hirdeti ki.
(2) A kihirdetés időpontja a hirdetőtáblára történő kifüggesztés napja. A rendeletet 15 napra kell kifüggeszteni.
(3) A rendelet egy példánya a községi könyvtárban is megtalálható.
19. Közmeghallgatás
23. § (1) A közmeghallgatás időpontjáról a képviselő-testület munkatervében rendelkezik. Közmeghallgatás összehívása előtt a polgármester tájékoztatást tesz közzé a közmeghallgatás időpontja előtt legalább 10 nappal a következő helyeken:
a) az önkormányzat hirdetőtábláin történő kifüggesztéssel,
b) a elektronikus formában az önkormányzat honlapján történő megjelenítéssel.
A TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐ
24. § (1) A képviselő-testület tagjait, a képviselő-testület bizottságának elnökét és tagjait megillető tiszteletdíj mértékét a képviselő-testület az éves költségvetési rendeletben határozza meg.
(2) Amennyiben a képviselő a testület munkatervében szereplő rendes ülésén nem jelenik meg, és ezt előzetesen a polgármesternek nem jelzi, továbbá elmulasztja személyes érintettségére vonatkozó kötelező bejelentését a mindenkori tiszteletdíj 75 %-a illeti meg annak az ülésnek a hónapjára.
(3) A polgármesternek tett előzetes bejelentés tényéről a polgármester a képviselő-testületet a napirend elfogadása előtt tájékoztatja. A tájékoztatást a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI
20. A bizottságok típusai, feladatai és szervezete
25. § (1) A képviselő-testület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó vagy ideiglenes bizottságokat hozhat létre.
(2) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:
a) Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság, létszáma: 5 fő képviselő;
b) Szociálpolitikai Bizottság létszáma: 5 fő (3 fő képviselő, 2 fő kültag);
26. § (1) A képviselő-testület – meghatározott szakmai feladat ellátására, illetve időtartamra – ideiglenes bizottságot alakíthat.
(2) A képviselő-testület az ideiglenes bizottság létszámáról, összetételéről, feladatköréről a bizottság megalakításakor dönt.
(3) Az ideiglenes bizottság a képviselő-testület által meghatározott feladat elvégzését, illetve a meghatározott idő lejártát követően megszűnik.
21. A bizottságok működése
27. § (1) A bizottságok üléseit a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnököt – távollétében – az elnökhelyettes helyettesíti.
(2) A bizottságok napirendjéhez előterjesztők lehetnek a bizottságok tagjai.
(3) Az előterjesztést, a bizottság ülésének időpontját megelőzően legalább 3 nappal a bizottság elnökének kell benyújtani.
(4) Az előterjesztést szóban vagy írásban is előterjeszthető.
(5) Írásbeli előterjesztést kell készíteni:
a) rendeletalkotással,
b) költségvetési szerv alapítással, megszüntetéssel, átszervezéssel, és
c) társulás alakításával, megszüntetésével
kapcsolatos ügyekben.
(6) A bizottsági ülés helyéről, időpontjáról, napirendjéről az ülést megelőző 3. naptól a bizottság elnöke tájékoztatást tesz közzé az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel.
(7) A bizottsági ülésekre meg kell hívni:
a) a képviselő-testület tagjait;
b) polgármestert
c) jegyzőt.
28. § (1) A bizottság döntéseiről a jegyző nyilvántartást vezet és gondoskodik az iratanyag szabályszerű kezeléséről.
29. § (1) A bizottságok a képviselő-testület tagja, a polgármester, valamely bizottság vagy a jegyző javaslatára együttes ülést is tarthatnak olyan kérdésben, amely több bizottság feladatkörét érinti.
(2) Az együttes bizottsági ülésre a bizottságokra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni azzal, hogy együttest ülés esetén a határozatképességet valamennyi bizottság vonatkozásában külön-külön vizsgálni kell, és a bizottságok külön-külön hoznak határozatot.
22. Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság
30. § (1) Mötv. 120. § (1) bekezdésén túl:
a) javaslattételi, véleményezési jog illeti meg a pénzügyi, költségvetési és gazdasági kérdésekkel kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztésekkel kapcsolatban;
b) vizsgálja az önkormányzati vagyon működtetésével, hasznosításával kapcsolatos lehetőségeket;
c) a képviselő-testület illetve a polgármester felkérésére véleményezi az önkormányzati vagyontárgy elidegenítését, megterhelését;
d) javaslatot tesz a polgármester és az alpolgármester jutalmazására,
e) javaslatot tesz az alpolgármester, a képviselők, a bizottságok képviselő és nem képviselő tagjainak, valamint a bizottsági elnököknek a tiszteletdíjára, természetbeni juttatására.
f)1 a 30 napon belül nem megszüntethető összeférhetetlenség esetén a lemondó nyilatkozat átvétele, kezelése,
g) lefolytatja a méltatlansági és összeférhetetlenségi vizsgálatot és Képviselő-testület elé terjeszti annak eredményét.
(2) A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság egyéb feladatkörében:
a) előzetesen véleményezi a településen tervezett, 1 millió forintot meghaladó összegű beruházások tervezetét, és figyelemmel kíséri azok megvalósítását;
b) javaslatot tesz közterület elnevezésére, emlékmű, művészeti alkotás elhelyezésére;
c) ellátja a polgármester és a képviselők tekintetében a vagyonnyilatkozatok kezelésével, őrzésével, nyilvántartásával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat; a vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatja;
d) kivizsgálja a polgármester és a képviselők összeférhetetlenségére irányuló kezdeményezést és arról a következő ülésen, de legkésőbb a kezdeményezést követő 30 napon belül dönt;
e) ellátja a képviselő-testület titkos szavazása esetén a szavazatszámláló bizottság feladatait.
(3) Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság ülésére meg kell hívni az önkormányzati Hivatal tárgykör szerint érintett köztisztviselőjét.
23. Szociálpolitikai Bizottság
31. § (1) Szociálpolitikai Bizottság folyamatosan figyelemmel kíséri a hátrányos helyzetű lakosság életkörülményeit, a problémák feloldásához javaslatokat, programokat dolgoz ki.
POLGÁRMESTER, AZ ALPOLGÁRMESTER, A JEGYZŐ
32. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.
33. § (1) Az alpolgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el, a képviselők közül választják.
34. § (1) A jegyzői, aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk estére a jegyzői feladatokat legfeljebb hat hónap időtartamra az gazdálkodási főelőadó látja el.
(2) A jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek és szervének, ha a döntés meghozatala előtt, vagy a döntés meghozatalát követően jogszabálysértést észlel, vagy a képviselő-testület, és szerve működése jogszabálysértő.
(3) A jegyző észrevételét:
a) jegyzőkönyvhöz csatolja, vagy
b) a képviselő-testület ülésen a jegyzőkönyvbe mondhatja, vagy
c) írásban tájékoztatást küld a polgármesternek, bizottság vagy társulás elnökének.
35. § (1) A polgármesternek a képviselő-testület működésével összefüggő feladatai:
(2) A polgármester a jogszabályokban és az e rendeletben meghatározott hatáskörein túlmenően:
b) dönt a költségvetési tartalék 20 százalékig terjedő felhasználásáról;
c) véleményt nyilvánít a község életét érintő kérdésekben;
d) nyilatkozatot ad a hírközlő szerveknek;
e) gondoskodik a képviselő-testület és szervei, valamint az intézmények munkáját, céljait hitelesen és tárgyilagosan bemutató, a község érdekének megfelelő propaganda tevékenység kialakításáról;
KÖZMEGHALLGATÁS
24. Falugyűlés
36. § (1) A falugyűlést a polgármester hívja össze, legalább 50 választópolgár írásbeli kezdeményezésre. A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani. A kezdeményezésen meg kell jelölni a napirendet.
(2) A falugyűlés összehívásáról a polgármester hirdetmény közzétételével tájékoztatót tesz közzé az önkormányzat hirdetőtábláján. A kezdeményezés benyújtását követő 30 napon belül kerül sor a falugyűlés összehívására.
(3) A falugyűlés napirendjére csak olyan kérdések vehetők fel, melyek:
a) településrendezéssel, településfejlesztéssel,
b) a település kultúrájával,
c) a település oktatásával kapcsolatos ügyekkel kapcsolatos javaslatok, kérdések.
(4) A falugyűlést a polgármester vezeti.
(5) A falugyűlés a hirdetményben közzétett napirendeket tárgyalja.
(6) A megjelentek véleményüket személyenként 5 perc időtartamban fejthetik ki. Egy személy több alkalommal is hozzászólhat.
(7) Amennyiben több vélemény, vagy hozzászólás nem érkezik, a polgármester összefoglalja röviden az elhangzottakat és a falugyűlést berekeszti.
AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA, KÖLTSÉGVETÉSE, GAZDÁLKODÁSA
37. § (1) A kormányzati funkciók:
011130 |
Önkormányzatok és Önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenység |
013210 |
Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások |
013350 |
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
016010 |
Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselő-választásokhoz kapcsolódó tevékenységek |
041231 |
Rövid időtartalmú közfoglalkoztatás |
041232 |
Start-munkaprogram – Téli közfoglalkoztatás |
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
051030 |
Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása átrakása |
064010 |
Közvilágítás |
066020 |
Város-, Községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
074031 |
Családi és nővédelmi egészségügyi gondozás |
081030 |
Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése |
082030 |
Művészeti tevékenység (kivéve: színház) |
082092 |
Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
096010 |
Óvodai intézményi étkezés |
096020 |
Iskolai intézményi étkeztetés |
106020 |
Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
107051 |
Szociális étkeztetés |
13320 |
Köztemető- fenntartás és működtetés |
013350 |
Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
013370 |
Informatikai fejlesztések, szolgáltatások |
018010 |
Önkormányzatok elszámolásai központi költségvetései |
018030 |
Támogatási célú finanszírozási műveletek |
061030 |
Lakáshoz jutást segítő támogatások |
066010 |
Zöldterület kezelés |
082093 |
Közművelődés - egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek |
084031 |
Civil szervezetek működési támogatása |
086010 |
Határon túli magyarok egyéb támogatásai |
096015 |
Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben |
104037 |
Intézményen kívüli étkeztetés |
107060 |
Egyéb szociális pénzbeli természetbeni ellátások, támogatások |
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
38. § (1) Ez a rendelet 2020. június 10. napján lép hatályba.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti: Bakonyszombathely Község Önkormányzata Képviselő-testületének a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2020. (I.28.) rendelete
A 30. § (1) bekezdés f) pontja a Bakonyszombathely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2021. (XI. 10.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.