Bábolna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013. (II.14.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 12. 12- 2025. 12. 12

Bábolna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2025. (XII. 11.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013. (II.14.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.12.12.

[1] Bábolna Város Önkormányzatának célja, hogy a működése során a törvény által meghatározott és önként vállalt feladatait – az anyagi lehetőségeihez mérten – a város közössége érdekében teljesítse. A szervezeti és működési szabályzat meghatározza az önkormányzat számára a struktúra és működés alapvető irányelveit és rendszerét.

[2] Bábolna Város Önkormányzat Képviselő-testület az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013. (II.14.) önkormányzati rendelet 5. és 6. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„5. § A képviselő-testület ülését a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása és ezen tisztségek egyidejű betöltetlensége esetén a Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság elnöke hívja össze.

6. § A képviselő-testület ülésének vezetésének feladatát a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása és ezen tisztségek egyidejű betöltetlensége esetén a Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság elnöke látja el.”

2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013. (II.14.) önkormányzati rendelet 39. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület Vagyonnyilatkozatot és Összeférhetetlenséget Vizsgáló Bizottsága ellátja a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát és az ezzel összefüggő feladatokat a polgármester, az alpolgármester, a képviselő, és a nem képviselő bizottsági tag esetében is.”

3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013. (II.14.) önkormányzati rendelet 6. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„6. A polgármester, alpolgármester”

4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013. (II.14.) önkormányzati rendelet 6. alcíme a következő 44/A. §-sal egészül ki:

„44/A. § Az alpolgármesteri tisztséget 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármester látja el, akit a Képviselő-testület saját tagjai közül választ.”

5. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013. (II.14.) önkormányzati rendelet 7. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„7. A Bábolnai Közös Önkormányzati Hivatal, jegyző, aljegyző”

6. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013. (II.14.) önkormányzati rendelet 46. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatás esetén Bábolna Város Polgármestere a törvény által előírt képesítési előírásoknak megfelelő köztisztviselőt bízza meg, a jegyzői, aljegyzői tisztség betöltéséig, de legfeljebb 6 hónapig terjedő időre a jegyzői, aljegyzői feladatok ellátásával.”

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013. (II.14.) önkormányzati rendelet 46. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

„(3a) A jegyzőt az aljegyző helyettesíti, továbbá ellátja a jegyző által meghatározott feladatokat.”

7. § Ez a rendelet 2025. december 12-én lép hatályba.