Dorog Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2012. (III. 9.) önkormányzati rendelete

a Térségi Szociális Alapellátó Szolgálat által nyújtott ellátásokról, azok igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról

Hatályos: 2023. 02. 01- 2024. 01. 31

Dorog Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2012. (III. 9.) önkormányzati rendelete

a Térségi Szociális Alapellátó Szolgálat által nyújtott ellátásokról, azok igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról

2023.02.01.

(Egységes szerkezetben a 16/2012.(V.25.), 28/2012.(XII.14.), 21/2013.(XII.13.), 26/2014. (XII.12.) 18/2015.(XII.18.), 15/2016.(X.28.), 6/2017.(II.24.), 2/2018.(I.26.), 13/2018.(XI.30.), 12/2019.(XI.29.), 14/2022.(X.28.), valamint a 2/2023.(I.27.) önkormányzati rendelettel)

1Dorog Város Önkormányzata Képviselő-testület a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 92. § (1) bekezdés b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontja szerinti és Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Dorogi Többcélú Kistérségi Társulásban résztvevő települési önkormányzatok hozzájárulásával a következőket rendeli el:

1. § (1) A Térségi Szociális Alapellátó Szolgálat keretében az alábbi személyes gondoskodást nyújtó ellátások vehetők igénybe:

a) Házi segítségnyújtás

b) Étkeztetés

c) Nappali ellátás

d)2 Hatályon kívül helyezve

e)3 Hatályon kívül helyezve

(2)4 A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevétele önkéntes, az eljárást igénylő, illetve törvényes képviselője szóbeli vagy írásbeli kérelmére, indítványára történik. A kérelmet a 1. mellékletben meghatározott iratokkal együtt kell benyújtani.

(3) Az ellátások után fizetendő térítési díjakat a 2. melléklet tartalmazza

2. §5 (1) Napi egyszeri meleg étkezésről kell gondoskodni azok részére, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen

a) aki a reá irányadó nyugdíjkorhatárt betöltötte és önmaga ellátásában

segítségre szorul
b) aki önmaga fenntartásáról nem tud gondoskodni:
ba) egészségi állapota (akut vagy tartós betegség) miatt
bb) fogyatékossága, pszichiátriai betegsége miatt
bc) szenvedélybetegsége miatt
c) aki hajléktalan.
(2) Az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feltételeket szakorvos által, a bb) bekezdésben meghatározott pszichiátriai betegséget, a bc) pontban meghatározott szenvedélybetegséget a területileg illetékes gondozó főorvos által kell igazolni.

3. §6 A kérelmet a kérelmező lakóhelye szerinti telephelyen kell benyújtani, melyek a következők:

a) Dorog, Borbála lakótelep 30.

b) Annavölgy, Községháza köz 2.

c) Bajna, Hősök tere 4.

d) Csolnok, Auguszta u. 8.

e) Dág, Deák F. u. 40.

f) Epöl, Hősök tere 5.

g) Kesztölc, Esztergomi u. 27.

h) Leányvár, Bécsi u.182.

i) Nagysáp, Köztársaság u. 3.

j)7 Piliscsév, Hősök tere 9.

k) Sárisáp, Fő u. 69.

l) Tokod, Deák F. u. 8.

m) Tokodaltáró, Öregköz 1.

n)8 Úny, Kossuth L. u. 2.

o)9 Máriahalom, Széchenyi u. 38/C.

4. §10 (1) Az önkormányzat által az 1. § (1) bekezdése szerint biztosított személyes gondoskodásért fizetendő térítési díjat az önkormányzat elengedi abban az esetben, ha a szolgáltatást igénybevevő személy jövedelme nem haladja meg a szociális vetítési alapot.

(2) A személyes gondoskodás térítési díjából az alábbi kedvezményben részesülnek az ellátottak:

a) Házi segítségnyújtás térítési díjából

aa)11 400 Ft/óra kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénybevevő személy, akinek a havi jövedelme a szociális vetítési alap 101-200 %-a között van.

ab)12 280 Ft/óra kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénybevevő személy, akinek a havi jövedelme a szociális vetítési alap 201-250 %-a között van.

ac)13 180 Ft/óra kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénybevevő személy, akinek a havi jövedelme a szociális vetítési alap 251-340 %-a között van.

ad)14 160 Ft/óra kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénybevevő személy, akinek a havi jövedelme a szociális vetítési alap 341%-500 %-a között van.

b) Szociális étkeztetés elvitellel térítési díjából

ba)15 170 Ft/adag kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénybevevő személy, akinek a havi jövedelme a szociális vetítési alap 101-200 %-a között van.

bb)16 130 Ft/adag kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénybevevő személy, akinek a havi jövedelme a szociális vetítési alap 201-250 %-a között van.

bc)17 20 Ft/adag kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénybevevő személy, akinek a havi jövedelme a szociális vetítési alap 251-340 %-a között van.

c) Szociális étkeztetés helyben fogyasztással térítési díjából

ca)18 140 Ft/adag kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénybevevő személy, akinek a havi jövedelme a szociális vetítési alap 101-200 %-a között van

cb)19 110 Ft/adag kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénybevevő személy, akinek a havi jövedelme a szociális vetítési alap 201-250 %-a között van.

cc)20 10 Ft/adag kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénybevevő személy, akinek a havi jövedelme a szociális vetítési alap 251-340 %-a között van.

d) Szociális étkeztetés – kiszállítással - térítési díjából

da)21 140 Ft/adag kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénybevevő személy, akinek a havi jövedelme a szociális vetítési alap101-200 %-a között van

db)22 110 Ft/adag kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénybevevő személy, akinek a havi jövedelme a szociális vetítési alap 201-250 %-a között van.

dc)23 10 Ft/adag kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénybevevő személy, akinek a havi jövedelme a szociális vetítési alap 251-340 %-a között van.

e) Nappali ellátás térítési díjából

ea)24 30 Ft/nap kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénybevevő személy, akinek a havi jövedelme a szociális vetítési alap 101-200 %-a között van.

eb)25 20 Ft/nap kedvezményben részesül az a szolgáltatást igénybevevő személy, akinek a havi jövedelme a szociális vetítési alap 201-250 %-a között van.

5. § (1) Az intézményvezető a szolgáltatást igénybevevő személlyel az ellátás megkezdése előtt írásban megállapodást köt.

(2) A megállapodás tartalmazza az ellátás megszüntetésének eseteit és módjait.

(3)26 A rendelet 3. melléklete tartalmazza a Megállapodásokat.

6. § E rendelet 2012. április 1- én lép hatályba.

7. § Hatályát veszti Dorog Város Önkormányzatának a 23/2011. (11.25.) önkormányzati rendelete a Térségi Szociális Alapellátó Szolgálat által nyújtott ellátásokról, azok igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról

1. melléklet a 10/2012. (III. 9.) önkormányzati rendelethez27

Dorog és Térsége Szociális Alapellátó Szolgálat által nyújtott ellátások igénybevételének feltételei

1. Házi segítségnyújtás

a) szóbeli vagy írásbeli kérelem

b) egészségi állapotra vonatkozó orvosi igazolás (9/1999. (XI.24.)SzCsM rendelet 3§ (2) bekezdés,9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 1. sz. melléklet I. része)

c) gondozási szükséglet vizsgálata

e) jövedelemnyilatkozat (9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 1. sz. melléklet II. része)

2. Nappali ellátás

a) szóbeli vagy írásbeli kérelem

b) egészségi állapotra vonatkozó orvosi igazolás (9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 3§ (2) bekezdés ,9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 1. sz. melléklet I. része)

c) jövedelemnyilatkozat (9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 1. sz. melléklet II. része)

d) Demens személyek nappali ellátása

e) szóbeli vagy írásbeli kérelem

f) egészségi állapotra vonatkozó orvosi igazolás (9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 3§ (2) bekezdés ,9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 1. sz. melléklet I. része)

g) jövedelemnyilatkozat (9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 1. sz. melléklet II. része)

h) Demens személyek ellátása esetén az igénybevételre irányuló kérelemhez be kell nyújtani a Pszichiátriai/Neurológiai Szakkollégium által befogadott demencia centrum, vagy a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal, vagy pszichiáter, neurológus, geriáter szakorvos demencia kórképet megállapító szakvéleményét.

3. Szociális étkezés

a) szóbeli vagy írásbeli kérelem

b) egészségi állapotra vonatkozó orvosi igazolás (9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 3§ (2) bekezdés, 9/1999. (XI.24.) SzCsM rendelet 1. sz. melléklet I. része)

d) szociális rászorultság igazolása(házi orvos javaslata)

2. melléklet a 10/2012.(III.9.) önkormányzati rendelethez28

Házi segítségnyújtás térítési díja (Ft/óra) 850 Ft/óra
Étkeztetés intézményi térítési díja Ft/nap

1. elvitellel 565 Ft/nap

2. házhoz szállítással 595 Ft/nap

3. helyben fogyasztással 595 Ft/nap

Nappali ellátás intézményi térítési díja Ft/nap

1. étkezés nélkül 50 Ft/nap

Nappali ellátás keretében demens személyek ellátása Ft/nap

1. étkezéssel 645 Ft/nap

2. étkezés nélkül 50Ft/nap

3. melléklet 10/2012.(III.9.) önkormányzati rendelethez29

Megállapodás

Amely létrejött egyrészről a

Dorog és Térsége Szociális Alapellátó Szolgálat (székhelye: 2510 Dorog, Schmidt Villa kert 3, - mint szolgáltatást nyújtó – képviseletében: …………… intézményvezető) szolgáltató, másfelől
mint Nappali ellátást (Idősek klubja) biztosító szolgálat, valamint az ellátást igénybe vevő között
Név:………………………………………………………………
Születési név: ……………………………………………………
Anyja neve: ……………………………………………………
Születési hely, idő:………………………………………………
Lakcím:………………………………………………………….

Az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője

Név:………………………………………………………………
Születési név: ……………………………………………………
Anyja neve: ……………………………………………………
Születési hely, idő:………………………………………………
Lakcím:……………………………………………………….....
A személyes gondoskodást nyújtó alapellátás iránti kérelme alapján, Idősek nappali ellátást az alábbi feltételekkel biztosítom.

1. Az ellátás időtartama

Az intézmény a nappali ellátást
a.) ……………év ……………. … hó ……………napjától kezdődően
…………… év ………………. hó ………….. napjáig terjedő határozott időre
b.) ……………év ……………. … hó ……………napjától kezdődően,
határozatlan időre biztosítja. (megfelelő szövegrész aláhúzandó)

2. A nappali ellátás szolgáltatásai

2.1 Az intézmény a következő szolgáltatást nyújtja:
Nappali ellátás formájában szociális és mentális gondozást biztosít önmaguk ellátására részben képes időskorúak számára, valamint azoknak a 18. életévüket betöltött személyeknek is ellátást nyújt, akik egészségi állapotuk miatt szorulnak a szociális és mentális nappali gondozásra.
2.2 Az ellátás biztosításának ideje:
Az ellátás a hét öt napján (hétfőtől- péntekig) napján biztosított: 8, 00 órától - 16,00 óráig.
A szociális alapellátó szolgálat nappali ellátást biztosít, mely tartalmazza:
- Az ebéd helyben történő elfogyasztásának lehetőségét az idősek klubja ebédlőjében,
- szükség szerint ruházat, textília mosását,
- alapvető tisztálkodási szerek biztosítását,
- gyógyszerek beszerzését,
- 8 órás gondozói felügyelet,
- mentális gondozást,
- kulturális és szabadidős programok (tv nézés, rádió- hallgatás, újság olvasás, felolvasás)
Az alapszolgáltatásokat meghaladó programok színház-, múzeum látogatás, többszöri kirándulás, stb. biztosítása program önköltségének megfizetésével kerülnek szervezésre.

3. A személyi térítési díj megállapítása fizetésnek szabályai

Az intézményi térítési díj összegét Dorog Város Képviselőtestülete (ha a fenntartó önkormányzati társulás, akkor a társulási megállapodásban erre kijelölt települési önkormányzat a társulási megállapodásban meghatározottak szerint rendeletet alkot) konkrét összegben állapítja meg. Az intézményi térítési díj megállapításáról, a személyi térítési díj felülvizsgálatáról, az ahhoz szükséges jövedelemvizsgálatról, az intézményvezetője írásos értesítést küld.
A személyi térítési díjat az intézményvezető konkrét összegben állapítja meg, erről írásos értesítést küld. Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy a személyi térítési díj összegét vitatja, illetve annak csökkentését vagy elengedését kéri, az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.
A személyi térítési díj csökkentésére vagy elengedésre irányuló kérelmet az intézményvezetőhöz kell benyújtani, a kérelemről a fenntartó dönt a helyi rendeletben foglaltak szerint. Ezt követően fenntartó döntésének felülvizsgálata bíróságtól kérhető.
A személyi térítési díj megállapításánál a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét, kiskorú igénybe vevő esetén a családban egy főre jutó rendszeres havi jövedelmet kell figyelembe venni. A jövedelemről nyilatkozni szükséges, illetve a jövedelmeket hitelt érdemlően bizonyítani szükséges. Az Ellátott, vagy Törvényes képviselője a felszólítástól számított 15 napon belül köteles a kért dokumentumokat benyújtani.
A személyi térítési díj összege a megállapítás időpontjától függetlenül évente két alkalommal vizsgálható felül és változtatható meg, kivéve az alábbi eseteket:
Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy vagyoni, jövedelmi viszonyai olyan mértékben megváltoztak, hogy a személyi térítési díj megfizetésére vonatkozó kötelezettségnek nem tud eleget tenni, köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni. Az intézményvezető a jövedelemvizsgálatot lefolytatja, és a személyi térítési díjat a jövedelemvizsgálat eredményének megfelelően állapítja meg. Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy nem kéri a jövedelemvizsgálat lefolytatását, úgy kell tekinteni, hogy vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését.
Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni, ha a térítési díj megállapításához alapul szolgáló jövedelem a szociális vetítési alap 25%-át meghaladó mértékben növekedett.
A felülvizsgálat során megállapított új személyi térítési díj megfizetésének időpontjáról a személyi térítési díj megállapítója rendelkezik. Az új térítési díj megfizetésére térítési díjat megfizető nem kötelezhető a felülvizsgálatot megelőző időszakra, kivéve, ha az ellátott a felülvizsgálatot megelőzően - jövedelem és vagyon hiányában - térítésmentesen vette igénybe az ellátást, és részére visszamenőlegesen rendszeres pénzellátás került megállapításra. Ez utóbbi esetben a személyi térítési díj megfizetésének kezdő időpontja a rendszeres pénzellátásra való jogosultság kezdő napja.
3.1 Az ellátást igénybe vevő a szociális alapszolgáltatás (idősek nappali ellátása), - igénybe vételéért amennyiben rendszeres havi jövedelemmel rendelkezik- személyi térítési díjat köteles fizetni.

A megállapított térítési díjat, havonta utólag, a tárgy hónapot követő hó 20. napjáig kell befizetni a befizetési jegyzék alapján, a telephely/ idősek klubja irodájában.

A szociális alapszolgáltatás személyi térítési díjának megállapításánál

a) a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét, kell figyelembe venni.

Az intézményi ellátásért fizetendő személyi térítési díj nem haladhatja meg az ellátott havi jövedelmének a

15%-át a nappali ellátást igénybevevő,
30%-át nappali ellátás és ott étkezés esetében.

4. Az ellátást igénybe vevő kijelenti, hogy az adataiban, valamint az ellátásra való jogosultság feltételeiben való változásról, továbbá minden olyan körülményről, amely a személyi térítési díjfizetési kötelezettségét érinti, haladéktalanul tájékoztatja a telephelyvezetőt.

5. Az ellátást igénybevevő az ellátotti jogviszony keletkezésével, megszűnésével, valamint megsértésével kapcsolatban panaszt terjeszthet elő az intézményvezetőhöz. A panasz elbírálására jogosult 15 napon belül tájékoztatja a panaszt tevőt intézkedéséről. Ha a panaszt tevő a megtett intézkedéssel nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálására jogosult nem intézkedik, az intézmény fenntartójához fordulhat.

6. Jogviszony megszűnéséről

6.1 Az intézményi jogviszony megszűnik
- határozott idejű megállapodás esetén a megjelölt időtartam lejártával.
- intézmény jogutód nélküli megszűnésével.
- jogosult halálával.
- a megállapodás felmondásával
6.2 A megállapodást az ellátott, illetve törvényes képviselője indokolás nélkül, bármikor, írásban felmondhatja.
6.3 A megállapodást az intézményvezető felmondja, ha
- az ellátott másik intézményben történő elhelyezése indokolt vagy további intézményi elhelyezése nem indokolt,
- az ellátott a házirendet súlyosan megsérti,
- az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy térítési díj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget.
- A megállapodást a szolgálatvezető felmondja, ha a térítési díjat megfizető személy térítési díj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget: hat hónapon át folyamatosan térítési díj-tartozás áll fenn, és az a hatodik hónap utolsó napján a kéthavi személyi térítési díj összegét meghaladja, és vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését. Ha három hónapon át térítési díj-tartozás áll fenn, térítési díjat megfizető személyt az intézményvezető írásban tájékoztatja a felmondás lehetőségéről, annak kezdő időpontjáról
6.4 A szolgáltatás felmondásáról az intézmény vezetője írásos értesítés küld. A felmondási idő 15 nap. Ha a felmondás jogszerűségét az ellátott, a törvényes képviselője, a térítési díjat vagy az egyszeri hozzájárulást megfizető személy vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.
6.5 A jogviszony megszűnése esetén az intézmény vezetője értesíti az Ellátottat, illetve Törvényes képviselőjét az esedékes, illetve hátralékos térítési díj befizetési kötelezettségéről, az Ellátottal szembeni követelésről, kárigényről, az intézménnyel szemben fennálló esetleges követelés, kárigény előterjesztési és rendezési módjáról, illetve arról, hogy az országos nyilvántartásban (KENYSZI) a megállapodása lezárásra került
Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ elérhetőségei:
Honlap: http://www.obdk.hu/
E-mail: obdk@obdk.hu
Postacím: 1365 Budapest, Pf.: 646.
Ingyenesen hívható zöldszám: +36-80/620-055

7. Megállapodás módosítása

Jelen megállapodás módosítása a jogfolytonosság fenntartása mellett bármikor, bármely részről kezdeményezhető. A módosítás mindkét fél egybehangzó szándéka alapján valósul meg, melyet a felek aláírásukkal nyilvánítanak ki. A felek kötelesek elfogadni a szolgáltatást érintő jogszabályok változásaiból fakadó módosításokat

8. Az intézményvezető és az ellátást igénybevevő kijelenti, hogy vitás kérdéseiket elsősorban tárgyalás útján rendezik.

9. Az ellátást igénybe vevő tudomásul veszi a telephelyvezetőnek a nappali ellátásban biztosított szolgáltatásokra, a térítési díjra, az ellátást igénybe vevőt érintő, a szolgáltatás által vezetett nyilvántartásra, a panaszjog gyakorlásának módjára, a klub házirendjére vonatkozó tájékoztatását.

A terület ellátottjogi képviselője: ……………………………………………….

10. A klubtag szolgáltatja a klubtagság nyilvántartásával és a térítési díj megállapításával kapcsolatban a jövedelmi adatokat, valamint az ebben bekövetkezett változásokat.

Amennyiben az ellátást igénybe vevő a személyi térítési díjfizetési kötelezettségének nem tesz eleget, az intézményvezető 15 napos határidő megjelölésével írásban felhívja a kötelezettet az elmaradt térítési díj megfizetésére. Ha a határidő eredménytelenül telt el, a díjhátralékot nyilvántartásba veszi, és erről negyedévente tájékoztatja a fenntartót, aki a hátralék behajtásáról intézkedik.

11. Személyes adatok kezeléséről

A szolgáltató az ellátott adatait az 1993. évi III. törvény rendelkezései alapján nyilvántartja. Az adatokat a 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jog és az információszabadság biztosítása érdekében, a személyes adatok védelméről szóló törvény előírásainak megfelelően titkosan kezeli. Az 1993. évi III. törvény 20/C. § (1) bekezdése alapján a szociális hatóság a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások, szolgáltatások finanszírozásának ellenőrzése céljából nyilvántartást vezet. A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi igénybevevői nyilvántartásról és az országos jelentési rendszerről szóló 415/2015.(XII.23.) Korm.rendelet 3§ (1) bek. írja elő a fenntartók igénybevevői nyilvántartásba történő adatszolgáltatási kötelezettségét.
Az adatszolgáltatás az igénybe vevő Szt., illetve Gyvt. szerinti adatainak a 415/2015.(XII.23.) Korm. rendelet 7.(1) § szerinti rögzítéséből és a napi jelentésből áll. Az adatszolgáltatásra jogosult az Szt.-ben, illetve a Gyvt.-ben meghatározott adatokat szociális szolgáltatás és gyermekjóléti alapellátás esetében legkésőbb az igénybevétel első napját követő munkanap 24 óráig rögzíti az igénybevevői nyilvántartásban.

12. Az intézményvezető az ellátotti jogviszony megszűnésekor egyezteti az ellátást igénybe vevővel az ellátotti jogviszony megszűnéséig fizetendő térítési díj összegét, hátralékos díj befizetéséti kötelezettségét, az esetleges kárigényt. A személyes használati tárgyak, és a megőrzésre átvett értékek, vagyontárgyak elvitelének módját, feltételeit.

13. Jelen megállapodás módosítására, az intézményvezető és az ellátást igénybe vevő közös megegyezése alapján kerül sor.

14. A klubtag a jelen szerződésben és az Idősek Klubja házirendjében foglaltakat megismerte, megértette, azt magára nézve kötelezően elfogadja.

15. Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben, a Polgári Törvénykönyv szabályai alkalmazandók.

Alulírott, szolgáltatást igénybe vevő, illetve kötelezett a mai napon a megállapodás egy példányát átvettem, és a benne foglaltakat tudomásul vettem.
Alulírottak a jelen megállapodást elolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag írják alá.
Dátum: …………………

P.H.

_______________________________ ____________________________
Ellátott / Ellátott törvényes képviselője Intézmény vezetője

_______________________________

Tartásra kötelezett személy

Megállapodás

Amely létrejött egyrészről a

Dorog és Térsége Szociális Alapellátó Szolgálat (székhelye: 2510 Dorog, Schmidt Villa kert 3, - mint szolgáltatást nyújtó – képviseletében: ………………….intézményvezető) szolgáltató, másfelől
mint Szociális Étkeztetést biztosító szolgálat, valamint az ellátást igénybe vevő között
Név:………………………………………………………………
Születési név: ……………………………………………………
Anyja neve: ……………………………………………………
Születési hely, idő:………………………………………………
Lakcím:………………………………………………………….

Az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője

Név:………………………………………………………………
Születési név: ……………………………………………………
Anyja neve: ……………………………………………………
Születési hely, idő:………………………………………………
Lakcím:………………………………………………………….
A személyes gondoskodást nyújtó alapellátás iránti kérelme alapján a szociális étkeztetést az alábbi feltételekkel biztosítom.

1. Az ellátás időtartama

Az ellátást
c.) ……………év ……………. … hó ……………napjától kezdődően
…………… év ………………. hó ………….. napjáig terjedő határozott időre
d.) ……………év ……………. … hó ……………napjától kezdődően,
határozatlan időre biztosítja. (megfelelő szövegrész aláhúzandó)

2. Az intézmény szolgáltatásai:

Az intézmény a következő szolgáltatást nyújtja:
Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen

a) koruk,

b) egészségi állapotuk,

c) fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük,

d) szenvedélybetegségük, vagy

e) hajléktalanságuk miatt.

A jogosultsági feltételek részletes szabályait a települési önkormányzat rendeletben határozza meg.

Szakorvos javaslata alapján diétás étkezés is biztosított.

2.1 Az ellátás biztosításának ideje és módja:
Az ellátás a hét öt napján (hétfőtől – péntekig) biztosított.
Az ebéd házhoz szállítás időpontja: 11.30-13.30
Az ebéd telephelyről történő elszállításának időpontja 11.30-14.00
Az ebéd helyben fogyasztásának időpontja: 11,30 – 13,00 óráig.
2.2 Intézményünknél az alábbi étkeztetés formái közül választhat*
- kiszolgálásával egyidejű helyben fogyasztással,
- elvitelének lehetővé tételével,
- lakásra szállításával.
(*kérem a megfelelő választ aláhúzni)
A helyben fogyasztás formája:
Az ebéd helyben fogyasztása az idősek klubja étkezőjében történik.
A lakásra szállítás formái:
a.) az ellátott önmaga gondoskodik az étel elszállításáról,
b.) amennyiben ezt az ellátott egészségi állapota indokolja- a szociális segítő munkatárs házhoz szállítja az ebédet.

3. A személyi térítési díj megállapításának, fizetésének szabályai

Az intézményi térítési díj összegét Dorog Város Képviselőtestülete (ha a fenntartó önkormányzati társulás, akkor a társulási megállapodásban erre kijelölt települési önkormányzat a társulási megállapodásban meghatározottak szerint rendeletet alkot) konkrét összegben állapítja meg. Az intézményi térítési díj megállapításáról, a személyi térítési díj felülvizsgálatáról, az ahhoz szükséges jövedelemvizsgálatról, az intézményvezetője írásos értesítést küld.
A személyi térítési díjat az intézményvezető konkrét összegben állapítja meg, erről írásos értesítést küld. Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy a személyi térítési díj összegét vitatja, illetve annak csökkentését vagy elengedését kéri, az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.
A személyi térítési díj csökkentésére vagy elengedésre irányuló kérelmet az intézményvezetőhöz kell benyújtani, a kérelemről a fenntartó dönt a helyi rendeletben foglaltak szerint. Ezt követően fenntartó döntésének felülvizsgálata bíróságtól kérhető.
A személyi térítési díj megállapításánál a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét, kiskorú igénybe vevő esetén a családban egy főre jutó rendszeres havi jövedelmet kell figyelembe venni. A jövedelemről nyilatkozni szükséges, illetve a jövedelmeket hitelt érdemlően bizonyítani szükséges. Az Ellátott, vagy Törvényes képviselője a felszólítástól számított 15 napon belül köteles a kért dokumentumokat benyújtani.
A személyi térítési díj összege a megállapítás időpontjától függetlenül évente két alkalommal vizsgálható felül és változtatható meg, kivéve az alábbi eseteket:
Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy vagyoni, jövedelmi viszonyai olyan mértékben megváltoztak, hogy a személyi térítési díj megfizetésére vonatkozó kötelezettségnek nem tud eleget tenni, köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni. Az intézményvezető a jövedelemvizsgálatot lefolytatja, és a személyi térítési díjat a jövedelemvizsgálat eredményének megfelelően állapítja meg. Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy nem kéri a jövedelemvizsgálat lefolytatását, úgy kell tekinteni, hogy vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését.
Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni, ha a térítési díj megállapításához alapul szolgáló jövedelem a szociális vetítési alap 25%-át meghaladó mértékben növekedett.
A felülvizsgálat során megállapított új személyi térítési díj megfizetésének időpontjáról a személyi térítési díj megállapítója rendelkezik. Az új térítési díj megfizetésére térítési díjat megfizető nem kötelezhető a felülvizsgálatot megelőző időszakra, kivéve, ha az ellátott a felülvizsgálatot megelőzően - jövedelem és vagyon hiányában - térítésmentesen vette igénybe az ellátást, és részére visszamenőlegesen rendszeres pénzellátás került megállapításra. Ez utóbbi esetben a személyi térítési díj megfizetésének kezdő időpontja a rendszeres pénzellátásra való jogosultság kezdő napja.
3.1 A megállapított térítési díjat, havonta utólag, a tárgy hónapot követő hó 20. napjáig kell befizetni:
- csak étkeztetés igénybevevők a személyi térítési díjat a telephelyvezetőnek fizetik be,
étkezés - házhoz szállítással esetében a telephely szociális segítője által hozott befizetési jegyzék alapján.

A szociális alapszolgáltatás személyi térítési díjának megállapításánál

a) a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét, kell figyelembe venni.

Az intézményi ellátásért fizetendő személyi térítési díj nem haladhatja meg az ellátott havi jövedelmének a

30%-át - étkezés esetén
30%-át - házi segítségnyújtás és étkezés együttes igénybevételekor
30%-át nappali ellátás és ott étkezés esetén.
3.2 Az ellátást igénybe vevő a személyi térítési díjfizetési kötelezettségének nem tesz eleget a intézményvezető 15 napos határidő megjelölésével írásban felhívja a kötelezettet az elmaradt térítési díj megfizetésére. Ha a határidő eredménytelenül telt el, a díj hátralékot nyilvántartásba veszi, és erről negyedévenként tájékoztatja a fenntartót, aki a hátralék behajtásáról intézkedik.

4. Az ellátást igénylő kijelenti, hogy az adataiban, valamint az ellátásra való jogosultság feltételeiben való változásról, továbbá minden olyan körülményről, amely a személyi térítési díjfizetési kötelezettségét érinti, haladéktalanul tájékoztatja a telephelyvezetőt.

4.1 Személyes adatok kezeléséről
A szolgáltató az ellátott adatait az 1993. évi III. törvény rendelkezései alapján nyilvántartja. Az adatokat a 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jog és az információszabadság biztosítása érdekében, a személyes adatok védelméről szóló törvény előírásainak megfelelően titkosan kezeli. Az 1993. évi III. törvény 20/C. § (1) bekezdése alapján a szociális hatóság a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások, szolgáltatások finanszírozásának ellenőrzése céljából nyilvántartást vezet. A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi igénybevevői nyilvántartásról és az országos jelentési rendszerről szóló 415/2015.(XII.23.) Korm.rendelet 3§ (1) bek. írja elő a fenntartók igénybevevői nyilvántartásba történő adatszolgáltatási kötelezettségét.
Az adatszolgáltatás az igénybe vevő Szt., illetve Gyvt. szerinti adatainak a 415/2015.(XII.23.) Korm. rendelet 7.(1) § szerinti rögzítéséből és a napi jelentésből áll. Az adatszolgáltatásra jogosult az Szt.-ben, illetve a Gyvt.-ben meghatározott adatokat szociális szolgáltatás és gyermekjóléti alapellátás esetében legkésőbb az igénybevétel első napját követő munkanap 24 óráig rögzíti az igénybevevői nyilvántartásban.

5. Amennyiben az ellátott átmenetileg az ellátást nem igényli, ezt előző nap 10. óráig be kell jelenteni, ha nem teszi meg az ebédet köteles kifizetni.

6. Az ellátást igénybevevő az ellátási jogviszony keletkezésével, megszűnésével, valamint megsértésével kapcsolatban panaszt terjeszthet elő az intézményvezetőnél. A panasz elbírálására jogosult 15 napon belül tájékoztatja a panaszt tevőt intézkedéséről. Ha a panaszt tevő a megtett intézkedéssel nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálására jogosult nem intézkedik, az intézmény fenntartójához fordulhat.

A terület ellátottjogi képviselője:…………………………………………………..

7. A intézményvezető a szolgáltatás jogviszony megszűnésekor egyezteti az ellátást az igénybevevővel az intézményi jogviszony megszűnéséig fizetendő térítési díj összegét, hátralékos díj befizetéséti kötelezettségét, az esetleges kárigényt.

Jogviszony megszűnéséről
7.1 Az intézményi jogviszony megszűnik
- határozott idejű megállapodás esetén a megjelölt időtartam lejártával.
- intézmény jogutód nélküli megszűnésével.
- jogosult halálával.
- a megállapodás felmondásával
7.2 A megállapodást az ellátott, illetve törvényes képviselője indokolás nélkül, bármikor, írásban felmondhatja.
7.3 A megállapodást az intézményvezető felmondja, ha
- az ellátott másik intézményben történő elhelyezése indokolt vagy további intézményi elhelyezése nem indokolt,
- az ellátott a házirendet súlyosan megsérti,
- az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy térítési díj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget.
- A megállapodást a szolgálatvezető felmondja, ha a térítési díjat megfizető személy térítési díj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget: hat hónapon át folyamatosan térítési díj-tartozás áll fenn, és az a hatodik hónap utolsó napján a kéthavi személyi térítési díj összegét meghaladja, és vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését. Ha három hónapon át térítési díj-tartozás áll fenn, térítési díjat megfizető személyt az intézményvezető írásban tájékoztatja a felmondás lehetőségéről, annak kezdő időpontjáról
7.4 A szolgáltatás felmondásáról az intézmény vezetője írásos értesítés küld. A felmondási idő 15 nap. Ha a felmondás jogszerűségét az ellátott, a törvényes képviselője, a térítési díjat vagy az egyszeri hozzájárulást megfizető személy vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.
7.5 A jogviszony megszűnése esetén az intézmény vezetője értesíti az Ellátottat, illetve Törvényes képviselőjét az esedékes, illetve hátralékos térítési díj befizetési kötelezettségéről, az Ellátottal szembeni követelésről, kárigényről, az intézménnyel szemben fennálló esetleges követelés, kárigény előterjesztési és rendezési módjáról, illetve arról, hogy az országos nyilvántartásban (KENYSZI) a megállapodása lezárásra került
Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ elérhetőségei:
Honlap: http://www.obdk.hu/
E-mail: obdk@obdk.hu
Postacím: 1365 Budapest, Pf.: 646.
Ingyenesen hívható zöldszám: +36-80/620-055

8. Megállapodás módosítása

Jelen megállapodás módosítása a jogfolytonosság fenntartása mellett bármikor, bármely részről kezdeményezhető. A módosítás mindkét fél egybehangzó szándéka alapján valósul meg, melyet a felek aláírásukkal nyilvánítanak ki. A felek kötelesek elfogadni a szolgáltatást érintő jogszabályok változásaiból fakadó módosításokat.

9. Az ellátás igénybe vevő a jelen szerződésben foglaltak megismerte, megértette, azt magára nézve kötelezően elfogadja.

10. Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben, a Polgári Törvénykönyv szabályai alkalmazandók.

Alulírott, szolgáltatást igénybe vevő, illetve kötelezett a mai napon a megállapodás egy példányát átvettem, és a benne foglaltakat tudomásul vettem.
Alulírottak a jelen megállapodást elolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag írják alá.
Dátum:………………………………

P.H.

________________________________ ____________________________
Ellátott / Ellátott törvényes képviselője Intézmény vezetője

_______________________________

Tartásra kötelezett személy

Megállapodás

Amely létrejött egyrészről a

Dorog és Térsége Szociális Alapellátó Szolgálat (székhelye: 2510 Dorog, Schmidt Villa kert 3, - mint szolgáltatást nyújtó – képviseletében: ……………………intézményvezető) szolgáltató, másfelől
mint Házi segítségnyújtást biztosító szolgálat, valamint az ellátást igénybe vevő között
Név:………………………………………………………………
Születési név: ……………………………………………………
Anyja neve: ……………………………………………………
Születési hely, idő:………………………………………………
Lakcím:………………………………………………………….

Az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője

Név:………………………………………………………………
Születési név: ……………………………………………………
Anyja neve: ……………………………………………………
Születési hely, idő:………………………………………………
Lakcím:………………………………………………………….
Személyes gondoskodást nyújtó alapellátás iránti kérelme alapján házi segítségnyújtás ellátását biztosítom, az alábbi feltételekkel.

1. Az ellátás időtartama

Az ellátást
e.) ……………év ……………. … hó ……………napjától kezdődően
…………… év ………………. hó ………….. napjáig terjedő határozott időre
f.) ……………év ……………. … hó ……………napjától kezdődően,
határozatlan időre biztosítja. (megfelelő szövegrész aláhúzandó)

2. A házi segítségnyújtás szolgáltatásai:

Házi segítségnyújtás keretében a szolgáltatást igénybe vevő személy saját lakókörnyezetében kell biztosítani az önálló életvitel fenntartása érdekében szükséges ellátást.
(2)A házi segítségnyújtás keretében szociális segítést vagy személyi gondozást kell nyújtani.
(3) Szociális segítés keretében biztosítani kell

a) a lakókörnyezeti higiénia megtartásában való közreműködést,

b) a háztartási tevékenységben való közreműködést,

c) a veszélyhelyzetek kialakulásának megelőzésében és a kialakult veszélyhelyzet elhárításában történő segítségnyújtást,

d) szükség esetén a bentlakásos szociális intézménybe történő beköltözés segítését.

(4) Személyi gondozás keretében biztosítani kell

a) az ellátást igénybe vevővel a segítő kapcsolat kialakítását és fenntartását,

b) a gondozási és ápolási feladatok elvégzését,

c) a (3) bekezdés szerinti feladatokat.

2.1 A gondozás mértéke:
Az Ön gondozási szükségletének vizsgálata alapján:
napi gondozási szükséglete:……………………óra
gondozási fokozata: ……..
A vizsgálat eredménye alapján, a fennálló napi gondozási szükséglete szerint az Ön számára intézményünk:
- személyi gondozást biztosít
- szociális segítést biztosít
- személyi gondozást és szociális segítést együttesen biztosít
- szociális segítést, egyéb körülmény alapján biztosít
/a megfelelő aláhúzandó/
2.2 Az ellátás biztosításának ideje:
A szolgáltatások biztosításának ideje: hétfőtől - péntekig 8,00 óra – 16,00 óra időtartamon belül, egyéni megállapodás szerint.
2.3 A gondozás gyakorisága:
- hétfőtől - péntekig: napi ............ óra
Az Ön részére intézményünk a megállapított napi gondozási szükségletnek megfelelő időtartamban naponta maximum ….óra gondozási időt tud biztosítani. A biztosított gondozási időn belül az Ön igényének megfelelő időtartamban veheti igénybe a szolgáltatást.

A gondozási szükségletnél alacsonyabb napi gondozási idő igénybevétele esetén a gondozási szükséglet óraszámnak megfelelő időtartamú házi segítségnyújtást hetente - a hét egy vagy több napjára - összevontan is igénybe lehet venni, de kérjük ezen igényét, előre jelezze intézményünk felé

2.4 Az intézmény által biztosított szolgáltatások:
Szociális segítés keretében intézményünk biztosítja:
- a lakókörnyezeti higiénia megtartásában való közreműködést,
- a háztartási tevékenységben való közreműködést,
- a veszélyhelyzetek kialakulásának megelőzésében és a kialakult veszélyhelyzet elhárításában történő segítségnyújtást,
- szükség esetén a bentlakásos szociális intézménybe történő beköltözés segítését.
Személyi gondozás keretében az Ön számára biztosítjuk
- a segítő kapcsolat kialakítását és fenntartását,
- a gondozási és ápolási feladatok elvégzését,
- a szociális segítés szerinti feladatokat.
-
A házi segítségnyújtás tevékenységei, résztevékenységei
Szociális segítés körében:
A lakókörnyezeti higiéné megtartásában való közreműködés körében:
- takarítás a lakás életvitelszerűen használt helyiségeiben (hálószobában, fürdőszobában, konyhában és illemhelyiségben)
- mosás – vasalás
A háztartási tevékenységben való közreműködés körében:
- bevásárlás (személyes szükséglet mértékében)
- segítségnyújtás ételkészítésben és az étkezés előkészítésében
- mosogatás
- ruhajavítás
- közkútról, fúrtkútról vízhordás
- tüzelő behordása kályhához, egyedi fűtés beindítása (kivéve, ha ez a tevékenység egyéb szakmai kompetenciát igényel)
- télen hó eltakarítás és síkosság-mentesítés a lakás bejárata előtt
- kísérés
Segítségnyújtás veszélyhelyzet kialakulásának megelőzésében és a kialakult veszélyhelyzet elhárításában.
Szükség esetén a bentlakásos szociális intézménybe történő beköltözés segítése
Személyi gondozás keretében:
Az ellátást igénybe vevővel segítő kapcsolat kialakítása és fenntartása körében:
- információnyújtás, tanácsadás és mentális támogatás
- családdal, ismerősökkel való kapcsolattartás segítése
- az egészség megőrzésére irányuló aktív szabadidős tevékenységben való közreműködés
- ügyintézés az ellátott érdekeinek védelmében
Gondozási és ápolási feladatok körében:
- mosdatás
- fürdetés
- öltöztetés
- ágyazás, ágyneműcsere
- inkontinens beteg ellátása, testfelület tisztítása, kezelése
- haj, arcszőrzet ápolás
- száj, fog és protézis ápolás
- körömápolás, bőrápolás
- folyadékpótlás, étkeztetés (segédeszköz nélkül)
- mozgatás ágyban
- decubitus megelőzés
- felületi sebkezelés
- sztómazsák cseréje
- gyógyszer kiváltása
- gyógyszer adagolása, gyógyszerelés monitorozása
- vérnyomás és vércukor mérése
- hely- és helyzetváltoztatás segítése lakáson belül és kívül
- kényelmi és gyógyászati segédeszközök beszerzésében való közreműködés,
- kényelmi és gyógyászati segédeszközök használatának betanítása, karbantartásában való segítségnyújtás
- a háziorvos írásos rendelésén alapuló terápia követése (a tevékenység elvégzéséhez való kompetencia határáig)
Amennyiben a házi segítségnyújtás során
- szociális segítés biztosítása esetén személyi gondozási feladatok ellátása válik szükségessé, a gondozási szükséglet vizsgálatát ismételten el kell végezni,
- szakápolási feladatok ellátása válik szükségessé, a házi segítségnyújtást végző személy kezdeményezi az otthonápolási szolgálat keretében történő ellátást.
A házi segítségnyújtás keretében személyi gondozásban részesülő gondozott ellátása egyéni gondozási terv alapján történik, ami a gondozottal közösen készül. A házi segítségnyújtás módja, formája és gyakorisága a gondozási tervben foglaltak figyelembevételével kerül meghatározásra, a szükségleteknek megfelelően.

3. Az ellátás igényvevő tájékoztatása

Az ellátást igénybe vevő tudomásul veszi az intézményvezetőnek a biztosított szolgáltatásokra, a térítési díjra, az ellátást igénybe vevőt érintő, az intézmény által vezetett nyilvántartásra, a panaszjog gyakorlásának módjára vonatkozó tájékoztatását.
3.1 Személyes adatok kezeléséről
A szolgáltató az ellátott adatait az 1993. évi III. törvény rendelkezései alapján nyilvántartja. Az adatokat a 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jog és az információszabadság biztosítása érdekében, a személyes adatok védelméről szóló törvény előírásainak megfelelően titkosan kezeli. Az 1993. évi III. törvény 20/C. § (1) bekezdése alapján a szociális hatóság a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások, szolgáltatások finanszírozásának ellenőrzése céljából nyilvántartást vezet. A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi igénybevevői nyilvántartásról és az országos jelentési rendszerről szóló 415/2015.(XII.23.) Korm.rendelet 3. § (1) bek. írja elő a fenntartók igénybevevői nyilvántartásba történő adatszolgáltatási kötelezettségét.
Az adatszolgáltatás az igénybe vevő Szt., illetve Gyvt. szerinti adatainak a 415/2015.(XII.23.) Korm. rendelet 7.(1) § szerinti rögzítéséből és a napi jelentésből áll. Az adatszolgáltatásra jogosult az Szt.-ben, illetve a Gyvt.-ben meghatározott adatokat szociális szolgáltatás és gyermekjóléti alapellátás esetében legkésőbb az igénybevétel első napját követő munkanap 24 óráig rögzíti az igénybevevői nyilvántartásban.

4. Az ellátást igénybe vevő kijelenti, hogy az adataiban, valamint az ellátásra való jogosultság feltételeiben való változásról, továbbá minden olyan körülményről, amely a személyi térítési díjfizetési kötelezettségét érinti, haladéktalanul tájékoztatja a telephelyvezetőt.

5. A személyi térítési díj megállapítása fizetésnek szabályai

Az intézményi térítési díj összegét Dorog Város Képviselőtestülete (ha a fenntartó önkormányzati társulás, akkor a társulási megállapodásban erre kijelölt települési önkormányzat a társulási megállapodásban meghatározottak szerint rendeletet alkot) konkrét összegben állapítja meg. Az intézményi térítési díj megállapításáról, a személyi térítési díj felülvizsgálatáról, az ahhoz szükséges jövedelemvizsgálatról, az intézményvezetője írásos értesítést küld.
A személyi térítési díjat az intézményvezető konkrét összegben állapítja meg, erről írásos értesítést küld. Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy a személyi térítési díj összegét vitatja, illetve annak csökkentését vagy elengedését kéri, az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.
A személyi térítési díj csökkentésére vagy elengedésre irányuló kérelmet az intézményvezetőhöz kell benyújtani, a kérelemről a fenntartó dönt a helyi rendeletben foglaltak szerint. Ezt követően fenntartó döntésének felülvizsgálata bíróságtól kérhető.
A személyi térítési díj megállapításánál a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét, kiskorú igénybe vevő esetén a családban egy főre jutó rendszeres havi jövedelmet kell figyelembe venni. A jövedelemről nyilatkozni szükséges, illetve a jövedelmeket hitelt érdemlően bizonyítani szükséges. Az Ellátott, vagy Törvényes képviselője a felszólítástól számított 15 napon belül köteles a kért dokumentumokat benyújtani.
A személyi térítési díj összege a megállapítás időpontjától függetlenül évente két alkalommal vizsgálható felül és változtatható meg, kivéve az alábbi eseteket:
Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy vagyoni, jövedelmi viszonyai olyan mértékben megváltoztak, hogy a személyi térítési díj megfizetésére vonatkozó kötelezettségnek nem tud eleget tenni, köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni. Az intézményvezető a jövedelemvizsgálatot lefolytatja, és a személyi térítési díjat a jövedelemvizsgálat eredményének megfelelően állapítja meg. Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy nem kéri a jövedelemvizsgálat lefolytatását, úgy kell tekinteni, hogy vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését.
Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni, ha a térítési díj megállapításához alapul szolgáló jövedelem a szociális vetítési alap 25%-át meghaladó mértékben növekedett.
A felülvizsgálat során megállapított új személyi térítési díj megfizetésének időpontjáról a személyi térítési díj megállapítója rendelkezik. Az új térítési díj megfizetésére térítési díjat megfizető nem kötelezhető a felülvizsgálatot megelőző időszakra, kivéve, ha az ellátott a felülvizsgálatot megelőzően - jövedelem és vagyon hiányában - térítésmentesen vette igénybe az ellátást, és részére visszamenőlegesen rendszeres pénzellátás került megállapításra. Ez utóbbi esetben a személyi térítési díj megfizetésének kezdő időpontja a rendszeres pénzellátásra való jogosultság kezdő napja.

6. A megállapított térítési díjat, havonta utólag, a tárgy hónapot követő hó 20. napjáig kell befizetni az ellátást igénylő otthonában, a telephely házi gondozója által hozott befizetési jegyzék alapján.

A szociális alapszolgáltatás személyi térítési díjának megállapításánál

a) a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét, kell figyelembe venni.

Az intézményi ellátásért fizetendő személyi térítési díj nem haladhatja meg az ellátott havi jövedelmének a

25%-át - házi segítségnyújtás esetén
30%-át - házi segítségnyújtás és étkezés együttes igénybevétele esetén.
(A megfelelő rész aláhúzandó)
Amennyiben az ellátást igénybe vevő a személyi térítési díjfizetési kötelezettségének nem tesz eleget, az intézményvezető 15 napos határidő megjelölésével írásban felhívja a kötelezettet az elmaradt térítési díj megfizetésére. Ha a határidő eredménytelenül telt el, a díj hátralékot nyilvántartásba veszi, és erről negyedévenként tájékoztatja a fenntartót, aki a hátralék behajtásáról intézkedik.

7. Az ellátást igénybevevő vagy törvényes képviselője az ellátotti jogviszony keletkezésével, megszűnésével, valamint megsértésével kapcsolatban panaszt terjeszthet elő az intézményvezetőhöz. A panasz elbírálására jogosult 15 napon belül tájékoztatja a panaszt tevőt intézkedéséről. Ha a panaszt tevő a megtett intézkedéssel nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálására jogosult nem intézkedik, intézmény fenntartójához fordulhat.

A terület ellátottjogi képviselője: …………………………………………………..

8. Jogviszony megszűnéséről

8.1 Az intézményi jogviszony megszűnik
- határozott idejű megállapodás esetén a megjelölt időtartam lejártával.
- intézmény jogutód nélküli megszűnésével.
- jogosult halálával.
- a megállapodás felmondásával
8.2 A megállapodást az ellátott, illetve törvényes képviselője indokolás nélkül, bármikor, írásban felmondhatja.
8.3 A megállapodást az intézményvezető felmondja, ha
- az ellátott másik intézményben történő elhelyezése indokolt vagy további intézményi elhelyezése nem indokolt,
- az ellátott a házirendet súlyosan megsérti,
- az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy térítési díj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget.
- A megállapodást a szolgálatvezető felmondja, ha a térítési díjat megfizető személy térítési díj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget: hat hónapon át folyamatosan térítési díj-tartozás áll fenn, és az a hatodik hónap utolsó napján a kéthavi személyi térítési díj összegét meghaladja, és vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését. Ha három hónapon át térítési díj-tartozás áll fenn, térítési díjat megfizető személyt az intézményvezető írásban tájékoztatja a felmondás lehetőségéről, annak kezdő időpontjáról
8.4 A szolgáltatás felmondásáról az intézmény vezetője írásos értesítés küld. A felmondási idő 15 nap. Ha a felmondás jogszerűségét az ellátott, a törvényes képviselője, a térítési díjat vagy az egyszeri hozzájárulást megfizető személy vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.
8.5 A jogviszony megszűnése esetén az intézmény vezetője értesíti az Ellátottat, illetve Törvényes képviselőjét az esedékes, illetve hátralékos térítési díj befizetési kötelezettségéről, az Ellátottal szembeni követelésről, kárigényről, az intézménnyel szemben fennálló esetleges követelés, kárigény előterjesztési és rendezési módjáról, illetve arról, hogy az országos nyilvántartásban (KENYSZI) a megállapodása lezárásra került
Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ elérhetőségei:
Honlap: http://www.obdk.hu/
E-mail: obdk@obdk.hu
Postacím: 1365 Budapest, Pf.: 646.
Ingyenesen hívható zöldszám: +36-80/620-055

9. Megállapodás módosítása

Jelen megállapodás módosítása a jogfolytonosság fenntartása mellett bármikor, bármely részről kezdeményezhető. A módosítás mindkét fél egybehangzó szándéka alapján valósul meg, melyet a felek aláírásukkal nyilvánítanak ki. A felek kötelesek elfogadni a szolgáltatást érintő jogszabályok változásaiból fakadó módosításokat.

10. Az ellátás igénybe vevő a jelen szerződésben foglaltak megismerte, megértette, azt magára nézve kötelezően elfogadja.

11. Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben, a Polgári Törvénykönyv szabályai alkalmazandók

Alulírott, szolgáltatást igénybe vevő, illetve kötelezett a mai napon a megállapodás egy példányát átvettem, és a benne foglaltakat tudomásul vettem.
Alulírottak a jelen megállapodást elolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag írják alá.
Dátum: ………………………………..

P.H

_______________________________ ______________________
Ellátott / Ellátott törvényes képviselője Intézmény vezetője

_______________________

Tartásra kötelezett személy

Megállapodás

Amely létrejött egyrészről a

Dorog és Térsége Szociális Alapellátó Szolgálat (székhelye: 2510 Dorog, Schmidt Villa kert 3, - mint szolgáltatást nyújtó – képviseletében: …………………..intézményvezető) szolgáltató, másfelől
mint Nappali ellátást (demens betegek nappali ellátása) biztosító szolgálat, valamint az ellátást igénybe vevő között
Név:………………………………………………………………
Születési név: ……………………………………………………
Anyja neve: ……………………………………………………
Születési hely, idő:………………………………………………
Lakcím:………………………………………………………….

Az ellátást igénybe vevő törvényes képviselője

Név:………………………………………………………………
Születési név: ……………………………………………………
Anyja neve: ……………………………………………………
Születési hely, idő:………………………………………………
Lakcím:……………………………………………………….....
A személyes gondoskodást nyújtó alapellátás iránti kérelme alapján, Demens nappali ellátást az alábbi feltételekkel biztosítom.

1. az ellátás időtartama

Az intézmény a nappali ellátást
g.) ……………év ……………. … hó ……………napjától kezdődően
…………… év ………………. hó ………….. napjáig terjedő határozott időre
h.) ……………év ……………. … hó ……………napjától kezdődően,
határozatlan időre biztosítja. (megfelelő szövegrész aláhúzandó)

2. A nappali ellátás szolgáltatásai

2.1 Az intézmény a következő szolgáltatást nyújtja:
Nappali ellátás formájában szociális és mentális gondozást biztosít önmaguk ellátására részben képes időskorúak számára, valamint azoknak a 18. életévüket betöltött személyeknek is ellátást nyújt, akik egészségi állapotuk miatt szorulnak a szociális és mentális nappali gondozásra.
2.2 Az ellátás biztosításának ideje:
Az ellátás a hét öt napján (hétfőtől- péntekig) napján biztosított: 8, 00 órától - 16,00 óráig.
A szociális alapellátó szolgálat nappali ellátást biztosít, mely tartalmazza:
- Az ebéd helyben történő elfogyasztásának lehetőségét az idősek klubja ebédlőjében,
- szükség szerint ruházat, textília mosását,
- alapvető tisztálkodási szerek biztosítását,
- gyógyszerek beszerzését,
- 8 órás gondozói felügyelet,
- mentális gondozást,
- kulturális és szabadidős programok (tv nézés, rádió- hallgatás, újság olvasás, felolvasás)
Az alapszolgáltatásokat meghaladó programok színház-, múzeum látogatás, többszöri kirándulás, stb. biztosítása program önköltségének megfizetésével kerülnek szervezésre.

3. A személyi térítési díj megállapítása fizetésnek szabályai

Az intézményi térítési díj összegét Dorog Város Képviselőtestülete (ha a fenntartó önkormányzati társulás, akkor a társulási megállapodásban erre kijelölt települési önkormányzat a társulási megállapodásban meghatározottak szerint rendeletet alkot) konkrét összegben állapítja meg. Az intézményi térítési díj megállapításáról, a személyi térítési díj felülvizsgálatáról, az ahhoz szükséges jövedelemvizsgálatról, az intézményvezetője írásos értesítést küld.
A személyi térítési díjat az intézményvezető konkrét összegben állapítja meg, erről írásos értesítést küld. Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy a személyi térítési díj összegét vitatja, illetve annak csökkentését vagy elengedését kéri, az értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.
A személyi térítési díj csökkentésére vagy elengedésre irányuló kérelmet az intézményvezetőhöz kell benyújtani, a kérelemről a fenntartó dönt a helyi rendeletben foglaltak szerint. Ezt követően fenntartó döntésének felülvizsgálata bíróságtól kérhető.
A személyi térítési díj megállapításánál a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét, kiskorú igénybe vevő esetén a családban egy főre jutó rendszeres havi jövedelmet kell figyelembe venni. A jövedelemről nyilatkozni szükséges, illetve a jövedelmeket hitelt érdemlően bizonyítani szükséges. Az Ellátott, vagy Törvényes képviselője a felszólítástól számított 15 napon belül köteles a kért dokumentumokat benyújtani.
A személyi térítési díj összege a megállapítás időpontjától függetlenül évente két alkalommal vizsgálható felül és változtatható meg, kivéve az alábbi eseteket:
Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy vagyoni, jövedelmi viszonyai olyan mértékben megváltoztak, hogy a személyi térítési díj megfizetésére vonatkozó kötelezettségnek nem tud eleget tenni, köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni. Az intézményvezető a jövedelemvizsgálatot lefolytatja, és a személyi térítési díjat a jövedelemvizsgálat eredményének megfelelően állapítja meg. Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy nem kéri a jövedelemvizsgálat lefolytatását, úgy kell tekinteni, hogy vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését.
Ha az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy köteles az intézményvezetőnél rendkívüli jövedelemvizsgálat lefolytatását kezdeményezni, ha a térítési díj megállapításához alapul szolgáló jövedelem a szociális vetítési alap 25%-át meghaladó mértékben növekedett.
A felülvizsgálat során megállapított új személyi térítési díj megfizetésének időpontjáról a személyi térítési díj megállapítója rendelkezik. Az új térítési díj megfizetésére térítési díjat megfizető nem kötelezhető a felülvizsgálatot megelőző időszakra, kivéve, ha az ellátott a felülvizsgálatot megelőzően - jövedelem és vagyon hiányában - térítésmentesen vette igénybe az ellátást, és részére visszamenőlegesen rendszeres pénzellátás került megállapításra. Ez utóbbi esetben a személyi térítési díj megfizetésének kezdő időpontja a rendszeres pénzellátásra való jogosultság kezdő napja.
3.1 Az ellátást igénybe vevő a szociális alapszolgáltatás (idősek nappali ellátása), - igénybe vételéért amennyiben rendszeres havi jövedelemmel rendelkezik- személyi térítési díjat köteles fizetni.

A megállapított térítési díjat, havonta utólag, a tárgy hónapot követő hó 20. napjáig kell befizetni a befizetési jegyzék alapján, a telephely/ idősek klubja irodájában.

A szociális alapszolgáltatás személyi térítési díjának megállapításánál

a) a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét, kell figyelembe venni.

Az intézményi ellátásért fizetendő személyi térítési díj nem haladhatja meg az ellátott havi jövedelmének a

15%-át a nappali ellátást igénybevevő,
30%-át nappali ellátás és ott étkezés esetében.

4. Az ellátást igénybe vevő kijelenti, hogy az adataiban, valamint az ellátásra való jogosultság feltételeiben való változásról, továbbá minden olyan körülményről, amely a személyi térítési díjfizetési kötelezettségét érinti, haladéktalanul tájékoztatja a telephelyvezetőt.

5. Az ellátást igénybevevő az ellátotti jogviszony keletkezésével, megszűnésével, valamint megsértésével kapcsolatban panaszt terjeszthet elő az intézményvezetőhöz. A panasz elbírálására jogosult 15 napon belül tájékoztatja a panaszt tevőt intézkedéséről. Ha a panaszt tevő a megtett intézkedéssel nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálására jogosult nem intézkedik, az intézmény fenntartójához fordulhat.

6. Jogviszony megszűnéséről

6.1 Az intézményi jogviszony megszűnik
- határozott idejű megállapodás esetén a megjelölt időtartam lejártával.
- intézmény jogutód nélküli megszűnésével.
- jogosult halálával.
- a megállapodás felmondásával
6.2 A megállapodást az ellátott, illetve törvényes képviselője indokolás nélkül, bármikor, írásban felmondhatja.
6.3 A megállapodást az intézményvezető felmondja, ha
- az ellátott másik intézményben történő elhelyezése indokolt vagy további intézményi elhelyezése nem indokolt,
- az ellátott a házirendet súlyosan megsérti,
- az ellátott, a törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy térítési díj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget.
- A megállapodást a szolgálatvezető felmondja, ha a térítési díjat megfizető személy térítési díj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget: hat hónapon át folyamatosan térítési díj-tartozás áll fenn, és az a hatodik hónap utolsó napján a kéthavi személyi térítési díj összegét meghaladja, és vagyoni, jövedelmi viszonyai lehetővé teszik a térítési díj megfizetését. Ha három hónapon át térítési díj-tartozás áll fenn, térítési díjat megfizető személyt az intézményvezető írásban tájékoztatja a felmondás lehetőségéről, annak kezdő időpontjáról
6.4 A szolgáltatás felmondásáról az intézmény vezetője írásos értesítés küld. A felmondási idő 15 nap. Ha a felmondás jogszerűségét az ellátott, a törvényes képviselője, a térítési díjat vagy az egyszeri hozzájárulást megfizető személy vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat.
6.5 A jogviszony megszűnése esetén az intézmény vezetője értesíti az Ellátottat, illetve Törvényes képviselőjét az esedékes, illetve hátralékos térítési díj befizetési kötelezettségéről, az Ellátottal szembeni követelésről, kárigényről, az intézménnyel szemben fennálló esetleges követelés, kárigény előterjesztési és rendezési módjáról, illetve arról, hogy az országos nyilvántartásban (KENYSZI) a megállapodása lezárásra került
Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ elérhetőségei:
Honlap: http://www.obdk.hu/
E-mail: obdk@obdk.hu
Postacím: 1365 Budapest, Pf.: 646.
Ingyenesen hívható zöldszám: +36-80/620-055

7. Megállapodás módosítása

Jelen megállapodás módosítása a jogfolytonosság fenntartása mellett bármikor, bármely részről kezdeményezhető. A módosítás mindkét fél egybehangzó szándéka alapján valósul meg, melyet a felek aláírásukkal nyilvánítanak ki. A felek kötelesek elfogadni a szolgáltatást érintő jogszabályok változásaiból fakadó módosításokat

8. Az intézményvezető és az ellátást igénybevevő kijelenti, hogy vitás kérdéseiket elsősorban tárgyalás útján rendezik.

9. Az ellátást igénybe vevő tudomásul veszi a telephelyvezetőnek a nappali ellátásban biztosított szolgáltatásokra, a térítési díjra, az ellátást igénybe vevőt érintő, a szolgáltatás által vezetett nyilvántartásra, a panaszjog gyakorlásának módjára, a klub házirendjére vonatkozó tájékoztatását.

A terület ellátottjogi képviselője: …………………………………………………….

10. A klubtag szolgáltatja a klubtagság nyilvántartásával és a térítési díj megállapításával kapcsolatban a jövedelmi adatokat, valamint az ebben bekövetkezett változásokat.

Amennyiben az ellátást igénybe vevő a személyi térítési díjfizetési kötelezettségének nem tesz eleget, az intézményvezető 15 napos határidő megjelölésével írásban felhívja a kötelezettet az elmaradt térítési díj megfizetésére. Ha a határidő eredménytelenül telt el, a díjhátralékot nyilvántartásba veszi, és erről negyedévente tájékoztatja a fenntartót, aki a hátralék behajtásáról intézkedik.

11. Személyes adatok kezeléséről

A szolgáltató az ellátott adatait az 1993. évi III. törvény rendelkezései alapján nyilvántartja. Az adatokat a 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jog és az információszabadság biztosítása érdekében, a személyes adatok védelméről szóló törvény előírásainak megfelelően titkosan kezeli. Az 1993. évi III. törvény 20/C. §(1) bekezdése alapján a szociális hatóság a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások, szolgáltatások finanszírozásának ellenőrzése céljából nyilvántartást vezet. A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi igénybevevői nyilvántartásról és az országos jelentési rendszerről szóló 415/2015.(XII.23.) Korm. rendelet 3§ (1) bek.írja elő a fenntartók igénybevevői nyilvántartásba történő adatszolgáltatási kötelezettségét.
Az adatszolgáltatás az igénybe vevő Szt., illetve Gyvt. szerinti adatainak a 415/2015.(XII.23.) Korm. rendelet 7.(1) § szerinti rögzítéséből és a napi jelentésből áll. Az adatszolgáltatásra jogosult az Szt.-ben, illetve a Gyvt.-ben meghatározott adatokat szociális szolgáltatás és gyermekjóléti alapellátás esetében legkésőbb az igénybevétel első napját követő munkanap 24 óráig rögzíti az igénybevevői nyilvántartásban.

12. Az intézményvezető az ellátotti jogviszony megszűnésekor egyezteti az ellátást igénybe vevővel az ellátotti jogviszony megszűnéséig fizetendő térítési díj összegét, hátralékos díj befizetéséti kötelezettségét, az esetleges kárigényt. A személyes használati tárgyak, és a megőrzésre átvett értékek, vagyontárgyak elvitelének módját, feltételeit.

13. Jelen megállapodás módosítására, az intézményvezető és az ellátást igénybe vevő közös megegyezése alapján kerül sor.

14. A klubtag a jelen szerződésben és az Idősek Klubja házirendjében foglaltakat megismerte, megértette, azt magára nézve kötelezően elfogadja.

15. Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben, a Polgári Törvénykönyv szabályai alkalmazandók.

Alulírott, szolgáltatást igénybe vevő, illetve kötelezett a mai napon a megállapodás egy példányát átvettem, és a benne foglaltakat tudomásul vettem.
Alulírottak a jelen megállapodást elolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag írják alá.
Dátum: …………………

P.H.

_______________________________ ____________________________
Ellátott / Ellátott törvényes képviselője Intézmény vezetője

_______________________________

Tartásra kötelezett személy

1

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 1.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

2

Hatályon kívül helyezte a 28/2012.(XII.14.) rendelet

3

Hatályon kívül helyezte a 28/2012.(XII.14.) rendelet

4

Módosította a 18/2015.(XII.18.) ök. rendelet 1.§-a. Hatályos 2016. január 01-től.

5

Módosította a 15/2016.(X.28.) ök. rendelet 1.§-a. Hatályos 2016. október 29-től.

6

Módosította a 21/2013.(XII.13.) rendelet

7

Módosított a 12/2019.(XI.29.) rendelet 1. §-a. Hatályos 2020. február 1-től

8

Módosította a15/2016.(X.28.) önk. rendelet 2. §-a. Hatályos 2016. október 29-től.

9

Kiegészítette a 15/2016.(X.28.) önk. rendelet 2.§-a. Hatályos. 2016. október 29-től.

10

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 3.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

11

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 3.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

12

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 3.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

13

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 3.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

14

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 3.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

15

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 3.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

16

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 3.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

17

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 3.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

18

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 3.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

19

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 3.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

20

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 3.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

21

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 3.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

22

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 3.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

23

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 3.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

24

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 3.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

25

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 3.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

26

Módosította a 18/2015.(XII.18.) ök. rendelet 4.§-a. Hatályos 2016. január 01-től.

27

Módosította a 15/2016.(X.28.) önk. rendelet 3. §-a. Hatályos 2016. október 29-től.

28

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 2.§-a. Hatályos 2023. február 1-től.

29

Módosította a 2/2023.(I.27.) önk. rendelet 2.§-a. Hatályos 2023. január 31-től.